Jump to content

ramirez

Members
  • Posts

    4,533
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

ramirez last won the day on August 8

ramirez had the most liked content!

4 Followers

About ramirez

  • Birthday November 28

Retained

  • Member Title
    WHAT ? ME WORRY ?

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Country
    Greece

Recent Profile Visitors

8,083 profile views

ramirez's Achievements

Comics Fan

Comics Fan (6/9)

32.4k

Reputation

  1. Μεγάλη επέτειος φέτος για τη μνημειώδη σειρά κόμικς των αδελφών Hernandez, οι οποίοι δημιούργησαν μερικούς από τους πιο αξέχαστους χαρακτήρες της σύγχρονης μυθοπλασίας, σε οποιοδήποτε μέσο. Είναι αδύνατο να υπερτιμηθεί η σημασία της σειράς ιστοριών που κυκλοφορούν εδώ και σαράντα χρόνια με γενικό τίτλο «Love & Rockets» – για τα κόμικς χωρίς σούπερ ήρωες, για τα graphic novels, για την εικονογραφημένη αφήγηση, για τη λεγόμενη κάποτε εναλλακτική κουλτούρα, για τη μυθοπλασία. Ό,τι υπερθετικό και να πει κανείς για το έργο των αδελφών Gilbert και Jaime Hernandez μοιάζει φτωχό, δεν μπορεί να περιγράψει έναν παράλληλο κόσμο που ζει, μεγαλώνει, πληγώνεται, ερωτεύεται, ονειρεύεται και καμιά φορά πεθαίνει στο χαρτί, κι όμως μοιάζει πιο τρισδιάστατος από τον δικό μας. Δεν είναι μόνο η τεχνική, το ιδιοφυές κείμενο, η δραματικότητα, το χιούμορ, η φαντασία, η συγκίνηση, οι αυθεντικοί διάλογοι, οι οικουμενικοί χαρακτήρες (παρά το ειδικό βάρος του location), οι απόκοσμες παρακάμψεις, ο φοβερός συνδυασμός πανκ ηθικής και μαγικού ρεαλισμού, η κινηματογραφική αφήγηση, οι φιγούρες, οι γραμμές και τα περιβάλλοντα, όλα τόσο ελκυστικά στο μάτι. Είναι και το γεγονός – κι αυτό ίσως είναι το πιο κρίσιμο στοιχείο – ότι οι χαρακτήρες μεγαλώνουν και γερνάνε όπως οι δύο δημιουργοί τους και όπως οι πιστοί αναγνώστες τους ανά την οικουμένη μέσα στις δεκαετίες. Ασχέτως του αν κάποιοι από αυτούς τους χαρακτήρες, όπως και κάποιοι από εμάς, παραμένουν αγκυλωμένοι στη νεανική τους στιγμή και δυσκολεύονται να διαχειριστούν την ενηλικίωση, παρότι μεσήλικες πλέον. Mario, Gilbert and Jaime Hernandez, 1983. Οι αδελφοί Hernandez μεγάλωσαν σε μια μικρή κωμόπολη στη Νότια Καλιφόρνια, παρόμοια με το Huerta (ή «Hoppers») που είναι το αιώνιο σκηνικό των ιστοριών του Jaime (ο Gilbert τοποθετεί τις δικές του σ’ ένα Μεξικό της φαντασίας του), όπου παρεπιδημούν ακόμα πανκιά – όπως ήταν οι ίδιοι όταν έγινε η έκρηξη της πανκ σκηνής στα πέριξ του Λος Άντζελες, Black Flag, Circle Jerks κ.λ.π. – ή τα φαντάσματά τους. Κάποιοι από τους χαρακτήρες είναι βασισμένοι στους ίδιους, τους συγγενείς, τους φίλους και τις φίλες, τις σχέσεις, τις περιπτώσεις, τις φυσιογνωμίες και τις καταστάσεις που γνώρισαν από πρώτο χέρι. Το πιο εκπληκτικό όμως είναι ότι αυτοί οι δύο (στρέιτ) άντρες δημιούργησαν κάποιους από τους πιο ολοκληρωμένους και αληθινούς γυναικείους χαρακτήρες στη σύγχρονη μυθοπλασία, σε οποιοδήποτε μέσο. Γυναίκες που μιλούν για το σώμα τους, τις ανάγκες τους, τους καημούς τους, την περίοδο, την εμμηνόπαυση και τα πάντα, αψηφώντας τον ανδροκρατούμενο κόσμο. Ειδικά η μπαλάντα της Maggie και της Hopey θα αντηχεί για πάντα στους αιώνες. Hopey, Daffy και Maggie από το «Love & Rockets» των αδερφών Hernandez. Αξίζει τα (μπόλικα) λεφτά της η εορταστική έκθεση με τα άπαντα σχεδόν της σειράς στην πρωτότυπη εκδοχή τους που κυκλοφορεί με την επέτειο των σαράντα χρόνων από την πρώτη επίσημη κυκλοφορία του «Love & Rockets», οτιδήποτε όμως με αυτό τον τίτλο (ή με άλλους τίτλους που φέρουν την υπογραφή του Jaime ή του Gilbert Hernandez), ένα οποιοδήποτε τεύχος, έχει αξία ανεκτίμητη. Και αφού έφτασαν ως εδώ, οι αδελφοί Hernandez, εξηντάρηδες πλέον, δεν σκοπεύουν να εγκαταλείψουν το σύμπαν που δημιούργησαν και συνεχίζει να εξελίσσεται. «Θέλουμε να φτάσουμε τον Τσαρλς Σουλτζ», δήλωσε πρόσφατα αστειευόμενος ο Jaime, «που σταμάτησε λίγο πριν το Peanuts (ο “Σνούπι” που λέγαμε εδώ) κλείσει πενήντα χρόνια. Τότε θα σταματήσουμε κι εμείς». Και το σχετικό link...
  2. Η ψηφιακή βιβλιοθήκη ξεκίνησε από τον ιδρυτή του Lambiek, Kees Kousemaker, το 1999. Πολύ κοντά στο σταθμό Nieuwmarkt στο Άμστερνταμ βρίσκεται ένα κρυφό «στολίδι» για τους λάτρεις των κόμικς. Το Lambiek ιδρύθηκε το 1968 και είναι ένα από τα παλαιότερα καταστήματα κόμικς στον κόσμο. Και τώρα το μαγαζί προσφέρει μια άλλη πολύτιμη πηγή για όποιον ενδιαφέρεται για την τέχνη των κόμικς: την Comiclopedia. Ο ιστότοπος είναι το διαδικτυακό αρχείο για περισσότερους από 14.000 καλλιτέχνες κόμικς από όλο τον κόσμο – συμπεριλαμβανομένων διάσημων ονομάτων όπως ο Stan Lee και ο Charles Schultz. Η ψηφιακή βιβλιοθήκη ξεκίνησε από τον ιδρυτή του Lambiek, Kees Kousemaker, το 1999. Από τότε, το πρότζεκτ έχει διευρυνθεί εκθετικά τόσο ως προς τον αριθμό των καλλιτεχνών όσο και ως προς την οργάνωση του περιεχομένου. Αν επισκεφθείτε τον ιστότοπο, θα διαπιστώσετε ότι όλες οι πληροφορίες είναι ταξινομημένες αλφαβητικά – απλά πληκτρολογείτε το επώνυμο του καλλιτέχνη και εμφανίζεται μια μεγάλη σελίδα γεμάτη πληροφορίες και εικόνες. Εκτός από τα «κατορθώματα» του συγγραφέα των κόμικς της Marvel, Stan Lee και του δημιουργού των κόμικς Peanuts, Charles Schultz, ο ιστότοπος περιλαμβάνει και άλλες σεβάσμιες φιγούρες των κόμικς. Μεταξύ αυτών είναι ο Γάλλος καλλιτέχνης Jean Giraud – γνωστότερος με το ψευδώνυμο Mœbius – ο οποίος δημιούργησε μοναδικές ιστορίες επιστημονικής φαντασίας με στοιχεία σουρεαλισμού. Ένας άλλος σημαντικός δημιουργός που μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο είναι ο Albert Uderzo, ο οποίος ήταν ο καλλιτέχνης πίσω από τα κόμικς του Αστερίξ που έγραψε ο René Goscinny. Η Comiclopedia καταγράφει επίσης κόμικς που δημιουργήθηκαν στην Ολλανδία, όπως ο Tom Poes και ο Kapitein Rob. Και το σχετικό link...
  3. Το μακροβιότερο φεστιβάλ κόμικς και επιτραπέζιων παιχνιδιών της Ελλάδας «Comic N’ Play» γιορτάζει φέτος την 20ή του διοργάνωση σε ένα τριήμερο γεμάτο κόμικς και παιχνίδια και το Καρέ Καρέ κάνει μια αναδρομή στην ιστορία του. Από τη 18η διοργάνωση του «Comic N’Play» στην Γ’ Αποθήκη του ΟΛΘ H συμπρωτεύουσα είχε πάντα τη δική της λαμπρή και ξεχωριστή σκηνή στις τέχνες. Έτσι και στην 9η Τέχνη, όπου το μακροβιότερο φεστιβάλ κόμικς και επιτραπέζιων παιχνιδιών στην Ελλάδα, το Comic n’ Play, διοργανώνεται εκεί και φέτος γιορτάζει τα 20ά του γενέθλια. Το φεστιβάλ, που διοργανώνεται από τις εκδόσεις «9η Διάσταση» και τον ΕΣΦΙΠΣ (Ελληνικός Σύλλογος Φίλων Ιστορίας & Παιχνιδιών Στρατηγικής) δεν πραγματοποιήθηκε το 2021 λόγω της πανδημίας, οπότε η περσινή επέτειος των 20 χρόνων του γιορτάζεται φέτος. Το φεστιβάλ με τον φετινό τίτλο «Τα Εικοσάχρονα» θα λάβει χώρα από 2 έως 4 Δεκεμβρίου στην Αποθήκη Γ’ του λιμανιού Θεσσαλονίκης με ελεύθερη είσοδο και θα περιλαμβάνει artist alley Ελλήνων καλλιτεχνών, bazaar εκδοτικών, εργαστήρια, παρουσιάσεις, διοράματα και επιτραπέζια παιχνίδια με ελεύθερη συμμετοχή. Κεντρική θέση θα έχει η καθιερωμένη έκθεση κόμικς όπου κάθε χρόνο διάφοροι δημιουργοί σχεδιάζουν μικρές ιστορίες γύρω από μία συγκεκριμένη θεματική, με τη φετινή να είναι «Τα Εικοσάχρονα» του φεστιβάλ. Τιμώμενος καλλιτέχνης θα είναι ο Νίκος Καμπασελέ («Θύελλα», «Σταυρούπολη») από την Αλεξανδρούπολη, ένας κομίστας συναισθηματικά δεμένος με τη διοργάνωση καθώς σε αυτήν πρωτοεμφανίστηκε ως δημιουργός το 2013. H αρχική ομάδα της 1ης έκθεσης «Ζουν Ανάμεσά μας» το 2001 Όσον αφορά την ιστορία του φεστιβάλ, πρόκειται για όλη σχεδόν την ιστορία της σκηνής κόμικς της Θεσσαλονίκης. Μπορεί να χωριστεί σε δύο περιόδους που αντιστοιχούν στις δύο δεκαετίες ζωής του, την 1η της «Φοιτητικής Εβδομάδας» και τη 2η της μεγαλύτερης εξωστρέφειας. Ξεκίνησε τον Μάιο του 2001 στο πλαίσιο του ετήσιου θεσμού της «Φοιτητικής Εβδομάδας» του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με την πρωτοβουλία της ομάδας κόμικς «Ένατη Διάσταση» των Πάνου Κρητικού, Νίκου Δαλαμπύρα και Παύλου Γενίτσαρη. Η ιστορική 1η έκθεση με τίτλο «Ζουν Ανάμεσά μας» έγινε στο αναγνωστήριο της Νέας Πτέρυγας της Φιλοσοφικής Σχολής και συμμετείχαν 21 ενθουσιώδεις φοιτητές με τα πρωτότυπα κόμικς τους. Ανάμεσα σε αυτά τα ονόματα ξεχωρίζουν μεγάλοι δημιουργοί που έκαναν εκεί το ντεμπούτο τους και σταδιοδρομούν ακόμα στον χώρο, όπως οι Πέτρος Χριστούλιας, Τάσος Ζαφειριάδης, Χρήστος Σταμπουλής και Σταύρος Κιουτσιούκης. Η αφίσα του φετινού «Comic N’ Play», εικονογραφημένη από τον Νίκο Καμπασελέ Η αρχή είχε γίνει. Ο αρχικός πυρήνας διοργανώνει σε κάθε «Φοιτητική Εβδομάδα» την έκθεση κόμικς του («Φούσκες» 2002, «Με το Ζόρι» 2005, «Η Έκτη Έκθεση» 2006 κ.ά.) συνήθως εντός του πανεπιστημιακού χώρου, εντάσσοντας κάθε φορά νέους φοιτητές/δημιουργούς στον κύκλο του και προσελκύοντας το ενδιαφέρον των κομικσόφιλων. Το 2006 ο πυρήνας αυτός συστήνει την ομάδα «Inkorrekt», όνομα-έμπνευση του πρωτοπόρου Γιώργου Τσούκη που αναλαμβάνει τη διοργάνωση των εκθέσεων και στην οποία εντάσσονται δημιουργοί όπως οι Σοφία Σπυρλιάδου, Χριστίνα Ανθηροπούλου και Κωστής Τζωρτζακάκης. Όλες οι εκθέσεις διοργανώνονται σε ένα παρεΐστικο και κεφάτο κλίμα μιας συλλογικότητας φοιτητών που αγαπούσε την 9η Τέχνη. Τις χρονιές 2010-2012 συμβαίνει μια μεγάλη τομή. Το 2010, με την προτροπή του Νίκου Δαλαμπύρα για «μεγαλύτερη εξωστρέφεια», η έκθεση μετακομίζει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης και συνδιοργανώνεται με την ετήσια έκθεση παιχνιδιών στρατηγικής του ΕΣΦΙΠΣ. Στην οικονομική κρίση, το ΑΠΘ καταργεί τη «Φοιτητική Εβδομάδα» και η έκθεση δεν πραγματοποιείται το 2011. Χωρίς πανεπιστημιακή στήριξη ένα εμπορικότερο μοντέλο μοιάζει πια μονόδρομος. Το 2012 θα πραγματοποιηθεί ξανά στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο πλαίσιο των εορτασμών των 100 χρόνων από την Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης, και τίθεται πρώτη φορά κοινή θεματική για όλες τις συμμετοχές κόμικς. Μέχρι το 2018 η έκθεση κόμικς και παιχνιδιών στρατηγικής παρουσιάζεται κάθε Νοέμβριο σε χώρους του Γαλλικού Ινστιτούτου με κύρια χρηματική υποστήριξη από τρίτους. Κάθε νέα διοργάνωση γίνεται μεγαλύτερη με ομιλίες, workshops και διεθνείς καλεσμένους, αποκτώντας την εικόνα ενός μεγάλου φεστιβάλ που κατά το 2014 ονομάζεται πια «Comic N’ Play». Όσο όμως το φεστιβάλ μεγαλώνει τόσο ο πυρήνας της παρεΐστικης «Inkorrekt» εξασθενεί, με αποτέλεσμα η ομάδα να διαλυθεί το 2016. Το 2019 το φεστιβάλ μετακομίζει στην Γ’ Αποθήκη του ΟΛΘ ενώ το 2020 με την πανδημία πραγματοποιείται μόνο διαδικτυακά. Φτάνοντας στο σήμερα, η διοργάνωση που αποτέλεσε τον μακροβιότερο φάρο κόμικς στη Βόρεια Ελλάδα και το φυτώριο για όλους σχεδόν τους σημερινούς κομίστες της συμπρωτεύουσας, γιορτάζει τα «Εικοσάχρονά» της και σας περιμένει με δράσεις, κόμικς και την πάντα φιλόξενη ατμόσφαιρά της. 📌 20ο Comic N’ Play Πού: Γ’ Αποθήκη Λιμανιού Θεσσαλονίκης Πότε: Παρασκευή 2, Σάββατο 3 και Κυριακή 4 Δεκεμβρίου Είσοδος: Ελεύθερη Πληροφορίες για το φεστιβάλ και την ιστορία του: www.comic-n-play.gr Και το σχετικό link...
  4. Η νέα αυτοέκδοση του – δικού μας – Περικλή Κουλιφέτη εξερευνά την περιθωριακή κοινωνία των προπολεμικών ρεμπετών, παρουσιάζοντας σε λίγες σελίδες ένα ατμοσφαιρικό ενσταντανέ εγκλήματος και πάθους. Η δράση της ιστορίας τοποθετείται στον Πειραιά του 1929, την εποχή που το ρεμπέτικο, ένα ιδιόμορφο συνονθύλευμα λαϊκών μουσικών παραδόσεων της εποχής, έχει αρχίσει να αποκρυσταλλώνεται ως διακριτό και δημοφιλές είδος μουσικής, με καταλύτη τον ξεριζωμό των Μικρασιατών προσφύγων και την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα. Τα ελληνικά λιμάνια και οι φτωχογειτονιές ήταν άλλωστε ο προνομιακός φυσικός χώρος όπου υφαινόταν η συγκεκριμένη μουσική στο περιθώριο και μακριά από την προβολή. Πρωταγωνιστής είναι ο Μπάμπης ο σερμπέτης, ο οποίος επισκέπτεται το καφενείο της περιοχής του για να θαυμάσει τη φωνή και την παρουσία της πρώην συντρόφου του, της Ρίτας. Ο μαστρο-Νικόλας ο τεκετζής καμαρώνει την «αηδόνα» του που γεμίζει το μαγαζί με το εύρος της φωνής της, αφού τραγουδάει από αμανέδες και ρωμέικα μέχρι σμυρνέικα και αρμένικα. Από τις πρώτες σελίδες της ιστορίας μπαίνουμε για τα καλά στην ατμόσφαιρα της εποχής, σε μια μυσταγωγική ρεμπέτικη βραδιά, μέσα στο καταγώγιο γεμάτο καπνό, φτηνό αλκοόλ, κομπολόγια, μουσικά όργανα και λαϊκά άσματα. Για να ολοκληρωθεί η μύηση των αναγνωστών, ο δημιουργός ορίζει με σαφήνεια τη μουσική υπόκρουση του πρώτου μέρους της ιστορίας: είναι το τραγούδι του Γιώργου Βιδάλη «Μόρτισσα κακιά» (1927). Το δράμα κλιμακώνεται γρήγορα όταν εισάγεται ακόμη ένας χαρακτήρας. Ο Νότης ο Μπέκος, ο νέος δεσμός της Ρίτας, αποφυλακίζεται μετά έξι μήνες. «Διαγωγή κοσμιοτάτη κι έξω. Κι από αύριο θα πάλι θα σπρώχνει πρέζα», μας ενημερώνει ο Μανώλης, έτερος θαμώνας του καφενείου. Η είσοδος του Νότη σύντομα καταλήγει σε έντονη αντιπαράθεση με τον Μπάμπη, ο οποίος τον κατηγορεί πως ήταν εκείνος που τον ρουφιάνεψε στους μπάτσους. Με αυτόν τον τρόπο γινόμαστε θεατές ενός τσαμπουκά ανάμεσα σε μάγκες, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μονομαχίες ουέστερν. Σαματάς, σπασμένα ποτήρια, ιπτάμενα τραπέζια, για την καρδιά μιας τραγουδιάρας και τον αντρικό εγωισμό. Μόνο που, σε αντίθεση με το Φαρ Ουέστ, αντί για σαλούν βρισκόμαστε σε έναν παραδοσιακό τεκέ, ενώ τη θέση του περίστροφου έχει πάρει το λεπίδι του σουγιά. Η μονομαχία αποδίδεται με τρόπο που θυμίζει χορογραφία, ενώ το μουσικό στοιχείο είναι ξανά παρόν με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Όπως εξηγεί ο Κουλιφέτης στον επίλογο του κόμικς του, «η μουσική που παίζει ο μπουζουξής κατά τη διάρκεια της μονομαχίας μπορεί να είναι οποιαδήποτε θέλει να φέρει στο μυαλό του ο αναγνώστης. Μα για τον δημιουργό θα είναι πάντα το Ζεϊμπέκικο που έγραψε ο Μάνος Χατζιδάκις και ερμήνευσε ο Βασίλης Τσιτσάνης για την ταινία του Νίκου Κούνδουρου ‘‘Ο Δράκος’’ του 1956». Ένας συμπυκνωμένος αλλά ενθουσιώδης φόρος τιμής στο ρεμπέτικο τραγούδι, με γνήσια απόδοση της ατμόσφαιρας της εποχής. Η αυτοέκδοση διατίθεται στα κεντρικά καταστήματα κόμικς στην Αθήνα και στον Πειραιά. Και το σχετικό link...
  5. Στο ευρύ κοινό ο Γιάννης Οικονομίδης συστήθηκε με το Σπιρτόκουτο το 2002. Η ταινία σημείωσε τεράστια επιτυχία και συνέβαλε καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σινεμά και στη στροφή του προς έναν σκληρό, «in your face», ρεαλισμό. Το Σπιρτόκουτο αργότερα μεταφέρθηκε σε θεατρική παράσταση και πριν από λίγες ημέρες ανέβηκε στη Στέγη ως μιούζικαλ. Όλα αυτά τα χρόνια ο Οικονομίδης έμεινε πιστός στο κινηματογραφικό του όραμα, γυρίζοντας μια σειρά ταινιών (Η Ψυχή στο Στόμα, Μαχαιροβγάλτης, Το Μικρό Ψάρι, Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς) με τις παθογένειες του μικροαστισμού της ελληνικής κοινωνίας και της αγίας ελληνικής οικογένειας στο επίκεντρο, ενώ σκηνοθέτησε και το θεατρικό Στέλλα Κοιμήσου που απέσπασε θερμότατες κριτικές και διάφορα βραβεία. Σε όλα τα έργα του ο Οικονομίδης εφάρμοσε εναλλακτικές μεθόδους προώθησης και διαφήμισης, ενώ πάντα συνόδευε τις παραστάσεις και ταινίες του με κόμικς! Τόσο η βαθιά γνώση του και αγάπη του για την ένατη τέχνη όσο και η γνωριμία του και φιλία του με ανθρώπους του χώρου των κόμικς έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο πρόσθετο υλικό κάθε δημιουργίας του. Όλο αυτό το υλικό, εικονογραφήσεις, αφίσες, καρικατούρες, προσχέδια, κόμικς, πορτρέτα κ.ά., παρουσιάζεται σε μια εξαιρετική αναδρομική έκθεση του Ψηφιακού Μουσείου Κόμικς (comicmuseum.gr) σε επιμέλεια του Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου. Όπως σημειώνεται στον πρόλογο της έκθεσης, «ο Γιάννης Οικονομίδης δεν είναι μόνο ένας εκ των πλέον σημαντικών Ελλήνων κινηματογραφιστών της τελευταίας εικοσαετίας αλλά ίσως και ο μοναδικός εγχώριος σκηνοθέτης που με κάθε νέα δουλειά του επιδιώκει και ενισχύει έμπρακτα τη συνομιλία μεταξύ 7ης και 9ης τέχνης». Μεταξύ των καλλιτεχνών που έχουν κατά καιρούς μεταφέρει στο χαρτί το κλίμα, το πνεύμα και τις σκηνές των έργων του Οικονομίδη είναι ο Πέτρος Ζερβός, ο Γιώργος Γούσης, ο Παναγιώτης Μητσομπόνος, ο Θανάσης Πέτρου, ο Χάρης Λαγκούσης, ο Σπύρος Δερβενιώτης, ο Τόμεκ, η Μαρία Τζαμπούρα, ο Γαβριήλ Παγώνης, ο Κώστας Κυριακάκης, η Αλέξια Οθωναίου, ο Παναγιώτης Πανταζής, ο Τάσος Παυλόπουλος, ο Κανέλλος Cob κ.ά. Τιμώντας έναν πανέξυπνο και ριζοσπάστη κινηματογραφιστή, ο οποίος με τη σειρά του πάντα τιμά τα κόμικς και τις εικονογραφημένες αφηγήσεις τους. Και το σχετικό link...
  6. Το νέο τεύχος όσο καλύτερα μπορούσα να το σκανάρω (γιατί είναι πιο πλατύ από το σκάνερ μου)... Μεταφέρθηκαν στη βάση
  7. Τρία χρόνια μετά την τελευταία διοργάνωση, επιστρέφει θεαματικά στην πόλη το απόλυτο event για τους λάτρεις των κόμικς, του sci-fi, των video games και του cosplay. Αυτό το Σαββατοκύριακο ο Πίκατσου συναντά τον Σπάιντερμαν και η Πριγκίπισσα Λέια τη Χάρλεϊ Κουίν. Tο Athenscon, το μεγαλύτερο συνέδριο pop κουλτούρας στην Ελλάδα, επιστρέφει. Τρία χρόνια μετά την τελευταία διοργάνωση, οι λάτρεις των κόμικς και των κινηματογραφικών ηρώων, των video games και του cosplay φορούν ξανά τις στολές τους και μπαίνουν για 6η χρονιά στο Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου (Tae Kwon Do) στις 26 και 27 Νοεμβρίου. Σκιτσογράφοι και εικονογράφοι, εκθέσεις και εργαστήρια, ομιλητές και αναγνωρισμένοι καλεσμένοι του εξωτερικού δίνουν το «παρών» σε ένα διήμερο γεμάτο φανταχτερές στολές, διαδραστικά spots και αγαπημένους fiction χαρακτήρες. «Το 2019 είχαμε 23.500 επισκέπτες και πάνω από 700 cosplayers που έφτιαχναν στολές, έρχονταν ντυμένοι από μόνοι τους χαρακτήρες που αγαπούσαν, διασκέδαζαν και έβγαζαν φωτογραφίες. Φέτος, έχουμε περισσότερους εκθέτες – από 130 έχουμε φτάσει στους 150 –, περισσότερους καλλιτέχνες – από 70 έχουμε 90 –, καθώς και 11 καλεσμένους. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε είναι να δημιουργούμε πάντα ωραία συναισθήματα στον κόσμο», λέει ο Ανδρέας Πεφάνης, διευθυντής του συνεδρίου. Όπως εξηγεί, η παύση των προηγούμενων ετών ήταν για εκείνον αρκετά επώδυνη. «Έπαθα κατάθλιψη. Το Athenscon είναι το παιδί μου, το έχω στο μυαλό μου από το 2013, όταν ξεκίνησα να κάνω events. Πλέον έχουμε καταφέρει, μετά από πολλά χρόνια, να το κάνουμε με τις δικές μας δυνάμεις, χωρίς να βασιζόμαστε σε χορηγούς». 90 σκιτσογράφοι και εικονογράφοι από την Ελλάδα Στη φετινή διοργάνωση 90 αναγνωρισμένοι για τη δουλειά τους σκιτσογράφοι και εικονογράφοι από την Ελλάδα θα βρεθούν πίσω από τους πάγκους του Athenscon, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο και τα έργα τους μπροστά στα μάτια των επισκεπτών. Καθ’ όλη τη διάρκεια του διημέρου οι επισκέπτες θα μπορούν να φωτογραφηθούν μαζί τους και να ζητήσουν την υπογραφή τους. «Αυτήν τη στιγμή στην αμερικανική αγορά, η οποία είναι η κύρια βιομηχανία των κόμικς, έχουμε τουλάχιστον 4 δυνατούς εκπροσώπους που είναι στην Ελλάδα και δουλεύουν με το εξωτερικό. Τα τελευταία 10-15 χρόνια η σκηνή έχει ανέβει πάρα πολύ και βγαίνουν αξιόλογες δουλειές επιπέδου εξωτερικού. Μπορούμε να δούμε ιστορίες, έργα τέχνης και σχέδιο που πολλές φορές είναι ακόμη πιο άρτιο από εκείνο του εξωτερικoύ. Βγαίνουν συνέχεια καινούργια ταλέντα, ακόμα και 15 χρονών, που ζωγραφίζουν αριστουργήματα. Αυτά δεν τα βλέπαμε παλιότερα. Δεν τους αφήναν οι γονείς τους; Δεν πίστευαν σε αυτό; Πλέον ο χώρος είναι πιο αποδεκτός», λέει ο Ανδρέας. Sci-fi διαδραστικές και φωτογραφικές εμπειρίες με 150 εκθέτες Διαδραστικά σημεία και φωτογραφικές εμπειρίες που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να εξερευνήσει θα γεμίσουν 8.500 τ.μ. Διασκορπισμένοι στον χώρο θα βρίσκονται 150 εκθέτες, ενώ έντονο θα είναι φυσικά το άρωμα του Star Wars. «Θα έχουμε ένα photo opportunity με το Hellenic Star Wars Αcademy, στο οποίο ο επισκέπτης θα μπορεί να φωτογραφηθεί σε συνθήκες μάχης με χαρακτήρες όπως οι Τζεντάι και ο Dark Weider. Οι επισκέπτες θα μπορούν να πάρουν το φωτόσπαθο και να φωτογραφηθούν», λέει ο Ανδρέας. Από τον θρόνο του Game of Thrones στον θρόνο του Boba Fett από την πρωτότυπη σειρά «The Book of Boba Fett», οι ευκαιρίες για φωτογραφικά κλικ θα είναι πολλές. Την ίδια στιγμή, για πρώτη φορά στην Ελλάδα οι fans μπορούν να συμμετάσχουν σε ψηφιακές μάχες στο Διάστημα μέσα από τα πιλοτήρια των X-Wing και Tie-Fighter. Καλεσμένοι Διεθνώς αναγνωρισμένοι καλλιτέχνες και δημιουργοί από όλα τα μέρη του πλανήτη θα δώσουν το «παρών» στη φετινή διοργάνωση (Dominique Tipper, Frank Quitely, Fred Van Lente, Rafa Sandoval, Lucio Parrillo, Carla Cohen, Laura Braga, Chris Jaymes, David Baldeon, Vitale Mangiatordi, Luca Laca Montagliani, Lucid Belle). Παρούσα θα είναι και η Naomi Nagata, μηχανικός του διαστημόπλοιου Rocinante από την τηλεοπτική σειρά επιστημονικής φαντασίας The Expanse. H Marvel θα έχει φυσικά την τιμητική της, αφού όσοι βρεθούν στο γήπεδο Tae Kwon Do θα έχουν τη δυνατότητα να μιλήσουν με τον Fred Van Lente, συγγραφέα γνωστών ιστοριών των κόμικς της εταιρείας καθώς και του Conan. Παράλληλα, ο Frank Quitely, σχεδιαστής των X-men, Batman & Robin, και οι Carla Cohen και Lucio Parrillo, δύο από τους σημαντικότερους μοντέρνους σχεδιαστές εξωφύλλων στον χώρο των κόμικς, θα είναι εκεί. «Θα ήθελα να πιστεύω, τουλάχιστον από τη δική μας πλευρά ως διοργάνωσης, πως θα δώσουμε στον κόσμο το συναίσθημα, τις εικόνες και το υλικό που αναζητά στο συνέδριο», συμπληρώνει ο Ανδρέας. Στο διαγωνιστικό κομμάτι ξεχωρίζει ο διαγωνισμός επιτραπέζιων. «Εκεί, Έλληνες και ξένοι μπορούν να κάνουν την πρότασή τους με ένα καινούργιο επιτραπέζιο. Θα επιλέγονται οι νικητές που βγαίνουν στην αγορά με τα επιτραπέζιά τους», εξηγεί ο Ανδρέας. Θα υπάρχουν πολλά σημεία ενδιαφέροντος για τον επισκέπτη όπως το βάψιμο μινιατούρας μέχρι και την παρουσία του «Connect your city,» ενός δικτύου κέντρων νέων που δραστηριοποιούνται στο επίπεδο της γειτονιάς. Ομιλίες και εργαστήρια Την ίδια στιγμή, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους του Athenscon θα φιλοξενούνται καθ’ όλη τη διάρκειά του δωρεάν ομιλίες και εργαστήρια. Το φανταστικό θα έχει τους εκπροσώπους του, από το σύμπαν των κόμικς μέχρι τη βιομηχανία του gaming και του κινηματογράφου. «Έχω την εντύπωση ότι ο κόσμος θα μας αγκαλιάσει, όπως έκανε το 2019. Αν και είμαι άνθρωπος που βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο, θα ήμουν ικανοποιημένος αν φτάσουμε στο επίπεδο της τελευταίας διοργάνωσης, ίσως ακόμη και αν έχουμε λιγότερο κόσμο», καταλήγει ο Ανδρέας. «Η διοργάνωση του συνεδρίου μάς δυσκόλεψε φέτος λίγο παραπάνω απ' ότι την προηγούμενη φορά, όταν είχαμε πάρει φόρα, και από το '17 και μετά κάθε χρονιά η προετοιμασία έβγαινε πολύ πιο γρήγορα. Τώρα νομίζω ότι λόγω της αναγκαστικής παύσης όλος ο κοινωνικός μηχανισμός έχει σοκαριστεί αρκετά, θέλει λίγο χρόνο για να επανεκκινήσει. Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που γίνονται πραγματικά εκδηλώσεις τέτοιου επιπέδου και μεγέθους. Βάσει των εκδηλώσεων και των εκθέσεων που έχουμε δει, ο κόσμος διψάει να βγει έξω, να αισθανθεί κάτι διαφορετικό, να δει κάτι καινούργιο και μπορώ να πω ότι βλέπουμε από την προπώληση πως πολλά καινούργια παιδιά που δεν είχαν έρθει στις προηγούμενες χρονιές άρχισαν τώρα να εμφανίζονται και ενημερώνονται. Νομίζω ότι θα πάμε καλά». athenscon.gr Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου (Tae Kwon Do), 26 & 27 Νοεμβρίου Και το σχετικό link...
  8. Μετά από τρία χρόνια απουσίας, ένα από τα μεγαλύτερα συνέδρια κόμικς και ποπ κουλτούρας στην Ελλάδα, το διεθνών προδιαγραφών AthensCon επιστρέφει το Σάββατο 26 και την Κυριακή 27 Νοεμβρίου. Ένα διήμερο γεμάτο κόμικς, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια, εκθέσεις, εργαστήρια, Έλληνες και διεθνείς καλεσμένους, στο Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου Τάε Κβον Ντο. Άλλη μία από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις του χώρου επανέρχεται φέτος, μετά από χρόνια απουσίας λόγω των μέτρων κατά της διάδοσης του κορονοϊού που προηγήθηκαν το περασμένο διάστημα. Το 6ο AthensCon ξεκινά το επόμενο Σαββατοκύριακο, επιστρέφοντας στο σπίτι του, δηλαδή το Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου (Τάε Κβον Ντο), για να το γεμίσει και πάλι για ένα ολόκληρο διήμερο με αγαπημένους ήρωες, χαρακτήρες από ταινίες, βιβλία, κόμικς και βιντεοπαιχνίδια, ενδιαφέρουσες δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εκθέσεις, δημιουργικά εργαστήρια, ομιλίες και συνεντεύξεις, αλλά και έναν μεγάλο αριθμό Ελλήνων και διεθνών δημιουργών που θα παρευρεθούν για να συναντήσουν και να συνομιλήσουν με τους θαυμαστές τους, να σχεδιάσουν στο κοινό και να υπογράψουν τα έργα τους. Το σχέδιο του Andrea Freccero, επίσημου προσκεκλημένου του «AthensCon 2019» και καλλιτεχνικού διευθυντή του περιοδικού «Topolino», έδωσε την έμπνευση για την έκθεση «DUCKS, MICE, REVOLUTION» για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821 Διεθνείς καλεσμένοι Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος η λίστα με τους διεθνείς προσκεκλημένους της εκδήλωσης είναι μακρά και πολύ ενδιαφέρουσα. Αναπόδραστα, μερικές ανακοινώσεις προκαλούν μεγαλύτερο ενθουσιασμό στο αναγνωστικό κοινό από άλλες, λόγω της μεγάλης ιστορίας και της εμβέλειας του έργου των καλλιτεχνών, ενώ ορισμένοι εξ αυτών προσκαλούνται στη χώρα με τη συνέργεια ελληνικών εκδοτικών οίκων που δημοσιεύουν τις δουλειές τους και άλλων φορέων. Τέτοια είναι και η περίπτωση του πολυβραβευμένου Frank Quitely, Σκοτσέζου σχεδιαστή υπερηρωικών κόμικς, ο οποίος έχει στο ιστορικό του τίτλους όπως τα New X-Men, We3, All-Star Superman και Batman and Robin και συνεργασίες με συγγραφείς όπως οι Grant Morrison, Warren Ellis και Mark Millar. Ο 54χρονος δραστήριος δημιουργός έρχεται στο AthensCon σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Anubis. Το εξώφυλλο του πρώτου τόμου «Suspiria» του Luca Laca Montagliani, κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Jemma Press. Η Jemma Press από την πλευρά της, φρόντισε να βρίσκεται στη λίστα των φετινών προσκεκλημένων ο Luca Laca Montagliani, ένας πολυπράγμων και δημιουργικός καλλιτέχνης, ο οποίος έχει δημιουργήσει τόσο στον χώρο των κόμικς από τους ρόλους του συγγραφέα, του σχεδιαστή αλλά και του εκδότη, όσο και στη μουσική και το θέατρο. Με τη σειρά εκδόσεων Vintagerotika επιχείρησε να αναβιώσει το κλασικό, ερωτικό ιταλικό κόμικς, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων τη σειρά της νέας ηρωίδας Suspiria, οι ιστορίες της οποίας θα κυκλοφορούν στα ελληνικά τις ημέρες της εκδήλωσης. Ακόμα, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος θα βρίσκεται στην εκδήλωση η Γαλλίδα εικονογράφος Carla Cohen, η οποία αποτυπώνει με την ιδιαίτερη τεχνοτροπία της με λάδια ζωγραφικής σε καμβά και χαρτόνι πολλές από τις δημοφιλέστερες φιγούρες της ποπ κουλτούρας, όπως η Βαμπιρέλα, η Wonder Woman και η… Χιονάτη, φιλοτεχνώντας εντυπωσιακά εξώφυλλα για γνωστές εκδοτικές εταιρείες. Το βασικό εξώφυλλο του φετινού καταλόγου της εκδήλωσης υπογράφει ο Lucio Parrillo Τα κόμικς της Disney θα εκπροσωπήσει φέτος ο μεγάλος σχεδιαστής κόμικς με παπιά και ποντίκια Vitale Mangiatordi. Ο Ιταλός δημιουργός συνεργάζεται με το περιοδικό «Topolino» εδώ και μία εικοσαετία, έχοντας συμμετάσχει με ιστορίες του στις περισσότερες σύγχρονες σειρές του περιοδικού. Σημαντικότερη θεωρείται η συμμετοχή του στον «Μυστικό Πράκτορα Ντόναλντ Ντακ», αλλά και η δημιουργία ενός ιδιόμορφου άλτερ έγκο στο σύμπαν της Λιμνούπολης, αυτό της Τζένι Μακ Τζετ, αιωνίως υποψήφιας μνηστής του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Η λίστα συνεχίζεται με τον 47χρονο Ισπανό Rafa Sandoval, σχεδιαστή εξωφύλλων και interior art για εταιρείες όπως η DC, η Marvel και η Valiant, με πολλούς διάσημους ήρωες στο ιστορικό του, την Ιταλίδα Laura Braga, γνωστή για τη δουλειά της στο Future State: The Next Batman, με πρωταγωνιστή τον πρώτο Αφροαμερικανό Μπάτμαν, αλλά και συνεργασίες με τίτλους όπως Superior Iron Man, Captain Marvel, The Punisher, Dazzler, Archie Comics, Batman, Superman, Wonder Woman, Harley Quinn κ.ά., τον Ιταλό ζωγράφο, εικονογράφο και γλύπτη Lucio Parrillo, ο οποίος τα τελευταία 15 χρόνια εργάζεται για τις μεγαλύτερες εταιρείες κόμικς και παιχνιδιών όπως η Marvel και η DC, η Dynamite και η Entertainment, ξεχωρίζοντας για τα σχέδιά του με τη Red Sonja και τη Vampirella, αλλά και τις εικονογραφήσεις σε κάρτες των παιχνιδιών Magic the Gathering και Warcraft, καθώς και εσωτερικές εικονογραφήσεις για βιβλία Dungeons & Dragons. Τέλος, ο πολυβραβευμένος συγγραφέας κόμικς, μυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας Fred Van Lente, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τους περισσότερους εκδοτικούς κολοσσούς του χώρου (Marvel, DC, Archie Comics, Dark Horse, Boom! Studios, Dynamite Comics και Valitan), ενώ το γκράφικ νόβελ Comic Book History of Comics που συνέγραψε με καλλιτεχνικό συνεργάτη τον Ryan Dunlavey έγινε μπεστ σέλερ και απέσπασε σειρά βραβείων και υποψηφιοτήτων, καθώς και ο Ισπανός σχεδιαστής David Baldeón, που αν και έκανε το ντεμπούτο του στην Ισπανία με το Fanhunter: USA one shot, εργάστηκε για πολλά χρόνια στον τομέα των κινουμένων σχεδίων και του storyboarding, αλλά και σε κόμικς της Marvel και της IDW. Cosplay και κινηματογράφος Στους καλεσμένους συμπεριλαμβάνονται ακόμα η δημοφιλής Ολλανδή cosplayer Lucid Belle, η οποία έχει εμφανιστεί σε μεγάλο αριθμό παρεμφερών εκδηλώσεων σε όλον τον κόσμο ενσαρκώνοντας μερικούς από τους πιο γνωστούς θηλυκούς χαρακτήρες των κόμικς και των βιντεοπαιχνιδιών, αλλά και οι ηθοποιοί Dominique Tripper, γνωστή ως Naomi Nagata στην τηλεοπτική μεταφορά των βιβλίων The Expanse (Syfy/Amazon Prime) και Chris Jaymes, ο οποίος εκτός από τις υποκριτικές του ικανότητες είναι γνωστός για τις συμμετοχές του σε τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές, στη σκηνοθεσία και συγγραφή σεναρίων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το βιβλίο του Sons of Chaos (IDW), του οποίου η κινηματογραφική μεταφορά βρίσκεται στα σκαριά. Τι άλλο θα δείτε ● Δεκάδες εκδοτικές εταιρείες κόμικς και βιβλίων, καθώς και καταστήματα που εξειδικεύονται στα κόμικς και συγγενή είδη, όπως παιχνίδια, φιγούρες κ.λ.π. ● Περισσότερους από 90 Έλληνες καλλιτέχνες κόμικς και εικονογράφησης στο Artist Alley, αλλά και εκατοντάδες cosplayers με ευφάνταστα κοστούμια ● Τον ψηφιακό ωκεανό του σύμπαντος του Avatar, με αφορμή την κυκλοφορία της νέας ταινία Avatar: The Way of Water του James Cameron ● Πλούσιο υλικό από το σύμπαν του Star Wars, σε συνεργασία με την Disney+ και τη Vodafone TV, όπως και την αναπαράσταση της μάχης ενάντια στον Darth Vader στο Bespin σε ένα μοναδικό Photo Op από τη Star Wars Hellenic Academy σε συνεργασία με το 501st Hellenic Outpost ● Την εμβληματική Ferrari 308 GTSi από την τηλεοπτική σειρά Magnum P.I., σε συνεργασία με το Hellenic Motor Museum ● Την έκθεση DUCKS, MICE, REVOLUTION, μία συλλογή έργων από Ιταλούς δημιουργούς Disney κόμικς με αφορμή τη συμπλήρωση 200 ετών από την Επανάσταση του 1821 ● Θεματικούς διαγωνισμούς γνώσεων, όπως το Anime Quiz του Greek Otaku Radio και τον διαγωνισμό «Το επιτραπέζιο» ● Βιντεοπαιχνίδια γνωστών εταιρειών και πρωτότυπα επιτραπέζια ● Ομιλίες, Q&As και καλλιτεχνικά εργαστήρια από καταξιωμένους δημιουργούς και συντελεστές του κόσμου των κόμικς, των βιντεοπαιχνιδιών, του κινηματογράφου και του φανταστικού 6ο AthensCon Πού: Κλειστό Στάδιο Παλαιού Φαλήρου (Tάε Κβον Ντο), Αθήνα Πότε: Σάββατο 26 και Κυριακή 27 Νοεμβρίου Ώρες λειτουργίας: 10.30-22.00 Είσοδος: 8€ (εισιτήριο ημέρας), 12€ (εισιτήριο διημέρου), Family Pass 29€ (ημέρα) και 44€ (διήμερο) Πάρκινγκ: Δωρεάν Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα: www.athenscon.gr Και το σχετικό link...
  9. Ένα μήνυμα φροντίδας του εαυτού μας, των συνανθρώπων των κοινοτήτων μας καθώς και του πλανήτη μας από τον Σνούπι, τον Τσάρλι Μπράουν και την υπόλοιπη παρέα των Peanuts. Τα Peanuts είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα comic strip στον κόσμο. Με αναγνώστες από κάθε μεριά του πλανήτη από το 1950 έως σήμερα, οι περιπέτειες των χαρακτήρων τους όπως ο Σνούπι, ο Τσάρλι Μπράουν, η Πέπερμιντ Πάτι, η Λούσι Βαν Πελτ τα έχουν αναγάγει σε ένα διαχρονικό φαινόμενο στον κόσμο των κόμικς. Οι ήρωες που δημιούργησε ο Τσαρλς Σουλτς, έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές, κατέχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στις αναμνήσεις αμέτρητων ανθρώπων διαφορετικής ηλικίας. Τώρα λοιπόν τα Peanuts ξεφεύγουν από το δημιουργικό τους σύμπαν κι επιχειρούν να ευαισθητοποιήσουν το κοινό τους, υιοθετώντας την πρωτοβουλία «Take Care with Peanuts». Η δράση αυτή αποσκοπεί στο να μεταδώσει σε όλους μας ένα μήνυμα φιλίας και αλληλεγγύης, τονίζοντας το πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε τον εαυτό μας, τους συνανθρώπους και τον πλανήτη μας. Γι’ αυτό και μέσω της πρωτοβουλίας, τα αγαπημένα πρόσωπα των χαρακτήρων του Σουλτς αναδεικνύουν τις έννοιες της φροντίδας και της μέριμνας προς όφελος μιας καλής ζωής για όλους. Οι βασικοί πυλώνες του «Take Care with Peanuts» είναι τρεις: «Φροντίζουμε τον Εαυτό μας», «Φροντίζουμε ο Ένας τον Άλλον» και «Φροντίζουμε τον Πλανήτη». Ως προς τον πρώτο, το «Φροντίζουμε τον εαυτό μας», εκκινεί από τη σκέψη ότι η φροντίδα ξεκινάει από εμάς για εμάς τους ίδιους. Φροντίζουμε την προσωπική μας υγεία και ευεξία, τόσο την σωματική όσο και την πνευματική. Οι χαρακτήρες των Peanuts δείχνουν σε όλους μας πόσο σημαντικό είναι για την προσωπική μας εξέλιξη το να διατηρούμε μια καλή σωματική κατάσταση, έναν υγιεινό τρόπο ζωής και διατροφής αλλά και μια καλή ψυχική κατάσταση, μια εσωτερική ηρεμία και ισορροπία. Περνώντας στον δεύτερο, το «Φροντίζουμε ο Ένας τον Άλλον» υπενθυμίζουν πως εκτός από τον εαυτό μας δεν παύουμε να νοιαζόμαστε και να φροντίζουμε τους συνανθρώπους μας αλλά και όλους όσους το έχουν ανάγκη, συμπεριλαμβανομένων των ζώων. Η πρωτοβουλία «Take Care with Peanuts» μας ενθαρρύνει μέσα από μηνύματα όπως «Κάνε σε κάποιον ένα κομπλιμέντο» και «Δώσε μία χείρα βοηθείας» ώστε να κατανοήσουμε τη σημασία του να δημιουργούμε φιλίες, να χτίζουμε κοινότητες και να προσφέρουμε στους άλλους τη βοήθεια μας, όταν την χρειάζονται. Κατ’ αυτό τον τρόπο, ενισχύουμε την αλληλεγγύη μεταξύ μας. Ο τρίτος και τελευταίος πυλώνας, το «Φροντίζουμε τον Πλανήτη» στέκεται στην ιδέα πως όπως φροντίζουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας, έτσι οφείλουμε να φροντίζουμε και το σπίτι μας, τον χώρο που ζούμε δηλαδή τον πλανήτη και το περιβάλλον μας. Η δράση «Take Care with Peanuts» διαδίδει ένα ισχυρό οικολογικό μήνυμα, τη σημασία που έχει η προστασία και η βιωσιμότητα του περιβάλλοντος μας. Προσδίδει μεγάλη αξία στις συνήθειες της ανακύκλωσης, της επαναχρησιμότητας των προϊόντων, του σεβασμού των φυσικών πόρων, με μηνύματα, όπως «Σταματήστε και μυρίστε τα τριαντάφυλλα», «Κάντε τις αγορές σας σε ντόπια μαγαζιά» ή «Καλλιέργησε και εκτίμησε». Η πρωτοβουλία του «Take Care with Peanuts» έχει παγκόσμιο και πολύπλευρο χαρακτήρα. Εκφράζεται σε διαφορετικές χώρες, μέσω φιλανθρωπικών δραστηριοτήτων, εκδηλώσεων, ψηφιακών και μη δράσεων και διαφημίσεων. Στην Ελλάδα, εκφράζεται μέσα από συνεργασίες των Peanuts με διάφορα brands, όπως η Affidea. Στη σημερινή εποχή, όπου η φροντίδα του εαυτού, των συνανθρώπων μας και του περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα σημαντικές, η πρωτοβουλία «Take Care with Peanuts» έρχεται να μεταδώσει σε όλους μας μηνύματα σχετικά με τη σημασία της αλληλεγγύης και της ενσυναίσθησης, αξίες απαραίτητες για την ευημερία και την εξέλιξη μιας κοινωνίας. Και το σχετικό link...
  10. Έτρεξε και ο… Θορ στον μαραθώνιο Τα… παράξενα δεν λείπουν ποτέ από έναν μαραθώνιο. Πέρα από τους σπουδαίους αθλητές που κάνουν μεγάλες επιδόσεις αλλά και τους αθλούμενος που απλώς απολαμβάνουν τη συμμετοχή και τη διαδρομή, υπάρχουν και εκείνοι που τραβούν για άλλους λόγους τα φώτα πάνω τους. Όπως ένας άνδρας που «έπιασε» ο φακός του Intime στην Αθήνα να είναι ντυμένος… Θορ. Με μπέρτα, «πανοπλία», σφυρί αλλά και μαλλί που παραπέμπει στον ήρωα της Marvel, κέντρισε την προσοχή των περαστικών και των φωτογράφων. Και το σχετικό link...
  11. Δύο παράλληλες νέες κυκλοφορίες από τις εκδόσεις Red n’ Noir αναδεικνύουν την τέχνη της καλλιτεχνικής απεικόνισης των δικαστικών διαδικασιών. Το δικαστικό σκιτσορεπορτάζ είναι η καλλιτεχνική απεικόνιση μιας δίκης με σκίτσα. Πρόκειται για ένα είδος δημοσιογραφικής καταγραφής των διαδικασιών εντός μιας δικαστικής αίθουσας που διατηρεί μια ιδιαίτερη αισθητική αξία, καθώς είναι διαμεσολαβημένη από την καλλιτεχνική οπτική του/της δημιουργού. Η καταγραφή μέσω σκίτσων των προσώπων, των στιγμιότυπων και της εν γένει ατμόσφαιρας στη διάρκεια δικών έχει τη δική της ιστορία. Ειδικά στα αμερικανικά δικαστήρια η παράδοση του λεγόμενου courtroom sketch διατρέχει ολόκληρο τον 20ό αιώνα. Χιλιάδες δίκες με δημόσιο ποινικό, κοινωνικό και πολιτικό ενδιαφέρον, μεταξύ των οποίων του Τσαρλς Μάνσον, των εμπλεκόμενων στο σκάνδαλο Γουότεργκεϊτ, των βετεράνων του Βιετνάμ που αντιτίθεντο στον πόλεμο, των αστυνομικών του Λος Άντζελες, του πρώην ζεύγους Γούντι Άλεν και Μία Φάροου, του Μάικλ Τζάκσον, του διαβόητου Έπσταϊν κ.ά., έχουν καλυφθεί και συνεχίζουν να καλύπτονται από επαγγελματίες σκιτσογράφους. Στην Ελλάδα, μεγάλες δίκες με πολιτική και κοινωνική σημασία που απασχόλησαν την εγχώρια και τη διεθνή κοινή γνώμη, διαθέτουν το δικό τους οπτικό υλικό από το πενάκι επαγγελματιών σκιτσογράφων που προσήλθαν στις αίθουσες των δικαστηρίων και τις κατέγραψαν από κοντά. Τέτοιες είναι η περίφημη Δίκη των Εξ, των πρωταιτίων της χούντας τού 1967, του σκανδάλου Κοσκωτά, της 17N και της Χρυσής Αυγής (για την τελευταία, σκίτσα περιλαμβάνονται στο παράρτημα του τόμου «Βάλ’ τους Χ» των εκδόσεων Τόπος). Αφορμή για την ενασχόληση στο παρόν άρθρο με το συγκεκριμένο είδος δημοσιογραφικής τέχνης ή καλλιτεχνικής δημοσιογραφίας αποτελεί η σχεδόν ταυτόχρονη έκδοση, από το Red n’ Noir, δύο λευκωμάτων με σκίτσα από τις δίκες για δύο εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους υποθέσεις: η πρώτη για τη δολοφονία του εργολάβου Μίμη Αθανασόπουλου στην Καλλιθέα τον Ιανουάριο του 1931 και η δεύτερη για τον φονικό ξυλοδαρμό του ακτιβιστή Ζακ Κωστόπουλου στη Γλάδστωνος τον Σεπτέμβριο του 2018. Η φονική τριάς Το δικαστικό σκιτσορεπορτάζ της δίκης του εγκλήματος στου Χαροκόπου Στις 18 Φεβρουαρίου 1932 ξεκίνησε στην αίθουσα του Πλημμελειοδικείου Αθηνών η πρώτη συνεδρίαση της δίκης για μία από τις πιο πολύκροτες υποθέσεις στα εγκληματολογικά χρονικά του ελληνικού κράτους. Πρόκειται για την υπόθεση της δολοφονίας και του τεμαχισμού του Μίμη Αθανασόπουλου, που έμεινε μέχρι σήμερα γνωστή και ως η υπόθεση του «εγκλήματος στου Χαροκόπου» ή της «κακούργας πεθεράς» ή του «καημένου Αθανασόπουλου». Στο εδώλιο του κατηγορουμένου κάθισαν ως ηθικές αυτουργοί η εν διαστάσει σύζυγος του θύματος Φούλα Αθανασοπούλου, η μητέρα της, Άρτεμις Κάστρου, η υπηρέτρια Γιαννούλα Μπέλλου και ως φυσικός αυτουργός ο 19χρονος εξάδελφος της Κάστρου, Δημήτρης Μοσκιός. Ελλείψει, ακόμη, οπτικοακουστικών μέσων καταγραφής, αναλυτικές πληροφορίες για τις 30 μέρες διάρκειας της δίκης αντλούμε αποκλειστικά από τις δημοσιεύσεις των εφημερίδων. Το κομμάτι του δικαστικού ρεπορτάζ, που αφορούσε την αρθρογραφία, αποδελτίωσε, προσάρμοσε και συνέθεσε ο Τάσος Θεοφίλου, προσφέροντάς μας μια συναρπαστική και ευανάγνωστη crime non fiction νουβέλα με το βιβλίο του «Καημένε Αθανασόπουλε;» (εκδ. Red n’ Noir, Μάρτιος 2022). Η φονική τριάς, «Ελεύθερος Άνθρωπος», 18.2.1932. Σκίτσο του Μάριου Αγγελόπουλου Συλλέγοντας το υλικό του παραπάνω βιβλίου, ο Θεοφίλου συγκέντρωνε παράλληλα τις φωτογραφίες και τα σκίτσα από εφημερίδες όπως η «Ακρόπολις», η «Βραδυνή», ο «Ελεύθερος Άνθρωπος», η «Ελληνική», η «Εσπερινή» και η «Πατρίς». Συνολικά συγκέντρωσε 129 σκίτσα, τα οποία δημοσιεύονται για πρώτη φορά μετά από 90 χρόνια στον τόμο «Η φονική τριάς». Πρόκειται για την καλλιτεχνική αποτύπωση της διαδικασίας που έφεραν σε πέρας τα πενάκια σκιτσογράφων της εποχής – ανώνυμων επί το πλείστον, αλλά και με τις υπογραφές ονομάτων όπως του Αγγελόπουλου, της Γεωργιάδου και του Καστανάκη. Τα σκίτσα του τόμου είναι αντιπροσωπευτικά της ηθογραφικής διάστασης που επικρατούσε στη γελοιογραφία του Μεσοπολέμου. Σε αυτά παρατηρούμε, με εξπρεσιονιστική σκιαγράφηση, τα πρόσωπα των βασικών κατηγορουμένων, αλλά και των λοιπών παραγόντων της δίκης: προέδρου, εισαγγελέα, συνηγόρων, μαρτύρων, ενόρκων, αστυφυλάκων κ.ά. Βλέπουμε με τα χέρια τους Το δικαστικό σκιτσορεπορτάζ από τη δίκη για τον φονικό ξυλοδαρμό της Zackie Oh / του Ζακ Κωστόπουλου Η υπόθεση του φονικού ξυλοδαρμού του 33χρονου Ζακ Κωστόπουλου με κατηγορούμενους έναν ιδιοκτήτη κοσμηματοπωλείου, έναν μεσίτη και τέσσερις αστυνομικούς ξεκίνησε να εκδικάζεται στις 20 Οκτωβρίου 2021. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 3 Μαΐου 2022 με την αθώωση των τεσσάρων αστυνομικών και την καταδίκη του κοσμηματοπώλη Δημόπουλου και του μεσίτη Χορταριά. Η έδρα του δικαστηρίου, της Αλέξιας Οθωναίου, 15.3.2022 Παρά το έντονο κοινωνικό ενδιαφέρον για τη δημοσιότητα της δίκης, η παρουσία φωτορεπόρτερ στην αίθουσα απαγορεύτηκε λόγω των αντιρρήσεων της υπεράσπισης. Αυτή η απαγόρευση οδήγησε το Παρατηρητήριο της δίκης στη λύση της απεικόνισης της διαδικασίας μέσω του δικαστικού σκιτσορεπορτάζ. Έτσι γεννήθηκε η πρωτοβουλία «Βλέπουμε με τα Χέρια τους», η οποία κάλυψε οκτώ από τις συνολικά δεκαεφτά δικασίμους. Οι τέσσερις κατηγορούμενοι αστυνομικοί, του Παναγιώτη Μητσομπόνου, 15.2.2022 Στις συνεδριάσεις παρευρέθηκαν οι σκιτσογράφοι Αλέξια Οθωναίου, Παναγιώτης Μητσομπόνος, Crispy Shift, Kanellos Cob και John Antono, καταγράφοντας ο καθένας/η καθεμιά τη διαδικασία με το δικό του/της καλλιτεχνικό ύφος. Το «Βλέπουμε με τα Χέρια τους» τυπώθηκε με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ και όλα τα έσοδα έκδοσης θα διατεθούν στα δικαστικά έξοδα του εφετείου. 📌 Παρακολουθήστε πλούσιο υλικό δικαστικού σκιτσορεπορτάζ στο #courtroomsketch και τον λογαριασμό courtroom_art στο instagram Και το σχετικό link...
  12. Για τη νέα σειρά θα μιλήσουν οι Γιάννης Κουκουλάς, Δημήτρης Βανέλλης, Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου και Αλεξάνδρα Παϊπέτη. Οι Ρούσσοι θα έρθουν απόψε στην Αθήνα να μας πουν την... τελευταία τους λέξη. Ο λόγος για τη συριανή οικογένεια από το jazz comicsverse που δημιουργήθηκε με την ομαδική συμμετοχή πολλών δημιουργών, υπό την πρωτοβουλία, την έμπνευση και τον συντονισμό του συγγραφέα Νίκου Αλμπανόπουλου. Πέρσι κυκλοφόρησε το φλιπ κόμικς «Ο Μαρίνος Ρούσσος θα παίξει την τρομπέτα του» στο πλαίσιο του 9ου Syros Jazz Festival. Στο φετινό φεστιβάλ το πρωτότυπο εγχείρημα συνεχίστηκε, με τον Μαρίνο Ρούσσο να δίνει τη σκυτάλη στον Δομένικο, τον «κακό» της περσινής ιστορίας. Όπως πέρσι, έτσι και φέτος, την ιστορία αναλαμβάνουν να συνεχίσουν 16 καλλιτέχνες που διαδέχονται ο ένας τον άλλον σε 36 σελίδες χωρίς να ξέρουν πώς θα εξελιχθεί το σενάριο. Στην αποψινή παρουσίαση του σίκουελ θα μιλήσουν οι Γιάννης Κουκουλάς, Δημήτρης Βανέλλης, Ηλίας Κατιρτζιγιανόγλου και Αλεξάνδρα Παϊπέτη. Το «παρών» θα δώσουν αρκετοί από τους 16 συν-δημιουργούς, οι οποίοι θα πουν δυο λόγια για τη συμμετοχή τους. Όσοι/ες παρευρεθούν θα έχουν τη μοναδική ευκαιρία να παραλάβουν δωρεάν το κόμικς, ενώ θα επιφυλαχθεί κέρασμα-έκπληξη! 📌 12 Νοεμβρίου, 20:30 Έναστρον Βιβλιοκαφέ Σόλωνος 101, Αθήνα Και το σχετικό link...
  13. Για περισσότερα από 40 χρόνια ο Πάνος Κουτρουλάρης ήταν ένας από τους αφανείς πρωταγωνιστές της ελληνικής σκηνής των κόμικς. Στις 5 Νοεμβρίου, λίγες ώρες πριν αρχίσει μια πολύ σημαντική ημερίδα για τη σχέση Λογοτεχνίας και Κόμικς στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, πέθανε ο Πάνος Κουτρουλάρης, ένας από τους ανθρώπους που με το εκδοτικό, καλλιτεχνικό και συγγραφικό του έργο συνέβαλε καθοριστικά στο να μην είναι πια «πολυτέλεια» τέτοιες ημερίδες. Για περισσότερα από 40 χρόνια ο Πάνος Κουτρουλάρης ήταν ένας από τους αφανείς πρωταγωνιστές της ελληνικής σκηνής των κόμικς. Το 1980 υπήρξε συνεκδότης στο βραχύβιο αλλά σημαντικό εβδομαδιαίο περιοδικό «Σκαθάρι» στο οποίο δημοσιεύτηκαν εμβληματικές ιστορίες όπως οι «Eternauta», «Κατάκτηση της Δύσης» κ.ά. Λίγους μήνες αργότερα με συνεργάτη τον Γιώργο Τσίτσοβιτς κυκλοφόρησαν το μηνιαίο περιοδικό «Μαμούθ» που μαζί με την «Κολούμπρα», τη «Βαβέλ» και το «Παρά Πέντε» καθιέρωσαν στην Ελλάδα τα κόμικς για ενήλικο κοινό, ενώ σύντομα έγινε συνεκδότης των ομώνυμων εκδόσεων. Ο Λούκι Λουκ, ο Τεν Τεν, ο Αστερίξ, ο Ιζνογκούντ και πολλοί ακόμα δημοφιλείς χαρακτήρες των ευρωπαϊκών κόμικς κυκλοφόρησαν από τη «Μαμούθ» με συστηματικό τρόπο και γνώρισαν αμέτρητες επανεκδόσεις, ενώ μια σειρά από σημαντικά έργα όπως το «Σιμμιόττο» του Μίλο Μανάρα, το «Φριτς ο Γάτος» του Ρόμπερτ Κραμπ, ο «Ύπνος του Τέρατος» και ο «Εξολοθρευτής 17» του Ενκί Μπιλάλ, το «Διαφθορείο των Μουσών» του Γκράντιμιρ Σμούτζα, η «Δεύτερη Γενιά» του Μισέλ Κίτσκα είδαν το φως μέσω της «Μαμούθ». Από τη «Μαμούθ» εκδόθηκαν επίσης σπουδαία ελληνικά κόμικς όπως οι περιπέτειες του «Φανούρη Άπλα» των Δημήτρη Βανέλλη, Δημήτρη Καλαϊτζή και Σπύρου Δερβενιώτη, αλλά και αμερικάνικα όπως η πολύτομη σειρά «Sin City» και οι «300» του Φρανκ Μίλερ. Ο Πάνος Κουτρουλάρης όμως υπήρξε και γελοιογράφος αλλά και εικονογράφος με πιο γνωστό βιβλίο του το «Στη Γειτονιά του Ήλιου» της Λότης Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου καθώς και συγγραφέας. Το κείμενό του με τίτλο «Ο Κόρτο Μαλτέζε και η Αυλή των Θαυμάτων» συμπεριλαμβάνεται στην πρωτοποριακή έκδοση του Αιγόκερου, «Τα Κόμικς», του 1982. Λάτρευε άλλωστε τον Κόρτο Μαλτέζε και τον δημιουργό του, Ούγκο Πρατ, και είχε φροντίσει να εκδώσει τα περισσότερα βιβλία του στα ελληνικά. Με την απώλεια του Πάνου Κουτρουλάρη ο κόσμος των κόμικς γίνεται φτωχότερος, αλλά η βαθιά παρακαταθήκη του είναι βέβαιο πως θα παραμείνει ζωντανή. Και το σχετικό link...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.