Otis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2018 Member ID: 32788 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 241 Reputation: 864 Achievement Points: 265 Days Won: 0 With Us For: 2187 Days Status: Offline Last Seen: Φεβρουαρίου 16 Age: 148 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2018 (Επεξεργασία) Ο Federico Babina είναι Ιταλός. Σπούδασε αρχιτεκτονική και ασχολείται με την εικονογράφηση. Δεν είναι γνωστός στο ευρύ κοινό. Τα σκίτσα του έχουν βάση την αρχιτεκτονική και η βασική του επιρροή θα έλεγα ότι είναι η σχολή Bauhaus. Δυστυχώς δε μας έχει προσφέρει κάτι ακόμα σε κόμικ, παιδικό βιβλίο ή παιχνίδι. Μερικά δείγματα της δουλειάς του: Υπερήρωες: http://federicobabina.com/INTERHEROES Ψυχιατρική: Σκηνοθέτες: http://www.archidirectors.com/ Συγγραφείς: http://federicobabina.com/ARCHIWRITER Διάφορα θέματα: http://federicobabina.com/ https://www.youtube.com/user/federicobabina1969/ Επεξεργασία Ιουλίου 1, 2018 από Otis 3 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55497 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3397 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 1, 2018 Ευχαριστούμε για την παρουσίαση. Στην ενότητα "ΞΕΝΟΙ" μπαίνουν αμιγώς δημιουργοί κόμικς/σχεδιαστές/σεναριογράφοι (αν έχεις εντοπίσει κάποια παρουσίαση που δεν ανήκει εκεί ευχαρίστως να μας την επισημάνεις να την μεταφέρουμε) και όχι απλά εικονογράφοι. Μετακινήθηκε στην γενική συζήτηση. 4 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Otis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 32788 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 241 Reputation: 864 Achievement Points: 265 Days Won: 0 With Us For: 2187 Days Status: Offline Last Seen: Φεβρουαρίου 16 Age: 148 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 (Επεξεργασία) Eίναι μεγάλη συζήτηση: Ο illustrator στην εμπορική αγορά είναι καλλιτέχνης που τον πληρώνεις να σου κάνει μια δουλειά. Αν και είναι καλλιτέχνης, είναι σχεδόν πάντα συμβόλαιο work for hire, οπότε δεν πληρώνεται με ποσοστό στα αντίτυπα και δε θεωρείται δημιουργική δουλειά από την εκδοτική άποψη. Αυτός που σχεδιάζει μια διαφήμιση πχ είναι illustrator. Illustrator επίσης, ειδικά στις εκδόσεις, είναι και αυτός που πληρώνεται ως δημιουργός, αυτός που συνεργάζεται με κάποιον σε ένα παιδικό βιβλίο και πληρώνεται με ποσοστά αν όλα γίνονται σωστά. Ο Babina σχεδιάζει κάποια θέματα για να εκφραστεί. θα μπορούσαμε να δούμε τη δουλειά του σε μια δική του έκθεση που δε θα περιείχε εμπορικά σήματα και δε θα ανήκε σε άλλον. Είναι λοιπόν δημιουργός τουλάχιστον όπως ένας ζωγράφος ή ένας φωτογράφος. Αυτοί ερμηνεύουν το θέμα, το παρουσιάζουν δηλαδή με το δικό τους τρόπο. Όταν αυτοί πουλάνε τη δουλειά τους για εμπορική χρήση, για χρήση δηλαδή με κάποιο προϊόν ή υπηρεσία, γίνονται Illustrators με την εμπορική έννοια. Αν κάποιοι πίνακες μεγάλων ζωγράφων περιείχαν εμπορικά σήματα της εποχής τους, είχαν πχ τη φίρμα ενός αλκοολούχου ποτού ή ενός ράφτη από πάνω, θα είχαν το σχετικό στίγμα και ίσως δε θεωρούνται καν τέχνη, γιατί θα έπαιρνε σημαντικές αποφάσεις κάποιος άλλος από τον καλλιτέχνη. Ίσως ξεκινάει από εκεί ή άποψη ότι τέχνη είναι αυτό που δε χρησιμεύει σε κάτι (άλλο). Ούτε οι φωτογράφοι όμως περιέχονται στην κατηγορία του forum, γιατί δεν είναι δημιουργοί με τη δική μας έννοια. Αντίθετα, είμαι σίγουρος ότι περιέχονται κάποιοι σκιτσογράφοι που δεν κάνουν ολοκληρωμένα κόμιξ, αλλά στριπάκια, και τα μαζεύουν σε αλμπουμάκια κάπου κάπου. Το όριο για το στριπάκι είναι σίγουρα η μία και μοναδική εικόνα. Η ενότητα του άλμπουμ ή των διαδοχικών εκδόσεων σε κάποιο περιοδικό έντυπο σε κάποιους είναι χαλαρή και δεν υπάρχει με την παραδοσιακή έννοια, δεν υπάρχει δηλαδή πλοκή που συνδέει τις σελίδες. Υπάρχει μόνο ένα θέμα και κάποιες φορές μόνο ένας χαρακτήρας. Κανένα από τα δύο δεν προσδίδει όμως ενότητα με την Αριστοτελική έννοια και ο Babina όπως και αρκετοί φωτογράφοι ή άλλοι δημιουργοί, έχουν κάποιο θέμα να δένει ένα κομμάτι της δουλειάς τους. Σε τι διαφέρει όμως το στριπάκι της μιας εικόνας από τον πίνακα ενός ζωγράφου ή τη φωτογραφία ενός φωτογράφου; Η διαφορά σίγουρα δεν είναι στο κείμενο, γιατί κάποιοι σκιτσογράφοι δε χρησιμοποιούν κείμενο. Πιστεύω ότι η διαφορά είναι ότι ο σκιτσογράφος σχολιάζει το θέμα ενώ ο ζωγράφος ερμηνεύει το θέμα. Ο πρώτος δίνει κυρίως το σχόλιό του, ο δεύτερος κυρίως τη ματιά του. Το όριο φυσικά δεν είναι απόλυτα σαφές γιατί πάντα υπάρχουν και τα δύο συστατικά. Σχολιάζει ο Babina όμως; Η βασική διαφορά του Babina από άλλους είναι ότι η δουλειά του ίσως απαιτεί κάποιες ειδικές γνώσεις. Όταν αποδίδεις με το χρώμα και το στυλ διακόσμησης και αρχιτεκτονικής έναν χαρακτήρα, υποθέτεις ότι ο άλλος παίρνει κάτι όταν πχ βλέπει μια σφαιρική καρέκλα ή ένα συγκεκριμένο αρχιτεκτονικό στοιχείο. Τέτοιοι κώδικες υπάρχουν σε γενική χρήση, πχ στα σκίτσα ενός σκιτσογράφου του πολιτικού ένας χαρακτήρας μπορεί να εμφανίζεται με ψηλό καπέλο. Το ίδιο κάνει και ο Babina αλλά με πιο ειδικό κώδικα. Θα μπορούσε βέβαια να πει κάποιος ότι η διαφορά βρίσκεται στο ότι σε ένα στριπάκι υπάρχει ένας μόνιμος χαρακτήρας σε όλα τα έργα. Και αυτό όμως δεν είναι αναγκαίο. Μπορεί ένας δημιουργός να αλλάζει συνεχώς χαρακτήρες. Οι χαρακτήρες μπορεί να είναι ανώνυμοι και εντελώς περιστασιακοί. Η καλλιτεχνική έκφραση παραμένει και η δουλειά παραμένει δημιουργική. Η μονιμότητα είναι κυρίως στοιχείο εμπορικότητας. Κάνει το έργο αναγνωρίσιμο και αν πετύχει το κάνει κάτι καλύτερο ή χειρότερο, ανάλογα με το πως το βλέπει ο καθένας, το κάνει γνώριμο. Ο Babiba δεν είναι φυσικά αρχιτέκτονας ή διακοσμητής, γιατί χρησιμοποιεί το σχέδιο για να σχολιάσει και όχι για να κατασκευάσει. Που είναι το όριο λοιπόν; Αν έβγαζε μια σειρά με 20 σκίτσα πολιτικών χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνοτροπία, και τους σχολίαζε με αυτό τον τρόπο, θα ήταν δημιουργός της κατηγορίας του forum; Το σπίτι της Μέρκελ, το σπίτι του Ερντογάν, κοκ. Θα οπτικοποιούσε το χαρακτήρα τους, τα πιστεύω τους και ίσως τις προθέσεις τους, όλα με το δικό του κώδικα, όπως οπτικοποιεί και τις ψυχιατρικές παθήσεις με εικόνα και κίνηση. Άλλοι οπτικοποίησαν το σεξ, την κοινωνία, την οικονομία, κλπ με πιο γνώριμους κώδικες, αλλά δε βλέπω κάποια ουσιαστική διαφορά. Επεξεργασία Ιουλίου 2, 2018 από Otis Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55497 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3397 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Δεν είναι και τόσο μεγάλη συζήτηση και ο διαχωρισμός είναι εξαιρετικά απλός. 1. Αν κάποιος έχει δουλέψει τουλάχιστον μια φορά ως σχεδιαστής σε κόμικ, έχει γράψει ή/και συνεισφέρει σενάριο για κόμικ, έχει κάνει μελάνια ή/και χρωματισμό, κάνει αμιγώς γελοιογραφίες θα μπει στους δημιουργούς. 2. Αν έχει κάνει lettering, μετάφραση ή επιμέλεια έκδοσης, έχει devianart ή χρησιμοποιεί οποιαδήποτε ψηφιακή πλατφόρμα για να ανεβάζει σχέδια του μόνο χωρίς έστω και μια συμμετοχή σε κόμικς, κάνει μόνο εικονογραφήσεις βιβλίων δεν θα μπει στους δημιουργούς. Ξαναλέω, αν έχεις βρει έστω και μία παρουσίαση που δεν συμφωνεί με τα παραπάνω στις ενότητες Έλληνες και Ξένοι δημιουργοί, γράψε το λινκ από κάτω για να μεταφερθεί. Υ.Γ. Αν παρόλα αυτά σε ενδιαφέρει να κάνεις παρουσίαση δημιουργού κόμικς και αναρωτιέσαι ποιον που δεν έχει παρουσιαστεί ήδη, ρίξε μια ματιά στο παρακάτω site, έχει μπόλικους αξιόλογους που θα θέλαμε να δούμε εδώ. https://www.lambiek.net/comiclopedia.html 2 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Otis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 32788 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 241 Reputation: 864 Achievement Points: 265 Days Won: 0 With Us For: 2187 Days Status: Offline Last Seen: Φεβρουαρίου 16 Age: 148 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 (Επεξεργασία) Αυτό πρόσεξα γιατί δεν είδα φάτσα thumbnail. Είναι στην κατηγορία 7 χρόνια. Επεξεργασία Ιουλίου 2, 2018 από Otis Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55497 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3397 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Όντως δεν ανήκει στην κατηγορία. Μεταφέρθηκε. 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Otis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 32788 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 241 Reputation: 864 Achievement Points: 265 Days Won: 0 With Us For: 2187 Days Status: Offline Last Seen: Φεβρουαρίου 16 Age: 148 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Άλλο που βλέπω είναι περιπτώσεις όπως της Sarah Andersen. Πιστεύω ότι συμφωνούμε ότι δεν έγινε δημιουργός τη μέρα που έβγαλε με ISBN. Υπάρχουν αρκετοί σημαντικοί που είναι σε ψηφιακή πλατφόρμα. Και με τη δημοτικότητα να το πάμε, μερικοί έχουν μεγαλύτερο κοινό από αρκετούς που έχουν εκδοθεί. Σήμερα άλλωστε, εκδίδω τον εαυτό μου αύριο αν θέλω. Δεν είναι πολύ καλό κριτήριο για την αξία μου. Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55497 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3397 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Άλλο ανεβάζω σκόρπια σχέδια, άλλο webcomic όπως στην περίπτωση της Andersen. 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Otis Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 32788 Group: Members Topic Count: 6 Content Count: 241 Reputation: 864 Achievement Points: 265 Days Won: 0 With Us For: 2187 Days Status: Offline Last Seen: Φεβρουαρίου 16 Age: 148 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 3 λεπτά πριν, Θρηνωδός είπε: Άλλο ανεβάζω σκόρπια σχέδια, άλλο webcomic όπως στην περίπτωση της Andersen. Δε μιλάς για τον Babina, σωστά; Πέρα από αυτό, ομολογώ ότι έχω συνηθίσει να τους κρίνω με βάση την παραγωγικότητα, γιατί είναι γενικά καλό κριτήριο. Η δουλειά σε κάνει καλύτερο με το χρόνο και η περιοδικότητα σε πιέζει να παράγεις. Αυτό δε σημαίνει ότι αν έβγαλες κάτι ψηφιακό με 50 σκίτσα πριν 5 χρόνια δεν έχεις αξία. Συμβαίνουν αυτά στις τέχνες. Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Θρηνωδός Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Member ID: 30604 Group: Veterans Topic Count: 536 Content Count: 6810 Reputation: 55497 Achievement Points: 6810 Days Won: 161 With Us For: 3397 Days Status: Offline Last Seen: Αυγούστου 16, 2020 Age: 32 Share Δημοσιεύτηκε Ιουλίου 2, 2018 Δεν υπάρχει θέμα παραγωγικότητας. Πορτοκάλια-μήλα. Λέμε τα ίδια πράγματα εδώ και τόσα ποστ. Δεν με ενδιαφέρει προσωπικά ακόμα και αν ο άλλος κάνει 20 Α4 την ημέρα. Αν δεν κάνει κόμικ δεν ανήκει στο φόρουμ. 2 1 Παράθεση Σύνδεσμος για σχολιασμό Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους More sharing options...
Προτεινόμενες Καταχωρήσεις
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.