Dr Paingiver Posted October 19, 2014 Member ID: 3,930 Group: Veterans Topic Count: 729 Content Count: 13,113 Reputation: 105,660 Achievement Points: 13,135 Days Won: 138 With Us For: 6,269 Days Status: Offline Last Seen: Yesterday at 06:21 AM Age: 66 Share Posted October 19, 2014 Το αγαπημένο έργο «Η τριλογία της Νέας Υόρκης» επανεκδίδεται από το Μεταίχμιο και νέα μετάφραση της Σταυρούλας Αργυροπούλου. Και ο συγγραφέας αυτής, ο διάσημος Πολ Οστερ, έρχεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στις 5/11. Αφορμές για να ξεφυλλίσουμε ξανά το γκράφικ νόβελ City of Glass, την κόμικς διασκευή της «Γυάλινης πόλης», του πρώτου από τα τρία βιβλία που αποτελούν την τριλογία της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για ένα αξιόλογο εγχείρημα που καθοδηγήθηκε από τον Art Spiegelman (δημιουργός του διάσημου «Maus»), όπου το σενάριο, πιστό στο λογοτεχνικό ύφος του Πολ Οστερ, έχει διασκευάσει ο Αμερικανός Paul Karasik, ενώ το ταιριαστό και ατμοσφαιρικό σχέδιο ανήκει στον David Mazzucchelli.Ιστορία μυστηρίουΟπως και στο βιβλίο, έτσι και στο κόμικς, όλα ξεκινούν από ένα λάθος νούμερο, «Με το τηλέφωνο να χτυπά τρεις φορές μέσα στην άγρια νύχτα και μια φωνή στην άλλη άκρη της γραμμής να ζητά κάποιον που δεν ήταν εκείνος». Ενα περίεργο τηλεφώνημα που θα πυροδοτήσει την έναρξη μιας ιστορίας μυστηρίου και συμβολισμών. Και αδιεξόδων. Για τον Πολ Οστερ έχει ειπωθεί πως είναι ο συγγραφέας που έφερε το μοτίβο των καφκικών αδιεξόδων στην Αμερική.Με το σενάριο του γκράφικ νόβελ να είναι ένα πυκνό απόσταγμα της πρωτότυπης ιστορίας, ο ευρηματικός σχεδιαστής David Mazzucchelli επιτυγχάνει μια γοργή και μοντέρνα αφήγηση μέσα από σκληρά σχέδια, χειριζόμενος τις αντιθέσεις του άσπρου και μαύρου – δεν υπάρχουν σκιαγραφήσεις, δεν υπάρχουν αποχρώσεις του γκρι, πέρα από την τελευταία σελίδα, το επιμύθιο.Παίζοντας αφηγηματικά και σχεδιαστικά με τα στερεότυπα που άφησαν οι ντετέκτιβ ήρωες των Ντάσιελ Χάμετ και Ρέιμοντ Τσάντλερ, με γεωμετρική επιδεξιότητα στη σκηνοθεσία και στο στήσιμο των καρέ και ισορροπία μεταξύ λογικού και παραλόγου, επιτυγχάνεται ένας κλειστοφοβικός κόσμος, μια μεγαλούπολη με κατοίκους παραδομένους στις εμμονές τους, ένα τοπίο που βρίθει από συμβολισμούς. Εκεί τα δεδομένα χωρούν μια δεύτερη ανάγνωση, προκειμένου να λυθεί το μυστήριο, και να επέλθει μια λυτρωτική κάθαρση. Οι εμμονές όμως μπορεί να τρελάνουν (όπως πολύ καλά εξέφρασε στο κινηματογραφικό έργο «Ζόντιακ» ο Ντέιβιντ Φίντσερ).Και νουάρ... ΜπάτμανΟ σχεδιαστής του γκράφικ νόβελ, David Mazzucchelli, στο City Of Glass, που κυκλοφόρησε το 2005, καταφέρνει να απεικονίσει με ευστοχία τον χαοτικό κόσμο της Νέας Υόρκης του Πολ Οστερ, όπως είχε καταφέρει το 1998 να «χτίσει» μια άλλη ιδιότροπη και σκοτεινή πόλη, το Γκόθαμ Σίτι του Μπάτμαν. Προτού προχωρήσει σε ανεξάρτητες παραγωγές, ο Mazzucchelli σχεδίαζε σούπερ ήρωες για τη Marvel και την DC, και από αυτή την περίοδο ξεχωρίζει το Batman Year One σε σενάριο του Φρανκ Μίλερ («Sin City», 300). Σεναριογράφος και σχεδιαστής παρουσίασαν τη δική τους εκδοχή της γέννησης του θρύλου του Σκοτεινού Ιππότη και έναν Μπάτμαν με νουάρ ύφος, σχεδιασμένο στις γραμμές του Γκρέκορι Πεκ. Πρόκειται για μία από τις αξιοσημείωτες Μπάτμαν ιστορίες.Σκοτεινό ύφοςΤέλος, αναλογιζόμενοι τις μεγάλες στιγμές του David Mazzucchelli, συναντάμε τον εξαιρετικό «Asterios Polyp» (2009), όπου ο δημιουργός, διατηρώντας στοιχεία από το σκοτεινό ύφος του και δοκιμάζοντας νέες αφηγηματικές φόρμες, αφηγείται την ιστορία ενός επιτυχημένου αρχιτέκτονα που από ένα παιχνίδι της μοίρας το σπίτι του χάνεται στις φλόγες και μαζί με αυτό όλα όσα έχει καταφέρει στη ζωή του. Ο Αστέριος τότε ξεκινά ένα ταξίδι αναζήτησης και εξιλέωσης από τα λάθη του παρελθόντος. Τυχαία περιπλανιέται και καταφεύγει σε μια μικρή επαρχιακή πόλη, κι ενώ μέχρι πρότινος συναναστρεφόταν με έναν κύκλο διανοουμένων, τώρα αναμειγνύεται με απλούς ανθρώπους και κατανοεί τα βαθύτερα νοήματα της στις μικρές χαρές της καθημερινότητας και στις λαϊκές σοφίες. Αυτή τη φορά, τις υπαρξιακές αναζητήσεις του ήρωα συνοδεύουν απαλά χρώματα και ευφυή σχεδιαστικά τερτίπια. Είναι εδώ εμφανής μια ελευθερία, μια αφαιρετικότητα στον σχεδιασμό, κάτι που δεν θα μπορούσε να υπάρχει στον Μπάτμαν, πόσο μάλλον στον συμπαγή, καφκικό κόσμο του Πολ Οστερ. Διαβάστε • City of Glass, σενάριο Paul Karasik, σχέδιο David Mazzucchelli, εκδ. Picador, σελ. 144.• Batman Year One, σενάριο Frank Miller, σχέδιο David Mazzucchelli, στα ελλ. εκδ. Anubis, μτφ. Χρήστος Βλάχος, σελ. 112.• Asterios Polyp, David Mazzucchelli, εκδ. Pantheon, σελ. 344. ΠΗΓΗ: kathimerini.gr 15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pomakos Posted October 19, 2014 Member ID: 7,515 Group: Honored Topic Count: 17 Content Count: 250 Reputation: 2,181 Achievement Points: 252 Days Won: 0 With Us For: 5,854 Days Status: Offline Last Seen: Saturday at 12:17 PM Age: 7 Share Posted October 19, 2014 Μ' αρέσει το "τώρα" του τίτλου... Το κόμικς πρωτοκυκλοφόρησε το 1994 και επανεκδόθηκε το 2004, αν το ανακαλύπτει κάποιος το 2014, ε ναι, εντάξει είναι "τώρα". 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GreekComicFan Posted October 20, 2014 Member ID: 2,265 Group: Veterans Topic Count: 999 Content Count: 20,072 Reputation: 117,479 Achievement Points: 20,162 Days Won: 336 With Us For: 6,413 Days Status: Offline Last Seen: November 10, 2021 Age: 47 Share Posted October 20, 2014 Εδώ μετέθεσε την κυκλοφορία του Year One κατά 11 χρόνια, εκεί κολλάμε τώρα; Πάλι καμιά επανέκδοση θα μνημονεύει. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.