Jump to content

Batman: Year One. Γιατί ο σκοτεινός "αρονοφσκικός" Batman δεν έφτασε ποτέ στις αίθουσες [Leonidas Kopite, superheronews.gr, 31/10/2016]


Recommended Posts

ZZ5CC9B3C7-550x329.jpg


Όταν τέλειωσε η τριλογία του Christopher Nolan για τον "Σκοτεινό Ιππότη" όλοι οι φίλοι των ταινιών Batman συμφώνησαν ότι επρόκειτο για την πιο σκοτεινή εκδοχή του ήρωα. Και φυσικά έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.

Όμως ίσως ο κόσμος είχε γνωρίσει κάποια χρόνια νωρίτερα έναν ακόμη...σκοτεινότερο Bruce Wayne, όπως τον είχαν φανταστεί ο Darren Aronofsky ο οποίος θα αναλάμβανε την σκηνοθεσία και ο Frank Miller που θα έγραφε μαζί του το σενάριο, εμπνευσμένοι από το "Batman: Year One" (εκδόθηκε το 1987 με συγγραφέα τον Miller), ένα πρότζεκτ όμως που δεν έμελλε να δει ποτέ το...φως των οθονών λόγω καλλιτεχνικών διαφορών με τη Warner Bros..

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Είμαστε περίπου στα μέσα του 2000, δηλαδή πολύ πριν την αναζωογόνηση -εμπορικά και σκηνοθετικά- του Batman από τον Nolan, με τη DC και τη Warner Bros. να ψάχνουν τρία χρόνια μετά το μάλλον αποτυχημένο "Batman & Robin" να δημιουργήσουν κάτι διαφορετικό. Απευθύνθηκαν λοιπόν Aronofsky ο οποίος είχε αρχίσει να κερδίζει ευρεία αποδοχή με τα ανεξάρτητα ψυχολογικά θρίλερ/δράματα "Pi" και "Requiem for a Dream", ώστε να μεταφέρουν το κόμικ "Batman: Year One" στη μεγάλη οθόνη. Μάλιστα ο 31χρονος τότε σκηνοθέτης πλησίασε ο ίδιος και έπεισε τον Miller να συγγράψουν το σενάριο της ταινίας.

Λέγεται ότι ο Aronofsky ζήτησε επίσης από τον έμπιστο συνεργάτη του (είχαν κάνει μαζί τις δύο πρώτες του ταινίες), Matthew Libatique, να είναι ο διευθυντής φωτογραφίας, ενώ ο Christian Bale που αργότερα έγραψε ιστορία στην τριλογία του Nolan, είχε προσεγγιστεί από τότε για τον ρόλο του ανθρώπου-νυχτερίδα.

Κι εκεί κάπου ενώ όλα μοιάζουν έτοιμα για την έναρξη της παραγωγής αρχίζουν τα προβλήματα.
Οι πληροφορίες που έχουν ακουστεί προς τα έξω παραμένουν βέβαια συγκεχυμένες, όμως αν ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο για το οποίο μίλησε σε πρόσφατη συνέντευξη του και ο Frank Miller, είναι ότι ο Aronofsky ήθελε να "χτίσει" τόσο την ιδιοσυγκρασία όσο και το περιβάλλον του Bruce Wayne εντελώς διαφορετικά απ'ό,τι απεικονιζόταν στο κόμικ. Τι σήμαινε πρακτικά αυτό; Ότι ήθελε τον Batman να είναι πιο σκοτεινός, πιο σκληρός, πιο αμείλικτος από ποτέ.

Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του διάσημου συγγραφέα στο Hollywood Reporter για το τι είπε στον σκηνοθέτη όταν άκουσε κάποιες από τις σκέψεις του αλλά και το τι τους απάντησε η Warner:
"Το όραμα του για τον Batman ήταν πιο σκοτεινό απ'το δικό μου. Ο Batman ο δικός μου ήταν πολύ καλός για εκείνον. Λογομαχήσαμε γι'αυτό και του είπα: Ο Batman δεν θα το έκανε ποτέ αυτό, δεν θα βασάνιζε κανέναν

Τελικά όμως το λύσαμε, βγάλαμε μία άκρη με το σενάριο και ήμασταν πολύ ευχαριστημένοι, όμως ήρθε η Warner και μας είπε "δε πρόκειται να κάνουμε αυτή την ταινία". Ο ειδικός παραγωγός ήθελε να φτιάξει έναν Batman που θα μπορούσε να πάει τα παιδιά του να τον δουν. Και αυτός δεν ήταν έτσι. Δεν είχε παιχνίδια εκεί μέσα. Ο Batman γύρισε την πλάτη του σε μία περιουσία ώστε να ζήσει τη ζωή του δρόμου και να νιώσει τι περνούσε ο κόσμος. Έφτιαξε την σπηλιά του σε ένα εγκαταλελειμμένο μέρος στον υπόγειο σιδηρόδρομο, κι έφτιαξε τον Batman από το μηδέν για να πολεμήσει το έγκλημα και την διεφθαρμένη αστυνομία".

Στην ουσία αυτό που είχε πει από τότε σε δική του συνέντευξη ο D.A. ήταν ότι ήθελε να δει ο κόσμος έναν εντελώς καινούριο Batman, να ξεχάσουν τα όσα πολλάκις είχαν παρακολουθήσει τις προηγούμενες δεκαετίες, να κάνει μία...επανεφεύρεση του φραντσάιζ, ξεχωρίζοντας μάλιστα την ταινία του 1989 από τον Tim Burton ως αγαπημένη του, την ίσως πιο "σκοτεινή" δηλαδή εκδοχή του μέχρι το 2000. Όμως επέμενε ότι έστω κι αν θα υπάρξει μία πεπατημένη επάνω στο "Year One", θα επρόκειτο για κάτι πολύ διαφορετικό. "Πετάξτε μακριά οτιδήποτε ξέρατε για τον Batman μέχρι σήμερα, ξεκινάμε απ'το μηδέν!" είχε πει στο Empire.

Στο στούντιο λοιπόν δεν άρεσε καθόλου το άκουσμα για την αλλαγή της ιστορίας πίσω από τη δημιουργία του Batman παρά το ότι οι Aronofsky και Miller τα είχαν βρει κάπου στη μέση μετά τις αρχικές διαφωνίες τους, κι αυτό διότι δεν ήθελαν να αποκλίνει από την "οικογενειακού" χαρακτήρα εκδοχή τόσο αυτού όσο και των ανθρώπων γύρω του.

Η σημαντικότερη αλλαγή; Ο Bruce Wayne ήταν άστεγος μετά το θάνατο των γονιών του και όχι πολυεκατομμυριούχος και του έρχεται η ιδέα να δημιουργήσει τον Batman μετά από έναν διαπληκτισμό του με έναν εγκληματία, τον οποίο χτυπά στο μέτωπο όπου και σχηματίζεται το "TW" από το δαχτυλίδι που φορούσε. Αυτά είναι τα αρχικά του πατέρα του (Thomas Wayne) με το αποτύπωμα που μένει στον εγκληματία να μοιάζει σαν μικρή νυχτερίδα. Παράλληλα ο πιστός βοηθός του, Alfred, θα άλλαζε εξ ολοκλήρου, θα ήταν αφροαμερικανικής καταγωγής μηχανικός υπό το όνομα "Big Al".

Ας δούμε όμως μία λίστα με τις αλλαγές που είχε κατά νου ο σκηνοθέτης σε σχέση με το κόμικ, όπως έχουν αναφερθεί ανά τα χρόνια:
 

  • Μετά τον θάνατο των γονιών του ο Bruce χάνει την περιουσία του και γίνεται άστεγος.
  • Ο Alfred είναι αφροαμερικανός που έχει ένα μαγαζί επιδιόρθωσης αυτοκινήτων και γίνεται ο μέντορας του Bruce, μην έχοντας καμία σχέση με τον επί χρόνια μπάτλερ της οικογένειας Wayne που γνωρίζουμε.
  • Ο Bruce δεν ταξιδεύει στον κόσμο, αλλά προτιμά να διαβάσει δεκάδες βιβλία περί μαχών και να τα εξασκεί.
  • Χρησιμοποιεί περισσότερο όπλα που βασίζονται σε χημικά.
  • Δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στον Bruce ως Bruce, σε αντίθεση με το κόμικ.
  • Εμφανίζονται κανονικά Batmobile και Batcave. Το πρώτο θα ήταν απλώς ένα "φτιαγμένο" Lincoln Continental και όχι ένα υπερόπλο.
  • O αστυνόμος Gordon έχοντας ζήσει για χρόνια στο Gotham προσπαθεί να φύγει όταν η γυναίκα του μένει έγκυος.
  • Ο Gordon θα είχε επίσης αυτοκτονικές τάσεις
  • Ο Carmine Falcone δεν θα εμφανιζόταν, ενώ στο κόμικ ήταν ο "πατέρας" του οργανωμένου Εγκλήματος. Αντ' αυτού ο Gillain B. Loeb αρχηγός της αστυνομίας του Gotham που ο Falcone τον είχε στο "τσεπάκι" του στο κόμικ, θα αναλάμβανε εξ αρχής τον ρόλο αυτό.
  • Η Selina Kyle (Catwoman) θα ήταν κι εκείνη αφροαμερικανή, κακοποιημένη πρώην ιερόδουλος, και θα είχε σημαντικότερη παρουσία απ'ό,τι στο κόμικ.
  • Θα έμπαιναν στην ταινία επίσης αρκετοί νέοι χαρακτήρες που δεν υπήρχαν στο κόμικ.



* Αξίζουν επίσης αναφοράς οι φημολογούμενες σκέψεις του σκηνοθέτη να γυριστεί η ταινία στο Τόκιο και εξ ολοκλήρου με σκηνές στους δρόμους, "μεταμορφώνοντας" την ιαπωνική πρωτεύουσα σε ένα νέο Gotham City.

Τελικά μετά τη διαφωνία της Warner Bros. το πρότζεκτ μπήκε στο συρτάρι, ενώ τον Ιούνιο του 2002 εγκαταλείφθηκε οριστικά. Πολύ απλά μπορούμε να το θέσουμε ως εξής. Η Warner θεώρησε ότι αυτός ο Batman δεν ήταν ο Batman, κι ο Aronofsky είχε στο μυαλό του μία ταινία δική του, διαφορετική, οπότε λίγο τον ένοιαζε η γνώμη των παραγωγών. Το αν θα δούμε πάντως από τον ίδιο κάποια επιστροφή στο πρότζεκτ στο μέλλον, που από τότε έχει ακουστεί πολλές φορές, δε μπορούμε καν να το υποθέσουμε, και με τα στάνταρ που έθεσε ο Nolan δεν είναι καν απλό, πάντως θα ήταν κάτι που θα γοήτευε τους σινεφίλ σαν εγχείρημα.

Δείτε φωτογραφίες των concept designs για το Batman: Y.O.:

Batman-Year-One-Aronofsky-Concepts.jpg
Αρχικά σχέδια για την ενδυμασία του Batman
Bmmoviebtmobile01.jpg
Το Lincoln αισθητικής Batmobile
Bmmoviecatm01.jpg
Catwoman & Gordon
Dabatman10-noscale.jpg

Τα όπλα του Batman

 

https://www.superheronews.gr/2016/10/batman-year-one-batman.html

  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

4 ώρες πριν, nikolas12 είπε:
Όταν τέλειωσε η τριλογία του Christopher Nolan για τον "Σκοτεινό Ιππότη" όλοι οι φίλοι των ταινιών Batman συμφώνησαν ότι επρόκειτο για την πιο σκοτεινή εκδοχή του ήρωα. Και φυσικά έτσι παραμένει μέχρι σήμερα.

 

Όταν μιλάμε για την πιο σκοτεινή εκδοχή του Batman αναφερόμαστε στα Batman του Burton πρωτίστως και όλα τ' άλλα έπονται. Τώρα που το έβγαλα αυτό από μέσα μου, ας μιλήσω για την εκδοχή του Αρονόφκσι...

 

Λοιπόν, η μόνη ταινία του που έχω δει είναι το "Noah", κράξτε με :lol:  Δεν ήξερα καθόλου για το "Batman: Year One" και τα σχετικά. Με μια πρώτη ανάγνωση, ο μέσος μπατ-φαν μάλλον θα πάθαινε πολιτισμικό σοκ, διαβάζοντας για φτωχομπινέ Γουέην και αφροαμερικανό Άλφρεντ. Εγώ πάλι ενθουσιάστηκα και το μόνο που σκέφτομαι είναι πόσο γ@μ@τη θα ήταν μια τέτοια ταινία και τι κρίμα που η WB διοικείται από ζωντόβολα. Ναι αυτός δεν είναι ο Μπάτμαν που ξέρουμε, αλλά άνετα θα μπορούσε όλο αυτό να ήταν σενάριο για μια elseworld ιστορία του Μπάτμαν, και ως έτσι θα την λάτρευα το πιθανότερο. Προσωπικά θα προτιμούσα χίλιες φορές να δω ένα elseworld σενάριο τύπου Αρονόφσκι, παρά να μου πλασάρουν μια πολίτικαλ κορέκτ και φιλική προς τα παιδιά ταινία. Αλλά βλέπεις, από την εποχή που τα ΜακΝτόναλντς έβαλαν χέρι στη WB για να σουτάρει τον Μπάρτον μέχρι σήμερα, δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα.

 

Υ.Γ. Τα προσχέδια ΣΠΕΡΝΟΥΝ!!! Η στολή θυμίζει έντονα την πρώτη εμφάνιση του Μπάτμαν στο πολύ πιο βελτιωμένο και το Μπάτμομπιλ 10 φόρες καλύτερο του τάνκμομπιλ και του καγκουράμαξου του Τορέτο

Edited by BATNICK
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

7 λεπτά πριν, BATNICK είπε:

 

Όταν μιλάμε για την πιο σκοτεινή εκδοχή του Batman αναφερόμαστε στα Batman του Burton πρωτίστως και όλα τ' άλλα έπονται. Τώρα που το έβγαλα αυτό από μέσα μου, ας μιλήσω για την εκδοχή του Αρονόφκσι...

 

Λοιπόν, η μόνη ταινία του που έχω δει είναι το "Noah", κράξτε με :lol:  Δεν ήξερα καθόλου για το "Batman: Year One" και τα σχετικά. Με μια πρώτη ανάγνωση, ο μέσος μπατ-φαν μάλλον θα πάθαινε πολιτισμικό σοκ, διαβάζοντας για φτωχομπινέ Γουέην και αφροαμερικανό Άλφρεντ. Εγώ πάλι ενθουσιάστηκα και το μόνο που σκέφτομαι είναι πόσο γ@μ@τη θα ήταν μια τέτοια ταινία και τι κρίμα που η WB διοικείται από ζωντόβολα. Ναι αυτός δεν είναι ο Μπάτμαν που ξέρουμε, αλλά άνετα θα μπορούσε όλο αυτό να ήταν σενάριο για μια elseworld ιστορία του Μπάτμαν, και ως έτσι θα την λάτρευα το πιθανότερο. Προσωπικά θα προτιμούσα χίλιες φορές να δω ένα elseworld σενάριο τύπου Αρονόφσκι, παρά να μου πλασάρουν μια πολίτικαλ κορέκτ και φιλική προς τα παιδιά ταινία. Αλλά βλέπεις, από την εποχή που τα ΜακΝτόναλντς έβαλαν χέρι στη WB για να σουτάρει τον Μπάρτον μέχρι σήμερα, δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα.

 

Και για μένα ο Batman του Burton είναι ό,τι πιο σκοτεινό έχουμε δει. Βασικά ο Burton πήρε έναν ήρωα που επί Adam West είχε γίνει comic relief και μέσα από δύο ταινιάρες τον έκανε το απόλυτο σύμβολο σκοτεινίλας και dark αισθητικής, χωρίς μάλιστα να τον συγχρωτίσει με τους γκοθάδες των 90s (των οποίων έγινε θεός αργότερα, αλλά δεν το λέμε :lol: ). Πάντως το elseworld σενάριο για το Year One του Aronofsky και εμένα θα μου άρεσε. Και στα κόμικ έχουμε δει διαφορετικά origins σε άλλα σύμπαντα όπως το Earth One που ξέφευγαν από την κλασική αφήγηση του ήρωα, οπότε γιατί όχι και μια περίεργη ταινία, έχουμε δει 350 φορές τις ίδιες σκηνές origin story με τη δολοφονία, τις πέρλες, τον μπάτλερ Alfred, ας δούμε και ένα διαφορετικό σενάριο :) 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Κι εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Φιλόδοξος σκηνοθέτης ο Αρονοφσκι γενικά, με πολύ καλές ταινίες στο ενεργητικό του, αλλά αρκετές φορές χάνεται στους συμβολισμούς του. Δεν ξέρω που θα κατέληγε αυτό αλλά θα είχα ενδιαφέρον να το δω. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Κατά την γνώμη μου, για να γυριστεί μια ταινία για τον Μπάτμαν, δεν χρειάζεται κάποιο πρωτότυπο σενάριο, σκοτεινό ή ότι άλλο, χρειάζεται αλλαγή αισθητικής και τι θέλω να πώ.Στολές, αμάξι, όπλα, σούπερ κακοί, αυτό, έχει κορεστεί λίγο το θέμα, πιστεύω θέλει λίγο ψάξιμο. Σημειωτέον, δεν έχω δει τις τελευταιές ταινίες. Αυτά.:cool:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 λεπτά πριν, Tsaklas είπε:

Κι εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρουσα προσέγγιση. Φιλόδοξος σκηνοθέτης ο Αρονοφσκι γενικά, με πολύ καλές ταινίες στο ενεργητικό του, αλλά αρκετές φορές χάνεται στους συμβολισμούς του. Δεν ξέρω που θα κατέληγε αυτό αλλά θα είχα ενδιαφέρον να το δω. 

 

Πάντως τότε ο Aronofsky ήταν στα καλύτερά του. Είχε βγάλει ήδη το Pi (παράνοια) και το φοβερό Requiem for a Dream και μέχρι το 2010 έβγαλε και The Fountain, The Wrestler, Black Swan που ήταν όλα πολύ καλές ταινίες. Για μένα το έχασε με το Mother το 2017, πραγματικά παγιδεύτηκε μέσα στους συμβολισμούς του όπως λες με αποτέλεσμα μια ταινία που προσπαθώ να καταλάβω γιατί έχασα τόση ώρα για να τη δω.

 

Μόλις τώρα, deadneighbours είπε:

Κατά την γνώμη μου, για να γυριστεί μια ταινία για τον Μπάτμαν, δεν χρειάζεται κάποιο πρωτότυπο σενάριο, σκοτεινό ή ότι άλλο, χρειάζεται αλλαγή αισθητικής και τι θέλω να πώ.Στολές, αμάξι, όπλα, σούπερ κακοί, αυτό, έχει κορεστεί λίγο το θέμα, πιστεύω θέλει λίγο ψάξιμο. Σημειωτέον, δεν έχω δει τις τελευταιές ταινίες. Αυτά.:cool:

 

Ποιες δεν έχεις δει; Του Batfleck; Εκεί έχει γίνει φοβερή δουλειά στα gadgets και τις στολές, τα όπλα, ενώ οι μάχες θυμίζουν τα Batman: Arkham πράγμα που είναι πάντα θετικό :) Γενικά στη διάρκεια των χρόνων βρέθηκαν σκηνοθέτες με διαφορετική αισθητική, δηλαδή ο Burton ήταν πιο σκοτεινός, ο Schumacher πολύ φανταχτερός, o Nolan πιο ρεαλιστικός και ο Snyder τον έφερε πιο κοντά στο κόμικ. Τώρα να δούμε λίγο την προσέγγιση του Reeves, γιατί όντως υπάρχει ένας κορεσμός στην αισθητική και πρέπει να δούμε κάτι καινούριο :) 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

8 λεπτά πριν, nikolas12 είπε:

 

Πάντως τότε ο Aronofsky ήταν στα καλύτερά του. Είχε βγάλει ήδη το Pi (παράνοια) και το φοβερό Requiem for a Dream και μέχρι το 2010 έβγαλε και The Fountain, The Wrestler, Black Swan που ήταν όλα πολύ καλές ταινίες. Για μένα το έχασε με το Mother το 2017, πραγματικά παγιδεύτηκε μέσα στους συμβολισμούς του όπως λες με αποτέλεσμα μια ταινία που προσπαθώ να καταλάβω γιατί έχασα τόση ώρα για να τη δω. 

Το The Fountain πχ το θεωρώ ίδιου στυλ, πολύ ωραία ιδέα και ιστορία αλλά κάπου στην εκτέλεση το έχασε με τις 3 αφηγήσεις και τον συμβολισμό καθεμιάς, ειδικά στο επίπεδο του μέλλοντος με τον Τζακμαν στο δέντρο κλπ. Πι και Ρέκβιεμ συμφωνώ εξαιρετικά. Νώε το είχα δει στο σινεμά, αχταρμάς μου χε φανεί θυμάμαι Δεν έχω δει ακόμα τα Black Swan, Wrestler και Mother. 

Edited by Tsaklas
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι άσχημη η ιδέα ενός Μπάτμαν βοηθού στο συνεργείο αυτοκινήτων του μπάρμπα- Άλφρεντ που τη νύχτα βγαίνει και πολεμάει το έγκλημα. Αλλά χρειάζεται έναν αρκετά νεαρό Μπάτμαν. Οι στολές ωστόσο στα προσχέδια  δεν πολυταιριάζουν. Το ίδιο και τα αυτοκίνητα. Πρέπει να δείχνουν χειροποίητα, φτιαγμένα με απλά συνηθισμένα υλικά. Η γοτθική αισθητική πρέπει να φύγει και να πλησιάσει αυτή του "Fast and Furious". Μπορείς να βάλεις και έναν οκτάχρονο Ρόμπιν παιδί Κορεατών μεταναστών.

 

Μου φαίνεται πως ξέφυγα από το σκοτεινό Μπάτμαν και τον έκανα κάγκουρα, λαϊκό παιδί της γειτονιάς!

  • Respect 1
  • Funny 4
Link to comment
Share on other sites

12 λεπτά πριν, Βίκτορ Σακβίλ είπε:

Δεν είναι άσχημη η ιδέα ενός Μπάτμαν βοηθού στο συνεργείο αυτοκινήτων του μπάρμπα- Άλφρεντ που τη νύχτα βγαίνει και πολεμάει το έγκλημα. Αλλά χρειάζεται έναν αρκετά νεαρό Μπάτμαν. Οι στολές ωστόσο στα προσχέδια  δεν πολυταιριάζουν. Το ίδιο και τα αυτοκίνητα. Πρέπει να δείχνουν χειροποίητα, φτιαγμένα με απλά συνηθισμένα υλικά. Η γοτθική αισθητική πρέπει να φύγει και να πλησιάσει αυτή του "Fast and Furious". Μπορείς να βάλεις και έναν οκτάχρονο Ρόμπιν παιδί Κορεατών μεταναστών.

 

Μου φαίνεται πως ξέφυγα από το σκοτεινό Μπάτμαν και τον έκανα κάγκουρα, λαϊκό παιδί της γειτονιάς!

 

Όπως το περιγράφεις, άνετα θα μπορούσες να μίλαγες για τον Μπάτινσον :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Στον πραγματικό κόσμο ο πατέρας του Πάτινσον ήταν έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, οπότε δεν αποκλείεται ο μικρός Ρόμπερτ, κάποια στιγμή στη ζωή του να άλλαζε λάδια κάτω από ένα παλιό Ρόβερ, με ιδρωμένη φανέλα και γαλλικό κλειδί στην τσέπη.

  • Funny 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.