Jump to content

Recommended Posts

Τίτλος:
ΓΥΝΑΙΚΑ
Hμερ. έκδοσης:
01-02-1950
Εξώφυλλα:
141 + 40 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ  (Λείπουν τα: 1-18, 20-67, 69-70, 74-78, 80-86, 89-105, 107-111, 113-117, 119-144, 146-155, 157-167, 169, 172-175, 177, 179-183, 185-194, 196-197, 199, 202, 204-205, 207-208, 210-221, 223-245, 247-250, 252-254, 258, 260-262, 267-269, 271, 273-274, 278-283, 285, 288, 291-300, 302-314, 316-345, 347-352, 383, 399-408, 410, 412-415, 417-468, 470-474, 476-477, 479-480, 482-510, 512-520, 522-527, 529-545, 547-558, 560-579, 581, 583-722, 724-730, 736-738, 744, 746-747, 750-752, 754, 757-774, 776-789, 791-815, 817-828, 830-832, 834-855, 857-859, 861-862, 864-1030, 1032-1069, 1071-1097, 1100-1113, 1115-1124)
Τεύχη:
1125
Κατηγορία:
Σειρά/Αυτοτελή
Είδος εντύπου:
Περιοδικό
Βιβλιοδεσία:
Καρφίτσα
Περιεχόμενο:
Ποικίλης Ύλης
Περιοδικότητα:
Δεκαπενθήμερη
Μέγεθος:
23.0 x 31.0
Χρώμα:
Ποικίλο
Προέλευση:
Ελληνική
Iστορίες στη βάση:
16

GYNAIKA_0019.jpgGYNAIKA_0385.jpgGYNAIKA_1070.jpgGYNAIKA_1125.jpg

 

 

Γυναικείο περιοδικό όπως λέει και ο τίτλος του, ξεκίνησε Φεβρουάριο του 1950 και συνέχισε για πολλές δεκαετίες συντροφιά στον γυναικείο πληθυσμό (έως το 2007). Είχε δεκαπενθήμερη κυκλοφορία.
Από το 2008 κυκλοφορεί σαν ένθετο με την εφημερίδα Καθημερινή.
Αρχικά ο τίτλος ήταν Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ, κατόπιν έγινε Η ΓΥΝΑΙΚΑ και τελικά ΓΥΝΑΙΚΑ.

Το περιεχόμενό του, καθαρά γυναικείο με πατρόν, ντυσίματα, συμβουλές, διηγήματα και νέα της σόου μπιζ.

Από αυτά που μας ενδιαφέρουν δεν είχε κάτι αξιόλογο εκτός από γελοιογραφίες του ΚΥΡ και του ΣΚΟΥΛΑ.

Στο τεύχος 559 (16 Ιουνίου 1971) βρήκα ένα ολοσέλιδο στριπάκι του ΣΚΟΥΛΑ που επισυνάπτω.

GYNAIKA_0559in1.jpg

Παρουσίαση Β' Περιόδου ΕΔΩ

Παρουσίαση Γ' περιόδου ΕΔΩ

 

Ευχαριστούμε για τα υπόλοιπα εξώφυλλα τους tik, tonytony, albert & rotagiatipino.

  • Like 16
Link to post
Share on other sites

Στις 21 Μαΐου 2008 το περιοδικό "Γυναίκα" ξεκίνησε τη Β περίοδό του ως ένθετο της Καθημερινής.

 

Μερικά σχόλια για την πρώτη περίοδο που μας ενδιαφέρει εδώ, όπως και το σχετικό link στη Βικιπαίδεια.

 

 

 

Μια Γυναίκα πάντα στη μόδα Το περιοδικό που σφράγισε τον ελληνικό μοντερνισμό στο στυλ και το ντιζάιν

 

της Μαργαρίτας Πουρνάρα (Καθημερινή 18/5/08)

 

 

......Η «Γυναίκα» ήταν για περισσότερο από μισό αιώνα μια ζωντανή σχολή δημοσιογραφίας. Ηταν όμως και το περιοδικό που καθόρισε την αισθητική του ελληνικού Τύπου, με το επαναστατικό του στήσιμο αλλά και την ιδιαίτερη ματιά των εξωφύλλων του. Εγινε συνώνυμο του καλού γούστου. .....

 

«Είναι λάθος να λέμε ότι το περιοδικό Γυναίκα απευθυνόταν μονάχα σε εκπροσώπους του ασθενούς φύλου. Αγοραζόταν από γυναίκες, αλλά διαβαζόταν και από άνδρες. Το πρωτοανακάλυψα διότι το αγόραζε η αδελφή μου. Ηταν φανατική αναγνώστρια μέχρι το τελευταίο τεύχος του περιοδικού. Ανακάλυψα τόσα πράγματα ξεφυλλίζοντάς το», μας λέει ο πολύπειρος ντιζάινερ Δημήτρης Αρβανίτης, συμπληρώνοντας: «Είχε πολύ καλές συνεντεύξεις και δημοσιογραφικές έρευνες. Διέθετε μια προσέγγιση στα πράγματα που θα μπορούσε να ενδιαφέρει έναν άνδρα. Κυρίως όμως αυτό που μου έμεινε στο μυαλό μου ήταν ορισμένα θέματα για την τέχνη και η ιδιαίτερη αισθητική του περιοδικού. Θα μπορούσε κανείς να την παραλληλίσει με εκείνη που χαιρόταν σε καλά έντυπα του εξωτερικού. Αναφέρομαι κυρίως στα αμερικάνικα. Εκείνη την εποχή, το μόνο που κυκλοφορούσε στον ελληνικό Τύπο ήταν κάτι άθλια τυπωμένα λαϊκά έντυπα».

 

Σύμφωνα με τον Δ. Αρβανίτη, αυτό που έκανε τη «Γυναίκα» να ξεχωρίζει σε ό,τι αφορούσε τα εξώφυλλά της, τις γραμματοσειρές και το στήσιμό της ήταν ότι επρόκειτο για μια καθαρά ελληνική δημιουργική πρόταση: «Ο Ευάγγελος Τερζόπουλος ήταν ο μέντορας του lay out. Ηταν πίσω από κάθε σελίδα και ενέπνεε τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργαζόταν. Ηταν χαρισματικός και είχε άποψη. Οι γραφίστες ήταν ζυμωμένοι σε αυτό το πνεύμα εργασίας. Ολοι όσοι δούλευαν στο περιοδικό ήταν ανοιχτοί στις καινούργιες ιδέες αλλά με μέτρο.

 

Η ελληνική πρόταση δεν ίσχυε μόνο για το lay out. Η μόδα ήταν άλλο ένα σημαντικό κομμάτι που καθόρισε τη ματιά των Ελληνίδων. Θυμάμαι τα ρούχα που σχεδίαζε ο Γιάννης Τσεκλένης, που δεν θύμιζαν φιγουρίνια των ξένων οίκων, αλλά είχαν φρεσκάδα και ελληνικότητα. Ηταν η ίδια περίοδος που στο εξωτερικό γινόμασταν γνωστοί με τον Χατζιδάκι και τις καταχωρίσεις του ΕΟΤ. Ηταν τότε που πιστεύαμε στο ελληνικό θαύμα. Πρέπει να σας πω ότι όταν κάναμε την πρόσφατη έκθεση για τα επιτεύγματα του γραφείου του Φρέντυ Κάραμποτ και του ζεύγους Κατζουράκη, οι περισσότερες καταχωρίσεις που βρήκαμε στο Ελληνικό Ιστορικό και Λογοτεχνικό Αρχείο ήταν από το περιοδικό “Γυναίκα”», μας εξηγεί ο ντιζάινερ που επιμελήθηκε το αφιέρωμα στο Μουσείο Μπενάκη.

 

«Ακόμα και τα φωτομοντέλα είχαν άλλον αέρα τότε», θυμάται. «Ηταν σοβαρές επαγγελματίες που αργότερα έκαναν οικογένεια. Η Εφη Μελά στο εξώφυλλο της «Γυναίκας» είχε τον αέρα μιας κλασάτης, αξιοπρεπούς ομορφιάς. Σήμερα, τα μοντέλα που βλέπουμε να φιγουράρουν δεν έχουν καμιά σχέση με εκείνο το πρότυπο. Αλλά το ίδιο συμβαίνει και με τα άρθρα. Σπάνια διαβάζεις κάτι ενδιαφέρον. Το lay out θυμίζει αχταρμά. Στις ημέρες μας δεν κάνουν κουμάντο οι δημοσιογράφοι, αλλά το marketing. Είναι όμως γνωστό ότι οι ιδέες φέρνουν χρήματα αλλά τα χρήματα δεν φέρνουν ιδέες. Οταν έκλεισε η “Γυναίκα”, άρχισε να εκλείπει το καλό γούστο. Εύχομαι, λοιπόν, τώρα που το περιοδικό μπήκε στην οικογένεια των εντύπων της “Καθημερινής”, να μας το ξαναθυμίσει. Το έχουμε απόλυτη ανάγκη».

 

Δάφνη Βαλέντε

 

Πάντα κάτι ριζοσπαστικό

 

Η γνωστή σχεδιάστρια μόδας Δάφνη Βαλέντε θυμάται επίσης να ξεφυλλίζει παλαιά τεύχη του περιοδικού που αγόραζε η μητέρα της: «Για πολλά χρόνια ήταν το μόνο μας ανάγνωσμα σε ό,τι αφορά τον περιοδικό Τύπο. Κρατούσε τα σκήπτρα της αναγνωσιμότητας και γενιές Ελληνίδων μεγάλωσαν μαζί του. Ηταν το έντυπο που δίδασκε σαβουάρ φερ, ένα εγχειρίδιο καλής συμπεριφοράς για τις γυναίκες. Τα ρεπορτάζ μόδας και οι φωτογραφήσεις έχουν χαραχθεί στη μνήμη μου. Θυμάμαι ότι οι ειδήσεις που αφορούσαν αυτόν τον τομέα ήταν πάντοτε εξαιρετικά ενημερωμένες. Τα θέματα μόδας ήταν πολύ προσεγμένα και βοηθούσαν τις αναγνώστριες να σχηματίζουν τη δική τους άποψη».

 

Η Δάφνη Βαλέντε έχει μια ειδική σχέση με το περιοδικό. «Στη “Γυναίκα” έκανα το πρώτο εξώφυλλο με ρούχα που είχα σχεδιάσει στα πρώτα μου βήματα. Ηταν το 1986, όταν ανακάλυψε τη δουλειά μου η Λάουρα Ντε Νίγκρις και την αγκάλιασε. Αυτή η εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου ήταν η πολιτική με την οποία αντιμετώπιζε τους νέους ανθρώπους η οικογένεια Τερζοπούλου και η συντακτική ομάδα του περιοδικού. Περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο έντυπο έδινε έδαφος σε ταλαντούχους πρωτόβγαλτους επαγγελματίες. Μας βοήθησε να καθιερωθούμε και της οφείλουμε πολλά. Ελπίζω στη νέα της περίοδο η “Γυναίκα” να είναι εξίσου ανοιχτή στις καινούργιες δυνάμεις της δημιουργίας και να προτείνει πάντα κάτι ριζοσπαστικό για την εποχή της, όπως έκανε πάντα».

 

 

 

 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Τελικά η Καθημερινή δεν συνεχίζει μονάχα τα Ντίσνεϋ του Τερζόπουλου. Και εξηγώ:

 

Το Φλεβάρη τελείωσε η Β' Περίοδος του περιοδικού.

 

Από τις 27 Απριλίου ξεκίνησε η Γ' Περίοδος του περιοδικού! Και πλέον βγαίνει με την Καθημερινή κάθε 3η Κυριακή του μήνα και στη συνέχεια στα περίπτερα στα 4€. Όχι ούτε αυτή η περίοδος έχει κόμικς κλπ.

 

Επισυνάπτω ενδεικτικά και το #3 που κυκλοφόρησε αυτή την Κυριακή:

 

Το εξώφυλλο μεταφέρθηκε εδώ.

 

 

 

  :holidays:

  • Like 13
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Βαθιά ανάσα και πάμε.

 

Μας ήρθαν στο ΕΛΙΑ κάτι τόμοι τευχών του περιοδικού και βάλθηκα να σκανάρω τα διπλά λυτά φύλλα, γιατί ειλικρινά οι τόμοι είναι τεράστιο πρόβλημα, τουλάχιστον εδώ στη δουλειά που έχουμε ένα πτωχό πλην τίμιο σκάνερ Α4.  Εν τω μεταξύ αλλάζει και το μέγεθος του περιοδικού και γίνεται μεγαλύτερο οπότε μεγάλο μέγεθος + τόμος = μούντζες από σκάνερ και γκρίνια από μέρους σας και δίκαια για τα κομμένα εξώφυλλα. Γι' αυτό κι έπεσα με τα μούτρα να σκανάρω τα κάτωθι: 

 

Εξώφυλλα και οπισθόφυλλα τευχών 168, 170-171, 176, 178, 184, 195, 198, 200-201, 203, 206, 246, 251, 255-257, 259, 263-265, 270, 272, 276-277, 284, 286-287, 289-290 σε 3 ζιπάκια να μη με βρίζουν οι αρμόδιοι (κι εγώ σας αγαπάω, φεύγω αύριο, μη φωνάζετε). 

 

Τεύχη 1-206 πάντα 68 σελίδες, ασπρόμαυρο και έγχρωμο (άρα ποικίλη εικονογράφηση) και μέγεθος 20 Χ 30 εκ. Από το τεύχος 207 (25/12/1957) οι σελίδες δεν είναι ποτέ ίδιες (κυμαίνονται από 68 68 έως 116), πάντα εικονογράφηση 2ΑΜ/2ΕΓΧ (έτσι δεν αποκαλούμε εδώ στο index τη διχρωμία στυλ ΣΠΑΪΝΤΕΡΜΑΝ Καμπανά; ) και μέγεθος (βρίζω) 24 Χ 31 εκ. Η γνωστή ποικίλη ύλη, κάποια στριπς και κόμικς, συνήθως στη 2η σελίδα (οπισθόφυλλο εξωφύλλου δηλαδή) και κάτι μου λέει πως ίσως το μέγεθος άλλαξε ξανά αργότερα. Αααααααν έρθει η ώρα της ΓΥΝΑΙΚΑΣ κι ασχοληθώ μαζί της θα σας πω περισσότερες λεπτομέρειες εν καιρώ. Ειλικρινά όμως οι τόμοι και μεγάλου μεγέθους με έχουν προβληματίσει. 

 

 Τα εξώφυλλα/οπισθόφυλλα προστέθηκαν στη παρουσίαση.        

 

Δείτε εδώ τη διαφημιστική καταχώρηση για την αλλαγή του επερχόμενου τεύχους 207        Και στις 25/11/1959 (τ. 257): 

1395777966_195712-11t206p009.thumb.jpg.0c3be8f002d487a7b61d408cab647333.jpg                                                                                                                                                 1163481657_195911-25t257p003.thumb.jpg.c8dac81bb4109f2bd0250dcceaf93b78.jpg

 

 

Και μια διαφήμιση με καρικατούρες (κυριολεκτικά) των ηρώνων του Disney (4/1/1961, τ. 286): 

 1517964155_196101-04t286p015.thumb.jpg.260563d274179580cf11a35efb34be50.jpg

 

 

ΥΓ. Όταν επιστρέψω θα επανακάμψω στο ΝΤΟΜΙΝΟ. 

 

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.