Jump to content
Dr Paingiver

ΚΟΡΤΟ ΜΑΛΤΕΖΕ: ΕΛΒΕΤΙΚΑ

Recommended Posts

Τίτλος:
ΚΟΡΤΟ ΜΑΛΤΕΖΕ - ΕΛΒΕΤΙΚΑ
Σενάριο/Kείμενα:
Hugo Pratt
Σχέδιο:
Hugo Pratt
Hμερ. έκδοσης:
2001
Εξώφυλλα:
1 + 1 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Τεύχη:
1
Κατηγορία:
Αυτοτελές
Είδος εντύπου:
Κόμικ
Βιβλιοδεσία:
Ράχη με μαλακό εξώφυλλο
Περιεχόμενο:
Περιπέτεια
Μέγεθος:
21.0 x 27.5
Σελίδες:
84
Χρώμα:
Ασπρόμαυρο (ΑΜ)
Μετάφραση:
Χρήστος Ηλιάδης
Lettering:
Β. Χ.
Προέλευση:
Ιταλική
ISBN:
960-321-330-6
Ονομαστική τιμή:
3200 δρχ
Ομαδοποίηση:

KortoMaltezeElbetika_0001.jpg KortoMaltezeElbetika_0001z.jpg

 

Το εξώφυλλο είναι από την ιταλική έκδοση ELVETICHE - "Rosa alchemica'', των εκδόσεων RIZZOLI, Milano Libri, 1989.

 

Αλχημικό ρόδο

Ο Κόρτο Μαλτέζε επισκέφτηκε την Ελβετία αρκετές φορές. Δεν θυμάμαι με ακρίβεια τις ημερομηνίες, αλλά το '24 είναι σίγουρο ότι πήγε. Εκείνη τη χρονιά συναντήθηκε με τον παλιό του φίλο, τον καθηγητή Στάινερ από την Πράγα, που έπρεπε να πάει στη μικρή πόλη Σιόν. Προκειμένου να τον συναντήσει, ο Κόρτο έκανε ένα μεγάλο ταξίδι, ξεκινώντας από την Λωζάνη και φθάνοντας κοντά στα σύνορα στο Λουγκάνο, ώστε στη συνέχεια να τον συνοδέψει στη Σιόν. Στη διάρκεια του ταξιδιού επισκέφτηκαν τον συγγραφέα Έρμαν Έσσε στο σπίτι του στη Μοντιανόλα, στο Τιτσίνο. Στην περιοχή υπήρχε μία οικογενειακή πανσιόν που ονομαζόταν Μορφέας και υποσχόταν ''καλόν ύπνο''. Ιδιοκτήτες ήταν η οικογένεια Βανάς που ήταν φίλοι του Κόρτο. Είχαν μία κόρη δεκαπέντε χρόνων, την Έρικα. Ο Κόρτο έφερε στην κοπέλα δώρο ένα ωραίο φόρεμα από την Θουριγγία, σε χρώμα ροζ, ένα χρώμα ποιητικό. Αν ζητήσετε το χρώμα αυτό στις μπουτίκ της μόδας, ή στα χρωματοπωλεία, θα σας κοιτάξουν αμήχανα, γιατί δεν κυκλοφορεί στο εμπόριο. Είναι μιά απόχρωση του ροζ που παράγεται με αλχημική και όχι χημική διαδικασία. Χρειάζεται μιά ποιητική συνταγή για να δημιουργηθεί η σπάνια αυτή απόχρωση. Δεν είμαι αλχημιστής αλλά ξέρω κάποιον που ζει πέρα από τα Πυρηναία. Τον λένε Μάλμπυ και μου απήγγειλε αυτή τη συνταγή, αλλά την έχω ξεχάσει. Άραγε το ροζ φόρεμα από την Θουριγγία ήταν η αιτία των όσων συνέβησαν στον Κόρτο Μαλτέζε, ή το γεγονός ότι βρέθηκε στην Ελβετία; Η χώρα αυτή γενικά είναι γνωστή σαν μία ειρηνική χώρα, με πολλές αγελάδες, που ανάλογα με το χρώμα τους δίνουν γάλα ή σοκολάτα! Υπάρχουν διακριτικές τράπεζες, ένοπλες δυνάμεις που κάθονται σπίτι τους, ωραία αθλητικά κορίτσια που στερούνται ορισμένων δικαιωμάτων σε κάποιες απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, οι γονείς που βάζουν ένα μήλο στο κεφάλι των αγοριών τους, τα σκυλιά του Αγίου Βερνάρδου κυκλοφορούν με ένα βαρελάκι ρακή δεμένο στο λαιμό τους, είναι στη Β΄ εθνική στο ποδόσφαιρο και προμηθεύουν στον Πάπα την φρουρά του. Κόντεψα να ξεχάσω ότι είναι οι εφευρέτες του ρολογιού με κούκο ( 'Ορσον Ουέλλες ). Είναι παράξενο ότι θυμόμαστε ειδικά αυτήν την ατάκα του αγαπητού Όρσον και ξεχνάμε τόσα άλλα σημαντικά πράγματα της προσφοράς του. Όμως, εκτός από τα ιατρικά και τα τουριστικά κέντρα της, δεν ξέρουμε πολλά για την ιστορία και τη γεωγραφία, τη λογοτεχνία, τους αυστηρούς νόμους, τον μυστηριώδη, μαγικό και απόκρυφο κόσμο της χώρας αυτής. Ο Παράκελσος, γιατρός και μάγος αλχημιστής, δημιουργός της ιατρικής της βασισμένης στη ζωτική ενέργεια, του τεχνητού ανθρώπου, του ελιξήριου μακροζωίας, έζησε στη χώρα αυτή όπως και άλλα ανήσυχα πνεύματα της εποχής του. Ο Πάρσιφαλ, το Άγιο Δισκοπότηρο και κάποιοι βουργουνδοί βασιλείς συναντήθηκαν στις όχθες της λίμνης Λε Μάν, ο Ζίγκφριντ αναζητώντας τον χρυσό των Νιμπελούγγων έφτασε μέχρι την πηγή του Ρήνου στην Ελβετία. Οι Νιμπελούγγοι που έδωσαν βασιλικό αίμα στους βουργουνδούς, ήταν ένας λαός που μαζί με τον βασιλιά τους Αλβέριχο ζούσε στις υπόγειες στοές του Μέλανα Δρυμού, μέσα στην ομίχλη και την πυρωμένη ανάσα του δράκου Φάφνερ, φύλακα του ονομαστού χρυσού του Ρήνου. Ο Βάγκνερ τους περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια στα έργα του. Οι Νιμπελούγγοι φύλακες του χρυσού ήταν Ελβετοί, όπως και οι σημερινοί υπάλληλοι που δουλεύουν στα υπόγεια των τραπεζών, και που φυλάνε ακόμα το χρυσό. Μιλάμε φυσικά για το χρυσό του Ρήνου. Σ΄αυτό τον μαγικό και απόκρυφο χώρο περιπλανιέται λοιπόν ο Κόρτο μαλτέζε. Παιχνίδια με μυστηριώδεις παράλληλους και μεσημβρινούς, απαγορευμένους έρωτες και αλχημικά ρόδα, απεγνωσμένους ιππότες και καμπαλιστικούς δαίμονες, κύπελλα με το αίμα του Χριστού και ελιξήρια μακροζωίας στην πόλη της Σιόν, εξίσου μυστηριώδη με τη Σιόν του Ηγουμενείου στη Γαλλία, πόλεις που κάποτε φιλοξένησαν γιά λίγο το Άγιο Δισκοπότηρο που σημαίνει βασιλικό αίμα, συνώνυμο των μεροβίγγων, των μυστηριωδών Γάλλων βασιλέων με τα θαυματουργά σπαθιά. Ποιός έφερε το κύπελλο από τη Σιόν της Παλαιστίνης στην Ευρώπη; Ποιός άλλος από τη Μαγδαληνή, φίλη ερωμένη ή σύζυγο του Γιέσουα Μπεν Ζόζεφ του πασίγνωστου γάμου ''εν Κανά'', μαζί με τον Ιωσήφ της Αριμαθαίας, που αναφέρεται στους ιπποτικούς κύκλους του βασιλιά Αρθούρου. Ένα ελβετικό παιχνίδι λοιπόν, ένα μυστηριώδες αίνιγμα. Μιά ακόμη φαντασίωση του Κόρτο. Αλλά όπως ξέρουμε καλά, καμιά φορά η φαντασία ξεπερνάει την αλήθεια.

 

Hugo Pratt

 

Ευχαριστούμε για το οπισθόφυλλο τον tik.

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

το δεύτερο πιο αδύναμο Κόρτο. Καθαρά για φανατικούς όπως και το Μου. Το γεγονός ότι χρησιμοποιεί απόκρυφα σύμβολα μέσα από την ευρωπαϊκή συνωμοσιολογική παράδοση, το ανεβάζει ελαφρώς στα μάτια μου σε σχέση με το Μου.

 

:thanks: Παύλο!

 

:cheers:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κι αυτό εδώ επίσης μ'ενδιαφέρει! Ευχαριστώ για την παρουσίαση! :thanks::beer:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(α) στο σχέδιο έχει βοηθήσει ο Guido Fega, ο οποίος συνεργαζόταν με τον HP σε όλα τα Κόρτο από το 75 (Κρυφή αυλή του μυστηρίου) και δώθε, με εξαίρεση το Χρυσό Σπίτι της Σαμαρκάνδης.

 

(β) Μεταφέρω από το site της Μαμούθ μια σχετική συνέντευξη η οποία πρέπει να είχε δημοσιευτεί στο Comicon #10 3/2001, προφανώς με αφορμή την έκδοση αυτού του τόμου:

 

"Μια συνομιλία του Dominique Petitfaux με τον Ηugo Pratt για τα “Eλβετικά”"

 

[...D.P: Γιατί αυτό το έργο εμφανίστηκε έγχρωμο;

 

H.P: Το ιταλικό “Κόρτο Μαλτέζε” αποτελείται από ένα μέρος ασπρόμαυρο και ένα μέρος έγχρωμο. “Το χρυσό σπίτι της Σαμαρκάνδης” και το “Τάνγκο” βγήκαν ασπρόμαυρα γιατί έγχρωμα ήταν άλλα τμήματα, και αποδείχτηκε πολύ ακριβό για να γίνει έγχρωμο εξ’ ολοκλήρου.

 

D.P: Μέσα στα “Ελβετικά”, όχι μόνο τα αυτοκίνητα αλλά και ορισμένα ντεκόρ σχεδιάστηκαν από τον Guido Fuga. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο στύλ δεν είναι ενοχλητική;

 

H.P: Το βλέπουμε ότι δεν έχουμε το ίδιο στύλ, αλλά δεν πειράζει. Εμένα με ενδιαφέρει πιό πολύ η πλοκή της ιστορίας. [...]Σχεδίασα όλους τους ήρωες και για να προχωρήσω ζήτησα από τον Fuga να δημιουργήσει ορισμένα ντεκόρ. Του έδειξα κάποιες καρτ-ποστάλ και του είπα: “Κάνε μου κάποια πράγματα ελβετικά”.

 

D.P: Τα “Ελβετικά” είχαν προδημοσιευτεί το 1987 στο ιταλικό περιοδικό “Κόρτο Μαλτέζε” κάτω από τον τίτλο “Αλχημικό Ρόδο” : στα δικά μας μάτια φάνηκε σαν να είναι το πρώτο επεισόδιο, όπως συνέβη στα Κέλτικα ή τα Αιθιοπικά.

 

H.P: Θα υπάρξουν ενδεχομένως και άλλα επεισόδια του Κόρτο Μαλτέζε στην Ελβετία. [...] Αλλά επίσης υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι να διαβαστεί η ιστορία και οι διαφορετικοί τρόποι δικαιολογούν τον πληθυντικό τίτλο - “Τα Ελβετικά”.

 

D.P: Το Αλχημικό Ρόδο είναι ο τίτλος ενός βιβλίου του Ιρλαν-δού ποιητή William Butler Yeats. Αυτό το βιβλίο εμφανίστηκε στο πρώτο επεισόδιο των Σκορπιών της Ερήμου. Γνωρίζουμε επίσης ότι είσαστε ευαίσθητος σε θέματα συμπτώσεων: ο αλχημιστής του βιβλίου υποτίθεται πως κατοικούσε στην οδό Peletier στο Παρίσι, ακριβώς όπου βρισκόταν η έδρα της Publicness, της πρώτης εκδοτικής εταιρείας των άλμπουμ του Κόρτο Μαλτέζε.

 

H.P: Αυτό αληθεύει, και επιπλέον ο Joel Laroche - που διηύθηνε την Publicness - ενδιαφερόταν για την αλχημεία. Μα αυτό που είναι ενδιαφέρον είναι τι σημαίνει το αλχημικό ρόδο. Οταν ο Yeats μιλά γι’ αυτό, το κάνει με την έννοια του ήδη γνωστού και πολύ σχολιασμένου στην εσωτερική και αλχημική φιλολογία. [...] Το “αλχημικό ρόδο” φέρνει επίσης στο νού και άλλα πράγματα για παράδειγμα. Αλλά η φιλοσοφικός λίθος δεν είναι μιά απλή πέτρα, αλλά συμβολίζει ένα τρόπο σκέψης και έρευνας. [...]

 

D.P: Νομίζω ότι πάνω σ'αυτό εργαστήκατε μαζί με έναν γάλλο αλχημιστή, τον Andre Malby.

 

H.P: Ζήτησα κάποιες διευκρινήσεις πάνω σε κάποια θέματα και του συγκέντρωσα υλικό πάνω στην Ελβετία και τον αποκρυφισμό. Ξέρετε, πίσω από την αλχημεία υπάρχει ένα υπόβαθρο ποιητικό και φιλοσοφικό.

 

D.P: Ισως σας φανώ λίγο αφελής, αλλά νομίζω οτι σήμερα δεν υπάρχουν αλχημιστές.

 

H.P: Υπάρχουν ακόμα αλχημιστές. Στη Γαλλία υπάρχουν αρκετοί. Αν αναζητήσετε θα βρείτε. Υπάρχουν επίσης και δρουίδες. [...]

 

D.P: Οι αναγνώστες παραξενεύτηκαν που ο Κόρτο Μαλτέζε ένας άνθρωπος της δράσης, βρίσκεται στο ήσυχο περιβάλλον ενός μικρού χωριού της Ελβετίας. Δεν θα φανταζόμασταν ποτέ ότι θα μπορούσε καν να πάει στην Ελβετία

 

H.P: Γιατί όχι; Πολλοί άνθρωποι έχουν πάει στην Ελβετία [...]

 

:holidays:

 

edit:

(γ) από την ίδια ιστοσελίδα αντιγράφω και το εξής:

 

"ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥΣ ΜΥΘΟΥΣ"

Ο Hugo Pratt ψηλαφεί άγνωστους ευρωπαϊκούς μύθους

 

[ ...Αμφιβάλω για την Ελβετική φαντασία διατείνεται ο Κόρτο Μαλτέζε καθώς βρίσκεται μπρός στο κατώφλι της πύλης που οδηγεί στην καρδιά των ελβετικών αλλά και των ευρωπαϊκών μύθων. Ενα αλληγορικό σενάριο και μια ανάμικτη πραγματικότητα, παρέχουν αδιάκοπες αναφορές, που ξεκινούν με μια φευγαλέα αναφορά στον Παράκελσο ( 1494-1541 μ.χ. ), έναν “αμφιλεγόμενο” ερευνητή, της Μεσαιωνικής Ευρώπης. Τα όρια της έρευνάς του άρχιζαν από την ιατρική, συνέχιζαν με την μεταλλουργία και κατέληγαν στη φιλοσοφία και την αναζήτηση της ρίζας της αιώνιας ζωής και της αλήθειας. Η υγεία γίνεται μια εικόνα ισορροπίας των αρχών που διέπουν τον άνθρωπο. Από νωρίς ο Παράκελσος άρχισε να ταξιδεύει - όπως ο Μαλτέζε άλλωστε - και να συλλέγει γνώσεις και πληροφορίες που έσμιγαν θεωρίες των Scotus και de Cura, τις διδασκαλίες των Τριθέμιου και Φούγγερ καθώς και άλλων Αλχημικών θεωριών. Απέρριψε την θεωρία ασθενείας του Γαληνού για τους “τέσσερις χυμούς” και απέρριψε τις αστρολογικές προκαταλήψεις σχετικά με τα αίτια της ασθένειας, καθώς και τις δαιμονολογικές αιτιολογίες. Επικεντρώθηκε στις “φυσικές” δυνάμεις που δεν είχαν μέχρι τότε κατανοηθεί επαρκώς. Ηταν ο ιδρυτής της χημικής φαρμακολογίας ξεχώρισε την ψυχολογία από τη θεολογία και τη δαιμονολογία και έκανε έρευνες πάνω στην ψυχιατρική και τη γυναικολογία. Ηταν σε διαρκή διαμάχη με την ισχύουσα ιατρική αντίληψη αλλά καθώς είχε εριστικό και απότομο χαρακτήρα δεν μπόρεσε να έλξει προς αυτόν την συμπάθεια όσων είχαν αντιθέσεις μαζί του. Αργότερα στη ζωή του, πραγματοποίησε μια επανεκτίμηση των θεωριών του, όπου απέρριψε οτιδήποτε ήταν αντίθετο με τις θρησκευτικές αντιλήψεις στις οποίες είχε καταλήξει. Ενώ παρέμεινε καθολικός, απέρριψε τις δογματικές θεωρίες του καθολικιστικού δόγματος, όπως η ανάσταση των νεκρών και η αθανασία της ψυχής. Η φιλοσοφία του περιέγραφε την απλή ζωή, όπου η σωτηρία της ψυχής επιτυγχάνεται όχι από την πίστη αλλά από την αγάπη. Αργότερα συμπύκνωσε την φιλοσοφία του στη μεγάλη συνθετική πραγματεία του, των Philosophia Sagax. Εκτός από τον αμφισβητία γιατρό, ο αγώνας του προμεσαιωνικού ανθρώπου, αλλά και πολλών άλλων αργότερα, πάντα στον ευρωπαϊκό χώρο, ήταν για την αναζήτηση του Ιερού Γκραάλ, του Ιερού Κύπελλου, του Μυστικού Δείπνου με το οποίο μάλιστα ο Ιωσήφ της Αριμαθαίας, κατά την καθολική παράδοση μάζεψε το αίμα του Εσταυρωμένου. Κοντά σ' αυτό το σκοτεινό σημείο, διασταυρώνονται στα βήματα του Κόρτο, αναλαμπές από τα Ιπποτικά Τάγματα τα οποία ήταν από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της Ευρώπης. Τα ιπποτικά τάγματα εμφανίζονται με την αύξηση των ιπποτών τον μεσαίωνα. Δημιουργήθηκαν διάφορα τάγματα που σκοπό είχαν την προστασία των προσκηνητών των Αγίων Τόπων. Με τον καιρό έγιναν αγαπητά από τους χριστιανούς. Τα πιό δυναμικά ήταν: του Αγίου Ιωάννη των Ιεροσολύμων που τα μέλη του λέγονταν και Ιωαννίτες, ή Ιππότες της Ρόδου, ή Ιππότες της Μάλτας. Ηταν το πιό παλιό και ιδρύθηκε το 1022 από καλόγερους που φρόντιζαν τον ξενώνα των προσκηνητών του Αγίου Τάφου. Εγιναν δυνατοί και το μοναστήρι τους έγινε άτρωτο φρούριο. Οταν το 1187 η Ιερουσαλήμ καταλήφθηκε από τον Σαλαντίν μεταφέρθηκαν στον Αγιο Ιωάννη της Ακρα και από 'κει στη Ρόδο το 1310. Εμειναν δύο ολόκληρους αιώνες και επεκτάθηκαν σ' όλη την Ευρώπη, κατέχοντας περιοχές στην Σμύρνη, την Πελοπόννησο και τον Ωρωπό της Αττικής. Το 1530 ο Κάρολος ο Ε' της Γερμανίας τους παραχώρησε τη Μάλτα. Παρήκμασαν και η Γαλλική επανάσταση απαλλοτροίωσε όλη την περιουσία τους στη Γαλλία. Ανασυγκροτήθηκαν το 1805 και το 1806 μετέφεραν την έδρα τους στη Φεράρα και μετά στη Ρώμη. Οι Ναϊτες, όπως αρχικά λέγονταν οι φτωχοί ιππότες του Χριστού, ιδρύθηκαν από Γάλ-λους που ακολούθησαν τον Γοδεφρείδο ντε Μπουγιόν. Διαλύθηκαν το 1307...]

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

και αυτό με άρεσε! Πάλι μου φάνηκε αρκετά διαφορετικό σε σχέση με τις υπόλοιπες περιπέτειες του Κορτο αλλά δεν με χάλασε! Μόνη ένσταση το πως μπλέκει εξ'αρχής ο Κορτο σε αυτήν την περιπέτεια, αλλά απο εκεί και μετά, δεν με χάλασε μια! Ψυχεδέλια και αγιος ο θεός ο Πραττ λοιπόν:P!

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μου φανηκε κακο, σιγουρα ομως ποιο αδυναμο απο τα υπολοιπα που εχω διαβασει.

Καποια πραγματα σαν να ηθελε απλα να τα γραψει ο Πρατ, για να βγαλει απο μεσα του.

 

Ενοχλητικο που σε καποια καρε επαναλαμβανοταν το ιδιο σχεδιο, λιγοτερο ή περισσοτερο

ζουμαρισμενο ή ακομα και ακριβως το ιδιο.

 

Θα το προτεινα μονο σε καποιον που θελει να διαβασει τα απαντα του Κορτο.

 

Δεν προσθετει κατι στον χαρακτηρα, τον συστηνει επαρκως, αλλα με τετοιο τροπο,

που δεν θα το εκτιμησει καποιος μη οικειος με το συμπαν του.

 

:beer:

  • Like 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και το οπισθόφυλλο που μας έλειπε  :holidays:

Μεταφέρθηκε στην παρουσίαση

  • Like 8
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χαιρετώ όλη την κοινότητα. Μήπως ξέρει κάποιος που μπορώ να βρω τα Ελβετικά ή το Χρυσό σπίτι της Σαμαρκάνδης;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εξαντλημένα. Μόνο στα μεταχειρισμένα (σε κανά Μοναστηράκι ή σε κάνα γκρουπ στο φβ λχ). Και αν. Αμφότερα δεν βρίσκονται καθόλου εύκολα :) Από την άλλη, ευελπιστώ ότι μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια θα τα επανεκδόσει η Μικρός Ήρως όπως έκανε με διάφορα Κόρτο πέρυσι και όπως ξεκίνησε με τη Μπαλάντα σήμερα μέσω εφημερίδας. 

 

:cheers5: 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολύ ωραία προσπάθεια από την εταιρία και μακάρι να το κάνει. Μένω Θεσσαλονίκη και έχω φάει τον τόπο να τα βρω τα άτιμα :P. Εντωμεταξύ είχα βρει την Μπαλάντα πριν ενα μήνα στη σκληρόδετη έκδοση από Ars Longa ψάχνοντάς την και πιστεύοντας ότι δε θα εκδοθεί ξανά. Και να που η Μικρός Ήρως μας εκπλήσσει ευχάριστα τώρα.

3 λεπτά πριν, germanicus είπε:

Εξαντλημένα. Μόνο στα μεταχειρισμένα (σε κανά Μοναστηράκι ή σε κάνα γκρουπ στο φβ λχ). Και αν. Αμφότερα δεν βρίσκονται καθόλου εύκολα :) Από την άλλη, ευελπιστώ ότι μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια θα τα επανεκδόσει η Μικρός Ήρως όπως έκανε με διάφορα Κόρτο πέρυσι και όπως ξεκίνησε με τη Μπαλάντα σήμερα μέσω εφημερίδας. 

 

:cheers5: 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.