Jump to content

Recommended Posts

11 ώρες πριν, chris dude είπε:

 

 

μακαρι να κανουν και οι αλλες εφημεριδες τετοιες πρωτοβουλιες στο μελλον, με αλλα κομικς, οπως τα σπυρου+φαντασιο, τον γκαστον λα γκαφ, τον ισιδωρο, ή οπως κανει η καθημερινη, που βγαζει κομικς της ντισνευ. (ξερω οτι η καθημερινη εχει πλεον τα δικαιωματα, αλλα ας βγαζουν αλλα κομικς οι αλλες εφημεριδες, αναλογης ποιοτητας και αναλογου ενδιαφεροντος).

Ναι σε όλα φίλε μου!!!:beer5:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω διαβάσει εκθειαστικά και εκθειαστικά σχόλια για τον Κόρτο, αλλά ότι θα διάβαζα πως έχει καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες και λεπτομερή τοπία δεν το περίμενα με τίποτα :lol:
Θα τα διαβάζουν αυτά ο Guarnido ή ο Francq και θα τραβάνε τα μαλλιά τους :)

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

@laz33 Νομίζω πως μια μορφή μπορεί να είναι καλοσχεδιασμένη χωρίς να είναι ταυτόχρονα και απόλυτα λεπτομερής. Τόσο οι ήρωες όσο και τα τοπία στις περισσότερες από τις ιστορίες του Πρατ είναι "καλοσχεδιασμένα", εφόσον είναι προσεγμένα και μεταδίδουν με ακρίβεια την εικόνα της δράσης. Φυσικά, σημασία έχει η σύγκριση. Σε σχέση με κάποια άλλα κόμικ μπορεί κανείς να πει κανείς ότι ο Κόρτο έχει αναλυτικό σχέδιο, σε σχέση με κάποια άλλα όμως μπορεί να μοιάζει με απλό σκίτσο.

 

Σίγουρα ο χαρακτηρισμός "λεπτομερής" δεν είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς. Το σχέδιο ανάλογα με την ιστορία του κυμαίνεται από ήπια λεπτομερειακό (π.χ. Η Κρυφή Αυλή του Μυστηρίου) μέχρι μινιμαλιστικό με πολύ απλές γραμμές και σκιάσεις (π.χ. Μου). Ανάλογα με το καρέ, μπορεί να μοιάζει με πίνακα ή με φευγαλέα εικόνα. Σίγουρα είναι πάντα προσεγμένο με τον τρόπο του.

 

Περιγράφοντας ταυτόχρονα τη σχεδιαστική μορφή αλλά και τον χαρακτήρα του ήρωα, ο Τριστάν Γκαρσία λέει στην εισαγωγή του "Κάτω από τον ήλιο του μεσονυκτίου":

"Ο Κόρτο Μαλτέζε είναι μια κινούμενη γραμμή. Είναι πάντα έτοιμος να ξεθωριάσει, να γίνει ασυμβίβαστος σαν το νερό ή σαν τον άνεμο [...] Αποκρυσταλλώνεται σπανίως [...] Μα μόλις φτάνει η στιγμή να υπαχθεί σε αυστηρές αρχές, ο Κόρτο ξαναγίνεται ρευστός και φευγαλέος. Έτοιμος να δραπετεύσει".

 

Νομίζω ότι αυτό συνοψίζει την ουσία της -κατ' επιλογήν- απλότητας του πινέλου του Ούγκο Πρατ.

  • Like 10
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε κάποιο άσχετο θέμα, ο @Kurdy Malloy είχε «κράξει» την επιλογή πολλών σχεδιαστών να είναι πολύ ρεαλιστικοί. Και συμφωνώ μαζί του. Με το στυλ αυτό, χάνεται κάπως η προσωπική σφραγίδα του δημιουργού. Καλός ο Alex Ross, καλός και ο Gir, αλλά τα κόμικς θέλουν και τον Pratt τους και τον Mignola τους. :)

  • Like 10
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εμένα δεν με χαλάει το σχέδιο ίσα ίσα που το βρίσκω "ταξιδιάρικο" και πιστεύω πως ταιριάζει με το γενικότερο ύφος. :)  Eξαίρεση αποτελούν μερικές σκηνές μάχης που το σώμα του Κόρτο είναι σχεδιασμένο σε κάτι περίεργες γωνίες (πχ 90 μοιρών). :lol:

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ θα συμφωνήσω με τον @Klingsor σε αυτό το θέμα. Ο κάθε χαρακτήρας κόμικς έχει την δικιά του ξεχωριστή αισθητική. Αυτό τον κάνει μοναδικό. Από τον χρωματισμό στο σχέδιο στο σενάριο. Και όποιος αναζητάει κάτι mainstream στον Μαλτέζε, δυστυχώς θα απογοητεύτεί...

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οντως, οι γωνίες σε σώματα και άκρα είναι το βασικό που μου κάθεται άσχημα στο σχέδιο του Πρατ, αλλά το δέχομαι ως χαρακτηριστικό του στυλ του.

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανεβάζω, χωρίς να το ψάξω πολύ, μια τυπική σελίδα Κόρτο.

891507011_.thumb.JPG.653d860743fc15985c56b7993a3a8bbd.JPG
 

 

Συγχωρέστε με κιόλας αλλά αν αυτό θεωρείται λεπτομερές σκίτσο με καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες, μάλλον μπερδεύουμε τις έννοιες.
Ειδικά το τελευταίο καρέ είναι σαν να το ΄κανε ερασιτέχνης σκιτσογράφος, για να μην πω παιδί δημοτικού.
Η κακοσχεδιασμένη φάτσα; Το χέρι που είναι σε εντελώς λάθος γωνία;
No :antekale:
 

Ότι είναι ιδιαίτερο το στυλ του Πρατ ναι. Αλλά λεπτομερές δεν το λες.
Και βασικά υπάρχει μεγάλη ασυνέπεια. Ενώ η πλειοψηφία των καρέ του είναι σαν τα παραπάνω, προχειροδουλειές δηλαδή, μπορεί στο άσχετο να σου πετάξει και κάτι τέτοιο:

109325843_s.thumb.JPG.da359d398ee38b6142cd6f71b9d75490.JPG

 

 

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το πάνω στριπ είναι απίστευτο

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 ώρες πριν, laz33 είπε:


891507011_.thumb.JPG.653d860743fc15985c56b7993a3a8bbd.JPG
 

Συγχωρέστε με κιόλας αλλά αν αυτό θεωρείται λεπτομερές σκίτσο με καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες, μάλλον μπερδεύουμε τις έννοιες.
Ειδικά το τελευταίο καρέ είναι σαν να το ΄κανε ερασιτέχνης σκιτσογράφος, για να μην πω παιδί δημοτικού.
Η κακοσχεδιασμένη φάτσα; Το χέρι που είναι σε εντελώς λάθος γωνία;
No :antekale:

Και βασικά υπάρχει μεγάλη ασυνέπεια. Ενώ η πλειοψηφία των καρέ του είναι σαν τα παραπάνω, προχειροδουλειές δηλαδή, μπορεί στο άσχετο να σου πετάξει και κάτι τέτοιο:

109325843_s.thumb.JPG.da359d398ee38b6142cd6f71b9d75490.JPG

 

 

 

Όλοι γνωρίζουμε πώς είναι πολύ πιο δύσκολο να σχεδιάσεις ένα φανταστικό πρόσωπο, παρά ένα τοπίο...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγω νομίζω οτι το σχέδιο του είναι όπως το θέλει αυτός. Να μην κλέβει από το σενάριο.

Και πιστεύω επίσης οτι ταιριάζει φοβερά στις ιστορίες που έγραψε.

Γενικά λεπτομερές πάντως δεν το λες. Είναι νορμαλ, λίγο καλλιτεχνικό, πιο προσεγμένο κάποιες φορές, πιο αφηρημένο κάποιες άλλες. Σίγουρα όχι λεπτομερές γιατί δεν χρειάζεται κιόλας!

  • Like 8
  • Respect 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Manitou said:

Εγω νομίζω οτι το σχέδιο του είναι όπως το θέλει αυτός. Να μην κλέβει από το σενάριο.

Και πιστεύω επίσης οτι ταιριάζει φοβερά στις ιστορίες που έγραψε.

Γενικά λεπτομερές πάντως δεν το λες. Είναι νορμαλ, λίγο καλλιτεχνικό, πιο προσεγμένο κάποιες φορές, πιο αφηρημένο κάποιες άλλες. Σίγουρα όχι λεπτομερές γιατί δεν χρειάζεται κιόλας!

 

Από τις πιο σωστές και περιεκτικές απόψεις για το σχέδιο του Πρατ, με εκφράζει στο 100% και μένα. 

 

Σίγουρα δεν είναι λεπτομερής (αν και μπορεί να γίνει αν θέλει). Σίγουρα κάποια Κόρτο και λίγο λιγότερο/περισσότερο το Έρνι Πάικ, οι Σκορπιοί της Ερήμου και το Μόργκαν έχουν σελίδες που έγιναν στον αέρα ή που δεν τους δόθηκε η κατάλληλη βάση. Τις ίδιες ενστάσεις είχα την πρώτη φορά που διάβασα την Μπαλάντα (και γενικότερα κάτι από Πρατ). Απλά αυτό το σχέδιο γεμάτο σκαμπανεβάσματα, το οποίο απέχει πολύ από τον ρεαλισμό και την λεπτομέρεια των περισσότερων άλλων Ευρωπαίων κομιστών των '70s, είναι μοναδικό στα χρονικά του ευρωπαϊκού κόμικ. Είναι scetchy συχνά αλλά ποτέ κακόγουστο, με χαρακτήρες συχνά σε άβολες στάσεις αλλά ποτέ γελοίους, όσες φορές τότε και τώρα προσπάθησαν να το αντιγράψουν αποκαλώντας το φόρο τιμής προέκυψε στην καλύτερη ένα ανέμπνευστο αποτέλεσμα όπως του Πελεχέρο. 

  • Like 11
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να πω κατι και εγώ βρε παιδιά.

 

Την εκπληκτική βελτίωση στη μετάφραση κανένας δεν θα τη σχολιάσει;

 

Είδατε από αυτό το τεύχος τι έγινε;

 

Γεμάτα μπαλονάκια, ακρίβεια σε σχέση με το πρωτότυπο κείμενο χαμός.

 

Για το σκίτσο του Πρατ νομίζω είναι άνευ ουσίας η συζήτηση.

Ο άνθρωπος ήταν storyteller.

Λεπτομέρεια υπήρχε εκεί που το απαιτούσε η ιστορία.

Νομίζω τελείως άκυρο το σίκουενς του φίλου laz γιατί ακριβώς η έλλειψη λεπτομέρειας κάνει την σκηνή ζωντανή και γρήγορη όπως απαιτεί το σενάριο.

Ο στόχος του κόμικ είναι σαν μέσο να πει μια ιστορία, αυτό κάνει υποδειγματικά ο Πρατ.

Οι ατελείωτες λεπτομέρειες χωρίς λόγο, που δεν εξυπηρετούν την ιστορία μάλλον είναι περιττές και κατά τη γνώμη μου εξυπηρετούν αυνανινιστικές και εγωκεντρικές τάσεις των σχεδιαστών.

Για παράδειγμα όποιος έχει διαβάσει κόμικ του Ian Churchill ξέρει τι λέω. Σχέδιο να μείνει με ανοιχτό το στόμα που εμποδίζει την ιστορία αντί να τη βοηθάει.

Για το λόγο αυτό σχεδιαστές που στο μάτι δείχνουν κακοί (πχ John Romita jr, Phil Hester κλπ) έχουν κάνει τεράστια καριέρα. Γιατί ξέρουν να λένε την ιστορία, δεν βάζουν το εγώ τους πάνω από την ιστορία.

 

  • Like 10
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με αφορμή τον πρόσφατο θάνατο του Vance, διάβασα αρκετά αφιερώματα - συνεντεύξεις - αναμνήσεις φίλων κλπ. Ο Vance που λέτε, σύμφωνα με τους συνεργάτες του, όταν έπαιρνε το σενάριο σχεδιάζε με μεγάλη όρεξη και πρώτα πρώτα το καρέ που του άρεσαν. Τοπία, σκηνές δράσεις, εξωτερικές σκηνές κλπ. Όταν έφτανε η σειρά να σχεδιάσει και καρέ που 2 τύποι μιλούσαν σε ένα δωμάτιο, μπορεί και να έκανε (λένε) μία μέρα για ένα καρέ. Δε γούσταρε καθόλου.

 

Αυτό δεν αποκλείω να συνέβαινε και με τον Πρατ. Μερικά καρέ να τα θεωρεί διαδικαστικά, το φόντο για να βάλει 2 ή 3 χαρακτήρες να κάνουν μία κουβέντα που θα προωθήσει την υπόθεση, αγγαρεία σα να λέμε. Αλλά όταν βλέπεις κάτι όπως το πάνω στριπ που με ελάχιστα στοιχεία στο σχέδιο δίνει τόσο άψογα την ονειρική αχλύ που επιδιώκει, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για επιλογές.

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν τον είπα κακό σκιτσογράφο.
Εννοείται ότι όταν ήθελε έκανε παπάδες και δεν είχε να ζηλέψει απ΄τους "μεγάλους" της BD σχολής.

Αλλά επέλεξε να μη δίνει πολύ βάση στο σκίτσο του, με αποτέλεσμα αυτή την ασυνέπεια που είπα και πάνω.
Οι περισσότερες σελίδες να δείχνουν σχεδιαστικά δουλειές του ποδαριού και μία στο τόσο να υπάρχει κι ένα καρέ φουλ στη λεπτομέρεια και την ακρίβεια.
Επίσης παρατήρησα ότι στον Κόρτο δίνει μεγαλύτερη βάση, τουλάχιστον στο πρόσωπο.
Ενώ τους υπόλοιπους χαρακτήρες τους σχεδιάζει πιο λιτά.
Επιλογή του, απλά δεν είναι της προτίμησής μου :)
 

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έχω την εντύπωση πως για κάποιο λόγο πήγαινε με τις ιστορίες. Τα αιθιοπικά μου φαίνονται όλα πολύ πρόχειρα, τα διάβασα μια φορά και αν δεν έβγαιναν ξανά έγχρωμα δεν νομίζω να τα ξαναδιάβαζα. Από την άλλη τα Κέλτικα ήταν πολύ πιο καθαροσχεδιασμένα, ίσως απλά τον πετυχαίνουμε σε διάφορες φάσεις/διαθέσεις. 

 

Πάντως @laz33 θα πρότεινα αν έχεις σκοπό να διαβάσεις οποιο Κόρτο σου έχει μείνει (αν έμεινε κανένα αδιάβαστο) να κάνεις μια παύση και να δοκιμάσεις τους σκορπιούς της ερήμου. :beer2: Το βρήκα κλάσεις ανώτερο από περίπου τα μισά άλμπουμ του Κόρτο και ας διαπραγματεύεται φαινομενικά τελείως διαφορετική θεματολογία. 

  • Like 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μένα κάποια σχεδια του Pratt μου φαίνονται αρκετα πιο πρόχειρα από άλλα, χωρίς ομως αυτό να με χαλάει :)

 

Γενικά μιλώντας πάντως, η αφαιρετικότητα στο σκίτσο  μπορεί να είναι σχεδιαστική άποψη. 

 

Δεν είναι ανάγκη να ειναι δουλεια του ποδαριού ένα κόμικ αν δεν ειναι  ligne claire φουλ στη λεπτομέρεια :)

 

  • Like 12
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας μην ξεχνάμε πως ο Hugo Pratt είχε και μία ηλικία όταν έγραφε τον Μαλτέζε. Και εγώ έχω παρατηρήσει πως το σχέδιο αλλάζει ανά ιστορία. Αλλά πιστεύω ένας λόγος είναι η ηλικία του Pratt (που όταν βγήκε η Μπαλάντα ήταν 40 ετών και στο Μου ήταν 65). Το σχέδιο του ωρίμαζε και άλλαζε μάλλον δικαιολογημένα. Αλλά μπορεί να μην καν αξιόλογος σχεδιαστής. Πράγμα απίθανο με τόσα βραβεία που έχει αποκτήσει...

  • Like 7
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο Σκορπιό της Ερήμου υπάρχει και cameo εμφάνιση Κόρτο? 

Παρεπιπτόντως πράγματι υπάρχει διαφορά από Κόρτο σε Κόρτο το οποίο όχι μόνο οφείλεται στην ηλικιακή διαφορά / αλλαγή στυλ του Πρατ αλλά και στο τι του έβγαζε η κάθε ιστορία.

Νομίζω οτι τα Κόρτο Μαλτέζε είναι η σειρά με τη μεγαλύτερη επιρροή του διαφορετικού ψυχισμού του δημιουργού σε κάθε διαφορετική του ιστορία.

 

25 min ago , Ionas Aggelis said:

Ας μην ξεχνάμε πως ο Hugo Pratt είχε και μία ηλικία όταν έγραφε τον Μαλτέζε. Και εγώ έχω παρατηρήσει πως το σχέδιο αλλάζει ανά ιστορία. Αλλά πιστεύω ένας λόγος είναι η ηλικία του Pratt (που όταν βγήκε η Μπαλάντα ήταν 40 ετών και στο Μου ήταν 65). Το σχέδιο του ωρίμαζε και άλλαζε μάλλον δικαιολογημένα. Αλλά μπορεί να μην καν αξιόλογος σχεδιαστής. Πράγμα απίθανο με τόσα βραβεία που έχει αποκτήσει...

Χα χα με πρόλαβες οριακά! Μαζί το γράφαμε!

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο τεύχος των σκορπιών που έχει η Μαμούθ (γιατί υπάρχουν μερικά ακόμα αμετάφραστα) γίνεται αναφορά στο τι απέγινε ο Κόρτο μετά τον πρώτο παγκόσμιο, εμφάνιση όμως δεν υπάρχει. :) 

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν νομίζω η διαφορά στο σκίτσο να ΄ναι τόσο θέμα ηλικίας όσο επιλογής.
Πχ η σελίδα που ανέβασα πάνω είναι απ΄το Τάνγκο, που το έγραψε στα 58 του.
Για σχεδιαστή κόμικς δεν είναι μεγάλη ηλικία τα 58 :) Ούτε τα 68.
Ο Uderzo για παράδειγμα μέχρι τα 70 του και το άλμπουμ "Η Γαλέρα του Οβελίξ" δεν είχε αισθητή πτώση στην απόδοσή του. Σχεδιαστικά εννοώ.
Μετά άρχισε σιγά σιγά να φαίνεται η διαφορά.

 

Νομίζω είναι θέμα όρεξης.
Ίσως από ένα σημείο και μετά ο Pratt απλά βαριόταν ν΄αφιερώνει πολύ χρόνο στο σχέδιο και είδαμε άλμπουμ όπως το Τάνγκο ή το Μου που αισθητικά τουλάχιστον τα βρίσκω άσχημα :oops:
Ειδικά το Μου δεν μου κάνει κέφι να το διαβάσω και μόνο λόγω απαράδεκτου σκίτσου.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η αλήθεια είναι πως το Μου για κύκνειο άσμα δεν είναι και κάτι τρομακτικό. Το τανγκό όμως έχει εξαιρετική σκηνοθεσία και αφήγηση με τα μικρά καρέ, πολύ διαφορετική απ'όλα τα άλλα κόρτο και αξίζει μια ευκαιρία :) 

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προφανώς και πρόκειται περί επιλογής. Πρόσεξε το άνω μεσαίο καρέ στη σελίδα που δημοσίευσες. Δες τα πόδια του Κόρτο. Εάν δεν είναι ανάπηρος, το ένα πόδι είναι 30-50% μακρύτερο από το άλλο. Έκανε ο Πρατ τέτοιο λάθος; Το θεωρώ αδιανόητο. Πρόσεξε όμως αυτό το αφύσικο στήσιμο σώματος, πόσο όμορφα δίνει την εντύπωση του Κόρτο που αφήνεται και χάνεται στην ομίχλη. Θα το πετύχαινε αυτό με φυσικότερη στάση σώματος; Νομίζω πως όχι.

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κοίτα πλάκα, από αυτή τη σελίδα που ανέβασε ο laz πρόσεξα αυτό το καρέ και εγώ και το βρήκα το πιο ωραίο από όλα. Είναι γιατί δίνει πολύ στην ατμόσφαιρα!

 

Παρεμπιπτόντως - τελείως off topic - ίδια αλλά ταυτόχρονα τελείως διαφορετική φάση είναι και ο Τεν Τεν. Το σχέδιο Minimal απλά υποστηρίζει τα πυκνά σενάρια βοηθώντας την καταιγιστική πολλές φορές δράση!

Εδώ το σχέδιο artistic αναδεικνύει τα artistic σενάρια και δημιουργεί ατμόσφαιρα μη βοηθώντας την - όποτε υπάρχει - καταιγιστική δράση ! 

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ProfPhillipMortimer αυτό που αναφέρεις είναι ορθότατο! Κανείς δεν έχει αναφέρει την βελτίωση της μετάφρασης στα τελευταία άλμπουμ! Από το #5 πιστεύω έβγαζε μάτι πόσο καλή ήταν η μετάφραση. Πολύ προσεγμένη δουλειά! 

 

Αλλά κάτι ακόμα που κανείς δεν αναφέρει είναι τις ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ περιπέτειες του Μαλτέζε που περιέχονται στο #7! Και συγκεκριμένα το "Η ΛΙΜΝΟΘΑΛΑΣΣΑ ΤΩΝ ΟΜΟΡΦΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ". Πρέπει να αναφέρονται όλα στη συζήτησή μας νομίζω!

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το σχέδιο του Pratt στον Κόρτο, μου θυμίζει πολύ τα vector γραφικά του παιχνιδιού Another World που έπαιζα στον Atari ST μου, κάπου στα 1991-92:

 

another_world_9.gif.0caf115df45112e794ea4b6502d32b7b.gif

 

another_world_6.gif.dc91ee9d798165d8498b6cbcd0f92fb5.gif

 

another_world_7.gif.1cafb410a6e80213c034b7724c007674.gif

 

Απλά και λιτά, που όμως σε ταξίδευαν στον μαγικό κόσμο του παιχνιδιού.

Όπως δεν μπορείς να συγκρίνεις τα bitmap με τα vector γραφικά, έτσι νομίζω γίνεται και με το σχέδιο του Κόρτο σε σχέση με δουλειές άλλων σχεδιαστών.

 

Φυσικά και δεν αλλάζει η άποψή μου οτι πρόκειται για άσχημο σχέδιο...

  • Like 5
  • Funny 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην Amiga είχε καλύτερα και ομαλότερα γραφικά :PPP:

 

:poke2:

  • Like 5
  • Funny 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχετικά με το θέμα του αν ο Πράττ μπορεί να σχεδιάζει ή όχι. Κατ αρχήν είναι θέμα γούστου. Σε κάποιους δεν αρέσει ο Πικάσο ή ο Βαν Γκόγκ. Τι να κάνουμε. Δεν είναι όλα για όλους.

 

Επίσης, και τώρα θα γίνω ελιτιστής, αλλά δε με νοιάζει κιόλας, για να καταλάβει κάποιος κάτι, πρέπει να έχει και μια εκπαίδευση, μια εμπειρία αν θες στο αντικείμενο.  Αν δείξω στο γιό μου, που πάει Β’ Γυμνασίου και λατρεύει τα μαθηματικά διαφορικές εξισώσεις, θα τις κοιτάξει, θα τις διαβάσει, αλλά δεν θα τις καταλάβει.

 

Αυτά 😊

  • Like 12
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δηλαδή πόσα κόμικς πρέπει να διαβάσουμε για να "καταλάβουμε" το σκίτσο του Πρατ; :lol:
Δεν είναι επιστήμη το σκίτσο. Άρα δεν τίθεται θέμα κατανόησης, παρά θέμα γούστου.
Σ΄άλλους αρέσει, σ΄άλλους όχι :banana:

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θεωρώ αρκετά. Κόμικς από Ιταλία, Αργεντινή, πολεμικά από τη Βρετανία. Να ψάξεις, να βρεις, να δεις, να μυρίσεις  και να αισθανθείς το πλούτο της τέχνης που λέγεται κόμικ και ειδικά τα κόμικς του Πραττ, για να κατανοήσεις ότι δεν είναι γραμμές πάνω στο χαρτί και όποιος τις τραβάει ευθεία είναι καλός και όποιος τις τραβάει στραβά είναι κακός.

 

Και ναι, το "σκίτσο" είναι επιστήμη, διαφορετικά θα το έκανα κι έγω κι εσύ. 

 

:beer:

Edited by AndreasD
  • Like 14
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.