Μετάβαση στο περιεχόμενο

Mια εικόνα, 359 λέξεις [Κουκουλάς Γιάννης, efsyn.gr, 13/01/2024]


ramirez

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  2298
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1621
  • Content Count:  5062
  • Reputation:   34625
  • Achievement Points:  5070
  • Days Won:  14
  • With Us For:  6195 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Η είδηση για την απελευθέρωση των δικαιωμάτων από τις πρώτες ταινίες animation με τον Μίκι Μάους αναπαράχθηκε παντού τις τελευταίες μέρες. Ο ποντικός του Ντίσνεϊ ωστόσο δεν ήταν ούτε ο πρώτος ζωόμορφος χαρακτήρας με ανθρώπινη συμπεριφορά, ούτε ο πιο δημοφιλής πρωταγωνιστής των κόμικς στις αρχές της δεκαετίας του 1920. Αντιθέτως, ο σούπερ σταρ της περιόδου ήταν ένας, φύσει αλλά όχι θέσει, άσπονδος εχθρός των τρωκτικών, ένας εκφραστικός μαύρος γάτος με τεράστια ουρά και πελώρια μάτια.

 

 

felix.thumb.jpg.10845249d9787d98156b3d02e3d75f57.jpg

 

 

Ο Φέλιξ ο Γάτος γεννήθηκε το 1919 και πρωταγωνίστησε σε πολλές μικρού μήκους ταινίες που έκαναν θραύση. Αν και η ιστορία της πατρότητάς του είναι περίπλοκη, πολλά χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή του έγινε γνωστό ότι δημιουργός του ήταν ο Otto Mesmer. Στις πρώτες ταινίες του όμως, ως «πατέρας» του εμφανιζόταν ο Αυστραλός παραγωγός Pat Sullivan. Το 1923, η τεράστια δημοφιλία του Φέλιξ οδήγησε και στην έντυπη εκδοχή του με τα κόμικ-στριπ του να δημοσιεύονται καθημερινά σε εκατοντάδες εφημερίδες. Με ένα σουρεαλιστικό, συχνά άγριο χιούμορ και αρκετές βίαιες σκηνές στις σλάπστικ καταστάσεις στις οποίες μπλεκόταν, ο Φέλιξ κατέκτησε τις καρδιές μικρών και μεγάλων. Οι πιο νέοι τον διάβαζαν για να γελάσουν με τις γκάφες των χαρακτήρων, ενώ οι μεγαλύτεροι για να διασκεδάσουν με τις ενήλικες προεκτάσεις των ιστοριών του.

 

Λίγο πριν από τη μεγάλη οικονομική κρίση του ’29, ο Mesmer κατάφερε να φιλοτεχνήσει μια μοναδική ηθογραφία με κοινωνική κριτική και άφταστο σαρκασμό, σχολιάζοντας τη φτώχεια, τον αλκοολισμό, την αυξανόμενη βία, την οπλοκατοχή στις μεγαλουπόλεις κ.ά. Και όλα αυτά, με πολλές σχεδιαστικές πρωτοτυπίες και με πρωτοποριακή χρήση των χρωμάτων σε μια εποχή που οι εφημερίδες σταδιακά αύξαναν τις έγχρωμες σελίδες τους. Η έλευση όμως του ομιλούντος κινηματογράφου είχε δυσάρεστες συνέπειες στην «καριέρα» του κινηματογραφικού Φέλιξ, καθώς ο Sullivan αρνιόταν επί σειρά ετών να υιοθετήσει την καινοτομία του ήχου θεωρώντας την μια μόδα που γρήγορα θα περάσει. Όταν κατάλαβε το λάθος του ήταν αργά. Οι θεατές όλο και λιγόστευαν. Ο Φέλιξ δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τον Μίκι ποτέ ξανά. Παρ’ όλα αυτά, οι έντυπες περιπέτειές του συνεχίστηκαν πολλές δεκαετίες ακόμα με επιτυχία, και θα είναι για πάντα ο πρώτος χαρακτήρας που γεννήθηκε για τη μεγάλη οθόνη αλλά επέζησε και έγινε διάσημος στο φτηνό χαρτί των εφημερίδων.

 

 

 

 

Και το σχετικό link...

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.