Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αναζητώντας τον Storm (Μέρος Γ) [ Η ιστορία πίσω από την Ολλανδική Έκδοση. ]


DrTroy

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  4456
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  153
  • Reputation:   178
  • Achievement Points:  153
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5935 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  44

Αναζητώντας τον Storm-Η Ιστορία πίσω από την Ολλανδική Έκδοση.

 

Επεισόδιο 3

 

Την άνοιξη του 1979 το εβδομαδιαίο περιοδικό Eppo εξέδωσε δυο πίνακες του Don Lawrence που ήταν σημαντικοί για το χαρακτηριστικό ύφος των επόμενων επεισοδίων του Storm.Στο τεύχος 18 του περιοδικού εμφανίστηκε μία αφίσα της επιτυχημένης τηλεοπτικής σειράς Battlestar Galactica

post-832-1222283882_thumb.jpg

και στο τεύχος 22 μία αφίσα πρόγευση για την επικείμενη ιστορία «Μάχη για τη Γη».

post-832-1222284115_thumb.jpg

Και οι δυο πίνακες ήταν μια καλή ένδειξη για το τι καλλιτεχνήματα επιζητούσε η εκδοτική ομάδα του περιοδικού από τον Lawrence,αλλά ξύπνησε και μνήμες των καλών ημερών της Αυτοκρατορίας Τρίγκαν. Ωστόσο κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει εκείνη τη στιγμή ότι οι ιστορίες «Μάχη για τη Γη» και «Το μυστήριο της Νιτρικής ακτινοβολίας» θα ήταν το κύκνειο άσμα του Lawrence σε ένα ύφος που τον είχε κάνει έναν από τους πιο διάσημους Ευρωπαίους καλλιτέχνες κόμικ φαντασίας όλων των εποχών.

Οπώς αναφέρθηκε στο προηγούμενο επεισόδιο,ο Matena ειχε τροποποιήσει την πλοκή της Πράσινης Κόλασης μετά την απαίτηση του Frits van der Heide, εκδότη του περιοδικού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την εισήγηση μιας εξωγήινης φυλής των Αζούριων στις τελευταίες 6 σελίδες της τέταρτης ιστορίας,δινόντας τους ένα κεντρικό ρόλο στην ιστορία του κόσμου του Βυθού! Ο Matena συνόψισε την αιώνια κατοχή της Γης από τους Αζούριους στις αρχικές δυο σελίδες της επόμενης ιστορίας «Μάχη για τη Γη».

Με την νέα πορεία της πλοκής που παγιώθηκε, ο Μatena αποφάσισε να κάνει τον Storm μια αυθεντική διαστημική σαπουνόπερα με όλα τα οπτικά στοιχεία που είχε λατρέψει στην τεχνική του Lawrence στην Αυτοκρατορία Τρίγκαν. Ήθελε επίσης να πειραματιστεί με τον Βρετανικό τρόπο εξιστόρησης που είχε αποκτήσει διαβάζοντας το στριπ. Οι περισσότερες ιστορίες της Αυτοκρατορίας Τρίγκαν ήταν περίπου 20 σελίδες γεμάτες με δράση και αγωνία. Κάθε νέα ιστορία ξεκινούσε κάθε 10 εβδομάδες για να μην βαρεθούν η’ μπερδευτούν οι αναγνώστες.

Η «Μάχη για τη Γη» και «Το μυστήριο της Νιτρικής ακτινοβολίας» γράφτηκαν με τον ίδιο αγωνιώδη ρυθμό. Ο Matena έγραψε σκηνές που ήξερε ότι ο Lawrence θα μπορούσε να απεικονίσει με μοναδικό τρόπο( η εναέρια επίθεση στη Γη, η πολιορκία της πόλης και το ταξίδι του Storm και του στρατηγού Σόλων στο τελευταίο οχυρό είναι μονό τρία από τα άπειρα παραδείγματα).

Γεμίζοντας τις ιστορίες με υπερβολική δράση σήμαινε ότι δεν υπήρχε χώρος για ανάπτυξη των χαρακτήρων και κανένα από τα δυο άλμπουμ δεν επωφελήθηκαν από την αλληλεπίδραση των ηρώων. Ο Matena ήξερε ότι δεν ήταν ο αρχικός συγγραφέας και σίγουρα δε θα ήταν ο τελευταίος και δεν ήταν διατεθειμένος να προσθέσει άλλα χαρακτηριστικά στην ιδέα του κόσμου του Βυθού και των κατοίκων του, ώστε να μην περιορίσει τους επόμενους συγγραφείς. Πρακτικά αυτό σήμαινε ότι η Ρέντχερ θα έπαιζε μικρό ρόλο σε αυτές τις ιστορίες (απαχθείσα στη πέμπτη ιστορία και άφαντη στις πρώτες 15 σελίδες της επόμενης)!

Ο Matena ήταν ένας από τους πιο πολυάσχολους δημιουργούς Ολλανδικών κόμικ εκείνη την περίοδο(1979-1980).Έγραφε ήδη μια αστυνομική ιστορία-στο μοτίβο του Modesty Blaise-ονομαζόμενη “De Partners” [The Partners] για το Eppo και ασχολείτο ως σεναριογράφος και σχεδιαστής για κόμικς της Disney καθώς και με άλλα πονήματα. Δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να δημιουργήσει ένα ιστορικό υπόβαθρο για την φυλή των Αζούριων. Το όνομα τους ήταν εμφανές μόλις είχε κατοχυρωθεί το χρώμα τους. Το χρώμα δεν επιλέχθηκε τυχαία,μιας και λόγω του ρόλου τους στην ιστορία,χρειαζόταν να φαίνονται φιλικοί τις περισσότερες φορές παρά εχθρικοί. Το μπλέ θεωρήθηκε κατάλληλο χρώμα για αυτόν τον σκοπό αν και υπήρχαν μικτές αντιδράσεις για αυτήν την επιλογή-κάποιοι αμφισβητούσαν την ανάγκη να εμφανιστούν οι εχθροί «έγχρωμοι».

Από την στιγμή που δεν υπήρχε κανένας προϊδεασμός , το ιστορικό υπόβαθρο των Αζούριων εξελισσόταν καθώς ο Matena έγραφε το σενάριο. Ομοίως ενόσω ο Lawrence για πρώτη φορά είχε ολόκληρο το σενάριο και για τις δύο ιστορίες στα χέρια του, επέλεξε να σχεδιάζει μία-μία τις σελίδες ολοκληρώνοντας τις πριν διαβάσει την επόμενη. Λίγη συζήτηση υπήρχε μεταξύ σχεδιαστή και συγγραφέα,εκτός αν υπήρχε κάτι ασαφές στο σενάριο. O Matena είχε μελετήσει τη δουλειά του Lawrence για χρόνια και ήξερε ακριβώς τι να κάνει για να γίνει το σενάριο του ενδιαφέρον για τον καλλιτέχνη. Είχε δοθεί στον Lawrence μεγάλη ελευθερία να κάνει αυτό που τον ευχαριστούσε καθώς είχε λίγη υπαγόρευση από το σενάριο. Με τις σκηνές δράσης ο Matena ήξερε ότι ο Lawrence ήταν ο καλύτερος να αναλάβει την «χορογραφία»,όπως είχε κάνει εξάλλου στην Αυτοκρατορία Τρίγκαν.

Ο Don ήταν ευχαριστημένος μ’ αυτό το γεγονός. Τα δημιουργικά του ερεθίσματα ήταν τόσο δυνατά ώστε του ήταν δύσκολο να ζωγραφίσει το ίδιο διαστημόπλοιο δυο φορές, πάντα πάσχιζε να παρουσιάσει κάτι καινούριο. Ήταν ικανός να διατηρήσει ένα σχέδιο που ήταν σημαντικό για την πλοκή αλλά κατά τ’ άλλα ήταν ένας ενορατικός σχεδιαστής που ενδιαφερόταν πιο πολύ για το τι ήταν καλύτερο για κάθε σελίδα. Σύμφωνα με τον Matena , ο Lawrence ζούσε σ’έναν “Heer Bommel” κόσμο(Κύριος του κάστρου του)-το οποίο αναφερόταν στο διάσημο Ολλανδικό στριπ εφημερίδας του Martin Toonder στο οποίο πρωταγωνιστούσε μια αρκούδα που κάπνιζε πίπα!

Καθώς ο Lawrence ξεκίνησε να σχεδιάζει το «Μάχη για τη Γη»,δεν συνειδητοποίησε άμεσα ότι ο Storm θα τον γυρνούσε πίσω στις ρίζες του, της Αυτοκρατορίας του Τρίγκαν. Είχε σχεδιάσει ελάχιστα πράγματα με αυτό το θέμα για πολλά χρόνια. Μοναδική εξαίρεση το “Het Verschikkelijke Wapen”-«To αόρατο όπλο» το οποίο εμφανίστηκε στο περιοδικό Essef την περίοδο 1977-79.

cover-wapen.jpg

Η ιστορία αφορούσε την ανακάλυψη ενός εξωγήινου διαστημόπλοιου θαμμένο σε ένα ναό των Ίνκας. Ο Ρώσος επιστήμονας και ο Άγγλος ρεπόρτερ,οι οποίοι το ανακάλυψαν,απάγονται γρήγορα σε έναν ξένο πλανήτη ελεγχόμενο από ρομπότ και συναντάνε μια ομάδα επαναστατών. Αν εξαιρέσουμε τις ελκυστικές (και γυμνές) γυναίκες επαναστάτριες , το στριπ θύμιζε κατά πολύ τη δουλειά του την εποχή του Τρίγκαν.

Μετά από ένα διετές διάλειμμα ο Lawrence ήταν χαρούμενος να επιστρέψει στα καλλιτεχνήματα που τον έκαναν διάσημο. Ωστόσο καθώς προχωρούσε να ζωγραφίσει τις ιστορίες του Matena,ο Lawrence άρχισε να δυσαρεστείται. Ήταν φανερό ότι ο Storm έχανε την έντονη προσωπικότητα του, που αυτό ήταν ο αρχικός πόλος έλξης για να τον σχεδιάσει.

Ο Don άρχισε να έχει αμφιβολίες για τη δουλειά που έκανε στον Storm!Το 1978 ξεκίνησε να δημιουργεί δικές του ιστορίες σε πειραματικό στάδιο. Η πρώτη του προσπάθεια “Bal d’ Or” για μια χρυσή μπάλα που πραγματοποιεί ευχές ξεκίνησε και εγκαταλείφθηκε μετά από μια σελίδα. Η ιστορία τελικά ολοκληρώθηκε υπό τον τίτλο “De Gouden Ball” και εμφανίστηκε στο Don Lawrence The Collection Volume 7 το 1995.

dlc-07.jpg

Ένα άλλο στριπ “The tales of Estachos’ ήταν το αποτέλεσμα μιας επίσκεψης του Martin Lowdevijk . Το δίδυμο δημιούργησε το χαρακτήρα

Hize Belsa .c6a7_2.JPGΜια Αμαζόνα από το μακρινό μέλλον που διψούσε για περιπέτεια. Μόνο δυόμιση σελίδες είχαν ολοκληρωθεί, όταν μεσολάβησε μια άλλη δουλειά, και οι σελίδες μάζεψαν σκόνη ώσπου εκδόθηκαν το 1990!

Ο Frits van der Heide του τηλεφωνούσε σε εβδομαδιαία βάση για να μάθει την πρόοδο του στριπ καθώς είχε μάθει ότι ο Lawrence ήθελε να αναθεωρήσει τις επιλογές του. Ο van der Heide ήθελε να παραμείνει ο Lawrence στον Storm γι΄αυτό και έστειλε δυo συνεργάτες του Eppo τον Jan Vissers και τον Meerten Welleman-φίλοι του Lawrence και θαυμαστές του έργου του-στο Eastbourne για να τον πείσουν να παραμείνει! Αποδείχθηκε μια ενδιαφέρουσα επίσκεψη. Στο σπίτι του σχεδιαστή στο Hurst Road μπροστά από μια αναμμένη φωτιά σε ένα δωμάτιο που κυριαρχούσαν τα σχέδια-πίνακες του Lawrence για την Πράσινη Κόλαση, οι Vissers, Welleman και Lawrence ξεκίνησαν μια συγκινητική σύσκεψη. Καθώς οι Vissers και Welleman είχαν διαφορετικές απόψεις, ο Don είχε την ευκαρία να ζυγίσει τα θετικά και τα αρνητικά της κατάστασης, Το επόμενο πρωινό καθώς οδηγούσε τους καλεσμένους του στην ομιχλώδη ακτή μέσα στο λευκό Wolkswagen Minivan, ο Lawrence έδωσε την απάντηση του. Οι Vissers και Welleman επέστρεψαν στην Ολλανδία πιο χαλαροί,αλλά με ένα αυστηρό μήνυμα του σχεδιαστή. Ο Lawrence θα συνέχιζε να σχεδιάζει τον Storm αλλά ήθελε ο εκδότης να ζητήσει είτε από τον Matena η’ τον Lodewijk να γράψουν μια καινούρια πλοκή με λιγότερα στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.

Ο Matena ,εν τω μεταξύ,είχε ξεκαθαρίσει ότι η τέταρτη ιστορία του (Το μυστήριο της Νιτρικής ακτινοβολίας) θα ήταν και η τελευταία του. Η απόφαση του αυτή ήρθε την κατάλληλη στιγμή μιας και ο Lawrence έψαχνε τρόπους να επεκτείνει το ταλέντο του. Μολονότι του άρεσε ο Storm και η ασφάλεια που του παρείχε,μετά από 25 χρόνια στη δουλειά ήθελε να ωριμάσει ως καλλιτέχνης. Για να το κάνει αυτό χρειαζόταν το σωστό σεναριογράφο και τις σωστές ιστορίες.

Ευτυχώς βρήκε και τα δυο. Ο Pat Kelleher της Temple Art Agency –ατζέντης του Lawrence- έφερε σε επαφή τον Frits van der Heide με τον Kevin Gosnell, τον πρώην εκδότη του βρετανικού 2000AD. Οι ιδέες του Gosnell ταίριαζαν με του Lawrence ,ώστε να υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουν ότι η συνεργασία τους θα οδηγούσε τον Storm σε νέα μονοπάτια επιτυχίας-αλλά όλα αυτά θα τα δούμε στο επόμενο επεισόδιο...!

 

Τέλος 3ου Επεισοδίου

 

Υ.Γ:

 

Γρίφος για δυνατούς λύτες: Ποιό είναι το λάθος που έκανε ο Don Lawrence στην έκτη ιστορία "Το μυστήριο της Νιτρικής ακτινοβολίας";

 

Ο καθένας έχει τη δυνατότητα μίας απάντησης!

Επεξεργασία από zoo
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 6 months later...

  • Member ID:  10
  • Group:  Members
  • Topic Count:  6
  • Content Count:  878
  • Reputation:   390
  • Achievement Points:  878
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6398 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Φίλε Drtroy, σ' Ευχαριστώ Πολύ γεια την τόσο πλήρη κι ενδιαφέρουσα παρουσίαση!!! :thanks:

 

Στην Υγεία σου!!! :beer::beer::beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  832
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  197
  • Content Count:  4141
  • Reputation:   15795
  • Achievement Points:  4141
  • Days Won:  12
  • With Us For:  6287 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  42

Άλλαξαν οι διαστάσεις στις 2 μεγάλες εικόνες και ανέβηκαν ως attachments με μικρογραφίες για να μην επιβαρύνουμε την πλοήγηση.

DrTroy, κάθε αναζήτηση που μας παρουσιάζεις είναι και πιο ενδιαφέρουσα από την άλλη! :thanks:

 

Σχετικά με τον γρίφο, φαίνεται πως δεν είμαι αρκετά δυνατός λύτης :( Άλλωστε δεν φαντάζομαι τι θα μπορούσα να καταλογίσω σαν λάθος σε μία ιστορία με τόσα SciFi στοιχεία :thinking:

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.