Jump to content

ΓΑΝΤΖΟΣ (ΤΖΑΚ) & ΒΡΟΥΤΟΣ [ ELLSWORTH BHEEZER & BRUTO ]


Recommended Posts

Δύο χαρακτήρες οι οποίοι είναι τόσο όμοιοι, που δεν το αποκλείω (δεν το ξέρω και με σιγουριά από την άλλη) να έχουν προκαλέσει πρόβλημα στους μεταφραστές... Σίγουρα έχουν μπερδέψει εμένα και ομολογώ ότι μέχρι πριν 5 λεπτά δεν ήξερα καν ότι είναι διαφορετικοί :lol:

 

e1.jpg e2.jpg e3.jpg e4.jpg e5.jpg e6.jpg

 

Ο Γάντζος (στα αγγλικά Ellsworth Bheezer, στα ιταλικά Gancio, και βλέπω στο inducks ότι στα ελληνικά μπορεί κάποτε να τον έλεγαν και Τζακ) δημιουργήθηκε το 1949 από τους Bill Walsh και Manuel Gonzales. Ξεκίνησε ως μια μάινα που αγόρασε για το σπίτι ο Γκούφυ και εξελίχθηκε σε "αυτόνομη" προσωπικότητα. Φοράει μια κοκκινοπορτοκαλί μπλούζα και ένα πράσινο καπέλο.

 

b1.jpg b2.jpg b3.jpg

 

Ο Βρούτος (στα ιταλικά Bruto ή Gancetto, στα αγγλικά Bruto αν και δεν έχει δημοσιευθεί κάποια ιστορία του στην Αμερική) από την άλλη δημιουργήθηκε από τον Romano Scarpa το 1975 και είναι ο υιοθετημένος υιός του Γάντζου. Το ότι τον μεταφράζουμε Βρούτο το πήρα από μια σκαναρισμένη σελίδα των σφηγκανθρώπων που παρέθεσε ο dionik στο Μίκυ Μυστήριο 0 (:thanks:)

 

Ειλικρινά ούτε που ξέρω πως στον :devil: τους ξεχωρίζει κανείς αν τους δει έτσι απλά σε ένα σκίτσο... Παρέθεσα στον κάθε ένα σκαναρίσματα από το inducks. Εκ πρώτης όψεως φαίνεται ο μεν Γάντζος συνήθως να μη φοράει παντελόνι και να εξέχουν τα φτερά, αλλά και πάλι δεν μπορώ να πω ότι αυτό είναι μια σταθερά. Στα πιο πρόσφατα η διαφορά αυτή φαίνεται να εκλείπει.

 

Επιθυμητή η όποια βοήθεια/διόρθωση/συμπλήρωμα από τις πάπιες του φόρουμ :D

 

:holidays:

 

Inducks Γάντζος - Βρούτος

Wikipedia Γάντζος - Βρούτος

  • Like 16
Link to post
Share on other sites

:NoNo:

Καταλαβαίνω ότι κάθε καλλιτέχνης έχει την ανάγκη να δημιουργήσει τους δικούς του χαρακτήρες, αλλά το να φτιάξει κανείς έναν "σωσία" ενός ήρωα που ήδη υπάρχει είναι λίγο άτοπο για μένα. Στο κάτω κάτω τόσους και τόσους έχει δημιουργήσει ο Σκάρπα. Χωρίς λοιπόν να το γνωρίζαμε τόσο καιρό, έχουμε διαβάζει ιστορίες και του Βρούτου και του Γάντζου χωρίς να ξέρουμε ποιος είναι ποιος.

Σούπερ πληροφορία, το έκανες πάλι το θαυματάκι σου!

:beer:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Το κακό του θέματος είναι ότι μάλλον λόγω των μεταφράσεων (εκτιμώ ότι και τους δύο τους μεταφράζανε ως Γάντζους μέχρι κάποια στιγμή) δεν γνωρίζουμε ποιές είναι οι διαφορές τους και δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί ο Σκάρπα έκανε ότι έκανε. Από τα όσα διάβασα ο Γάντζος ήταν ένας εγωκεντρικός χαρακτήρας και αυτό το στοιχείο του ήταν αφορμή για διάφορα αστεία. Αντιθέτως για τον Βρούτο απλώς διάβασα ότι χρησιμοποιήθηκε σε διάφορες ιστορίες ως sidekick του Μίκυ.

 

Ως προς την εμφάνιση τώρα, ο Βρούτος φαίνεται να φορούσε παντελόνι ενώ ο Γάντζος όχι. Δώσε επίσης βάση στο καπέλο. Ο μεν ηλικιωμένος Γάντζος το φοράει κανονικά με το γείσο προς τα μπρος. Αντιθέτως ο πιτσιρικάς Γάντζος το φοράει με πιο νεανικό στυλ προς τα πίσω (και φαίνεται και μικρότερο το γείσο, αλλά ίσως να είναι κάτι που συμβαίνει αποκλειστικά στα σκ

 

Και πάλι όμως αυτές οι παρατηρήσεις μου μπορεί να είναι ανυπόστατες. Κανονικά θα πρέπει να ξαναδούμε τις ιστορίες αλλά με τη σωστή απόδοση των ονομάτων για να κατανοήσουμε εάν υπάρχουν διαφορές και ποιές είναι αυτές.

 

:holidays:

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

"H μαύρη ορχιδέα" - Είναι μια πολύ ωραία ιστορία, αν θυμάμαι καλά το σχέδιο του Ρ. Σκάρπα, από 800αρι Μίκυ Μάους. Θα ψάξω το απόγευμα για πιο συγκεκριμένη κατεύθυνση. Εκεί αναπτύσσεται και χρησιμοποιείται η σχέση πατέρα - γιού δηλαδή ο Βρούτος (δεν θυμάμαι όμως αν τον λένε έτσι) θαυμάζει τον πατέρα Γκάντζο ο οποίος όμως εκβιάζεται και καθαρίζει την κατάσταση ο Μίκυ.. Όσο θυμάμαι είναι η μόνη που έχω διαβάσει και παίζουν μαζί. Ωραία ιδέα για παρουσίαση!! :respect:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
[...]Εκεί αναπτύσσεται και χρησιμοποιείται η σχέση πατέρα - γιού δηλαδή ο Βρούτος (δεν θυμάμαι όμως αν τον λένε έτσι) θαυμάζει τον πατέρα Γκάντζο[...]

 

Θα μείνω σε αυτό. Ο Ρομάνο Σκάρπα όντως σε ιστορίες του έχει βάλει και τους δύο, και τους δίνει μία σχέση πατέρα γιου. Ο Γάτζος όμως σε παλαιότερα Μίκυ Μάους λεγόταν Γκάντσο, και χάριν εξελληνισμού, με το πέρασμα του καιρού κατέληξε ως Γάτζος.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Οντως, κι εγω θυμαμαι μια ιστορια οπου ο Γκαντσο ειχε τυψεις για την καταστροφη της γεφυρας που γυριζε πανω απο τον ποταμο (του Μικυ Σιτυ?) πριν απο πολλα χρονια και ειχε ερθει ενας παλιος του συναδελφος-χειριστης για να τον εκβιασει οτι θα πει παντου την αληθεια αν δεν τον φιλοξενει και τον εχει σπιτωμενο, ενω ο Μικυ με τον Βρουτο ψαχναν να βρουνε την αληθεια. Μπορει να λεω και το ιδιο με τον imageira. Πρεπει να την εχω πετυχει δυο φορες η μια στα Κλασσικα :thinking:

 

 

:respect: για ενα αφιερωμα πανω σε δυο δευτερευοντες χαρακτηρες οι οποιοι ειναι απο τους πλεον αφανεις!!! :wow::div::wow::beer5:

 

Κι εγω βασικα δυσκολευομουνα να τους ξεχωρισω οταν ηταν ο καθενας μονος του, αλλα οταν ηταν μαζι, ο Γκαντσο ηταν πιο ψηλος, με καπελο προς τα μπρος και χωρις παντελονι και ο Βρουτος μικροσωμος με παντελονακι και καπελακι up :best:

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
και ο Βρουτος μικροσωμος με παντελονακι και καπελακι up :best:

Και γιο-γιο :lol:

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Η ιστορία στην οποία αναφερόμουνα είχε επαν-εκδοθεί στο Μίκυ Μάους #1636 με τον τίτλο "Η Περιστρεφόμενη Γέφυρα"

 

Ή αλλιώς:

Gancio e il ponte di Losaulito

 

:cheers:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Στην φωτογραφία που μας έδωσες φαίνεται και των δύο η ουρά να εξέχει όμως... Οπότε αυτό δεν είναι σίγουρα κριτήριο για να τους ξεχωρίσεις. Βέβαια ο Γάντζος είναι ο μόνος που εξακολουθεί να μην έχει παντελόνι! Όντως παιδιά είναι πολύ πανομοιότυποι και είναι δύσκολο να ξεχωρισθούν. Στοίχημα ότι κι εγώ είχα πέσει θύμα λάθος μετάφρασης στα ονόματα. Πολύ διαφωτιστικό αυτό που έκανες germanicus19 και σ'ευχαριστώ! :thanks::beer:

Edited by Mandrake
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Edit: Το ποστ αυτό είναι εσφαλμένο για τους λόγους που εξηγώ στο αμέσως επόμενο.

 

Μικρή συμβολή στο θέμα
Στα πλαίσια των προσπαθειών μου να ταυτοποιήσω τους δύο αυτούς ήρωες ώστε να τους ξεχωρίζω στις περιλήψεις των ιστοριών έχω κωδικοποιήσει κάποιες παρατηρήσεις μου για τους Γάντζο/Γάτζο/Γκάντσο και Βρούτο/Μπρούτο (ή Ξεφτέρη όπως επίσης αναφέρεται σε πολλές ιστορίες) οι περισσότερες από τις οποίες προκύπτουν και από τον συνδυασμό των επί μέρους παρατηρήσεων των φίλων που γράφουν πιο πάνω. Τις αναφέρω λοιπόν όπως τις συγκέντρωσα:
Υπάρχει μια σύγχυση σε σχέση με την εμφάνιση του Γάντζου: Οι περισσότεροι σχεδιαστές τον παρουσιάζουν με 3 φτερά στην ουρά και μπερέ ή τζόκεϋ φορεμένο κανονικά. Αντίθετα ο Σκάρπα και ίσως και κάποιοι άλλοι τον παρουσιάζουν με 2 φτερά στην ουρά και τζόκεϋ φορεμένο ανάποδα, εμφάνιση με την οποία άλλοι σχεδιαστές παρουσιάζουν το γιό του, τον Ξεφτέρη ΄Ετσι έχουμε:
α) Γάντζο και Ξεφτέρη μαζί στις ιστορίες Γέφυρα του Λοσαουλίτο και Μύθος του Γκάντσο (στη μια από τις δύο δημοσιεύσεις της οποίας ο Ξεφτέρης ονομάζεται Μπρούτο.
β) Ξεφτέρη μόνο του (αφού στέλνει γράμμα στον μπαμπά του,προφανώς τον Γάντζο) στην ιστορία Ανακάλυψη του αιώνα και με στιγμιαία εμφάνιση Γάντζο στην ιστορία Ποπ Μυστήριο
γ) Γάντζο με εμφάνιση Ξεφτέρη στις ιστορίες Αίνιγμα του Τσιχλαμπούμ,Βάλτος του Τρόμου,Δολλάρια και Δολλάρια,Είδωλο του Ηφαιστείου,Κομήτης της Καταστροφής,Λεπτή Υπόθεση,Ληστές του Λούνα Παρκ,Νησί του Νεφάουστ,Ντόμινο του Εμίρη,Ξεχωριστοί Μπογιατζήδες,Ξωτικά της Θάλασσας,Παλιόπαιδο της Μάουσβιλ,Συμμορία του Φταρνίσματος,Σφηγκάνθρωποι (όπου ονομάζεται Βρούτος),Φανταστικό Τοκαμάκ,καθώς και στην ιστορία,με Μίκυ,παρέα του και Ντακ,Ποιος ΄Εκλεψε το ΜΜ 1500.Και μάλιστα σε ορισμένες από αυτές όχι μόνο έχει την εμφάνιση του Ξεφτέρη αλλά και ονομάζεται Ξεφτέρης [Κομήτης της Καταστροφής (εκτός από ένα καρέ,στο οποίο ονομάζεται Γάντζος),Νησί του Νεφάουστ,Ντόμινο του Εμίρη (στη μια από τις δύο δημοσιεύσεις της),Φανταστικό Τοκαμάκ (στη μια από τις δύο δημοσιεύσεις της)].
Στις υπόλοιπες ιστορίες που περιέχονται στα τεύχη που έχω, ο Γάντζος έχει την κανονική του εμφάνιση και το κανονικό του όνομα.
Δεν ξέρω αν τελικά σας βοήθησα ή σας μπέρδεψα περισσότερο.

Edited by tryfev
  • Like 16
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Αγαπητοί φίλοι,

Στις 15.11.09 έκανα μια καταχώριση στο θέμα "ΓΑΝΤΖΟΣ & ΒΡΟΥΤΟΣ" με τίτλο "Μικρή συμβολή στο θέμα". Η καταχώριση αυτή, όπως εξηγούσα, ήταν αποτέλεσμα κωδικοποίησης κάποιων παρατηρήσεών μου για τους χαρακτήρες αυτούς, στην οποία όμως είχα καταλήξει πριν εγγραφώ το forum μας και φυσικά πριν γνωρίσω το Inducks. Το γεγονός όμως αυτό δεν με απαλλάσσει από την ευθύνη για τη βιασύνη να προχωρήσω σε καταχώριση πριν κάνω συστηματική έρευνα στο Inducks και σε οποιαδήποτε άλλη πηγή είχα στη διάθεσή μου. Αποτέλεσμα: ΄Οσα αναφέρω σ' αυτήν είναι, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, λανθασμένα. Πραγματικά, αφού έψαξα όσο πιο συστηματικά μπορούσα το Inducks (με ονόματα χαρακτήρων και σχεδιαστών αλλά και με σύνθετη αναζήτηση όπου χρειάσθηκε) και αφού συμβουλεύθηκα το τεύχος 45 της σειράς Disney ΠΑΡΕΛΑΣΗ που είναι αφιερωμένο στον Γάντζο (ή Γάτζο ή Γκάντσο), παραθέτω τα στοιχεία που συγκέντρωσα (αρκετά από τα οποία έχουν ήδη αναφερθεί σε παλιότερες καταχωρίσεις άλλων φίλων, από τις οποίες ιδιαίτερα κατατοπιστική, παρά τη συντομία της που αποτελεί και πλεονέκτημα απέναντι στην υπερβολική διεξοδικότητα της σημερινής δικής μου, είναι η από 9.6.2008 καταχώριση του αγαπητού germanicus 19)και τα συμπεράσματα στα οποία κατέληξα:

α) Ο πιο παλιός (60 ετών πια) χαρακτήρας είναι ο Γάντζος (ή Γάτζος ή Γκάντσο), που πρωτοεμφανίσθηκε σε κυριακάτικο στριπ δημοσιευμένο στις 30.10.1949 ως ένα κατοικίδιο που αγόρασε ο Γκούφυ για 1,79 δολλάρια. Το πουλί αυτό αποδείχθηκε εξυπνότερο από τον ιδιοκτήτη του και εξελίχθηκε στον γνωστό Γάντζο. Είναι Mάινα ή Γκράκουλα, ανήκει στην οικογένεια Sturnidae και ένα είδος του είναι ονομαστό για την ικανότητά του να μιμείται την ανθρώπινη φωνή (τα στοιχεία για το είδος και την οικογένεια προέρχονται από το τεύχος 45 της Παρέλασης και είναι επιβεβαιωμένα από την Εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάννικα). Δημιουργοί του, ως χαρακτήρα, είναι ο σεναριογράφος Bill Walsh και ο σχεδιαστής Manuel Gonzales και το όνομά του στις Η.Π.Α. είναι Ellsworth ή Ellsworth Bheezer. Ανήκει στο σύμπαν των ποντικιών (mice) και εμφανίζεται συχνότερα σε ιστορίες με τον Γκούφυ, με τον οποίο πολλές φορές είναι συνεταίροι, αλλά και σε ιστορίες με τον Μίκυ και τους υπόλοιπους ήρωες της παρέας. Εμφανίζεται με μπερέ ή τζόκεϊ φορεμένο κανονικά και με μπλούζα που συχνά έχει κεντημένο ένα Υ, ενώ συνήθως είτε δεν φορά παντελόνι (κυρίως στις παλιότερες ιστορίες) είτε το παντελόνι του έχει το ίδιο μαύρο χρώμα με το σώμα του του και είναι τόσο κολλητό που φαίνεται σαν να μην φορά. Τέλος, έχει τρία φτερά στην ουρά. Στα ιταλικά ονομάζεται Gancio (που σημαίνει γάντζος, όπως αυτός που χρησιμοποιούμε για να κρεμάμε τα διάφορα αντικείμενα) και από το όνομα αυτό προήλθε το όνομά του στα ελληνικά, το οποίο ήταν Γκάντσο στις παλιότερες ιστορίες και Γάτζος ή και Γάντζος στις νεότερες ή στις πιο πρόσφατες επανεκδόσεις των παλιών.

β) Το 1975 ο Romano Scarpa, που έχει σχεδιάσει αρκετές ιταλικές ιστορίες με τον Gancio (Γάντζο), στην ιστορία "Topolino e il rampollo di Gancio", που δεν έχει κυκλοφορήσει στην Ελλάδα και σε ελεύθερη απόδοση στα ελληνικά σημαίνει "Ο Μίκυ και ο απόγονος του Γάντζου", παρουσιάζει τον Γάντζο σαν Λεγεωνάριο (στη Λεγεώνα των Ξένων) που βρίσκει στη μέση της ερήμου Σαχάρα ένα μικρό πουλάκι της ίδιας οικογένειας με αυτόν και το υιοθετεί. Το πουλάκι αυτό εξελίσσεται στον χαρακτήρα που στα ιταλικά ονομάζεται Bruto ή Gancetto (μικρός Γάντζος, Γατζούλης θα μπορούσαμε να πούμε). Ο Bruto έχει το ίδιο όνομα και στα αγγλικά (μολονότι, όπως πολύ ορθά παρατηρεί ο germanicus 19,δεν έχει δημοσιευθεί κάποια ιστορία του στην Αμερική),ενώ στα ελληνικά ονομάζεται Βρούτος, Μπρούτο ή Ξεφτέρης. Ανήκει κι αυτός στο σύμπαν των ποντικιών (mice) και εμφανίζεται συχνότερα σε ιστορίες με τον Μίκυ, αλλά και σε ιστορίες με τους υπόλοιπους ήρωες της παρέας. Ο Βρούτος λοιπόν, εμφανίζεται με τζόκεϊ φορεμένο ανάποδα και πουκάμισο, ενώ φορά παντελόνι διαφορετικού χρώματος από το σώμα του και έχει δύο φτερά στην ουρά.

Ο Βρούτος, σύμφωνα με το Inducks, εμφανίζεται ως χαρακτήρας σε 33 ιστορίες από τις οποίες οι 22 είναι του Romano Scarpa. Από αυτές στην Ελλάδα έχουν κυκλοφορήσει 21 (οι 16 του Scarpa) σε 4 από τις οποίες (2 του Scarpa) εμφανίζεται μαζί με τον Γάντζο. Το Inducks παραλείπει από τις ιστορίες που κυκλοφόρησαν στα ελληνικά με τον Βρούτο και τον Γάντζο την "Ποπ Μυστήριο" (Μίκυ Μάους 2121) και μόνο με τον Βρούτο την "Κομήτης της Καταστροφής" (Μίκυ Μάους 2251). ΄Οποιος ενδιαφέρεται να δει ποιες είναι ιστορίες του Βρούτου (Bruto)και ποιες του Γάντζου (Gancio), μπορεί να χρησιμοποιήσει τη σύνθετη αναζήτηση.

Εκείνο που δεν κατάφερα, είναι να βρω την προέλευση στα Ελληνικά του ονόματος Ξεφτέρης. Μια σκέψη που μου πέρασε, αλλά δεν μπόρεσα να την τεκμηριώσω, είναι ότι θα μπορούσε να προέρχεται από το όνομα του Γάντζου στα γαλλικά που είναι Génius (παραλλαγή της γαλλικής λέξης génie, που σημαίνει ιδιοφυΐα, μεγαλοφυΐα). ΄Ομως η εκδοχή αυτή προσκρούει στο γεγονός ότι το Génius είναι το γαλλικό όνομα του Γάντζου και όχι του Βρούτου (Ξεφτέρη). Το πιθανότερο είναι να πρόκειται για επινόηση των Ελλήνων μεταφραστών

γ. ΄Ετσι, όσα γράφω στην καταχώριση της 15 Νοεμβρίου για Γάντζο με εμφάνιση Βρούτου/Ξεφτέρη κλπ. είναι λανθασμένα, πράγμα που οφείλεται εν μέρει -χωρίς να θέλω να δικαιολογηθώ- και στο γεγονός ότι σε πολλές ελληνικές ιστορίες ο Βρούτος ονομάζεται Γάντζος αλλά και στην ορισμένες φορές αναντίστοιχη με τους χαρακτήρες χρήση από τους μεταφραστές των ονομάτων Γάντζος, Βρούτος και Ξεφτέρης. Από την έρευνα που έκανα, βρήκα μόνο μια ιστορία, με σχεδιαστή τον Alessio Coppola και τίτλο στα ελληνικά "Οι Ξεχωριστοί Μπογιατζήδες" (Μίκυ Μάους 1905) και στα ιταλικά "Pippo & Gancio imbianchini sopraffini" (που δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι ο χαρακτήρας ο οποίος εμφανίζεται είναι ο Γάντζος και όχι ο Βρούτος), στην οποία ο Γάντζος έχει την εμφάνιση του Βρούτου, δηλαδή τον βλέπουμε με τζόκεϊ φορεμένο ανάποδα, πουκάμισο, παντελόνι διαφορετικού χρώματος από το σώμα του και με δύο φτερά στην ουρά.

Πριν κλείσω, :efxaristo: εκ των προτέρων όσους φίλους θα αντέξουν να διαβάσουν μέχρι το τέλος αυτό το κατεβατό μου.

Edited by tryfev
  • Like 20
Link to post
Share on other sites

Η ιστορία στην οποία αναφερόμουνα είχε επαν-εκδοθεί στο Μίκυ Μάους #1636 με τον τίτλο "Η Περιστρεφόμενη Γέφυρα"

 

Ή αλλιώς:

Gancio e il ponte di Losaulito

 

Η ιστορία αυτή δημοσιεύτηκε και στο Μίκυ Μάους #633 με τον τίτλο "Η Γέφυρα του Λοσαουλίτο". Η ιστορία αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση του Βρούτου (Bruto) στην Ελλάδα και σε αυτήν άρχισε το πρόβλημα με την ονομασία του. Ενώ στο πρωτότυπο αναφέρεται καθαρά ως Bruto,

bruto.jpg

στην ελληνική έκδοση (τουλάχιστον στο #633) δεν αναφέρεται πουθενά το όνομά του, αλλά τον φωνάζουν "μικρέ", "γιε μου" κλπ. Μάλλον του μεταφραστή δεν άρεσε το όνομα Βρούτος. :P

 

Αν κάποιος έχει τα τεύχη Κλασικά Ντίσνευ #102 ή Μίκυ Μάους #1636 μπορεί να μας πει αν εκεί αναφέρεται το όνομα Βρούτος? ;)

 

Υγ. Επίσης στο Μίκυ Μάους #633 ο Γάντζος μεταφράζεται ως Γκάντσιο.

 

 

:beersanta: :beersanta:

  • Like 10
Link to post
Share on other sites

Έχω την εντύπωση πως ονομαζόταν Ξεφτέρης σε ένα περιοδικό που έχω και εμφανίζονται και οι δύο χαρακτήρες. Ο ένας Ξεφτέρης και ο άλλος Γάντζος. Αλλά επειδή δεν είμαι 100% σίγουρος θα ψάξω και θα σας πω όταν βρω το τεύχος...

 

:cheers3:

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Ειναι πιο γενικευμενο ολο αυτο και αρχιζει σαν φιλοσοφια ιστοριων με τα ανηψακια του Ντοναλντ.

Απο την μια γιατι καποιοι αναγνωστες μεγαλωνουν κι απο την αλλη γιατι πολλα πιτσιρικια δεν ταυτιζονται με ενηλικες αλλα μονο με συνομιληκους τους, ολα ειναι κομματι του παγκοσμιου εκδοτικου μαρκετινγκ.

Εχουμε λοιπον ανα περιοδους ανηψακια του Μικυ, του Γκουφυ, της Μιννι, του Γκαστονε, της Ματζικα, των Μουργολυκων, κλπ.

Κι ολα αυτα επειδη υπαρχουν εκατονταδες σχεδιαστες και σεναριογραφοι κομικς, με δεκαδες εκδοτες και επιτελεια να εχουν ο καθενας τη δικη του αποψη.

Στα κομικς το πιο περιπετειωδες διδυμο βεβαια ειναι ο θειος Σκρουτζ και ο ανηψιος Ντοναλντ οπου ομως ο ανηψιος σχεδιαστηκε δεκαετιες πριν.

Στα καρτουν/ταινιες εφαρμοζεται μια αλλη φιλοσοφια κι ετσι βλεπουμε τον Μαυρο Πητ να εχει γιο και να ειναι γειτονας του Γκουφυ!

Τελικα καποια θα μπερδευουν παραπανω καποια λιγωτερο. Δεν πρεπει να τα βλεπουμε οπως το Βιος και Πολιτεια του Σκρουτζ. Παρομοιες αποριες βλεπουμε να εκφραζονται και στο περιοδικο κομιξ. Τελικα θα ηταν καλυτερο να τα αντιμετωπιζουμε σαν ανεξαρτητα επεισοδια καποιου σηριαλ.

Και να μην ξεχναμε οτι τα κομικς φτιαχνονται ουσιαστικα για να ψυχαγωγηθουμε κι λιγωτερο για να παιρνουμε καποιες λεπτομερειες πολυ σοβαρα.

 

 

  • Like 10
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Μολονότι και ο ίδιος το χαρακτηρίζει πιο γενικευμένο, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς εντάσσεται το συγκεκριμένο post του αγαπητού μου Παύλου στο όλο θέμα του διαχωρισμού Γάντζου και Βρούτου. Διατυπώνει κάποιες παρατηρήσεις που από μόνες τους έχουν ασφαλώς την αξία τους, αλλά ελλείπει, κατά την άποψή μου, η συνάφεια με το ζήτημα που μας απασχόλησε. ΄Οσο για τον αφορισμό "Και να μην ξεχναμε οτι τα κομικς φτιαχνονται ουσιαστικα για να ψυχαγωγηθουμε κι λιγωτερο για να παιρνουμε καποιες λεπτομερειες πολυ σοβαρά" θα ήθελα να παρατηρήσω ότι αυτό που διαφοροποιεί τον συλλέκτη κόμικς και μάλιστα τον comicmaniac από τον κοινό αναγνώστη είναι ότι ο δεύτερος απλά διασκεδάζει διαβάζοντάς τα ενώ ο πρώτος, χωρίς να απαρνιέται τη διασκέδαση και την απόλαυση, ασχολείται και με λεπτομέρειες. Και κλασικό παράδειγμα είναι ο ίδιος ο καλός μου φίλος που μας παρουσιάζει πάρα πολλά και εξαιρετικά εμπεριστατωμένα θέματα και ποστ γεμάτα από ένα σωρό χρήσιμες και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες.

Edited by tryfev
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Νομιζω οτι καποιες φορες παρεξηγατε αυτα που γραφω διαβαζοντας τα σαν να γραφω δικες μου προσωπικες αποψεις. Σας διαβεβαιω οτι αν το κανετε αυτο ειναι μεγαλο λαθος. Γραφω βασει των οσων γνωριζω με την κυριολεκτικη εννοια.

Και τα γραφω για ενημερωση και πληροφορηση σας. Αρα και οι οποιες διαφωνιες σας δεν πρεπει να στραφουν προς το μερος μου σαν να εχω την παραμικρη συμμετοχη.

Κι αν νομιζει καποιος οτι αυτα που γραφω για τετοια θεματα ειναι επειδη τα εγκρινω ή τα εφαρμοζω και παλιν κανει λαθος. Απεναντιας !!

 

Πολυ βαρια λεξη ο "αφορισμος" στο πιο πανω ποστ του τρυφωνα και επειδη δεν θεωρω οτι εγινε αντιληπτο τι εννοω, το εξηγω λιγο παραπανω.

Εγραψα "Και να μην ξεχναμε οτι τα κομικς φτιαχνονται ουσιαστικα για να ψυχαγωγηθουμε κι λιγωτερο για να παιρνουμε καποιες λεπτομερειες πολυ σοβαρα. "

Εγω το εγραψα σαν μια απελευθερωτικη χαλαρωτικη προτροπη. Κι αλλωστε αναφερθηκε σε λεπτομερειες που συχνα ειναι εκτος της κομιξικης νοοτροπιας. Και φυσικα αναφερομαι εντελως σε γενικο επιπεδο κι οχι σε κατι ειδικο που υπαρχει σε αυτο ή αλλα θεματα. Η προταση μου ειναι εντελως καλοπροαιρετη, με την καλη εννοια!!

Αυτα που γραφω δεν αφοριζουν το συστημα σαν να υπαρχει τροπος να αλλαξει. Γιατι δεν ειναι προς το συστημα που απευθυνομαι τωρα αλλα προς εσας. Και ειναι πληροφοριες στο στυλ σαν να διαβαζετε ενα χαρτη.

Ουτε σημαινει οτι το ολο εκδοτικο συστημα θα αλλαξει νοοτροπιες απλως και μονο επειδη οι αναγνωστες το ζητουν. Ειναι εταιριες και αντιμετωπιζουν τα θεματα με γνωμονα το δικο τους συμφερον.

Καθημερινα φτιαχνονται τοσες πολλες ιστοριες απο τοσα πολλα και διαφορετικα επιτελεια με εκδοτες, αρχισυνταχτες, σχεδιαστες, σεναριογραφους, μελανωτες, κλπ, που ειναι αδυνατον να υπαρξει η οποιαδηποτε συνοχη σε ακολουθια σεναριακη μεταξυ τους. Και ΔΕΝ το επιδιωκουν !

Οσο κι αν απορει καποιος γιατι ο ταδε ειπε το ενα στην μια ιστορια ενω στην αλλη ελεγε το αναποδο, δεν προκειται να αλλαξει κατι. Οι παραμετροι ειναι παμπολλοι. Ο καθε δημιουργος αγνοει κυριολεκτικα τι κανει ο διπλανος του! Οι ιστοριες ειναι εντελως ανεξαρτητης κατασκευης μεταξυ τους σε ολα. Το θεμα αντιμετωπιζεται ανταγωνιστικα κι οχι συναγωνιστικα, δεν υπαρχει ευγενης αμιλλα, ουτε ευκολια κινησεων παρα μονο να κανει ο καθενας αυτο που πληρωνεται.

 

Μην περιμενετε να ξαναβρεθει Ντον Ροσα να κατσει να μελετησει ολο το φασμα ιστοριων παντου και να φτιαξει καποια κοινη βαση.

Η λεξη κομικς παραπεμπει στο οτι κατι γινεται με τη χιουμοριστικη πλευρα. Αν παρουμε παραδειγμα τα ντισνευ, δεν εχει κανενα νοημα να απορουμε γιατι ενω σε μια ιστορια ο Ντοναλντ απεκτησε λεφτα και μετακομισε στην επομενη ιστορια παλι ειναι μπατιρης. Δεν εχουν σχεση με τη δικη μας πραγματικοτητα.

 

Αρα καλον θα ηταν να τα απολαμβανουμε οπως το φαγητο μιας ημερας γιατι την επομενη θα φαμε κατι αλλο. Τα φαγητα, καποια ειναι καλομαγειρεμμενα καποια οχι, καποια ειναι απο υγειινα υλικα καποια οχι, μερικοι καποια θελουν να τα ξαναφαμε, αλλοι οχι! Καποιοι απολαμβανουν να τρωνε καποιοι οχι.

Η ζωη ειναι πολυ μικρη για να παρασκοτιζομαστε. Και σας διαβεβαιω οτι υπαρχουν παρα πολλα γυρω μας που χρηζουν πραγματικα σοβαρης μεταχειρισης.

Edited by cydisneyman
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Πολυ βαρια λεξη ο "αφορισμος" στο πιο πανω ποστ του τρυφωνα και επειδη δεν θεωρω οτι εγινε αντιληπτο τι εννοω, το εξηγω λιγο παραπανω.

Εγραψα "Και να μην ξεχναμε οτι τα κομικς φτιαχνονται ουσιαστικα για να ψυχαγωγηθουμε κι λιγωτερο για να παιρνουμε καποιες λεπτομερειες πολυ σοβαρα. "

Εγω το εγραψα σαν μια απελευθερωτικη χαλαρωτικη προτροπη. Κι αλλωστε αναφερθηκε σε λεπτομερειες που συχνα ειναι εκτος της κομιξικης νοοτροπιας. Και φυσικα αναφερομαι εντελως σε γενικο επιπεδο κι οχι σε κατι ειδικο που υπαρχει σε αυτο ή αλλα θεματα. Η προταση μου ειναι εντελως καλοπροαιρετη, με την καλη εννοια!!

Αυτα που γραφω δεν αφοριζουν το συστημα σαν να υπαρχει τροπος να αλλαξει. Γιατι δεν ειναι προς το συστημα που απευθυνομαι τωρα αλλα προς εσας. Και ειναι πληροφοριες στο στυλ σαν να διαβαζετε ενα χαρτη.

 

Πολύ φοβάμαι πως ο φίλος μου ο Παύλος μπερδεύτηκε κάπου.

Πράγματι, η λέξη "αφορισμός" έχει δύο εντελώς διακριτές σημασίες.

 

Η μία υποδηλώνει την εκκλησιαστική ποινή που επιφέρει την ισόβια (οπότε λέγεται και ανάθεμα) ή πρόσκαιρη αποκοπή κάποιου πιστού από το σώμα της εκκλησίας (ανάθεμα Βενιζέλου για πολιτικούς λόγους, αφορισμός Εμμανουήλ Ροΐδη λόγω "Πάπισσας Ιωάννας", αφορισμός Ανδρέα Λασκαράτου λόγω της αμείλικτης πολεμικής του κατά της εκκλησίας κλπ. κλπ.).

 

Η δεύτερη έχει φιλοσοφικές προεκτάσεις και υποδηλώνει την σύντομη, περιεκτική δήλωση που περιέχει μια ευρύτερα αποδεκτή αλήθεια, το απόφθεγμα.

Θα σας κουράσω λίγο, παραθέτοντας όσα λέει ο Κωνσταντίνος Τσάτσος εξηγώντας την δεύτερη αυτή έννοια της λέξης:

"Ο αφορισμός είναι ένα ιδιαίτερο είδος σκέψης που διαπλάσσει και ένα ιδιαίτερο είδος έκφρασης, όπως η σπίθα είναι ένα ιδιαίτερο είδος φωτιάς. Πρέπει να είναι κάτι ολόκληρο στη συντομία του. Κάτι σύντομο που ανοίγει μακριές προοπτικές. Κάτι πυκνό και αυστηρό χωρίς να είναι στεγνό. Μια έκκληση στη σκέψη του άλλου, μια κρούση, ένα λογοτεχνικό είδος. Ο αφορισμός είναι ένα φιλοσοφικό επίγραμμα. Είναι ένα φιλοσοφικό ρητό , αλλά πιο εκτεταμένο, πιο αναλυμένο. Κάτι μεταξύ του "ρητού" και του συνεχούς λόγου. . . ".

 

Δεν είπα λοιπόν ότι ο Παύλος αφορίζει, δηλαδή αναθεματίζει, το σύστημα ή οτιδήποτε άλλο, αλλά ότι διατυπώνει μια άποψη με αποφθεγματικό και κάπως δογματικό τρόπο.

 

Και θα κλείσω προσθέτοντας ότι πάνω απ' όλα ο Παύλος (και το ξέρει καλά) είναι για μένα αγαπητός και πολύτιμος φίλος, με εξαιρετικά σημαντική προσφορά κατά τους 2 1/2 μήνες της συμμετοχής του στο φόρουμ και οι απόψεις του είναι για μένα απόλυτα σεβαστές ακόμα και όταν κάποια από αυτές με "γαργαλάει" λιγάκι ωθώντας με να απαντήσω, όπως έκανα χτες.

Edited by tryfev
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

"Μολονότι και ο ίδιος το χαρακτηρίζει πιο γενικευμένο, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς εντάσσεται το συγκεκριμένο post του αγαπητού μου Παύλου στο όλο θέμα του διαχωρισμού Γάντζου και Βρούτου."

απο το ποστ 15. (συμπληρωματικη εξηγηση)

το αναφερω ως πιο γενικευμενο στο πνευμα δυο ονοματων, θειος και ανηψιος. θεωρω οτι ημουν σαφης με αυτα που εγραψα αμεσως μετα. το οτι δεν αναλωθηκα κι εγω ειδικα στα δυο ονοματα δεν σημαινει οτι ημουν εκτος θεματος γιατι μετα το διαβασμα ολων των πιο πανω ποστ θεωρησα οτι αφου καλυφθηκε το ειδικο ονομαστικο θεμα μπορουσα να μπω στο γενικο θεμα δυο ονοματων, τα γνωστα "διδυμα", ενα παρα πολυ συνηθισμενο φαινομενο στα κομικς και οχι μονο.

 

Θα ηταν αυταπατη να περιμενει ο οποιοσδηποτε να συμφωνουν ολοι σε ολα. Για τους μυημενους θυμιζω την ιστορια με τον Ντοναλντ οπου ολοι ηταν Ντοναλντ.

Αλλα αγαπητε Τρυφωνα ειναι φυσει αδυνατον να εχουμεν ολοι τη δικη σου μορφωση και γνωσεις και να ξερουμε ολες τις εννοιες καθε λεξης. Ναι μεν γηρασκομεν αει διδασκομενοι, αλλα οπως ειπαν και σε μια παλια ελληνικη ταινια δεν ειναι οτι διδασκομεν αλλα κι οτι γηρασκομεν..

post-13944-13014097604297_thumb.gif

Αρα πρεπει να αφησουμε ο καθενας το στιγμα του. Και παλιν λοιπον θα τονισω οτι πολλα που γραφω δεν ειναι η προσωπικη μου αποψη αλλα σκεττες πληροφοριες. Κι αυτο δυστυχως καποιες φορες δεν γινεται αμεσως κατανοητο.

Το πλεονεκτημα του κειμενου ενος ποστ ειναι οτι μπορει να διαβαστει οποτεδηποτε απο τον οποιονδηποτε, ομως οτι κι ο καθενας εχει το δικο του τροπο. Και μπορει αμα διαβαστει κατι με διαφορετικη διαθεση της στιγμης να γινουν αντιληπτα διαφορετικα καποια.

Ομως για καποιες ελαχιστες περιπτωσεις ειναι απαραιτητο να γινονται καποια ακομα πιο ξεκαθαρα. Γιατι ολοι αξιζουν προσοχης.

Edited by cydisneyman
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Φίλε Παύλο, σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια αλλά και για όσα σημαντικά μάς λες στα ποστ σου, που είναι απόσταγμα βαθειάς γνώσης και εμπειρίας στο χώρο των κόμικς του Ντίσνεϋ, ανεξάρτητα αν δεν είναι πάντα δικές σου απόψεις αλλά κάποτε και απλές πληροφορίες, όπως με περισσή μετριοφροσύνη τονίζεις.

Και κάτι ακόμη: Παρέλειψα στο προηγούμενο ποστ μου να αναφερθώ στην πολύτιμη συμβολή σου στο inducks (μέσω τού οποίου και γνωριστήκαμε) με αρχειοθετήσεις 332 τευχών μέχρι σήμερα που σε τοποθετεί στην 6η θέση των αρχειοθετών ελληνικών τευχών Disney, μετά τον ασυναγώνιστο Φραγκίσκο με 2421, τον Nick Dion (τον δικό μας Dionik) με 905, τον Γεράσιμο (figolfin στο Greekcomics) με 599, τον John Lagos που δεν ξέρω με 530 και τον Georg Zoit (τον δικό μας Phantom Duck αν δεν κάνω λάθος) με 448, ενώ η αφεντιά μου ακολουθεί στην 7η θέση αλλά σε μεγάλη απόσταση με 123 μόνο τεύχη.

Τέλος, θεωρώ επαρκή την εξήγηση που δίνεις για τη συλλογιστική που σε οδήγησε στον συσχετισμό του τίτλου του θέματος με το ποστ σου της 8 Φεβρουαρίου.

Edited by tryfev
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Το να πει ενας π.χ. σε καποιον οδηγο που του ζητα να μαθει που ειναι ο ταδε δρομος, το που ειναι ο δρομος ειναι μια απλη αντικειμενικη βοηθεια/πληροφορια, το απο ποιους δρομους μπορει να παει ειναι η υποκειμενικη βοηθεια γιατι μπορει να πει και αρλουμπες... κι ο οδηγος να καταληξει αλλου!

 

Πρεπει να κανω μια επεξηγηση για τις λεγομενες καταχωρησεις στο inducks. Αφορουν μονον τις καταγραφες στοιχειων και καθολου τις εικονες. Δυστυχως για τα σκανς δεν υπαρχει καμμια συγκεντρωτικη λιστα. Θα ηταν μια πολυ διαφορετικη λιστα οπου φετος και ο Κριτων κανει μια τεραστια συνεισφορα. Υπαρχουν κι εκει πολλοι πλεον ανενεργοι συνεισφεροντες. Ειναι ομως αναμενομενο αφου σιγα-σιγα τα τευχη συμπληρωνονται.

Το inducks δεν λειτουργει παντα με αυτοματες εντολες και υποκειται συχνα σε υποκειμενικες ενεργειες του κλειστου επιτελειου. (και δεν εννοω τους ελληνες)

Επισης οι κωδικοι μας που αναφερονται δεν μπαινουν αυτοματα αλλα απο τον καθε καταγραφεα. Η αναφερομενη λιστα ειναι παντα ημιτελης και σιγουρα αδικει καποιους.

 

καποιες φορες καταντα υπερβολικα κουραστικο να πρεπει να επεξηγηθει το παραμικρο...

 

περιλαμβανω εδω το λινκ για το θεμα inducks.

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=8248&st=150&p=171666entry171666

 

 

Κι επειδη το θεμα ειναι για τον Γαντζο και τον Βρουτο, πρεπει να επιστρεψουμε σε αυτο.

Το ονομα Γαντζος προερχεται απο την μεταφρασμενη την ιταλικη ονομασια που ηταν αλλοτε Γκαντζο, αλλοτε Γαντζος, αλλοτε Γατζος. το Τζακ δεν το θυμαμαι απο ποια ειναι.

Δεν εχει ομως τοση σημασια. Σημασια εχει οτι η παρουσια τους που ειναι σαν κομητης... Ερχοταν, περνουσε χαβαλετζιδικα, ανακατευοταν παντου. Συχνα τον φιλοξενουσε ο Γκουφυ οπου στο τελος να τον βγαζει απο δυσκολες καταστασεις. Εχει φιλοξενηθει συχνα κι απο τον Μικυ τον οποιο εχει βοηθησει στις αστυνομικες περιπετειες.

Το στυλ του γενικως το ιδιο απο τους περισσοτερους σχεδιαστες/σεναριογραφους.

Edited by cydisneyman
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Το να πει ενας π.χ. σε καποιον οδηγο που του ζητα να μαθει που ειναι ο ταδε δρομος, το που ειναι ο δρομος ειναι μια απλη αντικειμενικη βοηθεια/πληροφορια, το απο ποιους δρομους μπορει να παει ειναι η υποκειμενικη βοηθεια γιατι μπορει να πει και αρλουμπες... κι ο οδηγος να καταληξει αλλου!

 

Πρεπει να κανω μια επεξηγηση για τις λεγομενες καταχωρησεις στο inducks. Αφορουν μονον τις καταγραφες στοιχειων και καθολου τις εικονες. Δυστυχως για τα σκανς δεν υπαρχει καμμια συγκεντρωτικη λιστα. Θα ηταν μια πολυ διαφορετικη λιστα οπου φετος και ο Κριτων κανει μια τεραστια συνεισφορα. Υπαρχουν κι εκει πολλοι πλεον ανενεργοι συνεισφεροντες. Ειναι ομως αναμενομενο αφου σιγα-σιγα τα τευχη συμπληρωνονται.

Το inducks δεν λειτουργει παντα με αυτοματες εντολες και υποκειται συχνα σε υποκειμενικες ενεργειες του κλειστου επιτελειου.

Επισης οι κωδικοι μας που αναφερονται δεν μπαινουν αυτοματα αλλα απο τον καθε καταγραφεα. Η αναφερομενη λιστα ειναι παντα ημιτελης και σιγουρα αδικει καποιους.

 

 

Φίλε Παύλο. Δυσκολεύομαι ειλικρινά να καταλάβω την εμμονή σου να διατυπώνεις τις απόψεις σου με δογματικό τρόπο, αφού δεν λες απλά τη γνώμη σου, αλλά αυτά που πιστεύεις τα παρουσιάζεις ως δεδομένα, σαν να είναι η "εξ αποκαλύψεως αλήθεια"

 

Τώρα επικρίνεις το Inducks που, αν μη τι άλλο, προσφέρει σημαντικότατη βοήθεια σε όσους ενδιαφέρονται πραγματικά να βρίσκουν στοιχεία για τις ιστορίες Disney σε ελλαδικό και παγκόσμιο επίπεδο και στην προσπάθεια αυτήν συμμετέχουν ανιδιοτελώς πολλοί άνθρωποι, κι εσύ ο ίδιος μέχρι πρό τινος. Θεοποιείς τις εικόνες και τα σκαναρίσματα και μειώνεις την πληθώρα χρήσιμων στοιχείων που παρέχει και που συνεχώς συμπληρώνονται με κόπο από όλους όσοι έχουν συμμετάσχει και συμμετέχουν ακόμη στην προσπάθεια αυτή. Κι ακόμη δεν καταλαβαίνω πώς θα ήταν η συγκεντρωτική λίστα των σκανς. Αφού και τώρα άμα πας στο συγκεκριμένο τεύχος ή στη συγκεκριμένη ιστορία θα βρεις και τις εικόνες που την αφορούν.

 

Θα απαντήσω λοιπόν κι εγώ, μιας και η αφορμή για όσα λες προήλθε από την καλοπροαίρετη σκέψη μου να εξάρω τη δική σου συμβολή στο inducks και μιας και τους τελευταίους μήνες προσπαθώ να βάλω κι εγώ το μικρό μου λιθαράκι στη συμπλήρωσή του. Και θα απαντήσω χωρίς φόβο και πάθος: Ναι, το Inducks έχει ελλείψεις, δεν είναι τέλειο, αλλά είναι το καλύτερο που υπάρχει και θα πρέπει αντί να το λιθοβολούμε να προσπαθούμε να το βελτιώσουμε. Για να μπορέσει η λίστα να γίνει λιγότερο "ημιτελής και άδικη", όπως την αποκαλείς.

 

΄Οσο για τους κωδικούς (και το ξέρεις πολύ καλά) ο αρχειοθέτης ή καταγραφέας ή indexer ή όπως αλλιώς θέλεις να τον πεις, σαν υπεύθυνο άτομο, θα τους τσεκάρει, αν δυσκολευθεί θα ψάξει να τους βρει μέσω της σύνθετης αναζήτησης και μόνο όταν είναι βέβαιος ότι είναι οι σωστοί θα τους προσθέσει. Δεν θα τους βγάλει από το μυαλό του. Και όταν δεν είναι σίγουρος, θα βάλει το κόκκινο "Χ" της αβέβαιης αναγνώρισης. Και φυσικά δεν πρόκειται για κωδικούς που επινόησε το "κλειστό επιτελείο" του inducks αλλά για κωδικούς που προϋπήρχαν της ίδρυσης του inducks (1992) αφού τους βλέπουμε συχνά τυπωμένους σε τεύχη π.χ. του 1981 (έχω μπροστά μου ένα τέτοιο τεύχος) και ίσως και σε παλιότερα. Μιλώ βέβαια για κωδικούς ιστοριών. ΄Αλλο θέμα είναι οι κωδικοί που μπαίνουν από τους ΄Ελληνες indexers για ελληνικά θέματα (διαφημίσεις, αναγγελίες επόμενων τευχών, πίνακες περιεχομένων, άρθρα κλπ.) που αρχίζουν με Qgr (και που προφανώς θα υπάρχουν ανάλογοι και σε άλλες χώρες για τα θέματα που αφορούν τις χώρες αυτές).

Ακόμη, ως προς την υποκειμενικότητα, είναι αναπόφευκτη ως ένα σημείο σε κάθε δουλειά. ΄Οπως αναπόφευκτο είναι κάποιοι, κάποια διοικούσα ομάδα, να θέτουν ορισμένους κανόνες (όπως συμβαίνει παντού), κανόνες που μπορεί και να μην είναι πάντα απόλυτα αντικειμενικοί

Edited by tryfev
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Θα παρακαλέσω τους ανωτέρω αξιότιμους συμφορουμίτες, να περιοριστούν στο θέμα ή αν θέλουν να φιλοσοφήσουν/ανταλλάξουν απόψεις επί παντός επιστητού να ανοίξουν ένα θέμα στην Γενική συζήτηση ώστε να μην κουράζουν τα μέλη που μπαίνουν εδώ για τον συγκεκριμένο χαρακτήρα.

 

Ευχαριστώ :efxaristo:

 

:cheers3:

  • Like 10
Link to post
Share on other sites

Αγαπητε Τρυφωνα το οτι καποια που γραφω δεν τα κατανοησεις δεν ειναι προβλημα. Ουτε σε εμενα ειναι δυνατον να μπω στο δικο σκεπτικο σου και να κατανοησω ολα οσα γραφεις εσυ.

Κι αν οπως γραφεις εμφανιζομαι δογματικος δεν πειραζει, ειναι δικη μου υποθεση, αστο και προχωρα στη δικη σου συνεισφορα, και μην παιρνεις οσα γραφω οτι εσυ εισαι ο μονος αποδεχτης.

 

Οσον αφορα το inducks δεν υπηρχε κανενας απολυτως λογος να κατσεις να τα γραψεις ολα αυτα. Απευθυνεσαι στον πιο παλιο ελληνα indexer. Ασχολουμαι με αυτο το αρχειο πριν ακομα εμφανιστει το inducks οταν λεγοταν dcml και να μου επιτρεψεις να ξερω πολυ καλυτερα απο ολους σας τι συμβαινει εκει.

υπαρχουν και οι σχετικες πληροφοριες στο θεμα για το inducks.

οσον αφορα τη δικη μου συνεισφορα, αυτη ειναι διαρκης και συνεχιζεται, παροτι δεν φαινεται.

 

 

http://www.greekcomi...66entry171666

 

==========

προσθηκη

βλεποντας το μηνυμα του βαλτασαρ, δεν εχω παρα να συμφωνησω.

 

-----------------

Εχω ζητησει να σβηστουν τα ποστ μετα το 14 γιατι δεν εχουν αμεση σχεση με το θεμα, ή να ενωθουν τα ποστ του καθενος για να μπορει να τα αναπροσαρμοσει. Δεν ξερω αν ποτε γινει κατι.

Το προβλημα ειναι οτι οταν υπαρχει στην απαντηση το προηγουμενο κειμενο ΔΕΝ μπορει να γινει η οποια θετικη αλλαγη και αρα καμμια αφαιρεση δυσαρεστων προτασεων ή αντικατασταση τους με πιο κατανοητες. Θεωρω οτι σε ενα αναλαφρο φορουμ οπως αυτο δεν μπορει να μην μπορει να αλλαξει το παραμικρο με τη δικαιολογια οτι καποιος τα διαβασε και εβαλε "ευχαριστω"!

Προτιμω να κανω εδω αυτη την προσθηκη γιατι δυστυχως δεν εχω κανενα τροπο να διορθωσω το παραμικρο ειτε σε αυτο το σημειο ειτε σε αλλα. Λυπαμαι για οσους δυσαρεστουνται οταν διαβαζουν "ασχετα" με το θεμα ποστ. Το ιδιο αισθανομαι κι εγω οταν το βρισκω μπροστα μου γιατι γινεται κουραστικο οταν ψαχνεις κατι συγκεκριμμενο.

Θεωρω οτι καπου επρεπε να τα καταγραψω αυτα γιατι δεν μπορω να απασχολουμαι συνεχως με αυτα.

Edited by cydisneyman
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

Κι εγώ αποδέχομαι την ορθή σύσταση του φίλου Γιώργου και σταματώ γιατί πράγματι ξεστρατίσαμε από το θέμα και τα ποστ μας κατάντησαν ψευδεπίγραφα. Επίσης σταματώ οριστικά και αμετάκλητα την ανταλλαγή απόψεων με τον Παύλο για το θέμα του Inducks σεβόμενος τις απόψεις του αλλά κρατώντας τις δικές μου. ΄Αλλωστε, είναι ματαιοπονία να διαλέγεσαι με κάποιον που είναι πεπεισμένος ότι "ξέρει πολύ καλυτερα από όλους τι συμβαίνει".

Link to post
Share on other sites
beer.gif
  • Like 3
Link to post
Share on other sites
:beer3: No hard feelings my friend
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Επειδη δεν πρεπει να αφησουμε το θεμα παραπονεμενο κι επειδη δεν ειδα τα σχετικα στατιστικα, το εψαξα (και μεσω inducks) και βρηκα τα εξης.

Ο Γατζος εμφανιστηκε για πρωτη φορα στο μικυμαους 145 στη ιστορια Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΓΚΑΝΤΣΟ. Η ανατυπωση αυτης της ιστοριας ειναι στο κλασικο ντισνευ 175. Ο τιτλος ειναι χτυπητος αλλα στην Ιταλια δεν υπαρχει καποια προηγουμενη μεγαλη ιστορια που να δικαιολογει οτι ειχε καποια ξεχασμενη εμφανιση. Αρα μπηκε λογω των αρκετων μονοσελιδων που μερικες εχουν τυπωθει και στα ελληνικα.

post-13944-13010738243692_thumb.jpg

Ο Βρουτος εμφανιστηκε στο μικυμαους 633 (+ 1636 + κλασικο 102) στην ιστορια Η ΓΕΦΥΡΑ ΤΟΥ ΛΟΣΑΟΥΛΙΤΟ μαζι με τον Γατζο και τον Μικυ.

post-13944-13010737483881_thumb.jpg

Οσο κι αν εψαξα δεν βρηκα πουθενα κανονικο εξωφυλλο με το διδυμο Γατζο-Βρουτο. Μονο μια εικονα απο καποιο σκανδιναβικο τευχος. Το περιεργο ειναι οτι ψαχνοντας εβρισκα εξωφυλλα οπου εβλεπα τον Βρουτο με αλλους ομως νομιζες οτι ηταν ο Γατζος. Μαλλον θα οφειλεται στο οτι ο Γατζος ειναι δημιουργημα του Γκονζαλες ενω ο Βρουτος του Σκαρπα, συνεπως ο Σκαρπα και οι αλλοι ιταλοι προτιμουσαν το δικο τους δημιουργημα.

post-13944-130107378125_thumb.jpgpost-13944-13010737647494_thumb.jpgpost-13944-13010737918889_thumb.jpg

Το ονομα που πηρε στα ιταλικα ειναι GANCIO απο το οποιο εγινε προσπαθεια να αποδοθει σωστα στα ελληνικα ομως η λεξη αυτη σημαινει Αγκιστρο, ενω το BRUTO σημαινει κτηνος. Ομως στη συμπεριφορα δεν νομιζω να θυμιζει σε κανεναν τον γνωστο Μπρουτο απο τον Ποπαυ!

  • Like 9
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

BUMP

 

[...] Στην ελληνική έκδοση (τουλάχιστον στο #633) δεν αναφέρεται πουθενά το όνομά του, αλλά τον φωνάζουν "μικρέ", "γιε μου" κλπ. Μάλλον του μεταφραστή δεν άρεσε το όνομα Βρούτος. :P

Αν κάποιος έχει τα τεύχη Κλασικά Ντίσνευ #102 ή Μίκυ Μάους #1636 μπορεί να μας πει αν εκεί αναφέρεται το όνομα Βρούτος? ;)

 

Στο  #1633 που διάβασα πρόσφατα δεν αναγραφόταν το όνομά του.

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Και στα Κλασικά # 102 δεν αναφέρεται το όνομα του Βρούτου...!

Τον αποκαλούν "μικρέ"  και "γιε μου"...!

Αντιθέτως ο πατέρας έχει όνομα και τον φωνάζουν Γκάντσο...!

  • Like 7
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Από το Μίκυ Μάους #2085:

 

ΓΑΤΖΟΣ

Α' ΕΜΦΑΝΙΣΗ 1949

ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ Μανουέλ Γκονζάλες

ΤΟΠΟΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ Είναι ελεύθερο πουλί, αλλά συχνά μένει στους φίλους του στο Μίκυ Σίτυ.

ΧΟΜΠΥ Η λύση μυστηρίων και τα μακρινά ταξίδια

 

Ο Γάτζος είναι ελεύθερο πουλί! Έρχεται στο Μίκυ Σίτυ όποτε πεθυμήσει τους φίλους του. Όταν τα όρια της πόλης αρχίσουν να τον στενεύουν, ανοίγει τα φτερά του και φεύγει για εξωτικά μέρη. Πάντα έχει μια καινούργια περιπέτεια να διηγηθεί και του αρέσει να κομπάζει για τα κατορθώματά του. Μέχρι και στην Σαχάρα έχει φτάσει η αφεντιά του, όπου υπηρέτησε στην Λεγεώνα των Ξένων. Φυσικά, ποτέ δεν παραδέχεται τις γκάφες του και τις ζημιές που μπορεί να προκαλέσει η υπέρμετρη αυτοπεποίθησή του. Παρ' όλα αυτά, έχει συντροφεύσει τον Μίκυ σε πολλές επικίνδυνες αποστολές και τον έχει βοηθήσει να ρίξει φως σε ένα σωρό σκοτεινές αστυνομικές υποθέσεις.

 

post-556-0-30141800-1408369022_thumb.gif

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.