Jump to content
Γάντζος

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga [Άγνωστος, lifo.gr, 12/06/2014]

Recommended Posts

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του πρώτου ελληνικού manga
"Thessaloniki Through Time": Οι Mangatellers μόλις δημιούργησαν ένα ιαπωνικό manga - οδοιπορικό της Θεσσαλονίκης μέσα στον χρόνο.


Οι Magnatellers είναι μια ομάδα νέων δημιουργών από την Θεσσαλονίκη που ειδικεύονται και τρέφουν μεγάλη αγάπη για την τέχνη του ιαπωνικού κόμικ, και την mainstream j pop culture γενικότερα. Στα πλαίσια του Thessaloniki: European Youth Capital 2014, η ομάδα των Mangatellers εξέδωσε το πρώτο ελληνικό manga, το "Thessaloniki Through Time: ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΠΑΝΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ", το οποίο κυκλοφορεί από σήμερα.
 
Τους γνωρίζουμε!
 
Who is who: Ο Ραφαήλ Βουτσίδης και ο Φύλλης Χατζόπουλος είναι 29 ετών, συγγραφείς screenplay σεναρίων για manga, και ιδρυτικά μέλη των Mangatellers. Οι βασικοί συνεργάτες τους είναι ο main σκιτσογράφος Μάνος Λαγουβάρδος από την Αθήνα, και ο assistant artist & 3Ddesigner Νικήτας Εφημίδης, που ζει πλέον κι εργάζεται στο Εδιμβούργο.
 
Πώς προέκυψε η ομάδα των Mangatellers;
-Σαν Mangatellers ξεκινήσαμε δειλά δειλά το 2008, όπου μετά από αρκετή έρευνα και μελέτη πάνω στην συγγραφή σεναρίων screenplay, στην σκηνοθεσία και το paneling, πειραματιστήκαμε και μετατρέψαμε τα σενάρια των ιστοριών μας από μορφή νουβέλας σε μορφή screenplay για manga. Το 2010, αφού ολοκληρώσαμε αρκετά κεφάλαια από τις μεγάλες σειρές μας R.u.N. και Mythos, τα παρουσιάσαμε στον σκιτσογράφο Μάνο Λαγουβάρδο ο οποίος δέχτηκε να συνεργαστεί μαζί μας και να μετατρέψει τα σενάρια μας σε manga. Εκείνη την περίοδο εντάχθηκε στο δυναμικό της ομάδας και ο Νικήτας Εφημίδης. Εκτός από την δημιουργία των manga σειρών, διοργανώνουμε το event "RUN Thessaloniki", ένα event για manga, anime, cosplay, J-music και parkour στην Θεσσαλονίκη, καθώς επίσης και διάφορα workshops και ομιλίες για manga και comics.
 
-Πώς ξεκίνησε όλη αυτή η "τρέλα" με τα manga και την ιαπωνική pop culture;
-Η αγάπη μας για τα manga ξεκίνησε από τα anime τα οποία άρχισαν να προβάλλονται στην ελληνική τηλεόραση από τα μέσα της δεκαετίας του '80. Η αγορά των manga στην Ελλάδα ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του '90, όταν το καταναλωτικό κοινό είχε πλέον ωριμάσει με τις σειρές anime. Εκείνη την περίοδο έκανε τα πρώτα του βήματα και το broadband ίντερνετ στην Ελλάδα μέσα από το οποίο γνωρίσαμε καλύτερα τα manga, αλλά και την Japanese Mainstream Pop Culture γενικότερα. Επίσης, ως αυτοδίδακτοι συγγραφείς, το ίντερνετ μας έδωσε την δυνατότητα να αναζητήσουμε ευκολότερα tutorials και οδηγούς συγγραφής σεναρίων μέσα από forums και άλλες πηγές.
 
-Και γιατί manga και όχι κόμικς γενικότερα;
-Επειδή μας αρέσουν πιο πολύ τα manga δεν σημαίνει ότι δεν μας αρέσουν και τα comics του δυτικού κόσμου, όπως της Marvel, της DC και της Dark Horse. Το χαρακτηριστικό των manga που μας "κέρδισε" έναντι των comics, είναι ότι οι κεντρικοί χαρακτήρες των περισσότερων σειρών είναι καθημερινοί άνθρωποι και όχι superheroes, πράγμα το οποίο σε οδηγεί να ταυτίζεσαι πιο εύκολα μαζί τους.
 
-Αγαπημένα σας manga;
-Ραφαήλ: Τα αγαπημένα μου manga είναι τα Naruto, One Piece, Hajime No Ippo, Hunter X Hunter και Berserk.
-Φύλλης: Τα δικά μου αγαπημένα manga ανήκουν στην κατηγορία shonen sports manga, όπως τα Hajime No Ippo, Eyeshield 21, Ping Pong, Haikyu και το Fullmetal Alchemist (το οποίο δεν εντάσσεται στην κατηγορία των sports). Shonen manga είναι manga με target group κυρίως αγόρια της ηλικίας 10 με 18.
 
-Πόσα και ποια άλλα manga έχετε δημιουργήσει; Μιλήστε μας λίγο για την υπόθεση τους.
-Εκδίδουμε online την web manga σειρά "R.u.N." (Remember Ur Nature) η οποία αριθμεί αυτήν την στιγμή εφτά κεφάλαια. Είναι στα αγγλικά με Ιαπωνικά Kanji για sound effects. Επειδή δημοσιεύονται μόνο online, τα δημιουργούμε στα αγγλικά και μπορεί ο καθένας να τα διαβάσει δωρεάν. Το R.u.N. είναι ένα shonen sports manga και η ιστορία του αφορά την καθημερινή ζωή του Jean Liam. Ενός Γάλλου έφηβου ο οποίος μετακομίζει στην Ιαπωνία με την μητέρα του για να ζήσουν εκεί. Ο Jean είναι traceur, δηλαδή δρομέας parkour, και χάρη στο parkour γνωρίζει διάφορα παιδιά που ασχολούνται με αυτό και μπλέκουν σε πολλές περιπέτειες. Επίσης, έχουμε εκδώσει online το shonen manga one shot (short story) "WiFi Wars", το οποίο εξελίσσεται στο Τόκιο και η ιστορία του αφορά ένα race με μηχανές και hacking. Υπάρχει και το "Mythos" που είναι seinen manga (Seinen = manga με target group άτομα ηλικίας άνω των 16 ετών), και είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, έτσι δεν έχει ανεβεί κάποιο ολοκληρωμένο επεισόδιο. "RuN" "RuN" "RuN" "RuN" -Ασχολείστε καθημερινά με τα projects των Μangatellers; -Φυσικά! Τα projects αυτά δεν είναι πλέον ένα απλό hobby, αλλά η δεύτερη μας "δουλειά". Όσο μπορούμε και μας επιτρέπουν οι άλλες μας υποχρεώσεις, προσπαθούμε να είμαστε ενεργοί σε αυτόν τον τομέα.
 
-Και τώρα ας περάσουμε στο ολοκαίνουριο "Thessaloniki Through Time". Περι τίνος πρόκειται;
-Το "Thessaloniki Through Time" (ελληνικός τίτλος "Τότε και Τώρα, Πάντα Θεσσαλονίκη"), είναι ένα manga oneshot γραμμένο στα ελληνικά και στα αγγλικά, στο οποίο παρουσιάζουμε μέσα από 80 σελίδες (30 στα ελληνικά και 30 στα αγγλικά) ένα οδοιπορικό της Θεσσαλονίκης μέσα στον χρόνο. Από την Θεσσαλονίκη της αρχαίας Ελλάδας μέχρι σήμερα, στην Θεσσαλονίκη της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας. Μέσα από τα μάτια των χαρακτήρων των ιστοριών R.u.N. και Mythos, ο αναγνώστης μαθαίνει ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας της πόλης. Η διανομή είναι δωρεάν, και ξεκινάει σήμερα, 12 Ιουνίου, από το Νέο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης και στην συνέχεια από τα κεντρικά γραφεία της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσα Νεολαίας. Οι σεναριογράφοι είμαστε εμείς, ο σκιτσογράφος είναι ο Μάνος Λαγουβάρδος και ο assistant artist είναι ο Νικήτας Εφημίδης. Για την ολοκλήρωση του manga χρειάστηκαν περίπου τέσσερις μήνες.
 
-Πώς προέκυψε, όμως, η ιδέα ενός ιαπωνικού manga που θα παρουσιάζει την ιστορία της Θεσσαλονίκης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα;!
Πλησιάσαμε την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας, και της προτείναμε την δημιουργία ενός manga έργου για την Θεσσαλονίκη. Η ιδέα και ο ξεχωριστός χαρακτήρας των manga άρεσε, κι έτσι μας ζητήθηκε το σενάριο να βασίζεται στην διαδοχή της κληρονομιάς από την μία γενιά στην άλλη.
 
-Δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος;
-Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν ο περιορισμός των σελίδων. Το manga έπρεπε να έχει έκταση 80 σελίδες, να είναι δίγλωσσο, και να περιέχει και κάποιες extra πληροφορίες για την Θεσσαλονίκη. Θέλαμε να πούμε περισσότερα, αλλά έπρεπε να σεβαστούμε τον περιορισμό των σελίδων.
 
-Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα για τα ιστορικά στοιχεία του σεναρίου;
-Τα ιστορικά στοιχεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν είναι βασισμένα σε μελέτη και προσωπική έρευνα σε βιβλιοθήκες, μουσεία και online εγκυκλοπαίδειες. Αφού ολοκληρώθηκε το στάδιο συγγραφής, παραδώσαμε το υλικό στην καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Ελένη Χοντολίδου για να επιβλέψει και να ελέγξει τις ιστορικές πηγές και πληροφορίες.
 
-Αλήθεια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για το πρώτο ελληνικό manga;
-Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές ερασιτεχνικές προσπάθειες στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια (doujinshi = ανεξάρτητα manga έργα), αλλά κανένα ελληνικό manga δεν έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις Ιαπωνικές προδιαγραφές.
 
-Οι οποίες είναι;
-Να διαβάζεται από δεξιά προς τα αριστερά (οι σελίδες), να υπάρχουν ιαπωνικά Kanji για sound effects, και να έχει συγκεκριμένες διαστάσεις (μήκος 330-365 χιλ., οριζόντια 230- 260 χιλ., πλαίσιο αναφοράς: ύψος 270 χιλ., δευτερεύοντα 180 χιλ.).
 
-Τελειώνοντας, ποια πιστεύετε ότι είναι η σχέση του ελληνικού κοινού με τα manga και την jpop culture; Τι σας λέει η εμπειρία σας μέχρι τώρα;
-Όπως είπαμε και παραπάνω, το ελληνικό κοινό ξεκίνησε πρώτα να γνωρίζει τα anime της δεκαετίας του '80, και μετά τα manga της δεκαετίας του '90. Πλέον, το 2014, χάρη στα social media, τα forum, και την πειρατεία υλικού στο ίνετερνετ, το κοινό έχει γαλουχηθεί και σε αυτού του είδους την ψυχαγωγία. Απ' όσο γνωρίζουμε δυνατός κρίκος για την διεύρυνση των manga στην Ελλάδα, αποτελούν και το cosplay και η J-music, που μαζί με τα manga και τα anime εντάσσονται στην γενική Japanese Pop Culture. Η άποψη μας είναι ότι από το 2013 και μετά η Ελλάδα γνωρίζει ένα αναγεννημένο trend και ένα δεύτερο J-Boom (το πρώτο έγινε στα τέλη της δεκαετίας του '90 με τις σειρές DragonBall, Pokemon, YuGiOh, Digimon, etc)
 
Πηγή: www.lifo.gr

  • Like 16

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw προκειται για αυτο:
http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=30596

Και οχι, για την ιστορια, δεν ειναι το πρωτο Ελληνικο manga. Ουτε το Galaxia ειναι.

 

2000: Mangaijin

2008: Ένας Νίντζα Στη Ντουλάπα Μου

2010: Ουρανός & Γη, Galaxia, Rustbone

2012: Hiatus

2014: Στα Ίχνη Του Οδοιπόρου, Η Εκδίκηση Της Παρτούζας

 

Και όλο και κάποιο θα ξεχνάω...

 

 

  :holidays:

  • Like 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

;):beer:

 

Και οχι, για την ιστορια, δεν ειναι το πρωτο Ελληνικο manga. Ουτε το Galaxia ειναι.

 

2000: Mangaijin

2008: Ένας Νίντζα Στη Ντουλάπα Μου

2010: Ουρανός & Γη, Galaxia, Rustbone

2012: Hiatus

2014: Στα Ίχνη Του Οδοιπόρου, Η Εκδίκηση Της Παρτούζας

Αλήθεια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για το πρώτο ελληνικό manga;
-Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές ερασιτεχνικές προσπάθειες στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια (doujinshi = ανεξάρτητα manga έργα), αλλά κανένα ελληνικό manga δεν έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις Ιαπωνικές προδιαγραφές. 
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φαίνεται πολύ καλό πάντως!

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΩΧ δηλαδή διαβάζεται από δεξιά προς τα αριστερά!??? :oops: Αυτό θα με ζορίσει...

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ελα μωρε,μια ιδεα ειναι,μετα απο 3-4 σελιδες εξοικειωνεσαι πιστευω..Εκτος απο το μεγεθος και τον τροπο αναγνωσης θα εχει ακι ηχητικα εφέ με γιαπωνέζικα σύμβολα (νομιζω αυτα τα 3 αποτελουν τις "γιαπωνεζικες προδιαγραφες" ) :)

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kαι πολύ λες. Αλλά μετά θα σου ξαναπάρει καμιά σελίδα για να ξαναεξοικειωθείς τον παλιό τρόπο ανάγνωσης.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Και οχι, για την ιστορια, δεν ειναι το πρωτο Ελληνικο manga. Ουτε το Galaxia ειναι.

Και όλο και κάποιο θα ξεχνάω...

Συμφωνώ

Αλήθεια, θα μπορούσαμε να πούμε ότι πρόκειται για το πρώτο ελληνικό manga;

-Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές ερασιτεχνικές προσπάθειες στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια (doujinshi = ανεξάρτητα manga έργα), αλλά κανένα ελληνικό manga δεν έχει εκδοθεί σύμφωνα με τις Ιαπωνικές προδιαγραφές.

Διαφωνώ.Αλλά όταν κάνουν κάτι κάποιοι όλο για πρώτη φορά το κάνουν.

 

Υπαρχει και το MANIPULATOR ή παρουσίαση εντος των προσεχων ωρων.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν. Επειδή ήμουν στην παρουσίαση, το θέμα αυτό αναφέρθηκε και εκεί. Το συγκεκριμένο, είναι το πρώτο αυτοτελές shonen manga από Έλληνες δημιουργούς που φτιάχτηκε στο αυθεντικό γιαπωνέζικο φορμάτ και που κυκλοφόρησε σε μεγάλο τιράζ και όχι ως αυτοέκδοση. Δώστε μου 1-2 μέρες και θα ακολουθήσει και παρουσίαση.

 

edit. Προστέθηκε ολόκληρη η συνέντευξη στο πρώτο ποστ και ψιλο-επεξεργάστηκαν κάποια από τα υπόλοιπα. Και αφού σουλουπώθηκε, το θέμα μεταφέρθηκε στην αρθρογραφία εκτός GC :)

 

:beer:

  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πάντως παιδιά αν διαβάζετε Manga, αξίζει να στηρίξετε την προσπάθεια.Ο ένας από τους δημιουργούς είναι καλός φίλος και ξέρω απο πρώτο χέρι ότι τα παιδιά έχουν βάλει την ψυχή τους σάυτό..Εγώ προσωπικά ποτέ δεν ήμουν φαν της ιαπωνικής σχολής,αλλά τους βγάζω το καπέλο.Eπίσης μπορείτε να τσεκάρετε και τις άλλες σειρές τους Mythos και Run:popcorn:

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

28.06.2014

 

Manga με σφραγίδα Θεσσαλονίκης
ΓΙΩΤΑ ΜΥΡΤΣΙΩΤΗ

 

2806st2magna3-thumb-large.jpg

 

 

Η Θεσσαλονίκη όπως δεν την έχουμε ξαναδεί, μέσα από ένα διαφορετικό οδοιπορικό τεσσάρων παιδιών στον χώρο και τον χρόνο της πόλης, στο πρώτο έντυπο ελληνικό manga.

Μερίδιο της παγκόσμιας διαδικτυακής αγοράς των Manga διεκδικεί πλέον και η Θεσσαλονίκη. Μπαίνει δυναμικά στη διεθνή καλλιτεχνική σκηνή με τους δικούς της Mangaka (σκιτσογράφος), τους δικούς της genshaku SHA (σεναριογράφους του manga) και τα δικά της έργα που έχουν συγκεντρώσει πάνω από 700.000 views με μεγαλύτερη επιτυχία στη Γαλλία, την Αγγλία, την Αίγυπτο, τις ΗΠΑ, τη Σουηδία και την Ιαπωνία και δημοσιεύσεις σε διάφορους online manga readers παγκόσμιας εμβέλειας με εκατομμύρια χρήστες ανά τον κόσμο.

Κι αν για τους φανατικούς νεαρούς αναγνώστες τα ελληνικά μυθιστορήματα σε μορφή ιαπωνικού comic (Manga) είναι γνωστά, στο ευρύτερο κοινό συστήνονται τώρα με το πρώτο έντυπο ελληνικό manga αφιερωμένο και γραμμένο αποκλειστικά για τη Θεσσαλονίκη.

Δίγλωσση κυκλοφορία

Τους φέρνει στην επιφάνεια η «Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα της Νεολαίας 2014» με την πρόσφατη δίγλωσση κυκλοφορία του manga «Τότε και Τώρα, Πάντα Θεσσαλονίκη» (THESSALONIKH THROUG TIME), προσφέροντας δωρεάν σε 5.000 αντίτυπα τη Θεσσαλονίκη σε κόμικς με ένα διαφορετικό οδοιπορικό τεσσάρων παιδιών από την Ιαπωνία στον χώρο και τον χρόνο της πόλης. Πρωταγωνιστές του είναι οι χαρακτήρες των έργων τους R.u.N (Remember ur Nature) και Mythos που γνωρίζουν το μακρόχρονο παρελθόν της μέσα από τα μνημεία και μεταπηδούν στη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα της Νεολαίας.

Οι Ελληνες mangatellers εκπροσωπούν τη νέα γενιά των δημιουργών κόμικς και μια κοινότητα καλλιτεχνών των manga και των anime (αριθμεί 30.000 μέλη) που παντρεύουν τον δυτικό πολιτισμό με την ευρωπαϊκή κουλτούρα διαδίδοντας ιστορίες με την ιαπωνική παραδοσιακή τέχνη, οι ρίζες της οποίας ανάγονται στον 19ο αιώνα. Δύο σεναριογράφοι, ο Βουτσίδης Ραφαήλ και ο Καρυοφύλλης-Χρίστος Χατζόπουλος από τη Θεσσαλονίκη, ο σκιτσογράφος Μάνος Λαγουβάρδος και ο 3D artist Νικήτας Εφημίδης αποτελούν την καλλιτεχνική ομάδα. Εκανε την εμφάνισή της πριν από τέσσερα χρόνια και μέχρι σήμερα μετρούν δημοσιεύσεις οnline (www.mangatellers.gr) στην αγγλική γλώσσα, ένα manga 45 σελίδων, οκτώ 25σέλιδα τεύχη (chapters) της σειράς R.u.N., μεταφράσεις των έργων τους στα γαλλικά, στα γερμανικά και στα ρωσικά, βίντεο αφιερωμένο στη δυναμική κοινότητα των δρομέων parkour, επίσημες συνεργασίες με την πρεσβεία της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, το Future Library, φεστιβάλ και διαγωνισμούς.

Είναι δημιουργοί που μεγάλωσαν διαβάζοντας κόμικς με υπερήρωες του δυτικού κόσμου τη δεκαετία ’80-90. Προτιμούν όμως την ιαπωνική κουλτούρα. «Εχουν πρωταγωνιστές καθημερινούς ανθρώπους που παλεύουν σε αντίξοες συνθήκες για να προοδεύσουν. Δείχνουν ότι δεν χρειάζονται έναν σούπερ ήρωα για να σώσει την ανθρωπότητα, αλλά προσγειωμένους ήρωες που μεταδίδουν πίστη και ελπίδα» αναφέρει o mangateller Καρυοφύλλης-Χρίστος Χατζόπουλος. Μας ενημερώνει ότι η αγορά των manga στην Ιαπωνία ξεπερνάει τα 6 εκατ. γιεν και παγκοσμίως αγγίζει τα 450 εκατ. δολάρια. Οι κατηγορίες τους shonen manga, shoujo manga (για αγόρια και κορίτσια άνω των 10 ετών), seinen manga (για άτομα άνω των 15 ετών) έχουν εκατομμύρια φανατικούς αναγνώστες, ενώ η ψηφιακή τους μορφή εκτίναξε τα νούμερα σε ασύλληπτα ύψη. Μαζική απήχηση έχουν στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία.

Η Θεσσαλονίκη έπιασε τον σφυγμό τους, τους στηρίζει, τους αναδεικνύει και τώρα δημιουργεί τον δικό τους χώρο. Ο δήμος μετατρέπει τη βίλα Πετρίδη σε Μουσείο Κόμικς και animation με εργαστήρια εικονογράφησης για μικρούς και μεγάλους. Μαζί τους, το γνωστό ροζ διατηρητέο της οδού Αναγεννήσεως στη δυτική είσοδο της πόλης, που σε λίγους μήνες θα αποτελέσει φυτώριο νέων δημιουργών της 9ης τέχνης, αποκτά επιτέλους ζωή.

 

Πηγή.

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.