Druuna Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 2, 2006 Member ID: 318 Group: Members Topic Count: 3 Content Count: 24 Reputation: 36 Achievement Points: 24 Days Won: 0 With Us For: 6336 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 5, 2012 Age: 56 Share Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 2, 2006 Ο Jean Marc Reiser γεννηθηκε στη Γαλλια το 1941, και ξεκινησε την καριερα του το 1959 δουλευοντας με διαφορα ψευδώνυμα σε εφημερίδες. Το 1960 μαζί με τον Cavana και τον Fred δημιουργησαν το underground περιοδικο Hara-Kiri, οπου το καυστικο χιουμορ του βρηκε πεδιο εκφρασης. To χιουμορ του ηταν καταλυτικο, και η ματια του στα καθημερινα κοινωνικα και πολιτικα προβληματα απολαυστικη Το 1970 κυκλοφορησε το πρωτο αλμπουμ του το Mon Papa, ακολουθησαν αρκετα αλλα, και το Vive les Femmes γυριστηκε σε ταινια. Οι πιο γνωστοι χαρακτηρες του ειναι το Μεγάλο Ρεμάλι Και η Jannine με κοινο τους χαρακτηριστικο τον τελειως χυμα τροπο ζωης τους καθως και την αφοπλιστικη τους απλοτητα. Ανατρεπτικος και χιουμοριστας, εφυγε απο κοντα μας γρηγορα, το 1983. 11 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Valtasar Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 5, 2006 Member ID: 1 Group: Root Admin Topic Count: 1710 Content Count: 9040 Reputation: 64278 Achievement Points: 8896 Days Won: 155 With Us For: 6407 Days Status: Offline Last Seen: 11 ώρες πριν Age: 61 Share Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 5, 2006 Σε ευχαριστώ Druuna για το αφιέρωμα σε έναν από τους αγαπημένους μου... ανατρεπτικός και μοναδικός... Θα μου επιτρέψεις να προσθέσω μερικά αποσπάσματα από ένα άρθρο του Δημήτρη Μπελβίλ στο ένθετο 9 που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2003... "Σχεδιάζω το άσχημο, γιατί αγαπώ το ωραίο". Καμμία άλλη φράση δεν ταιριάζει καλύτερα για να περιγράψει το έργο και την πρωσοπικότητα του μεγάλου Ζαν-Μαρκ Ράιζερ, του σχεδιαστή που έσπρωξε το χιουμοριστικό σκίτσο στα άκρα του, που σατίρισε τους μικροαστούς, τα ήθη και τα ταμπού τους, που ολόκληρη τη σύντομη ζωή του την αφιέρωσε στις γυναίκες. Στις 13 Απριλίου 1941, στην κωμόπολη Ρεόν. η 21χρονη ανύπαντρη υπηρέτρια Σαρλότ Ράιζερ θα γεννήσει τον μπάσταρδο Ζαν-Μαρκ, στις τρεις τα ξημερώματα, πάνω στο τραπέζι της κουζίνας... Βρισκόμαστε στην προσαρτημένη από τους Γερμανούς επαρχία της Λορένης και ο μικρός Ζαν-Μαρκ διαθέτει όνομα γερμανικό και πατέρα άγνωστο. Ράιζερ θα πει ταξιδιώτης και στον μικρό με τα φωτεινά μάτια, εκείνα τα δύσκολα χρόνια του μεγάλου πολέμου και της απελευθέρωσης που ακολούθησε, θα κολλήσει η ρετσινιά του "Γερμαναρά". Από παιδί για τα θελήματα στο χρωματοπωλείο Λεφράνκ, μικρός για όλες τις δουλειές στο οινοποιείο Νικολά. Πρώτα ερωτικά σκιρτήματα, πρώτες απόπειρες να σχεδιάσει. Δημοσιεύει τα πρώτα σχέδιά του στην "Gazette de Nectar", το εφημεριδάκι που εκδίδει για διαφημιστικούς λόγους το αφεντικό στο οινοποιείο. Βρισκόμαστε στο 1959 και λίγο αργότερα, με το ψευδώνυμο Jiem, θα πραγματοποιήσει μερικές εικονογραφήσεις στο αντικομφορμιστικό έντυπο "Cordees" - που εκδίδει ο Καβανά- καθώς και στο "Le baladin de Paris". Με τον Καβανά και τον Μπερνιέ (αργότερα καθηγητή Σαρόν) ο Ράιζερ μετέχει στην ίδρυση του Hara-Kiri, του περιοδικού που θα αλλάξει το τοπίο των κόμικς ενάντια στο "βιασμό των εγκεφάλων", στη μαζική τηλεοπτική ύπνωση και την πληροφορία-θέαμα και στην υποκρισία των μικροαστών. Ο Ράιζερ είχε ονειρευτεί έναν κόσμο χωρίς σφαγεία και μοσχάρια. Ενας στίχος του Λέο Φερέ θα μπορούσε να περιγράψει την "ιδεολογία" του σχεδιαστή : "Η αναρχία είναι η τάξη χωρίς την εξουσία". Αυτό λίγοι μπορούν να το καταλάβουν και ακόμα λιγότεροι να το κάνουν σύνθημα ζωής. Στη Γαλλία που σαρκάζει ο Ράιζερ στα σκίτσα του, οι πλούσιοι και οι φτωχοί είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, του φρικτού κόσμου. Η πινακοθήκη των ηρώων του αποτελείται από γέρους πουτανιάρηδες που αποταμιεύουν για να πάνε με πόρνες, μαλάκες με ξεχειλωμένα βρακιά, σιχαμερούς σεξομανείς, ελεεινούς γλείφτες και άνεργους, βρωμερούς μαύρους, μικροαστές μαμάδες και κυράτσες, στρίγγλες γκόμενες. Στα σκίτσα του συγκεντρώνει όλους αυτούς που απορρίπτει η νέα ευγενική και όμορφη κοινωνία. Εξέδωσε πολλά άλμπουμ : "Είναι άσχημοι" 1970, "Je vous aime" 1971. "Ο μπαμπάς μου" 1971, "Η ζωή στον καθαρό αέρα" 1972, "Η ζωή των ζώων" 1975, "On vit une epoque formidable" 1976, "Ζήτω οι γυναίκες" 1978, "Ζήτω οι διακοπές" 1979, "Phantasmes" 1980, ¨Οι φίλες" 1981, "Το μεγάλο ρεμάλι" 1982. Στις 5 Νοεμβρίου 1983, νικημένος από τον καρκίνο, εγκαταλείπει τον κόσμο, χωρίς να ξεφορτωθεί ποτέ του το φάντασμα του άγνωστου πατέρα. Κηδεύτηκε παραδίπλα από τον Μποντλέρ, στο νεκροταφείο του Μονπαρνάς. Μία εβδομάδα αργότερα, στο ειδικό τεύχος του περιοδικού Hara-Kiri γραφόταν ότι "ο Reizer είναι καλύτερα, πήγε στο νεκροταφείο με τα πόδια". 12 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
germanicus Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 6, 2006 Member ID: 277 Group: Root Admin Topic Count: 1671 Content Count: 28465 Reputation: 190010 Achievement Points: 27559 Days Won: 758 With Us For: 6342 Days Status: Offline Last Seen: Χθες στις 02:53 PM Age: 51 Share Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 6, 2006 "Μία εβδομάδα αργότερα, στο ειδικό τεύχος του περιοδικού Hara-Kiri γραφόταν ότι "ο Reizer είναι καλύτερα, πήγε στο νεκροταφείο με τα πόδια"." απίστευτη ατάκα! thanx @both for the info! 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Druuna Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 6, 2006 Member ID: 318 Group: Members Topic Count: 3 Content Count: 24 Reputation: 36 Achievement Points: 24 Days Won: 0 With Us For: 6336 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 5, 2012 Age: 56 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 6, 2006 (Επεξεργασία) και γω με τη σειρα μου να σε ευχαριστησω Valtasar... χαιρομαι που εκανα την αρχη γιαυτην την παρουσιαση... Κι ελπιζω σιγα σιγα να ακολουθησουν ολο και περισσοτερα ονοματα στις παρουσιασεις, να μαθαινουμε και κατι παραπανω! Επεξεργασία Δεκεμβρίου 6, 2006 από Druuna Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Ο επισκέπτης ntaras Δημοσιεύτηκε Ιανουαρίου 12, 2007 Share Δημοσιεύτηκε Ιανουαρίου 12, 2007 Ο Ράιζερ είναι από τους αγαπημένους μου. Επιτρέψτε μου να βάλω μια ελληνική σελίδα που έχει μερικά σκίτσα του: http://www.sarantakos.com/asteia/reiser.html 2 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
esperos Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2007 Member ID: 10 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 878 Reputation: 390 Achievement Points: 878 Days Won: 0 With Us For: 6397 Days Status: Offline Last Seen: Μαίου 8, 2013 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2007 (Επεξεργασία) Druuna και Valtasar σας ευχαριστω ιδιετερα!! Πραγματι δυο πολυ ενδιαφερουσες παρουσιασεις! :clap: Στην υγεια σας! Επεξεργασία Σεπτεμβρίου 21, 2007 από germanicus19 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
ramirez Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 14, 2008 Member ID: 2298 Group: Members Topic Count: 1596 Content Count: 5019 Reputation: 34448 Achievement Points: 5027 Days Won: 14 With Us For: 6159 Days Status: Offline Last Seen: 10 ώρες πριν Share Δημοσιεύτηκε Δεκεμβρίου 14, 2008 Αφιέρωμα του Αρίστου Γιαννόπουλου στο "Ε" της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας της 07/12/2008. 8 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
dimious200 Δημοσιεύτηκε Νοεμβρίου 7, 2016 Member ID: 14558 Group: Members Topic Count: 49 Content Count: 3365 Reputation: 28681 Achievement Points: 3365 Days Won: 2 With Us For: 4784 Days Status: Offline Last Seen: Μαίου 18, 2023 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Νοεμβρίου 7, 2016 (Επεξεργασία) ενα αρθρο για το δημιουργο απο το antikleidi Reiser – Το μεγάλο Ρεμάλι – “Ζούμε σε μια φοβερή εποχή” Σαν σήμερα, στις 5 Νοέμβρη του 1983, πέθανε ένας μεγάλος άνθρωπος. Ο Ζαν Μαρκ Ράιζερ (Reiser). Ήταν βλάσφημος, βωμολόχος, ασεβής και σχεδιαστικά πρωτοπόρος με το επιτηδευμένα άτσαλο, συνήθως ασπρόμαυρο σκίτσο του. Με λίγες γραμμές και ακόμα λιγότερα λόγια ξεφτίλισε κάθε συμβατικότητα, κάθε καθωσπρεπισμό, κάθε πολιτική ορθότητα. Ήταν και αταξινόμητος, μια κατηγορία κόμικς μόνος του, πολιτικά ανατρεπτικός και κομματικά άστεγος.. Όταν πέθανε ο Jean-Marc Reiser, η είδηση του θανάτου του στην ιταλική εφημερίδα «Manifesto» κατέληγε ως εξής: «Ίσως όμως τίποτα να μην τον εξαγρίωνε περισσότερο από τις άθλιες απόπειρες των νεκρολόγων του να μιμηθούν το στιλ του. Η “Liberation”, π.χ., έγραψε “Ήταν μάλλον μικρός στο ύψος και μεγάλος στο ταλέντο. Επινόησε τον Gros deguellasse κι έβγαλε ένα κάρο φράγκα. Ρούφηξε και γάμησε ό,τι πρόλαβε… έκανε όλη τη Γαλλία να γελάει… κι ήταν ικανοποιημένος. Ο καλός Θεός τον τιμώρησε: το Σάββατο του πέταξε έναν καρκίνο στη μάπα”. Αυτές οι άθλιες προσπάθειες κρύβουν μιαν αμηχανία: πώς άραγε να τιμήσεις έναν τόσο βέβηλο άνθρωπο;» Αμέτρητες φορές έρχεται σε σύγκρουση με τη διεύθυνση του «καθωσπρέπει» περιοδικού για τα αθυρόστομα και τολμηρά κόμικς και συχνά γίνεται στόχος προσβεβλημένων αναγνωστών που διαμαρτύρονται για τα σκίτσα του και τα λόγια των χαρακτήρων του. Το μότο του, άλλωστε, ήταν η φράση «Ζούμε σε μια φοβερή εποχή». Την εποχή αυτή επιχειρούσε να ερμηνεύσει και να ξορκίσει, σατιρίζοντας κάθε λεπτομέρειά της, κάθε πτυχή της. Όσο «φοβερή» ήταν η εποχή τόσο «φοβερά» ήταν και τα έργα του για να μπορέσουν να αναμετρηθούν μαζί της. . . . Ο Jean Marc Reiser είχε κατηγορηθεί για το μισανθρωπισμό του. Ηταν όμως φιλόζωος: «.Υποφέρω όταν τα ζώα σφάζονται από τους χασάπηδες. Γιατί φαντάζομαι ότι κάποια μέρα μπορεί να βρεθώ στη θέση τους. Αν μένει κανείς αναίσθητος μπροστά σ’ αυτές τις συνεχείς σφαγές, θα γίνει αναίσθητος και στη σφαγή των ανθρώπων» Από τους πιο διάσημους πρωταγωνιστές του ήταν το Μεγάλο Ρεμάλι, ένας απίθανος, γλοιώδης, βρομερός πλακατζής που περιφέρεται με μόνη ενδυμασία του ένα λιγδιασμένο σώβρακο απ’ το οποίο ξεχειλίζουν οι όρχεις του, προκαλώντας σοκ σε όλους τους σοβαροφανείς, ομοιόμορφους, «νομιμόφρονες», «κανονικούς» πολίτες. Το Μεγάλο Ρεμάλι από το ομώνυμο άλμπουμ, εκδόσεις Ars Longa, 1982 Το 1985, η Ars Longa κυκλοφορεί το άλμπουμ «Το μεγάλο ρεμάλι», του Γάλλου σκιτσογράφου Jean – Marc Reiser, γνωστού σε όλους απλά με το επώνυμο του. Ο αδικοχαμένος δημιουργός(πέθανε στα 42 του), άφησε πράγματι εποχή στο ίσως πιο αντιδραστικό Γαλλικό κόμικς περιοδικό, στο περίφημο Hara-Kiri. Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, σας λέω χαρακτηριστικά ότι το περιοδικό διέκοψε την έκδοση του το 1970, μετά από απαίτηση του πρόεδρου της Γαλλικής δημοκρατίας Charles de Gaulle, αφού χαρακτηρίστικε σαν άσεμνο και προκλητικό! Οι διαστάσεις του χιούμορ φαίνεται, διασχίζονται με διαφορετικά βήματα από όλους εμάς, σε σχέση με αυτά των πολιτικών… Σήμερα, στην σειρά αυτή παρουσιάσεων που ονομάσαμε «Αποσπάσματα», θα σας δώσουμε έξη χαρακτηριστικές περιπτώσεις λογοκριμένου χιούμορ λοιπόν, μέσα από αυτό τη δουλειά του Reiser που αγαπήθηκε ιδιαίτερα στη χώρα μας, με κεντρικό χαρακτήρα έναν χύμα τύπο, φορώντας μόνον το σώβρακο και με όπλο την φιλοσοφία του που ξεκαρδίζει! Επεξεργασία Νοεμβρίου 7, 2016 από dimious 9 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Προτεινόμενες Καταχωρήσεις
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.