Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ion

GOTTFREDSON FLOYD [ (1905 - 1986) ]

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις

Δημιουργός:
GOTTFREDSON FLOYD
Ημερ. γέννησης:
05/05/1905
Τόπος γέννησης:
Kaysville, Utah, ΗΠΑ
Ημερ. θανάτου:
22/07/1986
Εργογραφία:

FLOYD GOTTFREDSON
1στ.jpg

 

Ο Φλόυντ Γκότφρεντσον γεννήθηκε στο Κέυσβιλ της Γιούτα το 1905. Από νεαρή ηλικία ήταν λάτρης των κόμικς σε στριπ που δημοσιεύονταν στις εφημερίδες. Αγαπημένες του ιστορίες ήταν αυτές των Krazy Cat, Barney Google και Wash Tubbs. Έτσι αποφάσισε να ακολουθήσει μαθήματα σχεδίου δι’ αλληλογραφίας και παρά το γεγονός ότι ένα κυνηγετικό ατύχημα σχεδόν σακάτεψε το χέρι με το οποίο ζωγράφιζε, κατάφερε να κερδίσει έναν διαγωνισμό για νέους σκιτσογράφους. Καθώς όμως δυσκολευόταν να βρει δουλειά στη Γιούτα ως σχεδιαστής, ο εικοσιτριάχρονος Γκότφρεντσον πήρε την απόφαση να μετακομίσει στο Λος Άντζελες.

Όταν ο Ουώλτ Ντίσνεϋ επισκέφθηκε την πολιτεία της Καλιφόρνια το 1929 αναζητώντας σχεδιαστές για το αναπτυσσόμενο, τότε, στούντιό του, ο Γκότφρεντσον κέρδισε μια θέση σε αυτό. Σκεπτόταν ότι εκεί θα αποκόμιζε την απαραίτητη εμπειρία ώστε να γίνει και αυτός κάποτε σχεδιαστής κόμικς. Παράλληλα εργαζόταν και ως ελεύθερος επαγγελματίας εικονογράφος για ένα περιοδικό αυτοκινήτου. Σιγά σιγά, το επάγγελμα του σχεδιαστή κόμικς τον ενδιέφερε ολοένα και λιγότερο, έως τη στιγμή που ο Ντίσνεϋ τον ρώτησε εάν θα μπορούσε να ασχοληθεί για δύο εβδομάδες ως σχεδιαστής των κόμικς σε στριπ του Μίκυ Μάους. Αυτό ήταν! Μόλις ο Γκότφρεντσον ξεκίνησε να σχεδιάζει τα στριπάκια του Μίκυ, φούντωσε ξανά η παλιά του αγάπη γι’ αυτά και ρίχτηκε με φλογερό ζήλο στη νέα του δουλειά. Έτσι, όταν ύστερα από 14 ημέρες υπενθύμισε στον Ντίσνεϋ ότι βρισκόταν σε αυτήν τη θέση ως προσωρινός αντικαταστάτης, ευχόταν εκείνος να μην τον αποσπάσει από το τμήμα των στριπ, πράγμα το οποίο φυσικά ουδέποτε συνέβη στα επόμενα 45 χρόνια. Ο Ντίσνεϋ είχε βρει επιτέλους τον κατάλληλο άνθρωπο για την κατάλληλη θέση, και έτσι ανέθεσε αποκλειστικά στον Γκότφρεντσον να γράφει και να σχεδιάζει τις ιστορίες των στριπ με τον Μίκυ Μάους.

Στα επόμενα χρόνια, ο Φλόυντ Γκότφρεντσον δημιούργησε ένα πλήθος από νέους χαρακτήρες που εμπλούτισαν τις ιστορίες του Μίκυ, όπως το Μαύρο Φάντασμα, τα ανίψια του Μίκυ Μόρτυ και Φέρντυ Μάους, τον Επιθεωρητή Ο’ Χάρα, τον Ήτα-Βήτα, αλλά και ένα πλήθος δευτερευόντων χαρακτήρων, ξεχασμένων σήμερα, οι οποίοι ωστόσο έμειναν κλασικοί, όπως το άλογο του Μίκυ Tanglefoot, και ο άσπονδος εχθρός του και δικηγόρος του Μαύρου Πητ, Sylvester Shyster. Η νέα πνοή που έφερε ο πρωτοπόρος Γκότφρεντσον στα ημερήσια στριπ ήταν τόση ώστε άρχισαν να διοργανώνονται έως και δημόσιες συζητήσεις με θέμα τις ιστορίες που σχεδίαζε.

Η πρώτη ιστορία που δημιούργησε είχε τον τίτλο ?Ο Μίκυ στη Θανάσιμη Κοιλάδα? (Mickey Mouse in Death Valley). Ένα χρόνο αργότερα, ο Γκότφρεντσον απέκτησε τον πρώτο του βοηθό στο σχέδιο. Έως τότε ο Γκότφρεντσον, με τη βοήθεια του Ερλ Ντυβάλ, επεξεργαζόταν τις ιστορίες, τις οποίες μελάνωνε μόνος του. Το 1931 όμως, ο Τσαρλς Άλφρεντ (Αλ) Ταλιαφέρρο έγινε ο πρώτος μελανωτής του. Μαζί δημιούργησαν την σειρά κόμικς σε στριπ με τίτλο ?Ο Μίκυ Πυροσβέστης? το 1931. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο Ταλιαφέρρο θα γράψει τις δικές του ιστορίες με τον Ντόναλντ Ντακ, και θα γίνει γνωστός παντού, όπως ο Γκότφρεντσον με τις ιστορίες με τον Μίκυ Μάους. Από το 1932 έως το 1940, βοηθός και μελανωτής του Γκότφρεντσον διετέλεσε ο Τεντ Τουέητς. Την περίοδο αυτή, ο Αμερικανός σχεδιαστής θα δημιουργήσει μερικές από τις κορυφαίες ιστορίες του: ?Ο Μίκυ στη Λεγεώνα των Ξένων? (1936, Mickey Mouse Joins the Foreign Legion), ?Ο Μίκυ και το Μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος? (1939, Mickey Outwits the Phantom Blot), ?O Θαυματοποιός? (1939, The Miracle Master) και άλλες.

Έως τις 11Δεκεμβρίου 1938, στα ημερήσια στριπ του Γκότφρεντσον, ο Μίκυ φαινόταν όπως όλα τα υπόλοιπα χρόνια: φορούσε ακόμα το θρυλικό του σορτσάκι με τα δύο μεγάλα κουμπιά και ήταν ο ίδιος Μίκυ που το κοινό είχε γνωρίσει στο πρώτο του καρτούν ?Ατμόπλοιο Ουίλλυ? το 1928. Η αλλαγή συντελέστηκε στην ιστορία ?Ο Μίκυ και ο Ροβινσώνας Κρούσος? (Mickey Mouse and Robinson Crusoe). Στο στριπ αυτό ο Μίκυ εμφανίστηκε με λευκά περιγεγραμμένα μάτια και μαύρες κόρες, ενώ για πρώτη φορά φορούσε μακρύ παντελόνι. Ηθικός αυτουργός για αυτήν την καινοτομία δεν ήταν ο Φλόυντ Γκότφρεντσον, αλλά ο μέντοράς του Χάρβεϋ Έιζενμπεργκ, περισσότερο γνωστός για τις ιστορίες του με ήρωα τον Κακό Λύκο στα κόμικς του Ντίσνεϋ. Κειμενογράφος ήταν ο Μπιλ Ουώλς, Για τα επόμενα 17 χρόνια, έως και το 1955 που η King Features Syndicate έπαυσε τη δημοσίευση των κόμικς σε στριπ με ήρωα τον Μίκυ Μάους, ο Φλόυντ Γκότφρεντσον αφιερώθηκε κυρίως στον σχεδιασμό των ιστοριών του διάσημου ήρωα από το Μίκυ Σίτυ.

Ο μοναδικός ίσως σχεδιαστής που έχει καταφέρει να μιμηθεί με ιδιαιτέρως πειστικό τρόπο το αφηγηματικό ταλέντο του Γκότφρεντσον δεν είναι άλλος από τον Ρομάνο Σκάρπα. Οι ιστορίες του Ιταλού δημιουργού έμοιαζαν τόσο πολύ με εκείνες του Αμερικανού σχεδιαστή, ώστε συχνά ήταν πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει κανείς σε ποιον από τους δύο άνηκε η ιστορία. Από το 1984, μάλιστα, ο Σκάρπα εισήγαγε ξανά ιστορίες με τον Μίκυ Μάους σε μορφή στριπ, ως φόρο τιμής στον Φλόυντ Γκότφρεντσον.

Στην 45χρονη καριέρα του στον μαγευτικό κόσμο των κόμικς, ο πρωτοπόρος Φλόυντ Γκότφρεντσον κατάφερε να δημιουργήσει πάνω από 15.000 στριπ με ήρωα τον Μίκυ.

Πηγή: ΚΟΜΙΞ #115 (Ο Πρωτοπόρος των κόμιξ: Φλόυντ Γκότφρεντσον)

Περισσότερες πληροφορίες:
Wikipedia: Floyd Gottfredson
David Gerstein's Floyd Gottfredson page
The Floyd Gottfredson Tribute Page
Disney Legends: Floyd Gottfredson
I.N.D.U.C.K.S. : Floyd Gottfredson
 

Ζωγραφιές του Γκότφρεντσον με τον Μίκυ

18.jpg06.jpg05.jpg04.jpg03.jpg02.jpg24.jpg23.jpg22.jpg21.jpg19.jpg20.jpg16.jpg15.jpg13.jpg13.jpg12.jpg10.jpg09.jpg08.jpg07.jpg01.jpg11.jpg17.jpg14.jpg

  • Like 25

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Και τελειωμό δεν έχει!!!! :best::clap2:

 

 

:beer::beer:

  • Like 2

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

5 αστεράκια από 'μένα στο αφιέρωμα για έναν από τους μεγαλύτερους και συνάμα "αφανείς" σχεδιαστές που πέρασαν ποτέ από την Disney. Ο GOTTFREDSON είναι μεγάλο όνομα και απέκτησε μία παρουσίαση που του αξίζει

 

:thanks:

 

Ο μοναδικός ίσως σχεδιαστής που έχει καταφέρει να μιμηθεί με ιδιαιτέρως πειστικό τρόπο το αφηγηματικό ταλέντο του Γκότφρεντσον δεν είναι άλλος από τον Ρομάνο Σκάρπα.

Επίσης ας μην ξεχνάμε και τον Μπιλ Ράιτ ο οποίος ξανασχεδίασε ιστορίες του Γκοτφρεντσον με το χαρακτηριστικό του προσωπικό στυλ. Βέβαια ο σχεδιασμός του δεν είχε τόσες ομοιότητες με τον αρχικό δημιουργό (σε αντίθεση με τον Σκάρπα) και περιοριζόταν απλά σε αναδημοσίευση παλιών ιστοριών (πάλι σε αντίθεση με τον Σκάρπα) αλλά όπως και νά' χει μία αναφορά την αξίζει στο thread :P

Επεξεργασία από PhantomDuck
  • Like 2

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Μπραβο σου, πολυ δυνατο αφιερωμα :clap2:

 

Ειναι κριμα που ο Floyd δεν ειναι τοσο γνωστος σημερα και μονο οσοι πραγματικα ασχολουνται με τα κομικς τον ξερουν. Σ'αυτο ομως φταει η Disney...

 

Βλεπετε, πολλες απο τις ιστοριες του σημερα δεν θεωρουνται πολιτικα ορθες με τα κριτιρια της Disney. Για αυτο το λογο ειναι μαλλον απιθανο να δουμε επανεκδοσεις μερικων απο τις καλυτερες του ιστοριες.

 

Οι προβληματικες για την Disney ιστοριες ειναι αρκετες.. Εχουμε τις ιστοριες-περιπετειες που γραφτηκανε κατα την διαρκεια του πολεμου οι οποιες σημερα θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν ρατσιστικες, και εχουμε την γενικη ταση του Floyd να βαζει το ποντικι σε καθημερινες ανθρωπινες καταστασεις χωρις να εξωραιζει την κοινωνια. Σε μια κλασσικη ιστορια ο Μικυ προσπαθει απεγνωσμενα να αυτοκτονησει.. Αυτη η ιστορια ειναι absolute no-no για την Disney. Επισης εχουμε τις horror ιστοριες του, οι οποιες ειναι οι αγαπημενες μου.

 

Αυτη που θυμαμαι με μεγαλη αγαπη ειναι αυτη που ο Μικυ κληρονομει το στειχειωμενο σπιτι του μακαριτη ντετεκτιβ θειου του. Δεν νομιζω να ξαναεκδωθει αυτη η ιστορια γιατι η ηρωιδα στο τελος καιγεται ζωντανη..

 

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι ο Floyd ηταν για τον Μικυ οτι ηταν ο Barks για τα παπια.

 

Πιστευω παντως οτι ο Μικυ του Σκαρπα ηταν πολυ διαφορετικος ως χαρακτηρας. Βασικα ηταν πολυ ξερολας, τυχερος και τιμιος μεχρι αηδιας.. Τον Μικυ του Σκαρπα ηθελα να τον πλακωσω στις μπουνιες.. :confuse:

  • Like 3

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους
Οι προβληματικες για την Disney ιστοριες ειναι αρκετες.. Εχουμε τις ιστοριες-περιπετειες που γραφτηκανε κατα την διαρκεια του πολεμου οι οποιες σημερα θα μπορουσαν να χαρακτηριστουν ρατσιστικες, και εχουμε την γενικη ταση του Floyd να βαζει το ποντικι σε καθημερινες ανθρωπινες καταστασεις χωρις να εξωραιζει την κοινωνια. Σε μια κλασσικη ιστορια ο Μικυ προσπαθει απεγνωσμενα να αυτοκτονησει.. Αυτη η ιστορια ειναι absolute no-no για την Disney. Επισης εχουμε τις horror ιστοριες του, οι οποιες ειναι οι αγαπημενες μου.

 

Αυτη που θυμαμαι με μεγαλη αγαπη ειναι αυτη που ο Μικυ κληρονομει το στειχειωμενο σπιτι του μακαριτη ντετεκτιβ θειου του. Δεν νομιζω να ξαναεκδωθει αυτη η ιστορια γιατι η ηρωιδα στο τελος καιγεται ζωντανη..

 

Που μπορούμε να βρούμε και να διαβάσουμε μερικές απο αυτές??

 

Επίσης τα εύσημα στον φίλτατο Ιον που μας έδωσε το πολύ όμορφο αφιέρωμα.

:best::clap2:

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους
Που μπορούμε να βρούμε και να διαβάσουμε μερικές απο αυτές??

 

Επίσης τα εύσημα στον φίλτατο Ιον που μας έδωσε το πολύ όμορφο αφιέρωμα.

:best::clap2:

Ευχαριστώ πολύ, να'στε όλοι καλά για τα καλά σας λόγια.

 

Στο τρίτο μου link που έχω βάλει μπορείς να βρεις αρκετές από αυτές τις ιστορίες. Συγκεκριμένα, υπάρχουν στα αγγλικά και οι ναζιστικές περιπέτειες "Mickey Mouse and the Nazi Submarine", "Pluto catches a Nazi spy" και "Mickey Mouse on a Secret Mission", αλλά και την περίφημη ιστορία που ανέφερε ο Konata_Izumi με τίτλο "Mickey Mouse trying to Commit Suicide".

  • Like 3

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Διστυχως δεν υπαρχουν πολλοι τομοι στην αγορα που να καλυπτουν το εργο του Floyd. Υπαρχει ομως ενας και καλος...

 

Το 1984 η γνωστη φιλομπαρκσικη εταιρια Another Rainbow εβγαλε ενα special edition σε deluxe εκδοση που περιλαμβανει τις σημαντικοτερες ιστοριες του Floyd,καθως και την μοναδικη ιστορια του Barks με ηρωα τον Μικυ. Βγηκαν 3000 αντιτυπα και ηταν ολα υπογεγραμενα απο τους Carl και Floyd. Ειναι σε εξαιρετικα μεγαλο μεγεθος και ειναι με σκληρο εξωφυλλο και πολυ καλη βιβλιοδεσια. Εχει μπολικο ιστορικο υλικο και πολλα αρθρα, καθως και ενα δισκο απο βινυλιο με συνεντευξη των Barks και Floyd.

 

Μπορεις να το βρεις σε αρκετα μαγαζια στο ιντερνετ, αλλα εγω παραθετω το πιο φτηνο (275$) λινκ, που ειναι το σαιτ του Bruce Hamilton, ιδρυτη της Another Rainbow. Στο λινκ θα βρειτε πολλες πληροφοριες για την εκδοση.

 

Mickey Mouse in Color

 

Παρακατω εχω φωτογραφιες απο το δικο μου αντιτυπο, μαζι με την λιθογραφια του Barks "Menace From The Myths".

 

post-3829-1199258292_thumb.jpg post-3829-1199258420_thumb.jpg post-3829-1199258375_thumb.jpg post-3829-1199258331_thumb.jpg

  • Like 8

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Πραγματικά από τους καλύτερους σχεδιαστές του Μίκυ.Μπράβο, ωραίο αφιέρωμα. :beer::clap2:

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ο Μπαρκς των ποντικιών! Πολύ ωραίο σχέδιο, και γενικά όλο του το έργο, σαν σύνολο, και ο ίδιος ένας από τους πιο σημαντικούς δημιουργούς στον χώρο της Ντίσνεϋ! Για μένα οι σημαντικότεροι είναι αυτός, ο Ταλιαφέρο και ο Μπαρκς! Και φυσικά, υπέροχο αφιέρωμα!!! :respect:

  • Like 4

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Τι να πει καποιος για τον Γκοτφρεντσον χωρις να ειναι λιγο.

Ειναι μαζι με τον Ταλιαφερρο οι θεμελιωτες των ντισνευ κομικς. Ενω ο Ταλιαφερρο ασχοληθηκε με τα στριπ, ο Γκοτφρεντσον απο την αρχη βλεπουμε να μπαινει στα βαθια με μεγαλες συνεχειες ιστοριων.

Σε αυτον αποδιδονται και οι πρωτες εμφανισεις πολλων χαρακτηρων απο το ποντικοσυμπαν, οπως ο Μαυρο Πητ και ο Ορατιος Χαλιναρης.

Πολλοι νομιζουν οτι δεν υπαρχουν τυπωμενες ιστοριες του στα ελληνικα τευχη αλλα υπαρχουν μερικες.

Ο Τερζοπουλος τη δεκαετια του 90 θελησε να προσεκλυσει συνδρομητες κι ετσι εφτιαξε καποια συνδρομητικα τευχη που ηταν ενα δωρακι σε καθε συνδρομητη. Ενα απο τα πρωτα ειναι Ο ΜΙΚΥ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΗΣ με κωδικο ΥΜ 011 (11/1931) και ουσιαστικα ειναι η πιο παλια ημερολογιακα τυπωμενη ιστορια ντισνευ στην Ελλαδα.

post-13944-12970958029065_thumb.jpgpost-13944-12970957930729_thumb.jpg

Στο Κομιξ 118 εχουμε την πρωτη εμφανιση του Ητα Βητα (ΥΜ 110).

post-13944-12970959627931_thumb.jpg

Ενα αλλο δειγμα ειναι στο Μεγαλο Μικυ 143 με τιτλο Περιπετεια στην Αγρια Δυση και στα Κομιξ 73-76 με τιτλο Γκουφυ και Αγνη.

Επεξεργασία από cydisneyman
  • Like 9

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Υπέροχο άρθρο! :clap2:

 

Ο Καλύτερος σχεδιαστής-αφηγητής για μένα! Ξεπερναει τον Μπάρκς κατα την γνωμη μου! Οι ιστορίες του είναι εκπληκτικές και πραγματικά είναι ένας σπουδαίος δημιουργός! Άπειρα :respect: και ένα τεράστιο :efxaristo: στον ΚΥΡΙΟ Γκοντφερσον για τις υπέροχες ιστορίες που μας έχει χαρίσει! :clap2:

 

Υ.Γ. Και για την ακρίβεια, ο Μπάρκς ήταν ο Φλόυντ των παιών! :ego:;)

Επεξεργασία από The Great Splash
  • Like 4

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ο συμπαθης πρωτοπορος δημιουργος εχει πλεον μια δικαιη την εκδοτικη αντιμετωπιση.

Δειτε την νεα γαλλικη συλλογη για χαριν του! Εμεις?

 

http://coa.inducks.org/issue.php?c=fr/AOMM++1

  • Like 3

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Εμείς θα βολευτούμε με της Φανταγράφικς(21 Δεκέμβρη θα έρθουν σε εμένα :yahoo: )

  • Like 1

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ο Ντίσνευ είπε κάποτε ότι όλα αρχισάν απο ένα πονίτκι. Πιστεύω ότι το σωστό θα ήταν να πεί ότι όλα άρχισαν απο τον Floyd Gottfredson!!!!

  • Like 3

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Εντάξει, υπερβολικό αυτό. Ο Floyd ήταν ένα τεράστιο κεφάλαιο όπως και ο Barks, όμως σε καμία περίπτωση δεν ξεκίνησε η καριέρα της εταιρίας από αυτούς. Αν δεν υπήρχε το ποντίκι, πιθανότατα να μην υπήρχαν κι αυτοί όπως τους ξέρουμε σήμερα ;)

Επεξεργασία από PhantomDuck
  • Like 5

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Εντάξει, υπερβολικό αυτό. Ο Floyd ήταν ένα τεράστιο κεφάλαιο όπως και ο Barks, όμως σε καμία περίπτωση δεν ξεκίνησε η καριέρα της εταιρίας από αυτούς. Αν δεν υπήρχε το ποντίκι, πιθανότατα να μην υπήρχαν κι αυτοί όπως τους ξέρουμε σήμερα ;)

Bεβαίως και έχεις δίκο φίλε Phatnom. Aπο την μία αποφεύγω να σκέφτομαι το "εάν δεν", απο την άλλη σκόπιμα παραλείπω σημαντικές αλήθειες.

Αν μη τι άλλο, με αυτό το σχόλιό μου δεν ήθελα να αλλοτροιώσω την εικόνα μας για το πρόσωπο του δημιουργού. Τουναντίον ήθελα να την αναδείξω!!!

Επεξεργασία από ScroogeMcKostas
  • Like 4

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Το "εάν δεν" είναι σχετικό.

Δεν εννοώ "εντάξει αν δεν ήταν αυτός θα ήταν άλλος" αλλά το ότι κάνουμε υποθέσεις για κάτι ωραίο, αν δεν υπήρχε

Έχετε σκεφτεί ποτέ πόσα καλά πράγματα δεν υπάρχουν? Ο Γκοντφρεσον είναι από τα καλά που υπάρχουν :)

  • Like 3

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Floyd Gottfredson (1905-1986). Ο κορυφαίος σχεδιαστής του Μίκυ Μάους

 

86566918.th.jpg

 

Παραθέτω ένα σύντομο -και χωρίς αναφορά στην εργογραφία του- βιογραφικό σημείωμα του μεγάλου Floyd Gottfredson βασισμένο σε στοιχεία που περιέχονται στον 1ο τόμο της θαυμάσιας "The Floyd Gottfredson Library" που ξεκίνησε πριν λίγους μήνες από την "Fantagraphics Books" και της οποίας έχω παραλάβει ως τώρα τους δύο πρώτους τόμους. Τα στοιχεία αυτά περιέχονται στο άρθρο-πρόλογο του Thomas Andrae "Of Mouse and Man" ("΄Ανθρωπος και Ποντίκι"), του οποίου ο τίτλος μάς παραπέμπει προφανώς στο γνωστό μυθιστόρημα "Of Mice and Men" ("΄Ανθρωποι και Ποντίκια"), του διάσημου αμερικανού συγγραφέα John Steinbeck (Τζον Στάινμπεκ, 1902-1968, βραβείο Nobel λογοτεχνίας το 1962, ένα χρονο πριν από τον δικό μας Γιώργο Σεφέρη). Η επιλογή, διαμόρφωση και μετάφραση από τα αγγλικά των στοιχείων αυτών έγινε με δική μου ευθύνη.

 

"Γεννήθηκα στις 5 Μαΐου του 1905", λέει ο ίδιος, "μέσα -αν θέλετε το πιστεύετε- σ' ένα σιδηροδρομικό σταθμό, στο Kaysville της (πολιτείας) Utah. Μεγάλωσα σε μια μικρή πόλη, την Siggud, 180 μίλια από το Salt Lake City". Σε ηλικία 11 ετών τραυματίσθηκε σοβαρά στο μπράτσο από τυχαία εκπυρσοκρότηση μιας καραμπίνας που την κρατούσε στα χέρια του με την κάννη στραμμένη προς τον εαυτό του. Το ατύχημα αυτό άλλαξε τη ζωή του. Αναγκάσθηκε να μένει μέσα στο σπίτι μέχρι να αναρρώσει από εννέα εγχειρήσεις στις οποίες υποβλήθηκε για να αποκατασταθεί το σχεδόν κατεστραμμένο χέρι του. Τότε άρχισε να δείχνει ενδιαφέρον για το σχέδιο με την ενθάρρυνση της μητέρας του. Επειδή δεν υπήρχε κατάλληλη σχολή στην περιοχή, πήρε μαθήματα σχεδίου με αλληλογραφία. Ο πατέρας του ήταν αντίθετος στην καλλιτεχνική του σταδιοδρομία γιατί πίστευε πως ο γιός του έπρεπε να πιάσει μια δουλειά όπως τα άλλα αγόρια. ΄Ομως ο τραυματισμός του χεριού του, δεν επέτρεπε στον Floyd να κάνει μια κανονική δουλειά. ΄Ετσι, μετατρέποντας την τραγωδία σε πλεονέκτημα, ο νεαρός Gottfredson επέμεινε και τελικά κατάφερε, σχεδιάζοντας με το ελαττωματικό του χέρι, να αναπτύξει ένα σχεδιαστικό στιλ που αντιστάθμιζε τους περιορισμούς που του έθετε η αναπηρία του. Επειδή είχε χάσει το μεγαλύτερο μέρος της ευελιξίας του χεριού του, έπρεπε να σχεδιάζει μετακινώντας ολόκληρο το μπράτσο.

Ο Gottfredson άρχισε σιγά σιγά να δημιουργεί μια επαγγελματική σταδιοδρομία, φτιάχνοντας διαφημιστικά έντυπα, καρτούν για ένα περιοδικό για αυτοκίνητα και κατά καιρούς για τοπικές εφημερίδες και περιοδικά. Το 1928 πήρε μέρος σε έναν εθνικό διαγωνισμό καρτούν και κατέκτησε τη δεύτερη θέση. Η απόφασή του να ζητήσει δουλειά στo Disney Studio ήταν αποτέλεσμα μιας συνάντησης που είχε όλα τα στοιχεία του πεπρωμένου.

΄Οπως λέει ο ίδιος, στα τέλη του 1929, ήταν άνεργος. Μια μέρα λοιπόν, ενώ βάδιζε στον δρόμο του Λος ΄Αντζελες όπου βρίσκονταν όλα τα γραφεία των κινηματογραφικών εταιριών, το μάτι του έπεσε τυχαία σε ένα μονόφυλλο κινηματογραφικό πόστερ του Μίκυ Μάους, έξω από το γραφείο διανομής των ταινιών του Walt Disney. "Από περιέργεια", συνεχίζει, "μπήκα μέσα και ο άνθρωπος που ήταν εκεί μου είπε για τη δημιουργία του Μίκυ Μάους από τον Disney όταν αυτός έχασε τα δικαιώματα του ΄Οσβαλντ, του τυχερού λαγού και πρόσθεσε ότι ο Walt θα πήγαινε στη Νέα Υόρκη την επόμενη εβδομάδα για να προσλάβει σχεδιαστές. ΄Ετρεξα σπίτι, πήρα το φάκελο με τα έργα μου, πήγα στο Studio και πήρα τη δουλειά το ίδιο εκείνο απόγευμα".

Αυτή ήταν η αρχή της καριέρας του Gottfredson ως σχεδιαστή στριπ με τον Μίκυ Μάους.

Αρχικά στον Floyd δόθηκε η θέση του "ενδιάμεσου", δηλαδή ένα είδος μαθητευόμενου σχεδιαστή. ΄Οταν ο Ub Iwerks, που σχεδίαζε τα πρώτα καρτούν με τον Μίκυ, τα οποία "μελάνωνε" ένας άλλος καλλιτέχνης, ο Win Smith, έφυγε από το Disney Studio για να ανοίξει δικό του, ο Win Smith ανέλαβε και τα καθήκοντα του σχεδιαστή. Αλλά, τέσσερις μήνες μετά την έναρξη των στριπ, ο Win τα έσπασε με τον Walt και έφυγε, θυμάται o Gottfredson και συνεχίζει: "΄Ετσι, μιας και ο Walt με είχε προσλάβει ως βοηθό στο σχεδιασμό των στριπ, μου ζήτησε να τα αναλάβω. Τότε είχα πια αποκτήσει μεγάλο ενδιαφέρον για τη δημιουργία των στριπ και είπα στον Walt ότι δέχομαι. Ο Walt, μου ζήτησε να αναλάβω τα στριπ για δύο εβδομάδες, μέχρι να βρει έναν άλλο σχεδιαστή. ΄Ομως δεν έγινε ξανά κουβέντα για το θέμα αυτό (του άλλου σχεδιαστή) και συνέχισα να σχεδιάζω τα ημερήσια στριπ του Μίκυ για 45 ολόκληρα χρόνια, μέχρι την συνταξιοδότησή μου το 1975".

 

Ο Floyd Gottfredson έφυγε από τη ζωή στις 22 Ιουλίου του 1986 σε ηλικία 81 ετών.

 

Σύμφωνα με τα στατιστκά στοιχεία που παραθέτει το Inducks στο link http://coa.inducks.o...=FG&showStats=1 ο Floyd Gottfredson δημιούργησε σχεδόν 7500 στριπάκια εφημερίδων. Πιθανόν όμως να είναι και περισσότερα, ίσως και 15000 όπως λέει ο ΄Ιωνας στο θαυμάσιο αφιέρωμα με το οποίο ξεκινάει το topic αυτό.

Επεξεργασία από tryfev
  • Like 13

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

.

Αυτη που θυμαμαι με μεγαλη αγαπη ειναι αυτη που ο Μικυ κληρονομει το στειχειωμενο σπιτι του μακαριτη ντετεκτιβ θειου του. Δεν νομιζω να ξαναεκδωθει αυτη η ιστορια γιατι η ηρωιδα στο τελος καιγεται ζωντανη..

 

 

Συμπληρώνω με τετραετή καθυστέρηση ότι η ιστορία αυτή έχει δημοσιευθεί στο Μεγάλο Μίκυ # 198 με τίτλο "Το Σπίτι του Μυστηρίου" και τα στοιχεία της στο inducks είναι http://coa.inducks.o...ry.php?c=YM+065

Επίσης, στον σχεδιασμό της, εκτός από τον Floyd Gottfredson έχουν συμβάλει και οι Paul Murry, Dick Moores και George Waiss.

Επεξεργασία από tryfev
  • Like 10

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Διάβασα σήμερα με καθυστέρηση μηνός το Κόμιξ #288. Στη σελίδα 33 λοιπόν δημοσιεύονται τα παρακάτω λόγια του μεγάλου Μπαρκς για τον Γκότφρεντσον, ένα από "ιερά τέρατα" της Ντισνεϋκής δημιουργίας και ένιωσα μεγάλη ικανοποίηση, γιατί ανέβασαν ακόμη πιο πολύ τον θείο Καρλ στα μάτια μου, αποδεικνύοντας ότι οι αληθινά μεγάλοι δεν "καβαλούν καλάμια" αλλά διακρίνονται για τη μετριοφροσύνη τους και την παραδοχή της αξίας των ομότεχνών τους. Λέει λοιπόν ο Παπιάνθρωπος: "Το στριπ με τον Μίκυ που έκανε ο Φλόυντ επηρέασε το σχέδιό μου περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Κοιτάξτε τα παπιά μου και όλους τους άλλους ήρωες. Προσπαθούσα να μιμηθώ τη δουλειά τού Φλόυντ. Είναι ξεκάθαρο για μένα και ελπίζω να είναι ξεκάθαρο και για τους άλλους"

  • Like 12

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Διάβασα σήμερα με καθυστέρηση μηνός το Κόμιξ #288. Στη σελίδα 33 λοιπόν δημοσιεύονται τα παρακάτω λόγια του μεγάλου Μπαρκς για τον Γκότφρεντσον, ένα από "ιερά τέρατα" της Ντισνεϋκής δημιουργίας και ένιωσα μεγάλη ικανοποίηση, γιατί ανέβασαν ακόμη πιο πολύ τον θείο Καρλ στα μάτια μου, αποδεικνύοντας ότι οι αληθινά μεγάλοι δεν "καβαλούν καλάμια" αλλά διακρίνονται για τη μετριοφροσύνη τους και την παραδοχή της αξίας των ομότεχνών τους. Λέει λοιπόν ο Παπιάνθρωπος: "Το στριπ με τον Μίκυ που έκανε ο Φλόυντ επηρέασε το σχέδιό μου περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Κοιτάξτε τα παπιά μου και όλους τους άλλους ήρωες. Προσπαθούσα να μιμηθώ τη δουλειά τού Φλόυντ. Είναι ξεκάθαρο για μένα και ελπίζω να είναι ξεκάθαρο και για τους άλλους"

Φαντάζομαι πως δεν εννοεί μόνο αυτό όταν λέει πως επηρέασε το σχέδιο του, αλλά ο Μίκυ του Καρλ Μπαρκς, στον Γρίφο του Κόκκινου Καπέλου, δεν μοιάζει πολύ με αυτόν των στριπ του Γκότφρεντσον;Το ίδιο δεν ισχύει και για τον Μίκυ που σχεδίασε σε κάποια εξώφυλλα του ο Ρόσα, αν δεν απατώμαι;

  • Like 4

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Σωστός, Δημήτρη μου!

  • Like 4

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Αυτη που θυμαμαι με μεγαλη αγαπη ειναι αυτη που ο Μικυ κληρονομει το στειχειωμενο σπιτι του μακαριτη ντετεκτιβ θειου του. Δεν νομιζω να ξαναεκδωθει αυτη η ιστορια γιατι η ηρωιδα στο τελος καιγεται ζωντανη..

Ποια είναι; Μου φαίνεται περίεργο!

  • Like 1

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Ακουσα πως βγηκαν isbn η οπως λεγονται για νεο/ους τομο/ους του Γκοτφρεντσον. :iron:

  • Like 2

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Το 1955, η King Features αποφάσισε πως δεν ήθελε μεγάλες ιστορίες σε συνέχειες, επομένως η ιστορία Li'l Davy ήταν η τελευταία μεγάλης έκτασης που βγήκε. Το τελευταίο στριπ δημοσιεύτηκε στις εφημερίδες στις 4 Οκτωβρίου 1955, ενώ από τις 5 Οκτωβρίου και ύστερα συνέχισε με αυτοτελή στριπάκια.

 

Οι Ιταλοί όμως ξεμένανε από υλικό για το Topolino, επομένως εκεί βρήκε πάτημα ο Scarpa και πήρε την σκυτάλη για να δημιουργήσει ιστορίες όπως Το διπλό μυστήριο του Μαύρου Φαντάσματος (1955), Το μυστήριο του Ταπιόκα ΣΤ' (1956), Το νύχι της Κάλι (1958), Η τέταρτη διάσταση (1959), κλπ. Αργότερα σταμάτησε να φτιάχνει σενάρια ο ίδιος επειδή πίστευε πως δεν άξιζε οικονομικά τον κόπο να φτιάχνει σενάρια και προτιμούσε να σχεδιάζει για άλλους, όμως προς το τέλος της καριέρας του έκανε 4 ιστορίες στο στυλ του Gottfredson, σε μορφή στριπ. Οι ιστορίες αυτές είναι Η συμμορία του φταρνίσματος, Το αίνιγμα του Τσιχλαμπούμ (δημοσιεύτηκαν στο Μίκυ Μυστήριο 0 & Μεγάλα Σήριαλ 46 - Μίκυ Στριπ), Οι σφηγκάνθρωποι, και η αδημοσίευτη στην Ελλάδα Ciao Minnotchka.

  • Like 12
  • Ευχαριστώ 1

Κοινή χρήση αυτής της καταχώρησης


Σύνδεσμος προς την καταχώρηση
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Δημιουργήστε έναν λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε ένα σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε για έναν νέο λογαριασμό στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Συνδεθείτε

Έχετε ήδη λογαριασμό? Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Οροι χρήσης μας.