constantinople Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 11736 Group: Members Topic Count: 105 Content Count: 5272 Reputation: 56312 Achievement Points: 5446 Days Won: 270 With Us For: 5238 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 107 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 (Επεξεργασία) 24 min ago , thor77 said: (καλό αλλά αγιογραφία) Οπότε κάνε και το σταυρό σου πριν το διαβάσεις! Επεξεργασία Μαρτίου 2, 2018 από constantinople 3 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
constantinople Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 11736 Group: Members Topic Count: 105 Content Count: 5272 Reputation: 56312 Achievement Points: 5446 Days Won: 270 With Us For: 5238 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 107 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 54 min ago , germanicus said: Πάντως το καρέ με τη Σελήνη μου είχε κάνει τρελή εντύπωση από τότε (γιατί από Ψαρόπουλο είχα τα Πούρα (που τα έχασα) και Κάλκιουλους+Άστρο (που επιβίωσαν)) Στο αρχικό είχε Αμερική. Βρε, ρίξανε τον τέταρτο τοίχο! Ο Deadpool το κάνει όλη την ώρα. Ποιος όμως το έκανε πρώτος, ε; Ποιος; 2 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
germanicus Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 277 Group: Root Admin Topic Count: 1671 Content Count: 28489 Reputation: 190276 Achievement Points: 27559 Days Won: 760 With Us For: 6373 Days Status: Offline Last Seen: Σάββατο στις 04:57 PM Age: 52 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 1-0 1 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Θεωρώ ότι την 1η φορά καλό είναι να ξεκινήσει κάποιος με τις δυνατές ιστορίες. Θεωρώ υπερβολή το ότι χάνεις τη μισή εμπειρία αν τα διαβάσεις ανακατεμένα. Σίγουρα κάτι χάνεις αλλά άντε ένα 5 με 10% Σε 2η ανάγνωση πάρτα με τη σειρά. Δεν πιστεύω ότι κάποιος που ισχυρίζεται ότι του αρέσουν τα ΤενΤεν να τα διάβασε μόνο μια φορά. Γενικά αυτές οι διαχρονικές σειρές έχουν γραφτεί γι΄αυτό το λόγο. Να διαβάζονται και να ξαναδιαβάζονται. Προσωπικά αν ξεκινούσα με τα Πούρα του Φαραώ δεν θα είχα και την καλύτερη 1η εντύπωση. Το θεωρώ αρκετά ανώριμο άλμπουμ κι αυτό, όχι όσο τα 3 πρώτα βέβαια. Ενώ με τον Μονόκερο/Ράκαμ που είχα 1η επαφή είπα εδώ είμαστε Αν το πάρουμε αυστηρά και σ΄άλλες σειρές που υποτίθεται αποτελούνται από αυτοτελείς ιστορίες παίζει ρόλο η σειρά ανάγνωσης. Πχ στα Μπλέικ & Μόρτιμερ. Πως θα ξεκινήσεις από έναν οποιοδήποτε τόμο αν δεν έχεις διαβάσει πρώτα τον Ξιφία να δεις πως οι πρωταγωνιστές γνώρισαν τον Όλρικ και τον Ναζίρ; Θα μου πεις κι αν δεν διαβάσεις πρώτα τις Σαρκοφάγους πως θα μάθεις πως γνωρίστηκαν ο Μπλέικ με τον Μόρτιμερ; Πως θα διαβάσεις τη Διαβολική Παγίδα αν δεν διαβάσεις πρώτα τους Μετεωρίτες ώστε να καταλάβεις ποιος είναι ο Καθηγητής Μίλοχ και γιατί μισεί τον Μόρτιμερ; Περιττό να αναφέρω τα άλμπουμ του Sente που έχουν ένα σωρό αναφορές σε προηγούμενες ιστορίες. Τη Γκοντουάνα για παράδειγμα δεν γίνεται να τη διαβάσεις αν δεν έχεις διαβάσει πρώτα τις Σαρκοφάγους φυσικά αλλά και προηγούμενα τεύχη, μιας και έχουμε επανεμφάνιση του κύριου Στόουν(Κίτρινη Σφραγίδα), του Μπεζέντζας(Ξιφίας και Πυραμίδες), του Γιούσεφ(Πυραμίδες) και της Ναστάζια(Συνωμοσία Βορόνοφ). Ακόμα και ο Χάνυτσερς, ο βοηθός του Μπλέικ, που ελάχιστο ρόλο παίζει στην ιστορία, είναι χαρακτήρας εμπνευσμένος απ΄τον Van Hamme και τον πρωτοείδαμε στην Υπόθεση Φράνσις Μπλέικ. Μη συνεχίσω περισσότερο γιατί είχα δεν είχα πάλι σε Μ&Μ το γύρισα 6 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
constantinople Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 11736 Group: Members Topic Count: 105 Content Count: 5272 Reputation: 56312 Achievement Points: 5446 Days Won: 270 With Us For: 5238 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 107 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Μπράβο! Και τα Μπλέηκ και Μόρτιμερ με τη σειρά να τα διαβάζετε! 2 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
tik Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 25133 Group: Veterans Topic Count: 281 Content Count: 6409 Reputation: 63386 Achievement Points: 6473 Days Won: 42 With Us For: 4381 Days Status: Online Last Seen: 7 λεπτά πριν Age: 47 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 4 ώρες πριν, germanicus είπε: Πάντως το καρέ με τη Σελήνη μου είχε κάνει τρελή εντύπωση από τότε (γιατί από Ψαρόπουλο είχα τα Πούρα (που τα έχασα) και Κάλκιουλους+Άστρο (που επιβίωσαν)) Στο αρχικό είχε Αμερική. Υπάρχει και μια ακόμη βερσιόν 5 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
CaptainMarvel17 Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 32378 Group: Members Topic Count: 15 Content Count: 512 Reputation: 2773 Achievement Points: 512 Days Won: 1 With Us For: 2363 Days Status: Offline Last Seen: Δεκεμβρίου 5, 2021 Age: 52 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 3 ώρες πριν, laz33 είπε: Σε 2η ανάγνωση πάρτα με τη σειρά. Δεν πιστεύω ότι κάποιος που ισχυρίζεται ότι του αρέσουν τα ΤενΤεν να τα διάβασε μόνο μια φορά. Γενικά αυτές οι διαχρονικές σειρές έχουν γραφτεί γι΄αυτό το λόγο. Να διαβάζονται και να ξαναδιαβάζονται. Προσωπικά αν ξεκινούσα με τα Πούρα του Φαραώ δεν θα είχα και την καλύτερη 1η εντύπωση. Το θεωρώ αρκετά ανώριμο άλμπουμ κι αυτό, όχι όσο τα 3 πρώτα βέβαια. Ενώ με τον Μονόκερο/Ράκαμ που είχα 1η επαφή είπα εδώ είμαστε Αν το πάρουμε αυστηρά και σ΄άλλες σειρές που υποτίθεται αποτελούνται από αυτοτελείς ιστορίες παίζει ρόλο η σειρά ανάγνωσης. Πχ στα Μπλέικ & Μόρτιμερ.α Τα έχω διαβάσει χιλιάδες φορές και τα έχω μάθει απ' έξω (και ποτέ δεν τα βαριέμαι). Πρέπει κανείς να τα διαβάζει με την σειρά όπως και τα Blake and Mortimer. Μάλιστα η Cinebook δεν τα έχει εκδόσει όλα με την σειρά τους. Κάποια είναι ανακατεμένα (εννοώ τα B&M). Εξάντλησες όλη την αυστηρότητά σου στα Πούρα του Φαραώ. Είναι πολύ ωραίο τεύχος όπως και το σίκουελ, ο Μπλε Λωτός. Αγαπημένα και λατρεμένα τεύχη. 3 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Ούτε στα Μπλέικ & Μόρτιμερ θεωρώ ότι είναι σοβαρό ατόπημα να τα διαβάσεις ανακατεμένα. Θα το κάνεις μια φορά για να νιώσεις 100% την εμπειρία και να πιάσεις πλήρως το νόημα. Μετά όμως δεν χρειάζεται. Ξέρεις τι παίζει Άσε που η χρονολογική σειρά των ιστοριών στα Μ&Μ είναι πολύ μπερδεμένη. Δεν είναι αυτή με την οποία κυκλοφόρησαν τα άλμπουμ 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
thor77 Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Member ID: 25318 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 1383 Reputation: 10078 Achievement Points: 1412 Days Won: 1 With Us For: 4347 Days Status: Offline Last Seen: 15 ώρες πριν Age: 46 Share Δημοσιεύτηκε Μαρτίου 2, 2018 Λοιπόν ερεύνησα κατά τας γραφάς και δεν αναφέρεται τίποτα για το θέμα των μακεδονικών τσιγάρων... Σκάναρα όμως τις σελίδες 81 και 82, τις δυο πρώτες από το κεφάλαιο που αναφέρεται στο Σκήπτρο του Όττοκαρ και από που εμπνεύστηκε τις χώρες (Μπορδουρία και Συλδαβία) και την ιστορία τους. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι αξιόπιστο, ελπίζω όμως το σκανάρισμα να είναι αναγνώσιμο. Πάντως εγώ ξεκίνησα με το Σπασμένο αυτί και το Σκήπτρο του Ότοκαρ και τα λάτρεψα. 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
chris dude Δημοσιεύτηκε Απριλίου 14, 2018 Member ID: 32799 Group: Members Topic Count: 2 Content Count: 46 Reputation: 227 Achievement Points: 49 Days Won: 0 With Us For: 2214 Days Status: Offline Last Seen: Απριλίου 10 Age: 34 Share Δημοσιεύτηκε Απριλίου 14, 2018 On 2/3/2018 στο 1:39 ΠΜ, constantinople είπε: Και επισημαίνω και το εξής: η Συλδαβία βασίζεται στην Σερβία, η Μπορντουρία βασίζεται στην Βουλγαρία, όπως ήταν αυτές οι χώρες την εποχή του μεσοπολέμου (προ του Κομμουνισμού). Και οι δυο συνορεύουν με την Ελλάδα, γι'αυτό και οι Ντυπόν σκάνε ντυμένοι τσολιάδες στην Συλδαβία/Σερβία στο Αποστολή στη Σελήνη....μπέρδεψαν τις εθνικές φορεσιές των βαλκανικών χωρών! Αυτό εξηγεί και τα τσιγάρα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ (γραμμένο με κυριλλική γραφή) στο Υπόθεση Τουρνεσόλ. Παραπέμπει στην περιοχή "Μακεδονία" της Σερβίας/Γιουγκοσλαβίας του μεσοπολέμου, μια περιοχή ενός ενιαίου κράτους που δεν έχει καμιά σχέση με το σημερινό "Μακεδονικό" ζήτημα. ναι, και εγω αυτον τον παραλληλισμο εκανα παντα, διοτι ο ερζε ηθελε να αποφευγει τυχον ονομασιες αληθινων χωρων, γι'αυτο και τις εδινε παρομοια ονοματα οπως συλδαβια/σερβια, και μπορντουρια/βουλγαρια. οσο για τα τσιγαρα με το ονομα ''μακεδονια'', νομιζω οτι ειναι ενα σημαδι του ερζε προκειμενου να ''αναφερει'' την προπαγανδα της εποχης (1945-1955), οπου η βουλγαρια και ο τιτο προσπαθουσαν να δημιουργησουν ενα αυτονομο κρατιδιο με το ονομα ''μακεδονια'', προκειμενου να εχουν μια (οπως την ειπαν) ''ελβετια των βαλκανιων''... φυσικα, μεταπολεμικα οι βουλγαροι παρατησαν αυτες τις (ανοητες) διεκδικησεις, αλλα ο τιτο επεμενε σε αυτες, και τα αποτελεσματα ειναι γνωστα. για να επιστρεψουμε το κομικ, η σκηνη με τα τσιγαρα που εγραφαν ''μακεδονια'' στο κομικ ''υποθεση τουρνεσολ'' παντα μου καθοταν ασχημα, αν και μπορω να δω την σκεψη που ειχε ο ερζε σχετικα με τα ζητηματα που υπηρχαν εκεινη την εποχη στα βαλκανια... αναρωτιεμαι αν το εχει αναλυσει κανεις, παντως. διοτι αφου ο ερζε εκρυβε τα ονοματα βαλκανικων χωρων για να αποφυγει εντασεις, τοτε γιατι εβαλε τσιγαρα με το ονομα μιας ευαισθητης (γεωγραφικης και μη) περιοχης των βαλκανιων? ειναι να απορει κανεις. ΥΓ. ειναι περιτο να πω οτι τα σκοπια/FYROV ηταν ανεκαθεν μερος της σερβιας(απο τον μεσαιωνα), και μετα απο τους βαλκανικους πολεμους και τον πρωτο παγκοσμιο ονομαστηκαν ''νοτια σερβια'' οταν (ξανα)προσαρτηθηκαν στην σερβια. μετα η σερβια, η σλοβενια και η κροατια εκαναν το ''ενωμενο βασιλειο σερβων, κροατων και σλοβενων'' το 1918, ηταν βασιλικο κρατος, και ο προαγγελος της γιουγκοσλαβιας. απο το 1918 μεχρι το 1929, η περιοχη των σκοπιων/FYROV λεγοταν ''νοτια σερβια'', και μονο απο το 1929 και μετα ονομαστηκε και επισημα ''επαρχια του βαρδαρη''(vardarska banovina), ονομασια που κρατησαν και οι βουλγαροι για την περιοχη, οταν ο ναζιστικος αξονας κατεκτησε την γιουγκοσλαβια το 1941. η περιοχη (οπως και η υπολοιπη γιουγκοσλαβια) εμεινε μετεωρη την περιοδο της ναζιστικης κατοχης (1941-1945), μεχρι την στιγμη που στους πολεμους της απελευθερωσης της γιουγκοσλαβιας, ενας κροατης στρατηγος αποφασισε να παρει στα χερια του την γιουγκοσλαβια: αυτος ηταν ο τιτο. μολις ελευθερωθηκε η γιουγκοσλαβια απο τους συμμαχους, ο τιτο εγινε απολυτος ηγετης της χωρας, και εκανε οτι ηθελε. ετσι λοιπον ο τιτο, σε μια ταση επεκτατισμου αποφασισε να κανει το ψευδοκρατος της ''μακεδονιας'' το 1945-1946, διοτι ειχε βλεψεις για το... αιγαιο. συγγνωμη για το αρθρο ιστορικης μαθησης, απλα το υπενθυμιζω παντα σε φιλους και εχθρους, οτι η FYROV θα επρεπε να λεγεται ''δημοκρατια του βαρδαρη''/republika vardarska, που ειναι και το ιστορικο της ονομα, στην (συντομη) ιστορια της. 5 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
constantinople Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 Member ID: 11736 Group: Members Topic Count: 105 Content Count: 5272 Reputation: 56312 Achievement Points: 5446 Days Won: 270 With Us For: 5238 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 107 Share Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 (Επεξεργασία) Λοιπόν, η ρίζα της ιστορίας ξεκίνησε το 1880 όταν η Ελλάδα πήρε την Θεσσαλία, η βόρεια Βουλγαρία έγινε ανεξάρτητη ηγεμονία και η βόρεια Σερβία ανεξάρτητο Βασίλειο. Τότε το μεγαλύτερο κομμάτι μέσα στις Οθωμανικές κτήσεις ήταν η Μακεδονία (περιελάμβανε την Ελληνική, τα Σκόπια και ένα μικρό κομμάτι που έχει σήμερα η Βουλγαρία) με την οποία συνόρευαν πλέον και οι 3 βαλκανικές χώρες (Ελλάδα, Σερβία, Βουλγαρία). Τότε έγινε και ένας μεγάλος πολιτιστικός πόλεμος μεταξύ Σερβίας και Βουλγαρίας που οι μεν υποστήριζαν πως οι οι κάτοικοι της περιοχής ήταν Σέρβοι και οι δε πως ήταν Βούλγαροι. Στην περιοχή έμεναν πολλοί Σέρβοι και Βούλγαροι αλλά η πλειοψηφία ήταν ένα τοπικό σλαβικό φύλλο που πλησίαζε περισσότερο στους Βούλγαρους παρά στους Σέρβους. Μεγάλο ρόλο έπαιξε και ο ρόλος της Εκκλησίας στην περιοχή, μια και ο επιτόπιος μητροπολίτης είχε και πολιτικές εξουσίες κάτω από το Οθωμανικό δίκαιο. Οι Βούλγαροι μέσω της σχισματικής Βουλγαρικής εξαρχίας είχαν διορίσει Βούλγαρους μητροπολίτες στην βόρειο Μακεδονία, παράλληλα με τους μητροπολίτες του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είχε ως επί το πλείστον Έλληνες αρχιερείς μέχρι που ύστερα από έντονη διαμαρτυρία των Σέρβων που έβλεπαν να υστερούν στην "πολιτιστική μάχη" διόρισε τον πρώτο Σέρβο μητροπολίτη Σκοπίων το 1899. Χαρακτηριστικό ήταν ότι λόγω διαμαρτυριών της Ελληνικής κυβέρνησης που διεκδικούσε ολόκληρη την Μακεδονία και ήθελε οι μητροπολίτες να παραμείνουν έλληνες, η χειροτονία του 1ου Σέρβου μητροπολίτη Σκοπίων έγινε 3 χρόνια αργότερα το 1902. Τελικά η Μακεδονία μοιράστηκε στους Βαλκανικούς Πολέμους όπως γνωρίζουμε. Οι Σέρβοι βεβαίως και αναφερόταν στο κομμάτι που πήραν ως "βόρεια Μακεδονία" (μεταξύ και των άλλων ονομάτων που έδιναν στην περιοχή) και η εκπαίδευση τους είχε ως στόχο να πετύχει το Βουλγαρικό αυτόχθων φύλλο να θεωρήσει ότι είναι Σερβικό, κάτι που μέχρι τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (1912-1941) δηλαδή σε 30 χρόνια δεν είχε τον χρόνο που χρειαζόταν (αλλά ούτε και την συστηματικότητα) για να επιτευχθεί. Μέχρι τότε ήταν ένα κομμάτι της Μακεδονίας που άνηκε στο Σερβικό κράτος και κατοικούνταν από Σέρβους, ουδέν μεμπτόν περί αυτού. Τα περί δημιουργίας κοινού "Μακεδονικού" κράτους ήταν μια εφήμερη και μη ρεαλιστική γραφικότητα που είχε ως στόχο να προσαρτήσει ελληνικά εδάφη στην Μακεδονία του Τίτο, μια και ο Τίτο φυσικά δεν είχε σκοπό να δώσει ένα κομμάτι του κράτους του για να δημιουργηθεί ένα νέο κράτος. Εμφανίστηκε ως "θεωρητική" ιδέα προς το τέλος του εμφυλίου όταν οι Έλληνες κομμουνιστές είδαν ότι δεν είχαν πλέον ελπίδα να πάρουν ολόκληρο το Ελληνικό κράτος και εξαφανίστηκε λίγο αργότερα όταν τα υπολείμματα του στρατού τους εκδιώχθηκαν από την ελληνική επικράτεια. Ο πραγματικός και κύριος λόγος που ο Τίτο δημιούργησε την "Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας" δεν έχει σχέση με τον ελληνικό εμφύλιο, είναι ο ίδιος που δημιούργησε και τις άλλες Γιουγκοσλαβικές Δημοκρατίες της Σλοβενίας, Κροατίας και Βοσνίας και είναι πολύ πιο ισχυρός: Ο Τίτο ως Κροάτης ήθελε να αποδυναμώσει τους Σέρβους που ήταν παντοδύναμοι στο εσωτερικό της μέχρι τότε Σερβοκυριαρχούμενης Γιουγκοσλαβίας. Έκοψε το κράτος του σε κομμάτια δίνοντας στο τοπικό εκπαιδευτικό σύστημα την εντολή να τονίζουν την διαφορετικότητα από τους Σέρβους, για να μειώσει την ισχύ των Σέρβων μέσα στο κράτος κάνοντας πράξη το "διαίρει και βασίλευε". Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Βοσνίας όπου υπήρχαν πολλοί Σέρβοι μουσουλμάνοι (οι οποίοι μιλάνε Σερβικά ως μητρική τους γλώσσα, δηλαδή πως να το πούμε, είναι Σέρβοι οι άνθρωποι) και τους καλλιέργησε με την εκπαίδευση την ιδέα ότι είναι διαφορετική εθνότητα από τους Σέρβους, μόνο και μόνο επειδή είναι Μουσουλμάνοι! (Επίσης καλλιέργησε σε όλες τις εθνότητες και την ιδέα ότι μέχρι τότε οι Σέρβοι τους καταπίεζαν δημιουργώντας μίσος). Αντίστοιχα και στην σερβική Μακεδονία, επειδή για ευνόητους λόγους δεν μπορούσε να τους πει πως είναι Βουλγαρικό φύλο, έφτιαξε όλο αυτό το εκπαιδευτικό κατασκεύασμα περί ύπαρξης ξεχωριστού Σλαβικού μακεδονικού φύλου για να τους ξεχωρίσει από τους Σέρβους και επίσης να τους κάνει και αυτούς να μισούν τους Σέρβους. Αυτό δεν μας ενοχλούσε όσο γινόταν μέσα στην Γιουγκοσλαβία (1944-1990) εφόσον η διάκριση της από την δική μας Μακεδονία φαινόταν ευδιάκριτη, αλλά δημιούργησε το σημερινό πρόβλημα όταν έγινε ανεξάρτητο κράτος και άρχισε να διεκδικεί διεθνώς την αποκλειστικότητα της χρήσης του όρου Μακεδονία. Είναι φανερό πως οι δικοί μας πολιτικοί της περιόδου 1944-1990 είχαν μείνει στην εποχή που η βόρεια Μακεδονία ήταν μια περιοχή της Σερβίας που κατοικούνταν από Σέρβους και δεν είχαν την διορατικότητα, την ικανότητα ή τη θέληση να καταλάβουν τι τεράστιο πρόβλημα επρόκειτο να δημιουργήσει η συστηματική εκπαίδευση (για να μην πω πλύσιμο εγκεφάλου) επί 50 έτη ενός τοπικού πληθυσμού ότι είναι "Μακεδόνες" που ομιλούν την "Μακεδονική γλώσσα". Ήταν μια βόμβα την οποία αφήσαμε ανενόχλητη να κατασκευαστεί και έσκασε στα χέρια μας. Επεξεργασία Απριλίου 15, 2018 από constantinople 8 2 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Valtasar Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 Member ID: 1 Group: Root Admin Topic Count: 1709 Content Count: 9053 Reputation: 64371 Achievement Points: 8896 Days Won: 155 With Us For: 6439 Days Status: Offline Last Seen: 1 ώρα πριν Age: 61 Share Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 Κατά πρώτον θα ήθελα να τονίσω να παραμείνετε εντός θέματος που είναι ο Τεν Τεν. Κατά δεύτερον, δεν χρειάζεται να μπούμε σε λεπτομέρειες περί του θέματος "Μακεδονία" καθότι πολιτικό θέμα και όπως ίσως γνωρίζετε (όσοι έχετε περάσει από τους κανόνες), ΔΕΝ επιτρέπονται οι πολιτικές συζητήσεις/αναλύσεις/αναφορές στην Κοινότητα του GC. 7 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
constantinople Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 Member ID: 11736 Group: Members Topic Count: 105 Content Count: 5272 Reputation: 56312 Achievement Points: 5446 Days Won: 270 With Us For: 5238 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 107 Share Δημοσιεύτηκε Απριλίου 15, 2018 Αμάρτησα, το ομολογώ, με κατέβαλε ο πειρασμός!! 2 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Σήμερα διάβασα για 1η φορά τον ΤενΤεν στο Κονγκό. Μαζί με τους Σοβιέτ ήταν τα μόνα μου αδιάβαστα τεύχη. Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα χειρότερο αλλά το διάβασα πιο άνετα απ΄την "Αμερική". Η Αμερική μ΄έβγαλε την πίστη, το είχα παρατήσει στη μέση σε κάποια φάση και το συνέχισα καιρό μετά. Και πάλι, με αρκετή δυσκολία και πολλές παύσεις. Το Koνγκό δεν ξέρω, ίσως επειδή είχε εξωτικό περιβάλλον, φύση, ζώα κτλ δεν με παίδεψε ιδιαίτερα. Χωρίς να λέω ότι είναι καλό άλμπουμ. Κακό είναι κι αυτό αλλά όχι τόσο χάλια όσο περίμενα Αρχικά να πω ότι δεν το βρήκα ρατσιστικό κι απορώ από που πηγάζει αυτή η φήμη. Το ότι οι μαύροι παρουσιάζονται σαν καρικατούρες, με μεγάλα χείλη κτλ; Εντάξει, χιουμοριστικό κόμικ είναι. Και σ΄άλλα τέτοιους είδους το έχουμε δει αυτό. Άλλωστε και οι λευκοί δεν πάνε πίσω. Αστεία σχεδιασμένοι είναι κι αυτοί. Το ότι δεν μιλάνε καλά τη γλώσσα των λευκών; Λογικό. Ιθαγενείς είναι, δικιά τους διάλεκτο έχουν. Αυτά που με χάλασαν ήταν:1) Το σενάριο. Ή μάλλον... ποιο σενάριο; Δεν υπάρχει τέτοιο πράμα. Ο ΤενΤεν απλά περιφέρεται και... όλο και κάτι θα του συμβεί στην πορεία. Δεν υπάρχει ένα πλάνο, μια συγκεκριμένη αποστολή που πρέπει να βγάλει εις πέρας. Έχεις την εντύπωση ότι ο Herge ξεκίνησε να γράφει χωρίς να έχει σκεφτεί την ιστορία. Και σε κάθε σελίδα αυτοσχεδιάζει.2) H χωρίς λόγο θανάτωση ζώων. Εκεί ναι. Ξέφυγε. Ακόμα και για τα δεδομένα εκείνης της εποχής, που δεν υπήρχαν προστατευόμενα είδη και ελεγχόμενο κυνήγι. Να σκοτώσεις ένα ζώο επειδή κινδυνεύεις απ΄αυτό, το καταλαβαίνω. Αλλά να το σκοτώσεις για πλάκα ή για να πάρεις τη γούνα του για καμουφλάζ(όπως έκανε ο ΤενΤεν με τον πίθηκο) είναι κακόγουστο και θλιβερό.3) Το ότι ο ΤενΤεν εμφανίζεται σαν ήρωας. Καταρχάς φτάνει στην Αφρική και τον γνωρίζουν όλοι, μέχρι κι ο τελευταίος ιθαγενής Λες και είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο του πλανήτη. Έχει διαολεμένη τύχη και ξεφεύγει πάντα από οποιαδήποτε δύσκολη κατάσταση με τον πιο κουφό και αναπάντεχο τρόπο. Αυτό συμβαίνει και στην "Αμερική", ακόμα και στα "Πούρα του Φαραώ" σε μικρότερο βαθμό. Γι΄αυτό και θεωρώ πως τα άλμπουμ ουσιαστικά σοβαρεύουν απ΄τον "Μπλε Λωτό" και μετά Συνολικά τώρα. Το διάβασα επειδή είχα όρεξη αλλά και για να έχω άποψη (μιας και κάποιοι παρεξηγούνται αν σχολιάσεις κάτι που δεν διάβασες ). Δεν πρόκειται να ξαναδιαβαστεί, όπως κι η Αμερική. Οι δε Σοβιέτ μάλλον θα συνεχίσουν για καιρό να μένουν αδιάβαστοι. Να βάλω κι ένα βαθμό. Όχι ότι έχει πολύ νόημα, έτσι για το τυπικό της υπόθεσης. Ας πούμε... 4/10 8 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
ramirez Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 2298 Group: Members Topic Count: 1621 Content Count: 5060 Reputation: 34605 Achievement Points: 5068 Days Won: 14 With Us For: 6191 Days Status: Offline Last Seen: 11 ώρες πριν Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Σκέψου πάντως πως κατά την προσφιλή του συνήθεια ο Herge ξανασχεδίασε κατά μεγάλο μέρος το άλμπουμ (σε σχέση με την αρχική δημοσίευσή του σε συνέχειες) και άμβλυνε και σε μεγάλο βαθμό τόσο τους ιθαγενείς (που αρχικά τους ζωγράφιζε εντελώς ως καρικατούρες) όσο και τις θανατώσεις ζώων, καθώς και άλλα σημεία. Κλασική στιγμή κλαυσίγελου όταν ο Τεν-Τεν κάνει μάθημα στα μαυράκια δείχνοντας στο χάρτη το Βέλγιο λέγοντάς τους "αυτή είναι η πατρίδα σας". (Ναι, δεν υπάρχει στην τελευταία εκδοχή του άλμπουμ)... 6 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 A ναι; Δεν ήξερα ότι έκοψε σκηνές στην επανασχεδίαση. Έτσι αλλάζει το πράμα. Στην έκδοση πάντως που διάβασα δεν διέκρινα ρατσισμό Με τα ζώα όμως ακόμα και στην επανασχεδίαση ξέφυγε η κατάσταση σε κάποιες περιπτώσεις. Δεν τολμώ να φανταστώ πως θα ήταν στο πρωτότυπο. 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
ramirez Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 2298 Group: Members Topic Count: 1621 Content Count: 5060 Reputation: 34605 Achievement Points: 5068 Days Won: 14 With Us For: 6191 Days Status: Offline Last Seen: 11 ώρες πριν Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Τον ρινόκερο τον ανατίναξε με δυναμίτη, αυτό σου λέω μόνο... 3 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 (Επεξεργασία) 47 λεπτά πριν, ramirez είπε: Τον ρινόκερο τον ανατίναξε με δυναμίτη, αυτό σου λέω μόνο... Aυτό υπάρχει και στην επανασχεδίαση Μάλλον δεν το θεώρησε υπερβολικό, γι΄αυτό το κράτησε Επεξεργασία Ιουλίου 12, 2018 από laz33 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Kurdy Malloy Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 31428 Group: Moderator Topic Count: 54 Content Count: 3133 Reputation: 23819 Achievement Points: 2541 Days Won: 10 With Us For: 2974 Days Status: Offline Last Seen: 8 ώρες πριν Age: 53 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 1 ώρα πριν, laz33 είπε: A ναι; Δεν ήξερα ότι έκοψε σκηνές στην επανασχεδίαση. Έτσι αλλάζει το πράμα. Στην έκδοση πάντως που διάβασα δεν διέκρινα ρατσισμό Με τα ζώα όμως ακόμα και στην επανασχεδίαση ξέφυγε η κατάσταση σε κάποιες περιπτώσεις. Δεν τολμώ να φανταστώ πως θα ήταν στο πρωτότυπο. Μ'αρέσει που στην ανάλυση που του έκανα έχεις σχολιάσει κιόλας Αν πάντως ακόμα και στην επανασχεδιάση δεν είδες ρατσισμό ή έστω πατερναλισμό υπάρχει μία σχετική δυσχρωματοψία 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 12, 2018 (Επεξεργασία) Χιουμοριστικό κόμικ είναι. Παίρνεις ένα χαρακτηριστικό και το διογκώνεις ώστε να υπάρξει σάτιρα και να βγει γέλιο. Πχ τα χείλη των μαύρων ή η ραθυμία τους. Το ίδιο δεν έκανε κι ο Morris στην Κούρσα του Μισισιπή; Τεμπέληδες και με πρησμένα χείλη παρουσιάζονται οι μαύροι της Νέας Ορλεάνης. Δεν παραπονέθηκε κανείς για ρατσισμό Aυτό που ανέφερε o ramirez για την πρωτότυπη έκδοση "ο Τεν-Τεν κάνει μάθημα στα μαυράκια δείχνοντας στο χάρτη το Βέλγιο λέγοντάς τους "αυτή είναι η πατρίδα σας"" συμφωνώ ότι ξεφεύγει. Τα υπόλοιπα όμως μου φαίνονται ανεκτά στα πλαίσια ενός, επαναλαμβάνω, χιουμοριστικού κόμικ Επεξεργασία Ιουλίου 12, 2018 από laz33 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
ProfPhillipMortimer Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 31464 Group: Members Topic Count: 0 Content Count: 763 Reputation: 7222 Achievement Points: 777 Days Won: 2 With Us For: 2957 Days Status: Offline Last Seen: 20 λεπτά πριν Age: 46 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 7 ώρες πριν, laz33 είπε: Χιουμοριστικό κόμικ είναι. Παίρνεις ένα χαρακτηριστικό και το διογκώνεις ώστε να υπάρξει σάτιρα και να βγει γέλιο. Πχ τα χείλη των μαύρων ή η ραθυμία τους. Το ίδιο δεν έκανε κι ο Morris στην Κούρσα του Μισισιπή; Τεμπέληδες και με πρησμένα χείλη παρουσιάζονται οι μαύροι της Νέας Ορλεάνης. Δεν παραπονέθηκε κανείς για ρατσισμό Aυτό που ανέφερε o ramirez για την πρωτότυπη έκδοση "ο Τεν-Τεν κάνει μάθημα στα μαυράκια δείχνοντας στο χάρτη το Βέλγιο λέγοντάς τους "αυτή είναι η πατρίδα σας"" συμφωνώ ότι ξεφεύγει. Τα υπόλοιπα όμως μου φαίνονται ανεκτά στα πλαίσια ενός, επαναλαμβάνω, χιουμοριστικού κόμικ Ναι, έχει κοπεί και μια κλασσική ατάκα από την σκηνή αυτή που αναφέρει "Ας κάνουμε και ένα μάθημα Αποικιοκρατίας. Αυτή είναι η πατρίδα σας." 2 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55521 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3428 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Διαβάζω τα κομμένα και μη κομμάτια που παραθέτετε, αηδιάζω και πείθομαι όλο και περισσότερο να μην πιάσω ποτέ ΤινΤιν. Και το ένα με τα κοσμήματα αρκετό ήταν. 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Kurdy Malloy Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 31428 Group: Moderator Topic Count: 54 Content Count: 3133 Reputation: 23819 Achievement Points: 2541 Days Won: 10 With Us For: 2974 Days Status: Offline Last Seen: 8 ώρες πριν Age: 53 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 9 ώρες πριν, laz33 είπε: Χιουμοριστικό κόμικ είναι. Παίρνεις ένα χαρακτηριστικό και το διογκώνεις ώστε να υπάρξει σάτιρα και να βγει γέλιο. Πχ τα χείλη των μαύρων ή η ραθυμία τους. Το ίδιο δεν έκανε κι ο Morris στην Κούρσα του Μισισιπή; Τεμπέληδες και με πρησμένα χείλη παρουσιάζονται οι μαύροι της Νέας Ορλεάνης. Δεν παραπονέθηκε κανείς για ρατσισμό Aυτό που ανέφερε o ramirez για την πρωτότυπη έκδοση "ο Τεν-Τεν κάνει μάθημα στα μαυράκια δείχνοντας στο χάρτη το Βέλγιο λέγοντάς τους "αυτή είναι η πατρίδα σας"" συμφωνώ ότι ξεφεύγει. Τα υπόλοιπα όμως μου φαίνονται ανεκτά στα πλαίσια ενός, επαναλαμβάνω, χιουμοριστικού κόμικ Θα πάρω ένα απλό παράδειγμα από εκείνα που συνήθως είναι κάτω από τα ραντάρ: Οδηγάει ο Τεντέν και χαλάει το αμάξι του πάνω σε γραμμή τρένου. Τον κοπανάει το τρένο, το οποίο (εφόσον το τρένο κινείται σε ράγες) είναι παντού και πάντα ευθύνη του αυτοκινήτου. Κατεβαίνουν από το τρένο ένα κάρο καραγκιόζηδες. Τύπου γυμνοί με γραβάτα, τύποι με ημίψηλα, με γαλόνια, κυρίες με γούνες (στην Αφρική). Ο Τεντέν όχι μόνο τους κατσαδιάζει, αλλά τους επιβάλλει να επιδιορθώσουν το τρένο και τη γραμμή με αυτόν να δίνει μόνο διαταγές. Ο Μιλού βοηθάει, ο ίδιος όχι. Τα παράπλευρα περί ραθυμίας και ότι βαριούνται να βοηθήσουν τα αφήνω ασχολίαστα, αυτά μπορεί και να εντάσσονται στο χιούμορ μέσω των κλισέ. 3 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 1 ώρα πριν, Θρηνωδός είπε: Διαβάζω τα κομμένα και μη κομμάτια που παραθέτετε, αηδιάζω και πείθομαι όλο και περισσότερο να μην πιάσω ποτέ ΤινΤιν. Και το ένα με τα κοσμήματα αρκετό ήταν. Τα πρώτα μόνο είναι έτσι. Μετά σοβαρεύουν κι ανεβαίνει πολύ το επίπεδο Τα Κοσμήματα που διάβασες δεν είναι κι απ΄τα καλύτερα άλμπουμ πάντως. Δώσε μια ακόμα ευκαιρία στη σειρά. Διάβασε το διπλό Μονόκερος/Ρεντ Ράκαμ, αλλιώς τα μονά Θιβέτ ή Οττοκάρ. Αν ούτε αυτά σ΄αρέσουν τότε εντάξει, δεν κάνει για σένα ο ΤενΤεν 2 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
thor77 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 25318 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 1383 Reputation: 10078 Achievement Points: 1412 Days Won: 1 With Us For: 4347 Days Status: Offline Last Seen: 15 ώρες πριν Age: 46 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 (Επεξεργασία) Προφανώς κάποιος που πιστεύει ότι οι μαύροι είναι χαζοί και ράθυμοι δεν θα βρει ρατσιστικό ένα έργο τέχνης που παρουσιάζει τους μαύρους σαν χαζούς και ράθυμους. Από εκεί κι ύστερα. Για εμένα δεν θα ήταν ρατσιστικό, αν στον ίδιο βαθμό ειρωνευόταν και έκανε χιούμορ και με τους λευκούς (προφανώς κυρίως Βέλγους) στο (τότε Βελγικό) Κογκό. Προφανώς όμως μιλάμε για ένα πολιτικό και καλά χιουμοριστικό κόμικ το οποίο στοχεύει στο να ωραιοποιήσει στα μάτια του ανήλικου Βέλγου (προφανώς προερχόμενου από οικογένεια δεξιάς* πολιτικής τοποθέτησης δεδομένου του εντύπου όπου δημοσιευόταν) την Βελγική παρουσία στο Κογκό. Η οποία Βελγική παρουσία είχε αποτελέσματα όπως αυτό: (εικόνες ακατάλληλες για ανηλίκους) Spoiler Γεγονότα που διαδραματίστηκαν μόλις 20 χρόνια πριν από την δημιουργία της ιστορίας στην αρχική της μορφή. Όμως οι Κογκολέζοι δεν είναι υπόδουλοι υπό μια αποικιοκρατική δύναμη που ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα αλλά είναι αφελείς τεμπέληδες που χρειάζονται τον Βέλγο για να τους στρώσει στη δουλειά για το δικό τους καλό και σε αυτό το πνεύμα εντάσσεται και "η πατρίδα μας το Βέλγιο" πάλι καλά που δεν τους είπε και πόσο τους αγαπούσε ο μεγαλειότατος Λεοπόλδος ο Β'. Ακόμα και το 1946 οπότε ξαναδουλεύτηκε η ιστορία, το Κονγκό εξακολουθούσε να είναι Βελγικό. Για εμένα αυτή η ιστορία είναι ακόμα χειρότερη από την πρώτη γιατί δεν μιλάμε παρά για μια άθλια προπαγανδιστική προσπάθεια να δικαιολογηθούν τα κατά τη γνώμη μου αδικαιολόγητα. Ένα άλλο ζήτημα είναι ο Έλληνας το 2010 πρέπει να ξέρει ποια ήταν η κατάσταση στο Κογκό το 1900; Μάλλον όχι, δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει. Φυσικά όμως η κρίση του αν δεν ξέρει θα είναι λάθος αφού δεν θα λαμβάνει υπόψιν βασικές παραμέτρους του ζητήματος. *Το οικογένεια δεξιάς πολιτικής τοποθέτησης με την έννοια του ότι έχει σοβαρή πιθανότητα να ήταν υπέρ της Βελγικής Αποικιοκρατικής Παρουσίας στο Κογκό Επεξεργασία Ιουλίου 14, 2018 από thor77 4 1 3 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 (Επεξεργασία) Άρα αυτό το σημείο στην "Κούρσα του Μισισιπή" έπρεπε να λογοκριθεί, το άλμπουμ να χαρακτηριστεί ρατσιστικό σκουπίδι και οι Morris/Goscinny ακροδεξιοί Κι αν θυμάμαι καλά Kurdy πρόκειται για το αγαπημένο σου τεύχος από Λούκυ Λουκ. Παιδιά μην υπερβάλουμε. Χιουμοριστικό κόμικ διαβάζουμε. Λογικό να υπάρχει σάτιρα μέχρι το σημείο που δεν προσβάλλει κάποιον. Δεν είναι μόνο οι μαύροι που διακωμωδούνται σ΄αυτά τα κόμικς. Κι άλλες φυλές βλέπουμε να σατιρίζονται(Κινέζοι, Ινδιάνοι, Άραβες... ακόμα κι Ευρωπαίοι όπως Βρετανοί, Κορσικανοί(βλ. Αστερίξ). Ο Goscinny πχ μέχρι και τους Γάλλους σατίριζε για κάποιες κακές τους συνήθειες Επεξεργασία Ιουλίου 13, 2018 από laz33 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55521 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3428 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Τώρα μιλάμε για τον Γκοσινί και τον Μορρις η τον Ερζέ; Τεράστια η διαφορά μεταξύ των πάνω στα κίνητρα της «διακωμώδησης». Τεράστια. 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
albertus magnus Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 11226 Group: Members Topic Count: 132 Content Count: 2616 Reputation: 16067 Achievement Points: 2666 Days Won: 10 With Us For: 5346 Days Status: Offline Last Seen: 9 ώρες πριν Age: 156 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Αδελφε @laz33 για να μην σου δινουμε μασημενη τροφη κανε μια μικρη ερευνα και διαβασε τι ειδους εντυπο ηταν ο "20ος αιωνας" και το νεανικο του ενθετο "Ο μικρος εικοστος" που πρωτοδημοσιευτηκε ο Τεντεν, τι πολιτικης τοποθετησης ηταν το αφεντικο του Ερζε εκει ο αββας Norbert Wallez (και την δραση του στην γερμανικη κατοχη), το πως του ανεθεσε (α λα καρτε δηλ) να γραψει κομικ που να εξυπηρετουν συγκεκριμενη ιδεολογια και να ωραιοποιησουν εμετικες καταστασεις (αποικιοκρατια). Δεν ηταν χιουμοριστικο κομικ τοτε. Εξυπηρετουσε σκοπους. Συμπληρωματικα διαβασε για την Βελγικη παρουσια στο Κονγκο που ηταν απο τις πιο βαναυσες (καποιοι μιλανε για γενοκτονια κιολας). Εγω εχω ολα τα Τεντεν και τα συμπαθω και ετρεξα απο τους πρωτους να αγορασω το Σοβιετ για να εχω ολοκληρωμενο το εργο. Αλλα πως να το κανουμε τα πρωτα χρονια του Ερζε και τα πρωτα του εργα ηταν "παραξενα". Χωρια που ο ιδιος αυτολογοκριθηκε και εκοψε πολλα "σκοτεινα" σημεια μετα τον Β ΠΠ για τις επανεκδοσεις. Διαβασε και βγαλε τα δικα σου συμπερασματα. 8 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
thor77 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 25318 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 1383 Reputation: 10078 Achievement Points: 1412 Days Won: 1 With Us For: 4347 Days Status: Offline Last Seen: 15 ώρες πριν Age: 46 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Δηλαδή Laz δεν προσβάλλει κάποιον; Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Laz33 Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 Member ID: 31613 Group: Members Topic Count: 58 Content Count: 4206 Reputation: 32968 Achievement Points: 4385 Days Won: 83 With Us For: 2882 Days Status: Offline Last Seen: 7 ώρες πριν Age: 40 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 13, 2018 (Επεξεργασία) Το αποτέλεσμα κρίνω, όχι τα κίνητρα. Δεν αμφιβάλω ότι ο Ερζέ μπορεί όντως να είχε ρατσιστικές τάσεις. Δεν το έχω ψάξει, ούτε με απασχολεί το θέμα. Ούτε με νοιάζει ποιον είχε αφεντικό και τι είδους έντυπο ήταν το περιοδικό που δημοσίευε τις ιστορίες του. Εγώ κρίνω το συγκεκριμένο άλμπουμ. Και μάλιστα την επανασχεδιασμένη του εκδοχή Kι αναφέρω πάλι τα Λούκυ Λουκ. Κι εκεί τεμπέληδες, αφελείς και με πρησμένα χείλη παρουσιάζονται οι μαύροι. Σίγουρα είναι λίγο πιο "κομψή" η διακωμώδηση, αλλά σαν αποτέλεσμα δεν έχει τρελή διαφορά απ΄του Ερζέ. Πάντως και τον Γκοσινύ έχουν κατηγορήσει για μισογυνισμό. Και μάλιστα το έχει σατιρίσει κι ο ίδιος (σ΄ένα Ιζνογκούντ αν θυμάμαι καλά). Και τον Γιάκομπς. Εγώ πάντως ούτε κάτι τέτοιο διέκρινα Άρα το πότε η σάτιρα γίνεται προσβολή δεν είναι σαφώς καθορισμένο. Κάτι που ο άλλος θεωρεί αστείο ή έστω "νορμάλ", εμένα μπορεί να μ΄ένοχλεί. Και το αντίθετο. Εξαρτάται απ΄το πόσο εύθικτος είναι κάποιος. Η σάτιρα έχει πολύ χαλαρά όρια καλώς ή κακώς Επεξεργασία Ιουλίου 13, 2018 από laz33 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Προτεινόμενες Καταχωρήσεις
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.