Jump to content

ΓΚΟΓΚΤΖΙΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ [ (1978) ]


Recommended Posts

Δημιουργός:
ΓΚΟΓΚΤΖΙΛΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Επίσημη Ιστοσελίδα:
Ημερ. γέννησης:
1978
Τόπος γέννησης:
Θεσσαλονίκη
Εργογραφία:

post-556-13161881090543_thumb.jpg

 

Ο Βασίλειος Γκογκτζιλάς γεννήθηκε το 1978 στη Θεσσαλονίκη, όπου και σπούδασε Graphic Design σε σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών. Ασχολήθηκε με την εικονογράφηση για τις εφημερίδες Θεσσαλονίκη και Μακεδονία και τα περιοδικά Επιλογές, Γαλέρα και Soul, ενώ συνεργάζεται με την free press Athens Voice. Επίσης, έχει συμμετάσχει σε φανζίν, όπως το Μπούμερανγκ, η Ανόργανη Ύλη, το Red Dot Comix, το Flip! (Φούσκες) καθώς και στο περιοδικό 9 της Ελευθεροτυπίας. Το διαφημιστικό κόμικ του "Deniman" διακρίθηκε στον πρώτο διαγωνισμό DNR Textile Awards του αμερικάνικου περιοδικού DNR, έχει κάνει pin up στο Mars του Σταμπουλή, έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις & λευκώματα (βλ.Φοιτητικές Βδομάδες, Πράξις & Comix), ενώ έχει πραγματοποιήσει και δύο προσωπικές εκθέσεις κόμικς, καθώς και εικονογράφησης, στο καφέ Cofix στην Θεσσαλονίκη. Μια ακόμη ενασχόλησή του περιλαμβάνει το κινούμενο σχέδιο για τις ανάγκες της εκπομπής Επί Τροχών στο κανάλι ΕΤ3, ενώ έχει εικονογραφήσει και παιδικά βιβλία. Πλέον κάνει δουλειές για το εξωτερικό, από όπου ξεκίνησε κάνοντας ιστοριούλες με τον Mr.Universe στην ανθολογία Popgun 2 & 4, ενώ ο Universe απέκτησε και ένα oneshot από την Image Comics. Επιπρόσθετα, έργα του δημοσιεύθηκαν και στη συλλογή της Taschen Illustration Now Vol.2, ενώ αναμένεται το Misery City. Τέλος, έχει βγάλει 2 sketchbooks, ένα με αδημοσίευτα σκίτσα του mister Universe και ένα limited για φίλους και γνωστούς ονόματι Splat#1. Στο GC θα τον βρείτε γραμμένο ως...gogtzilas ενώ για περισσότερα μπορείτε να επισκεφθείτε τα εξής:
 

Επίσημη Ιστοσελίδα ~ Blog

post-556-13166168376658_thumb.jpgpost-556-13161696349221_thumb.jpgpost-556-13161696376931_thumb.jpgpost-556-13161696435026_thumb.jpg
 

  • Like 20
Link to post
Share on other sites

Νομίζω πως και εδώ : http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=23176&st=0&p=179443&hl=%CE%A4%CE%95%CE%9E%CE%97%CE%A3&fromsearch=1entry179443 υπάρχει ένα σχέδιο του... Νομίζω δεν είμαι απόλυτα σίγουρος.. Και γίνετε ένας χαμός στο δωμάτιο για να το τσεκάρω... άρα άμα κάποιο καλό παιδί το έχει εύκαιρο... :beer:

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Αντικαταστάθηκε και η φώτο του lollidope από ολόφρεσκια που έστειλε ο ίδιος! :thanks: Μπίλ! :beer5:

 

Έδιτ: επίσης αντικαταστάθηκε το Mr.Universe με υπογεγραμμένο σκαν ενός συνονόματου Αμμανθρώπου. :):D

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Είχε βάλει ο Βασίλης το λινκ, αλλά ας υπάρχει κι εδώ ολόκληρη:

 

Συνέντευξη: Βασίλης Γκογκτζιλάς

 

Written by Κώστας Λαμπρόπουλος on March 3rd, 2011 – 08:08

 

post-556-0-27160000-1321397166_thumb.jpg

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που ανακρίνουμε τον Βασίλη Γκογκτζιλά. Πριν μερικούς μήνες, τον είχαμε φιλοξενήσει στο πλαίσιο του αφιερώματος “Από το φωτοτυπικό στην πρέσσα”, όπου και μας είχε πει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα για τους εκδοτικούς οίκους και τις αυτοεκδόσεις, αλλά και για την νέα του δουλειά, MISERY CITY. Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του MISERY CITY σε έντυπη μορφή (θα βρίσκεται, μάλιστα, στις σελίδες του PREVIEWS αυτό το μήνα, σκεφτήκαμε να τον καλέσουμε και πάλι, να μας πει περισσότερα πράγματα για την Μίζερη Πόλη και τους κατοίκους της. Δεν θα μακρηγορήσω άλλο. Θα αφήσω τον ίδιο το δημιουργό να μιλήσει, όπως άλλωστε επιβάλλουν και οι κανόνες καλής συμπεριφοράς. Διαφορετικά, θα ήμουν δημοσιογράφος σε ραδιοσταθμό κηπουρικής…

 

 

Ας ξεκινήσουμε από τα κλασικά: Πώς προέκυψε το MISERY CITY;

Είμαι μεγάλος θαυμαστής του τρόμου ως λογοτεχνικό είδος, αλλά και ως κινηματογραφικό. Είχα διαβάσει όλα τα κλασσικά και είχα δει όλες τις ταινίες που με ενδιέφεραν, μέχρι την εφηβεία μου. Edgar Alan Poe, Stevenson, Lovecraft, Shelley αλλά και James Whales, Carpenter και Sam Raimi. Πάντα ήταν επιθυμία μου να κάνω ένα comic τρόμου, αλλά για διάφορους λόγους δεν προέκυψε. Για παράδειγμα, είχα ετοιμάσει μια ιστορία τρόμου, για το POPGUN, η οποία τελικά έμεινε αδημοσίευτη. Οι φίλοι και συνεργάτες της ανθολογίας, προτίμησαν το MISTER UNIVERSE, το οποίο οδήγησε στο one-shot και σε μια ακόμη δεκασέλιδη ιστορία στο τέταρτο τεύχος του POPGUN. Αυτή λειτούργησε ως κάτι πιο χαρούμενο για όσους ένιωσαν υπερβολικά σοκαρισμένοι από το one-shot.

 

Τέτοια παραδείγματα, που με κρατούσαν μακριά από το αγαπημένο μου είδος, υπάρχουν πολλά. Τελικά, όλες οι σημειώσεις που κρατούσα κατά καιρούς, άρχισαν να σχηματίζουν μια ενιαία ιστορία γύρω από το πρόσωπο του ντεντέκτιβ Max Murray. Αργότερα, απέκτησε κι αυτός το δικό του background, το δικό του στόρι, και αυτός είναι ο συνδετικός κρίκος για όλα τα υπόλοιπα περίεργα πράγματα που διαδραματίζονται στο comic.

 

post-556-0-66840600-1321397392_thumb.jpg

 

Το MISERY CITY έχει έντονο το στοιχείο του noir. Δε φοβήθηκες ότι μπορεί ο κόσμος να το εκλάβει ως ένα ακόμη noir comic; Πού διαφοροποιείται;

Το noir είναι δευτερεύον στοιχείο. Το MISERY CITY είναι, κατά βάση, ένα horror comic, αρκούντως σκοτεινό για τους λάτρεις του είδους. Είναι ένα τρελό mix από διάφορα στοιχεία. Πιστεύω πως όταν κάποιος αναπτύσσει ένα comic οπτικά, αυτό αρχίζει να παίρνει μια άλλη διάσταση. Είναι πολύ όμορφο να υπάρχει και κάτι ενδιαφέρον να δεις, από σελίδα σε σελίδα. Η γλώσσα της εικόνας, για μένα, πάντα έπαιζε πολύ σημαντικότερο ρόλο από αυτή του γραπτού λόγου, ίσως γιατί η κλίση μου ήταν το σχέδιο και η ζωγραφική.

 

Πιστεύω, όμως, πως ο αναγνώστης θα αγαπήσει πραγματικά τον Max Murray, τον ντετέκτιβ μας, ο οποίος είναι πολλά περισσότερα από αυτά που βλέπουμε με την πρώτη ματιά. Από τη μία, οι περίεργες ιδιότητές του, οι οποίες εμφανίζονται από τεύχος σε τεύχος, και από την άλλη, το ακόμη πιο περίεργο παρελθόν του, το οποίο είναι, επίσης, μία μίξη από διάφορα είδη, αλλά ταυτόχρονα και τίποτε από αυτά! Από τεύχος σε τεύχος, λύνονται πολλά μυστήρια και ανοίγουν πολλές νέες πόρτες. Δίνονται απαντήσεις, αλλά και γεννιούνται νέες ερωτήσεις. Πάνω απ’ όλα, όμως, είναι η ευχαρίστηση της αφήγησης. Πιστεύω πως ο αναγνώστης θα χαρεί να χαθεί στις εικόνες και στα λόγια, και θα περάσει καλά διαβάζοντας κάθε τεύχος της Μίζερης Πόλης.

 

Όπως διαβάζω στα credits, η ιδέα πίσω από το MISERY CITY είναι δική σου, όπως και το plot, και ο Κ.Ι. Ζαχόπουλος έγραψε το σενάριο. Με ποιον τρόπο λειτουργεί η συνεργασία σας; Του λες τη βασική ιδέα και τον αφήνεις να γράψει την ιστορία, το συζητάτε μαζί, ή αυτός απλά δίνει σχήμα στο δικό σου λόγο;

Η διαδικασία που δουλεύουμε έχει ως εξής: Σχεδιάζω τα layouts για κάθε σελίδα (γνωστά και ως breakdowns), όπου η ιστορία αναπτύσσεται, όπως ανέφερα και πιο πάνω, οπτικά. Ως γνωστόν, σε ένα comic, το οποίο (κατά τη δική μου άποψη) είναι ένα οπτικό μέσο επικοινωνίας, πρέπει η ιστορία να μπορεί να είναι κατανοητή, κοιτώντας απλά και μόνο τις εικόνες. Αφού τελειώσω τα layouts, βασιζόμενος στην πλοκή του κάθε τεύχους που έχω στις σημειώσεις μου, αρχίζω και σχεδιάζω τις τελικές σελίδες. Μόλις τελειώσω όλο το artwork του τεύχους, στέλνω στον Κ.Ι. όλο το υλικό, μαζί με μια περιγραφή του τι συμβαίνει σε κάθε σελίδα, όπως και προτάσεις για το πόσα balloons, ή captions, μπορεί να έχει αυτή. Ο Κ.Ι. συμβάλει πολύ περισσότερο απ’ ότι ακούγεται στη δημιουργία του κάθε τεύχους, αφού δίνει, πολλές φορές, βάθος και νόημα σε πολλά από όσα σχεδιάζω, αλλά και λογοτεχνικότητα στα κείμενα. Είναι η φωνή του Max Murray, του ντετέκτιβ της ιστορίας.

 

Θα επανέλθω σε κάτι που σε είχα ρωτήσει και παλαιότερα, αλλά καθώς έχει περάσει κάποιος καιρός, θα ήθελα να δω την εξέλιξη. Πώς είναι η συνεργασία σου με την Black Line Comics; Φαντάζομαι ότι όλες σας οι συνεννοήσεις γίνονται ηλεκτρονικά. Αποτέλεσε ποτέ αυτό πρόβλημα;

Μέχρι στιγμής, η συνεργασία με τον εκδότη είναι άψογη. Ο Jay Savage, ο Mike De Lepine, ο Art Gould και ο Anthony Zicary, είναι όλοι τους συνεργάσιμοι και κάθε φορά βοηθούν με χαρά.

 

post-556-0-82019100-1321397657_thumb.jpg

 

Είχες σκεφτεί να εκδόσεις το MISERY CITY στην Ελλάδα, ή στράφηκες κατευθείαν στο εξωτερικό; Θα σε ενδιέφερε μια ελληνική έκδοση του MISERY CITY;

Ναι, βέβαια. Οι πρώτες προσπάθειες για να εκδοθεί το comic ήταν στην Ελλάδα, αλλά οι άνθρωποι της Blackline έδειξαν ενδιαφέρον για το υλικό αμέσως. Σαφώς και με ενδιαφέρει μια ελληνική έκδοση.

 

Πες μου τι σχεδιάζεις για το μέλλον. Υπάρχει κάποιο άλλο project στα σκαριά, ή σκοπεύεις να αφιερωθείς στο MISERY CITY, προς το παρόν; Πόσα τεύχη να περιμένουμε;

Έχω έτοιμα έξι τεύχη της Μίζερης Πόλης και συνεχίζω. Ένα άλλο project, που τρέχει αυτόν τον καιρό, είναι το NOLA, ένα comic που φτιάχνουμε με το ίνδαλμά μου, τον Sam Kieth. Πρόκειται για ένα σκληρό και σκοτεινό comic, το οποίο υπογράφει ο Sam, και εγώ συμμετέχω σχεδιαστικά. Είμαι εκεί για να βοηθήσω το όραμα του Kieth να γίνει πραγματικότητα. Από εκεί και μετά, για τα δικά μου projects, ιστορίες υπάρχουν πολλές. Σε ποια μορφή και πώς θα εμφανιστούν στο μέλλον, θα δείξει. Step by step, βήμα-βήμα και σιγά-σιγά.

 

Θα ήθελα να μου πεις τις σκέψεις σου για την ελληνική σκηνή comics. Βλέπεις κάποια εξέλιξη, ή θα συμβούλευες τους συναδέλφους σου να στραφούν έξω; Υπάρχουν, κατά την γνώμη σου, βήματα που μπορεί να γίνουν, για να βελτιωθεί η κατάσταση;

Πιστεύω πως η κατάσταση είναι σχεδόν στάσιμη εδώ και χρόνια. Πρέπει να υπάρξει υποστήριξη στις εδώ δημιουργικές δυνάμεις και πίστη στις δυνατότητες των δημιουργών. Όσοι εκδότες υπάρχουν, να στραφούν και να επενδύσουν στους δημιουργούς. Εάν κάποιος έχει τις δυνατότητες και την επιθυμία να βγει έξω, δεν πρόκειται να τον σταματήσει κανείς. Εάν θέλουμε, όμως, η ελληνική σκηνή να προχωρήσει, πρέπει να επενδύσουμε σε project που να αφορούν το ελληνικό κοινό. Να εκφράσουμε τα συναισθήματα, τους προβληματισμούς και τις σκέψεις του.

 

post-556-0-25057200-1321397777_thumb.jpg

 

Πώς κρίνεις την δική σου εξέλιξη; Θεωρείς ότι έχεις βελτιωθεί καλλιτεχνικά και σε ποιό βαθμό; Αυτό είναι κάτι που απλά ήρθε με το χρόνο, ή είναι αποτέλεσμα συνειδητής προσπάθειας;

Πιστεύω πως το σχέδιο είναι ένα. Είτε το κατέχει κανείς, είτε όχι. Οι βασικές αξίες της Τέχνης είναι ίδιες, εδώ και αιώνες. Απλά, ο κάθε ένας διαφοροποιείται, ανάλογα με την προσωπικότητά του. Δεν ξέρω αν είμαι καλύτερος, αλλά μπορώ να πω ότι είμαι διαφορετικός. Φυσικά, ο χρόνος βοηθά πάντα, φτάνει να μην περνάει ανεκμετάλλευτος. Πιστεύω στη σκληρή δουλειά.

 

Κλείνοντας, θα ήθελα να πεις δυο λόγια σε όσους σκέφτονται να ακολουθήσουν τα βήματά σου και να κάνουν καριέρα στον χώρο των comics.

Πάντα, να το ξεκινήσουν από αγάπη κι επειδή περνάνε καλά και διασκεδάζουν με τη δουλειά τους.

 

 

(Περισσότερες πληροφορίες για τον Βασίλη Γκογκτζιλά, μπορείτε να βρείτε στο blog του, ενώ για το MISERY CITY, ρίξτε μα ματιά εδώ.)

  • Like 7
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

post-12722-0-25435400-1323700869_thumb.jpg

 

Ο Γκογκτζιλάς εικονογραφεί το εξώφυλλο των Ξεγραμμένων, βιβλίου (thanx Sandman) του Jack Ketchum.

 

post-12722-0-71610800-1323700964_thumb.jpg

 

Από την σελίδα του Βασίλη στο facebook, ο οποίος φαίνεται να συνεργάζεται όλο και περισσότερο με την Jemma.

  • Like 10
Link to post
Share on other sites

καλό φαίνεται αλλά εγώ ανυπομονώ για Μίζερη Πόλη :spidey_yeah_that:

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

ok.. καποιες πληροφοριες σχετικα με την παραπανω συνεντευξη...

 

 

επειδη περασε καιρος απο τοτε... χωρις να εχω διαβασει ξανα το κειμενο απλα ενημερωνω για δυο αλλαγες...

 

το nola με τον sam kieth θα μεινει αδημοσιευτο ... τουλαχιστον δεν προκειτε να κυκλοφορησει σε μορφη κομιξ....

ο δημιουργος του εχει καποια αλλα πλανα για το προτζεκτ το σεβομαστε απολυτος και προχωραμε...

μια συνεργασια με τον sam θα υπαρξει ομως καποια στιγμη στο κοντινο μελλον..

 

misery city ... στην αγγλικη μεταφερθηκε επιτυχως σε αλλη εταιρεια.. νεοτερα συντομα...

και φυσικα η ελληνικη εκδοση ειναι στα σκαρια απο Jemma Press... νεοτερα επισης στο αμεσο χρονικο διαστημα...

 

επειδη η οικονομια ομως επηρρεαζει τα παντα... ελπιζω τουλαχιστον τα πραγματα να μεινουν ως εχουν και να μην προκυψουν αλλες αλλαγες......

 

 

 

 

ευχαριστω...!

βασιλης

  • Like 13
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Όπως με ενημέρωσε ο Βασίλης, έχει πλέον καινούριο blog. Πιο λιτό και πιο όμορφο. :beer:

  • Like 9
Link to post
Share on other sites
:cool: Ανανεώθηκε και στο αρχικό ποστ!
  • Like 4
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Δύο εξώφυλλα του Βασίλη για τις συλλογές διηγημάτων "Μετά τις εννιά" που κυκλοφορούν από την Ομάδα Παιχνιδιών Φαντασίας & Ρόλων Θέρμης.

Αξιόλογη προσπάθεια! Δεν ξέρω αν υπάρχουν στα βιβλιοπωλεία. Όποιος ενδιαφέρετε ας στείλει ένα mail στο metatis9@yahoo.gr ;)

 

post-10460-0-90909000-1332858464_thumb.jpgpost-10460-0-59607100-1332858469_thumb.jpg

  • Like 7
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Βασίλης Γκογκτζιλάς: Misery City

Μαίρη Κλιγκάτση

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

 

Η Θεσσαλονίκη δεν φημίζεται μόνο για τον Θερμαϊκό κόλπο, τους καφέδες στην παραλία και τους χαλαρούς ρυθμούς ζωής της. Αν μη τι άλλο, οφείλουμε να της αναγνωρίσουμε ότι εξακολουθεί και αποτελεί χώρο συνάντησης και δράσης δημιουργών.

 

Όχι… Η “Misery City” δεν είναι η Θεσσαλονίκη, αλλά ο τίτλος του comic book διεθνούς κυκλοφορίας του Βασίλη Γκογκτζιλά και του Κώστα Ζαχόπουλου.

 

Συναντήσαμε τον Βασίλη Γκογκτζιλά ένα μεσημέρι, κάπου μεταξύ Ροτόντας και πλατείας Ναυαρίνου και συζητήσαμε για κόμικς, μολύβια, noir stories και κινηματογραφικά καρέ.

Ιδού η συνέχεια…

 

Σύστησέ μας την «Μίζερη Πόλη».

Προσπάθησα να φτιάξω (μαζί με τον Κώστα Ζαχόπουλο) ένα όσο το δυνατόν πιο διασκεδαστικό κόμικ. Ήθελα αυτός που θα το διαβάσει να περάσει καλά. Να το ευχαριστηθεί. Ο τρόπος που είναι στημένο όλο το project είχε αυτόν τον σκοπό. Κατέληξα στο ότι ο τίτλος είναι αντιπροσωπευτικός για το περιεχόμενο. Είναι ένα καθαρά αστικό κόμικ και επομένως υπάρχουν εντός του στοιχεία που χαρακτηρίζουν και την εποχή αλλά εμπεριέχουν και στοιχεία της πόλης. Δεν είμαι σίγουρος, βέβαια ακόμα, αν ο τίτλος λειτουργεί απολύτως ή αν απομακρύνει από τον αρχικό σκοπό. Παρόλα αυτά από τις απόψεις που έχω ακούσει φαίνεται ότι αποδίδει, γιατί γενικότερα χαρακτηρίζει μια εποχή, ένα κλίμα που επικρατεί. Από εκεί και πέρα δεν χρειάζεται να ανακυκλώνουμε μονίμως τα θέματα της μιζέριας. Το θέμα είναι να ξεφυλλίσει κάποιος το κόμικ, να χαθεί μες στις εικόνες και να περάσει καλά. Αυτό είναι το ζητούμενο.

Μεγαλώνοντας θεώρησα πολύ ενδιαφέροντα τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαν συγκεκριμένοι κινηματογραφιστές (David Lynch, Terry Gilliam, Tim Burton...). Αργότερα είδα ότι όλοι αυτοί είχαν ως εναρκτήριο κίνητρο το σχέδιο και τα εικαστικά. Έτσι αναπτύχθηκε και η «Μίζερη πόλη». Με επηρεάζει πολύ το σινεμά. Με τον Κώστα Ζαχόπουλο, που έγραψε τα κείμενα λειτουργούμε κάπως έτσι. Στέλνω ένα αρχικό layout μαζί με μια περίληψη και όλη η ιστορία αναπτύσσεται με εικόνες. Η μία φέρνει την άλλη. Έπειτα διαχωρίζεται η κατάσταση σε σκηνές, πλάνα, όπως ακριβώς συμβαίνει σε μια ταινία. Οι λέξεις υποστηρίζουν ή συμπληρώνουν όσα δεν μπορεί να πει η εικόνα.

 

Η καθημερινότητά μας έχει sense of misery; Εμείς είμαστε όπως παλιά στις μεταξύ μας συναναστροφές;

Πάρα πολύ. Φαίνεται στην ομιλία μας, στις παρέες μας, στον τρόπο συμπεριφοράς μας. Οι κουβέντες περιστρέφονται γύρω από τα ίδια και τα ίδια και κυρίως γύρω από το οικονομικό. Αλλά ταυτόχρονα όλο αυτό είναι και απολύτως κατανοητό. Όταν ο άλλος δυσκολεύεται να βγει από το σπίτι έστω και για έναν καφέ, τα πράγματα γίνονται πολύ ζόρικα. Πιστεύω ότι όλη αυτή η φάση που διανύουμε τώρα, ξεκινά από το κοινωνικοπολιτικό σκηνικό. Έχει αυξήσει τον ανταγωνισμό μεταξύ μας. Και εν τέλει θεωρώ ότι δεν μας δένει, απεναντίας μας αποξενώνει.

 

Τα κείμενα της «Μίζερης Πόλης» είναι του Κώστα Ζαχόπουλου. Πώς έδεσαν οι λέξεις του με τα μολύβια σου;

Με τον Κώστα συνεργαζόμαστε εδώ και έξι με εφτά χρόνια. Έχουμε κάνει πάρα πολλές δουλειές και για το εξωτερικό και για την Ελλάδα. Γνωριστήκαμε μέσω ενός κοινού φίλου γραφίστα και ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε με έναν παράδοξο τρόπο. Βρήκε τυχαία ένα κόμικ μου, του άρεσε και πρότεινε στον κοινό μας φίλο να μας συστήσει για να δοκιμάσουμε να κάνουμε κάτι κοινό. Συναντηθήκαμε, ήπιαμε έναν καφέ και κουβεντιάσαμε. Εκείνο το διάστημα θα έφευγε στην Βουλγαρία για ανασκαφές Όσο έλειπε, δούλευα την ιδέα. Πάντα δούλευα μόνος μου και για το λόγο αυτό στην αρχή ήμουν λίγο διστακτικός. Όμως τα κείμενά του ήταν πολύ διαφορετικά από αυτά που έφταναν συνήθως στα χέρια μου. Υπήρχε φυσικότητα στον λόγο και εξαιρετική κινηματογραφική γραφή. Ήταν αυτό που αναζητούσα: να μπορέσω δηλαδή να αφηγηθώ κι εγώ κάποιες πιο πολύπλοκες ιστορίες. Το κόμικ πρέπει να συνδυάζεται απόλυτα με τον λόγο. Γύρισε από τη Βουλγαρία και κάναμε για αρχή κάποια δοκιμαστικά projects, ακολούθησαν κάποιες δημοσιεύσεις στο «9», μια συμμετοχή σε ανθολογίες στην Αμερική…

Η «Μίζερη Πόλη» είναι ό,τι πιο προχωρημένο έχουμε φτιάξει ως τώρα. Ξεκινήσαμε να την δουλεύουμε από το 2009 και είμαστε περίπου στα μισά. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε ο πρώτος τόμος και αναμένεται να κυκλοφορήσουν άλλοι τέσσερις. Αυτήν τη στιγμή δουλεύεται ο τρίτος. Είναι μεγάλο εγχείρημα, αλλά έχει πολλές πτυχές και ιδέες έρχονται συνέχεια. Είναι τέτοιοι οι χαρακτήρες που γεννιούνται παρακλάδια συνεχώς. Υπάρχει, βέβαια ένας βασικός κορμός, αλλά ένα 30-40% είναι αυτοσχεδιαστικό. Μπορεί η εξέλιξή του να φαίνεται γραμμική, αλλά δημιουργούνται συνεχώς ερωτηματικά που σιγά-σιγά είτε εξελίσσονται είτε απαντούνται.

 

 

Noir, horror, υπαινικτικό, jazz. Ποιους άλλους χαρακτηρισμούς θα έδινες σ’ αυτήν την πόλη;

Είναι κυρίως το δεύτερο. Το noir είναι ένα στοιχείο που αναπτύσσεται κυρίως στο α’ μέρος. Κάθε τόμος που κυκλοφορεί περιέχει 3-4 μέρη. Στη συνέχεια όμως το κόμικ παίρνει άλλη τροπή. Σε κάποια σημεία γίνεται ακόμα και ρεαλιστικό. Προσγειώνεται εντελώς. Γίνεται slice οf life.

 

Ο καλλιτέχνης διαπλάθεται από τα «ναι» του ή από τα «όχι» του;

Νομίζω ότι και από τα δύο. Τελευταία με έχω συλλάβει να λέω «ναι» σε πολλά πράγματα και όχι εξαιτίας απαραίτητων συμβιβασμών, αλλά γιατί παρουσιάζονται ενδιαφέρουσες προτάσεις. Από την άλλη έχει τύχει να πω «ναι» σε πρόταση και να το έχω μετανιώσει απεριόριστα. Παρόλα αυτά η πορεία του εγχειρήματος κρίνεται φυσικά από την αρχική ιδέα και πρόταση.

 

Τι θα απαντούσες σε έναν άνθρωπο, που θεωρεί το κόμικ ένα ελαφρύ ανάγνωσμα;

Πιστεύω ότι όλο αυτό ξεκινά από μια στρεβλή άποψη που έχουμε για την εικόνα. Αν συγκρίνουμε το κόμικ με την καθαρή λογοτεχνία και με το σινεμά θα χάσουμε την ουσία του πράγματος. Το κόμικ έχει ένα δικό του γλωσσάρι. Κάποιος αφηγείται μια ιστορία με εικόνες. Αυτό κάνει το κόμικ να αναγνωρίζεται ως η 9η τέχνη στην Ευρώπη τουλάχιστον. Στην Αμερική το βλέπουν διαφορετικά. Έχει περάσει στην εκπαίδευση αλλά και στα μουσεία. Στην Ιαπωνία δε, τα πράγματα είναι πολύ εξελιγμένα.

Το πώς αφηγείται κανείς μια ιστορία με κόμικς, αυτό είναι το σημαντικό. Υπάρχουν σημεία στίξης, ρυθμός. Σημαντικό είναι επίσης το πώς διαχειρίζεσαι το χώρο και τον χρόνο και πώς τα συνδυάζεις αυτά με το λόγο και ίσως με την ψευδαίσθηση του ήχου. Είναι μια πολύπλευρη τέχνη που απαιτεί πάρα πολύ χρόνο και χώρο και να την κατανοήσεις και να την διαχειριστείς.

 

Αν σου έλεγε κάποιος να κάνεις δύο-τρία σκίτσα που να αποτυπώνουν τη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία που βιώνουμε, τι χαρακτήρα θα έδινες;

Τα είδη υπάρχουν για να εξυπηρετήσουν τον καλλιτέχνη και την έκφρασή του. Από εκεί και πέρα πιστεύω πως όλα μπορούν να μπουν στο στίβο, φτάνει να έχεις ανοιχτές τις κεραίες σου και να μπορείς να αποδώσεις σωστά το νόημα. Παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι με απασχολεί τόσο πολύ αυτό το κομμάτι σε δημιουργικό επίπεδο, γιατί ενέχει τον κίνδυνο του εφήμερου. Την πολιτική γελοιογραφία για παράδειγμα την θεωρώ εξαιρετική τέχνη, αλλά δεν θα μπορούσα να την κάνω, γιατί εμπεριέχει το στοιχείο της καθημερινότητας. Κάνεις κάτι τη μια μέρα και την επόμενη δεν ξέρεις αν σε αφορά, γιατί μπορεί να έχουν αλλάξει όλα τα δεδομένα. Όλο αυτό που περιγράφω έχει να κάνει με την ιδέα και με το πώς μπορείς να την αναπτύξεις και να την διαχειριστείς σωστότερα. Το παν είναι να έχει η ιδέα βάθος.

 

Από πότε ξεκίνησε η σχέση σου με τα μολύβια και τα κόμικς;

Άρχισα να ασχολούμαι με τα κόμικς από πολύ μικρός. Πήγαινα ωδείο πιτσιρικάς και αντί να ασχολούμαι με την μουσική διάβαζα κόμικς στα κρυφά. Έπειτα γύρω στην Τετάρτη με Πέμπτη Δημοτικού τα πράγματα άρχισαν να γίνονται πιο συστηματικά. Στην αρχή οι πρώτες απόπειρες ήταν να προσπαθήσω να φτιάξω ιστορίες με χαρακτήρες που υπήρχαν ήδη. Αργότερα ήρθαν οι χαρακτήρες που δημιουργούσα ο ίδιος και σχετίζονταν φυσικά με αυτά που διάβαζα και κουβαλούσα ως επιρροές.

 

Τι ρόλο παίζει η αυτοαναφορικότητα στο έργο ενός κομίστα;

Είναι λίγο δύσκολο να το περιγράψεις με σιγουριά. Στη «Μίζερη Πόλη» ήξερα το χώρο και κάποιους χαρακτήρες. Ο τρόπος που πλάστηκαν έχει να κάνει και με τον κοντινό μου περίγυρο. Υπάρχει ίσως ένα γενικότερο συναίσθημα πίσω από αυτά που σχετίζεται με τον τρόπο που ζω αυτό το διάστημα και με τις παραστάσεις που με περιβάλλουν. Το ότι όλοι οι χαρακτήρες μέσα στο κόμικ είναι losers ίσως έχει να πει κάτι. Όμως έχουν αξίες και είναι καθαροί άνθρωποι. Ενδεχομένως το περιβάλλον που ζεις να αποτελεί πηγή έμπνευσης. Αλλά απαραίτητα δεν έχει να κάνει με συγκεκριμένες προσωπικές εμπειρίες. Είναι καθαρά προϊόν φαντασίας.

 

Ως κομίστας έχεις do και don’t; Υπάρχουν θεματικές που δεν θα άγγιζες;

Ναι, φυσικά. Δεν θα ασχολούμουν με science fiction. Υπάρχουν ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά δεν θα το δοκίμαζα. Παρόλα αυτά έχω κάνει πράγματα που δεν θα φανταζόμουν ότι θα έκανα. Για παράδειγμα έχω γράψει μια πολύ ρεαλιστική ιστορία. Αφορούσε ένα ζευγάρι ανέργων. Κυκλοφόρησε σε Αμερική, Σουηδία και Ελλάδα. Ήταν ένα οκτασέλιδο που πήρε πολύ καλές κριτικές και στο οποίο δεν υπάρχουν στοιχεία horror ή noir. Το να ασχοληθώ με πιο ρεαλιστικά πράγματα, εκείνο το διάστημα με απασχολούσε πάρα πολύ. Το να αφήσω δηλαδή το φανταστικό στην άκρη. Παρόλα αυτά δεν νομίζω ότι θα μπορέσω ν’ ασχοληθώ ιδιαιτέρως στο μέλλον. Γιατί όλο αυτό έχει να κάνει με το εφήμερο που λέγαμε προηγουμένως. Το να μπορείς να ασχοληθείς με κάτι που αφήνει τη φαντασία σου ελεύθερη και με αφορμή αυτό να εξελίξεις κάποια θέματα περισσότερο μου φαίνεται πιο δημιουργικό. Απεναντίας το να αναπλάσεις κάτι που βρίσκεται γύρω σου δεν έχει την ίδια μαγεία. Η «Μίζερη Πόλη» έχει για παράδειγμα έναν πολύ εξπρεσιονιστικό χαρακτήρα με την κινηματογραφική έννοια. Δεν θα την συναντήσεις πουθενά. Μπορεί να έχει χαρακτηριστικά από τη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν θα την συναντήσεις. Είναι μια Nowhere Town.

 

Η συγκεκριμένη κοινωνικοπολιτική συγκυρία ευνοεί ή αποθαρρύνει τη δημιουργία;

Όσον αφορά στους καλλιτέχνες, δεν πιστεύω ότι η πίεση που βιώνουμε οδηγεί απαραιτήτως και σε καλύτερα πράγματα. Και πριν από αυτό που ονομάζουμε «κρίση», αν κάποιος ήθελε να εκφραστεί θα προχωρούσε. Θεωρώ ότι πάντα οι μονάδες κάνανε τη διαφορά. Αυτοί που ξεχώριζαν ήταν αυτοί που μοναχικά και ρομαντικά προχωρούσαν. Αυτός που θέλει να δημιουργήσει θα δημιουργήσει ούτως ή άλλως. Με όποιο κόστος. Με όποια «κρίση». Με όποια πίεση. Τόσος κόσμος υφίσταται πίεση και κρίση, αλλά παρόλα αυτά δεν βλέπω να δημιουργεί. Μάλλον σοκαρισμένοι και παθητικοί παρακολουθούν όσα συμβαίνουν.

 

 

Πηγή:http://duendemagazine.gr/issue/21/article/496/%CE%92%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%9B%CE%97%CE%A3+%CE%93%CE%9A%CE%9F%CE%93%CE%9A%CE%A4%CE%96%CE%99%CE%9B%CE%91%CE%A3.html

  • Like 11
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Μια νεα δουλεια απο τον Βασiλη Γκογκτζιλα με τον φοβερο J.M.Dematteis

 

Adventures Of Augusta Wind #1

 

... The Adventures Of Augusta Wind... written by J.M. DeMatteis and illustrated by Vassilis Gogtzilas... out this November from IDW Publishing...

ADVENTURES OF AUGUSTA WIND #1

 

(W) J. M. DeMatteis (A/CA) Vassilis Gogtzilas

Augusta Webster thought she was an ordinary girl living an ordinary life in an ordinary town.

But that was before the Snabbit-half-snake/half-rabbit-arrived to turn Augusta’s world upside down and reveal

that she’s anything but ordinary.

A new all-ages fantasy from J.M. DeMatteis, creator of Abadazad, with astonishing art by Vassilis Gogtzilas.


 

510.jpg

 

 

Adventures Of Augusta Wind #2

 

 

ADVENTURES OF AUGUSTA WIND #2 (coming this December from IDW publishing...)

(W) J. M. DeMatteis (A/CA) Vassilis Gogtzilas

Forgotten by her family, hunted by the Omniphant, Augusta Wind seeks safety in the deeps of the other-dimensional Swirl.

But the dangers of the Swirl may prove to be far worse than the threats Augusta left behind on Earth.

 

 

augusta_2_cover1_color.jpg

 

i26.jpg

 

 

link : http://vassilisgogtz...arch/label/News

Edited by ConB
  • Like 8
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

post-556-0-60403000-1408399209_thumb.jpg


What Comes After The Bigger Bang?
New Creator-Owned Series Explores The Cosmos

San Diego, CA (August 18, 2014) – In one explosive moment our universe was born—and with another it will be destroyed! This winter, writer D.J. Kirkbride (Amelia Cole) and illustrator Vassilis Gogtzilas (Adventures of Augusta Wind) team up for THE BIGGER BANG, a four-issue mini-series exploring the depths of humanity through the warped lens of an ever-expanding multiverse. This action-packed space fantasy defies the laws of science and the comforts of belief!

"My artistic pal Vassillis approached me about doing a comic with some kind of outer space superhero, and that pretty quickly became THE BIGGER BANG," says writer Kirkbride. "It's a comic about forging one's own destiny despite circumstances of birth or the past... starring a space god in orange tights, a three-eyed green warrior lady, and a Cthulhu in a flying space castle."

Created by an inexplicable universe-killing event, the being called Cosmos traverses the stars, seeking to help those he can in order to atone for the sins of his birth. Often mistaken for a harbinger, Cosmos soars the intergalactic space ways alone… but will soon find himself up against an alien tyrant on his quest for acceptance.

Series editor Justin Eisinger, most commonly found overseeing IDW's expansive line of books and graphic novels, described his experience as such: "THE BIGGER BANG is a story with heart and vision. The off-kilter pairing of Kirkbride's quirky writing and Gogtzilas' expressive, kinetic artwork work in perfect disharmony to bring this impossible story to improbable life. We sure hope you have as much fun reading BIGGER BANG as we're having making it."

The Bigger Bang will light up comic shops beginning this November. Don’t miss out on this intergalactic epic!


Via Solaris fb
  • Like 10
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Πάω να φτιάξω κόμικ με το τίτλο The Much Bigger Bang! :P

 

 

Θα καταχωρήσω και όλα τα επίθετο συγκριτικού και επιθετικού βαθμού για να μην με κοντράρει κανείς. :P

 

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Μου θυμίζει λίγο Silver Surfer, ενδιαφέρον όπως και να 'χει. Ίσως το τιμήσω.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2014

 

Αναλύοντας το "The Bigger Bang" με τον Βασίλη Γκογκτζιλά!

 
Καλώς ήρθατε σε άλλη μια φιλική ανάκριση από το Comics in Greece. Σήμερα έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε τον φοβερό καλλιτέχνη Βασίλη Γκογκτζιλά, ο οποίος θα μας δώσει μια πρώτη γεύση από τη νέα μίνι σειρά του, The Bigger Bang, που έρχεται τον Νοέμβριο από την IDW. Μια περιπέτεια στο διάστημα, που θα σας κόψει την ανάσα!
 
Comics in Greece:
Πες μας λίγα πράγματα για τον πρωταγωνιστή σου. Πως γεννήθηκε και ποια είναι η αποστολή του;
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
 Σκέψου τι θα συνέβαινε εάν γινόταν ένα δεύτερο μπιγκ μπανγκ. Και στη θέση ενός νέου κόσμου να γεννιόταν μια μόνο ύπαρξη. Ο σούπερ ήρωας Κόσμος. Μια παρεξηγημένη φιγούρα που κάποιοι θεωρούν απειλή, κάποιοι ηρώα και κάποιοι έναν θεό.  
 
Comics in Greece: 
Ποιες είναι οι δυνάμεις του και πως σκοπεύει να σταματήσει τον εξωγήινο τύραννο εχθρό του;
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Νομίζω το κύριο συστατικό του comic είναι το συναίσθημα. Ο έρωτας παίζει μεγάλο ρόλο σε πολλές από τις πράξεις του χαρακτήρα.  Πρόκειται για ένα αρκετά διαφορετικό comic που βασίζεται κατά πολύ στην εκφραστικότητα.  
 
Comics in Greece: 
Θα έχει βοήθεια στο έργο του; Μίλησε μας για τους άλλους χαρακτήρες του βιβλίου.
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Υπάρχει το στοιχείο του πόθου, η Γγουάιαν μια εξωγήινη οντότητα με τρία μάτια. Ο τύραννος Θούλου και κάποιοι ακόμα χαρακτήρες που θα πρέπει ο αναγνώστης να ανακαλύψει στο comic.  
 
Comics in Greece:  
Είναι πρόκληση για σένα να ζωγραφίσεις μια ιστορία στο διάστημα; Πως σου ήρθε η ιδέα να ασχοληθείς μ’ αυτό το project;
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Το project γεννήθηκε όταν πρότεινα στο DKirkbride να ασχοληθούμε με έναν κοσμικό σούπερ ήρωα. Θαυμάζω παλιότερα comic του Silver Surfer, του Captain Marvel κτλ. Όπως και του Superman. Ο Dj με τον οποίο μοιραζόμαστε πολλά κοινά στο συγκεκριμένο τομέα των υπερηρώων ανταποκρίθηκε αμέσως θετικά. Ως σεναριογράφος είναι καταπληκτικός  και μπορεί να παίξει από το χιουμοριστικό  μέχρι το δραματικό με μεγάλη ευκολία χωρίς να χάνει την ελευθερία στην έκφραση. 
 
Comics in Greece: 
Που σκοπεύεις να μας ταξιδέψεις σ’ αυτά τα 4 τεύχη; Τι εξωγήινους κόσμους θα μας δείξεις;
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Υπάρχουν διάφοροι πλάνητες και πλάσματα… Το σημαντικότερο είναι να περάσει ο αναγνώστης καλά μέχρι το τελευταίο τεύχος όπου πρόκειται για την αποκορύφωση της ιστορίας και σχεδιαστικά από τα καλυτέρα πράγματα που έχω φτιάξει.  
 
Comics in Greece:
Πως είναι η συνεργασία σου με τον συγγραφέα του βιβλίου, D.J. Kirkbride; Με ποιους άλλους συγγραφείς θα ήθελες να δουλέψεις μελλοντικά;  
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Ο Kirkbride είναι πλέον φίλος. Έχουμε κάνει ατέλειωτες συζητήσεις για διάφορα θέματα και μοιραζόμαστε πλέον την αγωνία (μετά από το μεράκι της δημιουργίας του) για το μέλλον αυτής της δουλειάς. Περάσαμε άψογα και το διασκεδάσαμε αφάνταστα φτιάχνοντας το! Μελλοντικές συνεργασίες το βλέπουμε.. Όλα είναι πιθανά!  
 
Comics in Greece:
Από πού εμπνέεσαι; Ποιες είναι οι καλλιτεχνικές επιρροές σου;  
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Τελευταία περισσότερο από το χώρο της τέχνης. Η ζωγραφική που αν και ασχολιόμουν και παλιότερα έχει βοηθήσει πολύ στην εξέλιξη και των σελίδων comic που φτιάχνω. Καλλιτεχνικές επιρροές παρά πολλές….  
 
Comics in Greece:
Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;  Δουλεύεις και πάνω σε κάτι άλλο αυτό τον καιρό;  
 
Βασίλης Γκογκτζιλάς:
Στα σίγουρα μια δεύτερη Augusta Wind. Υπάρχουν και κάποια πραγματάκια ακόμα αλλά είναι πολύ σύντομα για να πω….  
 
  :coffee:

 

  • Like 9
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ο Βασίλης στη χώρα των θαυμάτων

 

post-10460-0-35481700-1411385839_thumb.jpg
της Βούλας Παλαιολόγου
Εικόνα: Self portrait made for Parallaximag


Once upon a time, I fell out of the sky...

Έτσι αρχίζει η ιστορία της Augusta Wind, της πιο διάσημης μέχρι σήμερα ιστορίας / ηρωίδας που φέρει την υπογραφή του. Η μικρή Augusta, παρέα με μια ξεχασμένη ροζ ομπρέλα και τον κολλητό της Snabbit (μίξη φιδιού και white rabbit), αφήνει πίσω της το Κάστρο Μηδέν και, βουλιάζοντας στην κοσμική ομίχλη, εξερευνά εμπειρίες, γνώσεις και κοσμογονικές αλήθειες… Κάπως έτσι θα μπορούσε να ξεκινήσει και το δικό του βιογραφικό, καθώς ο Βασίλης Γκογκτζιλάς μοιάζει να είναι από άλλον πλανήτη… αυτόν της φαντασίας, της ενόρασης, της εναλλακτικής νοημοσύνης…

Με όχημα το ταλέντο του, καταφέρνει να κυκλοφορεί σε ένα σύμπαν περιπετειώδες και παιγνιδιάρικο, όπου συναντά πλάσματα αλλιώτικα και ήρωες που τους ευεργετεί με μαγικές δυνάμεις (αλλά και θνητά κουσούρια). Κι από τα διαγαλαξικά ταξίδια, τις διαπολιτισμικές ίντριγκες και τις φαντασμαγορικές αψιμαχίες, αποφασίζει να ακολουθήσει τη γήινη ρότα, ζητώντας από τον Mr Universe να σταματήσει τη γη, να κατέβει…

Έτσι σκάει …μύτη στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, σε ένα συνηθισμένο διαμέρισμα, παιδί μιας καθόλα τυπικής, αστικής οικογένειας. Όπως συμβαίνει σε όλα τα παραμύθια... ο μικρός μας ήρωας έχει ένα χάρισμα που καθορίζει τη ζωή του: ζωγραφίζει εμπνευσμένα. Με μολύβι, με κάρβουνο, με πενάκι, εξερευνά τις δυνατότητες του φωτός, σχεδιάζει γραμμές, σκιές, εκλάμψεις. Μαζί με το αλφάβητο ξεκινά τα πρώτα σχεδιάσματα, επινοώντας ήρωες και πλάσματα μιας πλουσιοπάροχης αλλά και ακυβέρνητης φαντασίας. Τους ακολουθεί στις περιπέτειές τους κι έτσι δραπετεύει από την εξορία των δυτικών συνοικιών και την πεζότητα της μουντής Μίζερης Πόλης...

Από το δημοτικό, ακόμα, βλέπει τις εικόνες του να δημοσιεύονται σε μαθητικές εφημερίδες. Όλοι μιλούν για το ταλέντο του. Για τον ίδιο, αυτό είναι το σκασιαρχείο του. Από την αθωότητα των σκίτσων του στο Μικρό Πλανητάριο (4μηνη μαθητική εφημερίδα), περνά γρήγορα στην επαγγελματικά εικονογράφιση και –αρκετά πρώιμα για την ηλικία του- δημοσιεύει σε εφημερίδες (Θεσσαλονίκη, Μακεδονία), περιοδικά (Γαλέρα, Sunday, Soul, Athens Voice, κ.ά.) και σε παιδικά βιβλία.

Τις πρώτες, ολόδικές του, ιστορίες, τις βρίσκουμε σε διάφορα φανζίν (Μπούμερανγκ, Ανόργανη Ύλη, Red Dot Comix), στο ένθετο 9 της Ελευθεροτυπίας, στη σειρά Δυναμίτης, σε κόμιξ ανθολογίες (Φούσκες, Σημεία και Τέρατα), κ.ά.

Στα χρόνια που ακολουθούν η δουλειά του παρουσιάζεται σε διεθνή έντυπα του εξωτερικού, πασίγνωστα στους λάτρεις του είδους (π.χ. Illustration Now Vol. 2, μια εξαιρετική έκδοση της Taschen, κ.ά.), συμμετέχει σε εκθέσεις κόμιξ και εικονογράφισης, ενώ παράλληλα τον απασχολούν και άλλα projects, όπως το κινούμενο σχέδιο, το video clip (π.χ. για τους 2L8, goth post rock συγκρότημα της Θεσσαλονίκης), κ.ά.

Όταν πριν λίγα χρόνια κυκλοφορεί στις ΗΠΑ το λεύκωμα Mr. Universe στα αγγλικά, ο ταλαντούχος Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης κερδίζει με το σπαθί (και το μελάνι) του τη διεθνή καταξίωση στους φανατικούς του κόμιξ. Κι ενώ το όνομά του συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο ταλαντούχα ονόματα της διεθνούς σκηνής του κόμικ, ο ίδιος παραμένει σεμνός, προσηλωμένος, συνεπής. Και χρόνο με το χρόνο, project by project, ολοένα και καλύτερος... Διεθνή σχόλια και διακρίσεις το βεβαιώνουν. Το ίδιο και οι συνεργασίες του με κορυφαίους του είδους. Λίγο πριν την επόμενη δεύτερη Augusta Wind (τέλη 2015), φέτος τον βρίσκουμε -καθόλου τυχαία- να συνυπογράφει με τον επιφανή D.J. Kirkbride (δημιουργό της πετυχημένης σειράς κόμιξ Amelia Cole) τη νέα του σειρά The BiGGer Bang. Σημειώστε: Το πρώτο (από τα 4 τεύχη), κυκλοφορεί παγκοσμίως στις 19 Νοεμβρίου!

post-10460-0-70762200-1411385833_thumb.jpg

TAGS

Mr. Universe: μια εξαιρετικά επιμελημένη έκδοση της Popgun Vol.2 και πρώτη εκτός συνόρων παρουσία του. Εδώ τα σχέδιά του νεαρού Γκογκτζιλά γίνονται πιο πολύπλοκα, η ατμόσφαιρα που αναδύουν οι σελίδες στην αγγλόφωνη αυτή έκδοση προσδιορίζεται αρκούντως σκοτεινή...

Έχω διαβάσει αρκετά υπερηρωικά κόμιξ, από τα οποία βέβαια προτιμούσα τα κάπως διαφορετικά, τα εκτός κλισέ, μάλλον τα πιο εκκεντρικά. Το Mister Universe ήταν μια απόπειρα να φτιάξω κάτι αντίστοιχο, αν και νομίζω πως προέκυψε κάπως σκοτεινό, παραβγήκε καταθλιπτικό. Tο διάστημα που συνέλαβα το story, με τη βοήθεια βέβαια του Κ.Ι. Ζαχόπουλου, μου έκανε εντύπωση το πόσο “σοβαρά” μπορεί κάποιος να πάρει ένα είδος, το οποίο εξ ορισμού προορίζεται αποκλειστικά για ψυχαγωγία…

post-10460-0-48908500-1411385842_thumb.jpg

Τον ρωτάμε για το feedback αυτής της δουλειάς, για τις εντυπώσεις αλλά και για τις δυσκολίες (π.χ. εμπόδια γλώσσας) που αντιμετωπίζει ένας δημιουργός που ζει …εκτός.

Είναι περίεργο, αλλά το one shot του Mr Universe είχε μόλις γίνει αποδεκτό από την Image Comics (* ανεξάρτητη πλατφόρμα σχεδιαστών και καλλιτεχνών κόμιξ, καταξιωμένη σε όλο τον κόσμο), λίγο πριν την έκδοση της επίσης αμερικάνικης Popgun. Αν η δουλειά έχει αξίες, τελικά αναγνωρίζεται, παρά τις αποστάσεις ή τα εμπόδια γλώσσας. Σίγουρα όμως η προσωπική επικοινωνία με ανθρώπους που ασχολούνται με το κόμιξ βοηθάει στην ανταλλαγή ιδεών, γι’ αυτό και απαιτεί αρκετά ταξίδια στο εξωτερικό. Προφανώς είναι δύσκολο να είσαι μακριά από το κέντρο, από εκεί όπου συμβαίνουν τα πράγματα… Ευτυχώς, υπάρχει και το world-wide-web, κι έτσι δεν είμαστε μόνοι…

Μίζερη Πόλη: “…Ο Ρέιμοντ Τσάντλερ συναντά τον Τέρι Γκίλιαμ μέσω του Λιούις Κάρολ. Η «Μίζερη Πόλη» είναι μια αστυνομική ιστορία η οποία διαδραματίζεται στον διαστρεβλωμένο κόσμο που υπάρχει μέσα στο μυαλό και την καρδιά μας. Μια προσφορά της εκπληκτικής ομάδας των Βασίλη Γκογκτζιλά και Κ. Ι. Ζαχόπουλου”, σχολίασε ο J.M. DeMatteis, επιφανής σεναριογράφος κόμιξ ιστοριών, όταν το ομώνυμο δημιούργημα κυκλοφόρησε στα αγγλικά από την Blackline Comics (MISERY CITY 4 τεύχη).

Κόμικ τρόμου με στοιχεία νουάρ κι ένα σχέδιο που εισβάλλει αριστοτεχνικά στο μυαλό του παραζαλισμένου ντετέκτιβ Max Murray, το εν λόγω λεύκωμα κερδίζει τις εντυπώσεις και πέραν του Ατλαντικού. Ο ήρωας με τις παράξενες συνήθειες, το μυστηριώδες παρελθόν, τα μεταφυσικά / ερωτικά του …κολλήματα και το διαρκές χανγκόβερ γίνεται δημοφιλής. Η πόλη ως φόντο, άχαρη, αφιλόξενη και μίζερη απασχολεί τον Βασίλη Γκογκτζιλά. Στο γ΄Popgun, όπου δημοσιεύει μια αγαπημένη του ιστορία (πιο αστική, πιο ρεαλιστική), το Failure After Failure, με ήρωες ένα ζευγάρι νεαρών ανέργων, η πόλη ως urban space έμπνευση επανέρχεται και είναι επιδραστική.

Ο χώρος που ζει κανείς σίγουρα επηρρεάζει τη ζωή, τη διάθεση, την έμπνευσή του. Η πόλη, οι παρέες, οι σχέσεις. Οι δρόμοι, οι βόλτες, τα στέκια... Από τις προσλαμβάνουσες, από όσα βιώνεις καθημερινά αντλείς τις ιδέες σου. Η Θεσσαλονίκη, όσο μικρή και περιορισμένη μας φαίνεται συχνά, κρύβει απρόβλεπτες γωνιές που την κάνουν συναρπαστική… από μια απόλυτα αστική αλλά και μελαγχολική άποψη.

post-10460-0-44509200-1411385837_thumb.jpg

The Adventures of Augusta Wind:

(...) “You of all people, should know that everything is a story and every one of us a character».

Τα λόγια μιας άλλης ηρωίδας, της Miss Information (η κοσμική βιβλιοθηκάριος της ιστορίας), εξηγούν επακριβώς τις προθέσεις του. Φτάνοντας στο 2012, ο Βασίλης Γκογκτζιλάς, γνώριμος πλέον ως painter-illustrator-comicbook artist στο διεθνές αναγνωστικό κοινό, αφήνει πίσω του τη σκοτεινή πόλη και τον γκαντέμη ντετέκτιβ με την καμμένη φλάντσα, για να επιστρέψει πίσω ξανά στο παραμύθι, σε συνεργασία με τον καταξιωμένο J.M. DeMatteis (Justice League, Abadazad, κ.ά), που αναλαμβάνει το storytelling: παιδί μιας φυσιολογικής οικογένειας, η Augusta βλέπει περίεργα όνειρα και διηγείται αλλόκοτες ιστορίες στα μικρά της αδέρφια. Τα όνειρα γίνονται ζωντανά και η πραγματικότητα μακρυνή όταν, παρέα με τον φίλο της Snabbit, το κορίτσι ξεκινά την περιπλάνησή της σε άλλους τόπους, παράξενους, συντροφιά με ακόμα πιο αλλόκοτους φίλους και μαγικά πλάσματα... Ο ίδιος συνηθίζει να περιγράφει την Augusta “ως η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων συναντάει τη φιλοσοφία, τη θρησκεία, την αρχέγονη γνώση!". Κάτι περισσότερο από την Αλίκη, πιο πολύπλοκη, πιο υπερβατική, πιο ονειρική... η (συνολικά 5 τευχών) σειρά της IDW Augusta Wind αντικρύζει θερμή υποδοχή, ενώ η συνεργασία του με τον μετρ DeMatteis …σκίζει!

Νομίζω πως για άλλη μια φορά τα άστρα μπήκαν σε τροχιά... Νιώθω απίστευτα τυχερός για την ευτυχή συνύπαρξη μαζί του… κάτι που ούτε στα απίθανα όνειρά μου θα συνέβαινε!!!

Οn line αγορές + digital εκδόσεις:

Οι ψηφιακές εκδόσεις παραμένουν σε βρεφικό στάδιο, ενώ το αναγνωστικό κοινό δυστυχώς συρρικνώνεται. Το ενδιαφέρον έχει φύγει αλλού.

London Super Comics Convention:

Πέρασα απίθανα. Έχω συμμετάσχει δυο φορές μέχρι τώρα και είμαι ενθουσιασμένος. Γνώρισα ανθρώπους του χώρου, είδα τις πιο σύγχρονες δουλειές ξένων συναδέλφων μου… Για τόσο καινούργιο συνέδριο, χωρίς παρελθόν στη διοργάνωση, η εμπειρία είναι μοναδική. Η γνωριμία μου με εκδότες, με τους οποίους έχω συνεργαστεί, αλλά και με άλλους Ευρωπαίους σχεδιαστές ήταν ιδιαίτερα θετική αποκάλυψη. Ανθρώπινοι, φιλικοί, προσγειωμένοι...
Σημαντική προσπάθεια για τα ελληνικά δεδομένα είναι και το Διεθνές Φεστιβάλ Κόμιξ της Αθήνας (Athens Comicdom Con).

Η τεχνική:

Είναι το μέσο με το οποίο μπορεί κάποιος να καλλιεργήσει την πνευματικότητα, τη δημιουργικότητα, τη συνεχή εξέλιξή του. Είναι η διαδρομή για να φτάσει σε ενα ανώτερο όραμα. Καθοδήγηση προσφέρω, διδάσκοντας..., λέει σχετικά με μια άλλη ιδιότητά του, καθώς τα τελευταία χρόνια διδάσκει σχέδιο και εικονογράφιση. Τη δουλειά την κάνουν οι ίδιοι οι σπουδαστές… και έτσι πρέπει να είναι. Μέσω της δικής μου εμπειρίας, υποστηρίζω αυτό που έχουν μέσα τους να εκφραστεί.

The Bigger Bang:

Αν το big bang δημιούργησε ζωή για όλα τα πλάσματα γύρω μας, το Bigger Bang δημιούργησε μόνο ένα: τον Cosmos, ένα διαστημικό παντοκράτορα με πορτοκαλί τιράντες. Είναι θεός, είναι ήρωας ή ο απόλυτος καταστροφέας; Το σίγουρο είναι ότι βρίσκεται τελείως μόνος να περιπλανιέται σε ένα σύμπαν, κάποτε οικείο και πυκνοκατοικημένο... Το story υπογράφει ο σχεδιαστής, συγγραφέας και εκδότης D.J. Kirkbride.

Πρόκειται για ένα κοσμικό παραμύθι με υπερήρωες, ευαίσθητο, μινιμαλιστικό, νοσταλγικό… Από τεύχος σε τεύχος ξεδιπλώνεται το συναισθηματικό background του κεντρικού χαρακτήρα Cosmos, ο οποίος γεννήθηκε σε ένα υποτιθέμενο δεύτερο Big Bang!

post-10460-0-96001700-1411385846_thumb.jpg

 

link

  • Like 10
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...
  • 2 years later...

Ουπς. Λιγο μαλακια να γραφω σε thread που αφορα εμενα αλλα ηθελα νσ πω ενα ΜΕΓΑΛΟ ευχαριστω που υπαρχει αυτο το thread κ σε οσους κατα διαστηματα το ανανεωσαν!

 

Edited by gogtzilas
  • Like 5
  • Thanks 2
Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.