Jump to content

Recommended Posts

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

 

H ιστορία της Ιταλικής καλλιτεχνικής ομάδας των EsseGesse πρίν και πάνω απ όλα είναι μια ιστορία φιλίας και δημιουργικής συνεργασίας .

Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό της ,πέρα από την όποια (μεγάλη) επιτυχία μπορεί να είχαν .Ή για να το θέσουμε διαφορετικά , η επιτυχία τους κατα ένα μεγάλο ποσοστό (περα απο το αδιαμφισβήτητο ταλέντο τους) βασίστηκε στην χημεία που εξ αρχής υπήρξε μεταξύ τους και η οποία οδήγησε στην μεγάλη φιλία και την αμοιβαία εκτίμηση.

Η πορεία τους στην Ιταλική σκηνή κομικς ήταν οπωσδήποτε ξεχωριστή και απόλυτα επιτυχημένη και τους κατέταξε ανάμεσα στους σημαντικότερους δημιουργούς του είδους στη γείτονα χώρα .

Μελετώντας την κάποιος, μπορεί να δεί πως διαμορφώνοταν το τοπίο στο χώρo της Ένατης Τέχνης αμέσως μετά το Β΄Παγκόσμιο πόλεμο στην Ευρώπη ,πως οι καλλιτέχνες αναζητούσαν επαγγελματικές ευκαιρίες σε μια αγορά κομικς  που αρχισε να ανθεί , με τα δεκάδες έντυπα και studios παραγωγής των εκδοτικών που διαρκως εμφανίζονταν ,αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν.

Σίγουρα αποτελούν ύψιστη αναγνώριση και τίτλο τιμής τα λόγια που είπε κάποτε γι αυτούς ένας άλλος θρύλος της Ιταλικής σκηνης και των εκδόσεων ,ο Sergio Bonelli :

 

Pietro Sartoris,Dario Guzzon and Giovanni Sinchetto ,τρείς άνθρωποι που η μοίρα φαίνεται οτι θέλησε να ενώσει για να δώσουν ζωή σε μια  αυθεντική «Φάμπρικα Ονείρων».

 

 

Η αγάπη και το μεράκι τους για την Τέχνη τους και ο ρομαντικός τρόπος που την αντιμετώπιζαν, τους συνόδευσε ως το τέλος και μπορούμε με σιγουριά  να πούμε οτι με το χαμό και του τελευταίου απ αυτούς (Guzzon),έκλεισε μια όμορφη εποχή στην Ιταλική σκηνή κομικς.

 

6a00d8341c684553ef01538f91d63c970b-pi.jpg

 

Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Ξετυλίγοντας το φιλμ της πορείας τους ,αρχικά θα δούμε πως συναντήθηκαν τα βήματα των Tορινέζων Dario Guzzon,Pietro Sartoris και Giovanni Sinchetto.

Βρισκόμαστε στο Τορίνο της Ιταλίας το 1950 ,όταν μέ την μεσολάβηση  κάποιου γιατρού (ξαδέρφου του Sinchetto)  ,λαμβάνει χώρα η συνάντηση των τριών.Eχει ήδη προηγηθεί χρονικά η γνωριμία των Sartoris και Guzzon το 1948 όντας συμφοιτητές στην ίδια σχολή .

Το όνομα της ομάδας (είναι το ακρωνύμιο από τα αρχικά των ονομάτων τους ) το εμπνεύστηκε ο Satoris που είχε πάθος με τα ακρωνύμια .

Απο κείνη τη στιγμή τα πράγματα πήραν το δρόμο τους,ενας δρόμος πάνω από 40 χρόνια... μακρύς γεμάτος επιτυχίες ,απογοητεύσεις ,αλλαγές .Ο επίλογος αυτής της πορείας είναι ο θρύλος των ΕsseGesse..

1367843368964.jpg

 

Η πρώτη δουλειά τους δημοσιεύεται στις σελίδες του «Journal of Small» του Τορίνο με τον χαρακτήρα OLENWALD THE NIBELUG ,αποτίοντας μ΄αυτό τον τρόπο , φόρο τιμης στον «Πρίγκιπα Valiant” του Hal Foster  .

Στη συνέχεια, τον Μάη της ίδιας χρονιάς (1950) ,δημοσιεύουν στην εκδοτική ΜEDIOLANUM ,τις 2 πρώτες σειρές του χαρακτήρα γουέστερν  ΚINOWA έχοντας στο σενάριο τον Αndrea Lavezzolo.

Υστερα από λίγους μήνες μεταπηδούν στην εκδοτική Dardo , ιδιοκτησίας Gino Casarotti , όπου  θα μεγαλουργήσουν αλλά και θα απογοητευτούν όπως θα δουμε στη συνέχεια.

Αρχικά συνεχίζουν για λίγο ακόμα την ιστορία του Sam Βoyle (KINOWA)  .

 

Kinowa.jpg  kinowa-n-1-1990-sesta-edizione-albo-gigante.jpg

 

Ενας ανδρας δέχεται επίθεση σε ένα καραβάνι, χάνει την οικογένειά του ,του παίρνουν το σκαλπ και τον αφήνουν μισοπεθαμένο .Οταν αναρρώνει από τα τραυματα του φτιάχνει μια μάσκα από δέρμα με τη μορφή διαβόλου και μεταμορφώνεται  στο πνεύμα του KINOWA ζητώντας εκδίκηση από τους επιδρομείς.Το σενάριο του Lavezzolo απέχει αρκετά από τα στανταρτς και το ύφος τους κι έτσι σύντομα εγκαταλείπουν τη σειρά (μετα το 10ο  επεισόδιο του τρίτου κύκλου).

Το κομικ αυτό γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία στην Τουρκία όπου γυρίστηκαν και 3 ταινίες για τον συγκεκριμένο ηρωα.

 

28 Kinowa 2.jpg

  • Like 28

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ΑΝΟΔΟΣ

 

Εχει έρθει πλέον η στιγμή για την πρώτη μεγάλη επιτυχία τους .

Την 1η Ιουλίου του 1951 ξεκινούν την ιστορία του Κάπτεν Μικι (Capitan Miki) .

 

essegesse-pause-du-matin-le-petit-miki-qui-n-a-pas-peur-des-grands-2obs.jpg 

 

Πρόκειται για έναν ορφανό νεαρό Ραίηντζερ της Νεβάδα που συνοδευόμενος από τους 2 μεθύστακες αλλά πολύ ικανούς φίλους του, Δρ,Αφαίμαξη(Doctor Salasso) και Τσικουδιά (Double Rum) ,επιβάλει τον νόμο και την τάξη στο άγριο Φαρ Ουέστ.

Ο χαρακτήρας επηρέασε τις μελλοντικές δημιουργίες άλλων καλλιτεχνών του είδους οπως το «The Little Ranger” (Μικρός Ραίηντζερ-Ρινγκο) του Lavezzolo ή το «A guy in the Far West»(ΤΟΜ ) του G.Bonelli.

To επίπεδο σχεδίασης και κειμένων είναι σαφώς ανώτερο του KINOWA.

O Guzzon κάνει τα μολύβια σε άψογη συνεργασία με τους  Sartoris και Sinchetto που έχουν αναλάβει το background των ιστοριών.

 

 sinchetto Miki071.JPG Sinchetto essegesse-capitan-miki-cover-2ya0.jpg sHICHENTO COVER essegesse-capitan-miki-cover-35zp.jpg 

Εξώφυλλα για το Καπτεν Μικυ σχεδιασμένα από τον Sinchetto

 

Στην Ελλάδα πρωτογνωρίσαμε τον ήρωα από τις εκδόσεις του Στέλιου Ανεμοδουρά μέσα από τις σελίδες του Εικονογραφημένου Μικρού Ηρωα.

Τη δεκαετία του 80 πάντα από τις εκδόσεις Ανεμοδουρά είχαμε και την αυτόνομη κυκλοφορία του Καπτεν Μικι σε δικό του περιοδικό με τίτλο  "Μικρός Ιππότης" .

 

MikrosHrosEikon_0002.jpg MikrosIppoths_0003.jpg MikrosHros21in08.jpg

 

Στην Ιταλία στα μέσα της δεκαετίας του 50 ο τίτλος έφτασε να πουλάει 250.000 αντίτυπα σε εβδομαδιαία βάση και ήταν δεύτερο σε πωλήσεις ανάμεσα στα κομικς που κυκλοφορούσαν τότε  στη χώρα . Το πρώτο σε κυκλοφορία ήταν το «αδελφάκι του»   Μπλεκ (Blek) με 400.000 αντίτυπα !!!!!

 

Η περίοδος 1953-54 χαρακτηρίζεται από ένα δημιουργικό οργασμό για τους 3 καλλιτέχνες .

Ενώ συνεχίζουν τις ιστορίες του Καπτεν Μικι ,ταυτόχρονα δουλεύουν κι άλλες ιστορίες όπως το «Cavaliere nero» σε σενάριο Giovanni Luigi Bonelli  .Εδώ έχουμε μια πρώτη επαφή της ομάδας με τον οίκο Bonelli στον οποίο θα καταλήξoυν πολλά χρόνια αργότερα.O ήρωας είναι ο Frisco Smith ,ένας αστυνομικός που εργάζεται για την εταιρεία Σιδηροδρόμων στο West.

 

cminor_22.jpg  GRANDIMINORICOLLANA016.jpg

 

Επίσης το «Capitan Walter», το « και το «Little Trapper» το οποίο αποτελεί προπομπό του Μπλεκ .

Στην ιστορία αυτή πρωτοπαρουσιάζεται ο χαρακτήρας του Μπλεκ μαζί με τον μικρό φίλο του Ροντυ ,με εντελώς διαφορετικό σχέδιο απ αυτό που θα δούμε στη συνέχεια .

 

le-farmer.jpg tav_ptrapper.jpg  PlancheS_18834.jpg

 

Παρ όλα αυτά η επιτυχία έρχεται συνοδευόμενη και από προβλήματα ,καθώς τα έργα τους έχουν μπεί στο στόχαστρο της συντηρητικής Καθολικής Εκκλησίας και του φιλικού προς αυτήν Τύπου που  θεωρούν οτι δεν συνάδουν με τα χρηστά ήθη ........!!

  • Like 27

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ΚΑΤΑΞΙΩΣΗ

 

H μεγάλη επιτυχία χτυπά την πόρτα τους την 1η Οκτωβρη του 1954  .

Την ημέρα εκείνη τα stand του τύπου είναι γεμάτα από αντίτυπα του ΙL GRANDE BLEK (ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΠΛΕΚ ή για μας απλώς ΜΠΛΕΚ).Η επιτυχία θα κρατήσει 12 ολόκληρα χρόνια  μέχρι και το 1965 .

 

14568098_10154692299724260_861037786831766219_n.jpg P1011993.JPG

 

Πρόκειται για την ιστορία του Μπλεκ, ενός κυνηγού των δασών του Μέην,που εκτυλίσσεται  την εποχή του Πολέμου της Ανεξαρτησίας της Αμερικής (1775-1783) .

Τον χαρακτήρα αυτό ,τον εμπνεύστηκαν από αναγνώσματα των παιδικών τους χρονων ,όπως ο «Τελευταίος των Μοικανών» του  James Fenimore Cooper ή τα έργα του Zane Grey ,ιστορίες δηλαδή που αναφέρονταν στους πολέμους μεταξύ Αγγλων και Γάλλων για την κυριαρχία των Αμερικανικών αποικιών και χρονικά προηγούνται λίγο της εποχής του Μπλεκ.Ο αγώνας του Μπλεκ και της ομάδας των κυνηγών που ηγείται ,ήταν ενάντια στους Αγγλους αποικιοκράτες του Βασιλιά Γεώργιου του Γ΄, τα «Κόκκινα Σακάκια» όπως χαρακτηριστικά ονομαζόταν λόγω του χρώματος της στολής τους.

 

il-grande-blek.jpg Guzonblek1.jpg 1021821-albi_del_grande_blek_402.jpg 

 

Η επιλογή των ΕsseGesse προφανώς δεν ήταν τυχαία .Ο πόλεμος στην Ευρώπη έχει τελειώσει μόλις 9 χρόνια πριν ,οι μνήμες είναι ακόμα νωπές και ο παραλληλισμός ανάμεσα στα Αγγλικά στρατεύματα κατοχής και τους Ναζί δημιουργεί ευθείες αναφορές στο θυμικό των αναγνωστών τους.Η γνωστή ανα τους αιώνες μάχη ανάμεσα στον δυνάστη και τον καταπιεζόμενο λειτουργεί και αυτή τη φορά υπέρ των δημιουργών στο δρόμο για την επιτυχία .

Αχώριστοι σύντροφοι του Μπλεκ στις περιπέτειές του είναι ο Ρόντυ (Roddy) και ο Καθηγητής Μυστήριος (Professor Occultis).

O πρώτος είναι ο γιός του κυνηγού Lassiter,φίλου του Μπλεκ,τον οποίο οι Αγγλοι δολοφονούν και έτσι ο Μπλεκ υιοθετεί τον ορφανό Ροντυ (πρώτο επεισόδιο στην Ελληνική σειρά με τίτλο ο «Ο Ξανθός Γίγας» ).

Ο δεύτερος είναι ένας πολύ μορφωμένος τύπος, γνώστης πολλών επιστήμων, μεταξύ των οποίων και η Ιατρική  ,του οποίου η ζωή μέχρι να γνωρίσει τον Μπλεκ παραμένει ένα μυστήριο.Υπαρχει η υπόνοια οτι ο Καθηγητής ήρθε στην Αμερική μαζί με τους γονείς του Μπλεκ οταν αυτός ήταν μικρός ,αλλά αυτό δεν επιβεβαιώνεται ποτέ στα σενάρια των ιστοριών.

Στις σειρές των Μπλεκ και Μικυ το βάρος της σχεδίασης είχε πέσει κατά κύριο λόγο στους Guzzon και Sinchetto .

 

 Sinchettov25DGk65_2910161313091gpadd.jpg

 

Χρειάζονταν να σχεδιάζουν κατα μέσο όρο 120 στριπ την εβδομάδα για να καλύψουν τις ανάγκες των ιστοριών δηλαδή πάνω από 40 σελίδες .

Ο Sartoris είχε αναλάβει το σενάριο και σχεδίαζε και λίγες σελίδες κάθε μήνα .

 

SATORIS ,SINCHETTO,GUZZON essegesse-il-grande-blek-strips-36c8.jpg

Σελίδα στην οποία κάθε στριπ έχει σχεδιαστεί από διαφορετικό δημιουργό ! Επάνω σε σκίτσο Sartoris ,στο κέντρο σκίτσο Sinchetto και κάτω σκίτσο Guzzon

 

Guzzon Guzzon Sinchetto essegesse-blek-le-roc-34ro.jpg

Σελίδα στην οποία τα τέσσερα πρώτα σκίτσα είναι του Guzzon και τα δύο τελευταία του Sinchetto.

 

 

Οι δημιουργοί σταματούν να φτιάχνουν ιστορίες του Ξανθού Γίγαντα στο 3ο τεύχος της 27ης σειράς  το 1965. Μέχρι τότε έχουν προλάβει να φτιάξουν πανω από 600 επεισόδια.

Στα χρόνια που ακολούθησαν ήταν αρκετοί οι σχεδιαστές  όπως οι Iταλοί  Carlo Cedroni, Nicola del Principe ή ο Γάλλος Yves Mitton ,που θέλησαν να συνεχίσουν τις ιστορίες του Μπλεκ .

Επίσης και οι André Amouriq , Ciro Tota και ο σεναριογράφος Marcel Navarro ,ο οποίος έγραψε σενάρια για αρκετές νέες ιστορίες.

 

Στην Γαλλία τα δικαιώματα πήρε η εκδοτική Lug ,η οποία εξέδωσε το σύνολο των ιστοριών του ,στην αρχή απρόμαυρες στο περιοδικό Kiwi  και αργότερα στο ομώνυμο BLEK που τις αναδημοσίευσε έγχρωμες. Η σειρά σημείωσε τεράστια επιτυχία .

Couv_155727.jpg

 

Στη χώρα μας ήταν ξανά ο εκδότης Στέλιος Ανεμοδουράς ,αυτός που έφερε πρώτος (1969) τον ήρωα μέσα από το περιοδικό «ΜΠΛΕΚ- Μικρός Ιππότης»,σε μια από τις μακροβιότερες εκδόσεις στον χώρο των κομικς στην Ελλάδα και τις πλέον δημοφιλείς τις δεκαετιες του 70,80 και 90 .

Μάλιστα ο ίδιος ο εκδότης έγραψε μερικά σενάρια για ιστορίες Μπλεκ σε εικονογράφηση του Βύρωνα Απτόσογλου (Byron) .

 

MplekA_0012.jpg

 

Τεράστια επιτυχία γνώρισε η σειρά και στις Βαλκανικές χώρες (Σερβία,Κροατία,Σλοβενια) αλλά και στη γειτονική Τουρκία.

Πάντως είναι γεγονός οτι κανείς από τους επιγόνους δεν μπόρεσε ποτέ να φτάσει το επίπεδο του σχεδίου και των σεναρίων των αρχικών δημιουργών .Ειναι χαρακτηριστικό οτι μέσα σ ένα χρόνο απο τη διακοπή των ιστοριών από τους  ΕsseGesse οι πωλήσεις στην Ιταλία σημείωσαν τεράστια πτώση.

 

Miton14591840_10154692284659260_2827672741741259245_n.jpg

Σκίτσο Μπλεκ από τους επίγονους (Nicola del Principeτων EsseGesse .

Oι διαφορές είναι προφανείς....

  • Like 22

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ΡΗΞΗ

 

Το 1965 ,η συνεργασία των τριών με την εκδοτική Dardo συμπλήρωσε  την 15ετια .

 Η προσφορά τους στην εταιρεία όμως ,ήταν αντιστρόφως ανάλογη των αμοιβών που απολάμβαναν.

Ετσι η σύγκρουση με τον Baglioni Franco  ,διευθυντή της εκδοτικής και στη συνέχεια η ρήξη ,έμοιαζαν αναπόφευκτες .

Οι  συνεχείς προσπάθειες της ομάδας να τον πείσουν για καλύτερες αμοιβές ,απέβησαν άκαρπες .

Πικραμένοι από την αντιμετώπιση και την αχαριστία ,διακόπτουν τις ιστορίες των ηρώων τους και αποχωρούν από την εκδοτική ,η οποία ωστόσο διατήρησε τα δικαιώματα των εκδόσεων .

Οντας άνεργοι ύστερα από τέτοια επιτυχία ,προσπαθούν να έρθουν σε επαφή με άλλες εκδοτικές και να πλασάρουν τη δουλειά τους .

Στην λογική αυτή δημιουργούν ένα νέο ήρωα με το όνομα Alan Mistero  (ΟΜΠΡΑΞ).

 

cop-79-ALAN-_2_ep_ copia.jpg

 

Βασίστηκαν στην πετυχημένη εως τότε συνταγή που χρησιμοποίησαν και στον Καπτεν Μικι .Ο δυνατός ήρωας που με τη βοήθεια δύο κωμικών αλλά ταυτόχρονα ικανών φίλων του Polpetta (Φαγανας) και Conte (Βαρώνος ) διώκει τους παράνομους και βοηθά τους αδύναμους.

Ξεκίνησε σαν αυτοέκδοση της ομάδας και σταδιακά πέρασε στην εκδοτική Araldo του Sergio Bonelli .Ηταν εβδομαδιαίας κυκλοφορίας.Η σειρά δεν κράτησε πολύ ,ούτε είχε ιδιαίτερη επιτυχία και έβγαλε μόνο 23 τόμους .

 

AlanMisteroCopertina(EsseGesse).jpg

Σχεδιο από Sinchetto

 

Στην χώρα μας η σειρά δημοσιεύθηκε πάλι από τον Στέλιο Ανεμοδουρά στο περιοδικό ΟΜΠΡΑΞ το 1971 και επανακυκλοφόρησε το 1983 στο περιοδικό ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ.

 

Obrax_0057.jpg Peripeteia_0002.jpg

  • Like 25

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

Το Σεπτέμβριο του 1966 οι 3 φίλοι συνάπτουν ένα καλό συμβόλαιο με την εκδοτική Sergio Bonelli

οπως και με Γαλλικούς Οίκους (τις LUG και EDITIONS AVENTURES ET VOYAGES Paris).

Εχοντας σαφώς καλύτερες συνθήκες εργασίας και με αναπτερωμένο ηθικό δημιουργούν έναν ακόμα ήρωα που έμελλε να αφήσει εποχή και να κάνει άλλη μια μεγάλη επιτυχία.

 

Πρόκειται για τον Comandante Mark (Λοχαγός Μαρκ) και την παρέα του .

 

Sinchetto couverture-de-super-swing-n-58-par-giovanni-sinchetto-3d18.jpg  14590432_10154692299619260_7286633861251105976_n.jpg 14523236_10154692299344260_4682357528689486532_n.jpg Sinchetto_1403140636261.jpg

Eξώφυλλα σχεδιασμένα από Sinchetto

 

Η αποδοχή που έτυχε ο ήρωας οφείλεται σε μεγαλο βαθμό στον προκάτοχό του Μπλεκ .

Το background της ιστορίας είναι το ίδιο, (Πολεμος της Ανεξαρτησίας της Αμερικής) , οι δύο πιστοί φίλοι όπως και στο Μπλεκ είναι εκεί ,με τις μορφές των μυστηριώδη γενειοφόρου Μίστερ Μπλουφ (Mister Bluff) και Θλιμμένου Μπούφου (Goufo Triste ) Ινδιάνου αρχηγού των 4 Φυλών των Μεγάλων Λιμνών .

Τη θέση των κυνηγών έχουν πάρει οι Λύκοι του Οντάριο ,ένα παραστρατιωτικό σώμα που με αρχηγό τον Μαρκ μάχεται εναντίον των Αγγλικών στρατευμάτων για την ελευθερία της Αμερικής.

Ο Μαρκ σε σχέση με τον Μπλεκ παρουσιάζει έναν  περισσότερο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα ,πιο μορφωμένο (κατάγεται από οικογένεια Γάλλων ευγενών που κατέφυγαν στην Αμερική) αλλα εξ ίσου δυνατό και ικανό στην τέχνη του πολέμου.

 

mark - guzzon 3.jpg

Σελίδα σχεδιασμένη από τον Guzzon

 

Η καινοτομία που παρουσιάζει η νέα σειρά είναι η εμφάνιση κι άλλων χαρακτήρων περα των 3 βασικών πρωταγωνιστών .

Οπως του σκύλου Φλοκ (FLOK) στο 8ο επεισόδειο της σειράς με έντονο το κωμικό στοιχείο στη σχέση τους με τον Θλιμμένο Μπουφο .

Αλλά και της Μπετυ αρραβωνιαστικιάς του Μαρκ η οποία φέρνει στην ιστορία το απαραίτητο ειδύλλιο που έλειπε από τον Μπλεκ αλλά υπήρχε στον Καπτεν Μικι και τη σχέση του με την Σουζυ.

Μια άλλη ομοιότητα με τον Μικι ήταν και οι βάσεις που χρησιμοποιούσαν οι δύο ήρωες για τον μεν ένα το Φρούριο Coulwer , για τον Μαρκ το Οχυρό της Λίμνης Ονταριο.

Το κομικ γνωρίζει τεράστια επιτυχία στη Γαλλία με το όνομα Captain Swing .

Άραγε είναι τυχαία η επιλογή της (Γαλλικής) καταγωγής του ήρωα από τους δημιουργούς στο τεύχος Νο 100  "Ιστορία του Λοχαγού Μαρκ" ???

 

2a970p4.jpg

 

Στο περιοδικό που δημοσιεύονται οι ιστορίες μόνο οι 68 σελίδες απο τις συνολικά 98 καταλαμβάνονται απο τον πρωταγωνιστή.

Αυτό οφείλεται στην αδυναμία της ομάδας να παράξει περισσότερες σελίδες !

Στα πρώτα 2 τεύχη στα μολύβια βρίσκεται ο Guzzon και στα μελάνια ο Sinchetto ,ενώ ο Sartoris αρκείται σε κάποιες παρεμβάσεις στο background των ιστοριών.Οπως δηλαδή δούλεψαν και στο KINOWA και στα πρωτα του Καπτεν Μικυ.

 

SATORIS images.jpg  essegesse-captain-swing-nt.jpg

Αριστερά σελίδα σχεδιασμένη από τον Satoris και δεξιά από τον Sinchetto

 

Στα επόμενα επεισόδια πάντως οι ρόλοι επανέρχονται όπως ήταν και στη δημιουργία του Μπλεκ μετα το 1954.

Δηλαδή Guzzon και Sinchetto στο σχέδιο και ο Sartoris σενάριο και σε κάποιες σχεδιαστικές παρεμβάσεις .

Η έννοια της ομαδικής δουλειάς σε όλη της τη μεγαλοπρέπεια !

 

essegesse_stil.jpg

Το σχεδιαστικό στυλ των τριών δημιουργών και η εξέλιξή του στο χρόνο,σ ένα πορτρέτο του Λοχαγου Μαρκ

 

Ο Sinchetto φιλοτεχνεί σχεδόν όλα τα εξώφυλλα της σειράς και ελάχιστα μόνο ο Sartoris.

 

Satoris-captain-swing.jpg Sinchetto couverture-de-swing-n-234-par-sinchetto-320v.jpg SinchettoMark.JPG

Αριστερά εξώφυλλο σχεδιασμένο από τον Sartoris και δεξιά εξώφυλλα του Sinchetto

 

Ο Guzzon έκανε μόνο τα πρώτα της special έκδοσης .

Η πρώτη σελίδα όλων των ιστοριών ανήκει πάντα στον μέτρ Sinchetto !!!

Αυτό συμβαίνει ως αναγνώριση από τους άλλους δύο ,στην ανωτερότητα και την εξαιρετική πλαστικότητα που έχει το σχέδιό του !

Σποραδικά ,περίπου μια φορά το χρόνο συμβαίνει κάποια τεύχη να έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά από τον  Sinchetto  και κάποια άλλα από τον Guzzon .

O Sartoris είναι πολύ απασχολημένος με το σενάριο .

Η σειρά κλείνει στο νούμερο 281.

Τα 251 επεισόδια είναι  σχεδιασμένα αποκλειστικά από τους EseeGesse ,ενώ υπάρχουν και 30 στα οποία ήδη έχει αρχίσει να συμμετέχει η σχεδιάστρια Lina Buffolente μετέπειτα συνεργάτιδα του Guzzon.

 

Στην Ελλάδα  η σειρά δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά το 1968 από τις εκδόσεις ΦΛΕΒΟΤΟΜΟΣ σε μια βραχύβια έκδοση (μόλις 3 τεύχη) με τον τίτλο ΚΑΠΤΕΝ ΣΟΥΙΝΓΚ.

Η δεύτερη και σαφώς επιτυχημένη εμφάνιση, γίνεται από τις εκδόσεις του Στέλιου Ανεμοδουρά στο περιοδικό ΟΜΠΡΑΞ το 1971 και η τρίτη το 1983 στο περιοδικό ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ.

 

KaptainSouigk_0001.jpg Obrax_0005.jpg Peripeteia_0001.jpg

  • Like 26

Share this post


Link to post
Share on other sites

TΟ ΤΕΛΟΣ...

 

Τον Ιούνιο του 1972 έχουμε την πρώτη επανέκδοση των ιστοριών του Μαρκ υπό την εκδοτική Arlado. H σειρά σταματά στο Νο 128.

 

araldo12.jpg

 

Τον Γενάρη του 1990  τελειώνει οριστικά η σειρά του Μαρκ και τον αμέσως επόμενο μήνα ξεκινά η επανέκδοση όλων των ιστοριών του υπό τον τίτλο Tutto Mark.

Το καλοκαίρι του ίδιου έτους αρχίζει και η έκδοση των Specials τόμων σε ετήσια βάση .Γινονται 13 τέτοιες εκδόσεις μέχρι το καλοκαίρι του 2000.

Ηδη η ομάδα,κουρασμένη από τα τόσα χρόνια έντονης παραγωγής , ουσιαστικά έχει σταματήσει να δείνει νέο υλικό.

Το πρώτο μεγάλο χτύπημα έρχεται στις 27 Ιούλιου του 1989 ,όταν φεύγει για πάντα ο Pietro Sartoris . :(

Μόλις ενάμισυ χρόνο αργότερα ,στις 19 Γενάρη του 1991 ,ακολουθεί και ο Giovanni Sinchetto . :(

 

Eχοντας χάσει τους συντρόφους του ο Guzzon προσπαθεί να σταθεί στα πόδια του και να συνεχίσει να δουλεύει .Στο πλευρό του έχει την πολύ αξιόλογη Lina Buffolente και μαζί  φτιάχνουν νέα στριπάκια για το BLEK της Dardo καθώς και το Special Mark του Bonelli .

Mε κλονισμένη την υγεία του ,γεμάτος λύπη για την απώλεια των φίλων και συνοδοιπόρων του συνεχίζει μέχρι το 2000 .

Στις 3 Μάη της ίδιας χρονιάς ο Dario Guzzon «φεύγει» για να συναντήσει τους συντρόφους του..... :(

 

Με τον χαμό του κλείνει οριστικά μια ολόκληρη εποχή στη σκηνή των Ιταλικών φουμέτι .

Η ομάδα των EsseGesse θα περάσει στην ιστορία ,έχοντας εμπνεύσει μια πλειάδα καλλιτεχνών σε όλη την Ευρώπη  και θα γίνει θρύλος .

 

 

x3i9oy.jpg

 

2.jpg

Aπό αριστερά Guzzon   :respect: ,  Sinchetto  :respect:Sartoris   :respect:

 

 

 

ΠΗΓΕΣ

http://www.ubcfumetti.com/data/essegesse.htm

 

https://en.wikipedia.org/wiki/EsseGesse

 

http://www.sergiobonelli.it/section/2854/creators2854

 

www.greekcomics.gr

 

https://www.lambiek.net/artists/b/buffolente_lina.htm

 

http://www.2dgalleries.com/art/il-grande-blek-strips-22880

 

http://www.comicartfans.com

 

 

Αυτό το θέμα θα ήθελα να το αφιερώσω στους τρείς ανθρώπους που γέμισαν με όμορφες εικόνες και συναισθήματα την παιδική μου ηλικία.      :efxaristo:  :div:

 

Πολλά  :efxaristo:  στους Γάντζο και KILLMATH για την βοήθειά τους :respect:

  • Like 31

Share this post


Link to post
Share on other sites

:clap2:  :wow:  :clap2:

 

Εξαιρετικος Δημο, εξαιρετικος :):best:

 

Με τους EsseGesse μεγαλωσα... οι ιστοριες του Μαρκ ειναι ''one of a kind''  :respect:

 

 

Πολλά  :efxaristo:  στους Γάντζο και KILLMATH για την βοήθειά τους :respect:

 

:blush:  Ελαχιστα συνεισεφερα παντως :)

  • Like 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άλλη μία εξαιρετική παρουσίαση από τον φίλο Δημοσθένη...! :best::respect:  :awesome:

 

Την θρυλική ομάδα την έμαθα σχετικά μεγάλος,καθώς ο Μπλεκ και οι υπόλοιποι δεν ανήκαν στα κόμικς της παιδικής μου ηλικίας...!Τους γνωρίζω τώρα,με ταχείς ρυθμούς και μπορώ να πω ότι νιώθω ξανά την χαμένη μου παιδικότητα και την ευχάριστη έκπληξη που προκαλεί κάτι καινούργιο...!

 

Σ'ευχαριστώ πολύ Δήμο για τις πληροφορίες που μου έδωσες για τους "μπαμπάδες" των νέων μου φίλων...! :)  :efxaristo:

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υπεροχη και πλουσια παρουσιαση!! :clap2::up::congrats::respect:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επικό αφιέρωμα Δήμο!!! :clap2::respect::efxaristo::beer:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικη παρουσιαση Δημο!!Επιτελους εμαθα πολλα για αυτα τα ιερα τερατα! :thanks:  :respect:

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παναθεμα σε  :Ungry:

 

Τοσο πολυ διαβασμα δεν εχω κανει ουτε στο σχολειο :lol:

 

Δημοσθενη εξαιρετικο αφιερωμα :clap2:  :clap2:  :clap2:

 

Σε ευχαριστω παρα πολυ για την παρουσιαση στους 3 δημιουργους που με τα σκιτσα τους μεγαλωσαμε,αφηνωντας μας εντονα συναισθηματα και πολλες μα παρα πολλες αναμνησεις απο την παιδικη μας ηλικια. :efxaristo:

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλά μπράβο παιδιά για το αφιέρωμα. Είναι εκτός γούστου μου το τρίο αυτό, αλλά το αφιέρωμα είναι αναλυτικότατο. :clap2::beer:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εντάξει.. τα ρέστα μου. :gpost: Κι όμως διάβασα ΚΑΘΕ λέξη και ήθελα κι άλλο! Είναι προφανής η αγάπη και το μεράκι που χρειάστηκαν για να βγει αυτό το αποτέλεσμα και :respect: :respect: :respect:

 

Διαβάζοντάς το όμως δεν μπόρεσα να μην κολλήσω στα σχέδια των 3ων δημιουργών και να προσπαθήσω να ανακαλύψω διαφορές ή λεπτομέρειες στην τεχνοτροπία που θα μπορούσε να 'προδώσει' την προέλευσή τους! Ειδικά στη σελίδα όπου κάθε στριπ προέρχεται από διαφορετικό δημιουργό δεν ξέρω πόση ώρα κόλλησα πιάνοντας τον εαυτό μου να 'παίζει' βρες τις διαφορές :P Αν και μου δημιουργήθηκαν κάποιες υπόνοιες για την ανεπαίσθητη ( ; ) διαφορετικότητά τους θα ήθελα να διαβάσω και τη γνώμη όσων από εσάς έχετε τη διάθεση και θέλετε να μοιραστείτε μια πιο εξασκημένη ματιά ή ακόμα να παραθέσετε κι άλλα σχέδια προς συζήτηση! :spidey_yeah_that:

:cheers:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πέρα από τα πειράγματα που σου κάνω κατά καιρούς, το συγκεκριμένο τριο έχει μεγάλο μερίδιο στην Ιταλική ιστορία των κόμικς. Αυτό φαίνεται ανεξαρτήτως γούστου. 

 

Θα κάτσω με την ησυχία μου να το διαβάσω το υπερπλήρες κείμενο.  :clap2:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαθαίνοντας τους ανθρώπους που βρίσκονταν πίσω από τους αγαπημένους ήρωες της νιότης μας, μέσα από ένα εξαιρετικό άρθρο, ενός ανθρώπου με μεράκι και αγάπη για το αντικείμενο!!!

 

Ευχαριστούμε για το καταπληκτικό αφιέρωμα, αγαπητέ φλοκ:clap2:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.