Jump to content

Ο Αρκάς και η πολιτική ορθότητα [Τσαλαπάτης Θωμάς, efsyn.gr, 24/08/2019]


Recommended Posts

Νομίζω πως δεν θα συγκατέλεγα τον εαυτό μου ανάμεσα σ' αυτούς που έχουν απαίτηση από ανθρώπους ή καλλιτέχνες, που κάποτε τους συγκίνησαν ή έστω τους έκαναν να γελάσουν, να μην τους απογοητεύσουν στην πορεία. Πιστεύω πως ένα έργο έχει την αυτοτέλειά του. Τόσο από τα έργα που θα το ακολουθήσουν όσο και από τον ίδιο τον δημιουργό. Νομίζω πως η κουλτούρα της προδοσίας δεν μου λέει -και δεν θέλω να μου λέει- κάτι. Η λέξη ξεπούλημα, η δίκαιη ή άδικη καταδίκη δεν είναι αυτό που αναζητούμε. Μεγαλώσαμε μέσα σ' αυτό. Το βαρεθήκαμε. Και μάθαμε να μένουμε ικανοποιημένοι ακόμα και με την ανάμνηση. Δεν δικαιολογώ. Προσπαθώ να περιγράψω μια εξάντληση του φορέα των απαιτήσεων. Και λίγο να τονίσω πως οι άνθρωποι που συνεχίζουν με την ίδια συνέπεια και την ίδια ένταση το έργο τους δεν επιτελούν κάτι αυτονόητο και κατακτημένο. Αλλά καταφέρνουν μια ισόπαλη διαδικασία με διαρκή ένταση. Και αυτό είναι εντυπωσιακό και ποτέ αυτονόητο.

 

 

ark.thumb.jpg.3c610967387841c0657275b445c4a9b1.jpg

 

 

Ο Αρκάς σε καμία περίπτωση δεν είναι ένας από αυτούς. Εδώ και καιρό έχει υποπέσει στο μεγαλύτερο καλλιτεχνικό σφάλμα στο οποίο μπορεί να υποπέσει ένας κωμικός καλλιτέχνης. Και δεν αναφέρομαι στην ξαφνική πολιτική επιφοίτηση που, όσο ξένη και να μου είναι, δεν νομίζω πως με ενοχλεί τόσο. Το βασικό πρόβλημα είναι πως δεν είναι πια αστείος. Και αυτό δεν είναι μια υποκειμενική απόφανση. Το σχέδιο έχει γίνει πρόχειρο, πολλές φορές copy paste, οι χαρακτήρες των σχεδίων έχουν καταλήξει δισδιάστατες καρικατούρες χωρίς βάθος, που στην καλύτερη περίπτωση εκφράζουν εμμονές (και όχι πραγματικά αφηγηματικά χαρακτηριστικά), στη χειρότερη είναι απλώς γεμάτα στόματα που εκφράζουν άδειες φράσεις, τα αστεία είναι ανιαρά λογοπαίγνια, χωρίς ειρωνεία ή αυτοσαρκασμό, χωρίς τα στοιχεία αυτά που είναι απαραίτητα σε κάθε κωμική στιγμή: την ανατροπή και το τσαλάκωμα. Το χιούμορ έχει γίνει προβλέψιμο, όχι επειδή επαναλαμβάνει παλαιότερα μοτίβα, αλλά ακριβώς γιατί αποκλίνει από αυτά. Γιατί είναι μια κοινότοπη πλακίτσα που το μόνο που δικαιολογεί την εικονογράφησή της είναι η υπογραφή του δημιουργού της.

 

Όλες αυτές οι παθογένειες έγιναν εκκωφαντικές στα τελευταία σκίτσα του δημιουργού. Μαζί με μια γενναία δόση μικροψυχίας, κακογουστιάς και νοηματικής αφυδάτωσης. Μιλώ για τη στρατευμένη επίθεση στο πολιτικά ορθό με την εμμονή του φανατικού και την κομψότητα του φονταμενταλιστή. Και βεβαίως χωρίς ίχνος κωμικής έμπνευσης. Τα τελευταία σκιτσάκια του Αρκά είναι απλώς θέση. Και μάλιστα μια θέση παρωχημένης θέασης του φεμινισμού της δεκαετίας του '80 και αναπαραγωγή στάσεων και αντιλήψεων της σύγχρονης alt-right ακροδεξιάς ιδεολογίας. Όταν αφαιρέσεις την κωμωδία από την πολιτική γελοιογραφία, καταλήγεις απλώς να κάνεις προπαγάνδα. Αλλά ακόμα και η θέση που υπερασπίζονται τα σκίτσα είναι για κλάματα. Για έναν απλό λόγο. Σε μια χώρα που οι δολοφονίες γυναικών και η ενδοοικογενειακή βία είναι καθημερινές πρακτικές, σε μια χώρα που μπορεί να γίνει δημοσίως συζήτηση για το αν η ενδυμασία της γυναίκας επιφέρει τον βιασμό της, σε μια χώρα όπου ακόμα και θεσμικά υπάρχουν μόνο 5 γυναίκες σε υπουργικές θέσεις είναι ανέκδοτο να μιλάς όχι για κυριαρχία της πολιτικής ορθότητας, αλλά ακόμα και για την ύπαρξή της.

 

Στην Ελλάδα το επίπεδο της πολιτικής ορθότητας φτάνει στο όριο του να μη ρεύεσαι δημοσίως ή να μην κατουράς την πόρτα του γείτονα (τουλάχιστον τη μέρα). Δεν διαφέρει από τη στοιχειώδη ευγένεια ή τους απαραίτητους τρόπους συμπεριφοράς. Είναι γελοίο να μιλάς για περιορισμό της ελευθερίας της έκφρασης από την πολιτική ορθότητα σε μια χώρα που το «Μακελειό» κυκλοφορεί έξω ελεύθερο. Γιατί η συζήτηση γύρω από την πολιτική ορθότητα αντλεί την ουσία της ανάλογα με τον χρόνο και τον χώρο στον οποίο διατυπώνεται. Κόντρα στο πολιτικά ορθό μπορεί να υπάρξει κριτική από τα αριστερά και κριτική από τα δεξιά, κριτική από γλωσσολογική ή από φιλοσοφική σκοπιά. Αυτό όμως που είναι απόλυτη προϋπόθεση για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι η ύπαρξη και η εφαρμογή της πολιτικής ορθότητας. Εδώ όμως δεν βρισκόμαστε μπροστά σ' αυτό. Εδώ βρισκόμαστε μπροστά στην κατασκευή ενός ανύπαρκτου περιορισμού με στόχο την αυτοθυματοποίηση. Έναν χλευασμό των δικαιωμάτων της γυναίκας, των ομοφυλόφιλων, των περιορισμένων στο όνομα της προσωπικής αχαλίνωτης ελευθερίας τού «έτσι γουστάρω». Μια επίδειξη ισχύος ενός ατόμου που, ενώ κλαψουρίζει για τον περιορισμό της ισχύος του, στην πραγματικότητα την επεκτείνει μέχρι το όριο της άνευ όρων καφρίλας. Και οι αντιδράσεις που έχουν επιφέρει αυτά τα γελοία σχέδια δεν είναι μόνο πολιτικές. Είναι και ορθές.

 

 

 

 

Και το σχετικό link...

  • Like 5
  • Disagree 2
  • Respect 1
  • Read 1
Link to comment
Share on other sites

Το έβαλα εδώ γιατί αυτό το αρκαδοάρθρο δημοσιεύτηκε σήμερα:

 

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία.

 

Με το συγκεκριμένο στριπ ο Αρκάς αποδεικνύει πλέον με κάθε επισημότητα ότι είναι ***** και ότι απευθύνεται αποκλειστικά σε άτομα μειωμένης κατανόησης και ευφυΐας και ας παρεξηγηθεί όποιος θέλει. Αν ήθελε να "σατιρίσει" (πανάθεμα τον) την πολιτική ορθότητα ας ήξερε ότι η "Ρόζα" θα υπερασπιζόταν φανατικά το δικαίωμα του Αποστόλη να επιλέξει αυτός το όνομα που θέλει να τον φωναζουν, ότι θα απεχθάνονταν την άσκηση βίας προς τον άλλο και φυσικά θα του έλεγε ότι "όπως εσύ δε θες να σε λένε Αποστολία κι εσύ μην τον λες χοντρό". Όπως θα έλεγα κι εγώ στο γιο μου. Ελπίζω ο κος Ευδαίμων να μην έχει παιδιά, τρέμω με τη διαπαιδαγώγηση που θα τους έχει όπως επίσης τρέμω με τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών όλων των αχαρακτήριστων που τους αρέσουν αυτές οι αηδίες.

  • Like 5
  • Disagree 2
  • Thanks 4
  • Read 1
Link to comment
Share on other sites

Δυστυχως, και δεν θέλω να μιλήσω για τον Αρκά τώρα,έξι χρόνια τώρα που είμαι στο φόρουμ και διαβάζω όλα τα άρθρα από παιδιά που ποστάρουν,πρώτη φορά έχω δει τέτοιες εκφράσεις από ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΟΥΣ ανθρώπους που έχουν ρίξει στην πυρά έναν καλλιτέχνη,που ενταξει δεν είναι αρεστός προς αυτούς αλλά δεν τους βρίζει ή δεν μιλάει έτσι για τις προσωπικότητές τους.Μπορεί ο Αρκάς να σατυρίζει άτσαλα ή να μιλάει κάπως άκομψα,αλλά επειδή θίγει την νοοτροπία αυτών των ανθρώπων και μόνο,γιατι πώς να το κάνουμε και οι ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΟΙ δεν έχουν πάντα δίκιο,δέν θίγει όμως την προσωπικότητα τους ή το στενότερο περιβάλλον τους,εκείνοι βρίζουν τα σκίτσα την προσωπικότητά του και κατ'επέκταση και αυτούς που είναι λίγοι αυτό είναι σίγουρο,πού τον υπερασπίζονται και τους αρέσει το έργο του.Νομίζω είναι λίγο άκομψο και δεν ταιριαζουν σε αυτό το φόρουμ κουβέντες που είναι βρισιές και προσβάλουν έναν κλλιτέχη που πώς να το κάνουμε παιδιά και ας μην αρέσει αυτό,έχει κάνει μία μεγάλη πορεία και σχεδόν κανένας δεν μπορεί να τον μιμιθεί, μην το ξεχνάμε.Πιστέυω ότι στο τέλος και τα παιδιά της Διοικιτικής Ομάδας θα επαναφέρουν τα πράγματα εκεί που είναι και οι ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΟΙ θα σκεφτούν ποιο ψύχραιμα αλλά και αυτοί που τον υποστηρίζουν θα αναθεωρίσουν την κατάσταση.Αυτά!!

  • Like 1
  • Disagree 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Έχει αρχίσει η διαβολοβδομαδα του Αρκά . Δέχεται επιθέσεις απο παντου με καθε δικαιολογία . Σίγουρα κανει κοιλιά στο χιούμορ του αλλα γράφονται και πολλα άκυρα για τον Αρκά . Ειμαι περίεργος να δω που θα παει η ιστορία . Χεχε 

 

Link to comment
Share on other sites

Θα μπορούσες να γράψεις έστω και μισό επιχείρημα προς υπεράσπιση ή αντιλογο, αντί να λες αερολογίες χωρίς επιχειρήματα όμως. Και εσύ και ο από πάνω σου. :) More than welcome που λένε και στη Θάσο. Καλώς ή κακώς εδώ δεν είναι το Official Page of Arkas αλλά το greekcomics όπου ο διάλογος γίνεται με επιχειρήματα. :) 

 

Και να μου επιτρέψετε μία διευκρίνηση και μία απάντηση. Το γαλάζιο στο όνομά μου και η Άρυα Σταρκ κάτω από το άβατάρ μου δεν είναι γιατί μου παν καλέ τα μπλε, αλλά γιατί είμαι μέλος της Δ.Ο. Άρα δεν ξέρω ποιος θα επιληφθεί για μένα. Παρακαλώ εφόσον δε σας καλύπτω να στείλετε τις ενστάσεις σας στους ιδιοκτήτες και διευθύνοντες του παρόντος (οι τύποι με τα κόκκινα) που μου έδωσαν αυτό το όμορφο γαλάζιο χρωματάκι, ώστε να μου το πάρουν πίσω εφόσον τους πείσετε προφανώς. :)

 

Και η απάντηση: Όχι γιατί περιμένω να τη δεχθεί κάποιος, αλλά γιατί υποθέτω (και εύχομαι) ότι κάποιοι διαβάζουν καλόπιστα και θα ήθελαν κάποια απάντηση με επιχειρήματα: ο παρακάτω ισχυρισμός είναι όχι απλά ανακριβής, αλλά θα έλεγα ότι βρίσκεται στα όρια του ψεύδους πράγμα που όμως δεν το δέχομαι γιατί δε δέχομαι ότι δεν έγινε καλόπιστα: 

5 ώρες πριν, deadneighbours είπε:

Μπορεί ο Αρκάς να σατυρίζει άτσαλα ή να μιλάει κάπως άκομψα,αλλά επειδή θίγει την νοοτροπία αυτών των ανθρώπων και μόνο

Δεν ήξερα ότι το πάχος ή η ασχήμια δείχνει νοοτροπία. Αυτό και μόνο. 

 

ΥΓ Δεν είμαι πολιτικά ορθός, έγραψα ποια θα ήταν η πάγια θέση ενός πολιτικά ορθού. Πριν απαντήσουμε, ας σιγουρευτούμε ότι καταλάβαμε τι διαβάσαμε :) 

  • Like 3
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν θα ήθελα να συνεχίσω την κουβέντα γιατί δεν ταιριάζει με το κλίμα του φόρουμ,έτσι και αλλιώς δεν βγάζει πουθενά,όσο για τον φίλο Kurdy Malloy ήθελα να του πώ ότι τα παίρνει όλα πολύ σοβαρά,ένα φόρουμ είναι, ο καθένας έχει τις απόψεις του.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.