Jump to content

Τιμές ταχυδρομικών ΕΛΤΑ


Recommended Posts

Όταν αγοράζεις με απλό ταχυδρομείο ή με EMS ή με τμηματική σε κοντέινερ, η κατάσταση είναι συγκεκριμένη και προβλέψιμη και δεν υπάρχει τίποτε περίεργο. Από εμπειρία δική μου και άλλων τα προηγούμενα χρόνια, στα μικρής αξίας έμπαινε ένα μικροποσό πχ 3 ευρώ και έφευγε χωρίς επιπλέον χρεώσεις και υπολογισμούς. Στα μεγαλύτερης πχ 80 και 1000 έμπαιναν οι κανονικοί δασμοί του είδους, ο κανονικός ΦΠΑ για το είδος, και ένα σχετικά μικρό ποσό για τη γραφειοκρατία, πάντα το ίδιο, πχ 12 ευρώ αν θυμάμαι καλά. Σε ό,τι βγαίνει από το λιμάνι έχει και επιπλέον κόστη. Το μόνο παράπονό μου είναι ότι το μπακαλόχαρτο που γράφει τι χρεώθηκε σε δασμούς και ΦΠΑ σε ότι έρχεται με ταχυδρομείο είναι κακογραμμένο και ίσως αυτό είναι πρόβλημα στη συνέχεια.

 

Αν είναι πχ 50 ευρώ γίνεται κανονική εισαγωγή, σαν να είναι 5000 ευρώ. Αυτό είναι που μπερδεύει τον καταναλωτή. Αν είναι πολύ μικρή η αξία που γράφει, δεν ασχολείται το κράτος γιατί δεν αξίζει τον κόπο. Όλα αυτά είναι λοιπόν λογικό και νόμιμο να μπαίνουν.

 

Το κουφό είναι κάτι εταιρίες courier που συνεργάζονται με εκτελωνιστές που ζητάνε ότι τους καπνίσει για τη μικρή δουλειά του εκτελωνισμού. Τα ταχυδρομεία, και το EMS που είναι κάπως γρήγορο και το κάνουν τα ταχυδρομεία της κάθε χώρας, είναι δεδομένη κατάσταση και όπως θα έπρεπε να είναι. Οι χρεώσεις τους βέβαια (πχ 3 και 12 ευρώ παλιότερα) , μου φαίνονται αμφίβολης νομιμότητας.

 

Για νόμιμες αποστολές από ευρωπαϊκή χώρα δε μπορεί να χρεωθεί τελωνείο ή οτιδήποτε άλλο.

 

Εκείνο που με την ευρωπαϊκή νομοθεσία θα ήταν παράνομο, είναι να μη σου λέει κάτω από την τιμή το site του εξωτερικού τι θα χρεωθείς και για ποιο λόγο στην εισαγωγή, γιατί έτσι δεν αγοράζεις με το συνολικό κόστος στο μυαλό, και αυτό είναι πολύ παραπλανητικό για τον απλό καταναλωτή. Αθέμιτος ανταγωνισμός στις ντόπιες επιχειρήσεις, και συμφωνία για πώληση στην οποία η μια πλευρά δεν είναι πληροφορημένη όσο πρέπει.

 

Άλλο πολύ κακό, είναι το ότι πληρώνουν τα κράτη του κόσμου χρήματα για κάτι που θεωρείται ταχυδρομείο αλλά είναι στην ουσία μέθοδος εξαγωγής μικρών και μεγάλων πωλητών που βρίσκονται στην κίνα. Οι συμφωνίες των ταχυδρομείων φτιάχτηκαν για την επικοινωνία των ανθρώπων, όχι για το εμπόριο. Αυτές οι συμφωνίες πρέπει να είναι συμμετρικές, πρέπει δηλαδή να στέλνει ο Κινέζος στον Αμερικάνο γράμμα και ο Αμερικάνος στον Κινέζο. Και τότε παθαίνει ζημιά το ταχυδρομείο της ακριβής χώρας, αλλά αξίζει τη ζημιά για το καλό της επικοινωνίας και είναι μικρή. Όταν ο ένας στέλνει 100 και ο άλλος δεν απαντάει, όπως στο εμπόριο, δεν πρέπει να υπάρχει υποχρέωση του Αμερικάνου να πάει το γράμμα. Το αμερικάνικο ταχυδρομείο πχ, για να μιλήσω για μια ακριβή χώρα, χάνει πολλά χρήματα για κάθε κινέζικη πώληση με απλό ταχυδρομείο. Μπορεί και τα πενταπλάσια από το κέρδος του Κινέζου. Επιδοτεί η αμερικάνικη κυβέρνηση δηλαδή το κινέζικο εμπόριο και ταυτόχρονα δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στις νόμιμες επιχειρήσεις της χώρας της, που έχουν μεγάλα κοστολόγια, εκτελωνίζουν κανονικά με δασμούς και φόρους προστιθέμενης αξίας, και τρέφουν την οικονομία της χώρας. Το εμπόριο με απλό ταχυδρομείο καλό θα ήταν να ρυθμιστεί. Είναι παράνομο τόσο στους δασμούς και στον ΦΠΑ τις περισσότερες φορές, και είναι εκμετάλλευση της χώρας προορισμού βασισμένη σε ένα παράθυρο της συμφωνίας των ταχυδρομείων. Αυτό πέρα από την ανισορροπία στο θέμα του εμπορίου.

  • Like 6
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 262
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Αρχείο-τιμοκατάλογος των ΕΛΤΑ σε PDF. Θα φανεί χρήσιμο σε πολλές περιπτώσεις.Μήπως να πάει σε άλλη θέση;       2012   pricelist_epistol_2012.pdf   2011  

Λενε οτι μειωνονται τα μεταφορικα στα δεματα εσωτερικου   http://www.enikos.gr/economy/224974,Nees_meiwmenes_times_sta_ELTA.html                                                                       

Σχετικό και άσχετο αλλά βοηθητικό για όσα μέλη στέλνουν μεγάλους φακέλους στην Ελλάδα.   Στα ταχυδρομεία θα βρείτε μεγάλους προ-πληρωμένους φακέλους με 1.20 που όσα κιλά και αν βαραίνουν, όσα και αν

Posted Images

http://www.elta.gr/Portals/0/pdf/nea_eidika_telh_ektelwnismou.pdf

https://www.eett.gr/opencms/opencms/admin/News_new/news_0697.html

http://www.elta.gr/el-gr/ιδιώτες/αλληλογραφίαδέματα/εκτελωνισμός.aspx

 

 

ΓΙΑ ΕΛΤΑ (ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΜΕ ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ), ΚΑΙ EMS:

 

(Ερμηνεύω τη δημιουργική ασάφεια):

 

Για μη εμπορικού χαρακτήρα (από ιδιώτη σε ιδιώτη ΚΑΙ χωρίς πληρωμή):

 

Πρέπει να σημειώσω ότι η ερμηνεία "από ιδιώτη σε ιδιώτη χωρίς πληρωμή" που αναφέρει η ΕΕΤΤ δε συμφωνεί με άλλες, πχ σε έγγραφο της Κύπρου το 2015 (Υπουργείο Οικονομικών, Τμήμα Τελωνείων) για το ίδιο θέμα και βασισμένο στον ίδιο κανονισμό της ΕΟΚ βγαίνουν να είναι μη εμπορικού χαρακτήρα αυτά που (1) μάλλον δεν είναι τακτικά, είναι σε μικρή ποσότητα και εκτιμάται ότι δεν προορίζονται για μεταπώληση, ή (2) είναι δώρα. Στη συνέχεια αναφέρεται και στατιστικό όριο 1000 ευρώ ή ενός κιλού. Η ΕΕΤΤ αν δεν είναι δώρο το θεωρεί εμπορική απ' ότι καταλαβαίνω. "περιλαμβάνονται αποκλειστικά στις αποστολές που πραγματοποιούνται από ιδιώτη σε ιδιώτη χωρίς οποιασδήποτε μορφής πληρωμή και (ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΜΦΑΣΗ) τα οποία, λόγω της φύσης τους και της  μικρής ποσότητάς τους προορίζονται, χωρίς καμία αμφιβολία, για προσωπική, ιδιωτική ή οικογενειακή χρήση εκ μέρους των παραληπτών.". Και το χωρίς καμιά αμφιβολία μου φαίνεται παράλογο σαν ερμηνεία μια και βεβαιότητα δεν υπάρχει σε αυτό το ζήτημα. Για εκτίμηση μιλάμε. Στην ερμηνεία της Κύπρου δεν είναι ΚΑΙ αλλά διαζευκτικό Ή. Ή δώρο ή μη εμπορικά αξιοποιήσιμο δηλαδή, όχι και τα δύο. Δε μπήκα στον κόπο να δω τους κανονισμούς ΕΟΚ και ΕΕ, αλλά υποπτεύομαι ότι κάνουν λάθος αυτοί της ΕΕΤΤ, και όχι οι Κύρπιοι και οι υπόλοιποι. Ο κανονισμός προφανώς αναφέρεται σε εισαγωγή στις αποσκευές κατά την εισαγωγή στη χώρα. Αν το πας δώρο ή θα το χρησιμοποιήσεις ο ίδιος, είναι μη εμπορικός ο χαρακτήρας. Αν φαίνεται ότι θα το πουλήσεις, είναι εμπορικός. Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με μια σαλάτα  Το ότι σήμερα μιλάμε για συστηματικό εμπόριο με ταχυδρομείο, τα κάνει όλα εμπορικές αποστολές σε όλες τις χώρες, αλλά έχει σημασία το γιατί. Όχι από λανθασμένη ανάγνωση σε σχέση με τις προθέσεις αυτού που το έχει στις αποσκευές ή το παραλαμβάνει με το ταχυδρομείο, αλλά από το ότι είναι τακτικές αυτές οι εισαγωγές και σε μεγάλη ποσότητα συνολικά, οπότε πρέπει να χαρακτηριστούν εμπορικές με αυτό το κριτήριο για να κλείσει το αδασμολόγητο/αφορολόγητο παράθυρο των εμπόρων και να εξομαλυνθεί το θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού και απώλειας εσόδων για το κράτος. Δε μιλάμε απλά για έναν που μπαίνει με το αεροπλάνο. Η κλίμακα είναι μαζική και οι αποστολείς μας χρησιμοποιούν ως εισαγωγείς, και μας βάζουν πολλές φορές να πληρώσουμε και ποσά που δεν περιμέναμε σε αυτή τη δραστηριότητά μας για λογαριασμό τους:)

 

http://www.mof.gov.cy/mof/customs/customs.nsf/All/6E6A54D1ED0A8DFFC2257E42001FE8B5/$file/td.pdf?OpenElement

 

blob.thumb.png.fd533ddb34e7bd54630553550f9e754b.png

 

Επιστρέφω στην ερμηνεία της ΕΕΤΤ:

 

"Για αντικείμενα µη εµπορικού χαρακτήρα:

για είδη μέχρι 45 € δεν καταβάλλονται δασμοί, Φ.Π.Α. και λοιποί φόροι.
για είδη των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαί

νει το ποσό των 700 €, υπόκεινται σε κατ αποκοπή δασμό 2,5%, εκτός εάν ο ενδιαφερόμενος ζητήσει τον εκτελωνισμό με βάση τη δασμολογική κατάταξη του είδους.
για είδη των οποίων η συνολική αξία είναι άνω των 700 €, καταβάλλονται οι ισχύοντες δασμοί και φόροι."

 

Πρέπει λοιπό να είναι ως εξής:

 

ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ

0,01 μέχρι 44.99€, μηδέν δασμοί, μηδέν ΦΠΑ, +3€ ΕΛΤΑ.

ΚΑΤ' ΑΠΟΚΟΠΗ ΔΑΣΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ

45 με 149,99€,, +2.5% δασμοί, +ΦΠΑ,  + 15€,ΕΛΤΑ.

150 με 499,99€,, +2.5% δασμοί, +ΦΠΑ, + 20€,ΕΛΤΑ.

500 με 699,99, +2.5% δασμοί, +ΦΠΑ, + 25€,ΕΛΤΑ.

ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΔΑΣΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ

700 με 999,99€, +οι δασμοί του είδους, +ΦΠΑ, + 25€ ΕΛΤΑ,

Από 1000€ και πάνω,, +οι δασμοί του είδους, +ΦΠΑ, + 50€,ΕΛΤΑ.

 

Προσωπικά υποθέτω ότι βάζουν 24% ΦΠΑ από 45 μέχρι 700, όπως δεν κάνουν διάκριση του είδους και στους δασμούς. Αυτό θα ήταν το πνεύμα του νόμου και το πιο πρακτικό.

 

Οι δασμοί πολλών ειδών είναι μηδενικοί. Στο τέλος γράφω αναλυτικά πως υπολογίζονται.

 

Για εμπορικού χαρακτήρα (οι υπόλοιπες περιπτώσεις):

 

"Για αντικείμενα εμπορικού χαρακτήρα καταβάλλονται κανονικά οι δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις, ενώ τα είδη των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαίνει τα 22 € απαλλάσσονται από το Φ.Π.Α και τα είδη των οποίων η συνολική αξία δεν υπερβαίνει τα 150 € απαλλάσσονται από το δασμό."

 

Πρέπει λοιπό να είναι ως εξής:

 

ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΑ ΚΑΙ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ

0,01 μέχρι 21.99€, μηδέν  δασμοί, μηδέν ΦΠΑ, +3€ ΕΛΤΑ.

ΑΔΑΣΜΟΛΟΓΗΤΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ

22 με 149,99€,, +μηδέν δασμοί, +ΦΠΑ,  + 15€, ΕΛΤΑ.

ΔΑΣΜΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ

150 με 499,99€,, +οι δασμοί του είδους, +ΦΠΑ , + 20€, ΕΛΤΑ.

500 με 999,99€, +οι δασμοί του είδους, +ΦΠΑ, + 25€, ΕΛΤΑ.

Από 1000, και πάνω, +οι δασμοί του είδους, +ΦΠΑ, + 50€, ΕΛΤΑ.

 

Ο ΦΠΑ πιθανολογώ ότι είναι 24% από 22 μέχρι 150, και αυτός του είδους από 150 και πάνω.

 

 

ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΟΥΡΙΕΡ:

 

Διαφέρουν οι χρεώσεις που εμφανίζονται ως ΕΛΤΑ παραπάνω΄(τα 3 έως 50 ευρώ στο τέλος). Κατά τα άλλα είναι ίδια τα ποσά και ίδιες οι κατηγορίες δασμών/φπα. Σε τι  διαφέρουν οι χρεώσεις και γιατί διαφέρουν; Δεν εκτελωνίζουν μόνοι τους όπως τα ΕΛΤΑ με συγκεκριμένο γνωστό τιμολόγιο, αλλά βάζουν κάποιον άλλο να εκτελωνίσει. Αυτό κοστίζει περισσότερο χρόνο και περισσότερα χρήματα, πχ καθυστερήσεις και αμοιβή εκτελωνιστή, κλπ. Γύρω στα 100-120 ευρώ είναι συνήθως σε σύγκριση με 50 στη χειρότερη περίπτωση με τα ΕΛΤΑ.

 

 

 

Αν κάποιος πήρε πρόσφατα κάτι, ας ρίξει μια ματιά αν είναι όντως έτσι.

Τα βιβλία πχ πήραν τον φπα βιβλίου ή γενικό 24% όπως είναι και οι δασμοί γενικοί;

 

 

ΧΡΟΝΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ

 

Τα ταχυδρομεία έχουν διάφορες κατηγορίες για όλες τις ανάγκες. Τα κινέζικα πχ έχουν 4 κατηγορίες σε ευρεία χρήση, και διαφέρουν στο ότι στην πιο φτηνή δε μπαίνει καν σε αεροπλάνο (πάει με πλοίο), και στην επόμενη μπορεί να διασχίσει τη μισή κίνα με φορτηγό πριν μπει σε αεροπλάνο, ενώ στις δυο πιο ακριβές πάει με αεροπλάνο και μέσα στην κίνα σε κάποιο βαθμό, και έξω.

 

Για βάρη από 1 έως 20 κιλά:

 

Επιφάνειας (SURFACE), κάνει περίπου 77 ημερολογιακές μέρες, κοστίζει από 6,5 έως 3.5 ευρώ το κιλό ανάλογα με το βάρος.

Συνδυασμού (SAL), κάνει περίπου 24 ημερολογιακές μέρες, κοστίζει από 11 έως 6.5 ευρώ το κιλό ανάλογα με το βάρος.

Αέρος (AIR), κάνει περίπου 15 ημερολογιακές μέρες, κοστίζει από 11 έως 10 ευρώ το κιλό ανάλογα με το βάρος.

Κούριερ (EMS), κάνει περίπου 11 ημερολογιακές μέρες, κοστίζει από 36 έως 21 ευρώ το κιλό ανάλογα με το βάρος.

 

Οι εκπτώσεις είναι πιθανές ανάλογα με την εταιρία που πουλάει.

 

 

ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

 

Όταν κάποιος πουλάει, πρέπει να ρωτάμε ποια είναι ακριβώς η μέθοδος, γιατί πάντα θα είναι η πιο φτηνή, και ίσως υπάρχει επιλογή για άλλη. Πολλές φορές γράφει γενικά air mail και είναι συνδυασμός ή και επιφανείας.

 

Σχεδόν πάντα, οι χρόνοι στις φτηνές μεθόδους είναι φουσκωμένοι για να προωθηθούν τα κούριερ στη θέση τους, γιατί έχουν κάποιο κέρδος για τον πωλητή.

 

Αν μετακομίζουμε ολόκληρες συλλογές βιβλίων κλπ, συμφέρει με πλοίο. Στο πλοίο υπάρχει και LCL, δηλαδή μικρότερο φορτίο από κοντέινερ, που βγαίνει αρκετά φτηνό στο κιλό, το κόστος μετριέται σε λεπτά το κιλό για μεγάλα βάρη.

 

Αν βιαζόμαστε και το βάρος είναι μεγάλο, υπάρχουν και τα κούριερ μέσα από πράκτορα. Πολλές φορές πιάνουν κόστος επιφάνειας (πχ 4 ευρώ το κιλό) ενώ στέλνουν με αεροπλάνο και πολύ γρήγορα. Εξαρτάται από τη στιγμή και την περίπτωση. Επίσης, στέλνουν και περίεργα πράγματα, πχ πολύ μεγάλου βάρους και περίεργου σχήματος, κάτι αδύνατο με ταχυδρομείο.

 

 

ΔΑΣΜΟΙ

 

Οι δασμοί για κάθε χώρα προέλευσης και για κάθε είδος είναι διαφορετικοί, αλλά στις μέρες μας αρκετοί είναι μηδέν. Η εισαγωγή ενός πράγματος δεν είναι απλό πράγμα, γι αυτό πρέπει να κοιτάμε και τις λεπτομέρειες, τους περιορισμούς, και τα τυχόν γραφειοκρατικά που υπάρχουν, και ακόμα καλύτερο είναι να ρωτήσουμε κάποιον ειδικό.

 

Εδώ βρίσκουμε τους δασμούς:

 

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=en

 

Διαλέγουμε χώρα πχ China - CN

Πατάμε [Advanced search]

Διαλέγουμε τη γλώσσα, πχ Ελληνικά

Γράφουμε αυτό που ψάχνουμε πχ "χαλκομανίες"

Βγαίνει μια αναλυτική λίστα με τις χαλκομανίες που είναι:

 

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/measures.jsp?Lang=en&SimDate=20180417&Area=CN&MeasType=&StartPub=&EndPub=&MeasText=&GoodsText=χαλκομανίες&Taric=&search_text=goods&textSearch=χαλκομανίες&LangDescr=el&OrderNum=&Regulation=&measStartDat=&measEndDat=


SECTION X    PULP OF WOOD OR OF OTHER FIBROUS CELLULOSIC MATERIAL; RECOVERED κλπ

CHAPTER 49    PRINTED BOOKS, NEWSPAPERS, PICTURES AND OTHER PRODUCTS OF THE PRINTING INDUSTRY κλπ

4908    Transfers (decalcomanias) : 

κ.ο.κ.

Από κάτω γράφει τυχόν περιορισμούς και γραφειοκρατικά.

Οι δασμοί για τις απλές χαλκομανίες είναι 0 % και ο κωδικός είναι Χ 4908 αλλά εξειδικεύεται όπως και σε πολλά άλλα προϊόντα.

Edited by Otis
  • Like 3
  • Respect 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια για την υπομονή σου να συγκεντρώσεις και να διευκρινίσεις το χάος του Ελληνικού Δημοσίου. Πιστεύω πως η πραγματικότητα μοιάζει πιο πολύ με ρουλέττα.

Παρεμβαίνω για να υπογραμμίσω τη θέση των ιδιωτικών κούρριερ που σχεδόν σίγουρα θα σας "δώσουν" στο Τελωνείο για ωφελιμιστικούς λόγους. Από όπου αγοράζετε ζητάτε να χρησιμοποιούν εθνικά ταχυδρομεία, ακόμα κι αν πρέπει να φορολογηθείτε η διαδικασία είναι αυτόματη και πληρώνετε στην παραλαβή χωρίς να υποβληθείτε στην ταλαιπωρία του εκτελωνισμού.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Και ήρθε η ώρα να το πληρώσουμε. Οι δασμοί που βάλαμε στα πάντα από Αμερική είχε αντίκτυπο στις εξαγωγές μας. Οι Αμερικάνοι ανεβάζουν και αυτοί τους δασμούς στις εισαγωγές τους και ορίστε το αποτέλεσμα.

 

Μπορεί να σώσαμε το συνάλαγμα για μερικούς μήνες αλλά θα μείνουμε με αυτό στο χέρι. Οι εξαγωγές μας θα μηδενιστούν και έτσι πάλι θα το πληρώσουμε. Απομόνωση για όλους μέσα στο παγκόσμιο εμπόριο. Ένα οξύμωρο πράγμα. Από τα Βυζαντινά χρόνια ανέλυαν ότι οι λίγοι φόροι βοηθούν στο εμπόριο όλους.

 

Βέβαια αφού σταματήσαμε να εισάγουμε τόσο πολύ, στην περίπτωσή μας κόμικς, δε θα παίρνει και το κράτος φόρους. Θα μείνει με το νόμο στα ναμηπωτι.

Edited by x for xepeta
  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Ενημερώνω για αποφυγή νέου λάθους. Παραλαμβάνω δύο πακέτα από Mycomicshop και πέφτει ξυραφιά, που τρελάθηκα: δασμοί κοντά στα 150 γιούργια. Η παραγγελίες οχι ακριβές, περίπου $60 και $80. Παραλαμβάνω ρίχνοντας τα σχετικά μπινελίκια και φτάνοντας στο σπίτι διαπιστώνω τη μέγιστη μ@λ@κ... του Mycomicshop: Δήλωσε αξία δεμάτων $400 και $850. Τους έγραψα για το λάθος, αλλά προς το παρόν με γράφουν κι αυτοί, ούτε ένα mail συγγνώμης. Έχετέ το υπ' όψιν, για την περίπτωση που σας τύχει τέτοιο λάθος.

  • Like 3
  • Sad 5
  • Thanks 3
Link to post
Share on other sites

Πω πω έχει ξεφύγει η κατάσταση :minigun::minigun::minigun:

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Ω, έχω ανατριχιάσει...!

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
19 ώρες πριν, x for xepeta είπε:

Ω, έχω ανατριχιάσει...!

 

Εγώ να δεις τι έπαθα μόλις άκουσα το νούμερο!!!

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

 

Τουλάχιστον αυτοί το καταλάβανε. Ελπίζω και ο μπούφος από την άλλη μεριά του Ατλαντικού να έρθει σε συμφωνία με την Ευρώπη και να σταματήσουνε και αυτοί τους τρελούς δασμούς. Άντε γιατί μας τρελάνανε.

 

(Ελπίζω και για μικρές αγοραπωλησίες αλλιώς τι καταλάβαμε; )

 

Edited by x for xepeta
  • Like 4
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites

Να το πάμε άλλη μία φορά:

Αυτό που πληρώνουμε στα τελωνεία όταν φέρνουμε μπιχλιμπίδια απ'όξω είναι κυρίως ο ΦΠΑ και σπανιότατα δασμούς.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Μα πληρώνουμε και τα δύο. Πότε πλήρωσες το ένα χωρίς το άλλο;

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Σχεδόν πάντα. ΦΠΑ και έξοδα τελωνείου πληρώνεις. Η κατάργηση δασμών από Ιαπωνία συμφέρει κυρίως τους εισαγωγείς ιαπωνικών προϊόντων

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

@x for xepeta εγώ σε εισαγωγή (όχι κόμικς) από Αμερική πλήρωσα μόνο το ΦΠΑ και κάποια λίγα πάγια έξοδα. Μάλιστα τον εκτελωνισμό τον έκανα μόνος μου. Μεγάλη εμπειρία.

 

Γενικά υπάρχει ένα μεγάλο βιβλίο με κωδικούς. Ένας κωδικός για κάθε κατηγορία προϊόντος και τον αντίστοιχο δασμό που επιβάλλεται επί της τιμής. Μάλιστα ο κωδικός που θα επιβληθεί ο δασμός πολλές φορές υπάρχει στα συνοδευτικά έγγραφα του προϊόντος. Διαφορετικά ο τελώνης αποφασίζει ποιος είναι ο σχετικός κωδικός και σου βάζει τον αντίστοιχο δασμό. Πολλές φορές όμως ο τελώνης δεν μπορεί να κάνει αντιστοίχηση στον κωδικό/δασμό ή ο δασμός είναι μηδενικός ή έχει δουλειά, η βαριέται και άρα πληρώνεις μόνο το ΦΠΑ.

Edited by totally_wired
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
On 5/8/2017 στο 7:56 ΜΜ, x for xepeta είπε:

Και ορίστε ένα πρόσφατο παράδειγμα.

 

post-3787-0-15412500-1501952049_thumb.jpg

 

Το πακέτο ήταν μεγάλο και προκλητικό. Ο πωλητής ενώ έβαλε έξω την αξία (εννοείται ότι έβαλε μικρή) 38$, το πακέτο πήγε τελωνείο, ανοίχτηκε και αποφασίστηκε ότι κόστισε 260 ευρώ και φορολογήθηκα 35 ευρώ. 20+15 παράβολα.

 

post-3787-0-67698600-1501952043_thumb.jpg

 

το καλό είναι ότι ήξερα ότι ένα πακέτο θα εκτελωνιζότανε. Είχα παραγγείλει από την DCBService διάφορα omnibus και hcs εδώ και μήνες σε σκόρπιες παραγγελίες, και στριμ'ώχτηκαν όλα σε μία. Που ακόμη δεν ήρθε. Εκεί να δούμε τι θα πληρώσω.

 

 

Ποτέ δεν πλήρωσα το ένα ή το άλλο. Πάντα και τα δύο. 15 ευρώ συν το 23%.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Αυτό είναι κόστος εκτελωνισμού και ΦΠΑ. Δεν πλήρωσες δασμούς, δεν επιβάλλονται δασμοί βάσει νόμου κάτω των 150 ευρώ CIF αξίας

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Από Αγγλία έρχονται κανονικά ή υπάρχει θέμα;

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Κανονικά. Θέμα υπάρχει με τα πακέτα εκτός ΕΕ...

  • Like 4
Link to post
Share on other sites
  • 8 months later...

Το βάζω εδώ, αν και δεν αφορά τα ίδια τα ΕΛΤΑ αλλά τους αμερικάνους.

Δεν ξέρω αν το πήρατε χαμπάρι, αλλά οι ΗΠΑ στο πλαίσιο της απομονωτικής πολιτικής που ακολουθούν τελευταία, σχεδιάζουν να αποχωρήσουν από τον παγκόσμιο οργανισμό των ταχυδρομείων, γεγονός που λογικά θα οδηγήσει σε αυξήσεις στα δέματα που έρχονται από τις ΗΠΑ.

https://www.freightwaves.com/news/us-to-leave-global-postal-union-next-month?p=228902&fbclid=IwAR0ndd0UWQnSpHHqRDWwefE4ioTD8G3V_9T3GLrZ5cj2NMqEBV300TiPk0o

 

Δεν μας έφταναν δηλαδή τα τελωνεία, αν γίνει και αυτό η αμερικανική αγορά θα είναι εντελώς απαγορευτική για εμάς... :P

 

(επίσης ίσως το παρόν θέμα θα έπρεπε να μετονομαστεί σε "τιμές ταχυδρομικών" (γενικά) αφού εδώ γίνεται συζήτηση για δέματα από διάφορες χώρες, ενώ για ζητήματα καθαρά των ΕΛΤΑ έχουμε και το θέμα με τα "καμώματα").

 

Edited by Lord Makro
  • Like 1
  • Sad 1
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

Να αναφέρω ότι τα ΕΛΤΑ τελικώς σταματούν τις ομαδικές αποστολές. Δηλαδή η άνω των 5 πακέτων αποστολή δεν έχει εκπτώσεις.

Οι ομαδικές υφίστανται, αλλά πρέπει να έχεις ΑΦΜ επιχείρησης-εμπόρου, να τους το δηλώνεις (ή κάπως έτσι) ώστε να έχεις την κάποια έκπτωση. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περάσεις τα 600 ευρώ αποστολές σε ένα χρόνο. Το προπληρώνεις το ποσό και περιμένεις να το καταναλώσεις σε ένα χρόνο σιγά σιγά με τις μικροαποστολές, ώστε να το περάσεις και να δεις την κάποια έκπτωση.

 

Σε ερώτησή μου ότι με βεβαιώσανε ότι ισχύουν οι ομαδικές μου είπεν ότι υπάρχουν σαν εφαρμογή. Τους ρωτάω ποια η χρησιμότητα και εκεί ήταν το αστείο ότι πάλι μου μιλάνε για τα 600 ευρώ. Πάλι τους ρωτάω ποια η χρησιμότητα για μένα αλλά πάλι μου είπαν για τα 600 ευρώ. Εκεί σταματάω τη συζήτηση διότι πάλι για τα 600 ευρώ θα μου πει. Στο μεταξύ μιλήσαμε και για τον κορωναϊό αλλά το σταμάτησα γιατί πάλι για τα 600 ευρώ θα μου λέγανε.

 

Το ακόμη πιο φρικτό είναι ότι τα απλά μικρά δέματα του ενός κιλού χρεώνονται 3,10 ατομικά, αλλά στις ομαδικές χρεώνονται ως ελάχιστο βάρος 2 κιλά το πακέτο. Δηλαδή, τους ρωτάω, η απλή αποστολή είναι πιο φτηνή από την ομαδική. Και τι μου απαντούν;

 

Πολύ σωστά το σκεφτήκατε. Για τα 600 ευρώ!

Δεν είναι ανάγκη να φροντίστε να μαζευτούν 5 δέματα. Ένα ένα να τα στείλετε σας συμφέρει περισσότερο. Συμψηφισμός γραμμαρίων δε γίνεται.

 

Μελετώντας τους πολέμους και τα διάφορα πολιτικά καθεστώτα και ρεύματα των τελευταίων 120 ετών βλέπω ότι τη μεσαία τάξη όχι απλά τη χτυπάνε, αλλά θέλουν να τη διαλύσουν! Δεν υπάρχει κίνημα που να μην τους χτυπάει πρώτους.

Edited by x for xepeta
  • Like 3
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Ένα update παρακαλώ από κάποιον εί δυνατόν. Αυτή την στιγμή αν παραγγειλω κατευθείαν απο mycomicshop παραγγελία έως 150 $ θα πληρωσω και εδώ στα ΕΛΤΑ;.Εχω να κάνω αγορά από εκεί από το 2015.

Ευχαριστώ εκ των προτερων

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Απο τη στιγμη που θα περασει τελωνειο, δε βλεπω το λογο ν μην πληρωσεις και στα ελτα, και μαλιστα αδρα...

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
On 12/21/2020 at 11:28 PM, james768 said:

Ένα update παρακαλώ από κάποιον εί δυνατόν. Αυτή την στιγμή αν παραγγειλω κατευθείαν απο mycomicshop παραγγελία έως 150 $ θα πληρωσω και εδώ στα ΕΛΤΑ;.Εχω να κάνω αγορά από εκεί από το 2015.

Ευχαριστώ εκ των προτερων

Θα πληρωσεις σιγουρα πανω απο 20-25 ευρω καπελο στο ταχυδρομειο.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

ευχαριστω για το info

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.