Jump to content

DJO

Veterans
  • Content Count

    22,474
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    790
  • Points

    938 [ Donate ]

DJO last won the day on January 5 2016

DJO had the most liked content!

Community Reputation

118,472 Very Popular

4 Followers

About DJO

  • Rank
    Nous sommes tous Charlie.

Contact Methods

  • Website URL
    http://trancedeliquist.deviantart.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • City
    Mind Palace
  • Country
    UK-Scotland
  • Interests
    Πυρηνική Φυσική της πίτας, Υποατομική Κοκακολολογία, Βιο-Γενετική Κομιξολογία, Τεχνο-Οργανική Καρτουνολογία...Α, ναι, και ειδικές μελέτες σε υπερ-τρανσικό επίπεδο... :P

    EDIT: Πεταπτυχιακό στα Ντίσνεϋ!
    EDITT: ΠΕΤΑΚΤΟΡΙΚΟ!!!
    EDITTT: Μετάλλιο αντιβαρεμάρας
    ULTIMATE EDIT: ΜΑΚ ΝΤΑΚΟΣ AWARD

Recent Profile Visitors

12,602 profile views
    1. Show previous comments  9 more
    2. imacmaria
    3. DJO
    4. pepinos

      pepinos

      ορεστη καλή επιτυχία σε ότι κάνεις....λείπεις σε όλη την παρέα

  1. Από το Καρέ Καρέ του ένθετου Νησίδες της Εφημερίδας Των Συντακτών: Το κείμενο μπορείτε να το βρείτε και στον ιστότοπο της Εφημερίδας των Συντακτών.
  2. Limited-edition Batman stamps to debut at New York Comic Con
  3. Αντιγράφω από το gtvs: Η Universal θα κάνει ταινία για το Clifford The Big Red Dog Η Universal Pictures ανακοίνωσε ότι θα ετοιμάσει κινηματογραφική μεταφορά που θα συνδυάζει live-action και 3D κινουμένων σχεδίων για τη σειρά παιδικών βιβλίων, Clifford The Big Red Dog, η οποία έδωσε και τηλεοπτική σειρά, και θα κάνει πρεμιέρα στις 8 Απριλίου του 2016. Η Scholastic Media με την Deborah Forte θα αναλάβει την παραγωγή και ο Matt Lopez (The Sorcerer’s Apprentice) θα αναλάβει το σενάριο με τον David Bowers να σκηνοθετεί. Το πρώτο βιβλίο κυκλοφόρησε το 1963 και ακολουθεί τις περιπέτειες της Emily Elizabeth, μιας νεαρής κατοίκου σε ένα νησί που θα αποκτήσει κόκκινο κουταβάκι για τα γενέθλια της, ο οποίος έχει την ικανότητα να μεγαλώνει σε υψηλά μεγέθη. Ο Matt Lopez για το 2013 έγραψε το σενάριο του πιλότου Gothica, που δεν πήρε το πράσινο φως, και για το μέλλον είχε και τα Ηuck και Asteroids. Πρόσφατα έκλεισε για να γράψει το σενάριο για το The Day The Crayons Quit. Η τελευταία ταινία του David Bowers ήταν το Diary of a Wimpy Kid: Dog Days του 2012.
  4. Το Avengers 3 θα χωριστεί σε δυο μέρη; Μια νέα φήμη κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο για το Avengers 3, η οποία ανέφερει πως η ταινία πρόκειται να χωριστεί σε δυο μέρη ακολουθόντας το παράδειγμα των Twilight, Harry Potter, Hobbit και Divergent. Η διάσπαση της τρίτης ταινίας των Εκδικητών είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα με δεδομένο οτι δεν θα βασίζεται σε κάποια υπάρχουσα ιστορία των κόμικς και μ'ένα καλό cliffhanger δεν θα υπάρχει κάποια ζημιά στο εισπρακτικό κομμάτι του έργου. Σύμφωνα με πηγές του Daily Marvelite από τα Marvel Studios η μάχη της ομάδας με τον Thanos θα είναι τόσο επική και περίπλοκη που θα χρειαστεί δυο ταινίες. Όταν η Μarvel ανακοίνωσε ένα άτιτλο πρότζεκτ για τις 3 Μαΐου του 2019 πολλοί πίστεψαν οτι η συγκεκριμένη ημερομηνία προορίζεται για το Avengers 3, το οποίο θα κυκλοφορήσει τέσσερα χρόνια μετά το Avengers: Age of Ultron. Λίγο αργότερα ο Kevin Feige άφησε να εννοηθεί ότι η τρίτη ταινία των Avengers στην πραγματικότητα θα βγει στους κινηματογράφους το 2018. Επομένως το πλάνο σύμφωνα με το εν λόγω ρεπορτάζ είναι το Avengers 3 να κάνει πρεμιέρα τον Μαΐο του 2018 και το Avengers 4 να κάνει τον Μαΐο του 2019. Μέχρι στιγμής η Marvel δεν έχει επιβεβαιώσει εαν πρόκειται το Avengers 3 να χωριστεί σε δυο μέρη, με ένα δυνατό cliffhanger ή έαν τα Avengers 3 και Avengers 4 θα είναι αυτόνομες ταινίες με τις δικές τους ιστορίες. Οι δυο ταινίες θα έχουν κάποιο νόημα αν επαληθευτούν οι φήμες περι συμμετοχής των Guardians of the Galaxy. Πρόσφατα ο Vin Diesel μίλησε για τις συγκεκριμένες φήμες και δήλωσε τα εξής: «Είχαμε μια υπέροχη συνάντηση. Μιλήσαμε για κάτι πολύ μεγάλο για το οποίο δεν θα μπω σε λεπτομέρειες. Είναι κάτι πολύ μακρινό». Ενώ τίποτα δεν έχει επιβεβαιωθεί από την Marvel ή την Disney, πολλοί πιστεύουν ότι οι Guardians of the Galaxy και οι Εκδικητές θα πρέπει να συμμετάσχουν στο Avengers 3 είτε αυτό χωριστεί σε δυο μέρη είτε όχι, και μ'αυτό τον τρόπο θα τελειώσουν οι τρεις πρώτες φάσεις του κινηματογραφικού σύμπαντος της Μarvel.
  5. Μετά από δύο χρόνια καθημερινής παρουσίας στο SoComic.gr η σειρά “Tales of The Smiths” ολοκληρώνεται με την ίδρυση του συγκροτήματος και τη θριαμβευτική πορεία τους. Μετά από τη πετυχημένη της παρουσία στο blog η αγγλική version της σειράς, θα κυκλοφορήσει σε σχετική έκδοση στο εξωτερικό. ”Το εξώφυλλο είναι μια έγχρωμη εκδοχή της πρώτης εικόνας που δημοσιεύθηκε πριν δυο χρόνια ακριβώς από την σειρά TALES OF THE SMITHS του Κων στο SoComic.gr, ολοκληρώνοντας έτσι τον δεύτερο κύκλο, που θα κλείσει την Παρασκευή 3/10, όπου και η τελική μορφή των Smiths (Morrissey, Johnny Marr, Mike Joyce και Andy Rourke) θα βρεθούν στην πορεία τους προς τον σίγουρο θρίαμβο. Η σειρά θα συλλεχθεί σε έναν ενιαίο τόμο από μεγάλη εκδοτική του εξωτερικού, που έχει κυκλοφορήσει στο παρελθόν πολλές εκδόσεις σχετικά με τους Smiths, και θα εκδοθεί παγκοσμίως την Άνοιξη του 2014.“ Πηγή: So Comic
  6. DJO

    ΟΙ ΒΟΡΓΙΕΣ

    Λογικά είναι η επανέκδοση. Όπως γράφει και στο fb του comicstrip: Επιτέλους, "Οι Βοργίες" επανεκδόθηκαν! Όσοι από εσάς το έψαχναν... το έχουμε!
  7. Btw ας ξαναφτιαχτεί ο τίτλος και να ξαναπάει ως αφιέρωμα στα WebComics των Ελλήνων. Έγινε αντίστροφη συγχώνευση. σσ. ΧΡΙΣΤΟΥΛΙΑ ΔΩΣΕ ΠΟΝΟ
  8. Το βάζω μήπως πήγε κανείς για να γράψει εντυπώσεις. Μου κάνει εντύπωση που δεν το ποστάρισε κανείς: DRINK & DRAW – Παρασκευή 26/9 Στο Γκρι Καφέ! Δέκα καλλιτέχνες αποχαιρετούν το καλοκαίρι που (δυστυχώς) μας τελείωσε για φέτος, σε ένα event γεμάτο σκίτσα, αλκοόλ, μουσική, κέφι και δημιουργία! Την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου, από τις 9 μ.μ., θα βρίσκονται στο Γκρι Καφέ (Θεμιστοκλέους 80, Πλατεία Εξαρχείων) οι Αντώνης Βαβαγιάννης, Μιχάλης Διαλυνάς, Γιώργος Καμπάδαης, Δημήτρης Κάσδαγλης, Γιώργος Κομιώτης, Ευγενία Κουμάκη, Ηλίας Κυριαζής, Τάσος Παπαϊωάννου, Θανάσης Πετρόπουλος και Γιάννης Ρουμπούλιας, σκιτσάροντας και πίνοντας μέχρι τελικής πτώσης! Όσοι έχουν παρακολουθήσει κάποιο από τα προηγούμενα COMICDOM DRINK & DRAW events (έχουμε κάνει κάμποσα, ζωή να ‘χουν) ξέρουν τί να περιμένουν: Καλλιτέχνες που σκιτσάρουν συνεχώς, με μικρά διαλείμματα για ποτάκι (κάποιοι θα ισχυριστούν πως συμβαίνει το αντίθετο – και μπορεί να μην έχουν άδικο), και το κοινό τους παρακολουθεί, τους ενθαρρύνει, και τους δίνει ιδέες και έμπνευση για τις επόμενες δημιουργίες τους. Όσοι, πάλι, δεν έχουν παρακολουθήσει κάποιο COMICDOM DRINK & DRAW από κοντά, απλά δεν ξέρουν τί χάνουν! Ελπίζουμε να το μάθουν την επόμενη Παρασκευή. Μη λείψει κανείς! Το Drink & Draw είναι ένα sketch event που σημειώνει τεράστια επιτυχία, τα τελευταία χρόνια, σε ολόκληρο τον κόσμο (βασικά, οπουδήποτε υπάρχουν comic artists και αλκοόλ!), και διοργανώνεται για έκτη φορά στην Ελλάδα από το Comicdom. Backstory: Drink & Draw #1 - Spring 2013 Drink & Draw #2 - Summer 2013 Drink & Draw #3 - Autumn 2013 Drink & Draw #4 - Winter 2013 Drink & Draw #5 - Spring 2014
  9. Από το blog της Τζαμπουρά: Στη σκηνή, σαν ροκ συγκρότημα! Σε κάθε εποχή, αυτό που τρέφει και συντηρεί την κωμωδία είναι η υπερβολή. Αντίστοιχα, αυτό που τρέφει και συντηρεί την εκάστοτε εξουσία είναι η καλοσύνη των ξένων, δηλαδή η ανοχή. Αν το καλοσκεφτείτε η ανοχή μας είναι στα όρια της υπερβολής και κατά μία έννοια η εξουσία μας στα όρια της κωμωδίας. Από αρχαιοτάτων χρόνων η σάτιρα παίζει το ρόλο του καταλύτη και του ελεγκτή της εξουσίας. Ακόμη κι όταν εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι και οι δημοσιογράφοι ανακάλυψαν τη φωτιά, το καταγγελτικό ρεπορτάζ και τη δύναμη του Τύπου, το χιούμορ και η σάτιρα δεν έχασαν ποτέ το ρόλο τους. Απόδειξη τα νούμερα του Λαζόπουλου και τα εισιτήρια στο "Δελφινάριο". Αγαπημένος στόχος του Αριστοφάνη ήταν ο Ευριπίδης, ένας από τους τρεις μεγάλους του τραγικού λόγου. Στη διασκευή των έργων του σε κόμικ από τους Γ.Ακοκαλίδη και Τ.Αποστολίδη τα βέλη πέφτουν κυρίως εναντίον της τραγικής εποχής μας ενώ τα μηνύματα των έργων πάνε χέρι-χέρι με τα διαχρονικά αιτήματα όχι μόνο του Χορού αλλά κυρίως, του σύγχρονου αναγνωστικού κοινού. Όπως σε όλα τα κόμικ, υπάρχει κεντρικός ήρωας, ο ίδιος ο Αριστοφάνης. Οι ιστορίες είναι σχεδιασμένες με το χαρακτηριστικό εξπρεσιονιστικό ύφος του θεσσαλονικιού Ακοκαλίδη και οι πρωταγωνιστές έχουν κάτι από το δυναμισμό και την οργή του ιδίου του δημιουργού για τα πράγματα. Η σειρά ξεκίνησε το 1983 και κυκλοφορεί αρκετό καιρό πια, συγκεντρωμένη σε τόμο, από τις εκδόσεις Μεταίχμιο. Έντεκα κωμωδίες, περίπου μία για κάθε μέρα μέχρι τις δημοτικές εκλογές. Οι συνειρμοί, δικοί σας!
  10. Από τις Νησίδες της Εφημερίδας Των Συντακτών: 21/09/14 Οι ιππότες της οδικής ασφάλειας Της Αλεξάνδρας Λεφοπούλου Το σκίτσο του Μ. Κουντούρη για τη χρήση του κινητού τηλεφώνου στην οδήγηση «μιλά» χαρακτηριστικά στους μαθητές περνώντας μηνλυματα για τους κανόνες της οδικής ασφάλειας Η συνεργασία των δύο οργανισμών περιλάμβανε ώς τώρα μια σειρά από εκδηλώσεις. Ανάμεσά τους η διοργάνωση ημερίδων με εκπαιδευτικούς, το βιβλίο του πολυβραβευμένου σκιτσογράφου της «Εφημερίδας των Συντακτών» Μιχάλη Κουντούρη με τίτλο «Test Drive» και θέμα τις δέκα εντολές κατά την οδήγηση, την καμπάνια με θέμα το κράνος, τη διοργάνωση δύο γιορτών κυκλοφοριακής αγωγής σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής. Στις κοινές δράσεις περιλαμβάνεται επίσης η διοργάνωση, για τέταρτη χρονιά, του Πανελλήνιου διαγωνισμού σκίτσου με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή και την ασφάλεια, σε συνεργασία με την Α' Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Φέτος, στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, η ΕΥΘΥΤΑ (Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων) ξεκίνησε τη διάθεση σε μαθητές τριών συλλεκτικών τετραδίων, αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Εducartoon. Τα εξώφυλλα είναι σκίτσα του Μιχάλη Κουντούρη, ο οποίος παραχώρησε αφιλοκερδώς τα έργα του για την προώθηση της σημαντικής αυτής δράσης. Η καμπάνια έχει θέμα «Η Ρόδος φοράει το κράνος της». Τα σκίτσα του Μιχάλη Κουντούρη εμπνέονται απ' αυτό. Ο σκιτσογράφος πατάει στην ιστορία και τον πολιτισμό του νησιού και δημιουργεί animation με ιππότες που διασχίζουν την πόλη για τα παιδιά. «Είναι σημαντικό να συμμετέχουν τα παιδιά σε δράσεις για την οδήγηση καθώς με έναν έμμεσο τρόπο ωθούν τους γονείς να αλλάξουν σημαντικά την οδική τους συμπεριφορά» σημειώνει η Ελένη Καρύδη, πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου. Ο οργανισμός μετρά ήδη 10 χρόνια δράσης στο νησί των Ιπποτών και αποτελεί Μη Κερδοσκοπικό, Μη Κυβερνητικό Οργανισμό, στον χώρο της Οδικής Ασφάλειας. Μια ακόμη δράση των δύο οργανισμών είναι η διοργάνωση της 3ης Γιορτής Κυκλοφοριακής Αγωγής στη Ρόδο. «Τα δύο προηγούμενα χρόνια διοργανώσαμε από κοινού τη γιορτή κυκλοφοριακής αγωγής, στην Κρεμαστή Ρόδου, σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό Σχολείο Κρεμαστής. Με τον τρόπο αυτό θα συμμετάσχουμε στην παγκόσμια εβδομάδα για την οδική ασφάλεια, που οργανώνεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων FEVR». Τα σχέδια όμως δεν σταματούν εδώ. Οπως μας ενημερώνει η κ. Ελένη Καρύδη, η ΕΥΘΥΤΑ προσδοκά, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στη δημιουργία ενός πιλοτικού προγράμματος για την ενσωμάτωση στο πρόγραμμα σπουδών των μελλοντικών εκπαιδευτικών (νηπιαγωγών και δασκάλων) ειδικής εκπαίδευσης στην οδική ασφάλεια. «Η οδική ασφάλεια μπορεί να μεταδοθεί στον μαθητή από οποιοδήποτε μάθημα κι αν κάνει» επισημαίνει η Ελένη Καρύδη. Αυτή την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου, στις 6 μ.μ., στον χώρο εκδηλώσεων του 43ου Φεστιβάλ Βιβλίου, στο Ζάππειο, η ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου και η Educartoon θα ανακοινώσουν τις μελλοντικές τους δράσεις. Στην εκδήλωση θα μιλήσουν η Ελένη Καρύδη, πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, ο Νίκος Νίκας, υπεύθυνος Σχεδιασμού Educartoon, ο Πάνος Διπλαράκος, δημοσιογράφος ειδικού Τύπου και ο Μιχάλης Κουντούρης, σκιτσογράφος Educartoon. Η εκδήλωση θα κλείσει με μια διαφορετική παράσταση Θεάτρου Σκιών με θέμα την κυκλοφοριακή αγωγή, από τον Νικόλα Τζιβελέκη.
  11. DJO

    ΡΙΓΗ

    Από το Καρέ-Καρέ της Εφημερίδας των Συντακτών: 28/09/14 Ανατριχίλες και Ρίγη Τα κόμικς τρόμου και φρίκης έχουν μακρά ιστορία και αποτελούν όπως στον κινηματογράφο και στη λογοτεχνία ένα διακριτό είδος με πολλούς οπαδούς. Ανθησαν στις ΗΠΑ προς τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και διαδόθηκαν ιδιαίτερα τη δεκαετία του ’50 με πιο εμβληματικούς τους τίτλους της εταιρείας EC (The Haunt of Fear, The Vault of Horror, Tales from the Crypt). Αν και η πορεία τους ανακόπηκε μετά τη θέσπιση της Comics Code Authority, ποτέ δεν έπαψαν να κυκλοφορούν και να προκαλούν ανατριχίλες και ρίγη. Ρίγη είναι και ο τίτλος ενός νέου περιοδικού (εκδ. Ρενιέρη) που προειδοποιεί από το εξώφυλλό του για το περιεχόμενο: «Κόμικς σκοτεινής φαντασίας και τρόμου» και επιχειρεί να αναθερμάνει τη σχέση του αναγνώστη με το αλλόκοτο. Το πρώτο, ασπρόμαυρο, σπονδυλωτό τεύχος (48 σελίδες) περιλαμβάνει τρεις αυτοτελείς ιστορίες (Η Κάθοδος, Φρικτή Εκδίκηση, Στη Σκιά του Λόφου) των Malk, Παναγιώτη Τσαούση, Malk και Λευτέρη Καλυμιού αντιστοίχως, με κοινό θεματικό άξονα το μεταφυσικό στοιχείο, τον τρόμο, το απρόσμενο, το εξωπραγματικό… + preview topic
  12. Κι ένα ακόμα αρθράκι, ως μέρος του αφιερώματος: Μια εικόνα, 131 λέξεις «Ενα κορίτσι πάνω σε άλογο με μια θηλιά γύρω από τον λαιμό και το σκοινί δεμένο σε ένα δέντρο. Ενας άνδρας διώχνει το άλογο και το σκοινί σφίγγεται…». Για τη ζοφερή περίοδο του μακαρθισμού και το κυνήγι μαγισσών-καλλιτεχνών έχουν γραφτεί πολλά. Στον επικεφαλής της «σταυροφορίας» εναντίον των κόμικς, ψυχίατρο Fredric Wertham, συγγραφέα του βιβλίου Seduction of the Innocent, οι σύγχρονοι ιστορικοί και δημιουργοί του είδους καταμαρτυρούν πολλά. Τον κατηγορούν για αντιεπιστημονικές μεθόδους, ατεκμηρίωτα συμπεράσματα και τερατώδεις υπερβολές. Ο Wertham, άλλωστε, ποτέ δεν ανέφερε τις πηγές του, δηλαδή τα περιοδικά που εξέτασε τη δεκαετία του 1950, ώστε να θεμελιώσει την πολεμική του ρητορεία. Η ιστοσελίδα www.lostsoti.org, με υπεύθυνο τον Stephen O’Day, είναι αφιερωμένη στην αναζήτηση αυτών, ακριβώς, των περιοδικών (αν υπήρξαν ποτέ και δεν αποτελούσαν απλώς επινοήσεις του Wertham). Η αλήθεια είναι ότι μέχρι τώρα έχουν βρεθεί περίπου 150 περιοδικά που ταιριάζουν με τις αφηγήσεις του ψυχιάτρου και η έρευνα έχει ακόμα πολύ μέλλον. Τα λόγια της εισαγωγής ανήκουν στον Wertham και η εικόνα αποτελεί (πιθανώς) την πηγή του… Σχετικά άρθρα: ~ Τα Αμερικανικά Κόμικς Του '68 ~ Η απαγόρευση των comics δια νόμου στην Αμερική ~ The Rise And Fall Of American Horror Comics ~ Αμερικανικά Horror Comics ~ Ο ψυχίατρος που «ξεσκέπασε» τα κόμικς Bonus αφιερώματα από το Κόμιξ: ~ Η Εποχή της Λογοκρισίας ~ Η Περίπτωση του Δρ Φρεντρικ Ουερταμ ~ Ο Μπαρκς και η Λογοκρισία ~ Η σύγχρονη εποχή ~ Ο Ντόναλντ και η Λογοκρισία ~ Κόμιξ και Λογοκρισία
  13. 28/09/14 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΑ ΚΟΜΙΚΣ Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΑΝΤΙ-ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ Πόλεμος στη λογοκρισία Τα κόμικς έχουν κατηγορηθεί για πολλά. Οι πολέμιοί τους βρίσκουν (ή εφευρίσκουν) ατέλειωτες αιτίες για να τα εξοβελίσουν από τα ράφια των βιβλιοθηκών. Συχνά επιδιώκουν να τα απαγορεύσουν από παντού και διά παντός. Αυτό είναι λογοκρισία. Η ετήσια εβδομάδα ενάντια στην απαγόρευση βιβλίων στις ΗΠΑ είναι φέτος αφιερωμένη στα κόμικς και στην Το σύστημα των δημόσιων και των σχολικών βιβλιοθηκών στις ΗΠΑ είναι αρκετά περίπλοκο και φυσικά δεν θυμίζει σε τίποτα το (σχεδόν ανύπαρκτο) ελληνικό. Σε κάθε Πολιτεία, την επιλογή, προμήθεια, τοποθέτηση και δανεισμό βιβλίων διέπουν διαφορετικοί κανονισμοί. Ωστόσο, σχεδόν στο σύνολο της χώρας παρατηρούνται κάθε χρόνο προβλήματα που σχετίζονται με αποκλεισμούς, απαγορεύσεις και αποσύρσεις βιβλίων, κοντολογίς με τη λογοκρισία. Από το 1982, θορυβημένοι από το διογκούμενο κύμα λογοκριτικών παρεμβάσεων στη λειτουργία των βιβλιοθηκών, μια σειρά από οργανισμοί αποφάσισαν να συνεργαστούν για να επιστήσουν την προσοχή του κοινού και να υπεραμυνθούν των δικαιωμάτων των συγγραφέων και των εκδοτών στην κυκλοφορία βιβλίων μα, πάνω απ’ όλα, των αναγνωστών στην ελεύθερη πρόσβαση σε κάθε βιβλίο. Υπό την καθοδήγηση της ακτιβίστριας απέναντι στη λογοκρισία, Judith Krug (1940 – 2009), o Οργανισμός Αμερικανικών Βιβλιοθηκών, ο Οργανισμός Αμερικανών Βιβλιοπωλών, το Αμερικανικό Ιδρυμα Βιβλιοπωλών για την Ελευθερία της Εκφρασης, η Αμερικανική Εταιρεία Δημοσιογράφων και Συγγραφέων, ο Οργανισμός Αμερικανών Εκδοτών, ο Εθνικός Οργανισμός Κολεγιακών Καταστημάτων και το Κέντρο για το βιβλίο της βιβλιοθήκης του Κογκρέσου θέσπισαν την τελευταία εβδομάδα κάθε Σεπτεμβρίου ως «Εβδομάδα Απαγορευμένων Βιβλίων» («Banned Books Week») διοργανώνοντας εκατοντάδες εκδηλώσεις ενημέρωσης σε ολόκληρη τη χώρα σε έναν δύσκολο αγώνα ενάντια στις απαγορεύσεις κάθε είδους. Φέτος, τριακοστή τρίτη χρονιά του θεσμού, η Εβδομάδα Απαγορευμένων Βιβλίων (21 – 27 Σεπτεμβρίου) ήταν αφιερωμένη στα κόμικς και τα graphic novels, ίσως ένα από τα πιο ευαίσθητα και ευάλωτα είδη απέναντι στη «βιβλιοφοβία» και τον αναχρονιστικό αναγνωστικό συντηρητισμό. Η Banned Books Week πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με έναν αντίστοιχο οργανισμό του χώρου των κόμικς, το Ιδρυμα για τη Νομική Υπεράσπιση των Κόμικς (Comic Book Legal Defense Fund – CBLDF) που εδώ και δεκαετίες προασπίζεται τα δικαιώματα των δημιουργών κόμικς, των εκδοτών, των βιβλιοπωλών και των αναγνωστών και έχει δώσει μέχρι σήμερα δεκάδες μάχες, δικαστικές και εξωδικαστικές, για την ελευθερία στην επιλογή και την ανάγνωση κόμικς. Οπως αναφέρει το CBLDF στο μήνυμά του για τη φετινή διοργάνωση της Εβδομάδας Απαγορευμένων Βιβλίων «κάθε χρόνο υπάρχουν κάποιοι που επιχειρούν να αφαιρέσουν από τους αναγνώστες τη δύναμη να αποφασίζουν ποια βιβλία είναι κατάλληλα για αυτούς και τα παιδιά τους, φέρνοντας αιτήματα για απομάκρυνση βιβλίων από τις βιβλιοθήκες. Τα κόμικς, τα graphic novels και τα μάνγκα συχνά γίνονται στόχος και ορισμένες φορές απαγορεύονται». Ποιος είναι όμως ο λόγος για τον οποίο τα κόμικς δέχονται τόσο συχνά, δυσανάλογα σε σχέση με τα υπόλοιπα βιβλία, τις επιθέσεις συντηρητικών κύκλων, της εκκλησίας, φονταμενταλιστικών χριστιανικών οργανώσεων, ενώσεων για την υπεράσπιση οικογενειακών και ηθικών αξιών, μεμεμονωμένων «ενοχλημένων» κ.λπ.; Το CBLDF απαντά ότι «η απαγόρευση βιβλίων δεν είναι κάτι καινούργιο. Τα βιβλία συχνά απαγορεύονται επειδή περιέχουν «ενήλικο περιεχόμενο», «ακατάλληλη γλώσσα», «σεξουαλικές σκηνές και γυμνότητα» ή δεν είναι «κατάλληλα» για ορισμένες ηλικίες. Τα κόμικς είναι ευάλωτα στις επιθέσεις με μοναδικό τρόπο επειδή το μέσο ξεχωρίζει λόγω της δύναμης των στατικών εικόνων αλλά και επειδή κουβαλά το παρατεταμένο στίγμα του «ευτελούς αξίας» λόγου. Κάποιες απαγορεύσεις ενάντια στα κόμικς προκύπτουν επειδή μια μεμονωμένη σελίδα τους ή ένα ξεχωριστό καρέ τους κρίνονται αποκομμένα από τα συμφραζόμενά τους ενώ άλλες φορές γίνονται στόχοι επιθέσεων λόγω της εσφαλμένης θεώρησης ότι όλα τα κόμικς απευθύνονται σε παιδιά». Φυσικά το CBLDF, του οποίου εξέχοντα και δραστήρια ηγετικά στελέχη αποτελούν σημαντικές προσωπικότητες των κόμικς όπως ο σεναριογράφος Neil Gaiman, ο σχεδιαστής Jim Lee, ο θεωρητικός Paul Gravett, οι δημιουργοί Jeff Smith και Frank Miller, οι εκδότες Denis Kitchen και Mike Richardson και εκατοντάδες άλλοι, αναγνωρίζει ότι δεν είναι όλα τα κόμικς κατάλληλα για κάθε ηλικία, αλλά αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με απαγορεύσεις και λογοκριτικές επεμβάσεις κανενός τύπου. Αντιθέτως, με τη βοήθεια του οργανισμού «Δικαίωμα των Παιδιών στην Ανάγνωση» («Kids Right to Read»), προωθεί τη συνεργασία των γονέων με τους δημιουργούς και τους βιβλιοθηκονόμους ώστε να μπορούν να επιλέξουν τα κατάλληλα βιβλία για τα παιδιά τους χωρίς αποκλεισμούς και προτρέπει τους ενήλικους να διαβάζουν κόμικς μαζί με τους ανήλικους ώστε να εξηγούν, να ερμηνεύουν, να ωθούν τα παιδιά στην κριτική σκέψη και να αποτιμούν τα βιβλία στο σύνολό τους και όχι με βάση κάποιες μεμονωμένες εικόνες ή λέξεις. Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του CBLDF τα τελευταία χρόνια και τις πολλές καμπάνιες ενημέρωσης, τις ομιλίες, τις εκδόσεις, τους δικαστικούς αγώνες, τις εκδηλώσεις, τα κρούσματα λογοκρισίας δεν μειώνονται. Μάλλον αυξάνονται και αφορούν όχι μόνο κόμικς που το περιεχόμενό τους θα μπορούσε (αδικαιολόγητα) να «ενοχλήσει» αλλά και κόμικς «υπεράνω πάσης υποψίας» για κάθε ευφάνταστη αιτία. Τη δική του ερμηνεία δίνει ο πρόεδρος του CBLDF, Larry Marder, με τη βαθιά του πίστη στο συμπέρασμα του Marcel Duchamp σύμφωνα με το οποίο «ο θεατής δημιουργεί την εικόνα». Αν ο θεατής έχει βρόμικο μυαλό θα δει βρόμικα σχέδια, αν έχει βρόμικες σκέψεις θα διαβάσει βρόμικα κείμενα. Το έργο τέχνης δεν είναι ποτέ βρόμικο. Το βρομίζουν ορισμένοι θεατές και αναγνώστες του. Και, το χειρότερο, προσπαθούν να πείσουν και τους άλλους για τη δική τους βρομιά. ………………………………………… «Απαγορευμένα» βιβλία Ενα από τα θύματα της λογοκρισίας σε πολλές Πολιτείες των ΗΠΑ, κατηγορούμενος για την πολιτική του οπτική, για ρατσισμό και βία και για σκηνές όπου οι χαρακτήρες καπνίζουν είναι ο Jeff Smith, δημιουργός του Bone που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Μιλώντας στο βρετανικό Guardian, o Smith δήλωσε: «Θα είμαι ειλικρινής, είχα δυο ταυτόχρονες αντιδράσεις όταν έμαθα ότι τα βιβλία μου βρίσκονται στη λίστα με το Top-10 των απαγορεύσεων. Κατ' αρχάς, ότι δέχομαι επίθεση χωρίς να γνωρίζω το γιατί. Και έπειτα μου ήρθε η σκέψη: Ε, δεν είναι και ό,τι χειρότερο μπορεί να σου συμβεί. Πολλοί από τους ήρωές μου βρίσκονται στην ίδια λίστα, ο Μαρκ Τουέιν, ο Μέλβιλ, ο Μπράντμπερι, ο Στάινμπεκ, ο Βόνεγκατ˙ συγγραφείς που γράφουν όπως θα ήθελα να γράφω κι εγώ». Το εν μέρει αυτοβιογραφικό Blankets του Craig Thompson αποσύρθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα από μια βιβλιοθήκη του Μιζούρι επειδή υπήρξαν καταγγελίες ότι θα μετατρέψει τις βιβλιοθήκες σε πορνογραφικά κέντρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αφορά έναν εφηβικό έρωτα και επιτίθεται σφοδρά στη θρησκευτική τύφλωση και την Εκκλησία. Το επίσης αυτοβιογραφικό «Θανατάδικο» της Alison Bechdel αντιμετώπισε προβλήματα σε περιοχές όπως η Νότια Καρολίνα, η Γιούτα και το Μιζούρι λόγω «γυμνότητας». Ενα κολέγιο απειλήθηκε από την Πολιτεία ότι θα χάσει τη χρηματοδότησή του αν δεν αποσύρει το βιβλίο και ένα πανεπιστήμιο (!) δέχτηκε οργανωμένες επιθέσεις επειδή δάνειζε το βιβλίο σε φοιτητές. Ακόμα και το βραβευμένο με Πούλιτζερ Maus του Art Spiegelman αντιμετώπισε προβλήματα στην Πασαντίνα της Καλιφόρνιας έπειτα από διαμαρτυρίες για ρατσιστικές εικόνες που στην προκειμένη περίπτωση αφορούσαν την απεικόνιση των Πολωνών ως γουρουνιών. Αν και παγκόσμιο best-seller, το αυτοβιογραφικό «Περσέπολις» της Marjane Satrapi απειλήθηκε να αποβληθεί από όλα τα δημόσια σχολεία του Σικάγου λόγω των σκηνών με βασανιστήρια στο θεοκρατικό ιρανικό καθεστώς και τη βία που ασκούνταν εναντίον πολιτικών κρατουμένων. Θύμα της λογοκρισίας έχει πέσει και ο «γκουρού» των κόμικς Alan Moore. Οι Watchmen, το βιβλίο που άλλαξε την εξέλιξη των υπερηρωικών κόμικς, κατηγορήθηκε στη Βιρτζίνια και σε άλλες περιοχές. Ο ίδιος ο Moore έχει δηλώσει, αναφερόμενος ειρωνικά στους γονείς που δεν αρκούνται στο να απαγορεύουν στα παιδιά τους να διαβάσουν κάποιο βιβλίο αλλά επιδιώκουν να επιβάλουν την απαγόρευση σε όλους τους άλλους ότι «δεν μπορούν να αναλάβουν την ευθύνη στο όνομα όλων των υπόλοιπων γονέων που δείχνουν προσωπικό ενδιαφέρον στο τι διαβάζουν τα παιδιά τους και τα εκπαιδεύουν στο να ελέγχουν μόνα τους τις αναγνωστικές τους συνήθειες».
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.