Μετάβαση στο περιεχόμενο

Otis

Members
  • Περιεχόμενο

    249
  • Εγγραφή

  • Τελευταία επίσκεψη

1 Ακόλουθος

Σχετικά με το μέλος Otis

  • Γενέθλια 09/08/1875

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΦΙΛ

  • Χώρα
    US-California

Πρόσφατοι Επισκέπτες Προφίλ

Το μπλοκ πρόσφατων επισκεπτών είναι απενεργοποιημένο και δεν εμφανίζεται σε άλλους χρήστες.

Otis's Achievements

Ενεργό Μέλος

Ενεργό Μέλος (3/9)

916

Συνολική φήμη στο GC

  1. Είχα υπολογιστή το 1987 και έκανα lan party το 1995. Σε αυτά η διάδοσή έφτασε το 80% το 2024. Και στα κόμιξ όμως μετά το big bang theory και τα franchise δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα. Σκέψου να είχες συλλογή από γραμματόσημα σήμερα που δεν έχουμε αλληλογραφία.
  2. Μια σελίδα μπορεί να μη λείπει αλλά να μην υπάρχει, και για την ακρίβεια να μη μπορεί να υπάρξει. Στο multiverse της δημιουργικής βιβλιοδεσίας υπάρχει οντολογική ρήξη, τα όντα έχουν κοινά μέρη, οι ορισμοί δεν έχουν πια νόημα, ο γραφειοκράτης της σελιδοποίησης αμφισβητεί το νόημα της ύπαρξης του.
  3. Όλα τα πράγματα έχουν την ίδια πορεία. Ξεκινούν αργά, αυξάνεται ο ρυθμός ανάπτυξης με ενθουσιασμό, σταθεροποιούνται σε κορεσμό, και έρχεται η παρακμή και η απογοήτευση. Απ' τα βακτήρια μέχρι τις αγορές και την τέχνη, η πορεία είναι η ίδια. Στα πρώτα στάδια υπάρχει η δημιουργικότητα, μετά έρχονται οι πόροι, σταδιακά μειώνονται και τα δύο. Η περιφέρεια της ουσίας, η κάλυψη, το εμπόριο, η εκμετάλλευση, ακολουθούν ανάλογη πορεία γιατί ακολουθούν τους πόρους κυρίως. Η πορεία είναι φυσιολογική. Η μετάθεση της δημιουργικότητας σε νέα πράγματα θα φέρει και μετάθεση πόρων και θα έχουμε κάτι καλό σε αναπτυξη αλλού.
  4. Otis

    Βαρυσήμαντη δήλωση

    Με 90% dislike στο YouTube στο τρέιλερ του remake, μπορεί να αντιληφθούν τα σφάλματα τους και να αλλάξουν γενικά.
  5. Έχω μια πατέντα για αποχυμωτη και μία για ταβανοβουρτσα. Θα τις συνδυάσω σε καινοτόμο gadget.
  6. Η περίπτωση του Indy έχει ενδιαφέρον γιατί βλέπει τα προβλήματα, τα επεξεργάζεται, και μοιράζεται τα συμπεράσματα του. Είναι πολύ σπάνιο αυτό. Εγώ μεταφέρω και όσα έχω δει στην αγορά. Πολλές ιδέες δεν πάνε πουθενά επειδή υπάρχει πρόβλημα επικοινωνίας που ξεκινάει απ' τη δομή και τη μορφή. Όλα τα είδη είναι δράμα, και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούνται πολλές ειδικές μορφές για την αποτύπωση του, ούτε να ενσωματώνεται πολλή λεπτομέρεια πριν χρηματοδοτηθεί και πάρει το δρόμο του σε κάποιο είδος παραγωγής. Η βασική συμβουλή μου είναι το 2024 όλα να γράφονται ως κινηματογραφικό σενάριο χωρίς σκηνοθεσία. Από ένα τέτοιο σενάριο πηγαίνεις πιο εύκολα στη μορφή για video games, κινηματογράφο, τηλεόραση, social media, κόμιξ, audio book, και θέατρο, και είναι μορφή που μπορείς να δώσεις σε οποιονδήποτε επαγγελματία η και ερασιτέχνη σκέφτεται τη συνεργασία μαζί σου. Είναι γενικό, πρακτικό, οικονομικό και επαγγελματικό. Ακόμα και στο μυθιστόρημα πιθανότατα εξοικονομείς πολύ χρόνο αν ξεκινήσεις με κινηματογραφικό σενάριο και βγάζεις πολύ πιο σύγχρονο και εμπορικό αποτέλεσμα μια και ο αναγνώστης έχει μεγαλώσει με κινούμενη εικόνα και ρυθμό κινούμενης εικόνας.
  7. Για το σενάριο υπάρχει η φόρμα του σεναρίου. Είναι ώριμη γιατί έχει έναν αιώνα ιστορία στην κινηματογραφική εκδοχή, και όλα τα προβλήματα κάποιος τα αντιμετώπισε, οπότε σταδιακά τυποπποιήθηκε σε σημαντικό βαθμό η γραφή. Η φόρμα του σεναρίου σε αναγκάζει να σκεφτείς οπτικά και χρονικά, γιατί πρέπει να ανακοινώνεις κάθε ασυνέχεια χώρου ή χρόνου, και ακόμα και τις μετακινήσεις μέσα σε ένα χώρο, και τις καταστάσεις που συνδυάζουν εσωτερικό και εξωτερικό. Η παράλληλη δράση έχει κι αυτή τα πρότυπά της ανάλογα με την περιπλοκότητά της. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες, τα social media, οι video κλήσεις κλπ έχουν κι αυτά κάποια τυποποίηση πλέον, ανάλογα με το αν έχεις εικόνα ή ήχο απ’ μία ή περισσότερες πλευρές. Η φόρμα του σεναρίου διαχωρίζει πολύ αποτελεσματικά τη δράση, απ’ το διάλογο. Με λίγη τέχνη διαχωρίζεις και τα στοιχεία παραγωγής απ’ την περιγραφή της δράσης ώστε να γράψεις τη δράση σε πρώτη φάση και να μπεις αργότερα στις λεπτομέρειες. Το σύστημα είναι πλέον το πιο καλό για να γράψεις κάτι που έχει οπτικό περιεχόμενο. Επιτρέπει να γράψει ο σεναριογράφος μόνο τη δική του δουλειά και να αφήσει ελεύθερο τον σκηνοθέτη, ή να προσθέσει τη σκηνοθεσία αν θέλει, πχ σε τελική ανάλυση με το είδος του πλάνου, δηλαδή το μοντάζ στην ουσία. Κι εκεί ακόμα είναι πιο σαφές απ’ το μυθιστόρημα δηλαδή το έπος, γιατί δεν εννοείται απλά το ότι πάμε σε κοντινό επειδή περιγράφουμε κάτι μικρό μετά από περιγραφή μεγάλου, αλλά δηλώνουμε σε ειδική γραμμή το είδος και το περιεχόμενο του νέου πλάνου όταν γράφουμε σκηνοθεσία. Δεν αφήνουμε απλά μια κενή γραμμή επιπλέον για να αλλάξουμε σκηνή αλλά τη δηλώνουμε. Σε τελική ανάλυση γίνεται πολύ σαφές το τί βλέπουμε και ακούμε και με ποια σειρά. Αυτό συνήθως βοηθάει να μπει η σκέψη σε μια σειρά και στο μυαλό του συγγραφέα/σεναριογράφου. Είναι και εξαιρετικά σύντομο στην ανάγνωση γιατί αυτός είναι ο σκοπός του, να το διαβάσει ο παραγωγός, ο τεχνικός, ή ο καλλιτέχνης κάποιου τομέα και να κάνει τη δουλειά του. Μια αναφορά σε ένα αντικείμενο πχ μπορεί να γίνει όσο εξειδικευμένη θέλουμε στη συνέχεια, οπότε η αρχική γραφή είναι πιο απλή, πχ μια λέξη μόνο. Ελάχιστοι μπορούν να διαβάσουν μυθιστόρημα και να φτιάξουν χωρίς ιδιαίτερη σκέψη τις πράξεις και τις σκηνές του, γιατί υπάρχει πολύ υλικό που δεν είναι δράση και διάλογος, αλλά ίσως οδηγός για τα στοιχεία της παραγωγής. Και αυτοί που μπορούν μπορεί να μη θέλουν να διαθέσουν το χρόνο αν δεν είναι κάτι ήδη επιτυχημένο στην αγορά, γιατί ο χρόνος είναι πολλαπλάσιος. Το μυθιστόρημα δε μπορεί να το διαβάσει και κάποιος πιο χαμηλά στην ιεραρχία ώστε να εξοικονομηθεί χρόνος, γιατί αυτός δε θα έχει τη δυνατότητα να διαβάζει μυθιστόρημα και να βλέπει σενάριο. Η διασκευή αυτού του είδους δεν είναι εύκολη δουλειά. Η δύναμη στο σενάριο βρίσκεται στο ότι ο συγγραφέας/σεναριογράφος δεν κόβει τα πόδια του επόμενου στο δημιουργικό κομμάτι. Μπορεί να δηλώσει απλά ένα σκηνικό με περιγραφή εστιατόριο ή ένα αντικείμενο ως ρολόι χειρός, και να αφήσει τον ειδικό να το ψάξει και να το οπτικοποιήσει ή να φτιάξει τους ήχους και να διαλέξει τα πάντα αν πάει σε παραγωγή. Το πιο χρήσιμο όμως είναι ότι το φαντάζεται χωρίς περιορισμούς, οπότε βλέπει δυνατότητες που δεν βλέπει ο σεναριογράφος, κι αυτό είναι η ουσία του κινηματογράφου, η ενσωμάτωση της ματιάς και της γνώσης πολλών ανθρώπων, ώστε το αποτέλεσμα να γίνει καλό και πλούσιο. Όλοι γράφουμε για ένα αντικείμενο παλτό, αλλά λίγοι το κάνουν να σημαίνει πολλά πράγματα για την υπόθεση και τους χαρακτήρες, γιατί αυτό απαιτεί σημαντική γνώση του αντίστοιχου τομέα και έρευνα. Ένα αντικείμενο και μια τοποθεσία μπορεί να έχουν το πλούτο ενός χαρακτήρα στον κινηματογράφο, και εξίσου σημαντικές επιπτώσεις στην πλοκή, όπως και στο μυθιστόρημα, αλλά με ακόμα μεγαλύτερη δύναμη γιατί μπορεί να φτάσουμε σε συγκεκριμένη εικόνα και σε συγκεκριμένο ήχο. Η μόνη εξαίρεση είναι στη σκηνοθεσία που κάποιοι που έχουν το βάρος να κάνουν κι αυτή όταν γράφουν το σενάριο την ενσωματώνουν. Αυτός που ξεκινάει βέβαια είναι καλό να μην προσπαθεί να σκηνοθετήσει αν θέλει να είναι πιο ανοικτός σε προτάσεις από σκηνοθέτες/παραγωγούς, αλλά μπορεί να το κάνει αν πιστεύει ότι μπορεί να κάνει τη σκηνοθεσία ο ίδιος αν φτάσει σε παραγωγή. Το σενάριο έχει και ένα μεγάλο πρακτικό πλεονέκτημα. Επειδή βλέπεις συγκεκριμένες σκηνές και τοποθεσίες, μπορείς να έχεις στο νου σου πόσο δύσκολο και ακριβό είναι να γίνει η παραγωγή των σκηνών, οπότε να αποφεύγεις αυτά που θα σε περιορίσουν, πχ να βρίσκεις μικρότερες και πιο οικονομικές λύσεις που έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Στο μυθιστόρημα συνήθως αφήνεται υπερβολικά πολύ ο συγγραφέας γιατί δεν τον απασχολεί το κόστος και η αγορά στην οποία βρίσκεται αν δεν υπάρχει προοπτική παραγωγής. Στο σενάριο σκέφτεσαι αν προσφέρει κάτι και αν υπάρχει πιο πρακτική και ουσιαστική λύση. Τέλος, λογοτέχνες έχουμε και σε ζωή και νεκρούς και τα δικαιώματα είναι φτηνά ή και δωρεάν. Το σενάριο λείπει. Σενάριο δράσης πχ, πρακτικά δεν υπάρχει σε κάποιες χώρες. Το θεατρικό σενάριο είναι στην ουσία ένα εξαιρετικά φτηνό κινηματογραφικό σενάριο με ελάχιστες σκηνές και ελάχιστες απαιτήσεις παραγωγής, και σκηνοθεσία με κομμένα πόδια, μια και δεν έχουμε δυνατότητα αλλαγής μεγέθους πλάνου και χρονικής ασυνέχειας, παρά μόνο σκηνοθετικές λύσεις για να μοιράζεται η έμφαση στο σταθερό μέγεθος θέασης. Υπάρχουν τεχνικές ακόμα και για παράλληλη δράση, αλλά καλύτερα να χρησιμοποιούμε το σωστό εργαλείο για την έκφραση και να μην προσπαθούμε να κάνουμε αγάλματα με ένα σκέτο σφυρί. Και αυτή η αγορά όμως είναι πιο ενδιαφέρουσα απ’ την αγορά του μυθιστορήματος. Δεν απαγορεύει τη δράση αλλά την κάνει πολύ περιορισμένη ή καθαρά συναισθηματική. Το σενάριο κόμιξ είναι κινηματογραφικό αλλά σκηνοθετείς πάντα τα πλάνα. Τα κόμιξ είναι απόγονοι του κινηματογράφου όχι της εικονογράφησης, όπως και ο κινηματογράφος είναι απόγονος του μυθιστορήματος και όχι του θεάτρου Είναι τεχνικό ζήτημα ο διαχωρισμός της ουσίας των ειδών αλλά βοηθάει και στο γράψιμο και τη γενική προσέγγιση.
  8. Ο Κασσαβέτης είναι σχολή στην προετοιμασία του ηθοποιού. Δε μου αρέσουν οι περισσότερες ταινίες του αλλά αυτή την αίσθηση ότι οι ηθοποιοί είναι ο ρόλος και έχουν πραγματικά τη σχέση που έχουν στο σενάριο, δεν τη συναντάς σχεδόν σε κανέναν άλλο σκηνοθέτη. Η Rowlands ήταν πολύ καλή σε όλες τις ταινίες της. Σπάνιο δείγμα ρεαλισμού που δε βγαίνει πεζός και θεατρικότητας που δε βγαίνει ψεύτικη. Σωστή σε γενικά, μεσαία και κοντινά. Δεν ξέρω αν θα ξαναβγούν τέτοιοι ηθοποιοί όπως είναι η παραγωγή σήμερα.
  9. Κυνηγητό μπαίνω βγαίνω σε χώρους για την ψευδαίσθηση της περιπέτειας στις μεταβάσεις των χώρων. Μόνο σε φτερά αεροπλάνου, κατω από φορτηγό και μέσα σε καρναβάλι δε συνεχίζεται. Τα μπες βγες και οι χώροι σε κίνηση είναι οπτική δραματοποίηση για κινηματογράφο. Αυτή η δραση απαιτεί πολλή σκέψη στο ντεκουπαζ και πολλή γνώση στη σκηνοθεσία γενικότερα. Δε μεταφέρεται καλά σε περιγραφή γιατί χρειάζεται διανύσματα κίνησης, παράλληλη δραση και ταχύτητα που μόνο η εικόνα με το μοντάζ προσφέρουν. Χρειάζεται και κάποια ευρήματα για την περιπέτεια, δεν αρκεί το πριν μπει βγήκε. Αν το δοκιμάσεις σε σκαριφήματα θα δεις το πρόβλημα στην ουσία του. Αν γράψεις περιγραφή στη μορφή του σεναρίου, θα το γράψεις και θα το σκηνοθετήσεις καλύτερα. Το λέω για να μην χάνεις χρόνο με ένα πράγμα ενώ πιθανότατα θέλεις να κάνεις άλλο.
  10. Πρώτον, για να αναφέρει τη "Μαρία Κάλλας" του Ιόλα. Όπου έχει την ευκαιρία να πει κάτι, προσπαθεί απεγνωσμένα να συνδεθεί με διάφορα πράγματα με τα οποία δεν έχει καμιά ουσιαστική σχέση. Δεύτερον, επειδή δεν είναι για όλους η τέχνη σε τέτοιο υψηλό επίπεδο και πρέπει να κοπιάσεις για να τη γευτείς.
  11. Otis

    ASTERIX

    Το Asterix το σχεδιάζει πλέον τμήμα marketing όπως τα περισσότερα στις μέρες μας. Η ποιότητα όμως στο δράμα κάθε είδους πρέπει να προέρχεται απ' την ουσία του, δηλαδή την πλοκή με τα εκπληκτικά της, την περιπέτεια και την αναγνώριση, και τα ήθη, δηλαδή τους χαρακτήρες και αυτά που εκφράζουν μέσα απ' τη διαλεκτική του συνδυασμού τους. Το marketing προσπαθει να ακολουθήσει την αγορά ενώ το δράμα πρέπει να ακολουθεί τις αρχές του. Αν το δράμα ακολουθεί τις αρχές του, μπορεί να φτιάχνει νέα αγορά αντί να ακολουθεί αυτή που υπάρχει, και μπορεί να παράγει ποιότητα που διαρκεί στο χρόνο. Το marketing απλά εκμεταλλεύεται την περίσταση της αγοράς, δεν πρέπει να υπαγορεύει το σχεδιασμό του δράματος.
  12. Otis

    ASTERIX

    Λίγοι ξέρουν ότι είναι διασκευή από ταινία.
  13. Αυτό που πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει στην Αθήνα είναι οι κάτοικοι. Τέτοιους θέλουμε. Τολμηρούς.
  14. Η άχρηστη πληροφορία της ημέρας: Το σενάριο τoυ διηγήματος είναι ξεκάθαρα βασισμένο στο σενάριο του Robert Bloch για το επεισόδιο του Star Trek The Original Series "What Are Little Girls Made Of?" που προβλήθηκε October 20, 1966, δηλαδή πολύ πριν την έκδοση του διηγήματος. Η αντιγραφή συνεχίζεται και στο Blade Runner, όπου υπάρχουν πέρα απ' τις γενικές ομοιότητες και σκηνές που υπάρχουν και στο Star Trek, πχ αυτή που ένα android τραβάει τον Captain Kirk απ' το γκρεμό, και το ρομάντζο του Kirk με άλλο android. Οι σκηνές είναι φυσικά καλύτερα αιτιολογημένες στο Star Trek παρά στο αντίγραφο. Ο Philip K. Dick πρόσθετε κάτι κουταμάρες και η ταινία δεν πρωτοτύπησε πολύ. O Dick πχ τα λέει android, η ταινία ισχυρίζεται ότι πρωτότυπησε και τα λέει replicants, αλλά στο Star Trek αντιγράφονται από άνθρωπο σε ένα μηχάνημα. Ξεδιάντροποι replicators. Ναι, αμέσως μετά τον σηκώνει απ' το χέρι, αλλά δεν αρχίσει να αυτοσχεδιάζει ποίηση.
  15. Όμηρο γενικά. Και τη Βίβλο. Ο Alberto Ostini το έχει σε συζήτηση ανάμεσα στον Eco και τον Sclavi, οπότε δεν ξέρω πόσο σοβαρά πρέπει να το πάρουμε ως κριτική.
×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.