Μετάβαση στο περιεχόμενο

ramirez

Members
  • Περιεχόμενο

    3.249
  • Εγγραφή

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Κερδισμένες ημέρες

    7
  • Πόντοι

    2,270 [ Donate ]

ramirez τελευταία νίκη Ιουλίου 29

ramirez είχε το πιο δημοφιλές περιεχόμενο!

Συνολική φήμη στο GC

25.684 Εξαιρετικός

2 Ακόλουθοι

Σχετικά με το μέλος ramirez

  • Τάξη
    WHAT ? ME WORRY ?
  • Γενέθλια Νοεμβρίου 28

ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

  • Website URL
    http://

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΦΙΛ

  • ΓΕΝΟΣ
    Male
  • Χώρα
    Greece

Πρόσφατοι Επισκέπτες Προφίλ

1.166 προβολές προφίλ
  1. Οι εποχές αλλάζουν, μεγαλώνουμε, όμως αμετάβλητη παραμένει η νοσταλγία για τα μεγάλα καλοκαίρια των παιδικών μας χρόνων. Όπως εκείνο το μακρινό καλοκαίρι του ΄79, που κάτω από την ήσυχη επιφάνεια των διακοπών, έσφυζε από «περιπέτειες, δράση, ηρωισμούς». Η τσόχα του Subbuteo εξακολουθούσε να υπερκαλύπτει τα πραγματικά γήπεδα, το Μάστερ Κουνγκ-Φου ξεχώριζε από τα υπόλοιπα «περιοδικά της σκληρής γενιάς!», το Heavy Metal προετοίμαζε την θριαμβική του επέλαση και τα κορίτσια έπαιρναν σιγά-σιγά, τη σειρά τους στη λίστα αναμονής της εφηβείας μας. Το ανήσυχο πνεύμα της περιόδου τροφοδοτούσαν δύο εμβληματικά κόμικς, που είχαν φτάσει στο απόγειο της επιρροής τους και που εξαιτίας του έντονου μεταξύ τους ανταγωνισμού, έμοιαζαν σαν δύο σταγόνες νερό: το ΑΓΟΡΙ και ο ΝΕΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΜΠΛΕΚ. Αν εξαιρέσει κανείς τους κεντρικούς χαρακτήρες Ελ Ζαμπάτο και Μπλεκ, όλες οι υπόλοιπες ιστορίες αντλούσαν υλικό από την ίδια βασική θεματολογία και η σαφής διαφοροποίηση των εντύπων ήταν αδύνατη. Μέσα στα διαδοχικά καρέ αυτών των δίδυμων περιοδικών, τα ευφάνταστα αγόρια της πεζής καθημερινότητας ζούσαν παράλληλες, ηρωικές ζωές. Συμπρωταγωνιστούσαν σε περιπέτειες που διαδραματίζονταν στον Ρωμαϊκό Κόσμο, στην Άγρια Δύση, στην Αμερική των εξεγερμένων αποίκων, στα πεδία μάχης του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, στα βάθη της θάλασσας και στα σύνορα του διαστήματος... αλλά επίσης σε απλές γειτονιές και πόλεις που θύμιζαν τις δικές μας, όπου οι δεσμοί της οικογένειας, η φιλία, το καθήκον, η αυταπάρνηση, η αγάπη για την πατρίδα, εγκωμιάζονταν δίχως περιστροφές. Εξετάζοντας με κριτική ματιά τις παλιές ιστορίες, εντυπωσιάζομαι ακόμη και σήμερα από τον θεματικό πλούτο τους. Πόλεμος και ποδόσφαιρο, χιούμορ και επιστημονική φαντασία, αγώνες αυτοκινήτων και αερομαχίες, κατασκοπία και Κουνγκ-Φου, ποδηλατοδρομίες και επιτραπέζιο ποδοσφαιράκι, ιπτάμενοι δίσκοι και μασκαρεμένοι εξωγήινοι. Ιστορικές ή μελλοντολογικές, αληθοφανείς ή εντελώς φανταστικές, οι εναλλασσόμενες περιπέτειες δημιουργούσαν ένα ευδιάκριτο ψηφιδωτό, χαρακτηριστικό της λαϊκής κουλτούρας στην μεταπολεμική Ευρώπη. ΝΕΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΜΠΛΕΚ (Τεύχος 103, Τετάρτη, 22 Αυγούστου 1979) ΚΟΜΙΚΣ: 1. UFO (7 σελ) 2. ΜΠΛΕΚ (14 σελ) 3. ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ... ΜΟΥΣΤΑΚΙΑΣ! (5 σελ) 4. SUPER BOY (2 σελ) 5. Ο ΠΑΝΙΣΧΥΡΟΣ ΜΟΡΓΚΑΝ (3 σελ) 6. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (4 σελ) 7. ΟΙ ΛΟΡΔΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΓΚΕΣ (2 σελ) 8. Η ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΗΣ ΦΩΝΗ (3 σελ) 9. Ο «ΠΟΔΗΛΑΤΑΚΙΑΣ» (2 σελ) 10. ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΛΙΑΤΖΗ (3 σελ) 11. ΟΙ ΦΥΓΑΔΕΣ (2 σελ) 12. ΛΟΥΚ ΟΡΙΕΝΤ (3 σελ) 13. Ο «ΩΡΑΙΟΣ» ΕΞΩΓΗΪΝΟΣ! (2 σελ) 14. ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΝΘΗΡΑΣ (3 σελ) 15. Η «ΑΚΡΙΔΑ» (3 σελ) ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΟ: Προσαρμογή της τηλεοπτικής σειράς Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΛΑΝΤΙΔΑ. ΧΑΛΚΟΜΑΝΙΕΣ: Έγχρωμα σιδερότυπα ROCK, JUDO, UFO, HELL DRIVERS, ΜΠΛΕΚ, ΠΑΡΕ ΜΕ ΜΑΖΙ... ΑΓΟΡΙ (Τεύχος 119, Παρασκευή, 24 Αυγούστου 1979) ΚΟΜΙΚΣ: 1. ΤΟ ΚΟΡΑΚΙ (8 σελ) 2. ΣΠΙΝΜΠΩΛ (3 σελ) 3. Η ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΠΑΛΛΑ (1 σελ) 4. ΣΤΑΡΚ – Ο ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗΣ (4 σελ) 5. ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΑΚΙ ΤΟΥ ΜΑΪΚ (2 σελ) 6. ΕΛ ΖΑΜΠΑΤΟ (8 σελ) 7. Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΝΤΡΕΝΤ (7 σελ) 8. ΤΖΟΝΝΥ ΡΕΝΤ (3 σελ) 9. ΖΟΡΡΟ (2 σελ) 10. Ο ΡΟΫ ΞΑΝΑΓΥΡΙΖΕΙ (3 σελ) 11. ΕΛ ΜΕΣΤΙΤΣΟ (4 σελ) 12. ΝΤΑΝ Ο ΤΟΛΜΗΡΟΣ (4 σελ) 13. ΟΙ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟΥΧΟΙ (3 σελ) 14. ΑΓΡΙΜΙΑ (3 σελ) 15. ΤΟ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΜΙΝΙ (2 σελ) ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: ΕΙΣΑΙ Ο ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ, 2.000μ.Χ. - Ο «Πατέρας» των πυραύλων, ΟΙ ΜΟΝΟΜΑΧΟΙ - Φρούρια εναντίον κομητών, ΠΕΛΕ - Η ζωή μου και τα καλλίτερα παιγνίδια μου. ΧΑΛΚΟΜΑΝΙΕΣ: Έγχρωμος, δισέλιδος BRUCE LEE. ΧΑΡΤΟΚΟΠΤΙΚΗ: Πολεμιστές Landsknechts. Δεν έλειπαν βέβαια τα αρνητικά στερεότυπα των καθιερωμένων «κακών». Οι Ρωμαίοι στον Αρχαίο Κόσμο, οι Γερμανοί στον τελευταίο μεγάλο πόλεμο, οι Άγγλοι στην Αμερικανική Επανάσταση, έπαιζαν αναγκαστικά τον άχαρο ρόλο που τους εξασφάλισε η μοίρα των ηττημένων της ιστορίας. Όμως, τα πρότυπα των ηρώων συχνά ξέφευγαν από τα αναμενόμενα πλαίσια της γενικής αποδοχής. Οι ποδοσφαιριστές - εκτός του Πελέ - ήταν ακόμη όλοι λευκοί και ο Δικαστής Ντρεντ περιέπαιζε κάθε έννοια πολιτικής ορθότητας... Άτεγκτοι εκπρόσωποι του νόμου, αστείοι μυστικοί πράκτορες, χαρισματικοί ποδοσφαιριστές, σκληροί στρατιώτες, ριψοκίνδυνοι τυχοδιώκτες, πρωτοπόροι εξερευνητές, συντηρούσαν τις συλλογικές προσδοκίες μας και καθυστερούσαν την αναπόφευκτη προσαρμογή των υπερβολικών φιλοδοξιών μας στις περιορισμένες μας δυνατότητες. Ήταν απλές χάρτινες φιγούρες, που όμως με τον τρόπο τους, υποκαθιστούσαν τους ανύπαρκτους καθοδηγητές των ξεχασμένων τελετουργιών ενηλικίωσης στις εκφυλισμένες κοινωνίες της Δύσης. Μαζί τους, τα ανυποψίαστα αγόρια της γενιάς μου, υπερβαίνοντας την απλή χαρά της διασκέδασης, ξεκίνησαν την κρίσιμη αναζήτηση για το ανέφικτο ιδεώδες του ανδρισμού στην τελευταία εποχή της Πατριαρχίας... Τα δίδυμα περιοδικά: Εβδομαδιαία έντυπα, με έγχρωμα εξώφυλλα και οπισθόφυλλα και 64 εσωτερικές σελίδες, από τις οποίες οι μισές ασπρόμαυρες και οι άλλες μισές με πορτοκαλί μονοχρωματισμό. Με νέα αρίθμηση, ο ΝΕΟΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΣ ΜΠΛΕΚ αποτελούσε εξέλιξη του παλαιότερου ΜΠΛΕΚ (τεύχος νο 1: 25/06/1969), και το ΑΓΟΡΙ συνέχεια από το ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΑΓΟΡΙ (τεύχος νο 1: 26/07/1975). Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης κυκλοφορίας τους, και τα δύο περιοδικά διέδωσαν πληθώρα ευρωπαϊκών κόμικς στη χώρα μας... Οι φωτογραφίες: Από τη συλλογή μου, τα δύο τεύχη που κυκλοφόρησαν την ίδια εβδομάδα, τον Αύγουστο του 1979. Τα εξώφυλλα, η πρώτη σελίδα της σειράς UFO που ξεκινούσε στο τεύχος 103, Δικαστής Ντρεντ, Πελέ, χαλκομανίες και χαρτοκοπτική... Οι κορυφαίες ιστορίες: UFO, Ο ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΝΤΡΕΝΤ, ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΩΡ ΜΟΥΣΤΑΚΙΑΣ, ΛΟΥΚ ΟΡΙΕΝΤ, ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΑΚΙ ΤΟΥ ΜΑΪΚ... Και το σχετικό link...
  2. Σκίτσο του Τάσου Παυλόπουλου στην "Εφημερίδα των Συντακτών" στις 22/09/18. 
  3. ramirez

    ΑΓΡΙΑ ΔΥΣΗ

    Συνέντευξη του εκδότη της «Άγριας Δύσης» Χρήστου Νάστου στο σημερινό Documento. Αν το πάρει κανείς ας την σκανάρει...
  4. ramirez

    Funny Pictures!

    Ένας τύπος στις ΗΠΑ έχει εγκαταστήσει στην πόρτα του σπιτιού του οπτική αναγνώριση, όπου το σύστημα "διαβάζει" τα χαρακτηριστικά του προσώπου που χτυπάει το κουδούνι και παρέχει πρόσβαση. Όμως κάποια στιγμή παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα, και η πόρτα δεν άνοιγε. Γιατί άραγε;
  5. Ο σχεδιαστής που πήρε τον ερωτισμό και τον έκανε ποπ κουλτούρα Αν η εφηβεία σου έτυχε να πέσει πάνω στο αβέβαιο ξεκίνημα του εικοστού πρώτου αιώνα, τότε σίγουρα έχεις διαβάσει κόμικ. Μάλλον Αστερίξ και Λούκυ Λουκ, ίσως Σκρουτζ - Ντόναλντ και λοιπά παπιά, μπορεί Μάρβελ - DC και υπερήρωες, πιθανώς και ευρωπαϊκά κουλτουριάρικα (δόξα και τιμή, Τζον Μπλάκσαντ!). Αλλά εμάς δεν μας απασχολούν τα ίσως και τα μπορεί. Μας απασχολεί το σίγουρα. Και ΣΙΓΟΥΡΑ έχεις περάσει τα καλοκαιρινά σου μεσημέρια διαβάζοντας κρυφά και ένοχα (ή φανερά και άνετα) τη Φωτεινή. Τι εννοείς ποια Φωτεινή; ΜΙΑ είναι η Φωτεινή! Η Φωτεινή που λες, ήτανε σταυροδρόμι. Ή που θα την ξεπερνούσες όταν θα 'βλεπες πρώτη φορά τη Μαλένα, ή που θα σου άνοιγε την πόρτα για τα καλά σ' έναν κόσμο "απαγορευμένο για καθώς πρέπει ανθρώπους". Αν λοιπόν μπήκες ποτέ σ' αυτό τον κόσμο, γνωρίζεις κι αναγνωρίζει μονάχα έναν βασιλιά... Τον βασιλιά με το πιο προβοκατόρικα (α)κατάλληλο επώνυμο γι' αυτό το θρόνο: Μίλο Μανάρα. Θρύλος. Με ρεαλιστικό σκίτσο, με πολλές προσεγμένες λεπτομέρειες (που ίσως δεν τις προσέχεις καν, αλλά υπάρχουν!), με ψηλαφητή ατμόσφαιρα, αλλά το πιο σημαντικό: με τον έρωτα πάντα στο κέντρο. Κι όπου έρωτας, η γυναίκα. Η γυναίκα με το σώμα - πειρασμό, το αγνό πρόσωπό, τα πεινασμένα μάτια και το αθώο χαμόγελο. Μπορεί κι ανάποδα. Όπως και να 'χει, η γυμνή γυναίκα! Τι τον κάνει αυτό; Τον κάνει "πορνογράφο" για τον πρόχειρο αναγνώστη... Αλλά μπορεί και να 'ναι πορνογράφος - η εικόνα του είναι ερεθιστική, δεν είναι; Όμως αν είναι πορνογράφος, είναι όσο κι ο Τομ Ρόμπινς, ο Ναμπόκοβ, ο Όσκαρ Ουάιλντ κι ο Μπουκόβσκι. Όσο ο Μπερτολούτσι, ο Μπουνιουέλ κι ο Παζολίνι. Κι αν είναι έτσι το λοιπόν, τιμή του και καμάρι του! Ο τολμηρός παραμυθάς με την καλύτερη παρέα Την ώρα ωστόσο που κάποιοι κοιτούσαν στα συννεφάκια και τα καρέ του Μίλο και βλέπανε τσόντες, εκείνος πρόσφερε διασκεδαστικά μαθήματα ιστορίας, παραμυθιών, κοινωνιολογίας και σεξ. Με "Βοργίες" γεμάτους μεσαιωνική διαφθορά, και με "Καραβάτζιο" γεμάτο πάθος για την τέχνη, και με τη "Γκιουλιβεριάνα" ν' αναστατώνει (και ν' αναστατώνεται απ') τη Λιλιπούτη. Με την πρώτη μεγάλη του επιτυχία "Το Κουμπί της" και με συμμετοχή του στον τελευταίο "Sandman". Κι αυτά είναι μόνο λίγα, απ' τα πολλά. Έχει εμπιστοσύνη στο δικό του μυαλό, το δικό του μάτι και χέρι, όμως ο Ιταλός είχε συχνά και την εκτίμηση σπουδαίας παρέας: ο Φελίνι, ο Ούγκο Πρατ, ο Αλμοδοβάρ, ο Νιλ Γκέινμαν, κι ο Γιοντορόβσκι πρόσφεραν χρώμα, σχέδιο, λέξεις ή σκέψεις στις δουλειές του. Κι ίσως το "δείξε μου το φίλο σου" δεν είναι πια και κάνα αξίωμα, όμως όταν διαλέγει να μπουκάρει στις δουλειές σου όλο αυτό το τσούρμο της τέχνης, ε, δεν μπορεί να 'ναι και τυχαίο έτσι; Ως κι ο τεράστιος "γιατρός" του motoGP, ο Βαλεντίνο Ρόσι, πρώτα έγινε ο ίδιος κόμικ, κι έπειτα πρόσφερε το κράνος του, για να τρέχει στις πίστες μόνιμα μ' ένα κορίτσι του Μίλο να τον προστατεύει! Και ο Θεός δημιούργησε τη γυναίκα (κι ο Μανάρα την αγάπησε!) Το πιο σημαντικό ωστόσο: Αν υπήρξε ποτέ σχεδιαστής που αγάπησε τη γυναίκα, αυτός είναι ο Μανάρα. Αγάπησε το σώμα της με την παθιασμένη ορμή του 4ου αμαρτήματος (που τελικά ποιος ξέρει για ποιο λόγο το μετράμε γι' αμάρτημα;). Aγάπησε την ίδια και την έκανε πρωταγωνίστρια στις ιστορίες του, όταν όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποιούσαν άντρες. Αγάπησε τα θέλω της και της χάρισε την πιο μεγάλη ελευθερία που ακόμα σήμερα ο κόσμος αρνείται να της δώσει: Η γυναίκα του Μίλο είναι μια χαρούμενη, μα πάνω απ' όλα μια ζωντανή γυναίκα. Κι είναι χαρούμενη και ζωντανή γιατί μπορεί να ερωτεύεται (με ψυχή και με σάρκα), ανερυθρίαστα. Ή τέλος πάντων, μάλλον κοκκινίζει, όμως στα σίγουρα δεν κοκκινίζει από ντροπή... Y.Γ. Κι ο τίτλος πάει στο Αλκαζάρα, μάγκες... Και το σχετικό link...
  6. Ο Νεϊμάρ πρωταγωνιστής σε κόμικς! Ο διάσημος Βραζιλιάνος επιθετικός της Παρί Σ.Ζ., συνεργάστηκε με τους ανεξάρτητους παραγωγούς γραφικών και comics Fan the Flame Concepts LLC, δημιουργώντας τον Neymar Jr. Comics. Ο Νεϊμάρ κατάφερε να συνδυάσει την φιγούρα του, γνωστή σε όλο τον κόσμο με το πάθος του για σχέδια, σε μια πλατφόρμα ψυχαγωγίας πολυμέσων σχεδιασμένη για όλους τους οπαδούς του, που φέρει τον τίτλο: «Η τέχνη κερδίζει τη ζωή». Τα κόμικς αφηγούνται τη ζωή του «Τζούνιορ», ενός χαρακτήρα που βασίζεται στον ίδιο τον Νεϊμάρ. Ποιος έχει τη δυνατότητα να δώσει ζωή στα τατουάζ του χάρη σε ένα μαγικό μελάνι, αλλά και ποιος θα προσπαθήσει να σώσει την αδελφή του, που έχει απαχθεί; Είναι σενάριο του Τζέισον Μ. Μπαρνς, διάσημου μυθιστοριογράφου σκίτσων και συγγραφέα μπεστ σέλερ των New York Times. «Όπως πολλά παιδιά, όταν μεγάλωσα, είχα δύο όνειρα: να είμαι επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και υπερήρωας. Ήμουν ευλογημένος αρκετά για να παίξω ποδόσφαιρο στο υψηλότερο επίπεδο», είπε ο Νεϊμάρ Τζούνιορ. «Τώρα έχω την ευκαιρία να δώσω στους οπαδούς μου ένα νέο, σύγχρονο και ισχυρό τρόπο αφήγησης ιστοριών μέσα από τα κόμικς και τα γραφικά. Αυτή η μοναδική ψηφιακή πλατφόρμα θα δημοσιευθεί ταυτόχρονα σε διάφορες γλώσσες», πρόσθεσε. Τα κόμικς διατίθενται σε τέσσερις γλώσσες (πορτογαλικά, ισπανικά, αγγλικά και γαλλικά). Όσοι θέλουν να απολαύσουν το Neymar Jr. Comics, το οποίο θα διανεμηθεί μόνο σε ψηφιακή μορφή, θα πρέπει να μεταβούν στον ιστότοπο που δημιουργήθηκε για το σκοπό αυτό: www.neymarcomics.com. Ένα μέρος των χρημάτων που εισπράττονται με τις πωλήσεις θα μεταβεί στο Ινστιτούτο Projecto Neymar Jr. (INJR), για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο εγχείρημα, που περιλαμβάνει ιστορίες επιστημονικής φαντασίας, αλλά και επικεντρώνεται στη ζωή του διάσημου Βραζιλιάνου. Κάτι που αναμένεται να αυξηθεί, με τηλεοπτικές συμβάσεις, κινούμενα σχέδια και βιντεοπαιχνίδια. Και το σχετικό link...
  7. ramirez

    ΑΡΚΑΣ

    "Aχ, πού σαι, νιότη, που 'δειχνες πως θα γινόμουν άλλος!" - Κώστας Βάρναλης, Σκλάβοι Πολιορκημένοι...
  8. Ανέκαθεν συνέβαινε, αλλά τα τελευταία χρόνια είναι όλο και πιο έντονο: τα κόμικς συνομιλούν με τις εικαστικές τέχνες με όρους ισοτιμίας σε έναν ενδιαφέροντα διάλογο με θετικά αποτελέσματα και για τους δύο «συνομιλητές». Ο ζωγράφος Δημήτρης Αναστασίου με το «Α = -Α» δημιουργεί μια τέτοια «συνομιλία» με όχημα τα όνειρα. «Μα ποιος είναι αυτός μέσα μου που ενώ εγώ κοιμάμαι, κόβει και ράβει τις εμπειρίες μου, τους πόθους και τις φοβίες μου και φτιάχνει μικρά έργα τέχνης, επιδεικνύοντας απροσδόκητη επινοητικότητα και λειτουργώντας ως μεγάλος μάστορας της mise-en-scene; Ποιος είναι αυτός που στον ύπνο μου κάνει αυτά που δεν μπορώ να κάνω στον ξύπνιο μου; Αυτόν τον Κάποιον κυνηγώ και τον θέτω δάσκαλό μου, προσπαθώντας να φτιάξω ζωγραφιές τόσο πλούσιες και τόσο ανοιχτές όσο οι δικές του μικρού μήκους άυλες ταινίες». Με αυτά τα λόγια και υπό τον τίτλο «Για τα όνειρα και τις ζωγραφιές» προλογίζει ο Δημήτρης Αναστασίου το βιβλίο του «Α = -Α» (εκδόσεις Καλειδοσκόπιο), ένα αινιγματικό ταξίδι εσωτερικής αναζήτησης στον κόσμο του ονείρου που πότε γίνεται αισθητό σαν ζωγραφιά, πότε σαν παραλήρημα, πότε σαν εφιάλτης και πότε σαν επιστροφή σε μια παράδοξη μήτρα. Όπως γράφει ο ίδιος: «Τα όνειρα είναι αληθινά, χωρίς να είναι πραγματικά. Δεν είναι ακριβώς κομμάτια του κόσμου τούτου, αλλά ούτε κι ενός άλλου, εντελώς φανταστικού. Μπορεί να είναι παράξενα, αλλά δεν είναι ξένα, μπορεί να είναι άγνωρα, αλλά και οικεία μαζί». Οι τίτλοι των κεφαλαίων του Αναστασίου είναι απολύτως κατατοπιστικοί ως προς το περίπλοκο της κατάστασης στην οποία περιέρχεται σταδιακά: «Αμφιβολία», «Συνειδητοποίηση», «Περιπλάνηση», «Αφύπνιση;» και περιγράφουν τις ψυχολογικές διακυμάνσεις του πρωταγωνιστή (και δημιουργού;) που βυθίζεται σε ένα όνειρο (ίσως) που όπως κάθε όνειρο κάτι σημαίνει, κάτι ανασύρει από το ασυνείδητο και το εμφανίζει με απρόσμενους τρόπους. Οι τρόποι αναπαράστασης των θραυσμάτων αυτής της εν ύπνω εμπειρίας είναι που καθιστούν την «περιπέτεια» εντυπωσιακή οπτικά καθώς ο Αναστασίου επιλέγει να σχεδιάσει με διαφορετικά στιλ και διαφορετικά υλικά τα μέρη της κινούμενος με ευκολία και δεξιοτεχνία ανάμεσα στον φωτορεαλισμό και τον εξπρεσιονισμό, ανάμεσα στη γεωμετρική αφαίρεση και την οπ-αρτ, ανάμεσα στο ασπρόμαυρο και το έγχρωμο, χρησιμοποιώντας ακόμα και διαφορετικούς γραφικούς χαρακτήρες για να αρμόζουν στην αφήγησή του και να συνδυάζονται με τα σχέδια. Στον πρόλογο και στο πρώτο κεφάλαιο φαίνεται να δουλεύει με πρώτη ύλη την επεξεργασμένη φωτογραφία, στη συνέχεια, ωστόσο, το ελεύθερο χέρι φαίνεται να κερδίζει έδαφος όσο το όνειρο προχωρά σε όλο και πιο δυσερμήνευτα μονοπάτια. Το ασπρόμαυρο ταξίδι έχει σημαντικό σταθμό του «Το Σπίτι των Ζωγράφων» όπου «Το Ζεύγος Αρνολφίνι» του Βαν Άϊκ, η «Ολυμπία» του Μανέ, ο «Γέρος Κιθαριστής» του Πικάσο, η αποστεωμένη μορφή της «Κραυγής» του Μουνκ και πολλά ακόμη εμβληματικά έργα ζωντανεύουν και εισβάλλουν στο όνειρο. Εκτός κι αν εισβάλλει ο πρωταγωνιστής στο δικό τους σπίτι. Η θητεία του Αναστασίου στις εικαστικές τέχνες γίνεται εδώ, εκτός από ορατή στις μεθόδους σχεδίασής του, βοηθός του στην επιτυχή ιδιοποίηση και προσαρμογή πασίγνωστων εικόνων που φέρουν νοήματα, σε νέα συμφραζόμενα που απονοηματοδοτούν και επανανοηματοδοτούν τα παλαιά. Έτσι, η «Γαλατού» του Βερμέερ αποκαμωμένη ξεκουράζεται σε μια πολυθρόνα, ένας από τους «Χαρτοπαίκτες» του Σεζάν χορεύει με μια φιγούρα του Ματίς και ο «Λέοπολντ Ζμπορόφσκι» του Μοντιλιάνι γίνεται ομοτράπεζος του «Άρρωστου Βάκχου» του Καραβάτζιο. Μια συναρπαστική και αγχώδης περιπέτεια συνύπαρξης με τέτοια πρόσωπα, με θέα την «Έναστρη Νύχτα» του Βαν Γκονγκ, απαιτεί μια ακόμη στάση στο κρεβάτι του ψυχολόγου για μια συνεδρία υπνωτισμού που απ’ ότι φαίνεται οδηγεί σε αχαρτογράφητες περιοχές του μυαλού, του χρόνου και του χώρου, σε βαθύτερα λαγούμια που κρύβουν θαμμένα μυστικά, όχι πάντα ευχάριστα. «Ενώ οι άλλοι οργανισμοί προσαρμόζονται στο περιβάλλον αλλάζοντας τα γονίδια, ο άνθρωπος προσαρμόζεται αλλάζοντας το περιβάλλον. Η συμβολική ικανότητα, η αντίληψη διαφορετικών επιπέδων της πραγματικότητας είναι εκφάνσεις της ιδιοτυπίας της αφαιρετικής ανθρώπινης ευφυΐας. Καταλαβαίνεις τι σου λέω, Άλφα;», ρωτά ο ψυχολόγος. Ο Άλφα όμως ψάχνει μια έξοδο από τη φυλακή και θα τη βρει όταν κόψει μια «κόκκινη κλωστή δεμένη, στην ανέμη τυλιγμένη». Για να μπει στο παραμύθι της παιδικότητας. Το σχέδιο διαφοροποιείται ξανά όσο ο περιπλανώμενος ανακαλεί εικόνες από την παιδική του ηλικία μέχρι να «προσγειωθεί» σε κάποια έγχρωμη πραγματικότητα, διόλου λυτρωτική κατά τα άλλα. Γιατί είναι γέρος και κουρασμένος. Και στον «πραγματικό» αυτόν κόσμο δεν είναι πάντα σίγουρο ότι ξεκινώντας να ανέβει μια σκάλα θα φτάσει στο επάνω πάτωμα. Η αντανάκλασή του στον καθρέφτη μπορεί να μην του μοιάζει και πολύ. Και στο κρεβάτι του τον περιμένει ένα αρνάκι. Άσε αυτό το φως που όλο και μεγαλώνει. Και τον κατακλύζει. Ίσως για ένα ακόμη ταξίδι ή και για το τέλος του ταξιδιού, μεταφορικά ή/και κυριολεκτικά. Ένα ταξίδι, πανέμορφα δοσμένο στον αναγνώστη-θεατή του, που ολοκληρώνεται χωρίς να έχει προσφέρει απαντήσεις στον ταξιδιώτη του. Πιθανώς αυτή να είναι η ουσία του ονείρου: να γεννά ερωτήσεις παρά να δίνει απαντήσεις. Και το σχετικό link...
  9. ramirez

    Σφάλμα του προγράμματος

    Το φωναχτόκουτο κάνει συνεχές loading χωρίς να εμφανίζει τα περιεχόμενα και δεν έχω τη δυνατότητα να απαντήσω σε οποιοδήποτε θέμα (δεν με αφήνει το πρόγραμμα). Συμβαίνει και σε άλλους αυτό σήμερα ή μόνο σε μένα;
  10. ramirez

    ΕΘΝΟΣ ΛΕΞΕΙΣ

    Το νο 34. Το εξώφυλλο μεταφέρθηκε στο πινακάκι της παρουσίασης.
  11. Η Τέτη Σώλου για μεγάλο διάστημα εργάστηκε στον εκδοτικό χώρο, συμβάλλοντας στην καθιέρωση της κουλτούρας του κόμικ στις εικονογραφήσεις παιδικών βιβλίων. Από μικρή υπήρξε καλλιτεχνική φύση. Στα εφηβικά της χρόνια την ώρα του μαθήματος σκιτσάριζε στα τετράδια των ασκήσεων. Στη Νομική της Κομοτηνής όπου φοίτησε, σύντομα κατάλαβε ότι δεν ήθελε να γίνει δικηγόρος. Ωστόσο η φοίτησή της στη σχολή της άνοιξε παράθυρο στον κόσμο, προσφέροντάς της έναν συστηματικό τρόπο σκέψης. Εκεί επίσης έγινε πιο έντονη η επιθυμία της να ζωγραφίζει. «Δεν έχω πάει σε σχολή σκίτσου, διάβαζα πολλά κόμικς, σκιτσάριζα πολύ και όταν παλεύεις κάτι πολύ, το ραφινάρεις». Η Ιζόλα, το alter ego της Τέτης, γεννήθηκε την εποχή που αποφάσισε να κρατήσει αποστάσεις από το χώρο του παιδικού βιβλίου. «Συνέβη μέσα στην περίοδο της κρίσης, το 2013, τότε που άρχισα να νιώθω έντονα γύρω μου την έκπτωση αξιών και είχα την ανάγκη να κάνω κάτι δημιουργικό για να κρατηθώ». Η Τέτη εμπνέεται τις ιστορίες της ηρωίδας της από τα ταξίδια που γεννάν καινούργια συναισθήματα, σκέψεις και τρόπους έκφρασης, «από αυτά που πιάνει η περιφερειακή όραση», από τις συναναστροφές, την καθημερινή ζωή, απ’ όλα όσα ακούει και βλέπει τις ώρες που περνάει στα καφέ ζωγραφίζοντας. Μία ηρωίδα αυτονομείται Σύντομα μετά τη δημιουργία της η Ιζόλα αυτονομήθηκε, άρχισε να υπογράφει τα σκίτσα και να δημοσιεύει με το όνομά της, ενώ δεν άργησε να της ανοίξει η πόρτα της Ελευθεροτυπίας. «Όλοι ήξεραν ότι πίσω από την Ιζόλα ήμουν εγώ» λέει χαμογελώντας η δημιουργός και συνεχίζει «Μόλις σε ένα χρόνο από τη γέννησή της έκανε και την πρώτη ατομική της έκθεση, πήρε μέρος στο Comicdom, έκανε πράγματα που εγώ δίσταζα να κάνω όλα τα προηγούμενα χρόνια. Στην ουσία με απελευθέρωσε, γιατί μπορούσα να μιλάω με τρόπο που με ενδιέφερε για πράγματα που μου άρεσαν». Η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε άμεση, κάτι που ενθάρρυνε τη δημιουργό να συνεχίσει. Το όνομα της ηρωίδας φυσικά είναι αναφορά στην εταιρεία ηλεκτρικών που για δεκαετίες μονοπωλούσε τα ελληνικά νοικοκυριά, γι’ αυτό και το λογότυπο του κόμικ παραπέμπει σε εκείνο της εταιρείας. «Το πρώτο ψυγείο του σπιτιού που θυμάμαι ως πιτσιρίκι ήταν Ιζόλα και εμένα με μάγευε η ελληνική γραμματοσειρά, γιατί μπορούσα να τη διαβάσω, άρα την ένιωθα δική μου. Έτσι καταγράφηκε μέσα μου. Παρεμπιπτόντως, το ψυγείο αυτό ζει ακόμη και δουλεύει στο εξοχικό μας». Το όνομα της Ιζόλας όμως έχει διπλή προέλευση. Η δεύτερη είναι κλείσιμο ματιού στον Τριστάνο και την Ιζόλδη. Τριστάνος πάντως υπάρχει και στη ζωή της Ιζόλας. Έχουν στενή σχέση. Είναι φίλος; Είναι κάτι περισσότερο; Δεν ξέρουμε ακόμη. Η δημιουργός λέει «Ανάρτησα το σκίτσο στο facebook, άρεσε και όλα έγιναν γρήγορα. Η Ιζόλα είναι πιο ανεξάρτητη από αυτόν και τον φέρνει βόλτα. Του τη λέει σε κάθε ευκαιρία αλλά γλυκά». Το ότι έχει μια στενή σχέση με τον Τριστάνο δεν την εμποδίζει να έχει κι άλλες σχέσεις, να περνάει καλά με τις φίλες της, τις Σοράγιες, που ζουν τη ζωή στο φουλ. Ανεξάρτητος χαρακτήρας Η Ιζόλα είναι μια ανεξάρτητη νέα γυναίκα, που εμπιστεύεται τη λογική της και υποστηρίζει το φύλο της. Δεν έχει ανασφάλειες σε σχέση με αυτά που νιώθει ούτε ορίζεται από το περιβάλλον. Κινείται άνετα ανάμεσα στις συμβάσεις του καθωσπρεπισμού και της υπέρβασης. Ενώ βλέπει το άσχημο κομμάτι της ζωής επιμένει να χαμογελάει και να δημιουργεί τις συνθήκες για μια ζωή με αξιόλογες εμπειρίες. «Είναι από τις γυναίκες που η ηλικία αποτελεί απλώς μια λεπτομέρεια, γιατί αυτό που εκπέμπουν είναι πολύ γοητευτικό. Υπάρχουν γύρω μας Ιζόλες. Είναι για παράδειγμα εκείνες οι χαρακτηριστικές γριές που έχουν φυτέψει τον πρώην, έχουν ξεπεράσει και την κατάθλιψη και βρίσκονται στη φάση που ντύνονται, περιποιούνται τον εαυτό τους και χαίρονται τη ζωή. Είναι εκείνες που αν μια νεότερη γυναίκα τους ζητήσει συμβουλή, θα της δώσουν μια πολύ ελεύθερη απάντηση». Η Τέτη Σώλου όταν δεν σκιτσάρει γράφει, ερευνώντας κυρίως θέματα που αφορούν την ιστορία. Άρθρα της δημοσιεύονται στο Documento, σε άλλες εφημερίδες και στο Hellas Special. «Ο αγαπημένος μου συγγραφέας, ο Ηλίας Πετρόπουλος, έλεγε ότι η ιστορία γράφεται τόσο στα πεδία των μαχών όσο και στις μικρές αγγελίες των εφημερίδων. Εγώ με τις μάχες δεν το ’χω αλλά με τις εφημερίδες ανέπτυξα μεγάλη σχέση». Η εποχή που την αφορά κυρίως είναι τα πρώτα σαράντα χρόνια του 20ού αιώνα, οι ιστορίες που αν και δεν ακούστηκαν πολύ αποτελούν κομμάτια του παζλ για την κατανόηση της καθημερινής ζωής της εποχής. «Ο Πετρόπουλος μου άνοιξε τον δρόμο. Τώρα πώς τον περπατάω εγώ είναι άλλο πράγμα». Info Μπορείτε να βρείτε τις ιστορίες της Ιζόλας στο Skitsografeio.blogspot.gr και στο www.facebook.com/izola.art/ Τo Hellas Special θα το βρείτε στο www.tetysolou.wordpress.com Και το σχετικό link...
×

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Οροι χρήσης μας.