Μετάβαση στο περιεχόμενο

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του Μυστικού της Σoνόρα! [?, ΚΟΜΙΞ Wiki, 7/2014]


Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  25682
  • Group:  Members
  • Topic Count:  146
  • Content Count:  4227
  • Reputation:   26875
  • Achievement Points:  4273
  • Days Won:  10
  • With Us For:  4258 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Συνέντευξη με τους δημιουργούς του Μυστικού της Σoνόρα! (aπό την ΚΟΜΙΞ Wiki)

1) Tightwad θα ήθελα να σε ρωτήσω πως σου ήρθε η ιδέα για αυτήν την ιστορία;

Η αλήθεια είναι ότι δεν θυμάμαι πλέον, 100%. Ξέρω ότι ήθελα να γράψω μια ιστορία στα πρότυπα του Ντόν Ρόσα, και θυμάμαι ότι έψαχνα συγκεκριμένα, για χαμένες πόλεις για τις οποίες δεν έχει ασχοληθεί κανένας δημιουργός της Ντίσνευ... Θέλω να πιστεύω ότι η έρευνα που έπεσε ήταν Ροσαικού επιπέδου, αν και είναι κυρίως μυθολογική, παρά ιστορική περιπέτεια... Οπότε ίσως η "Καλεβάλα" συγκεκριμένα να ήταν μια απ'τις κύριες εμπνεύσεις. Οι ιστορίες του "Βίου και της Πολιτείας" είχαν και αυτές μια, προφανή πιστεύω, επίδραση. Τέλος, οι λάτρεις του Μπάρκς θα αναγνωρίσουν μια πολύ συγκεκριμένη αναφορά προς το τέλος της ιστορίας.

 

2) JimR σου φάνηκε δύσκολο να σχεδιάσεις μια τόσο μεγάλη ιστορία όσο αυτή;

Δύσκολο, λέει; Όταν ο Φαίδων μου έστειλε τα προσχέδια για το πως είχε στο μυαλό του την ιστορία, κόλλησα σε ένα πράγμα: ότι θα είχε άλογα! Δεν έχω ξανασχεδιάσει άλογα! Δεν έχω καμία επαφή με άλογα! Μάλιστα φτάσαμε σε σημείο να μου στείλει ο Φαίδων αναλυτικά σχέδια για το πως σχεδιάζονται τα άλογα! Οπότε αυτό το ζωντανό που ιππεύουν οι χαρακτήρες που μοιάζει με διασταύρωση γαϊδουριού και αγελάδας, είναι άλογο! Γενικότερα, το μέγεθος της ιστορίας αποτέλεσε πρόβλημα, καθώς μεγάλο μέρος της έγινε βιαστικά λόγω deadline, που αφορούσε και την επίσκεψη του Don Rosa, τον περασμένο Απρίλιο. Αλλά νομίζω τα καταφέραμε αρκετά καλά!

 

3) Το γεγονός ότι η ιστορία περιέχει πάρα πολλά στοιχεία από τον Ντον Ρόσα, νομίζετε ότι θα είναι γενικά ευχάριστη σε κάποιον που δεν ασχολείται με τον κόσμο των παπιών;

Tightwad: Mάλλον όχι. Ίσως η τυπική ιστορία της αναζήτησης του θησαυρού στέκεται ευχάριστα από μόνη της, αλλά μόλις μπαίνει στον χορό η αναφορά στο παρελθόν του Σκρούτζ, τότε η όλη ιστορία καταρρέει για κάποιον που δεν αναγνωρίζει τις αναφορές αυτές.

Όχι μόνο δεν υπάρχει ο ίδιος συναισθηματικός αντίκτυπος, αλλά θα υπάρξει και μια λογική ασυνέχεια, για έναν μη-γνώστη. Μάλιστα, οι σκηνές που αναφέρω, είναι μέρος της κλιμάκωσης της ιστορίας, και επηρεάζουν την ποιότητα της όλης ιστορίας γενικότερα.

 

JimR:Το γεγονός ότι η ιστορία περιέχει πάρα πολλά στοιχεία από τον Ντον Ρόσα, νομίζετε ότι θα είναι γενικά ευχάριστη σε κάποιον που δεν ασχολείται με τον κόσμο των παπιών; Νομίζω στο μυαλό του Φαίδωνα η ιστορία αρχικά είχε ως σκοπό να αποτελεί αποκλειστικά ένα φόρο τιμής στις ιστορίες που έγραψε ο Don Rosa. Ο τρόπος γραφής είναι λες και διαβάζεις ανέκδοτη ιστορία του Ρόσα. Όντως πιστεύω πως κάποιος που δεν έχει διαβάσει τις ιστορίες του Don δεν θα λάβει το 100%, σε αντίθεση με κάποιον που το έχει κάνει! Αλλά παρ’όλα αυτά, νομίζω είναι ιδιαίτερα απολαυστική τόσο στους φίλους των Ντακ, όσο και σε εκείνους που δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με το παπιοσύμπαν!

 

4) Είναι καταπληκτικό ότι μια τέτοια ιστορία έχει και χαρακτήρες καινούργιος αλλά και χαρακτήρες που εμφανίζονται λίγες ιστορίες στο σύμπαν του Ρόσα όπως ο Πανσίτο! Αλήθεια τι σας ώθησε στο να χρησιμοποιήσετε αυτόν και όχι κάποιον άλλο χαρακτήρα;

Tightwad: Νομίζω καθαρά προσωπική συμπάθεια. Ο Παντσίτο απέφυγε πιο αξιοκρατικά συστήματα casting! Η ατελείωτη ενέργεια του Παντσίτο και η ανοιχτή του καρδιά τον κάνουν συμπαθητικότατο. Συν ότι το παιδί είναι μερακλίδικο, φαίνεται από μακριά. Τα παπιά τείνουν να λύνουν τα προβλήματα τους με το μυαλό τους, ενώ ο Παντσίτο τείνει σε πολύ πιο δραστικά μέσα. 

 

Από εκεί και πέρα, ας μην ξεχνάμε ότι η ιστορία παίρνει μέρος στο Μεξικό. Δεν θα ήταν απλά χαμένη ευκαιρία το να μην χρησιμοποιούσαμε τον Παντσίτο... Η όλη ιδέα μερικών γιάνκηδων που πάνε στην κάθε γωνία του πλανήτη και βουτάνε όποιον αρχαιολογικό θησαυρό τους κάνει κέφι, ενώ οι γηγενείς πληθυσμοί χρησιμοποιούνται μόνο ως ευκαιρίες για γκάγκ, είναι λίγο κάπως, ιδιαίτερα για το ελληνικό κοινό. Η ύπαρξη ντόπιων και στην παράταξη των καλών, αλλά και στην παράταξη των κακών, είναι ένα μεγάλο συν όσον αφορά το σενάριο. 

 

Φυσικά ο Παντσίτο δεν ήταν ο μόνος υπάρχων χαρακτήρας που χρησιμοποιήθηκε σε παλιότερες εκδοχές του σεναρίου. Τα ανιψάκια είχαν μεγαλύτερο ρόλο, ο Χοσέ ήταν μέρος της αποστολής... μέχρι και ο Λούντβιχ Φον Ντρέηκ υποτίθεται πως ήταν ο παλιός συνεργάτης του καθηγητή, που τελικά επιβίωσε παρά τρίχα.

 

JimR: Νομίζω πως αυτή η ερώτηση είναι ειδικά για τον Φαίδωνα! Προσωπικά, πιστεύω πως οι χαρακτήρες που δημιουργήθηκαν στο μυαλό του είναι άριστα δομημένοι, όπως ακριβώς και στις ιστορίες του Ντον! Ο κάθε χαρακτήρας έχει κίνητρο και δεν υπάρχει στην ιστορία απλά για να υπάρχει! Για τον Παντσίτο δεν θα σχολιάσω! Τον αντιπαθώ αυτόν! Πολύ!

 

5) Το Μυστικό της Σoνόρα είναι μια ιστορία που διαβάζεται ευχάριστα! Όμως εάν είχατε την ευκαιρία θα αλλάζατε κάτι στο σενάριο ή στο σχέδιο;

Tightwad: Το σενάριο ήταν πάντα δομικά αδύναμο. Αρχικά, λόγω απειρίας (ήταν το πρώτο ολοκληρωμένο σενάριο που είχα γράψει), έπειτα λόγω των συνεχών αλλαγών (το σενάριο του 2011 είχε ξαναγραφτεί πολλές φορές μέχρι το 2014..). Πολλές φορές πιστεύεις ότι έχεις εξηγήσει ήδη κάτι στον αναγνώστη, αλλά αργότερα συνειδητοποιείς ότι η σκηνή με την εξήγηση είχε διαγραφεί κάπου μέσα στο 2012! Υπάρχει μια εσωτερική σύγχυση που ίσως να είναι εμφανής και στον αναγνώστη.

 

Κάτι που είχα παραβλέψει τελείως είναι τα cuts ανάμεσα στις σκηνές. Στην παρούσα τους κατάσταση είναι καταλληλότερα για κινηματογράφο, παρά για κόμικς. Ήδη 2-3 άτομα μου έκαναν παρατήρηση πως οι μεταφορές από σκηνή σε σκηνή είναι κάπως αποπροσανατολιστικές, και φυσικά έχουν δίκιο. Τέλος, έχουν γίνει μερικά λάθη κατά την έρευνα, το πιο τρανταχτό εκ των οποίων είναι η απεικόνιση του Τέμπλο Μαγιόρ. Απο εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιες μικροπαραλλαγές στην προφορά των αζτέκικων λέξεων.

 

JimR: Καλή ερώτηση! Το σχέδιο αν μπορούσα θα το άλλαζα όλο! Πιστεύω ότι χαντακώνεται η ιστορία! Στο σενάριο ίσως να έδινα λιγότερα ιστορικά-μυθολογικά γεγονότα!

 

6) Ο κακός της ιστορίας είναι ένας καθηγητής που γνωρίζει πάρα πολλά πράγματα για την ιστορία των Ατζέκων! Πως και δεν χρησιμοποιήσατε κάποιον ήδη υπάρχοντα κακό και χρησιμοποιήσατε καινούργιο; Από πού εμπνευστήκατε τον σχεδιασμό του καθηγητή;

Tightwad: Δεν νομίζω ότι υπάρχει υπάρχων κακός που να ταιριάζει πολύ καλά στην ιστορία... Οι δυο "κακοί" της ιστορίας, ο καθηγητής και ο Μιγκέλ, έχουν γραφεί ώστε να δείξουν δυο τελείως διαφορετικές κοσμοθεωρίες... Ο καθηγητής είναι επιστήμονας, ρασιοναλιστής, σνόμπ, και φυσικά πολύ φιλόδοξος. Ο Μιγκέλ είναι πιο λαϊκός...  Δεισιδαίμων, ωμός και φιλοχρήματος. Όχι μόνο δεν έχουν κάτι εναντίον του Σκρούτζ, προσωπικά, αλλά ο καθηγητής συγκεκριμένα μας δίνει μερικές πληροφορίες για τον μύθο που δεν θα μπορούσαμε να έχουμε, αν ο κακός ήταν πχ ο Χρυσοκούκης.

 

Σίγουρα ήθελα οι "κακοί" να έχουν μερικά χαρακτηριστικά που δεν τους κάνουν μονοδιάστατους.... Τουλάχιστον στον βαθμό οπού ο αναγνώστης μπορεί να αναγνωρίσει τα προβλήματα τους, και ίσως να συνδεθεί λίγο μαζί τους ως το τέλος της ιστορίας...

 

Το να αναλύαμε την προσωπικότητα ενός "κακού" που ξέρουμε όλοι μας από παιδιά θα ήταν ενδιαφέρον μεν, αλλά ίσως λίγο παρακινδυνευμένο. Τι θα έβλεπε, παραδείγματος χάρη, η Μάτζικα Ντε Σπέλ καθώς μπαίνει στην Αζτλάν; Πως έγινε μάγισσα; Και πιο είναι το πραγματικό της κίνητρο στο ενδιαφέρον της να γίνει πάμπλουτη; Αν θέλαμε να εξετάσουμε έναν γνωστό χαρακτήρα σε τέτοιο βάθος, θα έπρεπε να γράψουμε μια ξεχωριστή ιστορία μόνο και μόνο για αυτό. 

 

JimR: Μπορώ να μιλήσω για τον σχεδιασμό! Η πηγή έμπνευσης ήταν ο Whalter White από την σειρά Breaking Bad! Γι’αυτό και αρχικά ο καθηγητής ήταν καραφλός! Αλλά μετά του προσθέσαμε μαλλιά, ύστερα από επιθυμία και του Φαίδωνα!

 

7) Μιας και ιστορία ολοκληρώθηκε πέρα από τα Bonus ετοιμάζετε για αυτήν, έχετε στο νου σας κανένα άλλο σενάριο για κάποια καινούργια ιστορία;

Tightwad: Έχουμε και οι δυο αρκετά σενάρια στο νου μας, αλλά το πόσα φιλοδοξούμε να σχεδιάσουμε είναι τελείως διαφορετικό ζήτημα. Προσωπικά θα επικεντρωθώ μόνο στην Bierland... Θέλω να εισάγω επιτέλους τα στοιχεία που νομίζω ότι κάνουν το σύμπαν ενδιαφέρον. Τις πολιτικές διαμάχες για την κατάκτηση εξουσίας εντός και εκτός της Γερουσίας, καθώς τα χρόνια που οδηγούν προς τον Α' ΠΠ και την καταστροφή της αυτοκρατορίας.

 
Tώρα για την συνεργασία μας συγκεκριμένα, σκοπεύουμε να ανταλλάξουμε τους ρόλους μας, στο μέλλον, αλλά μόνο για μια πολύ μικρή ιστορία, του Δημήτρη, αρχαιοελληνικού περιεχομένου... Πέρα από αυτό, νομίζω ότι και οι δυο προτιμάμε το σενάριο απ'το σχέδιο, οπότε δεν έχουμε σχέδια για κάποια περαιτέρω συνεργασία.

 

JimR: Συνεργασία πάλι με τον Φαίδωνα;; Ούτε γι’αστείο! Πέρα από την πλάκα, αν έχουμε και οι δύο διαθέσιμο χρόνο ίσως φτιάξουμε πάλι μια παπιοιστορία! Και λέω παπιοιστορία γιατί είναι πιθανό να υλοποιήσουμε μια ιστορία τελείως διαφορετικού περιεχομένου, στο οποίο όμως θα αντιστραφούν οι ρόλοι σεναριογράφου-σχεδιαστή! Προς το παρόν όμως δύσκολο! Αυτό τον καιρό σχεδιάζω το project της ΚΟΜΙΞ Wiki, ενώ μετά απ’αυτό θα προσπαθήσω να ολοκληρώσω και ένα σενάριο με τους Ντακ που έχω ξεκινήσει εδω και καιρό! Τώρα αν θα το σχεδιάσω κι αυτό, είναι άλλο θέμα!

Επεξεργασία από ΚΟΜΙΞ
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • Valtasar changed the title to Συνέντευξη με τους δημιουργούς του Μυστικού της Σoνόρα! [?, ΚΟΜΙΞ Wiki, 7/2014]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.