Jump to content
ramirez

Ένα φεστιβάλ που άφησε εποχή [Κουκουλάς Γιάννης, efsyn.gr, 6/10/2018]

Recommended Posts

Τα κόμικς επικοινωνούν με όλες τις τέχνες, δανείζονται στοιχεία από αυτές και δανείζουν επίσης. Το Φεστιβάλ Κόμικς της Βαβέλ επιχείρησε να προάγει αυτή τη συνομιλία μεταξύ των τεχνών τοποθετώντας τα κόμικς στο επίκεντρο. Το πέτυχε για 14 φορές. Διεκόπη απότομα το 2012. Όλοι εύχονται μια μέρα, κάποιον Σεπτέμβρη όπως πάντα, να επιστρέψει.

 

 

01.thumb.jpg.84edde11c9277b08745cccc996638bff.jpg

 

 

Τέτοιες μέρες, συνήθως τέλη Σεπτέμβρη, μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι φίλοι των κόμικς («και όχι μόνο» για να θυμηθούμε το πολυφορεμένο μότο που εισήγαγε η Βαβέλ) περίμεναν με ανυπομονησία το ετήσιο Φεστιβάλ Κόμικς. Ήταν το πρώτο φεστιβάλ κόμικς τέτοιου μεγέθους και τέτοιας διάρκειας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα. Ξεκίνησε το 1996 με τον υπέροχο τίτλο «Τα Γήινα και Φλογερά Χρώματα της Μεσογείου» και καλεσμένους ορισμένους από τους κορυφαίους Ευρωπαίους δημιουργούς: Francesco Tulio Altan, Daniele Brolli, Max Cabanes, Pablo Echaurren, Édika, Vittorio Giardino, Jacques de Loustal, Frank Margerin, Lorenzo Mattotti, Miguelanxo Prado, Philippe Vuillemin.

 

 

02.thumb.jpg.a6b8d31cfb9b38de1a4a62eec7b37c6f.jpg

 

 

Οι Έλληνες που συμμετείχαν ήταν ή φτασμένοι δημιουργοί ή καλλιτέχνες που μεγαλούργησαν τα επόμενα χρόνια: Διαμαντής Αϊδίνης, Αρκάς, Σπύρος Βερύκιος, Σπύρος Δερβενιώτης, Γιάννης Ιωάννου, Λέανδρος Κοκκόρης, Νίκος Κούρτης, Γιώργος Μπότσος, Δημήτρης Παπαϊωάννου, Φώτης Πεχλιβανίδης, Στάθης, Γιώργος Τραγάκης και οι πρόσφατα χαμένοι Γιάννης Καλαϊτζής και Χρήστος Δημητρίου. Εκείνη τη χρονιά συμπληρώνονταν 15 χρόνια από την πρώτη κυκλοφορία του περιοδικού Βαβέλ που συνέβαλε τα μέγιστα στη δημοσιοποίηση και τη διάδοση των κόμικς για ενήλικους στην Ελλάδα και γιορτάζονταν, επίσης σε ολόκληρο τον κόσμο τα «100 χρόνια των Κόμικς» με θεωρούμενη αφετηρία της ένατης τέχνης τη δημιουργία του εμβληματικού «Yellow Kid» από τον Richard Outcault το 1896 στις ΗΠΑ. Τον κατάλογο του φεστιβάλ προλόγιζε ο τότε δήμαρχος Αθηναίων, Δημήτρης Αβραμόπουλος, ενώ ο Γιώργος Σιούνας εκ μέρους των διοργανωτών έγραφε: «Πάνω απ’ όλα, όμως είναι η γιορτή, το πανηγύρι, το καρναβάλι. Ας αρχίσουν οι χοροί κι ας τους σύρουν οι δημιουργοί κι όσοι μας βοήθησαν σ’ αυτή τη δύσκολη προσπάθεια. Γιατί τα κόμικς είναι συμμετοχή και επαφή, είναι επικοινωνία και γλέντι. Καλώς ήρθατε στο μεγάλο γλέντι των κόμικς!»

 

 

03.thumb.jpg.6d1a8466177f6f59a3035ac87eac9582.jpg

 

 

Από τότε οι άνθρωποι της Βαβέλ, η Νίκη Τζούδα, ο Γιώργος Σιούνας, η Εύη Τζούδα, η Βιβή Φωτοπούλου, η Παυλίνα Καλλίδου και οι φίλοι και συνεργάτες τους είχαν σκοπό να μετατρέπουν κάθε χρόνο, για λίγες αλλά γεμάτες ημέρες, το κέντρο της Αθήνας σε επίκεντρο των τεχνών με τα κόμικς να έχουν την πρώτη θέση, αλλά να μην είναι ποτέ μόνα τους. Γι’ αυτό και αντιμετώπιζαν το φεστιβάλ ως γιορτή. Ούτε ως ακαδημαϊκό συνέδριο, ούτε ως αποστειρωμένη έκθεση σε white cubes, ούτε ως μια συνάντηση των φανατικών των κόμικς και μόνο αυτών. Διαμόρφωναν το πρόγραμμα του φεστιβάλ που κάθε χρόνο μεγάλωνε με εκθέσεις, συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες, κινούμενα σχέδια, κουκλοθέατρο, performances, εικαστικές δράσεις, workshops, ομιλίες, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.α. Πολλοί τους κατηγόρησαν γιατί, λέει, δεν έκαναν ένα αμιγές φεστιβάλ κόμικς αλλά ένα πολυσυλλεκτικό πανηγύρι. Μα αυτός ήταν ο στόχος τους. Και τον πέτυχαν προσελκύοντας δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο. Και πάντα με ελεύθερη είσοδο (με εξαίρεση την τελευταία χρονιά που υπήρχε ένα συμβολικό αντίτιμο εισόδου λόγω αυξημένων εξόδων ελέω κρίσης).

 

 

04.thumb.jpg.300fe5bb3b2a4663338b28618f7042a9.jpg

 

 

Όλα αυτά τα χρόνια παρευρέθηκαν στο φεστιβάλ ως καλεσμένοι, παρουσιάζοντας έργα τους και συνομιλώντας με το κοινό κορυφαίοι δημιουργοί κόμικς από ολόκληρο τον κόσμο: ο μετρ της επιστημονικής φαντασίας Moebius, ο Gilbert Shelton, δημιουργός των «Freak Brothers» και εκ των θεμελιωτών των underground κόμικς, ο πατέρας της «Μαφάλντα», Quino, ο εναλλακτικός Kaz, ο καταγραφέας του γιουγκοσλαβικού πολέμου Aleksandar Zograf, ο δημιουργός του «Luther Arkwright», Bryan Talbot, ο Jeff Smith με το «Bone», oι σκοτεινοί Max Andersson και Thomas Ott, ο Peter Kuper και ο Seth Tobocman με τα αντιπολεμικά κόμικς τους, ο Jordi Bernet, σχεδιαστής του «Torpedo», ο Liberatore του «RanXerox», ο Ralf König με το αυτοσαρκαστικό χιούμορ, η Marjane Satrapi με το αυτοβιογραφικό «Persepolis», ο José Muñoz, εκφραστής του σύγχρονου μετανουάρ, ο Brent Anderson που έδωσε μορφή στο «Astro City» του Kurt Busiek και αμέτρητοι ακόμα που έδωσαν το «παρών» στο Γκάζι (με εξαίρεση το 2002 που το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε στο Άλσος Στρατού στου Γουδή και το 2012 που έλαβε χώρα στη Διπλάρειο Σχολή). Κοντά σε αυτούς εξέθεσαν έργα τους και παρουσίασαν τις δουλειές τους δεκάδες Έλληνες δημιουργοί, αλλά και πολλές δημιουργικές ομάδες απ’ όλο τον κόσμο όπως η L’ Association, η Ultrapop, το Stripburger κ.α.

 

 

05.thumb.jpg.106b893ce23d2ad609f31794a0d38db5.jpg

 

 

Στη μνήμη όλων, όσοι επισκέπτονταν τακτικά το φεστιβάλ, δεν μπορεί φυσικά να μην έχει μείνει χαραγμένη η «κατάρα» των ημερών του Σεπτεμβρίου. Σχεδόν κάθε χρόνο, λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ κάτι φοβερό γινόταν: ο μεγάλος σεισμός της Αθήνας το 1999, τα γεγονότα της 11ης Σεπτεμβρίου το 2001, ημέρα έναρξης του 6ου φεστιβάλ, καταρρακτώδεις βροχές σχεδόν κάθε χρόνο, διακοπές ρεύματος, όλα τα δεινά μαζί. Αλλά οι άνθρωποι του φεστιβάλ δεν πτοήθηκαν ποτέ. Παρά τις οικονομικές δυσκολίες και τη στενότητα, που γινόταν ασφυκτική τα τελευταία χρόνια, το φεστιβάλ τα κατάφερε πολύ καλά. Έδειξε στην πράξη πώς μπορεί να διοργανωθεί ένα γεγονός τεράστιας κλίμακας με λίγα μέσα αλλά πολύ μεράκι και πολλή αγάπη από φίλους, γνωστούς και καλλιτέχνες. Έστρωσε, επίσης, τον δρόμο σε άλλα φεστιβάλ που ακολούθησαν και διαδέχτηκαν τη Βαβέλ, έστω και σε άλλο ύφος, με άλλους στόχους και, πιθανώς, με διαφορετική σύνθεση κοινού.

 

Είναι αδιανόητο ότι σήμερα, ένα τόσο επιτυχημένο φεστιβάλ με ζωή 16 ετών δεν υπάρχει πια, πληρώνοντας, όπως τόσα και τόσα πολιτιστικά γεγονότα, το μάρμαρο της ελεεινής οικονομικής κατάστασης της χώρας. Ποτέ δεν είναι αργά, όμως, για μια νέα αρχή. Είναι βέβαιο ότι το κοινό, σαφώς πολυπληθέστερο από ότι το 1996, θα αγκαλιάσει και πάλι αυτή τη γιορτή και θα γίνει μέρος της όπως και τις 14 προηγούμενες φορές.

 

 

Οι τίτλοι των 14 φεστιβάλ

 

1ο: Τα Γήινα και Φλογερά Χρώματα της Μεσογείου (1996)

2ο: Πόλεις (1997)

3ο: Από τη Σιωπή στην Έκρηξη – Ο Ήχος στα Κόμικς (1998)

4ο: Η Μνήμη του Μέλλοντος (1999)

5ο: Χα! (2000)

6ο: Φυγή (2001)

7ο: Το Άλλο Μισό του Ουρανού (2002)

8ο: Μακρινά Ταξίδια (2003)

9ο: System Terror (2004)

10ο: Αόρατοι (2005)

11ο: Όνειρο... Ίσως (2006)

12ο: Αστικοί Μύθοι (2007)

13ο: 13 (2009)

14ο: Αντοχή Υλικών (2012)

 

 

 

 

Και το σχετικό link...

  • Like 16
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαβάζοντας πληροφορίες για τέτοια άρθρα, λυπάμαι που δεν τα έζησα. 

 

Αυτά ήταν φεστιβάλ, αυτοί ήταν καλεσμένοι. Αυθεντικά και χωρίς τις σημερινές συμβάσεις που μας έχει μπουκώσει η ποπ κουλτούρα. 

 

Ωραίο άρθρο. 

  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Θρηνωδός said:

Διαβάζοντας πληροφορίες για τέτοια άρθρα, λυπάμαι που δεν τα έζησα. 

 

Αυτά ήταν φεστιβάλ, αυτοί ήταν καλεσμένοι. Αυθεντικά και χωρίς τις σημερινές συμβάσεις που μας έχει μπουκώσει η ποπ κουλτούρα. 

 

Ωραίο άρθρο. 

Πράγματι τα φεστιβάλ της Βαβελ ήταν πολύ καλά για την εποχή τους .:)

Οσοι εχουν παει (ειδικά στα πρώτα) ξέρουν για τι λέω .

Και περα απο τα κομικ περιελάμβαναν και μερικά εντυπωσιακά μουσικά live .

Γενικά υπηρχε ατμόσφαιρα γιορτής και για αρκετό κόσμο που δεν είχε κατ αναγκην σχέση με το χώρο των κομικς ,ήταν σημείο συνάντησης μετά τις καλοκαιρινές διακοπές για να ξαναβρεθούν με φίλους και να τα πουν χαλαρα μ ενα κουτακι μπύρας στο χέρι. (ναι στα τελη της δεκαετίας του 90 και αρχές του 2000 ο κόσμος πήγαινε ακόμα διακοπές πανω απο 2 βδομαδες συνηθως........ :holidays2:).

Πιθανολογώ οτι η παυση του φεστιβαλ οφείλεται στη διακοπή χρηματοδότησης από το ΥΠ.ΠΟ (νομιζω αυτός ήταν ο βασικός χορηγός του ).

Σε καθε περίπτωση ήταν μια όμορφη εκδήλωση που έχει λείψει .......:(

  • Like 12
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, ramirez said:

 Όλοι εύχονται μια μέρα, κάποιον Σεπτέμβρη όπως πάντα, να επιστρέψει.

 

 

Πολλοί, ίσως. Οι περισσότεροι, ίσως. Κάποιοι, ίσως. Όλοι, με τίποτα :) Ξέρω τουλάχιστον έναν που δεν του έχει λείψει χιλιοστό ούτε αυτό το φεστιβάλ, ούτε αυτό το περιοδικό :) 

 

:cheers5: 

  • Like 4
  • Funny 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 min ago , germanicus said:

 Ξέρω τουλάχιστον έναν που δεν του έχει λείψει χιλιοστό ούτε αυτό το φεστιβάλ, 

Αν δεν εννοείς εμένα, τότε είναι δύο που ξέρεις. :) 

 

:Paingiver:

  • Like 6
  • Funny 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όλοι ξέρουμε πως είστε οι κλασικοί μουντρούχοι της παρέας :D αλλά ακόμα και σεις δεν μπορείτε να αρνηθείτε την απόλαυση του να πηγαίνεις σε φεστιβάλ, και δη ελληνικό, και δη το '90 και να έχεις στο πιάτο όλη την αφρόκρεμα της παλιάς σχολής των BD. Διαβάζω τα ονόματα και είμαι κάπως έτσι :sad1: επειδή σκέφτομαι πως τους μισούς δεν θα τους δω ποτέ επειδή τα κακαρώσανε και τους άλλους μισούς επειδή πλέον δεν εμφανίζονται ή πάνε σε exclusive συνέδρια (βλέπε λίμνης Κόμο κλπ). 

 

 

  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 min ago , Θρηνωδός said:

Όλοι ξέρουμε πως είστε οι κλασικοί μουντρούχοι της παρέας :D αλλά ακόμα και σεις δεν μπορείτε να αρνηθείτε την απόλαυση του να πηγαίνεις σε φεστιβάλ, και δη ελληνικό, και δη το '90 και να έχεις στο πιάτο όλη την αφρόκρεμα της παλιάς σχολής των BD. Διαβάζω τα ονόματα και είμαι κάπως έτσι :sad1: επειδή σκέφτομαι πως τους μισούς δεν θα τους δω ποτέ επειδή τα κακαρώσανε και τους άλλους μισούς επειδή πλέον δεν εμφανίζονται ή πάνε σε exclusive συνέδρια (βλέπε λίμνης Κόμο κλπ). 

 

 

Mη νομίζεις ...Κι αυτοί πηγαίνανε αλλά ....μεταμφιεσμένοι ...... :beersanta:

Και μετά κάνανε πως δεν γουστάρανε .... :moutra2: 

Σαν τους γέρους του Μαπετ ... 

Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, θυμάμαι καθε χρόνο δύο τύπους σε μια γωνία του χώρου να μουρμουράνε ο ένας στο αυτί του άλλου με μια έκφραση αποδοκιμασίας ...:antekale:

Λες να ταν αυτοί ?:thinking:  :lol::lol:

  • Funny 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ πάντως δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα σε όσα είχα πάει σαν φοιτητής.

 

 

  • Like 6
  • Funny 2
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 min ago , Θρηνωδός said:

Όλοι ξέρουμε πως είστε οι κλασικοί μουντρούχοι της παρέας

 

Ευχαριστώ Αλέξανδρε, είχα καιρό να ακούσω μια καλή κουβέντα εδώ μέσα. :) 

 

1 min ago , φλοκ said:

Mη νομίζεις ...Κι αυτοί πηγαίνανε 

Φυσικά και πήγαινα, γι αυτό έχω άποψη. Όχι σαν και σένα που έμαθες τα φεστιβάλ της Βαβέλ αφού γράφτηκες στο Greek Comics. :D

 

:Paingiver:

  • Like 1
  • Funny 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αποτέλεσμα εικόνας για burn gif

  • Like 3
  • Funny 8

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 min ago , totally_wired said:

Εγώ πάντως δεν θυμάμαι σχεδόν τίποτα σε όσα είχα πάει σαν φοιτητής.

 

 

Λογικό το βρίσκω .... :thinking:

Και γω υπο την επήρεια  μεθης  κάνω πράγματα που δεν θυμαμαι και έρχονται την άλλη μέρα και μου τα λένε ........ :cheers5:

:lol::lol: 

  • Like 7
  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν αρνούμαι χιλιοστό την απόλαυση του να πηγαίνω σε εκδηλώσεις για κόμικ και να βλέπω τους δημιουργούς που διαβάζω και γουστάρω (Cavazzano, Frank Miller, Ziche, Buckingham, Azzarello, Manara κ.ο.κ.). Ποσώς μάλιστα όταν ο διοργανωτής στηρίζει την οικονομική του επιβίωση στη δική μου ικανοποίηση και στα δικά μου θέλω και όχι στη χρηματοδότηση από τον κρατικό κορβανά ικανοποιώντας τα δικά του θέλω. 

 

:cheers5: 

  • Like 11
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να ρωτήσω εγώ τώρα, καθαρά λόγω περιέργειας. Εμείς οι νεώτεροι γνωρίζουμε το ComicDon που έχει ελεύθερη είσοδο, και απ' ό,τι έχω καταλάβει, φέρνει καλεσμένους μέσω πρεσβειών. Έχουν βρει τον ελεύθερο χώρο, οι καλεσμένοι δεν ζητάνε πληρωμή (όπως στα Con του εξωτερικού) επειδή δεν έχουν έξοδα να καλύψουν, κι έτσι είμαστε όλοι ικανοποιημένοι.

 

Στα πιο μεγάλης κλίμακας AthensCon / TheComicCon, υπάρχει εισιτήριο για είσοδο και υπάρχει μεγαλύτερη ελευθερία ο καλεσμένος να ζητήσει την αμοιβή του για σκίτσα / υπογραφές. Όμως αφού πληρώνεις, υπάρχει η δυνατότητα για μεγαλύτερα ονόματα, κάλυψη εξόδων τους, πιο οργανωμένος χώρος κλπ.

 

Εδώ διαβάζω πως παίζουν συναυλίες, θέατρα, ονόματα τέρατα κλπ κλπ με τζάμπα είσοδο. Πώς συντηρούσαν όλο αυτό το γλέντι; Από την στιγμή που δεν είχαν είσοδο, μόνο με κάποια επιχορήγηση μπορώ να σκεφτώ, και λογικά με την κρίση, έκλεισε η κάνουλα και σταμάτησε το νταβαντούρι; Γνωρίζουμε περισσότερα; Ρωτάω κυρίως λόγω περιέργειας, επειδή έχει ενδιαφέρον το πώς αυτό το φεστιβάλ σταμάτησε, όμως πώς ξεπήδησαν (και φαίνεται να πηγαίνουν καλά) άλλα δύο με τελείως διαφορετική προσέγγιση.

 

EDIT

Ok, με κάλυψε εν μέρει ο από πάνω που γράφαμε μαζί :Ρ

Edited by PhantomDuck
  • Like 12

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν μπορώ να πω ότι συμφωνώ με το παραπάνω σκεπτικό (πάνω από τον PK). Γιατί να μας ενδιαφέρει σαν αναγνώστες ποιος χώνει τα φράγκα ή ποιος είναι ο χαρακτήρας του φεστιβάλ τόσο ώστε να το σνομπάρουμε; Έφερνε μαμάτους δημιουργούς που πολλοί θα χαζεύανε και μόνο να τους έβλεπαν από κοντά. Αυτή είναι η ουσία και όχι το αν ήταν καθοδηγούμενη η οργάνωση και ποιες ατζέντες εξυπηρετούσε. :) Μιλάω  προσωπικά ότι αν βρισκόμουν σε ένα φεστιβάλ της βαβέλ, δεν θα έδινα μια δεκάρα ποιος το διοργανώνει, γιατί και πως. Μπορεί να τα συζητούσα σε μια κουβέντα αλλά κλάιν μάιν, θα έμπαινα μέσα, θα πήγαινα κατευθείαν στον Μοέμπιους ή τον Μπιλάλ και όλα τα άλλα θα τα έγραφα ξέρετε που. Στο τέλος της μέρας θα είχα δει τον Μοέμπιους ρε φίλε, είτε τον έφερε εδώ ο τάδε είτε ο δείνα. Μηδενική σημασία έχει. Και δεν πα να περίμενα στην ουρά για υπογραφή πίσω από έναν θολοκουλτούρα τύπο (από τους πραγματικούς, όχι τους γιαλαντζί ;) ) που κουβάλαγε στους ώμους τα άπαντα του Μπουκόφσκι. Με τσιμπούκι και τραγιάσκα. Και στην τσέπη μισοσκιμένο παμφλετάκι από πολιτική συναυλία. :) 

 

Και στο φεστιβάλ της Βασιλείας πήγα. Και 35 φράγκα είσοδο πλήρωσα (35, όχι τσαμπέ ολέ, έτσι; ) και ένα pop culture παζάρι είδα με πραμάτειες και σχεδόν μηδενικό convention χαρακτήρα. Οκ, και; Είδα τον Marini? Είδα τον τεράστιο John Howe? Πήρα τις σκιτσάρες μου και τους χαιρέτησα; Ξεκάθαρα και θα το ξανακάνω στο επόμενο. :) 

 

Για τον Μοέμπιους (και τον κάθε μοέμπιους ανάλογα με τα γούστα του καθενός) θα ήμουν ευγνώμων να τον έβλεπα και να αντάλλαζα μαζί του δύο κουβέντες και σε ένα τίπι. 

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στον Abuli ήμασταν 3 κι ο κούκος στην ουρά. Η Βαβέλ έφερε πάρα πολλούς Abuli.

Στους δημιουργούς Disney (σε όλους τους δημιουργούς Disney) γίνεται της π*ρνης. Η Βαβέλ δεν έφερε κανένα δημιουργό Disney.

 

Δεν πιστεύω ότι ρόλος του κράτους είναι να κουβαλάει Abuliδες για 2-3 που τον γουστάρουν (ούτε και δημιουργούς Disney για τους πολύ περισσότερους που τους γουστάρουν|) Πιστεύω ότι ρόλος του κράτους είναι να έχουν σεντόνια τα νοσοκομεία. 

 

:cheers5: 

  • Like 12
  • Neutral 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτή τη "λογική του σεντονιού" την έχουν πολλοί σ' αυτή τη χώρα και προσωπικά δεν την καταλαβαίνω. Θεωρείς δηλαδή ότι τα σεντόνια τα έφαγε ο Αμπουλί ή καλύτερα όσοι έφεραν τον Αμπουλί; Είναι σα να μου λες ότι το Υπουργείο Υγείας πήρε ένα κονδύλι για σεντόνια, το οποίο κατέληξε, μέσω του Υπουργείου Πολιτισμού, να γίνει γιρλάντες στο Φεστιβάλ της Βαβέλ.

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα κονδύλια δίνονται με βάση τα έσοδα του κράτους. Λεφτά που πάνε σε πολιτιστικές δράσεις, δεν πάνε σε εξοπλισμούς. Λεφτά που πάνε σε εξοπλισμούς, δεν πάνε στην υγεία. Λεφτά που πάνε στην υγεία, δεν πάνε στην παιδεία. Ο κουβάς έχει συγκεκριμένο μέγεθος. Λεφτά λοιπόν που πήγαν προκειμένου να έρθουν δημιουργοί κόμικς, δεν πήγαν σε άλλα πράγματα που προφανώς θεωρώ πολύ πιο σημαντικά αλλά και αρμοδιότητα του κράτους. 

 

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oλα χρειάζονται παιδιά.

Και η υγεια και η παιδεία και τα δημόσια έργα και ο πολιτισμός και (δυστυχώς) οι εξοπλισμοί (αυτό είναι μια άλλη μεγάλη κουβέντα και σίγουρα οχι για εδώ).

Επίσης ολοι ξέρουμε σε ποιό κράτος ζούμε και πως είναι δομημένο.

Και με ποιό τρόπο γίνεται εδώ και παρα πολλές δεκαετίες (ίσως από σύστασής του )  η διαχείριση του δημόσιου χρήματος .

Εφ όσον λοιπόν στο τέλος της ημέρας ,σαν πολίτης θα πρέπει να διαλέξω με ποιό τρόπο θα μου φάνε τα λεφτά ,προτιμώ να γίνουν γιρλάντες σε ενα φεστιβαλ τύπου Βαβελ παρά υποβρύχια που ...γέρνουν.

Θα ρωτήσει ίσως κάποιος ,γιατί σώνει και καλά να σου φάνε τα λεφτά και δεν φροντίζεις/ετε να τα διασφαλίσεις/ετε και να καταλήξουν εκεί που πρέπει ?

Θα απαντήσω οτι και αυτό είναι ένα θέμα που σηκώνει τεράστια κουβέντα αλλά οχι εδώ .

 

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να σημειώσω ότι άλλοι κουβάλησαν το "έγιναν χρηματικές ρεμούλες" στη συζήτηση. Δεν το έφερα εγώ, δεν το έθεσα καν ως παράμετρο. 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Μερικές Photo (δικές μου) για όποιους έχουν την περιέργεια πως ήταν τα εν λόγω φεστιβάλ

Σόρυ αλλά οι φωτογραφίες δεν είναι τόσο αντιπροσωπευτικές, είναι λίγο μέτριες και χαοτικές καθώς τότε δεν είχα αποκτήσει το ταλέντο του φωτογράφου (να τα βγάλω όλα για το αρχείο μου δλδ):lol:

 

 

2004

PA090513.thumb.JPG.d19c8fadb0e264d05a5274af1471de4c.JPGPA090524.thumb.JPG.1a4e23aaaebf36306375cb950e43d3e7.JPGPA090523.thumb.JPG.815aec937b2e11291fca7b1cb3a4162a.JPGPA080497.thumb.JPG.2c40992c8b643419fdc6d84443dbd51b.JPG

 

 

Κάπως έτσι άρχισε το Cosplay?

PA090504.thumb.JPG.63197e4c21e5a9a32e2ec2088e79c777.JPG

 

 

 

 

 

2006

PA150026.thumb.JPG.11e9b1943088d75988810432143597a3.JPGPA150029.thumb.JPG.7c6cc84c09ceddfd1ad02b5b2561b979.JPGPA150042.thumb.JPG.449776e0e55f9eef67d92a49eb7ea0e8.JPGPA150036.thumb.JPG.0ac91b76f4623976810b297b13c2099f.JPG

 

 

2009

 

P1010008.thumb.JPG.32921c867fcfc90f0217e27afccc2a3a.JPGP1010003.thumb.JPG.9168c673d9b531ff8771ff3de2dd15a4.JPGP1010019.thumb.JPG.2d4283d47b9c102c70daffe1f9331313.JPG

 

Αυτά τα ολίγα. Να θυμηθώ και τα βρώμικα που συνωστιζόντουσαν έξω από το Φεστιβάλ, τα αμέτρητα διαφημιστικά φυλλάδια δίπλα στην είσοδο, η μουσική σκηνή με τα διάφορα συγκροτήματα, και το πολύφωτο-προβολέα που μία χρονιά έπεσε χάμω από μία αίθουσα έκθεσης και ευτυχώς δεν σκότωσε κανέναν (ήμουν μπροστά)! Κάποιους νέους Έλληνες καλλιτέχνες, στα πρώτα τους βήματα, με τα τραπεζάκια τους (κάποιοι από αυτούς τους ξέρουμε πολύ καλά πλέον), καθώς και μικρούς εκδοτικούς οίκους, κάτι ελάχιστα fanzine κτλ κτλ.

Προσωπικά μου άρεσε καθώς έμοιαζε σαν μία γιορτή κόμικ και όχι μόνο, και μου φαίνεται τότε μόνο αυτό είχαμε. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 10
  • Thanks 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 min ago , Nicolas said:

Προσωπικά μου άρεσε καθώς έμοιαζε σαν μία γιορτή κόμικ και όχι μόνο, και μου φαίνεται τότε μόνο αυτό είχαμε. Διορθώστε με αν κάνω λάθος.

Δεν κάνεις λάθος !  

Και αυτό ακριβώς ήθελα να τονίσω κι εγώ στο πρώτο μου ποστ ,το κλίμα δηλαδή των εκδηλώσεων αυτών ,το οποίο ήταν γιορτινό και ξέφευγε από τα στενά πλαίσια ενός  κομικ φεστιβαλ .

Και οι φωτο που ανέβασες :respect:  :thanks:   δίνουν έστω και μια μικρή γεύση  του κλίματος αυτού . 

 

 

  • Like 7
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@germanicus Πες τα ρε germ. Δημοσια χρηματα για θεαματα, ειδικα οταν απευθυνονται σε ολιγους, δεν θα επρεπε να δινονται. Κρατικες επιχορηγησεις θα επρεπε να δινονται εκει που υπαρχουν πραγματικες αναγκες και σε πολιτιστικες δρασεις που εχουν λαικο(ευρυ) ενδιαφερον και οχι για δημιουργους που τους περιμενουν 5-10 "κουλτουριαρηδες". Για αυτους ας υπαρχει η ιδιωτικη πρωτοβουλια, οι πρεσβειες και οτι αλλο αντιστοιχο.

 

IMO παντα.

 

 

Edited by Dredd
  • Like 2
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mπορεί κάποιος/α να δώσει μία λίστα με τους καλεσμένους  αλλά και τις εκθέσεις/συναυλίες που είχε το κάθε φεστιβάλ?

 

Εγώ θυμάμαι ότι άρχισα να πηγαίνω γύρω στο 2003 , κυρίως για τις συναυλίες και για να βρεθώ με κόσμο.

Πάντα καταλήγαμε μεγάλη παρέα να καθόμαστε στο γρασίδι με μπύρες κτλ.

Ήταν όντως σημείο συνάντησης μετά τις διακοπές  με φίλους παλιούς αλλά και με νέους που είχες γνωρίσει εκείνο το καλοκαίρι.

 

Δυστυχώς τότε δεν ασχολιόμουν καθόλου με κόμικς (ότι έιχα διαβάσει δημοτικό/γυμνάσιο) θυμάμαι όμως ότι είχε έρθει ο

Jeff Smith γιατί μου έιχαν κάνει εντύπωση  οι Bone ,όπως θυμάμαι ότι και αρκετές εκθέσεις ήταν πολύ ενδιαφέρουσες.

Γενικά ήταν ένα φεστιβάλ που με αφορμή την 9 τέχνη απλωνώνταν και σε άλλες  μουσική , ζωγραφική ,εικαστικά κτλ

 

Απλά δεν ήταν ένα φεστιβάλ κόμικς για το σύγχρονο fanboy.

Η εποχή τότε ήταν διαφορετική, δλδ δεν νομίζω ότι ήταν και πολλοί στην Ελλάδα που

ασχολούνταν και με τα mainstream αλλά και indie US  comics , δλδ αν γίνονταν 1 Athens Con πχ νομίζω θα πήγαινε άπατο.

Σήμερα τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά με MCU κτλ

 

Όσο αφορά την κρατική επιχορήγηση ,κατά την αποψή μου πάντα, φυσικά και είμαι υπέρ στο να κατευθύνεται στον πολιτισμό

σε όλες του τις μορφές . Όχι μόνο Μέγαρο και μουσείο Μπενάκη αλλά και κόμικς και ροκ και στα πάντα.

Ο άνθρωπος έχει ανάγκη από τέχνη και δεν χρειάζεται κάθε φορά να βγαίνουν τα νούμερα οικονομικά

για να την απολαμβάνει.

Δεν θέλω να πάω στη λογική ότι θα λέιψουν τα χρήματα από κάπου αλλού γιατί έτσι δεν βγαίνει άκρη και

έτσι και αλλιώς την συγκεριμένη εποχή όλοι οι κλάδοι υγεία ,άμυνα κτλ είχαν τεράστια χρηματοδότηση

η οποία φυσικά και δεν έπιανε τόπο όπως έχει γίνει φανερό εδώ και πολλά χρόνια

 

Τωρά αν έγιναν ''σπατάλες'' και στο φεστιβάλ της Βαβέλ όπως έχει ακουστεί ,εντάξει εκεί όλοι συμφωνούμε και καταδικάζουμε.:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edited by Cassidy
  • Like 4
  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κατ’ αρχήν δυο λόγια για το Φεστιβάλ. Ήταν (όσο γίνονταν στο Γκάζι) μια πολύ σημαντική εκδήλωση για τα πολιτιστικά δρόμενα της πόλης. Έφερε πολλούς και σπουδαίους δημιουργούς, που για όσους τους απολαύσαμε ήταν μια εμπειρία μοναδική. Μοναδική, γιατί πολύ απλά όταν ξεκίνησε η Βαβέλ, στην πόλη, δε γινόταν τίποτα άλλο. Μας έδωσε τη δυνατότητα, να δούμε και να γνωρίσουμε από κοντά το έργο πολλών Ελλήνων δημιουργών. Τη δυνατότητα να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες μαζί τους και να τους γνωρίσουμε λίγο καλύτερα. Γίνονταν σε ανοιχτό χώρο, που αυτό Σεπτέμβρη στην Αθήνα είναι πλεονέκτημα. Πραγματικά θα ήθελα κάποια στιγμή να ξαναρχίσει.


Και δυο λόγια για τις επιδοτήσεις. Ναι είναι γεγονός ότι το Φεστιβάλ γίνονταν με επιδοτήσεις. Ναι όπου υπάρχει χρήμα άλλων γίνονται σπατάλες, αλλά πρέπει να σας πω ότι τα χρήματα έρχονταν μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων (αυτά που τώρα ξέρουμε σαν ΕΣΠΑ) και βάσει κεντρικού προγραμματισμού στις Βρυξέλλες ΔΕΝ μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πουθενά αλλού πέρα από τον Πολιτισμό. Απλά δεν τα έπαιρνε ποτέ η αρμόδια διαχειριστική αρχή. Αυτό το γράφω για να γίνει κατανοητό, γιατί δε θα μπορούσαν αυτά τα χρήματα να γίνουν σεντόνια, θρανία ή φάρμακα.


Πέρα από αυτό οι επιδοτήσεις ΔΕΝ σταμάτησαν. Αυτό που μάλλον σταμάτησε είναι η όρεξη των διοργανωτών να συνεχίσουν το Φεστιβάλ. Το Σεπτέμβριο του 16 η Περιφέρεια Αττικής κάλεσε ονομαστικά 14 φορείς για να τους «μοιράσει» 10,000,000 Ευρώ για πολιτιστικές διοργανώσεις από το 2017 έως το 2019. Μαντέψτε ποιος ήταν μέσα. Το Athens International Comics Festival (λέγε με ΒΑΒΕΛ). Το ποσό που θα έπαιρνε κάθε φορέας ήταν τουλάχιστον 600,000 Ευρώ για τρία χρόνια, αρκεί να παρουσίαζε πρόταση και να μπορούσε να αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει (διαχειριστική επάρκεια). Όλοι κατέθεσαν προτάσεις και πήραν χρηματοδότηση πλην του Athens International Comics Festival. Πραγματικά κρίμα.

  • Like 11
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndreasD 

 

Άμα υπάρχουν εύκολα λεφτά και άμα έχεις ήδη την τεχνογνωσία για να κάνεις κάτι, τότε δεν σταματάς εύκολα.

 

Αν όντως υπήρχαν τα κονδύλια (υποτίθεται ότι οι διοργανωτές έκανα παράπονα ότι τους τα κόβουν ή ότι δεν μπορούν να τα εκταμιεύσουν) , προσωπικά πιστεύω ότι κάτι άλλο στράβωσε στο παρασκήνιο. :thinking:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αντιγράφω από το σάητ τα διάφορα exhibitions που μνημονεύονται. Χωρίς όμως να μπορώ να καταλάβω εάν ήρθαν πάντα οι ίδιοι οι καλλιτέχνες ή εάν απλώς υπήρχε έκθεση με τα έργα τους.

1996 1. Altan, Cal Schenkel

1997 2. Max Andersson

1998 3. Altan

1999 4. Bren E. Anderson, David Mazzuchelli, Giorgio Carpinteri, Savage Pencil, David Carson, Actus Tragicus

2000 5. Max Andersson, Quino, Viktor Koen, Melanie Wallace

2001 6. Pazienca, Alessandro Barbucci, Barbara Canepa

2002 7. Jose Munoz, Baru, Liberatore

2003 8. Alberto Breccia, Alex Barbier, Dave McKean, Giuseppe Palumbo, Thomas Ott

2004 9. Alessandro Gottardo, Andrea Bruno, David Tartakover, Emanuela Biancuzzi, Georges Schwizgebel, Loustal, Mario Dalmaviva, Chiara Dalmaviva, Willem, Gilbert Shelton, M.S.Bastian

2005 10. Copi, Mezzo, Pirus, Ralf Konig, Stephane Blanquet

2006 11. Chuck Sperry, Filippo Scozzari, Guido Scarabottolo, Jeff Smith, Massimo Cassia, Massimo Giacon, Oscar Chichoni

2007 12. Danijel Zezelj, Ferenc Pinter, Paolo Cossi, Philippe Druillet, Raul

2009 13. Patricio Betteo

O Moebius είτε ήρθε το 1997 (σύμφωνα με αυτό το άρθρο), είτε το 1999 που η αφίσα είναι βασισμένη σε δουλειά του (αν όχι δική του). Στα exhibitions όμως είτε του 97, είτε του 99 δεν μνημονεύεται. Άρα ή δεν είδα εγώ κάτι, ή δεν είναι ολοκληρωμένη η καταγραφή εκεί, ή υπήρχαν καλεσμένοι που δεν είχαν έκθεση/exhibition οπότε δεν μνημονεύονται σε αυτές τις λίστες.

 

Προφανώς το 2003 δεν είχε έρθει ο Breccia αλλά υπήρχε απλώς έκθεση :) Αυτό τουλάχιστον μπορώ να το καταλάβω αφού απεβίωσε το 93 :) 

Σε κάθε χρονιά υπάρχει και αρχείο με δημοσιεύματα της εποχής. Για όποιον τυχόν θελήσει να κάνει μια καλύτερη καταγραφή. (που άμα την κάνει, ας την κάνει και σε δικό της τόπικ. λχ αρθρογραφία του GC "οι καλεσμένοι της Βαβέλ"., ή κάτι τέτοιο :)

 

:cheers5: 

  • Like 9
  • Thanks 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tik  Επέτρεψε μου να σου πω ότι το μόνο που στράβωσε ήταν η μη δυανότητα να οργανωθεί Φεστιβάλ για λόγους που ξέρει η διοργανωτική ομάδα της ΒΑΒΕΛ. Ονομαστική πρόσκληση = σίγουρα λεφτά. 

Παρακάτω μπορείς να βρεις την πρόσκληση.

 

http://www.pepattikis.gr/wp-content/uploads/2017/01/ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ_ΑΤΤ038_ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ_2Η-ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ.pdf

 

 

  • Like 9
  • Thanks 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 λεπτά πριν, AndreasD είπε:

Επέτρεψε μου να σου πω ότι το μόνο που στράβωσε ήταν η μη δυανότητα να οργανωθεί Φεστιβάλ για λόγους που ξέρει η διοργανωτική ομάδα της ΒΑΒΕΛ. Ονομαστική πρόσκληση = σίγουρα λεφτά. 

 

Νομίζω ότι είμαστε σε απόλυτη συμφωνία. :up:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AndreasD 

 

Και μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι ήταν ο μόνος δικαιούχος που είχε σχέση με κόμικς. Πολύ κρίμα. :( 

 

 

:beer: 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.