Jump to content
Bonadrug

ΒΑΒΕΛ

Recommended Posts

Τίτλος:
ΒΑΒΕΛ
Σενάριο/Kείμενα:
Διάφοροι
Σχέδιο:
Διάφοροι
Hμερ. έκδοσης:
02-1981
Εξώφυλλα:
245 + 27 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Τεύχη:
245
Κατηγορία:
Σειρά/Συνεχόμενα
Είδος εντύπου:
Κόμικ
Βιβλιοδεσία:
Καρφίτσα
Περιεχόμενο:
Πολυθεματικό
Περιοδικότητα:
Μηνιαία
Μέγεθος:
21.0 x 27.5 (1-137), 23.0 x 29.9 (138-201), 21.0 x 27.5 (202-246)
Σελίδες:
100
Χρώμα:
Ποικίλο
Προέλευση:
Ποικίλη
Παρουσιάσεις Iστοριών:
1
Τίτλος:
ΒΑΒΕΛ (ΤΟΜΟΣ)
Εξώφυλλα:
2 + 2 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ  (Λείπουν τα: 1002)
Τόμοι:
3
Κατηγορία:
Σειρά/Αυτοτελή
Είδος εντύπου:
Κόμικ
Βιβλιοδεσία:
Καρφίτσα
Περιεχόμενο:
Πολυθεματικό
Μέγεθος:
20.5 x 27.0
Σελίδες:
184
Χρώμα:
Ποικίλο
Προέλευση:
Ποικίλη
Vavel_0001.jpg  Vavel_0002.jpg  Vavel_0003.jpg  Vavel_0004.jpg  Vavel_0005.jpg

 

 

To Φεβρουάριο του 1981 εκδίδεται η Βαβέλ με την οποία αρχίζει οριστικά η παρουσία του ενήλικου και εν πολλοίς εναλλακτικού κόμικ στην Ελλάδα. Η Βαβέλ δεν ήταν ωστόσο η πρώτη προσπάθεια. Είχε προηγηθεί χρονικά πρώτα η Κολούμπρα του Τουφεξή και της Παυλίνας Καλλίδου και μετά το Μαμμούθ του Π. Κουτρουλάρη. Δυο καθόλα αξιοπρεπείς εκδόσεις - ανθολογίες ενήλικου κόμικ, που ωστόσο δεν μακροημέρευσαν, σε αντίθεση με τη Βαβέλ που συνεχίζει να εκδίδεται μέχρι σήμερα επί 27 συναπτά έτη διεκδικώντας τον τίτλο του «μακροβιότερου ελληνικού περιοδικού κόμικ». Τον Ιούνιο του 2008 σταμάτησε και στις 16 Δεκεμβρίου 2009 ξεκίνησε να βγαίνει ο "απόγονός" της, το διφορούμενο MOV

 

Κάθε πότε εκδίδεται η Βαβέλ; Είναι μηνιαία; Χμ, καλό ερώτημα. Αν ήταν μηνιαία θα έγραφε σήμερα γύρω στα 310 τεύχη. Βρίσκεται όμως ακόμα στο Νο 244, το οποίο υπάρχει ( ; ) αυτές τις μέρες στα περίπτερα και τιμάται προς 5€ (το τεύχος 1 της Βαβέλ το 1981 έκανε 60 δρχ και μάλλον ήταν αρκετά ακριβό για τα δεδομένα της εποχής, αν δεν με απατά η μνήμη μου). Το θέμα της ακανόνιστης κυκλοφορίας του περιοδικού έδωσε το έναυσμα στον Φραντζή να κάνει λόγο για το "λιγότερο μηνιαίο απ'όλα τα μηνιαία περιοδικά» στο αφιέρωμα για τα 25χρονα της Βαβέλ το 2006 (αναφέρεται από τον blogger Frank Barrell).

 

Ποιοι εξέδωσαν τη Βαβέλ; Σύμφωνα με συνέντευξη του Γ. Μπαζίνα στο Comicdom.gr , τρεις ήταν οι άνθρωποι που ξεκίνησαν την ιστορία της Βαβέλ: ο ίδιος, o Σταύρος Τσελεμέγκος και η Νίκη Τζούδα. Παραθέτω αποσπάσματα από τη συνέντευξη αυτή του Μπαζίνα (στον Ηλ. Κατιρτζιγιάννογλου)

 

«Προτού ξεκινήσουμε με το ΒΑΒΕΛ, να μην παραλείψουμε να αναφέρουμε ότι το πρώτο περιοδικό με ενήλικα comics που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, ήταν η ΚΟΛΟΥΜΠΡΑ, που για μένα σήμαινε την ανακάλυψη του είδους. Εκείνη την εποχή λοιπόν, είχα ήδη αρχίσει να ασχολούμαι με τις εκδόσεις, όταν βρεθήκαμε με τον Σταύρο Τσελεμέγκο, ο οποίος ήταν ένας πολύ ενδιαφέρον άνθρωπος, με μεγάλη γνώση (και βιβλιοθήκη) των comics που τα είχε γνωρίσει σπουδάζοντας στην Ιταλία. Με τον Σταύρο, με έφερε σε επαφή ένας κοινός φίλος εξαιτίας της επίσης κοινής αγάπης μας για τα comics. Έτσι βρεθήκαμε τότε, να συζητάμε το ενδεχόμενο της δημιουργίας ενός περιοδικού comics. Κι έτσι γνωρίστηκα και με τη Νίκη (Τζούδα), η οποία τότε ήταν γυναίκα του Σταύρου.

Δυστυχώς όταν γίνονται σήμερα αναφορές στη Βαβέλ, ο Σταύρος δεν αναφέρεται σχεδόν ποτέ. Και είναι κρίμα, γιατί... εν πάσει περιπτώσει, όπως και να το κάνουμε, παρ' όλο που αποχώρησε μετά από ένα σύντομο χρονικό διάστημα, ήμασταν τρεις οι -ας το πούμε- πρωτεργάτες αυτού του πράγματος.

 

Η.Κ: Λίγα τεύχη μετά, στην Ταυτότητα του περιοδικού, εμφανίζεται το όνομά σου ως εκδότη αντί για της Νίκης Τζούδα. Για ποιο λόγο είχε γίνει αυτό;

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ: Για καθαρά... στρατιωτικούς λόγους. Ούτε ο Σταύρος, ούτε εγώ είχαμε υπηρετήσει ακόμη τη θητεία μας, οπότε μπήκε το όνομα της Νίκης. Όταν ξεμπέρδεψα προώρως με την στρατιωτική μου υποχρέωση, μπήκε το όνομα μου, γιατί ήμουν και υπεύθυνος των εκδόσεων Ars Longa, που ήταν ο επίσημος εκδοτικός φορέας του περιοδικού.

 

Η.Κ: Τι οδήγησε στη διάλυση της «τριανδρίας» που έβγαλε το πρώτο τεύχος της Βαβέλ; Ήταν εκτός των άλλων και δημιουργικοί οι λόγοι;

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΖΙΝΑΣ: Ένα βασικό πρόβλημα είναι πάντα οι ανθρώπινες σχέσεις. Ο Σταύρος αποχώρησε νωρίς, δυστυχώς ύστερα από αδιέξοδο στη σχέση του με τη Νίκη, το οποίο και επηρέαζε αρνητικά όλο το κλίμα στο περιοδικό. Στη συνέχεια μεσολάβησαν μερικά χρόνια δουλειάς, με φοβερές δυσκολίες και οικονομικά αδιέξοδα. Αυτά ή δένουν τους ανθρώπους ή τους χωρίζουν οριστικά. Σε μας, ατυχώς, συνέβη το δεύτερο. Ξεχωρίσαμε τα δικαιώματα, ο καθένας τι ήθελε να κρατήσει, η Νίκη τον τίτλο του περιοδικού ΒΑΒΕΛ, εγώ την Ars Longa και τη γάτα μας τη Λόλα, με την προοπτική ότι θα ξεκινούσα ένα νέο περιοδικό χιουμοριστικό. Δεν πίστευα ότι ο τίτλος κάνει το περιοδικό. Δεν επρόκειτο να διεκδικήσουμε το ίδιο κομμάτι της αγοράς, γι αυτό και λέω σήμερα ότι ήταν κρίμα που εμφανίστηκε σαν «διάσπαση». Απόδειξη ότι ο χωρισμός ήταν για καλό, ήταν ότι η ΒΑΒΕΛ και το ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ είχαν τις καλύτερες πωλήσεις τους όταν υπήρχαν παράλληλα" .

----------------------

Ο Μπαζίνας αποχώρησε από τη Βαβέλ μετά το τεύχος 43.

 

Τι ήταν η Βαβέλ; Την εποχή που βγήκε η Βαβέλ, κυκλοφορούσε ήδη το περιοδικό Μαμμούθ του Π. Κουτρουλάρη το οποίο στόχευε επίσης σε ένα ενήλικο κοινό. Αυτό που το διαφοροποιούσε από τη Βαβέλ ήταν ότι η τελευταία είχε εκτός από μια καλλιτεχνική αισθητική άποψη και μια πολιτική ματιά. Ήδη στο πρώτο τεύχος αναφέρεται από τους εκδότες της Βαβέλ «..Γιατί το περιοδικό δεν είναι για μας απλώς ένα ανθολόγημα καλών κόμικς, αλλά ένα περιοδικό κριτικής ματιάς που ζευγαρώνει τη ματιά των δημιουργών με μιαν άλλη ματιά... » (Αναφέρεται από τον Soloup). Πράγματι όλα αυτά τα χρόνια, επισημαίνει ο Soloup πάλι, η Βαβέλ επέδειξε την κοινωνική της ευαισθησία με «αφιερώματα στα ναρκωτικά, την οικολογία, το AIDS (σκοτώνει λιγότερο από τις εφημερίδες), για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, τον προφυλακισμένο για 5 χρόνια Dalmaviva και τα σκιτσάκια του (πόρτες κελιών φυλακής)».

 

Όπως αναφέρει η Νίκη Τζούδα σε κοινή τηλεοπτική συνέντευξη της με τον Γ. Σιούνα στην εκπομπή του Παρασκηνίου για τα ελληνικά κόμικς, πρότυπο της έκδοσης ήταν το Ιταλικό περιοδικό «Linus». Ακόμα και το γεγονός ότι επελέγη ως τίτλος της έκδοσης η λέξη «Βαβέλ» έχει να κάνει με το ότι ήταν πενταγράμματη όπως και το Linus. Επίσης το «...και όχι μόνο» (Περιοδικό κόμικς ...και όχι μόνο), έχει επίσης ιταλική ρίζα: ...e non solo... (Soloup)

 

Τι περιείχε η Βαβέλ; Η Βαβέλ έκανε την εμφάνιση της «με έγχρωμο φουτουριστικό εξώφυλλο δια χειρός Caza, αλλά ασπρόμαυρες σελίδες . Με σαφή πολιτική θέση, αλλά ασαφή αισθητική κατεύθυνση. Με τον στρατευμένο μινιμαλισμό των Wolinski και Copi αλλά και τον ηδυπαθή αισθητισμό της Βαλεντίνας του Crepax. Με την ανατρεπτική χυδαιολογία του Reiser, αλλά στην πιο λάιτ εκδοχή της - μη μας πάνε και μέσα. Με πέντε ολόκληρες διαφημιστικές καταχωρήσεις αλλά και με δοκίμιο σχετικά με τη γλώσσα των κόμικς» (Παναγιωτάκης) .

 

Από τις σελίδες του περιοδικού πέρασε, και περνάει, ολόκληρη η σύγχρονη παγκόσμια παραγωγή κόμικς. Μέσα απ' αυτό το περιοδικό μάθαμε τον Μπιλάλ, τον Μέμπιους, τον Κάζα, τον Κίνο, τον Λουστάλ, τον Μπερνέτ, τον Μπατάλια, τον Μπριγκς, τον Ταρντί, τον Πασιέντζα, τον Βαρέν, τον Τζιαρντίνο, τον Μανάρα, τον Σεγκρέλες, αλλά και τον Λέανδρο, τον Αρκά, τον Καλαϊτζή, τον Λάτα, τον Σούλα, τον Κομνηνό, τον Δημήτρη και τον Κώστα Βιτάλη, τον Ζερβό, τον Ταμπακέα, τη Ναβροζίδου, τη Ζογλοπίτου, τον Ελευθερίου. (Μαστοράκης)

 

Η Βαβέλ σήμερα: είναι πολύ περισσότερα από κόμικς, είναι θεσμός της εναλλακτικής κουλτούρας στη χώρα μας. Από το 1995 ξεκινάει το φεστιβάλ της (υπό την αιγίδα μάλιστα του υπουργείου Πολιτισμού το πρώτο) το οποίο έκλεισε φέτος 12 έτη στην Τεχνόπολη στο Γκάζι. Είναι επίσης εκδοτικός οίκος με σημαντική προσφορά στην ελληνική εκδοτική παραγωγή των κόμικς.

 

Παρακάτω αναγράφονται οι σταθμοί της 18άχρονης πολύχρωμης διαδρομής όπως έχουν επιλεγεί από τον Ηλία Κανέλλη σε άρθρο του στην Ελευθεροτυπία (18χρονης γιατί το άρθρο είναι του 1999- είπαμε και πριν πως τώρα πια η Βαβέλ έχει σβήσει 26 και πάει σε 3 μήνες στα 27 κεράκια).

 

ΦΛΕΒΑΡΗΣ (έτσι το έγραφαν τότε) 1981. Τεύχος πρώτο. Εγχρωμο εξώφυλλο, γνωριμία με άγνωστα πρόσωπα των κόμικς. Μεταξύ άλλων, Reiser (πικρόχολος και αηδιασμένος), Copi (σαρκαστής της σεξουαλικότητας και της ύπαρξης), Wolinski (κομμουνιστής χιουμορίστας χωρίς παρωπίδες) και η πρώτη εμφάνιση της θρυλικής «Βαλεντίνα» του Guido Crepax με την ιστορία «Η στροφή του Λέσμο». Εκδότρια η Νίκη Τζούδα (η ίδια και σήμερα). Εκδοτικός φορέας ο οίκος «Ars Longa (Vita Brevis)» ¬ που σημαίνει «Η τέχνη μακρά, ο βίος βραχύς». Διακήρυξη αρχών «για παρέμβαση σε ό,τι γίνεται γύρω μας». Αποδεικνύεται ότι είναι συνεπείς.

 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 1981. Τεύχος 7. Πρώτη εμφάνιση του Γιάννη Καλαϊτζή σε αντικείμενο διαφορετικό από το πολιτικό κόμικς - καρικατούρα. Γεννιέται η «Τσιγγάνικη Ορχήστρα» ¬ βινιέτα από το προλογικό επεισόδιο δημοσιεύεται στο εξώφυλλο. Στο ίδιο τεύχος πρώτη δημοσίευση κόμικς του Αρκά (ο μετέπειτα περίφημος για τη σεξουαλική του πείνα και τον σαρκασμό του Κόκορας). Η υπόσχεση για την παρουσίαση δουλειάς Ελλήνων σχεδιαστών γίνεται πράξη.

 

ΜΑΗΣ 1982. Τεύχος 15. Ως εκδότης εμφανίζεται πλέον ο Γιώργος Μπαζίνας. Πρώτη εμφάνιση μεγάλης ιστορίας που υπογράφει ο Enki Bilal, της «Γιορτής των αθανάτων». Έχει ήδη μεσολαβήσει η δημοσίευση της πρώτης επίσης μεγάλης κόμικς ιστορίας του Ιταλού Altan («Ada», λίγο καιρό αργότερα θα ακολουθήσει ο «Colombo»), καθώς και ένα πολιτικό τεύχος αφιερωμένο στα γεγονότα της εξέγερσης των Πολωνών εργατών και του πραξικοπήματος του Γιαρουζέλσκι, που έβαλε σε μεγάλη ιδεολογική περιπέτεια την τότε ελληνική Αριστερά.

 

ΜΑΡΤΙΟΣ (πλέον) 1984. Τεύχος 35. Εξώφυλλο που κάνει αίσθηση: κόμικς από τη φυλακή του καταδικασμένου για συμμετοχή στις Ερυθρές Ταξιαρχίες Mario Dalmaviva: «Ενα πράγμα με αγχώνει, τα άλλα με καταθλίβουν». Ακόμη: Munoz-Sampayo, o θεωρούμενος δεξιός σαρκαστής του πνεύματος του γαλλικού Μάη Lauzier και ένα διήγημα του Μπορίς Βιαν. Η στήλη με λογοτεχνικά κείμενα έχει εγκαινιασθεί λίγο νωρίτερα ¬ και η δημοσίευση αποσπασμάτων από την «Αβάσταχτη ελαφράδα της ύπαρξης» (έτσι είχε αποδοθεί ο τίτλος του μυθιστορήματος του Κούντερα) με σχολιαστικές βινιέτες του Altan συζητιόταν επί μήνες.

 

ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1985.Τεύχος 47-48 . Το περιοδικό έχει διασπασθεί. Ο Γιώργος Μπαζίνας ήδη έχει αρχίσει να εκδίδει το περιοδικό «Παρά Πέντε», με άριστες προϋποθέσεις υψηλής ποιότητας συναγωνισμού. Η «Βαβέλ» ανασυντάσσεται με εκδότρια τη Νίκη Τζούδα και κάνει ένα πλήρες αφιέρωμα στο ιταλικό περιοδικό «Frigidaire», σκληρό, βίαιο, στις παρυφές ενός ανυπότακτου μεταμοντερνισμού. Mattioli, Liberatore (ο δημιουργός του μυθικού Ranxerox) και το τρομερό παιδί των ιταλικών κόμικς, ο Andrea Pasienza, κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση.

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 1991.Τεύχος 118 . Το περιοδικό γιορτάζει τα 10 χρόνια του. Εξώφυλλο μια θελκτική κορασίς διά χειρός Milo Manara (για πολλούς ανανεωτής των ερωτικών κόμικς, για άλλους απλώς καλός τεχνίτης που το πωλούσε). Ορατές οι γραφιστικές αναζητήσεις. Επιπλέον ήδη έχει αρχίσει η (βραχυχρόνια) δημοσίευση κόμικς του μετρ της κόμικς περιπέτειας Hugo Pratt (και του ήρωά του Κόρτο Μαλτέζε). Έναρξη του φλερτ με το εικαστικό ρεύμα της transavangardia, που μάλλον ταλαιπώρησε το περιοδικό παρά του προσέφερε νέες ιδέες.

 

ΜΑΡΤΙΟΣ 1996. Τεύχος 167. Το σχήμα έχει ήδη μεγαλώσει. Η στήλη «Αεροπλανάκι», που περιείχε κυρίως ειδήσεις από την παγκόσμια κόμικς αγορά, έχει αρχίσει και παίρνει έντονα πολιτικό - παρεμβατικό χαρακτήρα. Το περιοδικό ανακτά σιγά σιγά το παλαιό του σφρίγος. Και στο εξώφυλλο, έπειτα από διάφορες γραφιστικές εφαρμογές με ζωγραφισμένα γυναικεία κορμιά να δεσπόζουν (στο άσχετο), ο Moebius. Στα περιεχόμενα και οι πρώτες δουλειές μιας νέας φουρνιάς Ελλήνων καλλιτεχνών που αποφεύγουν τα τετριμμένα.

 

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1997. Τεύχος 187. Εχει πάρει ξανά τον δρόμο του ¬ έστω και αν κυκλοφορεί πιο αραιά. Σχεδόν μόνιμοι οι βάναυσοι σαρκαστές Edika, Vuillemin, Ralf Konig και ο ευγενέστερος Altan. Και στο εξώφυλλο (επιτέλους) ο νεαρός Έλληνας σχεδιαστής Λέανδρος , που ήδη έχει διαβεί την πύλη της Σχολής Καλών Τεχνών. Από τότε ίσαμε σήμερα το ύφος του περιοδικού παραμένει συνεπές στις απαιτήσεις των εμπνευστών του. Και των πιστών αναγνωστών του άλλωστε.

 

Επιπλέον, στις 3 Ιουνίου 1982, ανάμεσα από τα τεύχη 15 και 16, κυκλοφόρησε ένα Σπέσιαλ Σατιρικό τεύχος.

 

Τέλος, ένα άρθρο για τα 25 χρόνια του τίτλου, ΕΔΩ.

 

Ως πηγές του αφιερώματος χρησιμοποιήθηκαν:

 

Γιώργος Παναγιωτάκης & Ανδρέας Κασάπης. Ο Εφικτός Στόχος και το Αρχετυπικό Όνειρο. Α . Αθηναϊκή Επιθεώρηση Τέχνης. Τεύχος 13. Μάιος - Ιούνιος 2007

 

Κανέλλης, Ηλίας . Η «Βαβέλ» των Κόμικς. Το ΒΗΜΑ, 05/09/1999

 

Τσαγκαρουσιάνος, Στάθης . Σ' αγαπάμε Βαβέλ!. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 07/10/2006

 

Barell, Frank (2/4/2007). ΒΑΒΕΛ - Ένα Περιοδικό Κόμικς (Και όχι μόνο)! http://frankbarrell..../blog-post.html

 

Μπαζίνας, Γιώργος. Δεν Ακολουθήσαμε Ποτέ Κανόνες Marketing .Συνέντευξη στον Ηλία Κατιρτζιγιανόγλου . (22/07/07) (εδώ)

 

Μαστοράκης, Άγγελος . 1974 - 2004 ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΜΙΚΣ . Πυξίδα, 27-06-2005. (εδώ)

 

Αποστολίδης Τάσος . Μια Ιστορική Αναδρομή στα Ελληνικά Κόμικς. Νέο Επίπεδο, Vol. 2, Issue 17, 1993

 

Συνέντευξη Γιώργου Μπαζίνα στη Γαλέρα (εδώ)

 

κριτικό σημείωμα του Soloup για το πρώτο τεύχος της Βαβέλ (sorry έχασα το link)

 

και η τηλεοπτική εκπομπή του Παρασκηνίου για τα Ελληνικά Κόμικς

 

 

Σκαναρισμένες ιστορίες διαθέσιμες για ανάγνωση θα βρείτε στην ενότητα των DOWNLOADS.

 

 

Ευχαριστούμε για τα υπόλοιπα εξώφυλλα και οπισθόφυλλα τους crc, andstef, ramirez, dionik, Pavlos, melandros, frequently attittudes, erma jaguar, Valtasar, Mits Mits, Θρηνωδός, GreekComicFan & tik.

  • Like 34
  • Respect 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow... έχω μείνει άκας.... από τα καλύτερα αφιερώματα που έχουν γίνει εδώ μέσα.... wow...

 

ευχαριστώ Μανώλη! :thanks:

 

άργησε να εμφανιστεί αφιέρωμα στο Βαβέλ, αλλά άξιζε τον κόπο.

 

Και συν τοις άλλοις, μέσα σε όλα όσα ενδιαφέροντα θα περίμενε να μάθει κανείς, πέταξες και την πληροφορία ότι υπάρχει/υπήρξε ρεύμα ονόματι transavanguardia (κάτι που δεν ήξερα) και με έβαλες σε άλλους δρόμους μιας και έχω κάτι φίλους που αυτοαποκαλούνται karatransavanguardia και δεν μου είχαν εξηγήσει ποτέ το όνομα... Απλώς φανταζόμουν. Και ήμουν λάθος. Εν μέρει....

 

πάρα πολύ καλό! :respect:

 

:cheers:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άψογο.Πάντα τετοια :clap2:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ε-ΞΑΙ-ΡΕ-ΤΙ-ΚΟ!! αφιέρωμα!

 

Πολλές και ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που μας έδωσες και ακόμα περισσότερα τα ερεθίσματα για να ψάξουμε παραπάνω :best:

 

:thanks: ε μπίλιον!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικά Θαυμάσιο αφιέρωμα!!! :respect:

Κάπου το ήξερα ότι εσύ θα έκανες το αφιέρωμα στη βαβέλ bonadrug!! και το έκανες, όπως πάντα, τέλεια!!

:thanks::respect::cheers3:

 

..δεν αναφέρεις όμως και την σακατευτική συμβολή του Κωστάκη Αναν, δεβ ξέρω ακριβώς από ποιά περίοδο και μετά..! Όπως αναφέρει και κάποιος άλλος σε κάποιο μπλογκ, τα κείμενά του είναι από μόνα τους λόγος να αγοράσει κανείς τη βαβέλ!! Και για μένα πάντως!..είναι αυτά τα και όχι μόνο...post-1537-1195140062.gif

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχοντας ζήσει την Βαβέλ αρκετά κοντά από το 1989, το αφιέρωμα είναι πράγματι εξαιρετικό. Βέβαια , είναι τόσα πολλά τα χρόνια, με τόσες εναλλαγές και τόσους δημιουργούς, ώστε σίγουρα να υπάρχουν και άλλα να ειπωθούν (πχ για Αναν). Αλλά αυτό το αφιέρωμα είναι ήδη από τα πιο πλήρη που έχω δει. Συγχαριτήρια και πάλι.

 

Όσον αφορά τώρα το Link που με αφορά, τα περισσότερα κείμενα που υπάρχουν και στο GC, έχουν γραφτεί και γράφονται για το περιοδικό ΩΣ3. Σε ηλεκτρονική μορφή μπορείτε να τα βρείτε στη στήλη μου " ΖΑΠιnk στις διευθύνσεις:

www.os3.gr

www.comicart.gr

www.soloup.gr

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν είναι ανεξήγητο. Όποτε μου έθεσαν διλημματικά και εκβιαστικά το ερώτημα

"Βαβέλ ή Παραπέντε;" απαντούσα ενστικτωδώς "Βαβέλ". Και όμως το Παραπέντε ήταν

μια ιδιαίτερα καλοδεχούμενη ανανέωση στο χώρο τότε, ήταν λιγότερο "σοβαρό", πιο αλήτικο

έως ψιλοβρωμιάρικο (κάτι που το ανέβαζε στην εκτίμησή μου) και όταν εκδόθηκε το Μικρό Παραπέντε

κάλυπτε πλήρως πια τα γούστα μου (έλα, δε θέλω σχόλια....)

Το σχίσμα πάντως ήταν σοβαρό ανάμεσα σε Βαβελικούς και Παραπεντικούς γιατί τα περιοδικά ήταν

πανάκριβα και η αγορά του ενός ήδη (σχεδόν όσο δυο πακέτα Camel) ήταν ήδη μεγάλη θυσία.

Σε κάθε αγοραστή αντιστοιχούσαν 5-6 αναγνώστες, ένας από τους οποίους ήταν και ο γράφων,

που η οικονομική του κατάσταση ήταν ελάχιστα καλύτερη από το Μεγάλο Ρεμάλι του Ρεζέ.

(Κασέτες γραμμένες από φίλους, κόμικ δανεικά κυρίως, φαϊ στη λέσχη,τζαμπατζής σε συναυλίες

και πάλι μονίμως ταπί). Ευτυχώς είχα φίλους και στα δύο στρατόπεδα αλλά θεματολογικά το Παραπέντε

μου έκανε περισσότερο...τότε γιατί πάντα ήμουν με τους Βαβελικούς; Μυστήριο...δε τη γλυτώνω τη

ψυχανάλυση τελικά... :D

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επιτέλους βρήκα κάποιοες πληροφορίες, γιατί αυτός που μου φέρνει σπίτι τη σειρά σχεδίασε τα δικά σου κόμικς μου το έχει αναφέρει!Και μου είπε ότι ο αδερφός του(νομίζω)είχε σχεδόν όλα τα τεύχη αλλά κάποιος(η μάνα του νομίζω)του τα πέταξε!Και μου είπε να το κοιτάξω στο ίντερνετ και δεν έβρισκα αρκετές πληροφορίες.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βαβέλ #40

 

Αφιέρωμα HARA-KIRI

 

Το συγκεκριμένο τεύχος είναι ένα ειδικό αφιέρωμα στο γαλλικό περιοδικό HARA-KIRI, με ημερομηνία Αύγουστος 1984 και δεν είναι εκτός σειράς. Και στο εσωτερικό του αναγράφεται ως #40.

Το επόμενο τεύχος, αν παρατηρήσετε αναγράφεται ως (40)41 με ημερομηνία Σεπτέμβριος 1984.

Η μόνη διαφορά είναι ότι το τεύχος 40 έχει τιμή 200 δρχ ενώ από το επόμενο η τιμή συνεχίζει και είναι 120δρχ, όπως και πριν.

 

post-6330-1266158433,18_thumb.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το βαβελ ηταν απαιχτο. Συλλεγω καποια απο τα τευχη που εχουν μεινει απο τα μαγαζια στο μοναστηρακι.

Η κυρια εκπροσωπηση του ευρωπαικου κομικ μαζι με το παρα πεντε που για μενα ηταν αρκετα ομοια. Εμαθα πολλα

για διαφορα κομικ και για διαφορους δημιουργους που δεν τους ηξερα καθολου. Βαβελ i love you.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άρθρο του Ηλία Κανέλλη για το περιοδικό Βαβέλ στο λεξικό Η Ελλάδα τη δεκαετία του 80 (Αθήνα: Πέρασμα, 2010) (σελ. 55-57):

 

post-4271-12971620210728_thumb.jpg post-4271-12971620271976_thumb.jpg post-4271-12971620318387_thumb.jpg

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κρίμα. Η πιο αξιόλογη (με διαφορά) ελληνική έκδοση κόμιξ είχε άδοξο τέλος.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

η συνεχεια του ομως (mov) δειχνει ελπιδοφορα. Εχει κρατησει πολλά κοινα στοιχεια με τη βαβελ :)

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

η συνεχεια του ομως (mov) δειχνει ελπιδοφορα. Εχει κρατησει πολλά κοινα στοιχεια με τη βαβελ :)

 

Απίστευτο. Η συγκεκριμένη έκδοση μου ξέφυγε τελείως. Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο άλλαξαν τον τίτλο. Απ' οτι βλέπω έχουν προβλήματα διανομής (?).

 

Θα πρέπει να πω οτι ενοχλήθηκα που στην παρουσίαση στο greekcomics διάβασα αρνητικά σχόλια για τη δουλειά των Mezzo - Pirus, την οποία θεωρώ αριστουργηματική και συγκλονιστική.

Edited by Jim Slip
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ορίστε, σχεδόν το ξέχασα. Τις προάλλες που έκανα βόλτα στο Μοναστηράκι, είδα ότι ο Κουγέας Γιάννης (Άστιγγος 21 - προς Ερμού πλευρά) έχει στοκάρει μπόλικα σε βαβέλ και κάποια παραπέντε. Είχε μερικά, αλλά πλέον άπλωσε πολύ περισσότερα (κάποιος ξεφόρτωσε προφανώς), οπότε όσοι αναζητούν το εν λόγο έντυπο και έχουν κενά, ας κάνουν μία βόλτα από εκεί. Δεν είδα τιμές, αλλά νομίζω ότι είχε και μικρά νούμερα.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απίστευτο. Η συγκεκριμένη έκδοση μου ξέφυγε τελείως. Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο άλλαξαν τον τίτλο. Απ' οτι βλέπω έχουν προβλήματα διανομής (?).

 

Θα πρέπει να πω οτι ενοχλήθηκα που στην παρουσίαση στο greekcomics διάβασα αρνητικά σχόλια για τη δουλειά των Mezzo - Pirus, την οποία θεωρώ αριστουργηματική και συγκλονιστική.

 

Βασικά άλλαξε όνομα η εκδοτική, μετά ήρθε και το σκάνδαλο με το φεστιβάλ της Βαβέλ, πάλι καλά που το φεστιβάλ επανήλθε.

 

 

Πάντως σε πολλούς δεν άρεσε το Mov εξίσου με το Βαβέλ. Και τελικά το Mov έβγαλε 9 τευχάκια μόνο.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οk. Ζητώ την άδεια να χρησιμοποιήσω εκτεταμένα αποσπάσματα από το παραπάνω πόουστ για δημιουργήσω άρθρο στην βικιπαίδεια.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

μια ερωτηση τα βαβελ ειναι 245 η 246 καπου χαθηκα 

Edited by nikos99
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci ειδα το φως  :sun:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπάρχει λίστα με το τι έχει δημοσιευθεί στη βαβέλ και σε ποιο τεύχος;

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι κάτι συγκεκριμένο... αλλά αναρωτιόμουν εάν υπάρχει αυτή η πληροφορία... για τη βαβέλ και το παρα πέντε...

 

 

Ψάχνεις κάτι συγκεκριμένο;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κοίτα, απ'όσο ξέρω τέτοια λίστα δεν υπάρχει. Από δική μου διαστροφή έχω ψιλο-φτιάξει μια για προσωπική χρήση. Εχει κάποιες ελλείψεις, είναι όμως σε καλό δρόμο και ευελπιστώ όταν τελειώσει να την ανεβασω κι εδώ. Για την ώρα αν κάποιος ψάχνει κάτι ας μου κάνει μια ερώτηση και κατά πάσα πιθανότητα θα βρούμε άκρη :)

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

YOU ARE THE choosen one! Θα περιμένω την ολοκλήρωση του έργου σου...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω φτιάξει εδώ και χρόνια μια δική μου τόσο για τη Βαβέλ όσο και για το Παρά Πεντε. Έχει τα περιεχόμενα κάθε τεύχους (όσον αφορά τα κόμικς, όχι τα αφιερώματα ή τα κείμενα τύπου Sotos Anagno) αλλά είναι 30-40 σελίδες συνολικά και δεν αντέχω να τη μεταφέρω από το χαρτί στο PC...

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

έστω και σκαν! πάντως μια σελίδα την ημέρα μέχρι τα Χριστούγεννα θα έχει γίνει... :P

 

Πρακτικά μπορείς να κάνεις μόνο για το πάρα πέντε πού είναι λίγα σε σχέση με τη βαβέλ...

 

Έχω φτιάξει εδώ και χρόνια μια δική μου τόσο για τη Βαβέλ όσο και για το Παρά Πεντε. Έχει τα περιεχόμενα κάθε τεύχους (όσον αφορά τα κόμικς, όχι τα αφιερώματα ή τα κείμενα τύπου Sotos Anagno) αλλά είναι 30-40 σελίδες συνολικά και δεν αντέχω να τη μεταφέρω από το χαρτί στο PC...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-556-0-16046100-1409386593_thumb.jpg

 

Απόσπασμα του άρθρου «Οι Χαμένες Έννοιες: Ξεφυλλίσαμε τον τόμο «Η Ελλάδα στη Δεκαετία του '80» και σας παρουσιάζουμε ορισμένες πτυχές που δεν θα δείτε στις επετειακές αναλύσεις.», μέρος του ευρύτερου αφιερώματος του popaganda για τα 40 χρόνια Μεταπολίτευσης (24 Ιουλίου):

 

Βαβέλ

 

Περιοδικό κόμικς και όχι μόνο. Του Ηλία Κανέλλη.

 

Η Βαβέλ είναι το μηνιαίο περιοδικό που επί της ουσίας έφερε το ελληνικό κοινό της δεκαετίας του 1980 σε επαφή με τις πιο αβανγκάρντ τάσεις των ευρωπαϊκών κόμικς. Μια έκδοση που μήυσε με συστηματικό τρόπο ένα σημαντικό κοινό σε μια αφηγηματική τέχνη με πολύπλοκους εκφραστικούς κώδικες, μια τέχνη που έως τότε ταυτιζόταν στη μέση αντίληψη της χώρας με την αναψυχή των παιδιών. Ταυτόχρονα, η Βαβέλ συνέβαλε στη διάδοση της ευρωπαϊκής κουλτούρας της ατομικής χειραφέτησης και της κοινωνικής αμφισβήτησης.

 

Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 1981, ένα μήνα μετά την πλήρη ένταξη της χώρας στην ΕΟΚ και λίγους μήνες πριν τον εκλογικό θρίαμβο του ΠΑΣΟΚ.

 

  :coffee:

Edited by DJO
  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κόμικς του Wolinski που έχουν δημοσιευτεί στη Βαβέλ. Προσοχή ενήλικο περιεχόμενο.

 

post-13440-0-56247100-1420883620_thumb.jpgpost-13440-0-36321200-1420883652_thumb.jpgpost-13440-0-93795500-1420883696_thumb.jpgpost-13440-0-65578700-1420883733_thumb.jpgpost-13440-0-74584500-1420883727_thumb.jpgpost-13440-0-80896300-1420883699_thumb.jpgpost-13440-0-26477900-1420883656_thumb.jpgpost-13440-0-15675100-1420883723_thumb.jpgpost-13440-0-72351700-1420883715_thumb.jpgpost-13440-0-14616700-1420883738_thumb.jpgpost-13440-0-95162800-1420883740_thumb.jpgpost-13440-0-99579400-1420883743_thumb.jpgpost-13440-0-95480900-1420883747_thumb.jpgpost-13440-0-47414600-1420883670_thumb.jpgpost-13440-0-41059700-1420883714_thumb.jpgpost-13440-0-44888000-1420883718_thumb.jpg

 

Πηγή: Lifo cudos @ Γάντζος!

  • Like 18

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να αναφέρω ότι τα περιοδικά ΒΑΒΕΛ και ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ δεν είχαν ποτέ πολιτική χροια, δεν ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με τα πολιτικά δρώμενα της χώρας πλην ελαχίστων εξαιρέσεων. Τόσο που άγγιξε επίπεδα λούμπεν. Το σεξ, το χιούμορ, η φαντασία και λιγότερο η βία ήταν η θεματολογία τους.

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.