Jump to content
From

Συνέντευξη Κου Τερζόπουλου [ Σε εμένα φυσικά ! ]

Recommended Posts

Οπως είχα προαναγγείλει , ήταν σκοπός μου να πάρω μία συνέντευξη από τον εκδότη του ΚΟΜΙΞ, του Μίκυ Μάους, του Ντοναλντ, του Αλμανάκο, και γενικά οτι έχει βγει από Ντίσνευ περιοδικό στην Ελλάδα από το 1966 (44χρόνια !)

Η Συνέντευξη έγινε μέσω email, oντας πολύ εξυπηρετικός, ο κύριος Τερζόπουλος μου έδωσε απάντηση στο Αίτημα για την Συνέντευξη μέσα σε 10λεπτά, και σε λιγότερο από 40ώρες είχα απάντησεις στα ερωτήματα μου. Είχα επικοινωνήσει μαζί του και προηγουμένως με e-mail, αλλά μόνο για ζητήματα σε σχέση με τις ιστορίες του Κόμιξ.

Οποιος θέλει έχω και τα πρωτότυπα email (όχι πως έχει αλλάξει τίποτα, μονο μερικά συντακτικά και γραμματικά λάθη)

Ας αρχίσουμε λοιπόν  Περιμένω τα σχόλιά σας !

 

Σημείωση: Το 2ο Μέρος της Συνέντευξης ΕΔΩ

 

Comics:Κύριε Τερζόπουλε λέω να αρχίσουμε με μια "κλασική" ερώτηση. Πότε αρχίσατε να έχετε σχέση με τα κομικς ?

 

Χρήστος Τερζόπουλος: Άρχισα την γνωριμία μου με τα κόμικς από γελοιογραφίες. Ο πατέρας μου και άλλοι εννέα σκιτσογράφοι και ευθυμογράφοι συνεταιρίστηκαν και δημιούργησαν ένα ευθυμογραφικό και σατιρικό περιοδικό «Το Τραστ του Γέλιου» γύρω στο 1948. Σε αυτό δημοσίευσα και δύο γελοιογραφίες μου επί πληρωμή, είχα μέσον βλέπετε. Ο Παύλος Παυλίδης ένας από τους ικανότερους σκιτσογράφους της εποχής του δημιουργούσε μεγάλες γελοιογραφικές συνθέσεις όπως κάνει τώρα ο Σέργιο Αραγονές στον Γκρού. Θα χαρακτήριζα εκείνη την περίοδο πρό-κομικς.

Εκείνη την εποχή κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα δύο ιταλικά περιοδικά με εικονογραφημένες ιστορίες το «Pecos Bill» και το «Oklahoma», τα οποία έφερνε ο πατέρας μου στο σπίτι και μου τα διάβαζε. Αυτή υπήρξε η πρώτη πραγματική επαφή με τα κόμικς. Φυσικά, όταν ο Πεχλιβανίδης έβγαλε το «Γέλιο και Χαρά» ήμουν από τους πρώτους αναγνώστες.

Comics:Πως το ελληνικό κοινό που τότε είχε τα Ντίσνευ κόμικς σαν κάτι άγνωστο (αφού δημοσιευονταν μόνο στο "Γελιο και Χαρα" αλλά και εκεί περιορισμένα) τα αγάπησε τόσο γρήγορα ?

 

ΧΤ: Το «Γέλιο και Χαρά» υπήρξε ένα ιδιότυπο περιοδικό. Την μιά εβδομάδα κυκλοφορούσε τεύχος με ιστορίες του Ντίσνεϋ, και μάλιστα σχεδιασμένες από τον Καρλ Μπαρκς, την άλλη με την Μικρή Λουλού και την παράλλη με τον Τουήτυ. Αυτό δημιούργησε αρρυθμίες στην αγορά του εντύπου και μείωση της κυκλοφορίας του. Για να αντισταθμίσει τα μειωμένα έσοδα ο Πεχλιβανίδης αποφάσισε να μειώσει το κόστος παραγωγής αντιγράφοντας τις ιστορίες σε διαφανές χαρτί αντί να αγοράζει το υλικό. Αυτό υπήρξε καταστρεπτικό για την εμφάνιση του περιοδικού και είχε δυσμενές αντίκτυπο στην κυκλοφορία και τελικά στις σχέσεις του με την Ντίσνεϋ.

Πέρασαν τα χρόνια και ο αντιπρόσωπος της Ντίσνεϋ Αλκαίος Αγγελόπουλος πρότεινε στον πατέρα μου την έκδοση του «Μίκυ Μάους». Εκείνος μου είπε «είσαι, Χρήστο?». Η απάντηση μου πιστεύω πως σας είναι γνωστή.

Είχα δύο επιλογές να βγάλω το περιοδικό σε μέγεθος τσέπης ή σε μεγάλο σχήμα. Έκανα ένα φλας μπακ στην ηλικία μου των δέκα – δώδεκα χρονών. Τα περιοδικά που διαβάζαμε τότε είχαν μικρό σχήμα για να κρύβονται εύκολα μέσα στα σχολικά βιβλία. Ο κύβος είχε ριφθεί: μικρό σχήμα. Αυτός ήταν ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες της ταχείας επιτυχίας. Ο άλλος ήταν η ποιότητα, τόσο στην απόδοση των ιστοριών όσο και στην εμφάνιση του περιοδικού. Αγοράζαμε τα φιλμ από την Ιταλία. Σχεδίασα γράμματα τα οποία έκανε τυπογραφικά στοιχεία ο Καλαποθάκης για να ζευγαρώνουν οι γραμμές των διαλόγων με τα σκίτσα. (Με τα ίδια γράφονται ακόμα οι διάλογοι). Αυτό όμως που ήταν καθοριστικό με το «Μίκυ Μάους» ήταν ότι δημιουργήσαμε μια νέα εποχή στις σχέσεις μεταξύ περιοδικού και αναγνώστη. Αποβάλαμε την αντίληψη της εποχής που την χαρακτήριζε η ραδιοφωνική εκπομπή: «η θεία Λένα στα μικρά παιδιά». Αντιμετωπίσαμε τους αναγνώστες μας όχι σαν παιδιά αλλά σαν νεαρούς ανθρώπους και ώριμους για την ηλικία τους. Αυτό δούλεψε στο βάθος και αθόρυβα αλλά αποτελεσματικά.

 

Comics:Έχετε φτιάξει περισσότερα από 3000 τεύχη περιοδικών τόσα χρόνια. Κάθε τεύχος που τυπώνεται το διαβάζετε ?

 

ΧΤΌχι μόνο τα διάβαζα αλλά τα διασκεύαζα κιόλας όταν δεν τα μετάφραζα. Με τον καιρό δημιουργήθηκε ένα καλό επιτελείο, που οι αναγνώστες των περιοδικών και ιδιαίτερα του «Κόμιξ» το ονομάζουν πλήρωμα. Διαβάζω πια επιλεκτικά τις ιστορίες αλλά πάντα ελέγχω κάθε τεύχος που κυκλοφορεί.

Comics: Ποιο είναι το πιο παράξενο πράγμα που σας έχει συμβεί όλα αυτά τα χρόνια ?

 

ΧΤ: Στα 44 χρόνια (συν έξι μήνες προετοιμασίας) που εκδίδω το «Μίκυ Μάους» είναι φυσικό να υπήρξαν πολλές ευχάριστες και δυσάρεστες περίοδοι. Ο συμψηφισμός όμως είναι θετικός όπως δείχνουν τα πράγματα. Ας περιοριστούμε στις λαχτάρες της αρχής. Όταν ξεκίνησα το «Μίκυ Μάους» υπηρετούσα την θητεία μου στο Ναυτικό (τότε ήταν 27 μήνες), οπότε έπρεπε να είμαι άψογος για να μη στερηθώ καμμιά έξοδο που θα δημιουργούσε προβλήματα στην έκδοση. Τότε ήμασταν τρεις: εγώ, η Ευγενία Φακίνου (τώρα διάσημη συγγραφέας) και ο Τάσος ο μεταφραστής.

 

Comics:Ο αγαπημένος σας ήρωας ?

 

ΧΤ:Όταν έχεις δουλέψει τόσα πολλά χρόνια μαζί τους και τους οφείλεις τόσα πολλά είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποιον από αυτούς. Μπορεί να υπάρχουν συμπάθειες αλλά δεν το δείχνω!

 

Comics: Και αγαπημένος σας δημιουργός ?

 

ΧΤ:Ποιος άλλος από τον Καρλ Μπαρκς !

 

Comics: Ποιους (δημιουργούς) είχατε την ευκαιρία να γνωρίσετε αυτά τα χρόνια και ποιους συμπαθήσατε?

 

ΧΤ:Οι σχεδιαστές του Ντίσνεϋ σε όποιο στούντιο και αν εργάζονταν ήταν εφτασφράγιστο μυστικό. Ο Ντον Ρόσα που γνώρισα είναι εξαιρετικός άνθρωπος με πολλά ενδιαφέροντα και αχαλίνωτη φαντασία.

 

Comics: Ποια είναι η σχέση σας με τους αναγνώστες σας ?

 

XT:Υποθέτω καλή για να κρατά τόσα πολλά χρόνια !

 

Comics:Τα κόμικς έχουν επηρεαστεί από την κρίση ?

 

XT:Πιθανόν να μην επηρεαστούν πολύ. Είναι η φθηνότερη μορφή ψυχαγωγίας.

 

Comics:Κύριε Τερζόπουλε, σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας

 

Το 2ο Μέρος της Συνέντευξης ΕΔΩ

 

 

Λοιπόν ? Πως σας φάνηκε η συνέντευξη ?

 

 

ΥΣ. Η συνέντευξη έχει δημοσιευτεί και στο http://www.komixmag....thread-528.html, αλλά προοριζεται και για εδώ. Ο κύριος Τερζόπουλος έχει ενημερωθεί οτι θα δημοσιευόταν και στα δύο φόρουμ

  • Like 47

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο σου Άνκλ και από εδώ!! Είναι πολύ καλή δημοσιογραφική επιτυχία να έχεις μια συνέντευξη από τον εκδότη του αγαπημένου μας περιοδικού. Περιμένουμε και τη συνεχεια!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη nevertheless. Μου κάνει εντύπωση πως δέχτηκε τόσο εύκολα, ενώ γενικά είναι άφαντος αυτήν την περίοδο. Βέβαια οι ερωτήσεις που κάνει την πάπια είναι σχετικά με την πτώση της ποιότητας κυρίως του ΚΟΜΙΞ, ενώ εδώ τον ρώτησες για πληροφορίες ιστορικής φύσεως, επομένως δεν είναι και τόσο περίεργο.

 

 

Είναι η φθηνότερη μορφή ψυχαγωγίας.

Καλά, ρώτα κι εμάς :lol:

Edited by PhantomDuck
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη nevertheless. Μου κάνει εντύπωση πως δέχτηκε τόσο εύκολα, ενώ γενικά είναι άφαντος αυτήν την περίοδο. Βέβαια οι ερωτήσεις που κάνει την πάπια είναι σχετικά με την πτώση της ποιότητας κυρίως του ΚΟΜΙΞ, ενώ εδώ τον ρώτησες για πληροφορίες ιστορικής φύσεως, επομένως δεν είναι και τόσο περίεργο.

 

 

Εχω στείλει και άλλες ερωτήσεις. Αν απαντηθουν θα τις προσθέσω

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

χωρις να θελω να αμφισβητησω τη συνεντευξη, εχω διαβασει οτι ο Τερζοπουλος γενικα ουτε δινει συνεντευξες ουτε σηκωνει τηλεφωνα... :thinking:

και γενικα οτι θεωρειται δυσκολο να τον προσεγγισει κανεις.

πως απαντησε σε ενα απροσωπο ανωνυμο μειλ ενος απλου αναγνωστη??? :thinking:

και εστω οτι ηταν στα κεφια του...

δε τον ρωτησες αν ισχυει η φημη περι ανατυπωσεων παλιων τευχων?

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

χωρις να θελω να αμφισβητησω τη συνεντευξη, εχω διαβασει οτι ο Τερζοπουλος γενικα ουτε δινει συνεντευξες ουτε σηκωνει τηλεφωνα... :thinking:

και γενικα οτι θεωρειται δυσκολο να τον προσεγγισει κανεις.

πως απαντησε σε ενα απροσωπο ανωνυμο μειλ ενος απλου αναγνωστη??? :thinking:

και εστω οτι ηταν στα κεφια του...

δε τον ρωτησες αν ισχυει η φημη περι ανατυπωσεων παλιων τευχων?

 

Οσοι έχουν στείλει μήνυμα στο προσωπικό του email, ξέρουν πως απαντάει γρήγορα. Δεν ξέρω γιατί δεν δίνει συνεντευξεις, ίσως επειδή δεν του το ζητάνε.

Αντίθετα, μπορείς εύκολα να τον προσεγγίσεις. Αν επισκεφτείς την Νέα ακτίνα, μπορείς να τον βρεις και να του μιλήσεις.

Οπως είπα, του είχα ξαναστείλει μέιλ, και ίσως με ξέρει (τον έχω δει και από κοντά). Δεν ηταν ανώνυμο μέιλ, απλά δεν αποκαλύπτω εδώ το όνομα μου.

Υπάρχει τέτοια φήμη ?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο Comics πολύ ωραία συνέντευξη.Ειδικά με τον Τερζόπουλο έχεις πάρει το κολάι αφού σε κάθε mail σου είναι πρόθυμος να απαντήσει. :clap2:

Πιθανόν να μην επηρεαστούν πολύ. Είναι η φθηνότερη μορφή ψυχαγωγίας.

Συμφωνώ με τον Phantom.Ήδη έχουν επηρεαστεί αφού τόσο στο Κόμιξ που επιλέγουν τις φθινότερες ιστορίες, όσο και στο Ντόναλντ που άρχισαν ήδη τις επανεκδόσεις δείχνει ότι κάνουν όσο πιο πολλές περικοπές γίνεται.

 

Πάντως ελπίζω να απαντήσει σύντομα και στις άλλες σου ερωτήσεις, αλλά εάν όλες αφορούν την πτώση τού Κόμιξ,τις σχέσεις του με τον Ρόσα κλπ δεν νομίζω να απαντήσει ποτέ. :thinking:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν επισκεφτείς την Νέα ακτίνα, μπορείς να τον βρεις και να του μιλήσεις.

 

Ωραία ! Μάγκες να κανονίσουμε μια μέρα να πάμε να τον δείρουμε.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικά πολύ καλή συνέντευξη.

Και από κάποιες προσωπικές αναφορές φαίνεται ότι όντως οι απαντήσεις είναι του Τερζόπουλου.

Σε γενικές γραμμές ο Τερζόπουλος δίνει συνεντεύξεις όταν οι ερωτήσεις αναφέρονται σε κάποια ιστορική αναδρομή και γενικολογίες.

Εξάλλου συνεντεύξεις του Τερζόπουλου με παρόμοιο περιεχόμενο έχουν δημοσιευτεί και κάποιες φορές σε παλιότερα τεύχη του ΚΟΜΙΞ.

Νομίζω όμως ότι αν προσπαθήσεις να ρωτήσεις λίγο πιο καυστικά θέματα όπως πχ η πτώση του ΚΟΜΙΞ, η βελτίωση της ποιότητας του, οι ιστορίες που δημοσιεύει, τα παράπονα των αναγνωστών, η ρήξη με τον Ρόσα κλπ, δεν ξέρω εάν είναι διατιθεμένος να σου απαντήσει.

 

Κι ΕΔΩ μια παρόμοια συνέντευξη ιστορικής αναδρομής που είχαν δώσει οι αδερφοί Τερζόπουλοι στην Καθημερινή τον Φεβρουάριο/2010.

 

:cheers3:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικά πολύ καλή συνέντευξη.

Και από κάποιες προσωπικές αναφορές φαίνεται ότι όντως οι απαντήσεις είναι του Τερζόπουλου.

Σε γενικές γραμμές ο Τερζόπουλος δίνει συνεντεύξεις όταν οι ερωτήσεις αναφέρονται σε κάποια ιστορική αναδρομή και γενικολογίες.

Εξάλλου συνεντεύξεις του Τερζόπουλου με παρόμοιο περιεχόμενο έχουν δημοσιευτεί και κάποιες φορές σε παλιότερα τεύχη του ΚΟΜΙΞ.

Νομίζω όμως ότι αν προσπαθήσεις να ρωτήσεις λίγο πιο καυστικά θέματα όπως πχ η πτώση του ΚΟΜΙΞ, η βελτίωση της ποιότητας του, οι ιστορίες που δημοσιεύει, τα παράπονα των αναγνωστών, η ρήξη με τον Ρόσα κλπ, δεν ξέρω εάν είναι διατιθεμένος να σου απαντήσει.

 

Κι ΕΔΩ μια παρόμοια συνέντευξη ιστορικής αναδρομής που είχαν δώσει οι αδερφοί Τερζόπουλοι στην Καθημερινή τον Φεβρουάριο/2010.

 

:cheers3:

 

Ευχαριστώ πολύ !

Εχω στείλει και κάποιες ερωτήσεις ακόμα (σήμερα έγινε αυτό) που έχουν να κάνουν (κυριως) με τον Don Rosa. Αναμένω την απάντηση του κυρίου Τερζόπουλου.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχω στείλει και κάποιες ερωτήσεις ακόμα (σήμερα έγινε αυτό) που έχουν να κάνουν (κυριως) με τον Don Rosa. Αναμένω την απάντηση του κυρίου Τερζόπουλου.

 

 

Προσωπικά πιστεύω ότι δύσκολα θα τις απαντήσει. Κι αν το κάνει θα είναι οι γνωστές γενικόλογες απαντήσεις που μας έχει ξανδώσει.

Edited by Dhm
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή μάλλον μου ξέφυγε. Τι έχει παίξει με τον Rosa; Υπάρχουν φήμες που θα έπρεπε να γνωρίζω; :mafia:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή μάλλον μου ξέφυγε. Τι έχει παίξει με τον Rosa; Υπάρχουν φήμες που θα έπρεπε να γνωρίζω; :mafia:

 

 

OI ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΚΔΟΤΕΣ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΙΤΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΝΤΟΝ ΡΟΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΙΚΣ??

Με εκπληξη διαβασα οτι ο ιδιος ο Ροσα δηλωσε, οτι ενας απο τους λογους που σταματησε να σχεδιαζει κομικς (εκτος απο την κατασταση της ορασης του) ειναι και η αντιμετωπιση του απο τους Ελληνες και τους Βραζιλιανους εκδοτες των ιστοριων του!!!!

 

Ριξτε μια ματια εδω: http://mobil.seriejournalen.dk/artikler.asp?ID=2160

 

και κυριως εδω!!!!!!!!!!: http://dcf.outducks.org/viewtopic.php?id=239&p=3

 

Aντιγραφω ενα κομματι απο το φορουμ αυτο:

 

Finally, he has had enough of the way many publishers treats him. In the interview he in particular mentioned the publishers in Brazil and Greece, where (according to him) they keeps using his name in order in to increase the sales of their products. Also some non-Egmont publishers are translating all extra-material written by him for the Hall of Fame books, even though the texts, the illustrations from The Pertwillaby Papers and Don's childhood material is © Don Rosa *not* © Disney Co. These publishers are actually treating his bonus-material as if it was Disney's material like his stories.?

 

Γενικα απ οτι καταλαβα λεει οτι χρησιμοποιουν επιπλεον υλικο για τις ιστοριες το οποιο παιρνουν χωρις την αδεια του, (τα δικαιωματα του υλικου αυτου ειναι copyright don rosa και οχι copyright disney, επομενως επρεπε να πληρωσουν και για αυτα), χωρις να πληρωνουν αυτα που προβλεπεται. Χρησιμοποιουσαν δηλαδη για καιρο το ονομα του χωρις την αδεια του.

 

Λετε να σχετιζεται το γεγονος αυτο με την "εσκεμμενη" παραλειψη του ονοματος του απο τον 1ο τομο της Βιβλιοθηκης του Κομιξ??? Δηλαδη, αν επρεπε να τα εκδωσουν με τιτλο "Απαντα Ροσα" θα επρεπε να πληρωσουν δικαιωματα για τη χρηση του ονοματος του, ενω τωρα με τον γενικο τιτλο Βιβλιοθηκη Κομιξ κερδιζουν χρηματα? Λετε να ειναι τυχαιο οτι εχει πολυ καιρο ο ιδιος να στειλει καποιο γραμμα στο Κομιξ στο οποιο να αναλυει καποια ιστορια του, οπως εκανε παλια με καθε ιστορια του που εβαζαν στο Κομιξ? Γενικα δεν ειναι πολυ προσβλητικο να αναφερει και την Ελλαδα στους λογους για τους οποιους σταματησε να σχεδιαζει?? Τι λετε για ολα αυτα?

 

Το παραπάνω είναι από μια συζήτηση στο komixmag.gr. Αν στην ανοίγει μπορείς να τη διαβασεις ολόκληρη.

Edited by Dhm
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι έχει παίξει με τον Rosa; Υπάρχουν φήμες που θα έπρεπε να γνωρίζω; :mafia:

 

Ναι, μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά τι έγινε εδώ πέρα

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=11518

Edited by PhantomDuck
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι, μπορείς να διαβάσεις αναλυτικά τι έγινε εδώ πέρα

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=11518

 

 

Πλάκα με κάνεις.;!!! Είσαι σίγουρος ότι έβαλες το σωστό λινκ; :thinking::confuse:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν δεις και στο quote σου, έχω αλλάξει το link. Απλά μου ξέφυγε το 8 στο τέλος :P

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναι, οκ. Τώρα το είδα. Thanks! :thanks:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οπως είπα και πιο πριν, έχουν σταλεί και κάποια ακόμη ερωτήματα στο Κύριο Τερζόπουλο.

Σκοπεύω όμως να στείλω και ερωτήματα από κάποια μέλη του Komixmag, που μου το ζήτησαν. Ετσι αν θέλετε να ρωτήσετε και σεις κάτι, η στείλτε μου pm ή ποστάρετε εδώ και εγώ θα τα στείλω. Οταν απαντηθούν, θα τα προσθέσω στην αρχική συνέντευξη

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέρα απο την όποια κριτική, η επιτυχία της συνέντευξης δεν μπορεί να αμφισβητηθεί και εύχομαι να ολοκληρωθεί και με τις υπόλοιπες ερωτήσεις.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

2ο Μέρος Συνέντευξης Κυρίου Τερζόπουλου !!

 

Πήρα (μακροσκελή) απάντηση και για ένα ερώτημα ακόμα που είχα στείλει στον Κύριο Χρήστο Τερζόπουλο σχετικά με τον DON ROSA :yahoo: , και περιμένω και μερικές ακόμα απαντήσεις για τις ερωτήσεις των μελών του gc και του km, οι οποίες θα αναρτηθούν εδώ όταν απαντηθούν :valtnino:

 

:cheers3:

 

 

Comics:Με τον Ντον Ρόσα τι συνέβη ? Ανακοίνωσε "Σταματάω να φτιάχνω κόμικς για 3 λόγους: Πρώτον λόγω κάποιων προβλημάτων με το μάτι μου (εγχείρηση αμφιβλειστροειδούς). Δεύτερον για λόγους οικονομικούς, επειδή ορισμένοι εκδότες δεν με πλήρωναν καλά (έβγαλα περισσοτερα λεφτά πουλώντας την προσωπική συλλογή μου σε 6 μήνες, παρά δουλεύοντας για την Egmont 6 χρόνια).Τρίτον γιατί κάποιοι εκδότες (Ελληνες Κυρίως και Βραζιλιάνοι) δημοσιευαν ιστορίες μου χωρίς το όνομα μου (χωρίς να λένε οτί είναι δικές μου)"

 

Χρήστος Τερζόπουλος : Πράγματι ο Ντον Ρόσα έχει προβλήματα με τα μάτια του. Η αποκόλληση αμφιβληστροειδούς είναι μια δύσκολη κατάσταση και επειδή το ίδιο έπαθε και ο πατέρας μου έχω συνείδηση του πελώριου προβλήματος που αντιμετωπίζει.

 

Τώρα όσον αφορά τις σχέσεις ημών και των σχεδιαστών. Εμείς έχουμε ένα πολυσέλιδο συμβόλαιο με την Ντίσνεϋ με πάνω από 80 σελίδες συν έξτρα τα παραρτήματα. Σε αυτό το συμβόλαιο περιγράφονται με κάθε σχολαστικότητα οι σχέσεις παρόχου και εκδοχέα, όπως και ιδιαίτερες σημειώσεις που πρέπει να αναγράφουμε στα περιοδικά λ.χ. στον Γουίνι αναφέρουμε “Based on the Pooh stories by A.A.Milne © The pooh Properties Trust”. Για να έχουμε την άδεια να δημοσιεύουμε ιστορίες καταβάλουμε στην Ντίσνεϋ, τα καθόλου ευκαταφρόνητα, πνευματικά δικαιώματα. Παράλληλα αποκτούμε το δικαίωμα να αγοράζουμε υλικό της Ντίσνεϋ από τα διάφορα στούντιο ή εκδότες που παράγουν τις ιστορίες.

 

Ασφαλώς θα υπάρχουν ιδιωτικές συμφωνίες του τριγώνου Ντίσνεϋ - στούντιο - σχεδιαστών, κειμενογράφων, σεναριογράφων και πιθανόν και άλλων που δεν γνωρίζω την ύπαρξή τους. Αυτές οι συμφωνίες είναι εμπιστευτικές και εκτός από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους κανείς άλλος δεν γνωρίζει το περιεχόμενό τους. Οι συμβάσεις είναι σαν τον έρωτα. Πάντα ό ένας θεωρεί τον εαυτό του ριγμένο.

 

Αν ο Ντον Ρόσα ή οποιοσδήποτε άλλος σχεδιαστής θεωρεί ότι η σύμβαση δεν τον συμφέρει πια πρέπει να την επαναδιαπραγματευθεί με αυτούς που την έχει υπογράψει. Εμείς ούτε έχουμε το δικαίωμα ούτε μπορούμε να κάνουμε κάτι πάνω σε αυτό. Αυτά που μας ζήτησε ο Ντον Ρόσα, μεταξύ άλλων να μην δημοσιεύουμε την φωτογραφία του και την υπογραφή του χωρίς την άδειά του, τα τηρούμε κατά γράμμα.

 

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός πως τα πνευματικά δικαιώματα είναι μιά εξαιρετικά περίπλοκη κατάσταση. Η αρχή είναι φαινομενικά απλή. Οι χαρακτήρες αποτελούν ιδιοκτησίας της Ντίσνεϋ (εκτός όταν είναι κάποιου άλλου και ο Ντίσνεϋ είναι ανάδοχος). Οι σχεδιαστές φυσικά έχουν δικαιώματα πάνω στο έργο τους, το οποίο όμως βασίζεται πάνω σε μια άλλη ιδιοκτησία που χωρίς εκείνη δεν μπορούν να δημιουργήσουν το αναφερόμενο έργο τους και ούτε μπορούν να το διαχειριστούν (δηλαδή να το πουλήσουν) χωρίς την άδεια της Ντίσνεϋ επειδή σε εκείνη ανήκουν οι χαρακτήρες. Θα πρέπει να αναφέρω πως ο Καρλ Μπαρκς για να σχεδιάσει τους περίφημους πίνακες του πήρε άδεια από την Ντίσνεϋ.

 

Λοιπόν πάλι πίσω στα δικά μας για να συνοψίσουμε και να τελειώσουμε. Εμείς πληρώνουμε πνευματικά δικαιώματα και αγοράζουμε τις ιστορίες από τα στούντιο. Το πώς γίνεται η μοιρασιά των χρημάτων δεν το γνωρίζουμε. Γνωρίζω όμως πως όταν πριν από μερικά χρόνια φιλοξενήσαμε τον Ντον Ρόσα στην Αθήνα του προσφέραμε την καλύτερη δυνατή κι όπως ο ίδιος είπε ήταν μοναδική.

Edited by Comics
  • Like 26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αγαπητοί φίλοι,

Κατ' αρχήν θέλω να συγχαρώ τον Comics για την συνέντευξη που πήρε από τον Χρήστο Τερζόπουλο. ΄Αξιος! Φυσικά στο δεύτερο σκέλος της συνέντευξης όπου ο Comics του ζητάει να απαντήσει στο θέμα της "ταμπακιέρας" (διάβασε μεγάλος, τρισμέγιστος, Don Rosa) η απάντηση είναι μακροσκελής αλλά ασαφής, ενώ στο πρώτο σκέλος της συνέντευξης ο Χ.Τ. απαντά στις εύστοχες ερωτήσεις του φίλου μας με σαφήνεια και παραθέτει αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες άλλες γνωστές από προηγούμενες συνεντεύξεις του και άλλες άγνωστες. Και πάλι :congrats: φίλε!

΄Οσο για το αν απαντά ή όχι ο κ. Τερζόπουλος μέσω του προσωπικού του mail παραπέμπω στο http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=17561&view=&hl=&fromsearch=1

όπου έχω ανεβάσει πέντε posts με ημερομηνίες 7/3/10 και 9/3/10 στα οποία εκθέτω την προσωπική μου εμπειρία από μια σειρά mails που ανταλλάξαμε και που ξεκίνησε από δικό του προσωπικό mail προς εμένα μετά από μια επιστολή παραπόνων προς τις εκδόσεις "Νέα Ακτίνα" για την άνιση μεταχείριση του Μίκυ και της παρέας του έναντι των Ντακ ως προς τον αριθμό (αναλογία 1 προς 2) ιστοριών που δημοσιεύει, συνεχίσθηκε με πρότασή μου για έκδοση μιας επιλογής από τα strips και τις ιστορίες του Floyd Gottfredson που εκείνος χαρακτήρισε μουσειακές ενώ εγώ ανταπαντώντας τις αποκάλεσα ιστορικές και κατέληξε σε μια υπόσχεσή του για έκδοση μιας συλλογής ιστοριών του Paul Murry (πιθανότατα γιατί θα πρόκειται για ανατύπωση ιστοριών που έχουν ήδη δημοσιευθεί στα ελληνικά στα περιοδικά του ενώ οι ιστορίες του Gottfredson που ζητούσα εγώ ήταν στη μεγάλη πλειοψηφία τους αδημοσίευτες και αμετάφραστες στα ελληνικά).

Συμπληρώνω μόνο ότι σχετικά πρόσφατα (8/4/2010), του έστειλα ένα mail με αφορμή την παρουσίαση στη σελ. 7 του τεύχους 262 του "Κόμιξ" του νέου τόμου της "Boom! Comics" με τίτλο "Mickey Mouse Classics - Mouse Tails (προφανώς λογοπαίγνιο με το Tales/Tails)" στο οποίο του έλεγα: "Δεν θα άξιζε άραγε τον κόπο και τα έξοδα να μεταφρασθεί και να κυκλοφορήσει στην Ελλάδα αυτό το θαυμάσιο βιβλίο; Φυσικά αν οι επικρατούσες συνθήκες στη διεθνή και την ελληνική εκδοτική αγορά το επιτρέπουν". Στο mail αυτό δεν έλαβα απάντηση μέχρι σήμερα

Edited by tryfev
  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η κλασική διπλωματική απάντηση που έχει μεγάλη έκταση ,δεν μαθαίνουμε τίποτα ουσιαστικό όμως ,παρά μόνον τι καλοί που ήταν η φιλοξενία που πρόσφεραν στο Ρόσα στην Ελλάδα.Πραγματικά θα ήθελα να μεταφράσει κάποιος αυτό το κείμενο και να το στείλει στον Rosa να δω τι θα απαντήσει...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το κομμάτι, έχει δίκιο ο Τερζό. Σε σχεση με τα πνευματικά δικαιώματα που αγοράζει από τη Ντισνεϋ, για το γεγονος οτι δεν μπορει να φερει ευθυνη για τους ορους εκμεταλλευσης ουσιαστικα που αντιμετωπιζουν οι καλλιτεχνες της Ντισνεϋ κλπ.

 

Δεν απαντα ομως ποτε για την αδικη μεταχειριση απεναντι στο Ροσα οταν αυτος ζητησε τα δικαιωματα εκμεταλλευσης του ονοματος και της εικονας του, γιατι του εκλεισαν την πορτα στα μουτρα και διεκοψαν καθε επικοινωνια μαζι του, παρα μονο καθε φορα επαναλαμβανει ποσο ωραια τον φιλοξενησε οταν ειχε ερθει στην Ελλαδα.

 

Ε, διαφημιση ηρθε να του κανει ο ανθρωπος, αυτο ελειπε να μην του προσεφερε καλη φιλοξενια.

 

Ο Τερζο ή πρεπει να ειχε ξοδεψει τα πουπουλα της ουρας του με αυτη τη φιλοξενια και το φυσαει ακομη και δεν κρυωνει με τιποτα, ή πραγματικά πιστεύει οτι αν ειχανε οι τομοι του 2-3 ευρω παραπανω και ηταν γεματοι με αρθρα και αναλυσεις Ροσα, θα του μενανε απουλητα. Τι να πω...

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι πάνω σε αυτό το κομμάτι, έχει δίκιο ο Τερζό. Σε σχεση με τα πνευματικά δικαιώματα που αγοράζει από τη Ντισνεϋ, για το γεγονος οτι δεν μπορει να φερει ευθυνη για τους ορους εκμεταλλευσης ουσιαστικα που αντιμετωπιζουν οι καλλιτεχνες της Ντισνεϋ κλπ.

 

Συμφωνώ απολύτως! Ο Ντον Ρόσα διαπραγματεύεται με την Ντισνεϋ και η Ντισνεϋ κανονίζει τα υπόλοιπα. Φαντάζομαι ο Τερζόπουλος και ο κάθε εκδότης δεν παίρνει μέρος στις διαπραγματεύσεις της Ντισνεϋ με τον δημιουργούς. Άρα γιατί να τον κατηγορούμε για κάτι τέτοιο? Όσο για τα δικαιώματά εκμετάλευσης του ονόματος φαντάζομαι και σε αυτό έχει ρόλο η Ντισνεϋ!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τελικά θέλει ή δε θέλει να γράφεται το όνομά του; Αν κατάλαβα θέλει να υπάρχει αλλά με το κάτι έξτρα του. Αν είναι το μπαγιόκο τότε καλά έκαναν και του έκλεισαν τις διόδους επικοινωνίας. Τα έξτρα λεφτά πρέπει να τα ζητήσει από την Disney. Και εύχομαι να το πετύχει. Να ζητάς τα ρέστα από τον εκδοτικό οίκο που το μετέφρασε και το επανεκτύπωσε είναι ανόητο. Φαντάσου ό,τι μαρβελικό κόμικ τυπώνει ένας έλληνας να του έρχεται mail από την αμερική και να του ζητάει έξτρα λεφτά γιατί ήταν ο δημιουργός.

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βασικά δε μπορούμε να ξέρουμε τί ακριβώς παίχτηκε ώστε να πούμε ποιός φταίει και ποιός όχι.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με τόσα που μάθαμε, με τόσους που μίλησαν από πρώτο χέρι με τα πρόσωπα, δε χρειάζεται να είσαι διπλωματούχος πυρηνικός υδραυλικός για να καταλάβεις τι γίνεται.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

δε χρειάζεται να είσαι διπλωματούχος πυρηνικός υδραυλικός για να καταλάβεις τι γίνεται.

 

Με φώναξε κανείς?

 

:P

 

 

+1 Δημ.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όσο για την φιλοξενία πιστεύω πως την αναφέρει ξανά και ξανά ο Τερζο ώστε να καταλάβουμε πως δεν έκανε κάτι που "πρόσβαλε" τον Ρόσα όσο καιρό ήταν εδώ! Από 'κει κ πέρα συμφωνώ με τον frequently, αν θέλει κάτι παραπάνω να διαπραγματευτεί με την Ντισνεϋ!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.