Jump to content

nikolas12

Moderator
  • Posts

    3,936
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    263

nikolas12 last won the day on May 22

nikolas12 had the most liked content!

Reputation

35,785 Popular

About nikolas12

  • Birthday 08/07/1995

Retained

  • Member Title
    A Silent Guardian. A Watchful Protector. A Dark Knight

Profile Information

  • City
    Gotham
  • Country
    Greece
  • Interests
    Μουσική, βιβλία, κόμικ, σειρές, ταινίες, μπάσκετ

Recent Profile Visitors

9,244 profile views
  1. Τι θα δούμε στον τόμο 7: Spider-Man: Με Τεράστια Δύναμη... Ωπ τι παίχτηκε εδώ; Όχι δεν είναι μια μόνιμη επιστροφή των previews που στηρίξατε πολύ με τη Hachette, αλλά είπα στον εαυτό μου να προσπαθήσω (αναλόγως και του χρόνου μιας και η συλλογή θα γίνει εβδομαδιαία) να φτιάξω μερικά από αυτά και για την συλλογή αυτή. Τώρα αν θα γίνουν για έναν τόμο, για δύο, για δεκαπέντε ή για όλους δεν ξέρω, αλλά ελπίζω να σας βοηθήσουν. Επιστρέφοντας στο Marvel Knights και τις πρώτες μέρες του Peter Parker Η δεκαετία των 00s ήταν σίγουρα η δεκαετία που η Marvel τέσταρε πολύ την έκδοση ιστοριών μέσα από τα imprints της ιδίως στα υπερηρωικά κόμικ. Έτσι το Marvel Knights και το Max είχαν την ευκαιρία να μας δείξουν πιο σκοτεινές, πιο σκληρές και βίαιες (κυρίως το MAX) και ταυτόχρονα αυτόνομες ιστορίες εκτός continuity. Στο Marvel Knights ανήκει και το With Great Power με τους δημιουργούς David Lapham και Tony Harris να επιχειρούν να γυρίσουν στο παρελθόν λέγοντας τη δικιά τους Spider-Man ιστορία. Το With Great Power αποτέλεσε μια σειρά τευχών που διαδραματίζεται τρόπον τινά μεταξύ δύο καρέ του Amazing Fantasy #15, του πρώτου κόμικ με τον Spider-Man, όπου ο Stan Lee κάνει ένα time jump που δείχνει τη δημοφιλία του ήρωα. Η βασική ιδέα λοιπόν ήταν να γεφυρώσει αυτό το χρονικό χάσμα μεταξύ της απόκτησης δυνάμεων από τον Peter και του θανάτου του θείου Ben. Εστιάζουμε σε ένα ταξίδι που διανύει ο ήρωας μεταξύ κοριτσιών, αμαξιών και φυσικά επαγγελματικής πάλης που δείχνουν ότι έχει μεγάλη δύναμη, αλλά είναι η ώρα να αναλάβει και ο ίδιος την ευθύνη της δύναμης αυτής. Επίσης θα δούμε τη γνώμη του J Jonah Jameson, της Liz Allan και του Flash Thompson για τον ήρωα πριν γίνει γνωστή στο main continuitity. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος κακός, αλλά βλέπουμε τον Spider-Man να πολεμάει από διαρρήκτες μέχρι πλάσματα από τον Άρη. Η ιστορία είχε βγει και από το Οξύ και τόσο στο Greekcomics όσο και γενικά έχει λάβει μέτριες προς κακές κριτικές κυρίως λόγω του σεναρίου. Ιστορία αποκλειστικά για συλλέκτες και όσους συγκινούνται από τέτοιου τύπου ιστορίες. Οι υπόλοιποι υπομονή, κάτι θα γίνει για εσάς από αυτό το τεύχος!
  2. Λοιπόοοοον μετά από αρκετές εκκλήσεις του φίλου @ Manitou (σίγουρα 3-4), μπήκε μια σκούπα στο παρόν θρεντ. Απέμειναν τα σχόλια που αφορούν τη συλλογή γενικά, τις πρώτες εντυπώσεις και ύστερα τις κριτικές, καθώς και συζητήσεις επί των κριτικών. Όπως έχουμε ξαναπεί, το θρεντ αυτό είναι για να γράφουμε τα δικά μας reviews για τον κάθε τόμο και πραγματικά θέλω να ενθαρρύνω τους πάντες να γράφουν για ό,τι διαβάζουν και όπως έχουμε κάνει 42 σελίδες κουβεντούλα, να γράψουμε ακόμα περισσότερες εδώ με τις εντυπώσεις μας. Για θέματα διανομής, παραδόσεων, νέων τόμων και προβλήματα με την εκδοτική γράφουμε εδώ:
  3. Τόμος 6: Το Έπος του Σιν-Ίτερ Ήθελα πάρα πολύ καιρό τώρα να διαβάσω την ιστορία της δολοφονίας της Τζιν Ντε Γουλφ και τελικά καλύτερα που με πρόλαβε η συλλογή και βγήκε στα ελληνικά εστιάζοντας βέβαια στον πραγματικό πρωταγωνιστή αυτών των τευχών, τον Σιν-Ίτερ. Ένα αρκετά ώριμο και ενήλικο Spider-Man μυστήριο Η ιστορία μας ξεκινάει με μια ανασκόπηση του ποια είναι η Τζιν Ντε Γουλφ καθώς και τη ζωή της που έκανε μέχρι το σημείο που βρίσκεται δολοφονημένη από τον Σιν-Ίτερ. Ο Spider-Man θα έρθει σε επαφή με την αστυνομία προκειμένου να λύσει το μυστήριο της δολοφονίας της, ώσπου στο παιχνίδι μπαίνει ο Daredevil αφού το δεύτερο θύμα της ιστορίας, ένας δικαστής και παλιός καθηγητής του, σκοτώνεται από τον Σιν-Ίτερ μπροστά στα μάτια του. Ο ηθικός κώδικας του κάθε ήρωα τεστάρεται αρκετά σε αυτό το κόμικ. Ο κακός μας διαπράττει κι άλλες δολοφονίες και οι δύο ήρωες ξεχύνονται για να βρουν στοιχεία ερχόμενοι σε επαφή ακόμα και με τον Kingpin. Αυτό που βλέπουμε ωστόσο πολύ έντονα είναι η κόντρα μεταξύ του ηθικού και μετρημένου Daredevil και του πιο παρορμητικού Spider-Man που φαίνεται εξαγριωμένος και κινδυνεύει ακόμα και να σκοτώσει τον δολοφόνο. Η ιστορία είναι αρκετά σοβαρή και σκοτεινή, αφού απειλούνται ακόμα και συνεργάτες του Peter με αποτέλεσμα να τεστάρεται η υπομονή του και οι διαπροσωπικές του σχέσεις. Προφανώς δε θα προβώ σε spoiler, αλλά η αποκάλυψη είναι αρκετά σοκαριστική και ο Peter David χτίζει πολύ μαεστρικά τις ανατροπές που κάνει για την εύρεση του δολοφόνου. Στο τελευταίο τρίτο της ιστορίας έχουμε την επιστροφή του Electro, αρκετά πιο δυνατού σε σχέση με το παρελθόν, μόνο που ο Σιν-Ίτερ θα βρει τρόπο να εμπλακεί και σε αυτήν την ιστορία μέσα από την κόντρα της περσόνας του κακού με τον άνθρωπο πίσω από τη μάσκα με τον δεύτερο να αποφασίζει να προσφέρει έναν επίλογο σε όλη αυτήν την ιστορία με τον Spider-Man. Κλασικό ρετρό σχέδιο από τους Buscema και Bucler Δύσκολα θα είχαμε παράπονο από τους δύο συγκεκριμένους σχεδιαστές, αφού ειδικά ο πρώτος έχει καταθέσει τα διαπιστευτήρια του, αλλά γενικά το σχέδιο είναι απολαυστικό. Είναι ρετρό, έχουμε πολύ εκφραστικά πρόσωπα ενώ πολύ δυνατό σημείο βρήκα τη ζωντάνια της δράσης και το physicality που απέπνεαν οι μάχες. To σενάριο του David δένει άψογα με το σχέδιο και συμβάλλει πολύ στην ποιότητα του κόμικ. Τελική σύνοψη και σε ποιους προτείνεται Αυτή η συλλογή δείχνει ξεκάθαρα ότι ο Spidey δεν έχει μόνο την ανάλαφρη και αστεία πλευρά του, αλλά και την πιο σκοτεινή και σοβαρή πλευρά του, η οποία πέραν από πολύ ξύλο, είναι ικανή να λύσει και ένα ωραίο μυστήριο. Για όσους θέλουν κάτι πιο σοβαρό, πιο στρωτό αλλά αρκετά πυκνογραμμένο, μπορούν να το πάρουν και να το απολαύσουν. Οι υπόλοιποι ξέρω ότι θα το πάρετε μόνο και μόνο που λέει Spider-Man! Πάντως ένα σχόλιο για την έκδοση, ειλικρινά έχει παραγίνει το θέμα με την επιμέλεια, βρήκα 3-4 ορθογραφικά στα πρώτα μόνο τεύχη. Όχι ότι ελπίζω βέβαια να αλλάξει κάτι, απλά το επισημαίνω Καλό διάβασμα σε όλους
  4. Καλύτερη Πρωτοεμφανιζόμενη Το Κλάμα της Μέδουσας, Σενάριο, Σχέδιο, Εξώφυλλο: Κόννυ Τσιχλογιάννη Βραβείο Κοινού Το Διπολυκάκι 1, Σενάριο, Σχέδιο, Eξώφυλλο: Μαρία-Ελισάβετ Κοτίνη, Καλλιτεχνική επιμέλεια: crispy shift, Εκδόσεις: red n’ noir Καλύτερο Διαδικτυακό Μπαμπαδοϊστορίες, Σενάριο, Σχέδιο, Εξώφυλλο, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Νικόλας Στεφαδούρος Καλύτερο Ένθετο Ιστορίες από την Αίθουσα Αναμονής – Ένα Κόμικ για τις Γυναίκες με Καρκίνο, Σενάριο: Γεωργία Ζάχαρη, Σχέδιο, Εξώφυλλο: Γεωργία Ζάχαρη, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Γεωργία Ζάχαρη, Ρομπέρτα Γιαϊτζόγλου-Watkinson, Εκδόσεις: Eyes of Light Καλύτερη Μεταφρασμένη Έκδοση Blacksad #7 – Τα Πάντα Καταρρέουν (Δεύτερο Μέρος), Σενάριο: Juan Diaz Canales, Σχέδιο, Εξώφυλλο: Juanjo Guarnido, Καλλιτεχνική επιμέλεια:Tίνα Χελιώτη, Μετάφραση: Τατιάνα Ραπακούλια, Εκδόσεις: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΣ Καλύτερη Αυτοέκδοση Kuro the Black Magik Kat – Nekomusume, Σενάριο, Σχέδιο, Εξώφυλλο, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Tasmar Καλλιτεχνική Επιμέλεια Η Τρύπια Γάτα, Σενάριο, Σχέδιο, Εξώφυλλο, Καλλιτεχνική επιμέλεια: Brain Mince Καλύτερο Εξώφυλλο Στη Σκιά του Ολύμπου – Ιστορίες & Θρύλοι απ ́ τα Χωριά της Ελασσόνας, Εξώφυλλο: Νίκος Σταυριανός, Εκδόσεις: Jemma Press Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο Κοντά στις Ράγιες, Σενάριο: Άλκη Ζέη, Διασκευή σεναρίου: Στέλλα Στεργίου, Γεωργία Ζάχαρη, Εκδόσεις: ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο Στη Σκιά του Ολύμπου – Ιστορίες & Θρύλοι απ ́ τα Χωριά της Ελασσόνας, Σενάριο: Θανάσης Καραμπάλιος, Εκδόσεις: Jemma Press Καλύτερο Σχέδιο Στη Σκιά του Ολύμπου – Ιστορίες & Θρύλοι απ ́ τα Χωριά της Ελασσόνας, Σχέδιο: Νίκος Σταυριανός, Εκδόσεις: Jemma Press Καλύτερο Κόμικ Στη Σκιά του Ολύμπου – Ιστορίες & Θρύλοι απ ́ τα Χωριά της Ελασσόνας, Σενάριο: Θανάσης Καραμπάλιος, Σχέδιο, Εξώφυλλο: Νίκος Σταυριανός, Εκδόσεις: Jemma Press Πηγή
  5. Στις 29 Μαΐου 1453 η Κωνσταντινούπολη πέφτει στα χέρια των Οθωμανών μετά από σχεδόν 50 μέρες πολιορκίας. Μια από τις πιο τραγικές στιγμές της ελληνικής ιστορίας μεταφέρεται στον κόσμο των graphic novels, από τα χέρια του Ορέστη Μανούσου και του Νίκου Παγώνη. Αποκτήστε το σήμερα από το eshop της Anubis με έκπτωση 25% και εμείς σας προσφέρουμε ΔΩΡΕΑΝ την ιστορική μονογραφία «Εάλω η Πόλις» σε μορφή ebook, που καταγράφει το χρονικό της άλωσης στιγμή προς στιγμή και τις ηρωικές προσπάθειες των υπερασπιστών της. Μπορείτε να δείτε εδώ ένα δείγμα της Μονογραφίας της Άλωσης *Ισχύει έως 29/5/2024 *Με την αποστολή της παραγγελίας θα λάβετε στο email σας το δωρεάν e-book Και το λινκ
  6. Αυτή η σειρά εξελίσσεται σε πραγματικά πολύ αγαπημένη μου και χαίρομαι που ο Θανάσης Πέτρου θα τη συνεχίσει. Στο 1936 βλέπουμε τη συνέχεια της ιστορίας του Αμπατζή μετά τα γεγονότα του 1923 με τη φυλάκιση του. Το διάστημα της φυλακής είναι πολύ ρεαλιστικό, πολύ σκληρό, πολύ δύσκολο και αποπνικτικό με τον Πέτρου να συστήνει και να εξελίσσει πολλούς διαφορετικούς χαρακτήρες. Η αποφυλάκιση θα βρει τον Αμπατζή στη Θεσσαλονίκη μέσα σε ένα ταραγμένο και ασταθές πολιτικό τοπίο το 1936 όπου γίνονται τεράστιες διαδηλώσεις και απεργιακές κινητοποιήσεις και το κόμικ τελειώνει στην επιβολή της δικτατορίας του Μεταξά. Η ιστορία του Αμπατζή είναι συγκλονιστική και πολύ σκληρή, αφού οδεύει στα 40 και έζησε πολλά χρόνια ξεριζωμένος στον πόλεμο, υπήρξε όμηρος στο Γκαίρλιτς, πέρασε χρόνια ως εργάτης, είδε την οικογένεια του να ατιμάζεται, έζησε δύσκολα χρόνια στη φυλακή και τώρα ζει τη δικτατορία λίγο πριν τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Θανάσης Πέτρου με το πολύ όμορφο σχέδιο του συνδυάζει την προσωπική ιστορία του πρωταγωνιστή του με αληθινά ιστορικά γεγονότα και τον τοποθετεί μέσα σε αυτά. Το μεγαλύτερο μέρος του κόμικ είναι το διάστημα 1923-1936 και τώρα περιμένω να δω που θα κινηθεί χρονικά το επόμενο. Είναι μια πραγματικά όμορφη δουλειά που αξίζει κανείς να την ξεκινήσει και να βιώσει μαζί με το πρωταγωνιστή της τα όσα του συμβαίνουν. Χάρηκα πολύ που το πήρα στο Comicdom και μου έκανε ξανά σχέδιο (η κοπέλα μου δίπλα τον χάζευε πως χρησιμοποιούσε τα στυλό και τους μαρκαδόρους) ο Πέτρου με τον οποίο είχα μια πολύ όμορφη συζήτηση μιας και διαβάζει και το φόρουμ. Μου είπε πως ετοιμάζει το επόμενο, αν και χρειάζεται να βρει λίγο χρόνο ακόμα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ποιότητα της ιστορίας παραμένει υψηλή και μου αρέσει πολύ το πως παρουσιάζονται τα γεγονότα μέσα από το βλέμμα ενός ταλαιπωρημένου πρωταγωνιστή.
  7. Το Τσοντοκομικ είναι ένα από τα πιο "viral" κόμικ που έχω συναντήσει εκεί έξω με πλήθος φίλων και γνωστών που δεν ασχολούνται με το σπορ, να το γνωρίζουν και το αγοράζουν. Διάβασα και το τρίτο τεύχος και έχω να πω πως πρόκειται για μια ακόμα ενδιαφέρουσα ανθολογία, αν και νομίζω ότι είναι το πιο αδύναμο της σειράς μέχρι τώρα. Αυτό που καταφέρνει στο έπακρο είναι να πετύχει το vibe του να σε κάνει να πιστεύεις ότι διαβάζεις ένα περιοδικό με ερωτικές ιστορίες αφού στο κομμάτι του design και της επιμέλειας έχει γίνει φανταστική δουλειά. Από εκεί και πέρα οι ιστορίες είναι εμποτισμένες με πολύ σεξ, το σχέδιο είναι ως επί το πλείστον αφαιρετικό και χωρίς λεπτομέρεια (φωτεινή εξαίρεση η Ρομπέρτα Γιαϊτζόγλου Watkinson) και νιώθω ότι γενικά οι ιστορίες ήταν ποιοτικά λίγο κατώτερες σε σχέση με τους προκατόχους του. Συνεχίζω ωστόσο να το βρίσκω ένα ενδιαφέρον project και να περιμένω με τι ιδέες θα σκάσει το επόμενο τεύχος.
  8. Δεν έχω ιδέα από το Μαγικό Κόσμο, αλλά σε μια συζήτηση που είχα πρόσφατα με τον Βασίλη Χειλά, λέγοντας του ότι πολλά κόμικς και σειρές πλέον βρίσκω μόνο σε ένα μεγάλο ψιλικατζίδικο κοντά στο σπίτι μου, μου είπε ότι για να έχει μεγάλη ποικιλία προφανώς το αγαπάει και ο ιδιοκτήτης. Εν προκειμένω δυστυχώς δε μπορείς να περιμένεις να το αγαπούν και οι υπάλληλοι που πουλάνε κι άλλα προϊόντα. Εγώ έχω πάει ακόμα και σε κομιξάδικα και έχω βρεθεί αντιμέτωπος με αδιαφορία και έναν τρόπον τινά σνομπισμό.
  9. Πριν μια βδομαδούλα τέτοια ώρα ήμουν στο Comicdom αλλά δεν έγραψα τη γνώμη μου για την εκδήλωση από τότε. Το περσινό edition με βρήκε κάπως απογοητευμένο, αφού ο χώρος της Τεχνόπολης που φαινόταν καλή επιλογή, τελικά μπούκωσε πάρα πολύ από καταστήματα που πουλούσαν και είδη εκτός από κόμικς και στο Artists Alley η κατάσταση ήταν αποπνικτική. Φέτος οι διοργανωτές έμαθαν από τα λάθη τους και το φεστιβάλ ήταν αρκετά καλύτερο. Οι εκδοτικές και τα μαγαζιά με κόμικς μπήκαν στο μεγάλο χώρο πριν την πλατεία, ενώ ο διάδρομος από πίσω (που οδηγεί στην πλατεία) είχε τα υπόλοιπα περίπτερα. Έτσι υπήρχε μια πολύ καλή αποσυμφόρηση του χώρου, ενώ ξεχώριζες που πας για κόμικς και που πας για merch, μπλουζάκια ή παιχνίδια. Το Artists Alley επίσης αποσυμφορήθηκε, αφού δεν ήταν όλοι εντός του κτηρίου, αλλά πολλά περίπτερα ήταν έξω και μάλιστα περίπτερα με δυνατά ονόματα που θα μάζευαν αρκετό κόσμο τριγύρω. Σε γενικές γραμμές το φετινό event ήταν σίγουρα καλύτερο του περσινού, προφανώς υπήρχαν θέματα με το χώρο, αλλά ήταν αρκετά καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν. Ελπίζω και με το φετινό feedback, να επανέλθουν ακόμα καλύτεροι του χρόνου και προς Θεού όχι ίδιες ημερομηνίες με το The Comic Con της Θεσσαλονίκης.
  10. Κανονικά έπαιξε στο Peacock, αλλά στην Ελλάδα δεν είχε διανομή σε κάποια streaming πλατφόρμα, οπότε αν το ψάξεις κάπου για κατέβασμα, θα υπάρχει.
  11. Είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα των Batman κόμικ του Loeb η παρέλαση των κακών. Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει το Hush αλλά εκεί γίνεται πιο προσεκτικά και με καλύτερη δομή στο σενάριο.
  12. Μου αρέσει πολύ που η Μικρός Ήρως έχει εστιάσει στα crossovers είτε ηρώων είτε καλλιτεχνών από διαφορετικές σχολές και το συγκεκριμένο κόμικ είναι πολύ ιδιαίτερο, καθώς σε αντίθεση με άλλες προσπάθειες που έχουμε διαβάσει, είναι αισθητά μεγαλύτερο σε μέγεθος οπότε και η ιστορία γενικά είναι πιο στρωτή και πιο ενδιαφέρουσα. Βρισκόμαστε σε ένα σύμπαν όπου ο Δόκτωρ Ξαμπαρας, αντίπαλος του Ντύλαν Ντογκ υπήρξε στο παρελθόν γιατρός του Joker και μετά από αρκετά χρόνια τον καλεί πίσω για να ξανασυνεργαστούν σε ένα πολύ περίεργο και αμφιλεγόμενο σχέδιο. Αυτό φυσικά φέρνει τον Batman στο Λονδίνο και φυσικά σε επαφή με τον Ντύλαν Ντογκ και η αντίθεση των δύο είναι συγκλονιστικά ενδιαφέρουσα. Από τη μία έχουμε τον ορθολογιστή και κυνικό Batman που δεν πιστεύει στην ύπαρξη του μεταφυσικού θεωρώντας τον Ντύλαν απατεώνα, ενώ ο Ντύλαν Ντογκ πιστός στην τέχνη του και την πέμπτη και μισή αίσθηση του βλέπει τον Batman ως μία καθόλου συναρπαστική εκδοχή του Σέρλοκ Χόλμς που απλώς φοράει περίεργη στολή. Ωστόσο οι δυο τους θα συνεργαστούν πολύ αρμονικά καταφέρνοντας να σταματήσουν το πλάνο των κακών. Αυτό που μου άρεσε πάρα πολύ ήταν η εκμετάλλευση πολύ περισσότερων χαρακτήρων από το σύμπαν των δύο ηρώων, κάτι που έφερε πολλές εκπλήξεις στο κόμικ και παρουσίες που δεν περίμενες. Με χάλασε η ροή κάπου στη μέση, θεωρώ ότι κάπου το έχασε επικεντρωνόμενη σε συγκεκριμένα σημεία της ιστορίας, χάνοντας όμως τα υπόλοιπα. Όσον αφορά το σχέδιο, είναι σκοτεινό, υπερτονίζει τις σκηνές βίας όπου χρειάζεται, είναι ενήλικο και αποδίδει άψογα τόσο την αισθητική του Gotham όσο και του Λονδίνου. Συνολικά είμαι πάρα πολύ ικανοποιημένος και πολύ ενθουσιασμένος και με αυτήν την έκδοση του Μικρού Ήρωα και είναι και για μένα το καλύτερο crossover απ' όσα έχουμε δει έως τώρα.
  13. Από την εκδοτική Το Ταναναρίβη είναι ένα κόμικς που δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει, αλλά το κάνει ανεπιτήδευτα. Ένα κόμικς που όπως γράφει και το BDGest: «Το να γίνετε μέρος αυτού του ταξιδιού, σημαίνει πως θα έχετε μια όμορφη εμπειρία ανάγνωσης και μια υπέροχη εμπειρία γεμάτη ανθρωπιά που θα σας αγγίξει την καρδιά». Στο λυκόφως μιας τυπικής και μετρημένης ζωής, ένας συνταξιούχος συμβολαιογράφος ζει μια περιπέτεια για πρώτη φορά στη ζωή του. Μια περιπέτεια μικρή, αλλά αληθινή οδύσσεια για εκείνον. Ακολουθώντας τα ίχνη ενός άγνωστου κληρονόμου, τρέχοντας όσο πιο γρήγορα του επιτρέπουν τα γέρικα κόκαλά του, οδηγώντας ένα καμπριολέ που δεν είχε βγει ποτέ του απ’ το γκαράζ και με συντροφιά έναν παράξενο και ιδιότροπο συνεπιβάτη, θα ανακαλύψει ότι ποτέ δεν είναι πολύ αργά για να μάθουμε από τους άλλους… αλλά και από εμάς τους ίδιους. Στο Ταναναρίβη, οι Σιλβέν Βαλέ και ο Μαρκ Εκερσόλ συνδυάζουν τα ταλέντα τους σε αυτό το οδοιπορικό μύησης, συγκινητικό, διασκεδαστικό και ποιητικό. Με μια καριέρα που κρατάει περισσότερα από 20 χρόνια, και άλλα τόσα άλμπουμ, ο Σιλβέν Βαλέ έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους της «καθαρής γραμμής», κληρονομώντας από τους μεγάλους δάσκαλους του είδους (όπως οι Uderzo, Greg, Hermann κα), αλλά δίνοντας παράλληλα και μια σύγχρονη απόδοση. Η μαγεία στο σχέδιο και στο σετάρισμα έγκειται στο γεγονός ότι αποδίδει πάντα το σωστό βλέμμα, το σωστό συναίσθημα... Όλα αυτά παίρνουν άλλη διάσταση, όταν βάζεις στην εξίσωση το αριστουργηματικό σενάριο του Μαρκ Εκερσόλ, του οποίου η κινηματογραφική γραφή, γεμάτη ρυθμό, καταφέρνει να είναι συνάμα απαλή και τρυφερή. Και οι δύο μαζί καθιστούν το έργο μια ανεπανάληπτη συνεργασία. Η ιστορία Συνήθως χρειάζεσαι λίγο χρόνο όταν ένα κόμικ σου προκαλεί μία έκρηξη συναισθημάτων και αυτό μπορώ να πω ότι έπαθα με την Ταναναρίβη. Δύο γείτονες και καλοί φίλοι σε αρκετά προχωρημένη ηλικία, οι Αμέδαιος και Τζο περνάνε το χρόνο τους μαζί λέγοντας ιστορίες για τη ζωή του δεύτερου. Ο Τζο εξιστορεί στον Αμέδαιο τις περίεργες δουλειές που έκανε, τα εξωτικά μέρη που επισκέφτηκε, την ζωή και τις εμπειρίες που πήρε μέσα από τις περιπέτειές του. Ο Αμέδαιος τον ακούει πάντα με προσοχή όντας ένας συνταξιούχος συμβολαιογράφος που έζησε μια συμβατική ζωή. Σιγά σιγά βλέπουμε ότι ο Αμέδαιος συναντά πολλές δυσκολίες, αλλά τελικά δεν τα παρατάει ποτέ, επειδή έχει ζήσει μια απίστευτα βαρετή ζωή, γεμάτη άγχος για τη δουλειά, με μια γυναίκα που τον συντηρεί ως συνήθεια και όχι από αγάπη, που δεν κατάφερε να κάνει παιδιά και ψάχνοντας για τη ζωή του παλιού του φίλου, ανακαλύπτει περισσότερα πράγματα για εκείνον, αλλά κυρίως για τον εαυτό του, σπάει τα καλούπια στα οποία ο ίδιος έβαλε τη ζωή του και επηρεάζεται από το free spirit πνεύμα του Τζο. Δεν μπορώ να πω περισσότερα, αλλά είναι μια πραγματικά φανταστική ιστορία που πρέπει να απολαύσετε και να ανακαλύψετε μόνοι σας κάθε κρυφή της πτυχή. Η καθαρή γραμμή και η σκηνοθεσία Είχα πάρα πολύ καιρό να διαβάσω ένα άλμπουμ ή ένα κόμικ και να αποκτήσω μια τέτοια αίσθηση σκηνοθεσίας στο εικαστικό κομμάτι ενός σχεδιαστή. Προφανώς ο Sylvain Vallee αποτελεί εκπρόσωπο της γαλλοβελγικής σχολής με καθαρή γραμμή, εκφραστικά πρόσωπα με κάποια υπερτονισμένα χαρακτηριστικά όπως οι μύτες, τρομερό ρεαλισμό και συνολικά η Ταναναρίβη αποτελεί άψογο δείγμα ενός γαλλοβελγικού κόμικ. Όμως δεν έχω ξανανιώσει τόσο πολύ έντονη την παρουσία σκηνοθεσίας ανάμεσα σε καρέ όσο σε αυτό το κόμικ (μάλιστα το εικαστικό credit του άλμπουμ εμπεριέχει τη λέξη σκηνοθεσία). Ο Vallee παίρνει κάθε σελίδα του κόμικ και την κάνει piece of art. Όχι λόγω όμορφου σχεδίου. Λόγω ροής. Βάζει ακριβώς όσα καρέ χρειάζονται για να φαίνεται πεντακάθαρα κάθε λεπτομέρεια και ταυτόχρονα προσφέρει σελίδες χωρίς διαλόγους για να μας αποτυπώσει σαν μοντάζ τις διαφορές της καθημερινότητας του Αμέδαιου και του Τζο ή σε πολλές συναντήσεις του Αμέδαιου δεν πάει χύμα να δείξει τον διάλογο, αλλά προσφέρει μερικά άψογα καρέ με έντονη ανταλλαγή βλεμμάτων που σε προετοιμάζουν για τον επερχόμενο διάλογο. Ε φανταστείτε αυτήν την τέλεια ροή για 118 σελίδες σερί. Πως να μην το αγαπήσεις, όταν κάθε σκηνή είναι ξεχωριστή, κάθε πάνελ έχει ουσία, κάθε σελίδα χτίζει το σενάριο του Eacersall; Ακόμα και να μη σου αρέσουν οι θεματικές του κόμικ δε γίνεται να μην πεις τα καλύτερα για το σχέδιο. Η έκδοση Καταλαβαίνω ότι για να ήταν απόλυτα συμβατό με BD θα έπρεπε να είναι σκληρόδετο στο μέγεθος του Λανφέστ, αλλά νομίζω ότι θα έκανε αρκετά πιο δυσπρόσιτη την τιμή. Και θεωρώ ότι με την ακρίβεια στα κόμικς, τα 13 ευρώ ως τιμή καταλόγου είναι αρκετά καλή. Κατά τ' άλλα έχουμε το κλασικό 21 Χ 28 μεγάλο μέγεθος της εκδοτικής και απ' ότι κατάλαβα στο εξώφυλλο υπήρχαν θέματα εκτύπωσης, καθώς τα μαύρα στιγματάκια που βλέπετε κάτω δεξιά υπήρχαν σε όλα τα τεύχη της Λέσχης. Εντός έχει γίνει υπέροχη δουλειά γραφιστικά και από άποψη επιμέλειας, την οποία την αναλαμβάνει ξανά ομάδα τριών ατόμων με τους Γιώργο Ζωιτά (PhantomDuck), Γαβριήλ Τομπαλίδη και Ίωνα Αγγελή. Ο Phantom είναι και ο υπεύθυνος της έκδοσης συνολικά. Από εκεί και μετά, αν θέλω να πω κάτι είναι το εξής. Έχω μια σαφή προτίμηση στα αμερικάνικα κόμικ, κυρίως λόγω του πόση προσφορά υπάρχει και πόσο πιο εύκολο είναι να τα βρεις είτε μεταφρασμένα είτε στα αγγλικά. Γαλλικά δε μιλάω, αλλά θέλω να εντρυφήσω στη γαλλοβελγική σχολή είτε με εκδόσεις BD στα αγγλικά είτε με στήριξη σε αντίστοιχα ελληνικά. Προσωπικά βρήκα την Ταναναρίβη ένα διαμάντι για το οποίο είναι κρίμα ότι δεν άκουσα ποτέ, αλλά χαίρομαι που είχα την ευκαιρία να το διαβάσω στη γλώσσα μου. Ελπίζω πραγματικά να πετύχει σαν έκδοση και να πουλήσει ώστε οι εκδοτικές να έχουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Θέλουμε περισσότερα κόμικς σαν αυτό!
  14. Συμφωνώ γενικά με τον Kurdy αλλά το κόμικ του Bowie είναι πραγματικό αριστούργημα ειδικά από άποψη σχεδίου.
  15. Από την εκδοτική: Ποιο είναι αυτό το χαριτωμένο και ζωηρό πιγκουινάκι που ταξίδεψε από τις παγωμένες γωνίες του Instagram στην ζεστή αγκαλιά αυτής της έκδοσης; Το όνομά του είναι Πιτσούκι και, με το περίσσιο πείσμα και τα μεγάλα του όνειρα, έρχεται να ταράξει τους κύκλους της πιγκουινοσύνης. Μαζί με τους καλούς του φίλους, τον Γιούκι και την Μαρκ, ταλαντεύονται ανάμεσα σε γέλια, επιθυμίες, σκανταλιές, πειράγματα και ονειροβασίες, όλα μαζεμένα σε αυτό το κόμικ-άλμπουμ. Τι περιμένετε; Αγαπήστε το! Η έκδοση: Αν κάτι έχει φανεί στις σελίδες του Epifany είναι η αγάπη που έχει η Phase Productions για ωραία ελληνικά στριπάκια που εμπλουτίζουν το περιοδικό της. Όλα τους είναι και παραμένουν διασκεδαστικότατα και σιγά σιγά κάποια βρίσκουν το δρόμο τους σαν αυτοτελής έκδοση και έτσι είχαμε πέρυσι τα Κουλουβάχατα του @ Lord Makro και φέτος το Pitsuki των Κατερίνα Γιναργύρου και Γιάννη Αλέρτα. Μέσα από αυτά τα στριπ βλέπουμε τις ιστοριούλες του μικρού πιγκουίνου Pitsuki και τις απλές και αστείες καθημερινές καταστάσεις στις οποίες μπλέκει παρέα με τον Γιούκι και την Μαρκ που είναι φίλοι του. Το μέγεθος είναι αρκετά μεγάλο σε ύψος και μακρόστενο όπως θα έπρεπε να είναι ένα άλμπουμ με στριπάκια και συνολικά πέρασα πολύ ωραία διαβάζοντας το Στο σάιτ https://www.pitsuki.com/ μπορείτε να βρείτε την επίσημη σελίδα του κόμικ μαζί με συνδέσμους για τα social media του!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.