Jump to content

lovcom

Members
  • Posts

    276
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Profile Information

  • Gender
    Male
  • City
    Athens
  • Country
    Greece

Recent Profile Visitors

1,815 profile views

lovcom's Achievements

Active member

Active member (3/9)

1.3k

Reputation

  1. @ Laz33 Και εγώ κοίταξα το δικό μου και δεν παρατήρησα κάτι τέτοιο τουλάχιστον δεν παρατήρησα να είναι κάτι διαφορετικό απο τους προηγούμενους. Γενικά όλες οι ιστορίες είχαν καλό χρωματισμό. Ίσως η ομώνυμη ιστορία να είχε λίγο πιο ξεθωριασμένο χρωματισμό (αλλά σαφέστατα ανώτερο απο αυτόν που δημοσιεύτηκε στο ΚΟΜΙΞ). Αν θες μπορώ κι εγώ να ανεβάσω φωτογραφίες.
  2. Μα σαν ιδιώτης λειτουργεί. Τη σελίδα του την χρησιμοποιεί γιατί μπορεί να μην έχει κάποια άλλη. Γι'αυτό και χρησιμοποιεί τα δωρεάν μεταφορικά· γιατί εκμεταλεύεται τις δραστηριότητες της επιχείρησής του (ξαναλέω δεν τους γνωρίζω απλά υποθέτω). Τώρα αν τα παραπάνω τα βρίσκει κάποιος αστεία τι να πω. Εμείς να αγοράσουμε αγαπημένα μας κόμιξ θέλουμε. Τι μας νοιάζει (και γιατί να βρίσκουμε κάτι το αστείο), αν αυτός πουλά θρησκευτικές εικόνες, ή ρούχα ή πατάτες.
  3. Εγώ δεν βλέπω κανένα αστείο αλλά ό,τι πεις. οκ.
  4. Έχω την εντύπωση πως μια εταιρία θα χρεώσει παραπάνω μεταφορικά για αποστολή σε δυσπρόσιτη περιοχή. Πάει όμως καιρός που έχω να κάνω συναλλαγές (να πουλήσω δηλαδή) σε απομακρυσμένη περιοχή και δεν θυμάμαι πώς έχουν τα πράγματα. Πάντως αν δεν γνωρίζουν τι παίζει με τα μεταφορικά (προφανώς δεν γνωρίζουν εσύ λες), δεν είναι τόσο τραγικό ούτε βέβαια αποτελεί αφορμή να γελάσουμε μαζί τους. Λογικό είναι αυτό που σκέφτηκε. Εξάλλου ακόμα και άγνοια να χουν, το θέμα είναι να μην έχουν σκοπό να σε ξεγελάσουν (εκεί είναι το "αστείο" και όχι το να αγνοεί κάποιος κάποιους κανόνες ταχυμεταφορικής). Σε περίπτωση που τα μεταφορικά είναι ίδια παντού, τότε ακόμα και να αγνοούν τις τιμές, όλα οκ. Επίσης σχετικά με τις τιμές που αναφέρει η αγγελία, βλέποντας την ημερομηνία, θα είναι απο το τεύχος 200 (όχι δηλαδή κάποιο "ιστορικό" τεύχος) και κοστίζει το ένα απο 15€. Κατα τη γνώμη μου αστείο ποσό (εγώ για οποιοδήποτε τεύχος της σειράς δεν θα δινα τόσα χρήματα), αλλά μπροστά στα μαργαριτάρια που έχουν ποσταριστεί εδώ αυτό που πόσταρες είναι σχεδόν αμελητέο. Ένα τέτοιο τεύχος να πουλιέται στα...5€; Και αυτός το πουλάει στα 15€. Οκ απλά το αγνοούμε και δεν δίνουμε σημασία. Καμία σχέση με αγγελίες όπως αυτή που ποσταρίστηκε παραπάνω και ζητούσε για ένα Μίκυ Μάους.....500€..! Τέλος η δωρεάν αποστολή στην Πάτρα θα έχει να κάνει (εικάζω δηλαδή) με κάποιο κατάστημα που θα έχουν συνεργασία και στο οποίο (πάλι εικάζω) πηγαίνει αμάξι / φορτηγό ούτως η άλλως. Δεν είναι δα κάτι τρομέρο· μη τρελαίνεσαι
  5. Παρατηρώ ότι πλέον είναι δύσκολο να βρεις μια ξενόγλωσση συλλογή που να έχει τα άπαντα μέσα. Το κόκκινο και το κίτρινο πακέτο έχουν τα 23 απο τα 24 βιβλία μέσα διότι έχουν αφαιρέσει την ιστορία "Ο Τεντεν στο Κονγκό". Διάβασα σε ένα άρθρο τους λόγους για τους οποίους θεωρείται ρατσιστικό και αφού ούτε πρόκειται να το βρω σε ξενόγλωσσες συλλογές, ούτε πρόκειται να το αγοράσω στα ελληνικά, σκέφτηκα να το διαβάσω online. Στο άρθρο διάβασα πως η επίμαχη σκηνή της διδασκαλίας έχει μεταφραστεί διαφορετικά στην επανασχεδιασμένη (έγχρωμη) ιστορία (1946) έναντι της αρχικής ασπρόμαυρης (1931). Έτσι έψαξα να βρω να διαβάσω την αρχική ασπρόμαυρη έκδοση του 1931 (καλά όχι ότι έψαξα και πολύ· πρώτο-πρώτο ήταν στην αναζήτηση). Τώρα οι εντυπώσεις μου: στο μόνο που νομίζω ότι διαφέρω απο τους περισσότερους απο εσάς είναι ότι δεν κουράστηκα για να το τελειώσω. Αν κάτι λίγο με κούρασε ήταν αυτό το ασπρόμαυρο και απλοϊκό σχέδιο. Το έγχρωμο θα το έβγαζα πολύ πιο εύκολα. Κατα τα άλλα χαζή ιστοριούλα με έναν Τεντεν να εξολοθρεύει ένα μεγάλο μέρος της πανίδας της περιοχής χωρίς κανέναν ενδοιασμό για να σώσει το αντιπαθέστατο σκυλί του. Εντύπωση κάνει και το γεγονός που σκοτώνει ένα πίθηκο ενώ ο ίδιος ο πίθηκος (μαζί με συγγενείς/φίλους του) μόλις πριν λίγο του είχαν σώσει τη ζωή! Τώρα δεν ξέρω αν ήταν σωστή η απόφαση κάποιων εκδοτικών να κόψουν την ιστορία· αυτό που πιστεύω είναι πως απο τη στιγμή που κάποια βιβλία / κείμενα έχουν περάσει στην κυκλοφορία εδώ και δεκαετίες, ας υπάρχουν ως παραδείγματα προς αποφυγή. Γενικά δεν είμαι σύμφωνος με τη λογοκρισία. Πάντως, παράλληλα με την ανάγνωση, είχα ανοίξει και ένα δεύτερο pdf με το έγχρωμο κείμενο που περιλάμβανε μία πιο σύγχρονη αγγλική μετάφραση, με σκοπό να αντιπαραβάλλω τα σημεία που έκαναν τζιζ. Προφανώς τα σημεία αυτά είχαν τροποποιηθεί. ΥΓ: Θέλω να πιστεύω ότι τα επόμενα τεύχη απέχουν παρασάγγας απο αυτή τη βλακειούλα που μόλις διάβασα.
  6. @ constantinople Η λίστα σου είναι ίδια με τη σειρά δημοσίευσης με τη μόνη διαφορά ότι στο αγγλικό πακέτο δεν συμπεριλαμβάνεται το "Η λίμνη με τους καρχαρίες" (μιά φορά μια πλήρη έκδοση δεν μπορούμε να βρούμε :Ρ ) Α επίσης το ξενόγλωσσο πακέτο έχει και το "Tintin and Alph-Art". Δεν ξέρω βέβαια αν αξίζει και αυτό την ανάγνωση. Παιδιά όπως σας είπα και πριν γενικά στην αναζήτηση βιβλίων / κόμικ, δεν μπορώ να μπαίνω σε διαδικασία μακρόχρονης αναζήτησης. Μου ναι αρκετά ψυχοφθόρο. Ακόμα και αν τα επιθυμητά τεύχη μαζευτούν ύστερα απο καιρό και με χαμηλές τιμές, πάλι δεν γουστάρω που μπήκα σε όλη αυτή τη διαδικασία. Όπως επίσης αποφεύγω το άλλο άκρο το να πάρω δηλαδή εδω και τώρα αυτά που θέλω με εξωφρενικές τιμές. Δείτε λίγο αυτή τη στιγμή σε vendora τι παίζει με πλήρες συλλογές Τεντεν. Mιλάμε βγαίνει περίπου 13€ / τεύχος. Το ίδιο αν δείτε και σε μεμονωμένα αγγλικά τεύχη στο bookdepository. Βρίσκω και τεύχος ακόμα και με 17€. Ε προφανώς δεν θα μπω σε τέτοιο τρυπάκι. Γενικά θέλω να ακολουθήσω τη χρυσή τομή που συνέβει και με την συλλογή του Καρλ Μπαρκς. Τους τόμους (εκτός απο τους 4 τελευταίους που δεν με ενδιαφέρουν), τους μάζεψα σε μια εβδομάδα και αυτό γιατί κάποιοι έλειπαν σε διακοπές (ήταν καλοκαίρι τότε). Η τιμή δε που χρειάστηκα για όλους τους τόμους ήταν περίπου αυτή που θα έδινα αν αγόραζα κάθε εβδομάδα την Κ (μπορεί όμως και να βγήκε λιγότερο δεν θυμάμαι). Κάτι τέτοιο θέλω και εδώ. To Τεντεν είναι ένα κόμικ που είμαι σχεδόν σίγουρος ότι θα μου αρέσει, το θέλω μόνο για την αναγνωστική μου απόλαυση (δεν με απασχολεί καθόλου κάποιου είδους συλλογή), και όπως είπα θέλω να τηρήσω λίγο μια χρυσή τομή: όχι μεγάλα διαστήματα αναζήτησης ακόμα και αν πετύχω χαμηλότερες τιμές, καθώς και όχι εξωφρενικές τιμές σε σύντομο χρονικό διάστημα. Το ξενόγλωσσο πακετάκι αν καταφέρω και το βρω κάτω απο 100€ νομίζω θα είναι πολύ καλό deal. Είδα αυτό το βίντεο. Νομίζω είναι λίιιγο άδικη η σύγκρισή σου. Αν το μέγεθος της Μαμουθ είναι ο κινηματογράφος, το τομάκι νομίζω είναι ένα μόνιτορ 25'' που έχουμε αρκετοί στα σπίτια μας. Πάντως όχι και ταμπλέτα· είσαι πολύ αυστηρός!
  7. Μου αρέσει αυτό το setting αλλά προφανώς θέλω και να είναι καλή η ιστορία. Έχω διαβάσει παλαιότερα και πάντα μου άρεσε. Επίσης αυτο το περιπετειώδες στυλ σε άλλες χώρες και πολιτισμούς, ποτέ δεν με απογοητεύει. Επίσης γουστάρω αυτό το γαλλοβέλγικο σχέδιο καθώς και βάλε και το γεγονός ότι και εσείς εδώ λέτε πολύ θετικά λόγια. Ε εντάξει· δεν γίνεται να μη μου αρέσει!
  8. Σκεφτόμουν κι εγώ για τα σαγρέ άντε όμως να τις βρεις..Είμαι σε φάση να ξέρω ποιός τα πουλάει, να τα πουλάει μαζικά, και να περάσω απο το μαγαζί του ή να μου ρθουν ταχυδρομικά (αν είναι εκτός Αθηνών). Το να ψάχνω τώρα σε παλαιοπωλεία ένα-ένα· αρκετά ψυχοφθόρο. btw είχαν βγει σκληρόδετα Τεντεν; Είμαι αρκετά πίσω τελικά Όντως αν μου αρέσουν οι ιστορίες που επέλεξα, γιατί να μην προχωρήσω και στις παρακάτω ιστορίες; Όσο το Θιβέτ λοιπόν, προτέθηκε στη λίστα μου! Προστέθηκαν λοιπόν και τα Πούρα. Βασικά αυτό που λες το να γνωρίσω δηλαδή τα τεύχη με τις αναφορές τους, είναι όντως κάτι που με ενδιαφέρει (το βλέπω δηλαδή κάτι σαν "ακαδημαϊκή" μελέτη). Αυτός είναι και ο λόγος που ρωτάω εσάς, αν αξίζει τον κόπο. Σχετικά με την αγορά του αγγλόφωνου πακέτου αν διάβαζα ποτέ τα πρώτα τεύχη, θα ήταν καθαρά για αυτό το λόγο· δηλαδή για να μη χάσω καμιά αναφορά. Αφενός όμως βλέπω απουσιάζει το Κονγκό (αυτή η πολιτική ορθότητα παντού! ) αφετέρου διαβάζω απο εσάς ότι δεν υφίσταται κανένας λόγος.
  9. Εξαιτίας του "Μπλέικ & Μόρτιμερ" και αφού είχα διαβάσει πως με τον Τεντεν είναι "ξαδελφάκια" σκέφτηκα μπας και κάνω κάποια αγορά και προς τα κει μιάς και το τελευταίο Τεντεν που διάβασα πάνε πολλά χρόνια. Κατ' αρχήν να πω πως δεν ήξερα ότι υφίσταται καθορισμένη σειρά ανάγνωσης. Έχω διαβάσει στο θρεντ για τα Λ.Λ τα τόσα λάθη της εκδοτικής (τυπογραφικά, λανθασμένες πληροφορίες, έλλειψη επιμέλειας κ.α), βλέπω και εδώ τα ίδια (βλ το αποπάνω ποστ! ^) και μετά διαβάζω - συνειδητοποιώ για τα Τεντεν πως η Μαμουθ τα έβαλε σε διαφορετική σειρά! Με ποιό σκεπτικό έγινε αυτή η κίνηση; Και ρωτώ: τι γίνεται ρε παιδιά; Γιατί αυτό το πράμα με την εκδοτική και τα προϊόντα της; Όπως και να χει επειδή μικρός θυμάμαι μου άρεσε η εικόνα διάφορων πολιτισμών/ χωρών που προσέφερε καθώς και παραβλέποντας κάποια χτυπητά αρνητικά (έχετε διαβάσει το μικρό δοκίμιο του Νίκου Γιαννόπουλου στο βιβλίο "Τα κόμικς;" ) σκέφτομαι να ασχοληθώ ξανά. Για αρχή σκέφτηκα ολόκληρη τη σειρά απο σκληρόδετα που παραθέτει ένας φίλος στην αρχή της προηγούμενης σελίδας, αλλά η αλήθεια είναι πως με χαλάει το γεγονός ότι θα προβώ σε αγορά τευχών που δεν επιθυμώ να διαβάσω (Σοβιετ και Αμερική καθώς και τα τελευταία). Όμως σκέφτομαι ότι μπορώ να τα αγοράσω όλα γρήγορα χωρίς να κάθομαι να ψάχνω ένα - ένα τεύχος μεταχειρισμένο και να χάνω το χρόνο μου, απο την άλλη όπως είπα, θα φορτωθώ τεύχη που δεν τα θέλω. Επίσης να πω ότι δεν με ενδιαφέρει που έχουν μικρότερο σχήμα απο το μεγάλο της Μαμουθ. Μου αρέσει επίσης που κάθε τομάκι περιέχει τρία μαζί αντί να κυνηγάω κάθε τεύχος ξεχωριστά. Στον αντίποδα σκέφτομαι να αγοράσω κάποια συγκεκριμένα της σειράς που σύμφωνα με τις κριτικές σας εδώ αξίζουν περισσότερο. Πάντως τα "πούρα" σκέφτομαι να τα αφήσω εκτός (γέλασα πολύ με τα "ελεφαντινά" lol ). Nα η λίστα των τευχών όπου σκέφτομαι να αγοράσω: t Tι λέτε; Έχω κάνει καλή επιλογή ή θα χάσω απο την πλοκή αν δεν διαβάσω τα Πούρα και τον Λωτό; Επίσης έκανα καλά που (τουλάχιστον για πρώτη φάση) αφαίρεσα τα τελευταία; Γενικά τι απο τις δύο επιλογές θα μου προτείνατε; Την αγγλική βερσιόν ή την λίστα (αγορασμένη στα ελληνικά);
  10. Βλέποντας μόλις σήμερα το ποστ σου, δεν είχα ιδέα περι τίνος πρόκειται. Έκανα μια αναζήτηση για να βρω κάποιες πληροφορίες και πραγματικά έπαθα πλάκα. Το σχέδιο υπέροχο. Όσο για το σενάριο, διαβάζω επίσης ότι δεν ήταν κάποιο παιδιάστικο. Επίσης αν και σε κάποιους θα φανεί χαζό, το σχέδιο μού θύμησε κάτι πολύ παλιά καρτούν που βλέπαμε παιδιά (και πιό συγκεκριμένα αυτό). Το είδα κι εγώ στο awesomebooks να κάνει μια καλή προσφορά αλλά ρε παιδί μου ποιός διαβάζει αγγλικά του 1900; :P
  11. Καλησπέρα. Ωραία αυτά που λες και εγώ συμφωνώ μαζί σου, αλλά το point είναι άλλο. Η γλωσσολογία μελετά τον μηχανισμό της γλώσσας (το πώς λειτουργούν οι ανθρώπινες γλώσσες). Δεν εξετάζουμε πότε "οι πολιτισμοί ασφυκτιούν" (δεν μας ενδιαφέρει· είναι άλλο θέμα αυτό-πολιτισμικό). Με τη γνώση του μηχανισμού κατανοούμε τι μας χρειάζεται πραγματικά και τι όχι. ΥΓ: Δεν διαπίστωσα καμία διαμάχη. Όλοι οι συζητητές είναι ανεξαιρέτως υποδειγματικοί.
  12. Υπάρχουν πολιτισμοί (απο την αρχαιότητα) οι οποίοι δεν έχουν αποτυπώσει γραπτά το λόγο τους όπως και υπάρχουν πολιτισμοί οι οποίοι τον έχουν αποτυπώσει σε μια "ειδική" μορφή με σκοπό να εξυπηρετεί συγκεκριμένες-λογιστικές ανάγκες (βλ. γραμμική β´ ) όπου την οποία γλώσσα την ήξεραν ελάχιστοι. ΥΓ: Και επειδή ξέρω τι θα πεις, έρχομαι να σε προλάβω: "Μα είναι δυνατόν να υπάρξει πολιτισμός χωρίς γραφή"; Πέρα του ότι αν υπάρχει και πόσο υπάρχει, θέλω να σου δείξω ότι προφορική και γραπτή γλώσσα είναι κάτι ανεξάρτητα. Ο προφορικός μιά χαρά ζει χωρίς τον γραπτό.
  13. Φίλε @ chrisbouk παραθέτεις τώρα ένα μεγάλο και δύσκολο κείμενο (είναι και δύσκολη η ώρα). Άποψή μου θα ήταν καλύτερο να έγραφες μία μικρή περίληψη όλων αυτών και να την παρουσίαζες με απλό τρόπο. Εμένα πάντως με δυσκόλεψες με αποτέλεσμα να με κάνεις τέτοια ώρα να αναλωθώ πάλι σε φλυαρίες Εδω πέρα δεν ακαδημολογούμε (τώρα την έπλασα τη λέξη lol) γιατί δεν είμαστε ειδικοί. Εγώ πάντως δεν είμαι γλωσσολόγος. Αυτό που κάνουμε είναι να μοιραζόμαστε με κατανοητό τρόπο κάποιες γνώσεις, όχι για άλλο λόγο αλλά για να γνωρίζουμε μέσες άκρες κάποιες βασικές έννοιες. Αυτό λοιπόν προσπάθησα κι εγώ να κάνω· με απλά και βασικά επιχειρήματα, υποδεικνύω ότι το πολυτονικό είναι όχι απλά σήμερα άχρηστο, αλλά και πάντα ήταν. Είναι ένα ξένο σώμα που μπήκε εμβόλιμα στη γλώσσα για να δείξει τάχα μια προφορά περιπου μιας χιλιετίας πίσω. Δεν έχει σχέση με τη γλώσσα. Φαντάσου πχ ένα σελιδοδείκτη που βάζουμε σε ένα βιβλίο/κόμικ, αυτό ύστερα να "απαιτεί" αξίωση να θεωρείται μέρος του ίδιου του κόμικ. Το ίδιο συμβαίνει και με το πολυτονικό. Δεν έχει σχέση με τη Νέα Ελληνική. Εσύ και εγώ και όλοι εδώ δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε το "υμείς" με το "ημείς" ακούγοντάς το μόνο προφορικά. Είναι πράγματα αποδεκτά και κατανοητά απ' όλους. Δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμονας για να το καταλάβεις. Τώρα σε σχέση με την ορολογία που παρέθεσες σε link, θα σε βοηθήσω να τα διαφοροποιήσουμε πιο κατανοητά: οι γλώσσες σε γενικές γραμμές χωρίζονται στον μουσικοτονικό τρόπο και τον δυναμικό (κάπου το έχω διαβάσει να το αναφέρουν επιτονικό) τρόπο. Οι ορολογίες γενικά είναι δύσκολο θέμα και μπορεί να δημιουργηθεί μπλέξιμο. Τα αναφέρουμε απλά και κατανοητά χωρίς να μπερδευόμαστε. Ως προσωδία θεωρείται ο μελωδικός και ρυθμικός χαρακτήρας μιας γλώσσας. Εδώ αναφέρεται ότι είναι ο ρυθμός, ο τόνος και ο επιτονισμός της ομιλίας αλλά δεν έχω ξεκαθαρίσει αν ο επιτονισμός υπάρχει στην προσωδία. Την προσωδία έχω δει να την αναφέρουν και ως προσωδιακή διάκριση. Να πω την αλήθεια δεν είμαι σίγουρος αν η προσωδία ταυτίζεται με την μουσικοτονικότητα αλλά μάλλον θα ταυτίζονται. Στον μουσικοτονικό τρόπο εκφοράς (τον οποίο είχαν οι αρχαίοι έλληνες), έχουμε διαφοροποίηση της έννοιας ανάλογα με το ύψος (βλέπε το ημείς και το υμείς). Δηλαδή μία λέξη προφερόμενη με διαφορετικό μουσικοτονισμό, άλλαζε η σημασία της. Ένα κλασικό παράδειγμα μουσικοτονικής γλώσσας είναι φυσικά τα κινέζικα. Πρόσφατα άκουσα σε ένα βίντεο μια κινέζα να εξηγεί πως κάποιος φίλος της είπε μια πρόταση με λίγο διαφορετικό τόνο και έβγαλε ένα άλλο νόημα! Αυτό στα Ν.Ε δεν υφίσταται. Πουθενά δεν έχουμε κάτι τέτοιο. Μην μπερδέψουμε όμως τον δυναμικό τονισμό με τον επιτονισμό· επιτονισμός είναι ο τρόπος, η ένταση, οι διάφορες αυξομειώσεις της φωνής. Αυτό δεν έχει να κάνει με κάποια μουσικοτονικότητα ούτε το πολυτονικό φυσικά βοηθάει την κατάσταση. Στις γλώσσες με δυναμικό τονισμό το τονικό ύψος ασφαλώς παίζει ρόλο αλλά όχι διαφοροποιητικό κάποιας έννοιας παρα μόνο λόγω επιτονισμού όπου αντικατοπρίζονται συντακτικές ή σημασιολογικές διαφορές. Στη φράση : "John is going" αν λεχθεί με κατιόν τονικό ύψος στο τέλος , η πρότασή μας αποτελεί μια δήλωση. Αν όμως το τονικό ύψος ανέβει στο τέλος, τότε η πρότασή μας μπορεί να εκληφθεί ως ερώτηση (Εισαγωγή στη Μελέτη της γλώσσας εκδ Πατάκη σελ 416). Mια πρόταση που μπορεί να είναι διφορούμενη στο γραπτό λόγο , μπορεί να είναι σαφής στον προφορικό χάρη στην επιτονική διακύμανση. Δεν υπάρχει όμως διαφοροποιητική σημασία. Αυτό που έχω λίγο απορία και δεν έχω ασχοληθεί, έχει να κάνει με την ιταλική γλώσσα. Αν και ακούγεται προσωδιακή δεν ξέρω αν υφίσταται διαφοροποίηση στις λέξεις της ανάλογα με το τονικό ύψος. Αν κάποιος ξέρει έστω λίγα ιταλικά, ας μας πει. Πάντως το γιατί επιμένουν και θέλουν πολλοί να υπάρχει το πολυτονικό, νομίζω αυτό οφείλεται σε μια "παρελθοντολαγνεία" η οποία λίγο πολύ υπάρχει στη φύση του ανθρώπου. Θεωρούμε το παλιό ως κάτι "αγνό" και "ανώτερο" ενώ τα σημερινά ως "ξεπεσμένα". Τέτοιοι λίβελλοι για τον "ευτελισμό" της γλώσσας υπήρχαν ανέκαθεν σε κάθε εποχή. Και αυτό το πράμα δεν πρόκειται να αλλάξει. Ο λόγος λοιπόν που υπάρχει ακόμα είναι ψυχολογικός. Κάποιοι τον χρησιμοποιούν για να δείξουν ότι το κείμενό τους δεν έχει "ευτελιστεί" αλλά έχει κρατήσει ένα "αρχαίο" κάλλος. Εδώ είναι μια ακόμα περίπτωση που ψιλομπλέκονται οι ορολογίες. Επιγραμματικά αναφέρω ότι οι όροι (διάλεκτος, γλώσσα, ιδιώματα κτλ) είναι συμβατικοί και δεν πρέπει να προβαίνουμε σε απόλυτο διαχωρισμό μεταξύ τους. Η επιστήμη της γλωσσολογίας όλες τις γλώσσες τις βλέπει σαν διαλέκτους ή σαν ιδιώματα, όλες τις διαλέκτους τις βλέπει σαν γλώσσες ή ιδιώματα και όλα τα ιδιώματα σαν γλώσσες ή διαλέκτους. Την εποχή του πολυτονικού δεν την έζησα αλλά νομίζω ότι εδώ είσαι λάθος. Αν δεις έντυπα, εφημερίδες αλλά ακόμα και μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τις παλαιότερες αυτές δεκαετίες, ουσιαστικά ήταν ένα χρόνιο αίτημα. Τη στιγμή που καταργήθηκε το πολυτονικό, μόνο απότομη δεν το λες. Ήταν ένα ώριμο αίτημα που (ευτυχώς) έγινε πραγματικότητα. Εγώ να σου πω πώς το βλέπω: είναι σα να ζητάς απο ένα φοιτητή βιολογίας να σου αποκρυπτογραφήσει με τις επιστημονικές μεθόδους την γραμμική β´. Δεν είναι ότι δεν κάνει καλά τη δουλειά του ούτε ότι δεν έχει προχωρήσει "βαθιά" στην ειδικότητά του· είναι απλά κάτι άσχετο απο την ιδιότητά του. Έτσι και ο νεοέλληνας (ακούγεται συνήθως άσχημο αυτό αλλά δεν το λέω υποτιμητικά) δεν έχει σχέση με ένα αρχαίο σύστημα το οποίο δεν κολλάει πουθενά με την προφορική του γλώσσα και το οποίο εμπίπτει μόνο στο πεδίο μελέτης των ειδικευομένων πάνω στις γλώσσες. @ air nomad X για να είμαι ειλικρινής, όσες φορές και να διάβασα το κείμενό σου, δεν κατάλαβα τι θες να πεις.. (είπα και πριν· φταίει και η ώρα). Θα μπορούσες μήπως να μας αναφέρεις κάποιο συγκεκριμένο παράδειγμα;
  14. Κάποιοι φίλοι πέφτουν στην κλασική λούπα της σύγχυσης μεταξύ γλώσσας και γραφής. Όπως και όλα τα θέματα, έτσι και αυτό, δυστυχώς δεν γίνεται με ένα ποστ να πείσουμε κάποιους και να τους αλλάξουμε γνώμη ετών. Θέλει λίγο καλή προαίρεση, μετά μελέτη και σιγά σιγά τα άλλα έρχονται. -Η γλώσσα και η γραφή δεν ταυτίζονται. Μην μπερδεύεστε. Η γραφή είναι απλά μια αποτύπωση του προφορικού λόγου και αυτό σε ένα συμβατικό βαθμό. -Ο προφορικός λόγος προηγείται κατα απόλυτο τρόπο του γραπτού. Αναφέρουμε επιγραμματικά 4 λόγους: 1) Ο γραπτός λόγος όταν (και αν) αναπτυχθεί, ακολουθεί την ήδη υπάρχουσα προφορική γλώσσα. Μα προφανώς και ο προφορικός λόγος "εμπλουτίζεται" απο τον γραπτό (σας ακούω να λέτε) αλλά αυτό γίνεται σε δεύτερη φάση και όχι πρωτογενώς. 2) Πρώτα μαθαίνουμε να μιλάμε και μετά να γράφουμε. 3) Η προφορική γλώσσα είναι η κατ'εξοχήν φυσική γλώσσα του ανθρώπου την οποία μαθαίνει (ή καλύτερα: κατακτά) απλά και μόνο ύστερα απο την έκθεσή του στο αντίστοιχο γλωσσικό περιβάλλον. Τη γραπτή του όμως μορφή (η οποία είπαμε αποτυπώνεται συμβατικά άρα και πολλές φορές υποκειμενικά) την μαθαίνει με συστηματική διδασκαλία άρα με κόπο. 4) Όλα τα συστήματα γραφής (ακόμα και το πολυτονικό), βαζίζονται στην προφορικότητα. Είναι αδιανόητο να βασίσει κάποιος την φυσική του προφορά πάνω σε κάποια σημάδια τα οποία εξηγουν τάχα μου μία προφορά ενός "παλιού και καλού καιρού". -Δεν υπάρχουν "φτωχές" γλώσσες και κατ επέκταση δεν "φτωχαίνει" το πνεύμα σου. Αυτό είναι ένας γλωσσικός μύθος όπου διαδώθηκε πολύ απο το - πολύ καλό κατα τα άλλα - έργο του Όργουελ: 1984. Όλες οι γλωσσες είναι αυτάρκεις και προσαρμόζονται στο αντίστοιχο περιβάλλον του ομιλητή. Έχοντας κατανοήσει τα παραπάνω, να πούμε ότι το πολυτονικό είναι ένα (γραπτό) εργαλείο το οποιό δημιουργήθηκε στο "εργαστήριο" για να αποδώσει μία νομιζόμενη προφορά πολλών αιώνων πριν (δηλαδή 10 περίπου αιώνες)! Ναι μεν το "πολυτονικό" δημιουργήθηκε απο τον Αριστοφάνη τον Βυζάντιο (εποχή π.Χ), αλλά η χρήση του ήταν συγκεκριμένη και αφορούσε κυρίως τους ξένους που ήθελαν να μάθουν την -τότε - ελληνική γλώσσα. Η μορφή που ξέρουμε για το πολυτονικό σήμερα, δημιουργήθηκε μόλις τον 10αιώνα μΧ. Είναι ένα γραπτό εργαλείο το οποίο όμως ακόμα και τότε ήταν σε μεγάλο βαθμό περιττό αφού δεν είχαν (και φυσικά ούτε έχουμε) ηχητικά δεδομένα απο ομιλητές της αρχαίας γλώσσας. Το πολυτονικό δεν δημιουργεί καμία....μουσικότητα ούτε....εξάσκηση πνεύματος και...εγκεφάλου, ούτε...πτώχευση της έκφρασης του ανθρώπου (είπαμε πριν δεν υπάρχουν φτωχές γλώσσες). Επίσης σήμερα δεν υφίσταται προσωδία στην Νέα Ελληνική γλώσσα (κάτι καθόλου κακό· απλά έτσι εξελλίσσεται η γλώσσα) αλλά όλα τα φωνήεντά μας είναι ισόχρονα. Το πολυτονικό δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική μας γλώσσα, την προφορική, αφού ουσιαστικά δεν δείχνει απολύτως τίποτα (ούτε καν ετυμολογική χρησιμότητα δεν έχει). Τέλος να ξεκαθαρίσουμε και το εξής: η διαδικασία απλοποίησης της γλώσσας δεν σημαίνει και ευτελισμό της γλώσσας. Είναι μια διαδικασία τελείως φυσική η οποία τείνει τον φυσικό ομιλητή να κλίνει εκεί που "βολεύεται" καλύτερα χωρίς να χρησιμοποιεί εργαλεία ουσιαστικά ά-χρηστα.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.