Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εισαγωγή των παιδιών στον κόσμο των κόμικ στα σχολεία


Θεόδωρος

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  34012
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  204
  • Reputation:   1291
  • Achievement Points:  225
  • Days Won:  0
  • With Us For:  1862 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  37

16 ώρες πριν, hudson είπε:

Επίσης πρόσεξα ότι ήμασταν από τις χώρες που στο πρώτο lockdown δεν σταμάτησε ούτε ένα δεκαπενθήμερο η διανομή της σειράς, σε αντίθεση με κάποιες άλλες που τον Απρίλιο κυκλοφόρησε μόνο ένας τόμος.

Λογικά ήμασταν και είμαστε μπροστά στην παραγωγή.

Μακάρι να ισχύει κάτι τέτοιο. Την έχουμε πατήσει πολλές φορές στο παρελθόν με διάφορες σειρές που έμειναν ανολοκλήρωτες στη μέση και μας άφησαν με την όρεξη. Έχει κυκλοφορήσει ήδη παραπάνω από το 50% των τόμων που είχαν ανακοινωθεί στην αρχή (60) και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες (πανδημία) και χωρίς κάποια ταινία στους κινηματογράφους η οποία αναπόφευκτα θα έδινε ιδιαίτερο boost..

Προσωπικά, βλέπω αυτή την σειρά ως μια εγκυκλοπαίδεια της Marvel, ως ένα έργο αναφοράς που βοηθάει τους αναγνώστες να εισχωρήσουν στον όμορφο κόσμο των υπερηρώων. 

Την περασμένη ακαδημαϊκή χρονιά στο Γυμνάσιο που υπηρετούσα είχα κάνει πρόταση στην υποδιευθύντρια - υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης να ξεκινήσουμε να αγοράζουμε τους τόμους προκειμένου να δημιουργηθεί μια πρώτη βάση δεδομένων για τα κόμικ στο σχολείο (θα λειτουργούσαν και ως "κράχτης" για τα υπόλοιπα βιβλία). Δυστυχώς, το υλικό  κρίθηκε ως "ακατάλληλο" πιστεύω όμως ότι εκεί έξω υπάρχουν ατσίδες οι οποία θα εκμεταλλευτούν την συγκυρία και θα φέρουν τη συλλογή και στις σχολικές βιβλιοθήκες. 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35120
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  674
  • Reputation:   3545
  • Achievement Points:  675
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1640 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  26

7 λεπτά πριν, Θεόδωρος είπε:

Μακάρι να ισχύει κάτι τέτοιο. Την έχουμε πατήσει πολλές φορές στο παρελθόν με διάφορες σειρές που έμειναν ανολοκλήρωτες στη μέση και μας άφησαν με την όρεξη. Έχει κυκλοφορήσει ήδη παραπάνω από το 50% των τόμων που είχαν ανακοινωθεί στην αρχή (60) και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες (πανδημία) και χωρίς κάποια ταινία στους κινηματογράφους η οποία αναπόφευκτα θα έδινε ιδιαίτερο boost..

Προσωπικά, βλέπω αυτή την σειρά ως μια εγκυκλοπαίδεια της Marvel, ως ένα έργο αναφοράς που βοηθάει τους αναγνώστες να εισχωρήσουν στον όμορφο κόσμο των υπερηρώων. 

Την περασμένη ακαδημαϊκή χρονιά στο Γυμνάσιο που υπηρετούσα είχα κάνει πρόταση στην υποδιευθύντρια - υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης να ξεκινήσουμε να αγοράζουμε τους τόμους προκειμένου να δημιουργηθεί μια πρώτη βάση δεδομένων για τα κόμικ στο σχολείο (θα λειτουργούσαν και ως "κράχτης" για τα υπόλοιπα βιβλία). Δυστυχώς, το υλικό  κρίθηκε ως "ακατάλληλο" πιστεύω όμως ότι εκεί έξω υπάρχουν ατσίδες οι οποία θα εκμεταλλευτούν την συγκυρία και θα φέρουν τη συλλογή και στις σχολικές βιβλιοθήκες. 

 

Ξαφνικά,θέλω να ξαναπάω στο Γυμνάσιο.Ποιο Γυμνάσιο ήταν αυτό; 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  34098
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  208
  • Reputation:   2152
  • Achievement Points:  224
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1854 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  40

14 λεπτά πριν, Θεόδωρος είπε:

Μακάρι να ισχύει κάτι τέτοιο. Την έχουμε πατήσει πολλές φορές στο παρελθόν με διάφορες σειρές που έμειναν ανολοκλήρωτες στη μέση και μας άφησαν με την όρεξη. Έχει κυκλοφορήσει ήδη παραπάνω από το 50% των τόμων που είχαν ανακοινωθεί στην αρχή (60) και μάλιστα σε δύσκολες συνθήκες (πανδημία) και χωρίς κάποια ταινία στους κινηματογράφους η οποία αναπόφευκτα θα έδινε ιδιαίτερο boost..

Προσωπικά, βλέπω αυτή την σειρά ως μια εγκυκλοπαίδεια της Marvel, ως ένα έργο αναφοράς που βοηθάει τους αναγνώστες να εισχωρήσουν στον όμορφο κόσμο των υπερηρώων. 

Την περασμένη ακαδημαϊκή χρονιά στο Γυμνάσιο που υπηρετούσα είχα κάνει πρόταση στην υποδιευθύντρια - υπεύθυνη της Βιβλιοθήκης να ξεκινήσουμε να αγοράζουμε τους τόμους προκειμένου να δημιουργηθεί μια πρώτη βάση δεδομένων για τα κόμικ στο σχολείο (θα λειτουργούσαν και ως "κράχτης" για τα υπόλοιπα βιβλία). Δυστυχώς, το υλικό  κρίθηκε ως "ακατάλληλο" πιστεύω όμως ότι εκεί έξω υπάρχουν ατσίδες οι οποία θα εκμεταλλευτούν την συγκυρία και θα φέρουν τη συλλογή και στις σχολικές βιβλιοθήκες. 

Ωραίος εκπαιδευτικός, συνάδελφε. Respect. Κι εγώ δεν θέλω να λέω πολλά, δεν μου λένε έτσι κι αλλιώς, αλλά νομίζω πως θα δούμε και τα εξήντα. Μακάρι και περισσότερα, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  34012
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  204
  • Reputation:   1291
  • Achievement Points:  225
  • Days Won:  0
  • With Us For:  1862 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  37

13 λεπτά πριν, O Φρατζάτος είπε:

 

Ξαφνικά,θέλω να ξαναπάω στο Γυμνάσιο.Ποιο Γυμνάσιο ήταν αυτό; 

Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που αγαπούν τα κόμικς αλλά μέσα στον καθωσπρεπισμό του εκπαιδευτικού συστήματος είναι λιγάκι ....undercover!!! Αν υπάρχει ωστόσο μια μαγιά από παιδιά τα οποία ασχολούνται, μπορεί να γίνει φοβερή δουλειά. Και πιστεύω πως αξίζει. Ήδη έχει γίνει καλή δουλειά με τα καλλιτεχνικά Γυμνάσια / Λύκεια εκεί αν δεν κάνω λάθος τα κόμικ διδάσκονται και υπάρχει και η σχετική κατεύθυνση.

Η συγκεκριμένη συλλογή πιστεύω πάντως ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να μπει σε μια σχολική βιβλιοθήκη.

ΥΓ: Τα τελευταία χρόνια υπηρετώ στη Δυτική Μακεδονία, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα, Σιάτιστα...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  31613
  • Group:  Members
  • Topic Count:  58
  • Content Count:  4140
  • Reputation:   32404
  • Achievement Points:  4318
  • Days Won:  82
  • With Us For:  2850 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  40

4 ώρες πριν, O Φρατζάτος είπε:

 

Ήσουν ήδη επιλεκτικός,πόσο ακόμα πια;  Εντάξει πλάκα κάνω. :lol:

 

 

Ήμουν αλλά έγινα περισσότερο.
Μέχρι πρότινος αν ήμουν στο ντεμί να πάρω έναν τόμο, συνήθως τον έπαιρνα.
Πλέον δεν τον παίρνω.

 

 

Όσον αφορά τα σχολεία (κι εγώ εκπαιδευτικός είμαι, όχι στο δημόσιο) θα μπορούσαν να μπουν κόμικς αλλά όχι η συγκεκριμένη σειρά.

Θεωρώ έχει αρκετή βία.
Το θέμα είναι να περνάει και σωστά μηνύματα :)

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  32406
  • Group:  Members
  • Topic Count:  57
  • Content Count:  2172
  • Reputation:   21460
  • Achievement Points:  2211
  • Days Won:  57
  • With Us For:  2322 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Πριν από 1 ώρα, Θεόδωρος είπε:

Υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που αγαπούν τα κόμικς αλλά μέσα στον καθωσπρεπισμό του εκπαιδευτικού συστήματος είναι λιγάκι ....undercover!!! Αν υπάρχει ωστόσο μια μαγιά από παιδιά τα οποία ασχολούνται, μπορεί να γίνει φοβερή δουλειά. Και πιστεύω πως αξίζει. Ήδη έχει γίνει καλή δουλειά με τα καλλιτεχνικά Γυμνάσια / Λύκεια εκεί αν δεν κάνω λάθος τα κόμικ διδάσκονται και υπάρχει και η σχετική κατεύθυνση.

Η συγκεκριμένη συλλογή πιστεύω πάντως ότι πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να μπει σε μια σχολική βιβλιοθήκη.

ΥΓ: Τα τελευταία χρόνια υπηρετώ στη Δυτική Μακεδονία, Πτολεμαΐδα, Φλώρινα, Σιάτιστα...

 

Σε κάποιους ίσως όμως να "ξινίζει" το θέμα που προβάλλουν αυτά τα κόμικ, οι ιστορίες ίσως να τους φαίνονται κάπως ποιο "βίαιες" - αναφέρομαι φυσικά σε καθηγητές και γονείς - και για αυτό να τα θεωρούν ακατάλληλα για σχολικές βιβλιοθήκες.

Από όσο γνωρίζω κόμικ έχουν μπει σε σχολεία όπως τα "Κλασικά Εικονογραφημένα".

Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει στις βιβλιοθήκες των σχολείων να υπάρχουν βιβλία και κόμικ κάθε λογής

και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να παροτρύνουν τους μαθητές να τα διαβάζουν, κυρίως για τις γνώσεις, τον προβληματισμό και τη διασκέδαση που προσφέρουν, αλλά και για να έρχονται σε επαφή από μικροί και να μαθαίνουν την έντυποι μορφή όλων αυτών και όχι την ψηφιακή (που αρχίζει να παίρνει κεφάλι, με αποτέλεσμα να βλέπουμε δυστυχώς όλο και λιγότερες έντυπες εκδόσεις).

 

     

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2322
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  4346
  • Reputation:   33858
  • Achievement Points:  4413
  • Days Won:  97
  • With Us For:  6156 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  45

Αυτό θα άξιζε να αυτονομηθεί σαν θέμα. Και εγώ πιστεύω ότι κάποια εξ αυτών (π.χ. το Punisher) είναι λίγο βίαια για ένα σχολείο. Όμως θεωρώ σωστή την κίνηση των κόμιξ στα σχολεία. Πολύ σωστή. Πιο πολύ θα σκεφτόμουν κάποια graphic novel δικά μας (π.χ. Ερωτόκριτος, Χαλεπάς, Μυστικά του Βάλτου) κάποια ξένα (π.χ.αυτο με τα κοτσύφια) αρκετα BD (το τελευταίο ΛΛ έχει θέση σε σχολείο) κάποια εβδομαδιαία Μίκυ Μαους που έχουν φοβερά διδακτικές ιστορίες και φυσικά κάποια από τα Graphic novel που αναφέρει ο φίλος μας ο @Θεόδωρος. Ας πούμε το Marvels ή αυτά για τους Χ Μen. 

:beer5:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  33354
  • Group:  Moderator
  • Topic Count:  380
  • Content Count:  3846
  • Reputation:   34876
  • Achievement Points:  2310
  • Days Won:  259
  • With Us For:  2023 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  28

Με πρόλαβε ο @Manitou, ήθελα κι εγώ πολύ να αυτονομηθεί το θέμα, γιατί αυτό που αναφέρει ο @Θεόδωρος είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Προσωπικά θεωρώ πως όσο πιο νωρίς τα παιδιά μπορούν να μπουν στον κόσμο του βιβλίου και του κόμικ τόσο το καλύτερο και το σχολείο μπορεί να βοηθήσει αρκετά. Είμαι αισιόδοξος ακόμη κι αν πολλοί λένε ότι τα παιδιά δεν αγαπούν τα βιβλία γιατί είναι αποχαυνωμένα μπροστά από μια οθόνη. Το νόημα είναι αν θα τους κινήσουμε λίγο την περιέργεια προκειμένου να θέλουν να μπουν σε όλο αυτό.

 

Προσωπικά κάπου στη δευτέρα δημοτικού, η δασκάλα μου στο σχολείο ξεκίνησε δανειστική βιβλιοθήκη, τότε υπήρχαν τα βιβλία του Πατάκη με διαφορετικά χρώματα ανά ηλικία που απευθυνόντουσαν και από τα εικονογραφημένα βιβλιαράκια έκανα τη μετάβαση σε εκείνα με αποτέλεσμα σήμερα να διαβάζω ακόμα πολλά. Εμείς βέβαια τότε δεν είχαμε κόμικ και θεωρώ ότι αυτό είναι ένα αρνητικό. Στις ηλικίες του Δημοτικού νομίζω ότι περιοδικά όπως τα Μίκυ Μάους μπορούν όχι απλά να διασκεδάσουν το παιδί, αλλά και να ενισχύσουν την πλούσια φαντασία τους όπως έχει πει και ο Τριβιζάς, η οποία με τα σύγχρονα μέσα έχει σε μεγάλο βαθμό αποστειρωθεί. Ωστόσο και στη βάση βρίσκω συνέχεια εξαιρετικά ενδιαφέροντα εικονογραφημένα για μικρά παιδιά.

 

Όσον αφορά ηλικίες τύπου έκτη Δημοτικού-Γυμνάσιο θεωρώ ότι η συλλογή της Marvel έχει κάποιους τόμους κατάλληλους. Τo Marvels είναι ένας τέτοιος. Θα είχε πολλή πλάκα καταλάθος να μπει κανένας Punisher :lol: Υπάρχουν όμως γενικά κόμικ που θα λειτουργούσαν θετικά και τα έχουμε δει στα σχολικά βιβλία. Η Μαφάλντα ας πούμε που έπρεπε να μεγαλώσουμε για να καταλάβουμε πόσα βαθύτερα νοήματα έκρυβε. Και πολυθεματικά όπως το ΜΠΛΕΚ θα είχαν ενδιαφέρουσες ιστορίες. Εγώ πάντως θα ήμουν υπέρ της ύπαρξης βιβλιοθηκών και για βιβλία και για κόμικ, πολλές φορές κάποιο παιδί μπορεί να θέλει να τσεκάρει ένα κόμικ λόγω ωραίου σχεδίου ή επειδή μπορεί να του πουν ότι είναι ενδιαφέρον και να κάνει μια μετάβαση και στον κόσμο του βιβλίου.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2322
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  4346
  • Reputation:   33858
  • Achievement Points:  4413
  • Days Won:  97
  • With Us For:  6156 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  45

Το κόμικ όπως πολύ καλά γνωρίζουμε εμείς εδώ μέσα είναι μια τέχνη. Τα παιδιά μας πρέπει να έχουν πρόσβαση στις τέχνες από μικρά. Βρίσκω μόνο θετικά σε πρωτοβουλίες όπως αυτή του @Θεόδωρος. Ακόμα και για τον Punisher :lol: :minigun::papas::vampir:

Επεξεργασία από Manitou
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  32391
  • Group:  Members
  • Topic Count:  0
  • Content Count:  96
  • Reputation:   666
  • Achievement Points:  96
  • Days Won:  0
  • With Us For:  2329 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  47

Στη βιβλιοθήκη του σχολείου που είμαι τώρα (Μενίδι) δεν υπάρχουν κόμικς. Το σχολείο υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 90. Τα βιβλία είναι κυρίως νεανικές εκδόσεις του Κέδρου και του Καστανιώτη. Νομίζω πως εδώ και αρκετά χρόνια δεν έχει προστεθεί καινούριο βιβλίο στη συλλογή μας. 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  31613
  • Group:  Members
  • Topic Count:  58
  • Content Count:  4140
  • Reputation:   32404
  • Achievement Points:  4318
  • Days Won:  82
  • With Us For:  2850 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  40

Ειδικά παλιότερα τα κόμικς θεωρούνταν ταμπού.
Ανάλαφρα αναγνώσματα μόνο για παιδάκια.
Αν ρωτήσετε έναν 50φεύγα, ακόμα αυτή την πεποίθηση έχει.
Ότι τα κόμικς είναι μόνο για παιδιά και δεν έχουν θέση σε σχολείο.
Που να ήξεραν ότι υπάρχουν κόμικς που σε πολλές περιπτώσεις αξίζουν περισσότερο κι από ένα καλό βιβλίο.
Είμαι υπέρ του να μπουν κόμικς στα σχολεία αλλά όχι ό,τι να΄ναι.
Να έχουν νοήματα, να περνάνε σωστά μηνύματα και να μην έχουν σκηνές ακατάλληλες.

Οπότε δεν είναι και τόσο απλό το θέμα τύπου "πιάσαμε το πρώτο Spider-Man που βρήκαμε μπροστά μας και το πάμε στο σχολείο".

Πάντως για το μάθημα των οικονομικών το πράγμα είναι πολύ απλό.
Παίρνεις το "Οβελίξ & Σία" και μέσα σε 44 σελίδες τα παιδιά έχουν καταλάβει πως λειτουργεί η οικονομία :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35023
  • Group:  Members
  • Topic Count:  22
  • Content Count:  905
  • Reputation:   5248
  • Achievement Points:  953
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1653 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  20

12 λεπτά πριν, Laz33 είπε:

Πάντως για το μάθημα των οικονομικών το πράγμα είναι πολύ απλό.

Παίρνεις το "Οβελίξ & Σία" και μέσα σε 44 σελίδες τα παιδιά έχουν καταλάβει πως λειτουργεί η οικονομία :)

Ή την "Οικονομία του Σκρουτζ". :) Περισσότερα έμαθα για την οικονομία από εκεί παρά από Πολιτική Παιδεία / ΑΟΘ. :lol:

 

Σχετικά με αυτό που είπε ο @Manitou, πιστεύω ότι χρειάζεται αρκετή ευαισθησία σχετικά με το περιεχόμενο των κόμικς στα οποία εκτίθενται τα παιδιά, ιδίως στις μικρότερες ηλικίες. Φυσικά συμφωνώ ότι τα κόμικς είναι τέχνη αλλά και ο κινηματογράφος είναι τέχνη, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και ταινίες-σκουπίδια. Βέβαια, υπάρχουν και αξιόλογα κόμικς, ακόμα και αριστουργήματα, που απλώς δεν απευθύνονται σε ανηλίκους. Είτε αυτό σημαίνει ότι περιέχουν ακατάλληλο περιεχόμενο ή απλώς περιέχουν θέματα που δεν απασχολούν μικρά παιδιά.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35120
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  674
  • Reputation:   3545
  • Achievement Points:  675
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1640 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  26

Μπορώ να κατατάξω κάπως το τεύχη της συλλογής και σε πιο σχολείο και ηλικίες θα ταίριαζαν.

 

Αλλά θα πω πρώτα το πανεύκολο για εμένα:

 

Punisher (του Garth Ennis) για ΕΠΑΛ

 

Και όποιος φέρει αντίρρηση,ξεκάθαρα δεν έχει πάει ΕΠΑΛ.   :lol:

Επεξεργασία από O Φρατζάτος
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  32391
  • Group:  Members
  • Topic Count:  0
  • Content Count:  96
  • Reputation:   666
  • Achievement Points:  96
  • Days Won:  0
  • With Us For:  2329 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  47

"Ειδικά παλιότερα τα κόμικς θεωρούνταν ταμπού.
Ανάλαφρα αναγνώσματα μόνο για παιδάκια."

 

Για την ακρίβεια βλαβερές απολαύσεις μόνο για παιδάκια! Το αντίστοιχο σήμερα είναι η "εξάρτηση από το ίντερνετ" που φοβούνται πως θα πάθουν τα παιδιά (που είναι βέβαια υπαρκτό ζήτημα).

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35023
  • Group:  Members
  • Topic Count:  22
  • Content Count:  905
  • Reputation:   5248
  • Achievement Points:  953
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1653 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  20

9 λεπτά πριν, O Φρατζάτος είπε:

Μπορώ να κατατάξω κάπως το τεύχη της συλλογής και σε πιο σχολείο και ηλικίες θα ταίριαζαν.

 

Αλλά θα πω πρώτα το πανεύκολο για εμένα:

 

Punisher (του Garth Ennis) για ΕΠΑΛ

 

Και όποιος φέρει αντίρρηση,ξεκάθαρα δεν έχει πάει ΕΠΑΛ.   :lol:

Που να διαβάσεις και το The Boys του Ennis. Αυτό είναι ο ορισμός του ΕΠΑΛ. :lol:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  31613
  • Group:  Members
  • Topic Count:  58
  • Content Count:  4140
  • Reputation:   32404
  • Achievement Points:  4318
  • Days Won:  82
  • With Us For:  2850 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  40

11 λεπτά πριν, O Φρατζάτος είπε:

Μπορώ να κατατάξω κάπως το τεύχη της συλλογής και σε πιο σχολείο και ηλικίες θα ταίριαζαν.

 

Αλλά θα πω πρώτα το πανεύκολο για εμένα:

 

Punisher (του Garth Ennis) για ΕΠΑΛ

 

Και όποιος φέρει αντίρρηση,ξεκάθαρα δεν έχει πάει ΕΠΑΛ.   :lol:

 

Και την επόμενη μέρα 1ο θέμα στις ειδήσεις: "Μακελειό σε σχολείο με εκατόμβη νεκρών. Υπεύθυνος ένας 16χρονος με καλάσνικοφ που προηγουμένως είχε διαβάσει το Punisher που τους έφερε ο καθηγητής στην τάξη" :lol:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35120
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  674
  • Reputation:   3545
  • Achievement Points:  675
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1640 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  26

18 λεπτά πριν, Laz33 είπε:

 

Και την επόμενη μέρα 1ο θέμα στις ειδήσεις: "Μακελειό σε σχολείο με εκατόμβη νεκρών. Υπεύθυνος ένας 16χρονος με καλάσνικοφ που προηγουμένως είχε διαβάσει το Punisher που τους έφερε ο καθηγητής στην τάξη" :lol:

 

Το πολύ πολύ να πέφτει περισσότερο ξύλο από πριν ή να θέλουν όλοι να λέγονται "Τιμωρός" στο Counter Strike (α ρε,παίζουν ακόμα αυτό το παιχνίδι στα ΕΠΑΛ;) όπως ένας τύπος που ήξερα τότε. :lol:  

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2322
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  4346
  • Reputation:   33858
  • Achievement Points:  4413
  • Days Won:  97
  • With Us For:  6156 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  45

@Bilis και @Laz33 και εγώ αυτής της άποψης είμαι. Χρειάζεται προσεκτική επιλογή. Από εκεί και πέρα πεδίον δόξης λαμπρό. Εγώ είχα φιλόλογο που το 1995 μας έκανε κομμάτι του "Αστερίκιος εν Ολυμπία". Βέβαια ο συγκεκριμένος μας είχε πάει εκδρομή στο νεκροταφείο της Κέρκυρας (από εκεί κατάγομαι) για να μας δείξει τους τάφους επιφανών Κερκυραίων και να μας κάνει μια ολόκληρη διάλεξη σχετικά με το να μην αγχωνόμαστε στη ζωή γιατί όλοι μια μέρα θα γίνουμε τροφή για τα σκουλήκια. 

 

@O Φρατζάτος δεν μπορούσα να μην γελάσω με τον Punisher και τα ΕΠΑΛ. Έχοντας κάνει μάθημα προ εικοσαετίας εκεί δεν μπορούσα να μην συμφωνήσω.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  33354
  • Group:  Moderator
  • Topic Count:  380
  • Content Count:  3846
  • Reputation:   34876
  • Achievement Points:  2310
  • Days Won:  259
  • With Us For:  2023 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  28

Πριν από 1 ώρα, O Φρατζάτος είπε:

Μπορώ να κατατάξω κάπως το τεύχη της συλλογής και σε πιο σχολείο και ηλικίες θα ταίριαζαν.

 

Αλλά θα πω πρώτα το πανεύκολο για εμένα:

 

Punisher (του Garth Ennis) για ΕΠΑΛ

 

Μακράν το αγαπημένο μου σχόλιο τον τελευταίο μήνα. Φαντάζομαι αυτός μετά την κατάληψη πάει να πολεμήσει την οικογένεια Νούτσι:

 

 

Πέρα από την πλάκα, Αστερίξ και Λούκυ Λουκ είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να διαβάσει ένα παιδί για να δει πως λειτουργούν διάφορα ζητήματα στην κοινωνία και μου ήρθαν πιο μετά στο μυαλό για να τα βάλω στο πρώτο ποστ. Είναι τρομερό πως γράφτηκαν δεκαετίες πριν και όμως είναι επίκαιρα μέχρι σήμερα. 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2322
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  4346
  • Reputation:   33858
  • Achievement Points:  4413
  • Days Won:  97
  • With Us For:  6156 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  45

28 λεπτά πριν, nikolas12 είπε:

 

Μακράν το αγαπημένο μου σχόλιο τον τελευταίο μήνα. Φαντάζομαι αυτός μετά την κατάληψη πάει να πολεμήσει την οικογένεια Νούτσι:

 

 

Πέρα από την πλάκα, Αστερίξ και Λούκυ Λουκ είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να διαβάσει ένα παιδί για να δει πως λειτουργούν διάφορα ζητήματα στην κοινωνία και μου ήρθαν πιο μετά στο μυαλό για να τα βάλω στο πρώτο ποστ. Είναι τρομερό πως γράφτηκαν δεκαετίες πριν και όμως είναι επίκαιρα μέχρι σήμερα. 

 

Και ο Τεν Τεν έχει ενδιαφέροντα θέματα επίσης

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  30298
  • Group:  Members
  • Topic Count:  14
  • Content Count:  1873
  • Reputation:   11144
  • Achievement Points:  1888
  • Days Won:  24
  • With Us For:  3524 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  23

Πολύ ωραίο θέμα συζήτησης όντως. Γενικά πιστεύω Disney, Αστεριξ και Λουκυ Λουκ θα μπορούσαν να μπουν άφοβα στα σχολεία, είναι κατάλληλα για όλες τις ηλικίες.

 

Από εκεί και πέρα, νομίζω το θέμα χάνεται από το πόση δουλειά πρέπει να ρίξει ο κάθε δάσκαλος για να επιλέξει τα κατάλληλα τεύχη από Marvel ας πούμε. Αλλά και πάλι πιστεύω ότι υπάρχουν οπισθοδρομικα άτομα που θα το κατεκριναν. Η αρχή πρέπει σίγουρα να γίνει με αυτά που είπα παραπάνω, για να πάψει τουλάχιστον να θεωρείται το κόμικ ενα ευτελές ανάγνωσμα. 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  30399
  • Group:  Members
  • Topic Count:  23
  • Content Count:  1480
  • Reputation:   8970
  • Achievement Points:  1480
  • Days Won:  3
  • With Us For:  3480 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  22

Εγώ μόνο ένα πράγμα είχα στο μυαλό μου αρκετά χρόνια όσον αφορά στα κόμικς που μπορούν να μπουν σε βιβλιοθήκες σχολείων: Assassination Classroom. Ανεπιφύλακτα.

Όλα αυτά τα λέω σαν μαθητής εγώ ο ίδιος (δηλαδή μέχρι πρότινος μέσα στο target group του όλου νήματος).

 

Το Assassination Classroom έχει γραφτεί ξεκάθαρα για παιδιά γυμνασίου/λυκείου, τους "μιλάει" σε προσωπικό επίπεδο, υπάρχουν πολλοί συσχετισμοί και κατανόηση, έχει τρομακτικά πολλά διδάγματα σε όλη του την έκταση (για την εκπαίδευση, για τη ψυχοσύνθεση του ανθρώπου, για τους δεσμούς, για τους φόβους του μέλλοντος κλπ κλπ) και είναι απλώς απίστευτα απορροφητικό. Έχει όλα τα θετικά των μηνυμάτων, της περιπέτειας και του ενδιαφέροντος που θα δείξουν τα παιδιά. Δεν θα αντιμετωπιζόταν σαν "γλυκανάλατο ηθικό ανάγνωσμα" (κάτι που ξενίζει γιατί συνήθως δεν είναι ειλικρινές) από τα ίδια τα παιδιά, θεωρώ.

 

Εν κατακλείδι, είναι ό,τι πρέπει για παιδιά 3ης γυμνασίου και άνω, γιατί είναι σε αυτή τη φάση που θα το εκτιμήσουν τρομερά (μιλάω από προσωπική εμπειρία, έμαθα πάρα πολλά πράγματα που ούτε θα είχα σκεφτεί μόνος μου). Δυστυχώς, έχει μερικά "σόκιν" αστεία σε κάποια κεφάλαια, τα οποία προσωπικά δεν με εντυπωσιάζουν ούτε τα θεωρώ τραγικά σε καμία περίπτωση, αλλά ο κώδικας ηθικής σε σχολεία ίσως να τους απέτρεπε από το να το βάλουν στα ράφια της βιβλιοθήκης, παρά το γεγονός ότι όλο το έργο είναι άριστα δεμένο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35120
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  674
  • Reputation:   3545
  • Achievement Points:  675
  • Days Won:  1
  • With Us For:  1640 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  26

Πριν από 1 ώρα, Tsaklas είπε:

Πολύ ωραίο θέμα συζήτησης όντως. Γενικά πιστεύω Disney, Αστεριξ και Λουκυ Λουκ θα μπορούσαν να μπουν άφοβα στα σχολεία, είναι κατάλληλα για όλες τις ηλικίες.

 

Από εκεί και πέρα, νομίζω το θέμα χάνεται από το πόση δουλειά πρέπει να ρίξει ο κάθε δάσκαλος για να επιλέξει τα κατάλληλα τεύχη από Marvel ας πούμε. Αλλά και πάλι πιστεύω ότι υπάρχουν οπισθοδρομικα άτομα που θα το κατεκριναν. Η αρχή πρέπει σίγουρα να γίνει με αυτά που είπα παραπάνω, για να πάψει τουλάχιστον να θεωρείται το κόμικ ενα ευτελές ανάγνωσμα. 

 

Ένα πράγμα που συζητιέται σε όλα τα σχολεία ανεξαρτήτου μαθήματος και πρέπει πάντα να συζητιέται είναι η Ημέρα κατά του Μπούλινγκ/Νταϊλικιού/Τραμπουκισμού και αυτό το θέμα γενικότερα.

 

Δύο τεύχη της συλλογής σκληρόδετων  GN της Marvel μου έρχονται στο μυαλό:

 

Τεύχος 1:  Amazing Spider-Man: Η Επιστροφή (Amazing Spider-Man: Homecoming)

 

Τεύχος 14: Daredevil: Αναγέννηση (Daredevil: Born Again)

 

Τεύχος 1:

 θα μπορούσε να δωθεί σε μαθητές Γυμνασίου,Λυκείου και ίσως Δημοτικού.Έχει μάλιστα κάτι να πει για το μπούλινγκ στα Αμερικάνικα σχολεία,η δράση και το αποτελεσμά του στο θύμα αν δεν μπορεί να το βοηθήσει κάποιος ή δεν το ακούει κανένας.Ίσως να είναι λίγο δύσκολο να  γίνει δεκτό στο Δημοτικό λόγο της χρήσης και εμφάνισης όπλου στη συγκεκριμένη φάση.Βέβαια δεν τα ωραιοποιεί τα οπλα,αντιθέτως τα επικρίνει.

Εκτός αυτού,είναι κεντρικός χαρακτήρας ο Σπαϊντερ-Μαν,που είναι ευρέως γνωστός,αρετός σε πολλούς και αυτό είναι ένα από τα προβληματά που έχει και δείχνει διαρκώς στις ιστορίες του.Στη συγκεκριμένη κυνηγιέται από έναν αντίπαλο που δεν μπορούσε να τον νικήσει με τίποτα και έφτασε σε σημείο να ρωτάει τον εαυτό του αν θα πεθάνει στο τέλος.Όμως χρησιμοποίησε το μυαλό του και κατάφερε να νικήσει τον άτροτο αντίπαλο.

 

"Και ετσι παιδιά,ο Σπάϊντερ-Μαν νίκησε τον άτροτο Μορλούν με το μυαλό του.Για αυτό αν βρεθείτε ποτέ αντιμέτοποι με έναν νταή που θέλει μόνο να σας υποβαθμίζει,τότε χρησιμοποιήστε το μυαλό σας όπως ο Σπάϊντερ-Μαν και μιλήστε στους δασκάλους για αυτό.Τότε θα δείτε αν είναι όσο άτροτος όσο υπερηφανεύεται πως είναι ή όχι ο νταής."

 

"Ή απλά σπάστε του τα μούτρα" θα έλεγε σίγουρα κάποιος άλλος σε αυτή τη θέση.

 

Τεύχος 14:

Επειδή είναι πιο σοβαρό και σκοτεινό από το τεύχος 1,θα μπορούσε να δωθεί σε πιο μεγάλες ηλικίες,σε μαθητές Λυκείου και ίσως Γυμνασίου.

Ο Daredevil έπεσε στα κατώτερα των κατωτέρων που μπορούσε να πέσει ένας άνθρωπος.Έχασε τη δουλειά του,το σπίτι του,τη θελησή του για ζωή και τη κοπέλα του.

Δεχόταν συνεχώς πιέσεις και δυσφημίσεις (άλλο ένα είδος μπούλινγκ) από τον Kingpin με αποτέλεσμα τα παραπάνω,δέχτηκε βοήθεια από άλλους και μαζί τους κατάφερε να επιστρέψει στα πόδια του.

 

"Και έτσι παιδιά,ο Daredevil ξανασηκώθηκε από τα χαμηλά που τον έριξε ο Kingpin με τη βοήθεια και καλή θέληση μιας καλόγριας.Με αυτό τον τρόπο ορθοπόδησε και νίκησε τον Kingpin.Αυτό μας δείχνει πως αν βλέπουμε κάτι ύποπτο στο σχολείο,ένας μαθητής να δέχεται τραμπουκισμό,καλό είναι να το αναφέρουμε στους δασκάλους ώστε να μπορούν να βοηθήσουν αυτό το μαθήτη που δέχεται μπούλινγκ."

 

Δύο άριστες ιστορίες που στη συγκεκριμένη έκδοση έχουν και εισαγωγικές σελίδες με σχόλια του υπεύθυνου της έκδοσης αλλά και περίληψη των ιστοριών που οδήγησαν σε αυτές.Έτσι,όλοι μπορούν να τις διαβάσουν χωρίς κενά.

Τις προτείνω 100%.

Επεξεργασία από O Φρατζάτος
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5975
  • Group:  Members
  • Topic Count:  4
  • Content Count:  187
  • Reputation:   1767
  • Achievement Points:  208
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5757 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  44

Πολύ ωραίο θέμα, πράγματι. Στο δημοτικό θυμάμαι πως είχα διαβάσει πολλαπλές φορές από την δανειστική βιβλιοθήκη ( Ηράκλειο Αττικής μέσα 80ς ), το Θαυμαστό Κόσμο των Γνώσεων που συνδύαζε θαυμάσια, διάφορα γνωστικά αντικείμενα με υπέροχη εικονογράφηση Disney. Σίγουρα υπάρχουν αρκετά κόμικ που θα μπορούσαν να έχουν θέση σε βιβλιοθήκες σχολείων, αλλά νομίζω πως ,για τα δημοτικά τουλάχιστον, τα πλέον κατάλληλα - πέρα από μεταφορές λογοτεχνικών έργων - προέρχονται από τον κόσμο της του Μίκυ και των παπιών.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2322
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  4346
  • Reputation:   33858
  • Achievement Points:  4413
  • Days Won:  97
  • With Us For:  6156 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  45

Τα πρόσφατα Μικυ Μαους πάντως είναι καταπληκτικά σε αυτόν τον τομέα. Έχω διαβάσει ιστορίες οικολογίας, ιστορίες για τη σωστή χρήση του ίντερνετ, ιστορίες για το μπουλινγκ κ.α. Μια καταπληκτική ιστορία για τον εφηβικό εκφοβισμό που δεν θυμάμαι πως τη λένε είχε να κάνει με τα παπάκια που είχαν έναν φίλο εκφοβιστη και η όλη ιστορία ήταν στο να αναδείξει το γιατί ένα παιδί γίνεται εκφοβιστης. Στο τέλος δε που βρήκαν την πηγή του κακού (οι γονείς του παιδιού του ασκούσαν πίεση και αυτό με τη σειρά του την έβγαζε στα άλλα παιδιά) τη θεραπευσαν και έγιναν φίλοι. Φοβερή ιστορία. 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  20685
  • Group:  Administrator
  • Topic Count:  754
  • Content Count:  12905
  • Reputation:   94399
  • Achievement Points:  9268
  • Days Won:  427
  • With Us For:  4623 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  42

Καλώς ή κακώς υπάρχει ακόμα μία μικρή προκατάληψη όσον αφορά την καταλληλότητα των κόμικς στα παιδιά. Πολλές φορές έχω ακούσει φίλους μου να λένε στα παιδιά τους να αφήσουν τα "μικυμάου" και να πιάσουν κάποιο βιβλίο (όταν, φυσικά, ξεκολλάνε από το tablet!). Αυτό πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει. Υπάρχουν τόνοι από καλές εικονογραφημένες ιστορίες που μπορούν να επιμορφώσουν είτε με την παροχή της κλασικής γνώσης-πληροφόρισης (Κλασικά εικονογραφημένα, μυθολογία κ.ά.), είτε με την ενίσχυση της φαντασίας (πχ τα Disney ή τα υπερηρωικά).

 

Για το Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν νομίζω να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με το να δοθούν στα παιδιά οι τόμοι από την συλλογή της Marvel (εντάξει, ίσως όχι όλοι), αλλά για τα παιδιά του Δημοτικού νομίζω ότι τα Disney θα πρέπει να διεκδικήσουν την μερίδα του λέοντος.

 

Να πω κι ένα αληθινό περιστατικό. Αυτό το καλοκαίρι ήμουν στην Καλαμάτα μαζί με τους κουμπάρους μου και μιλώντας με την βαφτισιμιά μου (η οποία πηγαίνει στην Τρίτη Δημοτικού) η κουβέντα ήρθε στα κόμικς. Της είπα για την συλλογή μου και μου είπε ότι στο σχολείο τους ο δάσκαλος των καλλιτεχνικών τους έβαλε σαν εργασία να φτιάξουν το δικό τους κόμικ, το οποίο θα σελιδοποιηθεί και θα γίνει φυλλάδιο! Πολύ καλή κίνηση, σκέφτηκα. Μπράβο στον δάσκαλο! :clap2:

 

Όπως και να έχει, τα κόμικς πρέπει (και θα πρέπει) να χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση της νεολαίας. Είναι ένα μέσο που εξάπτει την φαντασία, διαμορφώνει τον λόγο και...διασκεδάζει. :)

 

 

:beer5:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  9146
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  116
  • Content Count:  1734
  • Reputation:   12511
  • Achievement Points:  1734
  • Days Won:  13
  • With Us For:  5491 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  28

Πραγματικά είναι πολύ ενδιαφέρον θέμα!

 

Εξ όσων θυμάμαι, στο βιβλίο Έκφραση-Έκθεση της Β' Λυκείου υπήρχε θεματική που αφορούσε στα κόμικς. Παράλληλα θυμάμαι να διαδίδονται κείμενα εν είδει υποστηρικτικού υλικού, τόσο από τους καθηγητές του σχολείου όσο και από φροντιστηριάδες, με απόψεις τύπου "Ντόναλντ Ο Απατεώνας", στο πλαίσιο της πεπατημένης τακτικής παράδοσης του μαθήματος όπου διερευνώνται τα "θετικά" και τα "αρνητικά" κάθε θέματος που συζητείται, συνήθως ισομερώς - έτσι, ακόμα κι αν δεν υπάρχουν αρνητικά, πρέπει να τα εφεύρουμε! Θυμάμαι να ακούγονται πράγματα, όπως ότι "ο θείος Σκρουτζ προάγει μεν τις αξίες της εξοικονόμησης, του μέτρου και της αποφυγής της σπατάλης, από την άλλη όμως την υπερσυσσώρευση πλούτου, ακραία έκφανση του καπιταλισμού, και την τσιγκουνιά" (!). Και φυσικά άλλα πολλά, όπως τα κλασικά περί υποβιβασμού του γραπτού λόγου, επιφανειακής προσέγγισης της πραγματικότητας, βίας και αρνητικών στερεοτύπων κλπ. τα οποία έσπευδα να ανασκευάζω, στο βαθμό που μπορούσα. Φυσικά, πολλοί καθηγητές δε δίναν μεγαλύτερη σημασία, αφού (εύλογα ίσως) δεν είχαν το απαραίτητο γνωστικό/πληροφοριακό υπόβαθρο, ενδεχομένως και να αντιμετώπιζαν το συγκεκριμένο (αντισός, είναι η αλήθεια) θέμα ως μέρος της ύλης που έπρεπε απλά να φύγει. Σε πολλά σχολεία και φροντιστήρια, μάλιστα, δε διδασκόταν καν!

 

Στην Α' Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος "Ερευνητική Εργασία (Project)", η ομάδα μου είχε το θέμα "Ψυχαγωγία: πολυτέλεια ή ανάγκη". Εκείνη την περίοδο, με παρότρυνση της φιλολόγου μου, είχα αρχίσει να στέλνω κείμενά μου -συνεντεύξεις ή αρθράκια που ως τότε δημοσίευα στο παρόν forum- σε διάφορα τοπικά έντυπα του Βόλου, για να δημοσιευτούν. Η εφημερίδα "Θεσσαλία" μου είχε ζητήσει να φιλοτεχνήσω ένα τετρασέλιδο αφιέρωμα για τα κόμικς (το βρίσκετε εδώ, εδώ, εδώ και εδώ), το οποίο, όπως καταλαβαίνετε, προκάλεσε ρίγη συγκίνησης στην καθηγήτρια, η οποία και το παρουσίασε στην τάξη την επόμενη μέρα: το θέμα της δικής μου συνεισφοράς στην εργασία είχε πλέον κλείσει. Ακολουθώντας τις υποδείξεις της, φιλοτέχνησα ένα συμπτυγμένο κείμενο για την αναφερθείσα εργασία, το οποίο και δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του πρότζεκτ, μαζί με τα κείμενα των συμμαθητών μου, που αφορούσαν κυρίως "λαϊκές" μορφές ψυχαγωγίας.

Οφείλω να πω ότι η εν λόγω επιδραστικότατη καθηγήτρια έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της δημοσιογραφικής μου ιδιότητας - πάντα ενθαρρυντική, υποστηρικτική, γεμάτη ιδέες και προτροπές, μου έδινε τον αέρα να αναπτύξω τα ενδιαφέροντά μου και τις όποιες κλίσεις μου, καθιστώντας αμφότερα κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπόδειγμα εκπαιδευτικού!

 

Μόλις πριν λίγες ημέρες, ανακάλυψα πως το εν λόγω πρωτόλειο κείμενο του 2012, αξιοποιείται από την εγκεκριμένη από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας εκπαιδευτική ομάδα "Πολύτροπη Γλώσσα", ως υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκφραση-Έκθεση) στο Λύκειο! Μπορείτε να το δείτε ΕΔΩ.

Μάλιστα, μετά το κείμενο ακολουθούν και ασκήσεις:

 

Παράθεση
  1. Ο Γιάννης Ιατρού στο κείμενο Κόμικς: Η 9η Τέχνη – μία ευπρόσιτη μορφή ψυχαγωγίας χαρακτηρίζει τα κόμικς ευπρόσιτη μορφή ψυχαγωγίας. Με ποια επιχειρήματα στηρίζει τη θέση του;
  2. Για ποιους λόγους θεωρεί ο Ιατρού ότι έγιναν τα κόμικς αποδεκτά στη χώρα μας; Θα μπορούσατε να προσθέσετε κι άλλους λόγους;
  3. Οργάνωση project: Ο Γ. Ιατρού αναφέρεται στη μεγάλη ποικιλία των κόμικς. Χωριστείτε σε ομάδες και επιχειρήστε να κάνετε μια έρευνα στην ελληνική αγορά. Σε ποιες γενικότερες κατηγορίες θα εντάσσατε το κόμικς που κυκλοφορούν; Καταγράψτε τα σημαντικότερα κόμικς ανά κατηγορία και παρουσιάστε τα στην τάξη σας με ένα πολυτροπικό κείμενο της επιλογής σας.
  4. Τα κόμικς ονομάστηκαν 9η τέχνη. Γιατί; Τι επίδραση έχουν σε μικρούς και μεγάλους;
  5. Με θέμα Τα κόμικς ως επικοινωνιακό μέσο να συζητήσετε για το περιεχόμενό τους, τους ήρωες, τη γλώσσα τους και την αφηγηματική τους δυνατότητα.
  6. Επιχειρήστε να δημιουργήσετε το δικό σας κόμικ. Οι οδηγίες στις παρακάτω διευθύνσεις μπορεί να σας φανούν χρήσιμες:
    http://www.schoolessons.gr/data-general/stories/docs/comics/creating-comics.pdf

 

Παρόλο που είναι ακόμα σε κάπως πρώιμο στάδιο, προσπάθειες σαν αυτές νομίζω είναι σίγουρα ενθαρρυντικές για όλους εμάς που θεωρούμε απαραίτητο τα κόμικς να αξιοποιούνται ποικιλοτρόπως στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ανάλογα με τη βαθμίδα εκπαίδευσης και τις ηλικίες στις οποίες απευθύνεται: π.χ. τα παιδιά του Δημοτικού μπορούν να παρακινηθούν στο διάβασμα και την εξοικείωση με το γραπτό λόγο -ενίοτε και να βελτιώσουν το λεξιλόγιό τους, να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο κάθε λογής χρήσιμα πράγματα (από Ιστορία και Οικονομία, μέχρι Φυσική και Βιολογία), ενώ τα παιδιά μεγαλύτερων ηλικιών να αρχίσουν να τα αναλύουν ως μορφή Τέχνης, να διερευνούν τις διαφορετικές δυνατότητες που παρέχει το Μέσο, την ποικιλία αφηγηματικών και εικαστικών τεχνικών και, γιατί όχι, να παροτρυνθούν να δημιουργήσουν τα δικά τους κόμικς!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  34012
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  204
  • Reputation:   1291
  • Achievement Points:  225
  • Days Won:  0
  • With Us For:  1862 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  37

Εξαιρετική όλη η τοποθέτηση σου @JohnnyMZ και άκρως κατατοπιστική για το πως μπορούν να αξιοποιηθούν τα κόμικ στον χώρο της εκπαίδευσης. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα τέτοιων εκπαιδευτικών, οι οποίοι πραγματοποιούν ανάλογες δράσεις και τα αποτελέσματα είναι πραγματικά άξια συγχαρητηρίων. Θέλω λιγάκι να σταθώ σε αυτό που έγραψες στο τέλος, στο ότι "τα παιδιά του Δημοτικού μπορούν να παρακινηθούν στο διάβασμα και την εξοικείωση με το γραπτό λόγο -ενίοτε και να βελτιώσουν το λεξιλόγιό τους, να μάθουν με διασκεδαστικό τρόπο κάθε λογής χρήσιμα πράγματα". Αυτό είναι και το δικό μου ακριβώς σκεπτικό, ότι δηλαδή τα κόμικ μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας προθάλαμος στον ευρύτερο χώρο της λογοτεχνίας ειδικότερα για τις μικρότερες ηλικίες. Διαβάζει ένας μαθητής της διασκευή του "Στα Μυστικά του Βάλτου" της Δέλτα και μετά ψάχνει να βρει και το πρωτότυπο. Και μετά ακολουθούν και άλλα βιβλία της Δέλτα, και άλλων συγγραφέων και πάει λέγοντας. 

Να σημειώσουμε επίσης πως θα ανοίξει ένας καινούργιος, θαυμαστός κόσμος για πολλά παιδιά τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα (οικονομική είτε λόγω διαμονής σε χωριό ή μικρή επαρχιακή πόλη) να έχουν πρόσβαση στον όμορφο κόσμο της 9ης Τέχνης. 

Αναμφίβολα, πρέπει να υπάρξει μια διαλογή και μια ομαδοποίηση στα κόμικ τα οποία θα βρεθούν στις σχολικές προθήκες τουλάχιστον στις μικρές εκπαιδευτικές βαθμίδες. Εκεί πιστεύω τα Disney αλλά και αρκετά BD θα λειτουργούσαν όχι μόνο ψυχαγωγικά αλλά και διδακτικά. Στις μεγαλύτερες βαθμίδες, πιστεύω πως η ομπρέλα ανοίγει σε επίπεδο επιλογών μιας και τα παιδιά έχουν την κριτική ικανότητα να διακρίνουν την υπερβολή, το χιούμορ κτλ

Επειδή πάντως στην Ελλάδα τα πάντα λειτουργούν με γραφειοκρατία, θα πρέπει να γίνει ειδική διαβούλευση για να ανοίξουν οι σχολικές βιβλιοθήκες στην 9η Τέχνη.  Μια επιτροπή από εκπροσώπους δημιουργών και εκδοτικών οίκων θα μπορούσε να επιχειρηματολογήσει υπέρ αυτής της πρότασης. 

Επεξεργασία από Θεόδωρος
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  30580
  • Group:  Members
  • Topic Count:  45
  • Content Count:  1828
  • Reputation:   13127
  • Achievement Points:  1938
  • Days Won:  7
  • With Us For:  3406 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  41

Στο Δημοτικό Σχολείο της κόρης μου έχουν στη βιβλιοθήκη τους όλη τη σειρά του Μίκυ Εξερευνητής και ίσως και μερικά άλλα κόμικς (Φρουτοπία??).

 

Τον περασμένο μήνα διδάχτηκαν αποσπάσματα από τη Μαφάλντα (στη Β' τάξη) και έμαθαν και καμιά δεκαριά βασικούς ήρωες από γνωστά -στην Ελλάδα- κόμικς (Λούκυ Λουκ, spider-man, πουλιά του Αρκά, κλπ). Η δασκάλα ρώτησε αν κάποιο παιδί έχει κόμικς, η κόρη μου είπε ότι ο πατέρας της κάνει συλλογή, πήρε στο σχολείο κάνα-δυο κιλά κόμικς, Μίκυ, Ποκαχόντας, Κλασσικά εικονογραφημένα του 1821, και άλλα, (από τα διπλά μου εννοείται) και τα είδε η τάξη.

 

Επίσης, μέσα στο βιβλίο των Ελληνικών πήρε το μάτι μου και μια εικόνα του Σκρουτζ!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  35207
  • Group:  Members
  • Topic Count:  5
  • Content Count:  347
  • Reputation:   2941
  • Achievement Points:  352
  • Days Won:  3
  • With Us For:  1625 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Πάρα πολύ ωραίο και ενδιαφέρον το θέμα που συζητάτε! Σε ό,τι έχετε πει παραπάνω με βρίσκεται απολύτως σύμφωνο. Και εγώ πιστεύω ότι για τις τάξεις του δημοτικού, τα κόμιξ της Ντίσνεϋ μαζί με τα BD (δεν τα έχω διαβάσει, έχω δει μόνο τα αντίστοιχα κινούμενα σχέδια, των οποίων και λογικά οι ιστορίες έχουν παρθεί από τα αντίστοιχα κόμιξ) είναι τα πλέον κατάλληλα. Για το γυμνάσιο-λύκειο θα μπορούσαν να διαβαστούν και κάποιες ιστορίες του Αρκά (όταν το παιδί βρίσκεται σε μία φάση εξερεύνησης-"επανάστασης"), αλλά και κόμιξ της Μάρβελ και της DC. Κάποια από τα κόμιξ της Μάρβελ και της DC θα μπορούσαν να διαβαστούν και από τις τάξεις του δημοτικού.

 

Επίσης θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν και τα μάνγκα μαζί με αυτά που έχουν ήδη αναφερθεί. Το πρώτο μάνγκα που μου έρχεται στο μυαλό που θα μπορούσε να διαβαστεί από τις τάξεις του λυκείου είναι το Ακίρα. Θα μπορούσαν από αυτό τα παιδιά να πάρουν μηνύματα για την φιλία, την χρήση των ναρκωτικών, την διαφθορά, καθώς και για τις καταστροφικές συνέπειες που μπορεί να προκληθούν από τον άνθρωπο, όταν αυτός λειτουργεί εγωιστικά και εκδικητικά.

 

Παίρνοντας πάσα από τον φίλο @O Φρατζάτος σχετικά με το ποστ του για τα κόμιξ που προβάλλουν-αντιμετωπίζουν τον εκφοβισμό και θα μπορούσαν να διαβαστούν από τα παιδιά, σκέφτηκα και εγώ δύο κόμιξ για κάποια άλλα παρόμοια θέματα. Φυσικά και δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω τις ιστορίες των Uncanny Χ-ΜΕΝ που έχουν γραφτεί από τον Κρις Κλέρμοντ, οι οποίες πραγματεύονται καίρια ζητήματα όπως αυτά του ρατσισμού, της διαφορετικότητας και της μισαλλοδοξίας. Πιστεύω ότι ήδη από τις τάξεις του δημοτικού τα παιδιά θα μπορούσαν να διαβάζουν αυτές τις ιστορίες (κυρίως αυτές που έγραψε ο Κλέρμοντ στα '70s), με την πιο αντιπροσωπευτική αυτών, το graphic novel God Loves, Man Kills. Επιπλέον ο τόμος Χαλκ: Σιωπηλές Κραυγές από την συλλογή της Χασέτ, θα μπορούσε να διαβαστεί από τους φοιτητές (νομικά δεν θεωρούνται παιδιά, αλλά εγώ θα τους συμπεριλάβω στο target group) που σπουδάζουν ψυχολογία, όπου θα μπορούσαν να αναλύσουν το πως ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με τους δαίμονές του.

 

Αλλά για να μην αφήσουμε και τα νήπια παραπονεμένα, πιστεύω ότι τα κόμιξ όπως το Μπόλεκ και Λόλεκ και Η Μικρή Λουλού (αν και δεν γνωρίζω πόσα έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν και αν υπάρχουν στα ελληνικά) είναι ότι πρέπει. Το σκίτσο λέει από μόνο του την ιστορία χωρίς το παιδί να χρειάζεται να διαβάσει τα μπαλονάκια.

 

Τέλος να αναφέρω μία προσωπική στιγμή που θυμήθηκα διαβάζοντας το ποστ του @apetoussis82. Όταν πήγαινα έκτη δημοτικού, με αφορμή μία άσκηση που κάναμε στο μάθημα της γλώσσας και σε συνδυασμό με την κυκλοφορία της Φρουτοπίας από κάποια εφημερίδα, είχαμε κανονίσει όλα τα παιδιά από το τμήμα μας μαζί με τον δάσκαλό μας (την έπαιρνε και αυτός) μία μέρα, όπου θα έφερνε ο καθένας μας (όποιος ήθελε) από ένα τεύχος αυτού του κόμιξ. Έτσι εκείνη την μέρα στην ώρα της γλώσσας, λέγαμε τους λόγους που είχαμε επιλέξει να φέρουμε το συγκεκριμένο τεύχος και γενικά το τι βρίσκαμε ενδιαφέρον σε αυτήν την ιστορία. Και νομίζω πως όλοι θυμάστε ότι στο δημοτικό το μάθημα της γλώσσας είναι δίωρο. Δύο ολόκληρες ώρες συζητώντας και αναλύοντας τα κόμιξ... Ήταν μία πραγματικά μαγευτική στιγμή!

Επεξεργασία από kaneda
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.