Jump to content

Δέκα πράγματα που δεν γνωρίζατε για τα δημοφιλέστερα cartoons [?, fortunegreece.gr, 14/06/2022]


Recommended Posts


  • Member ID:  2,298
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1,805
  • Content Count:  5,326
  • Reputation:   35,604
  • Achievement Points:  5,335
  • Days Won:  15
  • With Us For:  6,411 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Από τις δημιουργίες από μεγάλα στούντιο όπως η Walt Disney και η Warner Bros, τα αγαπημένα μας καρτούν έχουν κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες ιστορίες γύρω από τη δημιουργία τους.

 

 

01.thumb.jpg.19f7b5cd881c1a332780665353fd00fa.jpg

 

 

Η ιστορία του σύγχρονου animation πηγαίνει αρκετά πίσω, συγκεκριμένα στη δεκαετία του 1830 και το φαινακιστοσκόπιο, το οποίο δημιούργησε την ψευδαίσθηση της κίνησης με εικόνες σε έναν περιστρεφόμενο δίσκο από χαρτόνι. Προς το παρόν δεν υπάρχουν καν στατιστικά στοιχεία σχετικά με το πόσα κινούμενα σχέδια έχουν δημιουργηθεί, επειδή πρόκειται για μια μορφή τέχνης η οποία δύσκολα μπορεί να καταμετρηθεί. Από τα μεγάλα στούντιο όπως η Walt Disney και η Warner Bros μέχρι εν δυνάμει καλλιτέχνες στο σπίτι, τα κινούμενα σχέδια υπάρχουν παντού και ανεξάρτητα από τη δημοφιλία τους, υπάρχουν κάποια αξιοσημείωτα παρασκηνιακά γεγονότα για τη δημιουργία τους. Στη λίστα που ακολουθεί θα δούμε κάποια εξαιρετικά ενδιαφέροντα, ίσως και αμφιλεγόμενα σκηνικά για τα αγαπημένα μας καρτούν.

 

Πηγή: Toptenz

 

 

10. Ο Popeye μιλούσε σαν να μουρμουράει επειδή σχεδιάστηκε πριν σταλεί για ηχογράφηση

 

 

02.thumb.jpg.00327c46b0445f233515577bd5d5931a.jpg

 

 

Αν παρακολουθήσετε μερικά παλιά κινούμενα σχέδια του Popeye από τη δεκαετία του ’30, θα παρατηρήσετε ότι ο διάλογος συχνά φαίνεται σαν να μην είναι μέρος του κινούμενου σχεδίου. Τα στόματα των χαρακτήρων δεν κινούνται σχεδόν καθόλου, και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Ο Popeye σχεδιάστηκε πριν σταλεί για ηχογράφηση φωνών. Αυτό σήμαινε ότι οι ηθοποιοί έπρεπε να «χωρέσουν» τον διάλογο για να συμβαδίσει με την εικόνα που τους έδιναν, είτε αυτό λειτουργούσε είτε όχι. Έτσι ο Popeye και ο Bluto καταλήγουν να μουρμουρίζουν κάτω από την ανάσα τους όλη την ώρα απλώς και μόνο επειδή στο σχεδιασμό του καρτούν δεν υπήρχε η πρόθεση να μιλήσουν καθόλου.

 

 

9. Τα καρτούν του στούντιο Hanna-Barbera φορούσαν κολάρα

για να είναι πιο εύκολα στον σχεδιασμό

 

 

03.thumb.jpg.24a5ee9e5101e4050abc16c5c204aba1.jpg

 

 

Το animation δεν είναι εύκολο πράγμα και στο παρελθόν ήταν πολύ πιο δύσκολο. Ένα καρτούν ζωγραφισμένο στο χέρι έπρεπε να συναρμολογηθεί από κυριολεκτικά χιλιάδες εικόνες, καθεμία ελαφρώς διαφορετική από την προηγούμενη στη σειρά. Φανταστείτε να σχεδιάζετε τον Μίκυ Μάους να ανεβαίνει μια σκάλα 1000 φορές, με τα πόδια του να κινούνται λίγο ψηλότερα σε κάθε εικόνα. Για να εξοικονομήσουν χρόνο και προσπάθεια οι σχεδιαστές έμαθαν να κόβουν τις γωνίες. Ένα από αυτά ήταν πολύ σαφές στα πρώτα κινούμενα σχέδια του Hanna-Barbera, στα οποία φαινόταν ότι κάθε χαρακτήρας είχε γιακά και γραβάτα. Όταν ο Fred Flinstone φορούσε γραβάτα, σήμαινε ότι το σώμα του μπορούσε να παραμείνει στατικό και μόνο το κεφάλι του έπρεπε να κινείται. Αυτό ήταν προϊόν των μειωμένων προϋπολογισμών που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι κατασκευαστές κινουμένων σχεδίων όταν δούλευαν στην τηλεόραση. Ένα καρτούν θα μπορούσε να κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας μόλις 2.000 σχέδια αντί για τα συνηθισμένα 14.000 ως αποτέλεσμα.

 

 

8. Τα καρτούν με τέσσερα δάχτυλα εξοικονόμησαν εκατομμύρια δολάρια

 

 

04.thumb.jpg.fccef691fc116c52a5fca17143045650.jpg

 

 

Συχνά στο Simpsons, ένας χαρακτήρας μιλάει στον Θεό και ίσως έχετε παρατηρήσει ότι ο Θεός έχει πέντε δάχτυλα, ενώ όλοι οι άλλοι χαρακτήρες έχουν τέσσερα. Και μπορεί επίσης να έχετε παρατηρήσει ότι για χρόνια, οι περισσότεροι χαρακτήρες κινουμένων σχεδίων είχαν τέσσερα δάχτυλα αντί για πέντε. Αν και δεν είναι πρόβλημα σήμερα χάρη στους υπολογιστές, στις μέρες των κινούμενων σχεδίων με το χέρι το να φτιάξεις ένα πέμπτο δάχτυλο ήταν σκληρή δουλειά. Τα επιπλέον δάχτυλα έκαναν έναν χαρακτήρα σαν τον Μίκυ Μάους να φαίνεται περίεργος και τον έκαναν πιο δύσκολο στο σκίτσο. Επιπλέον, δεδομένου ότι πολλοί από τους πρώτους χαρακτήρες δεν ήταν στην πραγματικότητα άνθρωποι, δεν χρειαζόταν πραγματικά να έχουν πέντε δάχτυλα. Λέγεται ότι ο Walt Disney είχε εξοικονομήσει εκατομμύρια δολάρια χάρη στους χαρακτήρες με τέσσερα δάχτυλα.

 

 

7. Στους ThunderCats υπήρχε ψυχολόγος για να επιβλέπει τα σενάρια

 

 

05.thumb.jpg.9b45a9337f9da169679024b5dd5d62e2.jpg

 

 

Αν σκεφτήκατε ποτέ ότι τα κινούμενα σχέδια της δεκαετίας του ’80 ήταν απλώς ανόητη ψυχαγωγία ή δικαιολογίες για να πουληθούν φιγούρες δράσης, ξανασκεφτείτε το. Αν μη τι άλλο, οι ThunderCats ήταν εκεί για να διδάξουν στα παιδιά την ηθική, και είχαν ακόμη και έναν ψυχολόγο για να διασφαλίσουν ότι αυτό συμβαίνει. Ο Δρ. Robert Kuisis προσλήφθηκε για να αναθεωρήσει όλα τα σενάρια και να προσφέρει ανακατεύθυνση με βάση τους τομείς που σχετίζονται με τη βία και την ηθική. Αυτό έγινε το 1985, μια εποχή που η βία και το απροκάλυπτο μάρκετινγκ στα παιδιά μέσω των κινουμένων σχεδίων ήταν μια σημαντική ανησυχία στα μέσα ενημέρωσης. Τα κινούμενα σχέδια τοποθετούνταν συχνά στο μικροσκόπιο ως πολύ βίαια ή στερούμενα αξίας για τα παιδιά που τα παρακολουθούσαν.

 

 

6. O Pepe Le Pew θεωρούνταν Ιταλός στη Γαλλία

 

 

06.thumb.jpg.9531a97fc108870044574e7b7c58020e.jpg

 

 

Το 2021 ο Pepe Le Pew αποβλήθηκε από το ρόστερ των Looney Tunes μετά από σχεδόν 70 χρόνια, καθώς το να κυνηγά αδυσώπητα μια γυναίκα που δεν θέλει να είναι κοντά του, και στη συνέχεια να την πιέζει όταν την πιάνει, δεν είναι ηθικό. Αλλά ακόμη και πριν από αυτό, μερικοί άνθρωποι αναρωτήθηκαν πώς ένα καρτούν που φαίνεται να κοροϊδεύει αλύπητα τους Γάλλους κράτησε τόσο πολύ. Τι νόμιζαν οι Γάλλοι; Αποδεικνύεται ότι λίγοι Γάλλοι γνώριζαν ότι υπήρχε πρόβλημα. Στη Γαλλία ο Pepe Le Pew δεν ήταν Γάλλος, ήταν Ιταλός. Ο ηθοποιός Francois Tavares έκανε τη γαλλική μεταγλώττιση του Pepe le Putois, που σημαίνει polecat, για το γαλλικό κοινό με μια παχιά, υπερβολική ιταλική προφορά, επιτρέποντας έτσι σε όλους να γελάσουν με τα στερεότυπα μιας διαφορετικής κουλτούρας και γλώσσας.

 

 

5. Ο ηθοποιός Casey Kasem εγκατέλειψε τον Scooby Doo σε ένδειξη διαμαρτυρίας

για ένα διαφημιστικό σποτ του Burger King

 

 

07.thumb.jpg.1429a86f5ff588fddfbada9722c0b5c5.jpg

 

 

Η αρχική φωνή του Shaggy από τον Scooby Doo ήταν ο Casey Kasem. Άρχισε να παίζει τον Shaggy τη δεκαετία του 1960 και έκανε voice acting μέχρι τη δεκαετία του 2010 λίγο πριν τον θάνατό του, αλλά υπήρξε μια χρονική περίοδος κατά την οποία ο Kasem εγκατέλειψε τον Scooby Doo σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Μεταξύ 1995 και 2002, ο Kasem αρνήθηκε να κάνει τη φωνή του Shaggy αφού οι χαρακτήρες επρόκειτο να χρησιμοποιηθούν σε ένα διαφημιστικό για το Burger King. Ο Kasem, vegan και ένθερμος υποστηρικτής αυτού του τρόπου ζωής, φέρεται να στενοχωρήθηκε που το Hanna-Barbera, το στούντιο πίσω από το καρτούν, δεν ήταν διατεθειμένο να κάνει και τον Shaggy vegan. Ο Kasem όχι μόνο αρνήθηκε τη διαφήμιση, αλλά άφησε την εκπομπή εντελώς για 7 χρόνια. Μόνο όταν οι παραγωγοί υποχώρησαν και συμφώνησαν να κάνουν τον Shaggy χορτοφάγο επέστρεψε.

 

 

4. Σε κινούμενα σχέδια όπως ο GI Joe προστέθηκαν ατάκες

για να κατευνάσουν τους κριτικούς και να εμφανιστούν εκπαιδευτικά

 

 

08.thumb.jpg.35ba91ecaea7fe0f43ca8a37641f0371.jpg

 

 

Εάν ήσασταν παιδί της δεκαετίας του 1980, τότε πιθανότατα γνωρίζετε καλά τη φράση «η γνώση είναι η μισή μάχη». Έγινε διάσημη από τον GI Joe, καθώς έτσι τελείωνε κάθε επεισόδιο. Οι GI Joe, όπως οι Transformers και ο He-Man, ήταν ουσιαστικά μια διαφήμιση δράσης 30 λεπτών. Σχεδιάστηκε για να πουλάει παιχνίδια. Οι δημιουργοί του σόου γνώριζαν ότι αυτό θα μπορούσε να είναι πρόβλημα, οπότε για να αποσιωπήσουν τους επικριτές προσπαθούσαν να δώσουν και έναν «εκπαιδευτικό τόνο». Τα μηνύματα αυτά επιβλέπονταν από γιατρό, προερχόμενο από τη Σχολή Εκπαίδευσης και Ανθρώπινης Ανάπτυξης του Χάρβαρντ, και ελέγχονταν από το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Παιδιών.

 

 

3. H Costco και ο Ρατατούης της Disney "έσπασαν" τους κανόνες περί διαφήμισης

 

 

09.thumb.jpg.946d2c6855b99ade4b212d5d5ed562a8.jpg

 

 

Οι ταινίες που περιέχουν διαφημίσεις δεν είναι κάτι καινούργιο. Έτσι, όταν η Disney ήθελε να προωθήσει την ταινία Ratatouille το 2007 δεν ήταν παράξενο το να προσπαθήσουν να συνεργαστούν με την Costco. Το πρόβλημα με τη συνεργασία σε αυτή την περίπτωση ήταν το τι αποφάσισαν να κάνουν οι δύο εταιρείες. Παρήγαγαν κρασί με το σήμα του Ratatouille. Η ταινία αφορούσε έναν αρουραίο σεφ, οπότε αν και η ιδέα δεν ήταν τόσο τρελή, το σχέδιο με τον αρουραίο παραβίασε τους κανόνες διαφήμισης του Wine Institute που υπήρχαν από το 1949. Το σχέδιο λοιπόν έπρεπε να ακυρωθεί, παρά το γεγονός ότι το οινοποιείο ήταν γαλλικό και δεν τηρούσε τους συγκεκριμένους κανόνες που ισχύουν μόνο στην Καλιφόρνια.

 

 

2. Το Clone High ακυρώθηκε λόγω διαδηλώσεων στην Ινδία

 

 

10.thumb.jpg.9f23e86b000ac90b2197c4476c47eedd.jpg

 

 

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, το Clone High έκανε το ντεμπούτο του πρώτα στον Καναδά και στη συνέχεια στο MTV. Το καρτούν για ενήλικες απεικόνιζε ένα γυμνάσιο στο οποίο οι μαθητές είναι όλοι κλώνοι σημαντικών ιστορικών προσωπικοτήτων. Ωστόσο, ακυρώθηκε λίγο μετά τις μαζικές και πολύ σοβαρές διαδηλώσεις στην Ινδία όπου 100 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων μέλη της ινδικής κυβέρνησης, έκαναν απεργίες πείνας. Ο Γκάντι ήταν ένας από τους χαρακτήρες στην εκπομπή, όμως αντί να είναι αντιπροσωπευτική απεικόνιση της πραγματικής του προσωπικότητας, οι δημιουργοί επέλεξαν να τον παρουσιάσουν ως κάποιον που είχε εμμονή με το μεθύσι και το σεξ. Αυτό φυσικά δεν πήγε καλά στον τόπο όπου τον τιμούν ως εθνικό ήρωα. Το MTV ζήτησε συγγνώμη αμέσως και ακύρωσε το πρόγραμμα. Διέγραψαν ακόμη και όλες τις αναφορές της εκπομπής από τον ιστότοπό τους, μόνο και μόνο για να είναι ασφαλείς.

 

 

1. Η εμφάνιση και η φωνή της Betty Boop κλάπηκαν

από μία τραγουδίστρια που τα αντέγραψε από μία άλλη

 

 

11.thumb.jpg.4391f61741cbd4981d3c1dc80e851194.jpg

 

 

Η Betty Boop δημιουργήθηκε τη δεκαετία του 1930, σχεδιάστηκε ώστε να μοιάζει με flapper και μιλούσε με μια χαρακτηριστική, ψηλή φωνή. Θεωρείται γενικά ως ένα από τα πρώτα κινούμενα σύμβολα του σεξ και παραμένει μέχρι σήμερα, σχεδόν έναν αιώνα αργότερα. Αυτό που πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν, είναι ότι οι παραγωγοί πίσω από την Boop μηνύθηκαν από την ηθοποιό Helen Kane επειδή της έκλεψαν τον ήχο και την εμφάνισή της. Η Kane τραγούδησε περίφημα ένα τραγούδι που ονομάζεται I Wanna Be Loved by You το 1928, το οποίο αργότερα έγινε πολύ πιο γνωστό από την Betty Boop. Ο δημιουργός της Boop, Max Fleischer, παραδέχτηκε μάλιστα ότι βάσισε το σχέδιό του εν μέρει στην Kane, ωστόσο δεν γνωρίζετε ακόμα για την Baby Esther.

 

Η Esther Jones ήταν τραγουδίστρια πριν από την Helen Kane, η οποία ονομαζόταν Baby Esther. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η Kane είχε δει την Jones να παίζει στα τέλη της δεκαετίας του 1920, πριν από τη δική της άνοδο. Τραγoυδούσε στο Cotton Club στο Χάρλεμ και είχε καταφέρει να δημιουργήσει μια περσόνα που συνδύαζε αυτούς τους παιδικούς ήχους «boop» και «doop» σε μια σαγηνευτική μουσική παράσταση. Το βίντεο με τις παλιές πράξεις της Baby Esther χρησιμοποιήθηκε για να αποδειχθεί ότι η Kane δεν ήταν η έμπνευση, όπως είχε ισχυριστεί, και ότι ουσιαστικά μήνυσε για ένα στυλ που η ίδια είχε κλέψει. Η Kane έχασε τη δίκη. Δυστυχώς η Baby Esther είχε εξαφανιστεί εκείνη τη στιγμή και θεωρήθηκε νεκρή, έτσι δεν κατάφερε ποτέ να γίνει το «πραγματικό» πρόσωπο της Betty Boop.

 

 

 

 

Και το σχετικό link...

 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.