Jump to content

ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ [ (1925) ]


alemius
 Share

Recommended Posts

Δημιουργός:
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
Ημερ. γέννησης:
1925
Τόπος γέννησης:
Αθήνα
Εργογραφία:

post-556-12909975405601_thumb.jpg


Ο Κώστας Μητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925. Έκανε την αρχή μέσα από αθλητικές εφημερίδες και συγκεκριμένα από την «Αθλητική Ηχώ» το 1955. Το 1957 αρχίζει μακρόχρονη συνεργασία με το περιοδικό «Ταχυδρόμος». Σκίτσα που μαζεύονται το 1959 σε άλμπουμ και αποτελούν το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Γελοιογραφίες». Το 1961 ακολουθεί δεύτερο αλμπουμάκι, το «Γιατί όχι» με δημοσιευμένο και αδημοσίευτο υλικό. 54 ολόφρεσκες και δροσερές (ενίοτε μπλάκ) γελοιογραφίες χωρίς λόγια. Οι πολιτικές γελοιογραφίες κάνουν το ντεμπούτο τους στο «Βήμα» το 1960. Το 1967 ακολουθούν και τα «ΝΕΑ». Στα δύσκολα χρόνια της Χούντας, εμφανίζονται στις σελίδες του «Ταχυδρόμου» και δύο κόμικς: Το ολοσέλιδο «Από τη Γη στη Σελήνη» (1970) και ο «Παράξενος Καλυβιώτης» σε μορφή comic strip και με τίτλο-παρωδία γνωστού σήριαλ της εποχής. Γύρω στα 1990 ξεκινάει τα «Άγρια Μωρά»: ένα ημερήσιο comic strip με ήρωες τα επικίνδυνα πιτσιρίκια που βολτάρουν με το γνωστό καροτσάκι τους καθημερινά στα «ΝΕΑ». Επιπλέον, ξένα έντυπα όπως το TIME, FIGARO LITERAIRE, PUNCH, ZEIT, NEW YORK TIME έχουν αναδημοσιεύσει σκίτσα του! Έχει βραβευθεί σε διεθνείς εκθέσεις και μάλιστα το 2000 από την Ακαδημία Αθηνών. Σκίτσα του υπάρχουν στην πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, της Βασιλείας στην Ελβετία, του Μόντρεαλ και του πανεπιστημίου του Πρίστον. Είναι μέλος της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων.

 

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Πολυ καλη η αναφορα σου στον Κώστα Μητρόπουλο φιλε alemius. :bravo: :bravo: :bravo:

Τα χρονια που εζησα στην Ελλαδα (1965-1995) τον συναντουσα καθημερινα στα εντυπα. :D:D:D

Μας εκανε καλη παρεα, ακομα και στα δυσκολα χρονια. :respect::respect::respect:

Ευχαριστω για τον κοπο σου. :thanks::thanks::thanks:

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ενημερωτικό φυλλαδιάκι γιατί μας ενδιαφέρουν οι Ευρωεκλογές του 2004 ( ; ) με το πενάκι του Μητρόπουλου.

 

post-4271-1222067655_thumb.jpg post-4271-1222067683_thumb.jpg

 

Να συμπληρώσω ότι στα πρώτα χρόνια του περιοδικού ΔΙΑΒΑΖΩ υπάρχει κι από μια γελοιογραφία του.

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ( ; ):

 

Ελλάδα, Ελλαδάρα μας (Αθήνα: Gutenberg, 1981).

 

Κριτική για το ανωτέρω της Ελένης Κοροντζή στο ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 52, Απρίλης 1982.

 

post-4271-1244107585_thumb.jpg

 

Της αλλαγής (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Της κουλτούρας (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Της Πόπης! (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Γατιά, σκυλιά κλπ. (Αθήνα: Κάκτος, 1988).

No problem (Αθήνα: Gutenberg, 1990).

Η Ελλάδα είναι ελληνική (Αθήνα: Κάκτος, 1992) (κριτική του Ηρακλή Παπαλέξη στο ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 303, 20/1/1993):

Τα καλύτερα άγρια μωρά (Αθήνα: Κέδρος, 2002).

 

post-4271-1246537296_thumb.jpg

 

Εικονογράφησε τα:

 

Οι διακοπές μου (Χάρη Σακελλαρίου και Κων. Χρήστου) (Αθήνα: Gutenberg, 1987) (για όλες τις τάξεις του Δημοτικού)

Η Ελλάδα του Μήτσου και του Κίτσου (Παναγιώτη Παπαδούκα, Αθήνα: Φιλιππότης, 1987).

Ο κόσμος των ειδήσεων: από την εφημερίδα στην τηλεόραση (Διαμαντη Μπασάντη, Κων. Στράτου, Αθήνα: Γνώση, 1991-εξώφυλλο).

Ο Θεός κι η ψυχή μας (Βασίλη Καββαθά, Αθήνα: Καστανιώτης, 1994-εξώφυλλο).

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Συνέντευξη του μεγάλου γελοιογράφου στη Μαρία Τρουπάκη . Περιοδικό ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 89, 7/3/1984:

 

post-4271-1244714479_thumb.jpg post-4271-1244714529_thumb.jpg

 

post-4271-1244714583_thumb.jpg post-4271-1244714619_thumb.jpg

 

post-4271-1244714635_thumb.jpg

 

 

Αφιέρωμα στο περιοδικό ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ (τ. 12, Δεκέμβρης 1984) και με βιογραφικά στοιχεία του καλλιτέχνη:

 

post-4271-1249647040_thumb.jpg post-4271-1249647099_thumb.jpg

 

post-4271-1249647173_thumb.jpg post-4271-1249647242_thumb.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Σκίτσο του Κώστα Μητρόπουλου μ αφορμή ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα του ποιητή Γιώργου Σεφέρη (ανατύπωση από ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 142, 23/4/1986)

 

post-4271-1245151021_thumb.jpg

 

Διαφήμιση της Παιδικής Λογοτεχνίας των εκδόσεων Gutenberg (ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 164, 25/3/1987):

 

post-4271-1245758917_thumb.jpg

 

 

Και από το περιοδικό ΑΝΤΙ (τ. 5, 2/11/1974):

 

post-4271-1250508012_thumb.jpg

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ποια βιβλία διάβασε ο αγαπημένος μας καλλιτέχνης; (ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 196, 27/7/1988)

 

post-4271-1245999765_thumb.jpg

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κριτική του Κώστα Θεολόγου για το βιβλίο του Μητρόπουλου Τα καλύτερα άγρια μωρά (που επίσης δεν βλέπω επαέ) (ΔΙΑΒΑΖΩ τ. 441, Ιούνιος 2003):

 

post-4271-1247478078_thumb.jpg post-4271-1247478123_thumb.jpg

 

post-4271-1247478147_thumb.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ( ; ):

 

Ελλάδα, Ελλαδάρα μας (Αθήνα: Gutenberg, 1981).

Της αλλαγής (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Της κουλτούρας (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Της Πόπης! (Αθήνα: Gutenberg, 1983).

Γατιά, σκυλιά κλπ. (Αθήνα: Κάκτος, 1988).

No problem (Αθήνα: Gutenberg, 1990).

Η Ελλάδα είναι ελληνική (Αθήνα: Κάκτος, 1992)

Τα καλύτερα άγρια μωρά (Αθήνα: Κέδρος, 2002).

 

Εικονογράφησε τα:

 

Οι διακοπές μου (Χάρη Σακελλαρίου και Κων. Χρήστου) (Αθήνα: Gutenberg, 1987) (για όλες τις τάξεις του Δημοτικού)

Η Ελλάδα του Μήτσου και του Κίτσου (Παναγιώτη Παπαδούκα, Αθήνα: Φιλιππότης, 1987).

Ο κόσμος των ειδήσεων: από την εφημερίδα στην τηλεόραση (Διαμαντη Μπασάντη, Κων. Στράτου, Αθήνα: Γνώση, 1991-εξώφυλλο).

Ο Θεός κι η ψυχή μας (Βασίλη Καββαθά, Αθήνα: Καστανιώτης, 1994-εξώφυλλο).

 

Προσθήκη στην Εργογραφία, από το "της Πόπης!":

 

Γελοιογραφίες (1959) :wow:

Γιατί Όχι (1961)

Περί Ανέμων Και Υδάτων (1964)

Ποτέ Πια (1965)

Από Τη Γη Στη Σελήνη (1970)

Κάτι Τρέχει (1971)

Η Κοινωνία Της Αφθονίας (1973)

Τα Σεξουαλικά (1975)

Riverisco Progresso (Μιλάνο, 1978) :wow:

Οι Σπόροι (1979)

Ach Du Liebes Griechenland (Κολωνία, 1983) :div:

 

post-556-1265850717,67_thumb.jpg

 

Πολυγραφότατος!!!!! :wow::respect::div: Εικονογράφησε και τα:

~ Εδώ Γελάνε (Δήμος Λεβιθόπουλος και Μίμης Τραϊφόρος)

~ Αριστοφάνη Όρνιθες (Κ.Χ.Μύρης, Εκδόσεις Μίλητος)

~ Οι καλοκαιρινές μου διακοπές-Για παιδιά που τέλειωσαν τη Δ' δημοτικού (Χάρης Σακελλαρίου, Κ.Χρ.Χρήστου ενώ εικονογραφεί και η Θάλεια Στεφανίδη, Εκδόσεις Gutenberg)

~ Οι καλοκαιρινές μου διακοπές-Για παιδιά που τέλειωσαν την Ε' δημοτικού (Χάρης Σακελλαρίου, Κ.Χρ.Χρήστου ενώ εικονογραφεί και η Θάλεια Στεφανίδη, Εκδόσεις Gutenberg)

~ Η κεράτσα μου (Μανώλης Κορρές, Εκδόσεις Το Ροδακιό, 1997)

~ Σαμ (Φρέντυ Γερμανός, Εκδόσεις Καστανιώτη, 1999)

~ Σταυροφορίες (Νίκος Τσιφόρος, Εκδόσεις Ερμής, 2000)

~ Υγεία για όλους με σωστή διατροφή (Παναγιώτης Κουμεντάκης, Εκδόσεις Κουκκίδα, 2006)

~ Ο Λύκος Που Δεν Ήθελε Να Είναι Πια Κακός

~ Χάρρυ Κλυνν: Αλαλούμ και πάσης Ελλάδος :wow: (από σελίδα με διαφημίσεις που είχε ανεβάσει ο rota)

 

post-556-1265857169,95_thumb.jpg

 

Ενώ συμμετείχε και στην Έκθεση Πολιτικής Γελοιογραφίας (Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, 2005)

 

 

 

post-556-1265857640,59_thumb.jpg

 

Η καταγεγραμμένη συνολική εργογραφία του Κώστα Μητρόπουλου (μέχρι στιγμής):

 

Γελοιογραφίες (Αθήνα: , 1959)

Γιατί Όχι (Αθήνα: , 1961)

Περί Ανέμων Και Υδάτων (Αθήνα: , 1964)

Ποτέ πιά (Αθήνα: Ταχυδρόμου, 1965)

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΗ ΣΤΗΝ ΣΕΛΗΝΗ (Αθήνα: Κείμενα, 1970)

κάτι τρέχει (Αθήνα: Κείμενα, 1971)

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΑΦΘΟΝΙΑΣ (Αθήνα: ΕΡΜΗΣ, 1973)

τά Σεξουαλικά (Αθήνα: Gutenberg, 1975)

Riverisco Progresso (Μιλάνο, 1978)

ΟΙ ΣΠΟΡΟΙ (Αθήνα: Gutenberg, 1979)

Ελλάδα Ελλαδάρα μας! (Αθήνα: Gutenberg, 1981)

Ach Du Liebes Griechenland (Κολωνία, 1983)

της αλλαγής (Αθήνα: Gutenberg, 1983)

της κουλτούρας (Αθήνα: Gutenberg, 1983)

της πόπης! (Αθήνα: Gutenberg, 1983)

Υψηλόμισθοι και άλλοι (Αθήνα: Gutenberg, 1986)

Γατιά, σκυλιά κλπ (Αθήνα: Κάκτος, 1988)

NO PROBLEM! (Αθήνα: Gutenberg, 1990)

Η Ελλάδα είναι ελληνική (Αθήνα: Κάκτος, 1992)

ΑΓΡΙΟΤΕΡΑ ΜΩΡΑ (Αθήνα: Gutenberg, 1992)

ΤΑ ΠΙΟ ΑΣΤΕΙΑ ΣΚΙΤΣΑ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ (Θεσσαλονίκη, 1993)

ΑΓΡΙΑ ΜΩΡΑ επανέκδοση (Ειδική έκδοση για την Εθνική Ασφαλιστική, 1996)

...ΑΚΟΜΗ ΠΙΟ ΑΓΡΙΑ ΜΩΡΑ (Αθήνα: Gutenberg, 1998)

…ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΓΡΙΑ ΜΩΡΑ (Αθήνα: Κέδρος, 2002)

ΠΑΤΡΙΔΑ, ΓΕΙΑ! (Αθήνα, Ποταμός, 2005)

 

Ημερολόγιο:

καταναλώνουμε περισσότερα από όσα παράγουμε (Pirelli Hellas, 1986)

 

 

 

υγ.Τη συλλογική Θεσσαλονικιώτικη έκδοση την πέτυχα εδώ.

post-556-1265857675_thumb.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Από το περιοδικό Σύγχρονος Κινηματογράφος:

 

τ. 2 (Οκτ. 1969):

 

post-4271-1267777927,18_thumb.jpg

 

τ. 3 (Νοέμ. 1969):

 

post-4271-1267777977,25_thumb.jpg

 

 

Απο το Φανο των Ευθυμογράφων και Γελοιογραφων:

 

τ. 2 (1960, μες στον Απρίλιο):

 

post-4271-1267782195,93_thumb.jpg

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Αυτήν την εβδομάδα κυκλοφόρησε ένα νέο λεύκωμα του Κ. Μητρόπουλου:

 

post-11645-12902519840576_thumb.jpg

Τίτλος: Η κρίση πέρασε!

Εκδότης: Πόλις

Σελίδες: 103*

Ημ. Έκδοσης: 19/11/2010

Τιμή Εκδότη: 18,00€

 

Οικονομολόγοι και ιστορικοί αριθμούν τις οικονομικές κρίσεις γύρω στις 45.

Ο Κώστας Μητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στη διάρκεια της 30ής.

Άρχισε να δημοσιεύει σκίτσα στο "Βήμα" στην έναρξη της 39ης οικονομικής κρίσης, και στα ΝΕΑ στο τέλος της 40ής.

Η κυκλοφορία αυτού του βιβλίου από τις εκδόσεις "Πόλις" επισπεύσθηκε εν όψει της 46ης.

 

Ένα... εναλλακτικό αντι-μνημόνιο γέλιου.

Ο Κώστας Μητρόπουλος επιτίθεται με την ανατρεπτική δύναμη της σάτιρας στον πανικό που προκάλεσε η Κρίση. Ο γνωστός σκιτσογράφος παίρνει το πενάκι του και μας διηγείται ευθαρσώς το πιο σύντομο ανέκδοτο:

H Κρίση Πέρασε!

Ή μήπως η αισιοδοξία του θα δικαιωθεί;

 

 

Πηγή

 

:beer:

 

 

------------

* (μονός αριθμός σελίδων; :confuse:)

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

:best: Σουλουπώθηκε το αρχικό ποστ, μπήκε η αναλυτική εργογραφία και αντιγράφω εδώ μία το αφιέρωμα του Soloup:

 

ΚΩΣΤΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Το... άγριο μωρό!

 

ΚΕΙΜΕΝO/ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: SOLOUP

 

post-556-12910884407255_thumb.gif

 

Ένα θρυλικό όνομα, συνώνυμο της Ελληνικής γελοιογραφίας και του σατιρικού λόγου για σχεδόν 50 χρόνια! Μιλάμε δηλαδή για ένα «Ιερό τέρας της σκιτσογραφίας»; Για έναν «γελοιογραφικό κολοσσό»; Ένας σαρκαστής και αυτοσαρκαζόμενος γελοιογράφος της ποιότητας του Μητρόπουλου, θα γέλαγε με την καρδιά του με τέτοιους βαρύγδουπους τσιμεντότιτλους. Η αλήθεια ,ευτυχώς και για εμάς και για εκείνον, είναι διαφορετική. Ο Κώστας Μητρόπουλος είναι ένα άγριο, σκανταλιάρικο μωρό που σκιτσοβολάει καθημερινά τις γελοιογραφίες του με μια χάρτινη σφεντόνα. Μας κάνει τη ζημιά και μετά το παίζει αδιάφορος. Γιατί και θεματολογικά (με τους πιτσιρικάδες ήρωες και με τα «άγρια μωρά») αλλά και επί της ουσίας, όλα τα χρόνια προσπαθεί να διατηρεί αυτήν ακριβώς την οπτική γωνία. Του πιτσιρικά. Του παιδιού ή του εφήβου που κοιτάζει με την αγνή και ταυτόχρονα ανατρεπτική του ματιά τα πολιτικά συμβάντα και τις κοινωνικές συμβάσεις του βίου.

 

post-556-12910884578101_thumb.jpg

 

Ο Μητρόπουλος έδωσε τα πρώτα του σκίτσα σε αθλητικές εφημερίδες και συγκεκριμένα το 1955 στην «Αθλητική Ηχώ». Το 1957 αρχίζει μακρόχρονη συνεργασία με το περιοδικό «Ταχυδρόμος». Γελοιογραφίες για την εποχή αρκετά πρωτοποριακές, τόσο σε σχέδιο όσο και σε ιδέες. Σκίτσα που μαζεύονται το 1959 σε άλμπουμ και αποτελούν το πρώτο του βιβλίο με τίτλο «Γελοιογραφίες». Το 1961 ακολουθεί δεύτερο αλμπουμάκι. Το «Γιατί όχι» με δημοσιευμένο και αδημοσίευτο υλικό. 54 ολόφρεσκες και δροσερές (ενίοτε μπλάκ) γελοιογραφίες χωρίς λόγια. Τα σκίτσα αυτής της περιόδου είναι πιο αφαιρετικά στη σχεδίαση από το σκίτσο που αναγνωρίζουμε σήμερα. Γραμμές πιο ελεύθερες, φιγούρες πιο σχηματικές και τα μάτια συνήθως από την ίδια πλευρά του προσώπου.

 

post-556-12910884815507_thumb.jpg

 

Οι πολιτικές γελοιογραφίες κάνουν το ντεμπούτο τους στο «Βήμα» το 1960. Το 1967 ακολουθούν και τα «ΝΕΑ». Όπως θα καταλάβατε ασυνήθιστες...συνήθειες που συνεχίζονται και στις δυο εφημερίδες με ιδιαίτερη επιτυχία και φανατικούς αναγνώστες μέχρι σήμερα!

Στα δύσκολα χρόνια της Χούντας, εμφανίζονται στις σελίδες του «Ταχυδρόμου» και δύο κόμικς: Το ολοσέλιδο «Από τη Γη στη Σελήνη» (1970) και ο «Παράξενος Καλυβιώτης» σε μορφή comic strip και με τίτλο-παρωδία γνωστού σήριαλ της εποχής.

Γύρω στα 1990 ο Κώστας Μητρόπουλος ξαναδοκιμάζει τις δυνάμεις του σε κάτι διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα οικείο: Τα «άγρια μωρά». Ένα ημερήσιο comic strip με ήρωες τα ...επικίνδυνα πιτσιρίκια που βολτάρουν με το γνωστό καροτσάκι τους καθημερινά στα «ΝΕΑ». «Κορφολογείς όλο το περιβόλι που λέγεται μωρουδίστικη ζωή, ξεφλουδίζεις απ αυτή τον χαζό μπαμπά και τη κουτή μαμά, κρατάς τους δολοφόνους που αποκαλούνται φιλαράκια και κοιτάς να δεις αυτό το διαολόπραμα που λέμε Σύγρχρονη Εποχή...» αναφέρει για την γενεσιουργή ιδέα του στριπ στο δεύτερο άλμπουμ της σειράς «Αγριότερα μωρά» (1992) ο ίδιος ο σκιτσογράφος.

Στην διάρκεια αυτής της μακρόχρονης και επιτυχημένης καριέρας, τα σκίτσα του Μητρόπουλου έχουν αποτελέσει υλικό για πάνω από 20 άλμπουμ σχεδόν όλα από τις εκδόσεις «Gutenberg» ενώ έχουν κυκλοφορήσει και δύο άλμπουμ στη Γερμανία και στην Ιταλία. Επίσης έχει βραβευθεί σε διεθνείς εκθέσεις .Το 2000 και από την Ακαδημία Αθηνών! Σκίτσα του υπάρχουν στην πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, της Βασιλείας στην Ελβετία, του Μόντρεαλ και του πανεπιστημίου του Πρίστον.

 

post-556-12910885083942_thumb.jpg

 

Τι άλλο να πούμε για τον Κώστα Μητρόπουλο; Τίποτα. Καλύτερα ας αφήσουμε να μιλήσει ο ίδιος που τα λέει και καλύτερα...

 

Κύριε Μητρόπουλε, πως ξεκινήσατε να κάνετε σκίτσα; Ήταν θέμα επιλογής, συγκυριών, τύχης; Το είχατε από πριν στο μυαλό σας ν ασχοληθείτε με κάτι τέτοιο;

Ήθελα να γίνω ζωγράφος. Πήγα στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πολυτεχνείου και απέτυχα στις εισαγωγικές. Ευτυχώς! Μετά πλάκωσε ένα τζάκποτ από συγκυρίες. Νόμιζα πως είχα βέβαια και τα προσόντα. Ώσπου να βεβαιωθώ αν τα είχα ή όχι πέρασαν τα χρόνια, πήρα και το κολάι της δουλειάς και έμεινα στο επάγγελμα. Μ'αρέσει για δύο λόγους. Πρώτον είναι αραχτό επάγγελμα. Μπορείς να δουλεύεις ξαπλωτός στο κρεβάτι σου και δεύτερον είναι μια κεφάτη απασχόληση.

 

Είχατε κάποιο πρότυπο στα νεανικά σας χρόνια;

Τον Τζιμ Λόντο! Όταν έβαζε μπροστά το αεροπλανικό του, σήκωνε τον αντίπαλό του στον αέρα, τον έφερνε τρεις βόλτες και τον πέταγε στις κερκίδες! Κάθε φορά που αντιμετώπιζα δύσκολες καταστάσεις τον ονειροπολούσα...

 

Θυμάστε το πρώτο-πρώτο σκίτσο που κάνατε στη ζωή σας;

Ναι. Ήταν τελικός κυπέλλου. Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός. Έβαλα τις δυο ομάδες να τραβάνε εκατέρωθεν τα χερούλια του κυπέλλου και να τα έχουν ξεχαρβαλώσει. Δημοσιεύτηκε το πρωί στην «Αθλητική Ηχώ» και το απόγευμα το ματς κατέληξε σε μακελειό. Όλοι με είπαν προφήτη! Προσλήφθηκα απ' την εφημερίδα και μπήκα στο γκεζί!

 

Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι τα σοβαρότερα ελαττώματα του Νεοέλληνα;

Δεν θέλω να μιλήσω για τα ελαττώματα και τον τρόπο ζωής του Νεοέλληνα. Του χρωστώ ευγνωμοσύνη γι' αυτά. Εμείς οι γελοιογράφοι απ' αυτά επιζούμε. Σκεφτείτε να είχαμε γεννηθεί στην Ελβετία!

 

Ποιο είναι το βαθύτερο στοιχείο που συνήθως σας απασχολεί και θέλετε να δείξετε σε μια γελοιογραφία;

Όσο ήμουν νέος και καινούργιος στη δουλειά, τραβολογιόμουνα μ' αυτά τα βαθύτερα στοιχεία που λέτε. Έκανα χρόνια να καταλάβω πως κάνείς δεν ενδιαφερόταν γι' αυτά. Όποιος θέλει βαθύτερα στοιχεία διαβάζει φιλοσοφία, δοκίμια και μπροσούρες. Η γελοιογραφία είναι για να χαρίζει γέλιο. Αν μαζί με το γέλιο δίνεις αφορμή και για σκέψη είσαι και ο πρώτος!

 

Μέσα στις γελοιογραφίες, βρίσκουμε σίγουρα την κριτική σας ματιά. Υπάρχετε όμως κι εσείς στα σκίτσα σας, συνειδητά ή ασυνείδητα; Ως στάση ζωής, ως συνέχεια μιας κουβέντας με έναν κοντινό σας άνθρωπο;

Για όνομα του θεού. Δεν κάνω κριτική. Πλάκα προσπαθώ να κάνω. Είναι το κουσούρι μου. Που λέει και ο Χριστόδουλος. Μια συνήθεια που δεν τη χάνω παρά μόνο στην εφορία και στις συνεντεύξεις μου. Στάση ζωής, και πρέπει να πω ότι το ευχαριστιέμαι. Για τους άλλους δεν ξέρω.

 

Τι είναι για εσάς το χιούμορ;

Το χιούμορ είναι ένας τρόπος να επιζήσεις. Ίσως ο καλύτερος. Αλλά δεν μπορώ να προσδιορίσω τι είναι. Ούτε πως και γιατί το πετυχαίνεις. Με διαολίζει το ότι είναι ένα πράγμα εύκολο και δύσκολο μαζί.

 

Πως φαντάζεστε τους αναγνώστες σας;

Τους φαντάζομαι φιλικούς. Δεν έχουμε τίποτα να μοιράσουμε. Παρά μόνο κάνα χαμόγελο. Άντε να είναι και γέλιο. Άλλωστε όλοι ξέρουν ότι κανείς γελοιογράφος δεν διάλεξε αυτό το επάγγελμα για να γίνει πλούσιος! Αδαμάντινες οι προθέσεις όλων μας!

 

Στα χρόνια που σκιτσάρετε, συνεργαστήκατε και συνδεθήκατε φιλικά με αξιόλογους ομότεχνούς σας όπως τον Αρχέλαο, τον Κυρ, τον Μποστ και τόσους άλλους. Ποια ήταν η αίσθηση αυτής της συν-εργασίας και ποιο το κλίμα που αντιμετωπίζατε μέσα στις εφημερίδες ως σκιτσογράφοι πριν τη μεταπολίτευση;

Λοιπόν έχω τη βάσιμη υποψία ότι τα πήγα πάρα πολύ καλά με όλους. Και με αυτούς που αναφέρατε και πολλούς άλλους. Όσοι μάλιστα απ' αυτούς είχαν και εύθυμη διάθεση κάναμε τζερτζελέ στο πολύ άνετο. Το κλίμα στις εφημερίδες είναι άλλο πράγμα. Η δημοσιογραφία είναι ένα επάγγελμα χωρίς επετηρίδα. Πράγμα που σημαίνει ανοιχτό συναγωνισμό. Δεν είναι κακό. Βοηθάει. Νομίζω. Εμάς τους γελοιογράφους οι συντάκτες μας βλέπουν μ' ενδιαφέρον. Εκτός αν τους βλέπουμε εμείς αλλιώς.

 

Πως βλέπετε τη γελοιογραφία σήμερα; Έχει την ίδια ανταπόκριση όπως παλιότερα, από το κοινό;

Στους Έλληνες πάντα άρεσε η γελοιογραφία. Προ πάντων το γελαστικό, το κεφάτο σκίτσο. Γνωρίζουν όλους τους γελοιογράφους και είναι μαζί τους εκδηλωτικοί. Όσο ζούσε ο Αρχέλαος και βγαίναμε κάνα βράδύ σε καμιά ταβέρνα δεν μπορείς να φανταστείς τον κόσμο που τον χαιρέταγε. Και να σκεφτείς ότι ο Αρχέλαος είχε αποσυρθεί από τη δουλειά πριν από αρκετά χρόνια.

 

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η εξέλιξη της Ελληνικής γελοιογραφίας στο μέλλον;

Το μέλλον της γελοιογραφίας εξαρτάται απ' το πόσο και πόσοι ταλαντούχοι θα βγουν. Είμαι αισιόδοξος όμως γιατί τώρα πια οι εφημερίδες είναι ανοιχτές. Παλιά ήταν πολύ πιο δύσκολα. Στα «ΝΕΑ» είμαστε τέσσερις. Στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ» τρεις. Στη «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» δύο. Ποτέ δεν ήταν έτσι.

 

Στις χιλιάδες γελοιογραφίες που έχετε σκιτσάρει, υπάρχουν κάποιες που σας σημάδεψαν;

Ειλικρινά δεν θυμάμαι. Ίσως κάνα δυο, αλλά δεν έχει νόημα να τις πω γιατί ήταν επίκαιρες...

 

 

post-556-12910888489604_thumb.jpg

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Από Tv Zapping του 2008, τότε που ο Μητρόπουλος κοσμούσε την πρώτη σελίδα του περιοδικού:

 

post-556-0-50750200-1328489741_thumb.jpg

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Tο ΒΗΜΑ FM 99,5 σε συνεργασία με την PostInsurance έβγαλε συσκευή ανίχνευσης αλκοόλ. Και τι μας νοιάζει εμάς ρε Μαρία, θα πείτε τώρα! :P Μα το κουτάκι το έχει διακοσμήσει με γελοιογραφία ο Μητρόπουλος! :spidey_yeah_that:

 

post-13440-0-96682700-1342343761_thumb.jpgpost-13440-0-51744800-1342343769_thumb.jpg

 

:imac:

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επική γελοιογραφία, από τη στήλη Βηματοδότης, του Βήματος της Κυριακής, 13/7/2014:

 

post-556-0-38998200-1405333938_thumb.jpg

 

  :holidays2:

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Κώστα Μητρόπουλου στο lifo.gr στα πλαίσια της έκδοσης του 1960 - 2015 ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ!.
Παραθέτω μόνον δύο απαντήσεις:

Υπάρχει όριο στη γελοιογραφία;
Δε φτάνω ποτέ σε σημείο να ξεπεράσω το όριο του θεμιτού, ότι είναι μοιχός ή γκέι κάποιος. Σταματάω ενστικτωδώς. Δε το κάνω με τίποτα. Τους πολιτικούς δε θέλω να τους ξέρω γιατί αν τους γνωρίσω δε μπορώ να τους κάνω σκίτσο.

Ετοιμάζετε την γελοιογραφία σας για την πρωτοχρονιά του 2015;
Είναι πολύ νωρίς ακόμα. Αλλά έκανα του 3015.

 

post-29304-0-72795700-1420988282_thumb.jpg

 

 

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ.

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Θησαυρός 1/5/1958, τ. 1014! Δεν έχω λόγια! :)

 

171148870_195805-01t1014p087.thumb.jpg.91c4dc28e23a604a383cc3af34852e4f.jpg

  • Like 6
  • Funny 2
  • Thanks 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Θησαυρός, 5/2/1959   1787923131_195902-05t1054p060.thumb.jpg.454b310651992d005dab0d73eb033d67.jpg

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Αεροπορικά Νέα και Αεροδιαστημική, Οκτώβριος 1962, τ. 185. Άρθρο με εικονογράφηση του καλλιτέχνη. 

 

1385107512_196210t185p036.thumb.jpg.1846332a518ae29574bd2a7d8dcfd61d.jpg   1674902210_196210t185p037.thumb.jpg.e47d8f40578b3f71b85b34c77c4fd4bc.jpg   845924377_196210t185p038.thumb.jpg.0775c7fe434f2c383dee6077544b3e41.jpg

  • Like 2
  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Σπιρτόκουτα με γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου (από σελίδα αγγελιών στο facebook)

 

195840094_10224472218906840_1650041294809550030_n.thumb.jpg.fabb1654315d38039e6f872f5ee407c7.jpg  195800387_10224472218826838_1111638356606537136_n.thumb.jpg.8bfd8c31b571134c5b6552f18115bf7c.jpg

  • Like 4
  • Respect 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.