Jump to content

erma jaguar

Banned
  • Content Count

    1,257
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    25
  • Points

    0 [ Donate ]

erma jaguar last won the day on May 2 2016

erma jaguar had the most liked content!

Community Reputation

7,187 Very Good

About erma jaguar

  • Rank
    τα φαινόμενα απατούν
  • Birthday 02/28/1974

Contact Methods

  • MSN
    erma_jaguar@hotmail.com

Profile Information

  • Gender
    Female
  • City
    ΑΘΗΝΑ
  • Country
    Greece

Recent Profile Visitors

4,363 profile views
  1. Φασίστας ο Αστερίξ; Στη Γαλλία είναι αυτόν τον καιρό ανοιχτά πολλά μέτωπα. Ποιος θα κερδίσει τις προκριματικές εκλογές του Σοσιαλιστικού Κόμματος για το χρίσμα του προεδρικού υποψηφίου; Σε πόσα οικονομικά σκάνδαλα είναι μπλεγμένος ο πρόεδρος Σαρκοζί; Πότε θα γεννήσει επιτέλους η Κάρλα Μπρούνι για να αυξηθεί λίγο η δημοτικότητα του συζύγου της; Στα ερωτήματα αυτά προστέθηκε αυτήν την εβδομάδα άλλο ένα, το δραματικότερο όλων: είναι φασίστας ο Αστερίξ; Τη σχετική συζήτηση άνοιξε την περασμένη Κυριακή σε συνέντευξή του στο γαλλικό ραδιόφωνο ο γνωστός Γάλλος φιλόσοφος και συγγραφέας Μισέλ Σερρές. Κατά την άποψή του, η σειρά του Υντερζό και του Γκοσινύ αποτελεί έναν ύμνο στον φασισμό και τον ναζισμό. Όλα τα προβλήματα λύνονται εδώ με χρήση βίας, λες και δεν υπάρχει ο διάλογος, η διαπραγμάτευση, η πειθώ. Το μαγικό φίλτρο που παρασκευάζει ο δρυίδης Πανοραμίξ αποτελεί έναν σαφή έπαινο και μια άμεση παρακίνηση προς τα ναρκωτικά. Και η συνεχής αποδοκιμασία του βάρδου Κακοφωνίξ αντιπροσωπεύει μια ωμή περιφρόνηση του πολιτισμού. Μετά την καταδίκη του Στρουμφ για σταλινισμό και τις καταγγελίες ότι ο δημιουργός του Τεντέν ήταν οπαδός της Ακροδεξιάς, να λοιπόν που στο στόχαστρο των «πολιτικά ορθών» μπαίνει τώρα και ο δαιμόνιος Γαλάτης. Ο Μισέλ Σερρές έχει ομολογουμένως κάποια ελαφρυντικά. Είναι 81 ετών. Είναι δηλωμένος «τεντενικός». Παρά ταύτα, η πρόκληση που απηύθυνε δεν θα μπορούσε να μείνει αναπάντητη. Ο Αστερίξ δημιουργήθηκε κατά τη δεκαετία του 1960 και αποτέλεσε σύμβολο της αντίστασης του στρατηγού Ντε Γκωλ και της νεαρής Πέμπτης Δημοκρατίας στην αμερικανική και τη σοβιετική αυτοκρατορία, έγραψε ο ερευνητής Νταμιέν Μπουν στην ιστοσελίδα του περιοδικού «Inrockuptibles». Κατά μία άλλη έννοια, η σειρά αποτελεί μια μεταφορά της αντίστασης των Γάλλων απέναντι στη ναζιστική κατοχή κατά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οποιοσδήποτε υπαινιγμός λοιπόν ότι εκπροσωπεί ένα μοντέλο που «κάποιοι» θέλουν να μας επιβάλουν είναι ανυπόστατος. Οι θέσεις του Σερρές συνιστούν μια άρνηση της ουσίας των κόμικς, τονίζει ο γάλλος ερευνητής. Ακόμη κι αν το ντεκόρ του Αστερίξ είναι ρεαλιστικό (περιλαμβάνοντας πάντως και ιστορικά λάθη), ο μυθιστορηματικός χαρακτήρας των περιπετειών του δεν δικαιολογεί την ανάλυσή τους με πραγματικούς όρους. Η χρήση βίας που τόσο ενοχλεί τον φιλόσοφο αποσκοπεί στο γέλιο: μπορεί κανείς να υποστηρίξει ότι το να κοπανάς κάποιον με ένα μενίρ ή το να ξεριζώνεις δέντρα με γυμνά χέρια αποτελεί πρότυπο προς μίμηση; Οσο για το μαγικό φίλτρο, υπάρχουν άλμπουμ («Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες», «Ο Αστερίξ στη Χώρα των Βρετανών») στα οποία απουσιάζει. Να λοιπόν που εκτός από τη βία, μπορούν να θριαμβεύσουν κι άλλες αξίες. Και η φίμωση του βάρδου; Δικαιολογεί την αναφορά του Σερρές στον Χέρμαν Γκέρινγκ, ο οποίος έλεγε πως «όταν ακούω τη λέξη κουλτούρα, τραβάω πιστόλι»; Όχι βέβαια! Ο Κακοφωνίξ έπαιζε και τραγουδούσε φάλτσα, η αποδοκιμασία του δεν είναι λοιπόν σύμπτωμα λογοκρισίας, αλλά ένδειξη θριάμβου της τέχνης...
  2. Και ένα άρθρο του Άρη Μαλανδράκη για την αυριανή παρουσίαση Ο «χρυσός οδηγός» των κόμικς, (Esperos Comics) Ο «Πρώτος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς» είναι γεγονός! Η προσπάθεια συγκέντρωσης και τεκμηρίωσης των ελληνικών εκδόσεων κόμικς από τη Λέσχη Φίλων των Κόμικς και το δικτυακό τόπο www.greekcomics.gr (είχαμε αναρτήσει την σχετική είδηση πριν ένα χρόνο), έφθασε σε αίσιο τέλος. Το πολυσέλιδο πόνημα, που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Esperos Comics, αποτελεί ένα εντυπωσιακό πανόραμα 2010 τίτλων, από το μακρινό 1939 μέχρι... πέρυσι. Οι τίτλοι που καταχωρούνται στις 512 σελίδες του καταλόγου, αφορούν εκδόσεις με πάνω από 50% του περιεχομένου σε κόμικς. Εκτός από τις επίσημες εκδόσεις, υπάρχουν επίσης ένθετα και διαφημιστικά των κόμικς, χωρίς να παραλείπονται οι αυτοεκδόσεις (φανζίν). Ο «Πρώτος Κατάλογος», σύμφωνα με τον τίτλο του βιβλίου, είναι πραγματικά πρώτος. Τουλάχιστον σε επίπεδο έρευνας και πλούτο καταγραφής, που τα παιδιά της Λέσχης Φίλων των Κόμικς υπόσχονται να βελτιώνουν και επαυξάνουν κάθε τρία χρόνια. Με την πολύτιμη βοήθεια των μελών και των φίλων, φυσικά, από τους οποίους προσδοκούν παρατηρήσεις, πληροφορίες και εκδόσεις που τυχόν παρέλειψαν, προκειμένου να τα προσθέσουν στην προσεχή έκδοση. Προς το παρόν, εφόσον κατοικοεδρεύετε στην πρωτεύουσα μπορείτε να επισκεφθείτε τα γραφεία της Λέσχης Φίλων των Κόμικς (Αγ. Ειρήνης 5, Μοναστηράκι) το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου και περί ώραν 8ην εσπερινήν. Θα ακούσετε τον ιστορικό και κριτικό τέχνης Μάνο Στεφανίδη, τον σκιτσογράφο Στάθη (Σταυρόπουλο) και τον επιμελητή της έκδοσης Γιώργο Γεωργέλο να μιλούν για αυτό το (ιδιαίτερα χρήσιμο για ερευνητές, μελετητές, ή ντελικάτους εραστές των κόμικς) βιβλίο. Καταθέτοντας -αν το επιθυμείτε- και τις δικές σας γνώσεις ή/και αναμνήσεις από αγαπημένους ήρωες, περιοδικά και άλμπουμ. Το link του άρθρου.
  3. 4 λόγοι για να ξεχάσετε την εφορία! Την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου και ώρα 20:30, στη Λέσχη Φίλων Κόμικς (Αγίας Ειρήνης 5, Μοναστηράκι), θα γίνει η παρουσίαση των κόμικς: Το Πτώμα (Κείμενα: Τάσος Ζαφειριάδης, Γιάννης Παλαβός & Σχέδια: Θανάσης Πέτρου) Δεν είναι αυτό που νομίζεις # 2: Πιάσε με αν μπορείς (Κείμενα: Τάσος Ζαφειριάδης, Λουκάς Τσουκνίδας & Σχέδια: Παναγιώτης Πανταζής) KRAK KOMIKS # 7 (Κείμενα & Σχέδια: Τάσος Μαραγκός) Κουλούρι # 2 (Κείμενα & Σχέδια: Τόμεκ) H Αγιάτη Μπενάρδου, βιβλιοκριτικός & blogger, θα μιλήσει για Το Πτώμα. Ο Πέτρος Χριστούλιας, εικονογράφος & δημιουργός κόμικς, θα μιλήσει για το Δεν είναι αυτό που νομίζεις. Ο Θωμάς Παπαδημητρόπουλος, δημοσιογράφος & συντάκτης του www.comicdom.gr, θα μιλήσει για το KRAK KOMIKS. Και ο Τάσος Ζαφειριάδης, δημιουργός κόμικς (part time), θα μιλήσει για το Κουλούρι. Θα ακολουθήσει συζήτηση με τους δημιουργούς και signing session. Για πληροφορίες Λέσχη Φίλων Κόμικς Τηλ.: 210 3318168
  4. ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΛΕΣΧΗ ΦΙΛΩΝ ΚΟΜΙΚΣ 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011 8μ.μ. «Τα κόμικς είναι μεγάλο "κόλλημα"... Είναι μια μικρή έννοια που μπορεί να σου πάρει χρόνο» έχει πει ο Al Columbia, μιλώντας τόσο ως έμπειρος σχεδιαστής, όσο και ως παθιασμένος αναγνώστης των κόμικς. Για τη Λέσχη Φίλων Κόμικς η έννοια αυτή τους πήρε πολύ περισσότερο χρόνο. Δεν είναι λίγο, βλέπετε, να... τιθασεύσουν εκατοντάδες τίτλους και χιλιάδες εξώφυλλα κόμικς, από την πρώτη εμφάνιση του είδους στα εγχώρια εκδοτικά ύδατα μέχρι (κυριολεκτικά) τις μέρες μας. Είναι η πρώτη φορά που εκδίδεται μια τόσο πλήρης βάση δεδομένων. Χρειάστηκε να επιληφθεί ξανά το ιδιωτικό μεράκι και τέσσερα χρόνια εντατικής επεξεργασίας και συστηματικής καταγραφής από τη Διαδικτυακή Κοινότητα GreekComics.gr. για να αποκτήσουμε έναν απόλυτα ενημερωμένο πανδέκτη των ελληνικών εκδόσεων κόμικς, ελληνικής και ξένης παραγωγής. Ο Πρώτος Κατάλογος Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς από τις εκδόσεις Esperos Comics καταγραφεί και τεκμηριώνει λεπτομερώς όλα τα έντυπα με κόμικς που εκδόθηκαν στην Ελλάδα από το 1939 έως και το 2010 και είναι αυτό ακριβώς που υπόσχεται ο τίτλος του. Ένα εντυπωσιακό πανόραμα 2010 τίτλων, χρήσιμο για κάθε ενδιαφερόμενο - από τον επιστήμονα μελετητή, μέχρι τον καταρτισμένο «κομιξάκια». Οι τίτλοι που καταχωρούνται στις 512 σελίδες που ακολουθούν, αφορούν εκδόσεις με πάνω από 50% του περιεχομένου σε κόμικς. Αυτό τον όρο, άλλωστε, έθεσαν εξαρχής όσοι ερευνητές (με όλη τη σημασία της λέξης) συμμετείχαν στη δημιουργία του βιβλίου. Εκτός από τις επίσημες εκδόσεις, ανθολογούνται επίσης ένθετα και διαφημιστικά των κόμικς, χωρίς να παραλείπονται οι αυτοεκδόσεις (φανζίν και όχι μόνο), έντυπα γνωστά με πλατιά διάδοση, έντυπα άγνωστα, που ακόμα και οι μυημένοι ακούνε για πρώτη φορά. Στον Πρώτο Κατάλογο Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς κάθε τίτλος συνοδεύεται από το εξώφυλλο του 1ου τεύχους. Όπου κάτι τέτοιο δεν στάθηκε δυνατό, επιλέχθηκε το πλησιέστερο στο Νο 1. Στην παρέλαση των τίτλων σημαιοφόρος είναι το Περιοδικό μας. Η πρώτη, ιστορικά, έκδοση κόμικς που εικονογραφούσε εξ ολοκλήρου ένας μόνο σχεδιαστής, ο ακάματος (και «χαμαιλέοντας» στο στιλ) Νίκος Καστανάκης. Ακολουθούν το Ταμ-Ταμ και ο Μπιμπίκος, που είναι οι παλαιότερες μετά το Περιοδικό μας εκδόσεις, για να πάρουν σειρά εκατοντάδες άλλοι τίτλοι. Σίγουρα, κάποιοι από αυτούς θα ανακαλέσουν αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας. Άλλοι, θα μιλήσουν στο - ενήλικο, πλέον – πάθος του αναγνώστη. Οι περισσότεροι, πάντως, θα προσθέσουν πολύτιμες ψηφίδες στις ελλιπείς μας γνώσεις για το ελληνικό εκδοτικό σύμπαν. Για τον Πρώτο Κατάλογο Ελληνικών Εκδόσεων Κόμικς θα μιλήσουν ο ιστορικός και κριτικός τέχνης Μάνος Στεφανίδης, ο σκιτσογράφος Στάθης (Σταυρόπουλος) και ο επιμελητής της έκδοσης Γιώργος Γεωργέλος, στην παρουσίαση που θα γίνει στις 24 Σεπτεμβρίου στις 8μ.μ. στη Λέσχη Φίλων Κόμικς, Αγ. Ειρήνης 5, Αθήνα. Για πληροφορίες Λέσχη Φίλων Κόμικς Τηλ.: 210 3318168
  5. ΤΕΛΕΙΟΟΟΟΟΟΟΟ !!! Έχω λυθεί από τα γέλια!!!
  6. O μαραθώνιος δημιουργίας κόμικς 24 Ηour Comics Day επιστρέφει με ιδιαίτερη χαρά στο χώρο από όπου ξεκίνησε. Ο διαγωνισμός θα λάβει χώρα το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Οκτώβρη και θα στεγαστεί στην ΕΠΑΣΚΤ (Ένωσης Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών) που βρίσκεται στην οδό Πανός 19Α και Θόλου στην Πλάκα Αθήνα. Οι υποψήφιοι συμμετέχοντες μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους αποστέλλοντας email στο info@comicworld.gr ή μέσω τηλεφώνου στα 210 4957843. Το 24 Hour Comics απευθύνεται σε σκιτσογράφους, εικονογράφους, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες καθώς και άλλους εικαστικούς καλλιτέχνες, οι οποίοι θα πρέπει να δημιουργήσουν μια ιστορία κόμικ 24 σελίδων μέσα σε 24 συνεχόμενες ώρες. Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 13:00 το μεσημέρι του Σαββάτου με τους ενδιαφερόμενους καλλιτέχνες που θα συμμετέχουν να προσέρχονται και να συμπληρώνουν τις δηλώσεις συμμετοχής τους. Οι επίσημες 24 ώρες δημιουργίας θα αρχίσουν στις 17:00 και θα ολοκληρωθούν την Κυριακή 17:00. Κατά την διάρκεια της εκδήλωσης οι επισκέπτες θα μπορούν να παρευρίσκονται στον χώρο και να παρακολουθούν τους καλλιτέχνες. (Εκτός των ωρών που δεν λειτουργεί η ΕΠΑΣΚΤ). Άλλες παράλληλες εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν σύντομα. Για να ενημερωθείτε περισσότερο για τον διαγωνισμό και τους κανόνες του μπορείτε να διαβάσετε το 24 Hour Comic Day 2006 Hellas FAQ ή να επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του 24 Hour Comics Day http://www.24hourcomics.com Τοποθεσία Ε.Π.Α.Σ.Κ.Τ. (Ένωση Πτυχιούχων Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών) Πανός 19Α και Θόλου στην Πλάκα Ώρα Σάββατο, 1 Οκτωβρίου στις 3:00 μ.μ.
  7. Έχει σταλεί συστημένο, οπότε θα σου έρθει ειδοποίηση.
  8. Με έχουν πει δυναμική γυναίκα, με έχουν πει γυναίκα με α@χ!δ$@, ωραίο αγόρι η αλήθεια είναι δεν με έχουν πει. Καμάρι μου! Έχει και γυναίκες το forum βρε, οι οποίες διαβάζουν και Τσούκη εκτός από Ντίσνεϋ. Μην ξεχνιόμαστε καλέ μου Θέλω και εγώ από αυτό που θέλει ο ΑνδρέαςΝτι
  9. Λατρεύω τους ανθρώπους που έχουν χιούμορ. Λατρεύω τους ανθρώπους που αυτοσαρκάζονται (ποιος άλλος θα τολμούσε να βάλει την Μπάρμπυ στο προφίλ του!!!). Λατρεύω τους ανθρώπους που έχουν κέφι για πείραγμα και δε λένε κρύα αστεία απλά για να γελάσουν οι άλλοι και να κάνουν εντύπωση. Οι τρεις παραπάνω κατηγορίες για την δική μου φιλοσοφική, υπαρξιακή, κοινωνικοπολιτική, ηθική, ερωτική στάση ζωής φανερώνουν τρομερά ευφυή και σκεπτόμενα άτομα. Άλλωστε μία κουβέντα περί φιλοσοφίας και μαθηματικών στο φωναχτόκουτο (ναι, γίνονται και τέτοιες κουβέντες στο φωναχτόκουτο) ήταν η αιτία να γνωρίσω τον Άγγελο. Αλλά δεν στάθηκα εκεί. Στάθηκα σε κάτι πολύ μικρές λεπτομέρειες, σε μικρές λέξεις και εκφράσεις που δεν τους δίνουμε πολύ σημασία αλλά φανερώνουν τόσα πολλά. Πέρασε καιρός να τον γνωρίσω από κοντά, αλλά όταν συναντηθήκαμε ανακάλυψα ότι η πραγματική του εικόνα δεν διέφερε και πάρα πολύ από αυτή που είχα σχηματίσει στο μυαλό μου. Και χαμογέλασα πονηρά. "Σταματία, για άλλη μια φορά δεν έπεσες έξω στις σκέψεις σου για αυτό το άτομο, μέχρι και τα φυσικά χαρακτηριστικά του βρήκες" παίνεψα τον εαυτό μου. Θα μπορούσα να σας πω πολλά για τον Άγγελο αλλά θεωρώ ότι αυτά αφορούν εμένα. Άλλωστε ο καθένας μας έχει τη δική του άποψη και δεν έχω σκοπό να αλλάξω τη γνώμη κανενός. Θα ήθελα όμως να σας πω μια εικόνα που είχα και έχω πάντα στο μυαλό μου κάθε φορά που τον σκέφτομαι. Στην οροφή της Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό, ανάμεσα σε αυτές τις μνημειακές τοιχογραφίες που εξιστορούν ιστορίες από την Βίβλο και οι πιστοί τρέμουν στη θέα της Κόλασης και της θείας τιμωρίας, ο Μιχαήλ Άγγελος έκρυψε περίτεχνα και κάποια αγγελάκια που έχουν πειραχτική και αστεία διάθεση. Όχι, ο μεγάλος καλλιτέχνης δεν είχε διάθεση ούτε να χλευάσει ούτε να κοροϊδέψει, απλά ήταν άνθρωπος που γνώριζε πολύ καλά τον Άνθρωπο και ήξερε ότι χρειάζεται και το χιούμορ στη ζωή μας, ακόμα και στις σκηνές της Αποκάλυψης. Έτσι είναι και ο Άγγελος, σαν τα αγγελάκια του συνονόματου καλλιτέχνη. Σε έναν κόσμο που κατσουφιάζει κάθε μέρα όλο και περισσότερο, και ασχολείται με το φαίνεσθαι και όχι με το είναι, ο Άγγελος είναι για μένα η φωτεινή κουκκίδα, ένα καθαρό και πολύ όμορφο πρόσωπο, δυο χαμογελαστά και πονηρά μάτια, ένα σαρκαστικό χαμόγελο που δεν έχει κανένα πρόβλημα να ισοπεδώσει το σύμπαν και να το δημιουργήσει από την αρχή, χωρίς κανένα φόβο. Άγγελε, να είσαι πάντα καλά. Πάντα όμορφος, γεμάτος ζωή, με παιχνιδιάρικη διάθεση. Άλλωστε ένα παιχνίδι είναι και η ζωή.
  10. Χρειάζεται η καλή σου συμμετοχή (όπως είναι τώρα), το όμορφο χαμόγελό σου και τσουπ... θα δεις που σε λίγο θα ανοίξει Πάνω από όλα το forum είναι συμμετοχή και διασκέδαση.
  11. Η γέννηση της δημοκρατίας σε γκράφικ νόβελ Ο κομίστας Αλέκος Παπαδάτος για τη νέα του δουλειά Ο Αλέκος Παπαδάτος είχε την κλίση προς το σχέδιο από μικρός, είχε αυτό το προνόμιο, που ακόμη είναι ακατέργαστο επειδή βασίζεται στο ταλέντο. ΑΘΗΝΑ ΑΘΗΝΑ Έμαθε μόνος του να γράφει και να σχεδιάζει κόμικς και γελοιογραφίες, διασκεδάζοντας συμμαθητές και δασκάλους στα σχολικά του χρόνια. Εντούτοις, ο γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, το 1959, αλλαξοπίστησε για λίγα χρόνια, αφού έβαλε σε προτεραιότητα να σπουδάσει οικονομικά στο Αριστοτέλειο και στο Πανεπιστήμιο Σορβόνη IV του Παρισιού. Το 1984 εγκατέλειψε τα οικονομικά -ή τον εγκατέλειψαν, αφού το σκίτσο και τα κινούμενα σχέδια ζητούσαν απεγνωσμένα την αφοσίωσή του. Στο Παρίσι μαθήτευσε και εργάστηκε συνολικά έξι χρόνια (1984-1990), δουλεύοντας στους Cartooneurs Associes και στη θυγατρική του CANAL+, Le Studio Ellipse. Στο Studio Ellipse εργάστηκε ως animator και animation director για την τηλεοπτική σειρά BABAR (65Χ30'), συμπαραγωγή μεταξύ της καναδικής Nelvana και της γαλλικής CANAL+. Το 1990 εγκαθίσταται στην Αθήνα με τη συνάδελφο και σύζυγό του Annie Di Donna και ιδρύει το studio παραγωγής κινουμένων σχεδίων Spicy Toons. Το studio θα συνεργαστεί με εταιρείες όπως οι TF1, CANAL+ (Γαλλία), Blue Mountain Productions (Ελβετία), Collingwood Productions (Αγγλία), Odec Kid Cartoons (Βέλγιο) και Munich Animation (Γερμανία), για τηλεοπτικές σειρές και μεγάλου μήκους ταινίες animation. Στο διάστημα 1990-2003, συνεργάζεται με ελληνικές εταιρείες διαφημιστικών ταινιών, αναλαμβάνοντας τα animated cartoons τους σε design, animation και επίβλεψη παραγωγής, σε 2D και σε 3D animation. Η συναρπαστικότερη εμπειρία στη σκιτσογραφική ζωή του, όπως παραδέχεται ο Αλέκος Παπαδάτος, είναι η συνεργασία του με το συγγραφέα Απόστολο Δοξιάδη, στο γκράφικ νόβελ «Logicomix». Αυτό τον καιρό εργάζεται σ' ένα νέο γκράφικ νόβελ, με τον προσωρινό τίτλο «Δημοκρατία». - Το νέο σας γκράφικ νόβελ θα έχει τον τίτλο «Δημοκρατία»; Σε ποια εποχή αναφέρεται και πώς έχετε συλλάβει το σκεπτικό του; «Το γκράφικ νόβελ "Δημοκρατία" είναι εμπνευσμένο από τα γεγονότα που οδήγησαν στη γέννηση της δημοκρατίας στην αρχαία Αθήνα, στα τέλη του 6ου π.Χ. αιώνα, με κεντρικό πολιτικό πρόσωπο τον Κλεισθένη. Η Αθήνα τότε ήταν σε αναβρασμό. Οι Αθηναίοι είχαν ωριμάσει πολιτικά για να δεχτούν τη "μεγάλη αλλαγή". Με κέντρισε το πρόσωπο του Κλεισθένη, ενός εξαιρετικά ιδιοφυούς πολιτικού, με αποφασιστικό ρόλο στην εγκαθίδρυση του συστήματος που σήμερα ονομάζουμε δημοκρατία. Αυτά τα γεγονότα έχουν πολλή μεγάλη σημασία για μας, τους σημερινούς πολίτες. Η ιστορία μας εκτυλίσσεται μέσα από τα μάτια του Λέανδρου, ενός Αθηναίου που ανδρώνεται μέσα στην Αθήνα εκείνης της εποχής, γνωρίζει τον Κλεισθένη, μαθαίνει απ' αυτόν και μάχεται με τους συμπολίτες του για δικαιοσύνη». - Με ποιους συντελεστές θα το φέρετε σε πέρας; Με ορισμένους έχετε συνεργαστεί ξανά; «Οταν ολοκληρώθηκε η πλοκή, το "στόρι" και οι βασικοί ιστορικοί και επινοημένοι χαρακτήρες είχαν πλέον στηθεί, τη σκυτάλη πήρε ο συγγραφέας και αγαπημένος μου συνάδελφος Αβραάμ Κάουα, για να αναπτύξει τις σκηνές και να γράψει τους διαλόγους, να ολοκληρώσει δηλαδή το σενάριο. Ο Αβραάμ γράφει καταπληκτικά. Μπήκε αμέσως στο πνεύμα, τεκμηρίωσε το υλικό του και μπόλιασε την ιστορία με ανθρωπιά και πάθος. Τώρα τη σκυτάλη ξαναπαίρνω εγώ, που μπαίνω στο σχέδιο με συνεργάτιδά μου, την Annie Di Donna, στο χρώμα. Το βιβλίο πάει για περίπου 200 σελίδες και πιθανώς να έχουμε και ένα παράρτημα με πληροφορίες και προσχέδια». - Πότε θα είστε πανέτοιμοι για την έκδοση; «Το υλικό μας θα είναι έτοιμο καλοκαίρι του 2013. Το πρωτότυπο γράφεται στ' αγγλικά, την ελληνική μετάφραση θα αναλάβει ο Αβραάμ και εκδοτικά μάς έχει αναλάβει ο "Ικαρος"». - Περιμένατε την επιτυχία του «Logicomix»; Οταν έγινε μπεστ-σέλερ, προσπαθήσατε να ερμηνεύσετε το γιατί; «Υπήρχαν αμφιβολίες αν το θέμα θα άγγιζε το κοινό πέραν των φίλων των κόμικς ή των μαθηματικών. Ολοι όμως κάναμε μια προσπάθεια το βιβλίο να γίνει προσιτό στον ανυποψίαστο αναγνώστη. Χρειάστηκε πολλή δουλειά γι' αυτό. Η προσπάθεια έδωσε καρπούς. Συγχρόνως, οι αναγνώστες συνειδητοποίησαν ότι δεν πρόκειται για βιβλίο "εκλαΐκευσης". Η ιστορία αποκαλύπτει όψεις του ανθρώπινου νου που μας συγκλονίζουν. Νομίζω ότι οι περισσότεροι αναγνώστες το ένιωσαν. Από κει και πέρα, η φήμη του βιβλίου διαδόθηκε από στόμα σε στόμα». - Το αποτέλεσμα ήταν συλλογικό. Πώς καταφέρατε να συνεργαστείτε; Υπήρξαν διαφωνίες; «Ήταν μια καλή στιγμή. Υπήρχαν πάντα θαυμασμός και σεβασμός του ενός προς τον άλλο για τις ποιότητές του και για την προσπάθειά του. Ο εμπνευστής και συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης ήξερε πολύ καλά το θέμα του και πώς ήθελε να το πάρει ο αναγνώστης. Εγώ και η Annie πιστέψαμε από την αρχή στην ιδέα και βάλαμε τα δυνατά μας. Ακολουθήσαμε μια διαδικασία αλλεπάλληλων ελέγχων του αποτελέσματος, με πολλά προσχέδια. Ηταν μακρύς ο χρόνος, είναι αλήθεια, υπήρξαν και κάποιες, ελάχιστες στιγμές τριβής -που κι αυτές οφείλονταν στο στρες που είχαμε από την αναμέτρηση με το άγνωστο. Ο νους μας ήταν πάντα στο τελικό αποτέλεσμα, να φτάσουμε στο τέρμα επιτυχώς». - Πόσα προπαρασκευαστικά σχέδια χρειαστήκατε για το κάθε σας καρέ; Σας έβγαιναν αβίαστα ή ήταν φορές που αισθανόσασταν ότι χάνετε το παιχνίδι; «Δεν έβγαιναν τα σχέδια πάντα με την πρώτη. Χρειάστηκε τουλάχιστον τέσσερα "χέρια" το ίδιο σχέδιο για να βγει τελικό, ολόκληρη η σελίδα, χώρια οι μελέτες εκτός σελίδας. Ανασφάλεια; Δεν ξέρω... Τώρα που το βλέπω από απόσταση, και εγώ και η Annie μπήκαμε πολύ στη λεπτομέρεια, ένας αυτοματισμός που μας έμεινε από το animation, όπου "πρέπει να φαίνονται όλα". Αν θέλετε, οι πιο δύσκολες στιγμές ήταν αυτές που έπρεπε να σχεδιαστούν έντονες συναισθηματικές καταστάσεις των ηρώων μας, με τους οποίους κατ' ανάγκην ήμουν ταυτισμένος. Και τέτοιες στιγμές υπήρξαν πολλές σ' αυτή την ιστορία. Αλλά εκεί είναι και το ζουμί και η πρόκληση για ένα σκιτσογράφο κόμικς». - Εσείς τι λέτε, μπορεί να δημιουργηθεί μια σχολή γκράφικ κόμικς, με αναγνωρίσιμα τα ελληνικά χαρακτηριστικά του; «Μπορεί και πρέπει να γίνει μια μέρα μια σχολή για κόμικς. Διαθέτουμε τεράστια αποθέματα από ιστορίες, κι επιπλέον έχουμε αφομοιώσει τη δυτική ματιά της εικόνας, την οποία χρειάζεται στο κόμικς. Και οι νέοι με ταλέντο στη γραπτή αφήγηση και στο σχέδιο είναι πάρα πολλοί, μα πάρα πολλοί. Μέσα από την ιδιωτική πρωτοβουλία, από ανθρώπους με γνώσεις, μεράκι και ενέργεια, μπορεί μια μέρα να δημιουργηθεί μια τέτοια σχολή, που πρέπει να είναι μικρή, ανεξάρτητη και εξειδικευμένη». - Εχετε δοκιμάσει να γράψετε και να εικονογραφήσετε μια δική σας ιστορία; Ή εκφράζεστε καλύτερα όταν έχετε μπροστά σας ένα έτοιμο κείμενο; «Στην περίπτωση της συγγραφής και της εικονογράφησης από το ίδιο άτομο χρειάζονται μεγαλύτερα αποθέματα ενέργειας και πολύς χρόνος. Το έχω δοκιμάσει, αλλά για μικρά φορμά, για λιγοσέλιδες ιστορίες. Τα διηγήματα είναι μια καλή πρόκληση. Τα μεγάλα φορμά, όπως το Logicomix ή η "Δημοκρατία", που δουλεύω τώρα, θέλουν συνεργασίες». - Θέλετε να ανοίξετε το εργαστήριό σας και να μας περιγράψετε πώς δουλεύετε; «Πολύ ευχαρίστως! Αν και θα εκπλαγείτε από τα λιγοστά μέσα, τον αργό ρυθμό και τη νεκρική σιγή του εργαστηρίου μου...» - Ποια άλλη τέχνη αισθάνεστε ότι βρίσκεται εγγύτερα στην ιδιοσυγκρασία σας και νιώθετε να σας ακολουθεί; «Η μουσική! Είμαστε μια σταθερή παρέα, που παίζουμε πολλά προπολεμικά ρεμπέτικα σε μαγαζάκια στην Αθήνα, με πάθος και κέφι, εδώ και χρόνια. Το μπουζούκι και ο τζουράς είναι τα αγαπημένα μου όργανα». info:Το Ελληνικό Ιδρυμα Πολιτισμού διοργανώνει στις 8 Σεπτεμβρίου, στο παράρτημά του στο Βερολίνο, έκθεση των πρωτότυπων σκίτσων και των προπαρασκευαστικών σχεδίων του γραφιστικού μυθιστορήματος «Logicomix» των Απόστολου Δοξιάδη, Χρίστου Χ. Παπαδημητρίου, Αλέκου Παπαδάτου και Annie Di Donna. Δύο μέρες μετά, στο πλαίσιο του «Διεθνούς Φεστιβάλ Λογοτεχνίας Βερολίνου», πραγματοποιείται εργαστήριο με θέμα «Ευρωπαϊκό γραφιστικό μυθιστόρημα», με τη συμμετοχή και του Αλέκου Παπαδάτου. Οι βασικοί χαρακτήρες της «Δημοκρατίας» ΛΕΑΝΔΡΟΣ: Ο κεντρικός, επινοημένος χαρακτήρας της «Δημοκρατίας», Λέανδρος, είναι στρατιώτης στη μάχη του Μαραθώνα. Εχοντας ζήσει από πρώτο χέρι τα γεγονότα που οδήγησαν στη γέννηση της δημοκρατίας, τα αφηγείται στους νεότερους συντρόφους του τη νύχτα πριν από τη μεγάλη μάχη. Στην αφήγησή του πλέκεται η προσωπική του ταραγμένη πορεία από την εφηβεία προς την ωριμότητα, με την ιστορική, παθιασμένη πορεία των Αθηναίων από την τυραννίδα στη δημοκρατία. Προσπάθειες γεμάτες συγκρούσεις, ανατροπές και σκληρό αγώνα για το μεγάλο κοινό όνειρο: δικαιοσύνη και ελευθερία. ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ: Ο Κλεισθένης ο Αλκμεωνίδης, ιστορικό πρόσωπο, θεωρείται ο «πατέρας της δημοκρατίας». Αριστοκράτης, από παλιά ένδοξη οικογένεια που έχει πέσει σε δυσμένεια, συναντά τον Λέανδρο και γίνεται ο μέντοράς του, ενώ καταστρώνει το σχέδιο για την εκδίωξη των τυράννων από την Αθήνα. Σκοτεινός και ιδιοφυής, ικανός να ελίσσεται μέσα σε χαοτικές συνθήκες, πολύ καλός γνώστης της ψυχολογίας του Αθηναίου της εποχής του, αφήνει πίσω του το θαύμα των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων, αλλά κανένα ίχνος από την προσωπική του ζωή. ΙΠΠΙΑΣ: Ακόμη ένας ιστορικός χαρακτήρας. Τύραννος της Αθήνας για πολλά χρόνια, είναι ο γιος του θρυλικού τυράννου Πεισίστρατου. Χαρισματικός, όπως κάθε τύραννος, με πάθος για την εξουσία, αλλά άδικος, βρώμικος και σκληρός. Θα γίνει το σύμβολο της μισητής εξουσίας, το κόκκινο πανί για τον αθηναϊκό λαό. ΑΘΗΝΑ: Η θεά Αθηνά δεν παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη «Δημοκρατία». Τη βλέπουμε σαν άγαλμα, σαν ζωγραφιά, σαν όνειρο. Αλλά παίζει ρόλο-κλειδί. Οχι μόνο είναι το σύμβολο της Αθήνας, η προστάτιδά της, αλλά έχει μια πολύ προσωπική σχέση με τον Λέανδρο. Από το θάνατο του πατέρα του και μετά, ο ήρωάς μας δεν σταματά να τη βλέπει και να την ακούει, οραματιζόμενος να τον συμβουλεύει και να τον παραινεί για δράση. Οι επαφές του με τη θεά δεν είναι άλλο παρά ένας βαθύς εσωτερικός διάλογος με εκείνο το κομμάτι της ψυχής του που τον οδηγεί να ξεπεράσει τα όριά του. Η Αθηνά είναι η γέφυρα ανάμεσα στο παλιό και στο νέο. ΒΑΣΙΛΗΣ Κ. ΚΑΛΑΜΑΡΑΣ Εφημερίδα Ελευθεροτυπία 27/8/2011
  12. Εξαιρετικό κομμάτι Άγγελε!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.