Μετάβαση στο περιεχόμενο

Mister NO - Το Φάντασμα Της Όπερας (Tiziano Sclavi - Roberto Diso) [Αγγελής Ίωνας, comicstrends.blogspot.com, 22/10/2018]


Ionas Aggelis

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  32483
  • Group:  Members
  • Topic Count:  35
  • Content Count:  373
  • Reputation:   3726
  • Achievement Points:  373
  • Days Won:  3
  • With Us For:  2292 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  21

"Αλλά το παρελθόν επιστρέφει... πάντα επιστρέφει... μου φαίνεται ότι όλα είναι όπως τότε... και ίσως η αλήθεια να λάμψει!" - Ντε Αντραντέ
PicsArt_10-17-11_02_37.thumb.jpg.7df4e48cde10ebd8591f6e6be374b2cd.jpg
Ο Tiziano Sclavi μέσα από την συνεργασία του με τον οίκο Bonelli, έδωσε στο Ιταλικό κοινό (και κατ’ επέκταση σε όλο το κόσμο) μερικές από τις μοναδικότερες ιστορίες που έχουν γραφτεί ποτέ. Μετά τον Zagor λοιπόν, αναλαμβάνει τον «αδελφό» του, Mister NO! Σήμερα, θα μιλήσουμε για την 2η ιστορία του ήρωα που έγραψε, και δημοσιεύθηκε στα ιταλικά νούμερα 95 και 96, το Καλοκαίρι του 1982, με τον τίτλο «ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ»! Στην Ελλάδα την διαβάσαμε στα τεύχη #14 έως #16 του περιοδικού Ζαγκόρ. Εξελίσσεται σε 154 σελίδες, με το σενάριο να το υπογράφει ο Tiziano Sclavi, σε σχέδιο τουRoberto Diso.

Οι ιταλικές εκδόσεις της ιστορίας


Το θέατρο της όπερας στο Μανάους ανοίγει ξανά τις πόρτες του μετά από 15 χρόνια, για να φιλοξενήσει το θεατρικό έργο Ριγκολέττο, το τελευταίο που φιλοξενήθηκε στο θέατρο πριν το κλείσιμό του. Το κάστ της όπερας του Βέρντι καταφτάνει με την σοπράνο Μαρία Αργκέντας να λάμπει ακριβώς όπως πριν τόσα χρόνια. Μοναδική απώλεια του πρώτου καστ είναι ο Έρικ Μάελστορμ, που μετά την ξαφνική του εξαφάνιση θεωρείται νεκρός. Σε ένα παιχνίδι της μοίρας οι προκαταλήψεις των κατοίκων της Μανάους βγαίνουν αληθινοί, με το στοιχειωμένο θέατρο να δείχνει τα στοιχειά του, με το "φάντασμα της όπερας" να κάνει την εμφάνισή του, δημιουργώντας ταραχή και σπέρνοντας τον τρόμο!

Η ιστορία, και μόνο από τον τίτλο, φέρνει στο μυαλό το φημισμένο ομώνυμο βιβλίο/θεατρικό έργο του Gustin Leroux (1909), και όχι λανθασμένα. Η ιστορία αποτελεί ουσιαστικά μία παρωδία του φημισμένου έργου με πολλά στοιχεία να είναι παρμένα από αυτήν. Συγκεκριμένα, ο μασκοφόρος εκτελεστής, ή αλλιώς το "φάντασμα της όπερας", δεν είναι άλλως από τον Έρικ, χαρακτήρας της ιστορίας αυτής αλλά και του βιβλίου. Μία αλλαγή που έγινε στους χαρακτήρες του βιβλίου είναι πως ηChristine Daae στο κόμικς ονομάζετε Maria Argedas, ο Persian στην ιστορία έχει το όνομα Isidro και ο σύζυγος της Christine, Ραούλ, εδώ ονομάζεται Λιζάρντο. Αυτό οφείλεται στο ότι ο χαρακτήρας έπρεπε να είναι Λατίνοι, σε αντίθεση με του βιβλίου που είναι Γάλλοι (εκτός της Christine που είναι Σουηδή). 
 

Σε σχέση με την ιστορία τα βασικά σημεία του βιβλίου έχουν μεταφερθεί αυτούσια στο κόμικς: το θέατρο της όπερας που ανοίγει μετά από πολλά χρόνια είναι στοιχειωμένο, με ένα θανάσιμο περιστατικό να έχει λάβει τόπο πριν την μεγάλη πρεμιέρα - ο διευθυντής του θεάτρου βρέθηκε κρεμασμένος - παραλείποντας πως στο βιβλίο το σχοινί γύρω από το λαιμό του δεν βρέθηκε ποτέ. Ένα ακόμα στοιχείο που μεταφέρθηκε είναι η απαγωγή της Christine/Maria, με διαφορά ότι στο βιβλίο την απήγαγε από το καμαρίνι της ενώ στο κόμικς καθώς ήταν στη σκηνή. Δύο βασικές αλλαγές που έγιναν ήταν: ο Έρικ γνωρίζονταν με την Μαρία πριν τα γεγονότα της ιστορίας και ήταν ζευγάρι μέχρι την ξαφνική του εξαφάνιση και υποτιθέμενο "θάνατο". Επιπλέον, ο σύζυγος της Μαρίας, ο τενόρος Λιζάρντο - στο βιβλίο ονομάζονταν Ραούλ - πεθαίνει στη μέση της ιστορίας σε αντίθεση με τη πλοκή του βιβλίου όπου έπαιζε καθοριστικό ρόλο (η Christine του τα είχε εξομολογηθεί όλα και τον έβαλε να υποσχεθεί πως θα ξεφύγουν από τον Έρικ, έπειτα ο Έρικ απείλησε την Christine να τον παντρευτεί αλλιώς θα σκότωνε εκείνον και όλους τους θεατές μαζί με το κτίριο της όπερας, και έτσι εκείνη δέχτηκε και αφού παντρεύτηκαν τους άφησε να φύγουν). Κατά τη γνώμη μου αυτή η αλλαγή ήταν απαραίτητη ώστε να δώσουν περισσότερο ρόλο στον Μίστερ ΝΟ - ο οποίος δεν παίρνει τον ρόλο κανενός από το βιβλίο παραδόξως - ο οποίος ήταν ήδη παραγκωνισμένος κατά τη διάρκεια της ιστορίας. Το φινάλε δεν έχει καμία "σεναριακή" σχέση με του βιβλίου, παρά μόνο ποιητική αφού ο Έρικ στο βιβλίο όταν έλεγε αντίο στην Christine και τον Persian, είπε στον τελευταίο πως θα πεθάνει σύντομα από έρωτα. Η υπόλοιπη πλοκή είναι πρωτότυπη, δίνοντάς μας μία νέα κλασσική ιστορία μυστηρίου Μίστερ ΝΟ.

Το Φάντασμα της Όπερας συνδυάζει με μεγάλη επιτυχία πολλά είδη μαζί. Το πρώτο είδος που αντιλαμβανόμαστε είναι τουμυστηρίου και της περιπέτειας. Το επόμενο είναι του τρόμου. Τέλος, η ιστορία αποτελεί ένα καλογραμμένο ρομάντζο, με έναν χαρακτήρα από το παρελθόν (Έρικ) να επιστρέφει για να διεκδικήσει την χαμένη του αγάπη (Μαρία), αλλά στη μέση υπάρχει ένας τρίτος (Λιζάρντο) δημιουργώντας ένα ερωτικό τρίγωνο (και αν συμπεριλάβεις και τον Μίστερ Νο κάνεις τετράγωνο). Εάν έπρεπε να ονομάσουμε με ένα είδος την ιστορία αυτό θα ήταν "γοτθικός τρόμος". Αυτό το είδος αποτελεί συνδυασμό φαντασίας, τρόμου και ρομάντζου (βλέπε Frankenstein).

Η σκηνοθετική ικανότητα της ιστορίας είναι πραγματικά τρομερός. Γεμάτη με σκηνοθετικές επεμβάσεις, οι οποίες αποδίδουν το σενάριο με υπέροχο τρόπο. Οι γωνίες από τις οποίες αποδίδεται η εκάστοτε σκηνή είναι ιδανικές, με την σκηνή του "ατυχήματος" να είναι από τις καλύτερες σκηνές σε κόμικς! Ο Tiziano Sclavi κάνει πραγματικά καταπληκτική δουλειά πάνω στο χτίσιμο της ιστορίας.
20180910_133854.thumb.jpg.874366f8fafe3dbad18244f2742555b4.jpg

"Αχ Θεέ μου, για αυτές τις αμαρτίες ζητώ τη συγχώρεση σου. Πατέρα συγχώρεσε το δυστυχισμένο παιδί σου! Ο άνθρωπος που ζω ας είναι ευτυχισμένος!" - Απόσπασμα από το θεατρικό έργο Ριγκολέττο

 

Η μουσική είναι ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο της ιστορίας. Ακριβώς όπως και στο βιβλίο (με πολλά τραγούδια να είναι παρμένα από εκεί) η μουσική είναι απαραίτητη, καθώς λειτουργεί ωςπροοικονομία, προετοιμάζοντας τον αναγνώστη για το τι θα ακολουθήσει αλλά και δίνοντας στοιχεία απαραίτητα για τη λύση του μυστηρίου. Μέσα από τους στίχους μπορούμε επίσης να σχηματίσουμε χαρακτήρα για τον Έρικ, κάνοντάς το έναν ακόμα τρόπο στον οποίο η μουσική ενδίδει στο σενάριο.

Ο Roberto Diso βγάζει, κατά τη γνώμη, τον καλύτερό του εαυτό στην συγκεκριμένη περιπέτεια. Το σχέδιο είναι απλά υπέροχο. Είναι προσαρμοσμένο ιδανικό με την αισθητική του τρόμου, και θυμίζει πάρα πολύ το σχεδιαστικό στυλ του Angelo Stano (Η Ιστορία Του Ντύλαν Ντογκ, Εκδόσεις Μικρός Ήρως). Το lettering είναι ανάκατο, δηλαδή δεν έχει την καθιερωμένη μορφή των 3 σειρών, κάτι που βοηθά στην αφήγηση της ιστορίας. Τέλος, ο χρωματισμός ήταν αρκετά καλός αν και θα το ήθελα λίγο σκοτεινότερο. 
2064750244_FantasmadellOpera003(1).thumb.jpg.343e668d18898b60e36fd4f56ab06288.jpg

"Μην φοβάσαι αγάπη μου, τώρα πια τίποτα δεν θα μας χωρίσει... θα είμαστε μαζί... για πάντα" - Έρικ

 

Στο χτίσιμο του μύθου του Mister No, η ιστορία έχει 2 πράγματα. Καταρχήν, έχουμε την επιστροφή του χαρακτήρα Ολίντο, από τα τεύχη #3 και 4. Δεύτερο, και σημαντικότερο, είναι πως η ιστορία χτίζει το υπόστρωμα για το τελευταίο τεύχος του Μίστερ ΝΟ, "Μία Νέα Ζωή" (#379), καθώς μας εισάγει το ότι το Μανάους μετατρέπεται σε "μεγάλη" πόλη, με την φήμη του να αυξάνεται (και στα τελευταία τεύχη του Μίστερ Νο, ο ήρωας φεύγει από την πόλη λόγω του ότι η πόλη έγινε "θορυβώδης" με την βιομηχανική ανάπτυξη να είναι παρούσα, την δεκαετία του '60.

Η ιστορία αυτή του Μίστερ ΝΟ είναι μία από τις σημαντικότερες και τις καλύτερες που έχουν δημοσιευθεί. Πιστεύω είναι μία καλή ιστορία για οποιονδήποτε θέλει να διαβάσει μία όμορφη, λογοτεχνική ιστορία, η οποία κάνει τον αναγνώστη να θέλει να διαβάσει και το πρωτότυπο βιβλίο (που είναι εξαιρετικό και το προτείνω ανεπιφύλαχτα)!
2007874063_FantasmadellOpera002(1).thumb.jpg.a69fd77347bcc4d1ebff04722dacc655.jpg

"Το παρελθόν καίγεται... και η αυλαία έκλεισε... για πάντα!" - Mister No

 

www.comicstrends.blogspot.com

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  31464
  • Group:  Members
  • Topic Count:  0
  • Content Count:  733
  • Reputation:   6947
  • Achievement Points:  747
  • Days Won:  1
  • With Us For:  2926 Days
  • Status:  Online
  • Last Seen:  
  • Age:  46

Πολύ καλό αφιέρωμα σε μια υπέροχη περιπέτεια.

 

Είχαμε την τύχη να την διαβάσουμε στα ελληνικά και έγχρωμη.

 

Υπέροχο σενάριο και τρομερό σχέδιο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.