Jump to content
germanicus

ΑΛΒΑΡ ΜΑΓΙΟΡ [ Alvar Mayor ]

Recommended Posts

Εκδόσεις στις οποίες δημοσιεύτηκε:

Ήρωας των Carlos Trillo (σενάριο) και Enrique Breccia (σκίτσο) που δουλεύτηκε το 1977-1982. Στο πρωτότυπο αργεντίνικο Alvar Mayor. Γιός ενός από τους πρώτους κονκισταδόρες του Πίζαρο και μιας Ίνκα ιθαγενούς. Ξέρει το Περού σαν την παλάμη του χεριού του, οπότε οι περιπέτειες του συνήθως τον έχουν σαν οδηγό διαφόρων λευκών που ψάχνουν θησαυρούς (Ελ Ντοράντο, πηγή της νιότης, κρυμμένους θησαυρούς των Ίνκα κ.ο.κ.) παρέα με τον Ινδιάνο Τίχουο. Φυσικά και αυτός εμφανίστηκε μέσα στο αργεντίνικο Skorpio.
 

16_05_2004___Theclyde___254.jpg

 

Μεταφράζοντας ολίγον Trillo τσάτρα-πάτρα ;) :
"Ο Άλβαρ Μαγιόρ είναι ένας από τους πρώτους λευκούς που γεννήθηκαν στην Αμερική, γιός ενός από τους σύντροφους του Πίζαρο στο Περού. Είναι ένα μίγμα μεταξύ Alvar Nunez Cabeza de Vaca, ενός ανθρώπου που περπάτησε μεγάλο μέρος της Αμερικής και ενός περιπλανόμενου καουμπόυ που παλεύει για τη δικαιοσύνη. Η σειρά επηρρεάστηκε από αναγνώσματα μαγικού ρεαλισμού και βιαίων ιστοριών από εκείνη την εποχή. Αυτοί οι μύθοι της Αμερικής είναι πολύ εντυπωσιακοί και βρήκα πολύ ενδιαφέρον το να τις συμπεριλάβω σε μια ιστορία σα να είχαν όντως συμβεί"

Με χαρακτηριστική άνεση μια από τις καλύτερες ιστορίες του Σκορπιού.


Alvar1.jpg Alvar2.jpg Alvar3.jpg Alvar4.jpg


Πέρυσι κυκλοφόρησαν 4 τόμοι στην Ισπανία με τα άπαντα (αν και κάπου διάβασα ότι θα ήταν 5... ίσως κάποιος να μην κυκλοφόρησε ακόμα) με σύνολο σελίδων κοντά στις 700. Συνολικά στον Σκορπιό μεταφραστήκαν 136 σελίδες (11 ιστοριούλες 12-14 σελίδες έκαστη) και θα τις βρείτε στα τεύχη 1, 5, 7, 10, 12, 13, 14, 21, 22, 23 και 27.

Για να πάρετε μια γεύση από το σκίτσο μια σελίδα από σκανάρισμα Γαλλικού τόμου (εξ'όσων γνωρίζω του μοναδικού που βγήκε εκεί) και μια σελιδούλα από το Σκορπιός 1.


16_05_2004___Theclyde___264.jpg Skorpios_01_064.jpg


:cheers:

ΥΓ και μια μικρή παρέμβαση. Αν σας άρεσε το συγκεκριμένο κόμικ, ικάζω ότι θα σας αρέσει και η ταινία Aguirre, der Zorn Gottes (Αγκίρε η μάστιγα του Θεού) απτο 1972 του Herzog με τον Klaus Kinski να κεντάει στο πανί. 

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον χαρακτήρα αλλά και το περιβάλλον στο οποίο δρα, μεταφράζω από την αμερικανική έκδοση της 4winds, την εισαγωγή, γραμμένη από τον Timothy Truman.

 

"Το έτος 1492 ένας νεαρός εξερευνητής έκανε μία ανακάλυψη που δημιούργησε σύγχυση. Ο Χριστόφορος Κολόμβος, αναζητώντας ένα νέο δρόμο εμπορίου στον Ατλαντικό, αντ’ αυτού ανακάλυψε μία νέα ήπειρο. Οι φήμες γι αυτές τις χώρες ήταν εδώ και καιρό θέμα υποθέσεων και θρύλων, αλλά η ύπαρξή τους δεν είχε επιβεβαιωθεί, ούτε είχε χαρτογραφηθεί η θέση τους.

Φυλάσσοντας με ζήλο τους χάρτες και τις πληροφορίες πλοήγησης που είχε συγκεντρώσει γι αυτούς ο Ιταλός "υπάλληλός" τους και οι λίγοι γενναίοι ναυτικοί που αργότερα ακολούθησαν και επιβεβαίωσαν την πορεία του Κολόμβου, οι Ισπανοί πολέμαρχοι ξαφνικά βρέθηκαν να διεκδικούν μια εξαιρετικά τεράστια περιοχή ξένων εδαφών. Οι αναφορές από τα θαύματα και τα πλούτη που υπήρχαν σ' αυτές τις νέες χώρες προσέγγιζαν μυθολογικές διαστάσεις. Αυτό δεν ήταν απλώς μία νέα χώρα. Ήταν ένας νέος κόσμος, γεμάτος με γιγαντιαία, τρομερά τέρατα και αγρίους, βαμμένους πρωτόγονους. Και βαθιά στο εσωτερικό αυτού του κόσμου υπήρχαν αυτοκρατορίες πολεμιστών, όπου βασιλιάδες και οι στρατιές τους είχαν χτίσει πόλεις από χρυσό, πάνω στα οστά των σκλαβωμένων εχθρών τους.

Ήταν λοιπόν φανερό, ότι η διασφάλιση και η εξερεύνηση αυτών των νέων περιοχών έπρεπε καλύτερα να αφεθεί στον στρατό.

Οι Ισπανοί στρατιώτες και οι μισθοφόροι σύμμαχοί τους ήταν οι καλύτεροι μαχητές των ημερών τους. Ο λοχαγός Gonzolo de Cordoba είχε πλάσει τον στρατό του σε μιά τρομαχτική, σχεδόν μοναδική δύναμη που είχε νικήσει τους Βερβερίνους, τους Γάλλους και τους Ιταλούς σε κάθε μεγάλη σύγκρουση. Ο Cordoba ήταν ένας από τους πρώτους που αναγνώρισε και ανέπτυξε την αποτελεσματικότητα πυρός των ελαφρών όπλων. Δυνάμωσε τον στρατό του ακόμα περισσότερο εκπαιδεύοντάς τους στην Ελβετική τακτική λογχομαχίας. Το ιππικό του κινείτο σαν μια εξαιρετικά αποτελεσματική μηχανή. Οι Ισπανοί στρατιώτες του ήταν ανίκητοι. Και για πρώτη φορά τις τελευταίες δύο δεκαετίες οι περισσότεροι ήταν άνεργοι. Αφέθηκαν σ' αυτή την ευκαιρία χωρίς ερωτήσεις.

Ο στρατός του Μοντεζούμα που απαριθμούσε εκατομμύρια, είχε σκλαβώσει την μία μετά την άλλη, τις φυλές των εχθρών του βασιλιά. Αλλά το Ισπανικό ιππικό όργωσε τις πουπουλένιες ορδές, όπως ένα γαλόνι τα κύματα. Οι Ισπανοί λογχοφόροι διατρυπούσαν τους Αζτέκους, μισή ντουζίνα τη φορά. Οι ντόπιοι έπεφταν σαν στάχυα από το πυροβολικό των Ισπανών εισβολέων. Ο Ευρωπαϊκός στρατιωτικός εξοπλισμός άντεξε απέναντι σε πολεμικά ρόπαλα, σφεντόνες, ακόντια και τσεκούρια. Ο Κορτές κυρίευσε την αυτοκρατορία των Αζτέκων με 400 άντρες, 15 άλογα και μία φούχτα κανόνια, όταν ο στρατός τους αριθμούσε περισσότερους από 40.000 άνδρες.

Με την πάροδο του χρόνου οι χρυσές αυτοκρατορίες και οι πόλεις τους έπεσαν. Οι Αζτέκοι, οι Μάγια, οι Ίνκας, που είχαν βασιλέψει στα εδάφη για αιώνες, είδαν ξαφνικά τον στρατό τους νικημένο, τις πόλεις τους λεηλατημένες, τους βασιλιάδες τους νεκρούς και το λαό τους στις αλυσίδες. Μερικές φυλές, όπως αυτές του Γιουκατάν για παράδειγμα, αντιστάθηκαν στο Ισπανικό ολοκαύτωμα και διατήρησαν τα βασίλειά τους για αρκετά χρόνια με την τακτική του ανταρτοπόλεμου στη ζούγκλα, προξενώντας απώλειες στους υπερφορτωμένους και βαριοντυμένους Ισπανούς. Αλλά σε διάστημα μίας δεκαετίας οι Ισπανοί έλεγχαν σε όλο το μήκος την κεντρική και νότια Αμερική.

Ήταν ο καιρός των κονκισταδόρων - των κατακτητών. Η εποχή των ανακαλύψεων ήταν επίσης και εποχή αίματος.

Οι ιεραποστολές κατέφθασαν και μαζί τους οι έποικοι, οι έμποροι, οι επιστήμονες και οι δουλέμποροι. Συνέχεια εξωθούσαν τους ντόπιους ολοένα και δυτικότερα. Αυτούς που δεν έτρεξαν τους κατάπιε η λευκή πλημύρα ή αλυσοδέθηκαν. υποχρεώθηκαν να υπηρετούν νέους βασιλιάδες, νέους ιερείς, νέους θεούς. Οι νέοι αφέντες τους ήταν λιγότερο ανεκτικοί από του παλιούς βασιλιάδες τους. Μέσα σε μία γενιά, ο παλιός τρόπος ζωής τους εξαφανίστηκε και οι παλιές δοξασίες τους ξεχάστηκαν. Ο κατακτητής έχτισε πόλεις πάνω στα ερείπια των ναών τους.

 

Κάπου στα μέσα αυτής της εποχής των εξερευνήσεων και της Αποκάλυψης συναντάμε έναν άντρα που ακούει στο όνομα Αλβάρ Μαγιόρ. Φυσικά είναι φανταστικός χαρακτήρας, γεννημένος από τα λαμπρά μυαλά των Carlos Trillo και Enrique Breccia. Οι περιπέτειες του Αλβάρ είναι από τις πιο μακροχρόνιες στην ιστορία των νοτιοαμερικανικών και ευρωπαϊκών κόμικς. Κάθε ιστορία έχει δημιουργηθεί από τα χέρια των αρχικών δημιουργών, και οι Trillo και Breccia προσέδωσαν στις ιστορίες τους πνεύμα και προσωπικότητα τόσο ξεχωριστά και αναγνωρίσιμα, που κανένας δεν μπορεί να τις μελετήσει χωρίς να σκέπτεται τους δημιουργούς τους.

Η σύνδεση των χαρακτήρων με τους δημιουργούς του από τη μεριά του αναγνώστη, είναι ένα φαινόμενο που μόλις πρόσφατα άρχισε να απαντάται στη χώρα μας. Υπάρχουν αξιοσημείωτες εξαιρέσεις φυσικά: ο Milton Caniff και ο χαρακτήρας του Steve Canyon για παράδειγμα. Όμως κατά κύριο λόγο, οι αμερικάνικοι χαρακτήρες κόμιξ, εξετάζονταν συνήθως ως ανεξάρτητοι από τους δημιουργούς τους – ως «κτήματα» σημαντικότερα από τους δημιουργούς τους. Αυτός είναι πιθανότατα ο λόγος που τα αμερικάνικα κόμιξ σπάνια δημιούργησαν έργα πραγματικά καλλιτεχνικά αξιέπαινα, και γιατί το κοινό στην πλειοψηφία του, θεωρεί το κόμικ μια μέτρια και παιδαριώδη καινοτομία.

Ο Alvar Mayor είναι μια ιστορία περιπέτειας. Μια ψυχαγωγία. Αλλά ακολουθώντας την παράδοση άλλων εξαιρετικών αφηγημάτων όπως το The Big Sky του A.B. Guthrie η το The Searchers του Ford Frank Nugent, είναι πλούσιο σε ουσία και συνείδηση.

 

Οι ιστορίες των Trillo and Beccia πραγματεύονται το κλασσικό θέμα ενός ανθρώπου που ψάχνει Την Απάντηση. Ο Alvar στην αναζήτησή του διασταυρώνεται με ανθρώπους τους οποίους διστάζει να συναναστραφεί, παρόλο που ίσως μπορούν να του δώσουν στοιχεία για Την Απάντηση που γυρεύει. Ο Alvar συχνά βοηθά αυτούς τους ανθρώπους – κάτι σαν τον Lone Ranger με φορεσιά του 17ου αιώνα. Αλλά σε αντίθεση με τον καλοπροαίρετο και αλτρουιστή Lone Ranger, ο Alvar δίνει την εντύπωση ότι βοηθά τους άλλους με σκοπό να αποκτήσει γνώση που θα βοηθήσει τον ίδιο. Και όσο περισσότερες πληροφορίες δίνονται στον Alvar από τους υπόλοιπους χαρακτήρες, τόσο περισσότερο περιπλέκονται οι απορίες του. Όσο περισσότερο ψάχνει για Την Απάντηση, τόσο αυτή φαίνεται να απομακρύνεται. Και σύντομα γίνεται εμφανές- και ίσως αντιληπτό από τον ίδιο, ίσως και όχι - ότι ο Alvar έτσι προτιμά την κατάσταση.

 

Στην Ευρώπη, οι ιστορίες του Alvar Mayor είναι ανάμεσα στα πιο θαυμαστά κόμιξ που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Το έξυπνο και ειρωνικό κείμενο του Trillo, μαζί με την κινηματογραφική αφήγηση και τα κυριαρχούμενα από το μαύρο σχέδια του Breccia, έχουν κάνει το δημιούργημα μια μεγάλη επιρροή στα κόμιξ παγκοσμίως. (Όταν η 4Winds λέει στους ξένους σχεδιαστές πως ένας από τους στόχους μας είναι να φέρουμε τα καλύτερα κόμιξ από την άλλη μεριά του Ατλαντικού στην Αμερική, μία από τις πρώτες ερωτήσεις που τίθενται είναι αν έχουμε συμπεριλάβει τον Alvar Mayor).

Η επιτυχία του Alvar Mayor είναι ακόμα μεγαλύτερη στη Νότια Αμερική- στους ανθρώπους που είναι απόγονοι των κατακτητών αλλά ταυτόχρονα και των κατακτημένων. Ίσως κατά κάποιο τρόπο, τα ερωτήματα του Alvar Mayor, είναι και δικά τους."

 

Η εκδοτική 4Winds σχεδιάζει να παρουσιάσει στο μέλλον ολοκληρωμένη τη σειρά Alvar Mayor.

 

:valtnino:

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έλα και με τρέλανες.... τι το πέταξες αυτό το "Η εκδοτική 4Winds σχεδιάζει να παρουσιάσει στο μέλλον ολοκληρωμένη τη σειρά Alvar Mayor. " στο τέλος? του 1989 είναι η έκδοση (αυτή που βρίσκω στο ιντερνέτι τουλάχιστον)

 

η οποία έχει σκαναριστεί κι όλας.... ένα γκουγκλαρισματάκι για Alvar Mayor Death and Silver και όλο και κάτι θα βγάλει :)

 

:cheers5:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πράγματι βγήκε μόνο ο πρώτος τόμος. Παρ' όλα αυτά :thanks: Παύλο! Δεν ήξερα την ύπαρξή του. Θα χτυπηθεί σε dt!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έξοχο το πορτρέτο! Εύγε Νίκο. :cheers3::)

 

Η πρώτη φορά που είδαμε φιγούρα βγαλμένη από τις περιπέτειες του «Άλβαρ Μάγιορ», ήταν στις 21 Νοεμβρίου 1975, στο τεύχος 507 του Μικρού Καουμπόι(«Χαλασμός στο Μεγάλο Πέρασμα»), από την σειρά των 8 τευχών σε συνέχειες, με την ιστορία «Οι Θησαυροί του Μαξιμιλιανού»). Η χαρακτηριστική εικόνα που παραθέτω, είναι από την επανέκδοση της ιστορίας, στο τεύχος 1189, με τίτλο «Η Δόξα του Πεπίτο». Υπήρξε ακόμη μια εμφάνιση του κεντρικού χαρακτήρα, στο εξώφυλλο μάλιστα του Μικρού Καουμπόι, αλλά δεν πιάνεται, γιατί χρονικά είναι μετά την δημοσίευση των ιστοριών του Σκορπιού, ενώ συν τοις άλλοις, έχουμε και φωτομοντάζ στην φιγούρα, που τροποποιήθηκε ώστε να μοιάζει σε outlaw της εποχής.

 

post-3960-13155502681784_thumb.jpg

 

 

ΥΓ

 

Άμα συνεχίσετε να με τσιγκλάτε, θα σας πω κι άλλα! :D

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο παρακάτω link υπάρχει για διάβασμα στα αγγλικά το Death & Silver

https://readcomiconline.to/Comic/Alvar-Mayor-Death-and-Silver/Full?id=169444

  • Like 2
  • Respect 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.