Jump to content
Valtasar

ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΕΙΚOΝOΓΡΑΦΗΜΕΝΑ (Α' ΠΕΡΙΟΔΟΣ)

Recommended Posts

Και έτερο από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

09.06.2002

Τα «Κλασσικά» των παιδικών μας χρόνων

Του Νίκου Βατόπουλου

T ο πρώτο τεύχος των «Κλασσικών Εικονογραφημένων», που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα του 1951 ήταν «Οι Αθλιοι». Τιμή δρχ. 4.000. Πούλησε 90.000 αντίτυπα! Ηταν το πιο εντυπωσιακό άνοιγμα της εγχώριας αγοράς στην ποπ κουλτούρα του δυτικού κόσμου και ήταν η πρώτη κυκλοφορία κόμιξ που έμελλε να είναι το χρυσό χαρτί μιας κραταιάς εκδοτικής επιχείρησης. Πίσω από τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα», που γαλούχησαν γενιές και γενιές, είναι ο εκδοτικός οίκος «Ατλαντίς» των αδελφών Πεχλιβανίδη, ενός θρυλικού ονόματος για όσους γεννήθηκαν στις δεκαετίες '40, '50 και '60. Με στρατηγείο το, επίσης «μυθικό», βιβλιοπωλείο «Ατλαντίς» στο μονώροφο κτίσμα της Κοραή 8, όπου βρισκόταν επί περίπου μισόν αιώνα (1945-1993), οι αδελφοί Πεχλιβανίδη είχαν επιτύχει να εισάγουν στην Ελλάδα όλη την κλασική παιδική και εφηβική λογοτεχνία συνεργαζόμενοι με αμερικανικούς κυρίως οίκους και παράλληλα να εκδώσουν αμιγώς ελληνικές σειρές παραμυθιών και ιστορίας εμπνευσμένης ως επί το πλείστον από τη λαϊκή παράδοση και το 1821. Αργότερα, ήρθαν ο Τάκης Λάππας, η Αθηνά Ταρσούλη και η Αντιγόνη Μεταξά. H «Ατλαντίδα» έγινε ένα εργοτάξιο παραγωγής ονείρων για εκατοντάδες χιλιάδες ελληνόπουλα. Εδινε «ωφέλιμα αναγνώσματα», που «συγκινούσαν» και «γοήτευαν».

Τα «Κλασικά Εικονογραφημένα», που πρόσφατα συμπλήρωσαν 50 χρόνια ζωής, ήταν μία μόνο από τις σειρές που εξέδιδαν οι αδελφοί Πεχλιβανίδη. Αλλά η επίδρασή τους και η τεράστια εμπορική επιτυχία τους για τουλάχιστον 25 χρόνια ήταν τέτοια που τα «Κλασσικά» γρήγορα πέρασαν στη μυθολογία της ελληνικής μεταπολεμικής ζωής. Ηταν το δαιμόνιο των αδελφών Πεχλιβανίδη, του Μιχάλη, του Γιώργου και του Κώστα, προσφύγων από την Αττάλεια της Μικράς Ασίας, που είχαν αφουγκραστεί τα αντανακλαστικά της κουρασμένης από τον πόλεμο ελληνικής κοινωνίας, αυτό που γέννησε την «Ατλαντίδα», ήδη από το 1945. Εκείνη την εποχή, στις ΗΠΑ η επιτυχία των «Classics Illustrated» ήταν η επαναστατική «απάντηση» του Αλμπερτ Κάντερ και της εταιρείας του, της GilbertoPublishing Company, στα «ευτελή» αναγνώσματα για παιδιά και εφήβους. Το 1951, οι αδελφοί Πεχλιβανίδη έφεραν τα «Κλασικά» στην ελληνική αγορά. Και «χάλασε ο κόσμος».

Τα «Κλασσικά» έδιναν στο κοινό την πλοκή των ογκόλιθων της παγκόσμιας λογοτεχνίας μέσα από εικονογραφημένες διασκευές. H βασική αρχή ήταν ότι μετά την «υπερβολή» της ευτελούς παραφιλολογίας της δεκαετίας του '30, επιτακτική ήταν η ανάγκη στροφής της νεολαίας στην ασφαλή αγκαλιά του κλασικού μεγαλείου. O Βίκτωρ Ουγκώ και ο Αλέξανδρος Δουμάς, ο Κάρολος Ντίκενς και οι αδελφές Μπροντέ, ο Φένιμορ Λι Κούπερ και ο σερ Ουόλτερ Σκοτ ήταν η ατμομηχανή, που συνέδεε τους ακρογωνιαίους λίθους της δυτικής κουλτούρας, του Σαίξπηρ και του Ομήρου συμπεριλαμβανομένων. Στις ΗΠΑ γεννήθηκαν το 1941.

Πρωτοτυπία

Η ευφυής πρωτοτυπία των ελληνικών «Κλασσικών» ήταν ότι πέρα από τους μεταφρασμένους τίτλους εξέδωσαν πολλούς νέους τίτλους από την ελληνική μυθολογία, τη βυζαντινή ιστορία και την Ελληνική Επανάσταση (όλα με την άδεια του Αλμπερτ Κάντερ). Ετσι, δίπλα στην «Ιωάννα της Λωρραίνης» και τον «Ρομπέν των Δασών» έρχονταν να προστεθούν ο «Αγαμέμνων», η «Θεοδώρα» και ο «Κολοκοτρώνης». Το πανόραμα της δυτικής-ελληνικής παιδείας είχε συμπληρωθεί. Για τα ελληνικά «Κλασσικά» είχαν επιστρατευθεί καλλιτέχνες και συγγραφείς πρώτης γραμμής. O Μποστ σχεδίασε ένα «Κλασικό», τον «Κωνσταντίνο Παλαιολόγο», και πολλά περισσότερα ο Κώστας Γραμματόπουλος, ο Βασίλης Ζήσης, ο Γεράσιμος Λιβιεράτος, ο Τάκης Κατσουλίδης, ο Γιώργος Βακαλό, ο Γιάννης Δραγώνας, ο Παύλος Βαλασάκης και πολλοί ακόμη, που τα σχέδιά τους έντυσαν με λόγο οι Βασίλης Ρώτας, Γεωργία Δεληγιάννη-Αναστασιάδη, Σοφία Μαυροειδή-Παπαδάκη και Ελένη Παπαδάκη.

Επιτυχίες

Ηταν μία ακόμη από τις επιτυχίες των Πεχλιβανίδη. H συσπείρωση μεγάλου αριθμού ταλαντούχων συνεργατών γύρω τους, που, όλοι, με προθυμία συνδέονταν στο άρμα της «Ατλαντίδας». Εκείνα τα χρυσά χρόνια του '50 και του '60, οι εκδόσεις «Πεχλιβανίδη» είχαν ηγεμονική θέση στην αγορά. Πολύ επιτυχημένη ήταν και η σειρά των λεγόμενων «Μικρών Κλασσικών», με παραμύθια για μικρότερα παιδιά. Από το 1945, η «Ατλαντίδα» εγκαινίασε την αξεπέραστη σειρά «Κλασσική Βιβλιοθήκη των Νέων» (που ήταν η αμερικανική Grosset & Dunlap) και στη δεκαετία του '50 έφεραν τα βιβλία τσέπης στην Ελλάδα, με σειρές που ξεχώριζαν κατά είδος με το διακριτικό του χρώματος. Δημιούργησαν την αστυνομική σειρά του Γιάννη Μαρή και τα κλασικά πορτρέτα των αγωνιστών του '21 (έργα του A. Κοντόπουλου και του K. Μαλάμου). Παράλληλα, εξέδιδαν τα αναγνωστικά της εποχής (αυτά που σήμερα είναι ξανά μπεστ σέλερ), γιατί τότε το καθεστώς των σχολικών βιβλίων δεν ήταν κρατικό μονοπώλιο και αργότερα τους πρώτους τουριστικούς οδηγούς. Μία ακόμη μυθική επιτυχία της «Ατλαντίδας» ήταν το περιοδικό «Γέλιο και Χαρά», που έφερε στη χώρα μας τους ήρωες του Ντίσνεϊ (πριν περάσουν στις εκδόσεις «Τερζόπουλου» τη δεκαετία του '60), τον Μπαγκς Μπάνυ, Τομ και Τζέρυ, Μικρή Λουλού κ.ά. Ηταν ένα συμβόλαιο με την Walt Disney, την MGM, την Warner και την Western. Για ένα άλλο κοινό, οι αδελφοί Πεχλιβανίδη πήραν επίσης τα δικαιώματα των DC Comics και μετέφρασαν στα ελληνικά τον Σούπερμαν και τον Μπάτμαν. Τα «Δυναμικά», τα «Εκπληκτικά» και τα «Παράξενα» πολλά θα θυμίζουν σε πολλούς...

Ειδίκευση

Οι αδελφοί Πεχλιβανίδη από την αρχή είχαν φροντίσει να έχουν την τελειότερη εκτύπωση. Τα «Κλασσικά» τυπώνονταν με βαθυτυπία. O Κώστας Πεχλιβανίδης είχε σπουδάσει στην Ακαδημία Γραφικών Τεχνών της Λειψίας, το 1936, τη νέα, τότε, τεχνική του όφσετ. Οι τσίγκοι άρχισαν τότε να αντικαθιστούν τα χαράγματα της λιθογραφίας. Από το 1927, ήδη, οι αδελφοί Πεχλιβανίδη είχαν μπει στον εκτυπωτικό κλάδο συνεταιριζόμενοι με τον χαράκτη λιθογράφο Γρούνδμαν, του οποίου ο Βαυαρός πατέρας είχε ανοίξει λιθογραφείο στην Αθήνα του 19ου αιώνα. Οι ανταγωνιστές «Ασπιώτη - Ελκα» πήραν κοντά τους τον Γρούνδμαν, και οι Πεχλιβανίδηδες συνέχισαν μόνοι τους με τον δικό τους χαράκτη. Εκτύπωναν τα πάντα: παραγγελίες του κράτους, αφίσες και ετικέτες για κονσέρβες και μπουκάλια για μεγάλες εταιρείες («Κύκνος», «Πελαργός» κ.ά.) με υψηλή ποιότητα που τους έδινε η χρυσωτική μηχανή που είχαν εγκαταστήσει από το 1937. Το 1945 ίδρυσαν την «Ατλαντίδα» ως εμπορικό και εκδοτικό οίκο και βρήκαν το οικόπεδο της Κοραή 8. Εκεί, στη χέρσα έκταση έχτισαν μόνοι τους το μονώροφο βιβλιοπωλείο και κράτησαν τα ηνία της επιχείρησης που στην ακμή της, τα χρόνια του '60, απασχολούσε 350 άτομα.

«Θησαυροί»

Σήμερα, η «Ατλαντίδα», με ένα βιβλιοπωλείο στη Στοά του Βιβλίου, στο κέντρο της Αθήνας, συνεχίζει και εκδίδει τις αγαπημένες σειρές. Συνεχίζει με τον Βασίλη και τον Παντελή Μιχαήλ Πεχλιβανίδη (και μέχρι πρότινος και με τον Παντελή Γεωργίου Πεχλιβανίδη). Συναντήσαμε τον Βασίλη Πεχλιβανίδη στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νέα Σμύρνη, όπου μας ξενάγησε στους θησαυρούς της «Ατλαντίδας», που από μόνοι τους συγκροτούν ένα μουσείο γραφικών τεχνών. Κρατάμε μία φράση του: «Τις σειρές που βγάλαμε τις καλλιεργούσαμε όλα αυτά τα χρόνια. Δεν πέθαναν τα βιβλία μας. Εγιναν κλασικά».

Από το ερχόμενο Σάββατο, τα «Κλασσικά» θα ξαναζήσουν άλλον ένα κύκλο: θα διανέμονται μαζί με την «Καθημερινή», προσφορά της εφημερίδας στις νεώτερες γενιές. Χορηγός, η Τράπεζα Πειραιώς.

Εικονογράφοι και υψηλή αισθητική

Τα «Κλασσικά», σύμφωνα με την αρχική αμερικανική συνταγή, ήταν πιστές προσαρμογές κάθε πρωτότυπου μυθιστορήματος ή ιστορικού έργου που εικονογραφούσαν. Λόγω συγκεκριμένου αριθμού σελίδων γινόταν και η ανάλογη διασκευή όχι όμως εις βάρος του αληθινού πνεύματος κάθε βιβλίου. Γι' αυτό εξ αρχής, από τη δεκαετία του '40 κιόλας, τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα» στις ΗΠΑ πωλούνταν απ' ευθείας στα σχολεία και χιλιάδες αντίτυπα στέλνονταν στις Ενοπλες Δυνάμεις μέσω του Ερυθρού Σταυρού. Ακόμη και σήμερα, πολλές βιβλιοθήκες στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη χρησιμοποιούν τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα» ως μέσον προσέλκυσης των νέων αναγνωστών στη σοβαρή λογοτεχνία. Το στοίχημα των «Κλασσικών» όπως το οραματίστηκε ο εμπνευστής τους Αλμπερτ Κάντερ ήταν η καλλιέργεια της φαντασίας, γι' αυτό η βασική αρχή κάθε εικονογραφημένου τίτλου ήταν η υψηλή αισθητική. Ο Κάντερ είχε απευθυνθεί τότε στην αφρόκρεμα των Αμερικανών εικονογράφων. Ονόματα που ήταν τότε σεβαστά στην Αμερική ως κορυφαίοι εικονογράφοι, όπως αυτά του Αλεξ Μπλουμ, του Νόρμαν Νόντελ, του Τζακ Κέρμπι και του Γκρέιαμ Ινγκελς είχαν σχηματίσει ένα σταθερό επιτελείο. Το εξώφυλλο, π.χ., που σχεδίασε ο Αλεξ Μπλουμ για την «Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» θεωρείται αξεπέραστο. Εμπνέεται από την πρωτότυπη εικονογράφηση του Σερ Τζον Τένιελ από τη δεκαετία του 1870.

Αυτή η αναγνωρίσιμη αισθητική στα εξώφυλλα και τον εν γένει σχεδιασμό των «Κλασσικών» διεκδικούσε ένα σοβαρό ποσοστό της τεράστιας απήχησής τους σε ένα παγκόσμιο κοινό. Ας σκεφτούμε ότι τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα» ώς περίπου το 1970 πωλούσαν στην Ελλάδα επί εβδομαδιαίας βάσεως 60-70.000 αντίτυπα, αριθμός ενδεικτικός της ανταπόκρισης που είχαν βρει ήδη από το πρώτο έτος κυκλοφορίας τους, το 1951. Οι πρώτες σειρές είναι σήμερα ιδιαίτερα συλλεκτικές και ένας αριθμός διατίθεται από τις εκδόσεις «Πεχλιβανίδη» με πιστοποιητικό γνησιότητος. Κοντά στους Αμερικανούς εικονογράφους, τα ελληνικά «Κλασσικά» έφεραν και τους Ελληνες και οι σειρές από τη Μυθολογία, το Βυζάντιο και το '21 συμπληρώνουν μία ηρωική τοιχογραφία. Τα εξώφυλλα των «Κλασσικών Εικονογραφημένων» εκφράζουν μία ξεχωριστή αισθητική (που κανείς δεν μπόρεσε να αντιγράψει) και έχουν σημαδέψει μια ολόκληρη εποχή. Μέσα από αυτά ένα μεγάλο μέρος του κοινού, πάνω από 35 ετών, αναγνωρίζει κομμάτια της ενηλικίωσής του. Καιρός να τα γνωρίσουν και οι νεότεροι...

 

Πηγή

 

Στην τελευταία παράγραφο υπάρχει αναφορά στα "Πιστοποιητικά Γνησιότητος", που φαίνεται να προβλημάτισαν προηγούμενες αναρτήσεις....

  • Like 1
  • Respect 1
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eξωφυλλα/οπισθοφυλλα τευχών 02 εως 121 (Α Περιόδου) για αντικατασταση-συμπληρωση στο αρχειο:

 

 

Περάστηκαν στη βάση

  • Like 4
  • Respect 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I said a hip hop
Hippie to the hippie
The hip, hip a hop, and you don't stop, a rock it out
Bubba to the bang bang boogie, boobie to the boogie
To the rhythm of the boogie the beat

 

Το ύποπτο δέμα

IMG_20191001_210857.jpg

 

Now, what you hear is not a test I'm rappin' to the beat
And me, the groove, and my friends are gonna try to move your feet
See, I am Wonder Mike, and I'd like to say hello
To the black, to the white, the red and the brown
The purple and yellow, but first, I gotta

 

Κατ'αρχάς περνάει από εξωνυχιστικούς ελέγχους, ψυχομετρικά τεστ και μετρήσεις με όργανα ακριβείας.

 

IMG_20191001_210927.jpg

 

Bang bang, the boogie to the boogie
Say up jump the boogie to the bang bang boogie
Let's rock, you don't stop
Rock the rhythm that'll make your body rock
Well so far you've heard my voice but I brought two friends along
And the next on the mic is my man Hank
C'mon, Hank, sing that song, check it out

 

Γάντια, νυστέρια, ψυχοτρόπα, αλλογόνα, κολλαγόνα και στοϊκή ψυχραιμία στους 0 βαθμούς Κέλβιν για το άνοιγμα. Και δη σε κατοικημένη περιοχή.

 

IMG_20191001_211050.jpg

 

Well, I'm Imp the Dimp, the ladies' pimp
The women fight for my delight
But I'm the grandmaster with the three MCs
That shock the house for the young ladies
And when you come inside, into the front
You do the Freak, Spank, and do the Bump
And when the sucker MC's try to prove a point
We're Treacherous Trio, we're the serious joint

 

Βγαίνει το τούβλο και ειδικά εκπαιδευμένος αίλουρος με ανεπτυγμένη όσφρηση σπεύδει να βοηθήσει.

 

IMG_20191001_211157.jpg

 

A from sun to sun and day to day
I sit down and write a brand new rhyme
Because they say that miracles never cease
I've created a devastating masterpiece
I'm gonna rock the mic 'til you can't resist
Everybody, I say it goes like this
Well, I was coming home late one dark afternoon
A reporter stopped me for an interview
She said she's heard stories and she's heard fables
That I'm vicious on the mic and the turntable
This young reporter I did adore
So I rocked some vicious rhymes like I never did before
She said, "damn, fly guy, I'm in love with you
The Casanova legend must have been true"
I said, "by the way, baby, what's your name?"
Said, "I go by name of Lois Lane"

 

Τα αποκαλυπτήρια. 10 πλάκες πεπαλαιωμένη σοκολάτα. Για εκλεπτυσμένους γευστικούς κάλυκες και πολύ Pink Floyd.

 

IMG_20191001_211256.jpg

 

 

"And you could be my boyfriend, you surely can
Just let me quit my boyfriend called Superman"
I said, "he's a fairy, I do suppose
Flyin' through the air in pantyhose
He may be very sexy, or even cute
But he looks like a sucker in a blue and red suit"
I said, "you need a man man who's got finesse
And his whole name across his chest
He may be able to fly all through the night
But can he rock a party 'til the early light?
He can't satisfy you with his little worm
But I can bust you out with my super sperm!"
I go do it, I go do it, I go do it, do it, do it
An' I'm here an' I'm there, I'm Big Ban Hank, I'm everywhere

 

Τα bubbles στο συνεργάτη για τη διασκέδασή του

 

IMG_20191001_211325.jpg

 

 

Just throw your hands up in the air
And party hardy like you just don't care
Let's do it, don't stop, y'all, a tick tock, y'all, you don't stop!
Go ho-tel, mo-tel, whatcha gonna do today? (say what?)
I'm gonna get a fly girl, gonna get some spank, drive off in a def OJ

 

Οπότε, αντικαταστήθηκαν τα εξώφυλλα-οπισθόφυλλα των 3, 5, 6 και 8 με μεγαλύτερα σκαναρίσματα και προστέθηκαν τα δέοντα για 1, 2, 4, 7, 9 και 12. 

Από εκεί και πέρα.

@albert προφανώς στις 8 Φλεβάρη ανέβασες το κάτωθι θεωρώντας ότι είναι το οπισθόφυλλο του 2ου τόμου. Το αντίτυπο που είχες δεν είχε εξώφυλλο, οπότε φαντάζομαι ότι συμπέρανες από τα στοιχεία της ράχης το ποιος τόμος ήταν. Έχω όμως μπροστά μου τον 2ο τόμο και έχει διαφορετικό οπισθόφυλλο :) Φαντάζομαι πως έβαλες και την τελευταία σελίδα του τόμου. Ο δικός μου έχει άλλη τελευταία σελίδα. Οι τόμοι που ήρθαν στα χέρια μου είχαν ίδια μπρος πίσω με τους 4 τόμους που είχαν σκαναριστεί στο παρελθόν. Άρα δεν φαντάζομαι να άλλαζαν "συσκευασία". Πιθανολογώ πως αυτό που έχεις στα χέρια σου δεν είναι ο 2ος τόμος. Είμαι ανοιχτός σε εκτιμήσεις. Κρατάω εδώ πάντως το σκανάρισμά σου. Ίσως βρούμε από ποιον τόμο είναι. Ίσως πάλι να είναι και εναλλακτικό? Οψόμεθα. :) 

 

KlassikaEikAtomoi_0002z.jpg

 

Everybody go, "ho-tel, mo-tel, Holiday Inn"
You say if your girl starts actin' up, then you take her friend
I say skip, dive, what can I say?
I can't fit 'em all inside my OJ
So I just take half, and bust 'em out
I give the rest to Master Gee so he can shock the house

 

Να διευκρινίσω ότι λείπουν τα αυθεντικά εξώφυλλα-οπισθόφυλλα από τα τεύχη στον τόμο. Προφανώς τα ξήλωσαν και έβαλαν μαζί τα κόμικ αυτά καθαυτά (σε αντίθεση με αυτό που έκαναν με τους πιο καινούργιους τόμους τη δεκαετία του 80). Τους αριθμούς λοιπόν τους αντέγραψα από τη λίστα του Bonadrug εδώ.

 

 

Τόμος 1

KlassikaEikAtomoi_0001.jpg KlassikaEikAtomoi_0001z.jpg

 

315. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΑΚΡΙΤΕΣ
317. ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ

48/Γ. ΟΜΗΡΟΥ - ΙΛΙΑΣ

277. ΠΕΡΙΚΛΗΣ Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ

 

 

Τόμος 2

KlassikaEikAtomoi_0002.jpg KlassikaEikAtomoi_0002z.jpg

 

316. ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ

111/Γ. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ

196/Β. Ο ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ

295. ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΣΤΟ ΑΡΚΑΔΙ

 

 

Τόμος 3

KlassikaEikAtomoi_0003.jpg KlassikaEikAtomoi_0003z.jpg

 

76/Β. ΧΩΚ ΦΙΝ

106/Β. ΑΣΠΡΟΔΟΝΤΗΣ

27. ΣΥΡΑΝΟ ΝΤΕ ΜΠΕΡΖΕΡΑΚ

312. ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

 

 

Τόμος 4

KlassikaEikAtomoi_0004.jpg KlassikaEikAtomoi_0004z.jpg

 

313. ΔΑΦΝΗΣ ΚΑΙ ΧΛΟΗ

279. ΑΤΑΛΑΝΤΗ

318. ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ

306. ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΕΠΙ ΚΟΛΩΝΩ

 

 

Τόμος 5

KlassikaEikAtomoi_0005.jpg KlassikaEikAtomoi_0005z.jpg 

 

78/Β. ΦΕΓΓΑΡΟΠΕΤΡΑ

26. ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΦΡΑΓΚΛΙΝΟΣ

20. ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

63/Β. ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ

 

 

Τόμος 6

KlassikaEikAtomoi_0006.jpg KlassikaEikAtomoi_0006z.jpg

 

271. ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ

272. ΧΟΗΦΟΡΕΣ

273. ΕΥΜΕΝΙΔΕΣ

274. ΗΛΕΚΤΡΑ

 

 

Τόμος 7

KlassikaEikAtomoi_0007.jpgKlassikaEikAtomoi_0007z.jpg

 

77/Β. ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕΧΡΙΣΤΟΣ

77/Β2. ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕΧΡΙΣΤΟΣ (ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ) (Αυτό δεν ήταν στη λίστα του Μανόλη. Υπάρχει όμως στη βάση ως εξώφυλλο)
21. Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ

308. ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΟΤΡΑΝΤΟ

 

 

Τόμος 8

KlassikaEikAtomoi_0008.jpg KlassikaEikAtomoi_0008z.jpg

 

298. ΘΕΟΔΩΡΑ Η ΜΑΚΑΡΙΑ

314. ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ ΤΟ ΓΙΟΦΥΡΙ

309. ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΤΣΩΝΗΣ

310. ΒΑΒΥΛΩΝΙΑ

 

 

Τόμος 9

KlassikaEikAtomoi_0009.jpgKlassikaEikAtomoi_0009z.jpg

 

97/Β. ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΛΙΒΙΓΚΣΤΟΝ

103. Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΩΝ ΤΥΦΕΚΙΟΦΟΡΩΝ

305. Ο ΜΙΑΟΥΛΗΣ

276. ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΠΑΝΔΟΧΕΙΟ

 

 

Τόμος 12

KlassikaEikAtomoi_0012.jpgKlassikaEikAtomoi_0012z.jpg

 

56. ΑΜΛΕΤ

16. ΤΖΕΫΝ ΕΫΡ

302. Ο ΠΑΝΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΥΜΦΕΣ

68/Β. ΟΙ ΑΡΡΑΒΩΝΕΣ ΤΟΥ ΜΑΪΛΣ ΣΤΑΝΤΙΣ

 

I said M-A-S, T-E-R, a G with a double E
I said I go by the unforgettable name
Of the man they call the Master Gee
Well, my name is known all over the world
By all the foxy ladies and the pretty girls
I'm goin' down in history
As the baddest rapper there ever could be
Now I'm feelin' the highs and you're feelin' the lows
The beat starts gettin' into your toes
You start poppin' your fingers and stompin' your feet
And movin' your body while while you're sitting in your seat

 

 

Από τη μια είναι τόσο ανακατεμένα, που μπορεί να είναι τελείως τυχαίο το τι έχει ο κάθε τόμος και απλώς οι δικοί μου να έτυχε να έχουν αυτά. Από την άλλη όμως στους περισσότερους εξώφυλλο+οπισθόφυλλο συμβάδιζε με το τι περιείχαν. Επιπρόσθετα 40 τεύχη περιείχαν αυτοί οι 10 τόμοι, και τα 40 ήταν διαφορετικά μεταξύ τους. Οψόμεθα λοιπόν. Άνετα μπορεί να με διορθώσει κάποιος και να είναι κίντερ έκπληξη οι τόμοι γενικώς, οπότε τζάμπα που έγραφα τι είχε ο καθένας :lol: 

 

:groovy:

I said a hip hop
The hippie to the hippie
The hip hip a hop, and you don't stop, a rock it
To the bang bang boogie, say up jump the boogie
To the rhythm of the boogie, the beat

:groovy: 

 

 

:cheers5: 

  • Like 4
  • Respect 3
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@germanicusΜεγιες!!Πολυ ωραιο πακετο!!Βρε μηπως οι τομοι αντι για 10 να ειναι 11 (ή και περισσοτεροι;;..)

Πιθανον να προκειται για εναλλακτικο οπισθοφυλλο του 2 τομου-εικαζω δηλ..-Μακαρι να ειχα την εκδοση ολοκληρη και να βγαζαμε ασφαλη συμπερασματα..

Ιδωμεν.. :) :) 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Είναι τουλάχιστον 12, αφού έχω τον 12ο :) Εντέλει και οι τόμοι 9+12 έχουν εξώφυλλο-οπισθόφυλλο που να συμβαδίζει με τα περιεχόμενά τους, απλώς δεν το είχα καταλάβει. Στον δε 12, είχε τον Αμλετ από πίσω και όχι από μπρος (παρόλο που είναι το πρώτο στον τόμο) και το μπροστινό είναι από τους Αρραβώνες του Μάιλς Σταντις που είναι το τελευταίο του τόμου (δεν είχα καταλάβει πως αυτό που έχει με μεγάλα γράμματα το Ευαγγελινή έχει μέσα 2 ιστορίες :) ). 

Επιπρόσθετα τα 4 που αντικατέστησα ήταν ίδια με αυτά που ανέβασα (διαφορετικά αντίτυπα, φαινόταν από τα αυτοκόλλητα και διάφορες μικρές ατέλειες/μουτζούρες/γρατζουνιές (πάντα υπάρχει η πιθανότητα να φτάσει στα χέρια ενός εξ'ημών κάτι που πέρασε από τα χέρια κάποιου άλλου εξ'ημών :D )). Άρα και εκείνων είχε τουλάχιστον 2 ίδια κόμικ μέσα.

 

Τώρα, ο δικός σου τόμος έχει μέσα το "Ηρωίδα της Επανάστασης". Που δεν το συνάντησα στους δικούς μου. Αλλά τελευταίο κόμικ και οπισθόφυλλο συμβαδίζουν και σε εσένα.

 

Το "2" το είδες στη ράχη? Μη τυχόν ήταν κανένα 22? (εσύ ξέρεις :) εγώ αναρωτιέμαι μη τυχόν και ήταν φθαρμένο και σε οδήγησε σε λάθος ανάγνωση)

 

:cheers5: 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@germanicusΘα το τσεκαρω αυριο (γιατι το εχω στην βιβλιοθηκη) και θα γινει επανελεγχος.. :) 

  • Like 3
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@germanicus απο οσο μπορεις να δείς μεσα απ τις φωτο, η ραχη δεν διασωζεται, αρα δεν μπορούμε να βγαλουμε ασφαλη συμπεράσματα από εκει. Διασωζεται ομως η τελευταια σελιδα του τομου(Γυναικες στο εικοσιενα-Τα καλα βιβλία) καθως και ενα διηγημα με την - Γυφτογιανεννα-..

IMG_20191002_123556.thumb.jpg.35bf201371cdd0b317ba216e6b121ddd.jpgIMG_20191002_123624.thumb.jpg.2d27de93624493db20b653f20e044a9d.jpgIMG_20191002_123637.thumb.jpg.7ab370cfef8b58121fd9b7618174b528.jpg

  • Like 4
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.