Jump to content

Ένα γράμμα πικρίας στον αγαπημένο μου Αρκά [Νικολαΐδης Πρόδρομος, huffingtonpost.gr, 21/06/2017]


Recommended Posts

Ένα γράμμα πικρίας στον αγαπημένο μου Αρκά

 

231226-231137-collagearkas.jpg

 

Αγαπημένε μου Αρκά,

 

Δεν ξέρω πως σε λένε, ποιος είσαι και από που κρατάει η σκούφια σου. Δεν ξέρω καν αν είσαι ένας ή αν είστε πολλοί. Ποτέ δεν με ένοιαξε για να είμαι ειλικρινής. Δεν το έψαξα γιατί δεν είχε καμία σημασία να μάθω το πραγματικό σου πρόσωπο. Ήσουν για μένα, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, ένας ήρωας της παιδικής μου ηλικίας. Θυμάμαι τον εαυτό μου να ξοδεύει όλο του το χαρτζιλίκι για να αγοράσει τα καινούρια σου βιβλιαράκια, αλλά και όταν είχες καιρό να βγάλεις καινούρια, έβρισκα να αγοράσω ένα παλιό που δεν είχα. Σε θαύμαζα και μεγάλωσα μαζί σου.

 

Μεγάλωσα με τις κοινωνικές ανησυχίες του «Ισοβίτη», που μέσα από τη μιζέρια του καταδείκνυε τα στραβά τόσο στο σωφρονιστικό σύστημα, όσο και στην κοινωνία γενικότερα. Μεγάλωσα με τις «Χαμηλές Πτήσεις» και το αυθάδες σπουργίτι που βρισκόταν σε μία μόνιμη εφηβεία γεμάτη ειρωνεία και κόντρες με τον μπαμπά του, τον οποίο όμως κατά βάθος αγαπούσε πολύ, όπως όλα τα παιδιά στην εφηβεία άλλωστε. Μεγάλωσα με τις υπαρξιακές σου αναζητήσεις στη «Ζωή Μετά», και ανακάλυψα το πετυχημένο σόκιν χιούμορ σου μέσα από τον κυνικό σεξισμό της Λουκρητίας.

 

Αγόραζα την εφημερίδα που παρουσίαζες τα σκίτσα σου, είτε αυτή λεγόταν Ελευθεροτυπία, είτε Έθνος, για να παίρνω συχνά πυκνά μια δόση από την πιο πετυχημένη σάτιρα που γράφτηκε ποτέ σε αυτή τη χώρα. Ταυτίστηκα απίστευτα με τον τρόπο προσέγγισής σου, συμφώνησα άπειρες φορές μαζί σου, αγανάκτησα όταν είδα πολλάκις πως η φωνή της λογικής μέσα στην ελληνική τρέλα βρισκόταν σε μισή σελίδα μιας κυριακάτικης εφημερίδας. Μα πάνω απ'όλα, αυτό που θαύμαζα σε εσένα ήταν ένα πράγμα. Η αδιαπραγμάτευτη, αδέσμευτη και αχρωμάτιστη κατεύθυνση της σάτιρας σου.

 

Αυτό εδώ και λίγες μέρες σταμάτησε να ισχύει και επίσημα. Είχα αρχίσει να παρατηρώ το ύφος των δημοσιεύσεών σου τους τελευταίους μήνες, αλλά το θεώρησα μία καλοπροαίρετη κριτική στην κυβέρνηση, και πίστεψα πως η κριτική και η σάτιρα θα ήταν ίδια, όποια κι αν ήταν η κυβέρνηση. Γιατί έτσι σε είχα μάθει. Με πρόδωσες Αρκά, και μένα και εκατομμύρια υποστηρικτές σου σε αυτή τη χώρα. Με τρομερή απογοήτευση είδα πως δημοσίευσες στην προσωπική σου σελίδα στο Facebook μια εικόνα, με έναν εκ των πρωταγωνιστών σου να μονολογεί:

 

«Το ξέρω ότι η συγκέντρωση δεν θα έχει αποτέλεσμα! Ξέρω ότι δεν θα έχει καν κόσμο! Αλλά θα πάω έστω κι αν είμαι μόνος μου! Γιατί πρέπει να καταλάβουν ότι εμείς οι μόνοι μας υπάρχουμε και είμαστε πολλοί!»

 

Γνώριζα φυσικά πως την επομένη αυτής της δημοσίευσης ήταν η συγκέντρωση στο Σύνταγμα της κίνησης «Παραιτηθείτε». Παρόλο που δηλώνει ανεξάρτητη, είναι τοις πάσι γνωστό πως αυτή η κίνηση έχει την αμέριστη στήριξη της Νέας Δημοκρατίας (προφανώς). Και πλέον έχει και τη δική σου.

 

Πήρες θέση Αρκά. Εσύ δεν έπαιρνες ποτέ θέση. Υποστήριξες μία ομάδα έναντι μιας άλλης. Σταμάτησες να είσαι απλός παρατηρητής και έγινες παίκτης. Χρησιμοποίησες τους 761.000 υποστηρικτές σου για να προωθήσεις μία πολιτική εκδήλωση συγκεκριμένου κομματικού χρωματισμού. Την ίδια μέρα «ανέβασες» άλλες τρεις εικόνες, υποστηρίζοντας και προωθώντας την διαδήλωση της επομένης. Κάλεσες τον κόσμο να στηρίξει τους «Παραιτηθείτε» και έχασες αυτό που σε χαρακτήριζε ως τον πιο άξιο εκφραστή της σύγχρονης ελληνικής σάτιρας. Την αντικειμενικότητα σου.

 

Μην με παρεξηγείς, δεν έχει να κάνει με το ποια διαδήλωση στήριξες. Όποια και αν ήταν θα έλεγα ακριβώς το ίδιο πράγμα. Εγώ από τον ηθοπλάστη της εφηβείας μου περίμενα περισσότερα, και σίγουρα όχι αυτό. Και αν αναρωτιέσαι γιατί το κάνω τόσο μεγάλο θέμα, αν σου φαίνεται ότι μάλλον το δραματοποιώ κάπως, σκέψου πόσοι Έλληνες σε διαβάζουν και πόσους επηρεάζεις. Σκέψου ότι η σελίδα σου στα κοινωνικά δίκτυα είναι από τις πιο πολυπληθείς πανελλαδικά, αν όχι η πολυπληθέστερη.

 

Εγώ αγαπητέ Αρκά δεν θέλησα ποτέ να πάρεις θέση. Γιατί αυτό θα χαλούσε όλη την εικόνα που είχα για σένα, όπως και τελικά τη χάλασε. Ήθελα πάντα, να σχολιάζεις τους πάντες και τα πάντα, όποιον θεωρείς εσύ ότι χρίζει καυτηριασμού, χωρίς να επιλέγεις στρατόπεδα. Αυτή σου η τακτική και το ήθος άλλωστε σε έφεραν εδώ που είσαι σήμερα. Εν αντιθέσει με άλλους, στρατευμένους σάτυρους κομμάτων που σήμερα κυβερνάνε τη χώρα, οι οποίοι έχασαν το όποιο κοινωνικό έρεισμα είχαν αποκτήσει στον Έλληνα πολίτη, κάνοντας φτηνή προπαγάνδα υπέρ των κομματικών τους συνεργατών. Δεν θα ήθελα να έχεις μια τέτοια κατάληξη Αρκά.

 

Σε αφήνω Αρκά, με την ελπίδα να αλλάξεις πάλι πορεία και να επιστρέψεις σε αυτό που σε έκανε τον Αρκά των Ελλήνων. Το εύχομαι όχι μόνο για εσένα, αλλά και εγωιστικά βλέποντας το, για μένα, για να ξαναβρώ την καλή συντροφιά των βιβλίων σου και των σκίτσων σου, από την οποία εξαιτίας σου, από σήμερα αποφάσισα να ξεκόψω.

 

Φιλικά,

 

Ένας πρώην θαυμαστής σου

 

Πηγή

  • Like 20
Link to comment
Share on other sites

Στο συγκεκριμένο γράμμα, παρότι άρτια διατυπωμένο  όσον αφορά, τα αισθήματα του αποστολέα, διαπιστώθηκε μια πικρία . :thinking: Στο γιατί ένας σπουδαίος Comic Artist σαν τον Αρκά, να εκφράζει την άποψή του για τα πράγματα. Όμως, δεν θα έπρεπε να είναι έτσι . :thinking: Διότι, ένας καλλιτέχνης στο μέγεθός του, θα πρέπει να προβληματίζεται για την κατάσταση, που υπάρχει σήμερα στην Ελληνική Κοινωνία. Με την τροπή, που έχουν πάρει τα πράγματα. Συν των άλλων, αυτό είναι καλό διότι δηλώνει ότι τα Κόμικς, δεν είναι μονάχα διασκέδαση, ούτε βεβαίως και μάθηση. :chicken2: Αλλά, και ένας επιτυχημένος τρόπος στο να κάνει τους πολίτες, να λαμβάνουν σοβαρά τα Κοινά, και δεν εννοώ τα πολιτικά κόμματα.Αλλά, στο να δείξουν ενδιαφέρον. Όπως επίσης και προβληματισμό για την κάκιστη κοινωνική, και  την οικονομική κατάσταση. Έτσι ο Αρκάς, πέτυχε το ακατόρθωτο. :best:  Να αφυπνίσει τους πολίτες, στο να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους.Πολύ σπουδαία κίνηση η οποία, τιμά την Τέχνη της Εικονογραφίας τοποθετώντας την παράλληλα, σε ένα μεγαλύτερο βάθρο. Από όπου, οι υπόλοιποι και δη οι επικριτές της, να την δουν με σοβαρότητα και σεβασμό.Μπράβο στον Αρκά ,για την κίνησή του αυτή. :best:

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

Στη χώρα της χαζομάρας και της ημιμάθειας, υπάρχει μόνο μαύρο και άσπρο. Αν δεν είναι μαύρο, τότε είναι άσπρο και το αντίστροφο. Γι' αυτό τρώμε τα μούτρα μας ξανά και ξανά...

 

Είναι φανερό ότι τα τελευταία χρόνια που ο Αρκάς δημοσιεύει σκίτσα με πολύ πιο άμεσο περιεχόμενο έχει δεχθεί σκληρή κριτική επανειλημμένα. Το υποτιθέμενο πρόβλημα είναι οτι παίρνει θέση σε ζητήματα της επικαιρότητας. Αυτοί που έχουν ενοχληθεί πιστεύουν ότι δεν παίρνει απλά θέση, αλλά κομματική θέση. Προσωπικά, δε έχω δει τίποτα που να το αποδεικνύει αυτό. Μπορεί η ποιότητα των αστείων του Αρκά να έχει "πέσει" αλλά ακόμα τον βλέπω με πολλά χρώματα όπως πάντα ανάλογα την κατάσταση, μα ποτέ μαύρο ή άσπρο.

  • Like 10
Link to comment
Share on other sites

Όχι και δεν έχεις δει τίποτα! Η προχθεσινή συγκέντρωση στην οποία καλούσε ήταν υπό κομματική αιγίδα, όσο και να μην ήταν κομματική ανοιχτά. Ένας τόσο οξυδερκής άνθρωπος δε νομίζω ότι δεν το παρατήρησε. H φάση είναι αυτό που λένε οι αγγλόφωνοι, βρείτε τον ελέφαντα στο δωμάτιο

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Όπως είπες δεν ήταν ανοιχτά κομματική. Πήγε και κόσμος που δεν είχε καμία σχέση με πολιτικά στρατόπεδα. Η διαδήλωση πανω από όλα είχε ενα συγκεκριμένο σκοπό και νόημα το οποίο ο Αρκας υποστήριξε και έχει υποστηρίξει πολλες φορές τα τελευταία χρόνια.

 

Δεν πιστεύω οτι ένας οξυδερκής άνθρωπος άλλαξε τα πιστεύω του τωρα στα πισω-πισω..

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Το ίδιο ακριβώς σκίτσο του Αρκά με ενόχλησε σε πολύ μικρότερο βαθμό και για τελείως διαφορετικούς λόγους. Όσον αφορά την υποτιθέμενη "κομματική" θέση που πήρε ο Αρκάς, δεν έχω παρά να συμφωνήσω με τα όσα είπε ο George πιο πάνω. Ειλικρινά αμφιβάλλω ότι πρόθεσή του ήταν να στηρίξει μια κομματική γραμμή, την όποια κομματική γραμμή. Απλώς ήθελε να περάσει το μήνυμα στους αναγνώστες του να δραστηριοποιηθούμε και να μην είμαστε θεατές των εξελίξεων από του καναπέως. Από 'κει και πέρα, στα χρόνια της κρίσης ο Αρκάς έγινε αρκούντως καυστικότερος, λέει μεγάλες αλήθειες και οι αλήθειες πονάνε. Σε προσωπικό επίπεδο τώρα, με ενόχλησε η νοοτροπία που περνά το σκίτσο ότι αν ο κόσμος κατέβαινε στη διαδήλωση θα άλλαζε κάτι. Δυστυχώς η σκληρή πραγματικότητα των τελευταίων ετών με έκανε τόσο κυνικό, ώστε να πιστεύω πια ότι αν οι διαδηλώσεις/συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας - απ' όποιους κι αν διοργανώνονταν - άλλαζαν κάτι, θα είχαν κηρυχτεί παράνομες. Από την άλλη, όμως, κατανοώ ότι ο Αρκάς και ο κάθε Αρκάς ούτε είναι ποτέ δυνατόν να παροτρύνουν τον κόσμο στην δια της βίας αλλαγή της αντισυνταγματικής πραγματικότητας που βιώνουμε ούτε φυσικά να μας παροτρύνουν να συνεχίσουμε αυτό που τόσο καλά ξέρουμε να κάνουμε: να καθόμαστε στα καφενεία και να κάνουμε πολιτικές αναλύσεις και να κράζουμε αυτούς που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σχεδόν όλοι μας επιτρέψαμε να μας κυβερνούν όλα αυτά τα χρόνια και ακόμα επιτρέπουμε. Ίσως τελικά ο Αρκάς έχει δίκιο. Ίσως αν όλος ο ντουνιάς κατέβαινε σε μια διαδήλωση, ίσως και να άλλαζε κάτι. Αλλά οι περισσότεροι για διαφορετικούς λόγους και πεποιθήσεις δεν το κάνουμε, και ίσως ποτέ δεν μάθουμε αν θα κερδίζαμε κάτι ή όχι.

  • Like 6
  • Respect 1
Link to comment
Share on other sites

Ο Αρκάς ζούσε σε άλλη χώρα/πλανήτη τόσα χρόνια; Τόσος κόσμος ήταν στους δρόμους έφαγε ξύλο, κυνηγητό και χημικά και θυμήθηκε να προτρέψει τον κόσμο να κατέβει στους δρόμους στη διαδήλωση που κατέβηκε και ο Αλαφούζος; Θα μπορούσα να σχολιάζω τη στάση του Αρκά, χρησιμοποιώντας ΜΟΝΟ σκίτσα του Αρκά. Πραγματικά. Ο Αρκάς δε θυμήθηκε τίποτα ούτε θορυβήθηκε καθόλου όταν τα εισοδήματά μας πήγαν στο μισό, όταν η ανεργία πήγε από το 9% στο 28% και έμεινε εκεί λόγω της μετανάστευσης, ακόμα και όταν έτρωγαν χημικά ο Μίκης ή ο Γλέζος (90 χρονών άνθρωποι - αδιάφορο αν κάποιος συμφωνεί ή διαφωνεί μαζί τους) και τον πήρε το επαναστατικό για τη συγκέντρωση του κυρίου κολλαγόνο; Τι να πω!

  • Like 17
Link to comment
Share on other sites

Όταν γερνάει ο άνθρωπος πολλά παράξενα μπορεί να κάνει, από την άλλη δεν είναι και ο μοναδικός του χώρου των κόμικς που ψάχνει κομματική αιγίδα.

Edited by smuggler
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο Αρκάς πήρε κομματική θέση αλλά τη συγκεκριμένη κομματική θέση. Γιατί ο χώρος του πολιτισμού και των τεχνών κηδεμονεύεται από την αριστερά στην ελλάδα για δεκαετίες. Παρόμοια αποδόμηση γνώρισε και ο Σαββόπουλος όταν είχε βγάλει το Κούρεμα

  • Like 7
  • Respect 1
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο Αρκάς πήρε κομματική θέση αλλά τη συγκεκριμένη κομματική θέση. Γιατί ο χώρος του πολιτισμού και των τεχνών κηδεμονεύεται από την αριστερά στην ελλάδα για δεκαετίες. Παρόμοια αποδόμηση γνώρισε και ο Σαββόπουλος όταν είχε βγάλει το Κούρεμα

Οι προοδευτικοί άνθρωποι όπως είναι οι καλλιτέχνες έχουν συνηθως και προοδευτικές πολιτικές θέσεις. Όταν δεν υπάρχουν κομματικοί εκφραστές των πολιτικών θέσεων τα κριτήρια επιλογής (και θέσεων και κόμματος) αλλάζουν

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Το πρόβλημα δεν είναι ότι ο Αρκάς πήρε κομματική θέση αλλά τη συγκεκριμένη κομματική θέση. Γιατί ο χώρος του πολιτισμού και των τεχνών κηδεμονεύεται από την αριστερά στην ελλάδα για δεκαετίες. Παρόμοια αποδόμηση γνώρισε και ο Σαββόπουλος όταν είχε βγάλει το Κούρεμα

Ο Αρκάς είχε πάντα πολιτική θέση, δεν είχε κομματική φυσικά και ακόμα και τώρα είναι χοντρό να τον κατηγορήσεις ότι πήρε ανοιχτή κομματική θέση. Η πολιτική του θέση όμως μπορούσε να εκφραστεί από ατάκες του όπως:

  • Είμαι ελεύθερος να κάνω ότι θέλουν
  • Τα 2/3 των πολιτικών είναι διεφθαρμένοι και το υπόλοιπο 1/3 είναι επίσης διεφθαρμένοι, αλλά ευτυχώς είναι λιγότεροι
  • Οι πολιτικές υποσχέσεις είναι σαν κεσεδάκι φράουλες

Δηλαδή αν έπρεπε να τον κατατάξεις κάπου σίγουρα όχι στην αριστερά, πιθανόν στον αναρχικό μηδενιστικό χώρο. Αλλά επίσης σίγουρα δεν ήταν αυτός που απλά θα ήθελε να αλλάξει η κατάσταση μέσω εκλογών και να αλλάξει η μία διεφθαρμένη κυβέρνηση με μία άλλη διεφθαρμένη.

 

Και ξαναλέω: ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ να αλλάξει γνώμη, επίσης όμως δικαίωμα όλου του κοινού του, να κριτικάρει την αλλαγή.

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Διάβασα αρκετά κουφά παραπάνω, αλλά δε θα μπω στη διαδικασία να τα σχολιάσω μεμονωμένα γιατί θα καταλήξει (βασικά ήδη είναι) πολιτική συζήτηση που, αν δεν κάνω λάθος, είναι ενάντια στους κανόνες του forum.

Για μένα πάντως ο Αρκάς έχει πάρει σαφή κομματική θέση. Αναπαράγει επιχειρήματα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με φαιδρό τρόπο και ακροθιγώς, εντελώς παρελκυστικά. Κάποια σκίτσα του τυχαίνει να μπορούν να θεωρηθούν αντικειμενικά και καθολικής εφαρμογής (άσχετα που θυμήθηκε να τα κάνει από το 2015 και μετά), αλλά τα περισσότερα είναι εξαιρετικά στοχευμένα και πολύ συχνά δημοσιεύονται, ας πούμε, μετά από μία συζήτηση στη Βουλή...

Γενικά, θεωρώ αδιανόητο (ειδικά μετά την τελευταία ξεφτίλα με τους Παραιτηθείτε) να μην εντοπίζει κάποιος αυτήν τη μεταστροφή του καλλιτέχνη και την ταύτιση με συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις. Το αν "τα παίρνει" ή το κάνει επειδή ξεμωράθηκε στα γεράματα, δε με απασχολεί. Απλά με θλίβει ένας καλλιτέχνης που θαύμαζα να χαλάει την εικόνα του τόσο άδοξα. Από κει που ήταν ο "εθνικός μας σκιτσογράφος", καταλήγει να τον υμνούν κατά βάση κομματόσκυλα για τις πολιτικές του τοποθετήσεις. Έπαθε Λαζόπουλο, όπως πετυχημένα έγραψε κάποιος. Ας είναι.

 

Η άποψή μου για το ζήτημα είχε αποκρυσταλλωθεί σε ένα κείμενο που ανέβασα στο blog μου, λίγες μέρες πριν την πρόσληψη του καλλιτέχνη από την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ (...), και λίγες εβδομάδες πριν το φιάσκο των Παραιτηθείτε. Το αντιγράφω σε spoiler, full link εδώ.

 

 

 

Απλό σκίτσο, σύνθετο νόημα. Αφοπλιστικός, καυστικός, κριτικός τοις πάσι. Κάπως έτσι μάθαμε τον Αρκά, τον άνθρωπο ο οποίος, στο μυαλό πολλών Ελλήνων, είναι άμεσα συνυφασμένος με τη φράση «ελληνικά κόμικς». Και όχι άδικα.

Η πορεία του ξεκίνησε μέσα από τις σελίδες του περιοδικού Βαβέλ, όπου ξεκίνησε να δημοσιεύει τον Κόκκορα, τη δεκαετία του ’80. Έκτοτε, η υπογραφή του σφραγίζει χιλιάδες σελίδες και δεκάδες ήρωες. Ο ΙσοβίτηςΧαμηλές ΠτήσειςΚαστράτοΗ Ζωή Μετά. Μερικές μόνο από τις δουλειές του, οι οποίες μαγνητίζουν τον αναγνώστη – άσχετα αν διαβάζει κόμικς ή όχι – είτε στις εφημερίδες (ΕλευθεροτυπίαΈθνος), είτε στα βιβλιοπωλεία (από τις εκδόσεις γράμματα). Το «brand» του Αρκά κατάφερε, σε βάθος χρόνων, να γίνει συνώνυμο των ελληνικών κόμικς και της επιτυχίας. Και όλα αυτά, χωρίς να γνωρίζει κανείς το πραγματικό του ονοματεπώνυμο, χωρίς να έχει κάνει ούτε μία δημόσια εμφάνιση.

Θίγοντας κάθε φορά, άμεσα ή έμμεσα, σχεδόν πάντα όμως ακροθιγώς, μία πληθώρα θεμάτων. Χωρίς να σου δώσει τις απαντήσεις στο πιάτο, καταφέρνει να σε προβληματίσει, με μία ατάκα, ένα λογοπαίγνιο, ένα σκετς. Με μία σελίδα του, την ίδια σελίδα, κάποιος μπορεί να γελάσει, ενώ κάποιος άλλος να μελαγχολήσει. Καλλιτέχνης με ταυτότητα, άποψη, σφραγίδα.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους συναδέλφους του, ο Αρκάς ήταν μοναδικός και από μία άλλη άποψη. Το ταλέντο του να θωρεί σκωπτικά τα ερεθίσματα που δεχόταν και να καυτηριάζει την κοινωνία και τις ανθρώπινες συμπεριφορές μέσα σε αυτή, το είχε θέσει στην… υπηρεσία των αναγνωστών του για χρόνια. Ποτέ όμως δεν αναζήτησε την έμπνευσή του στην πολιτική, και μάλιστα στην Ελλάδα, μία χώρα όπου το «σκίτσο» είναι κατά βάση συνδυασμένο με τις πολιτικές γελοιογραφίες στις εφημερίδες.

Και ήταν αυτή η ιδιαιτερότητά του που τον διαφοροποιούσε από τους υπόλοιπους συναδέλφους του. Η διακωμώδηση της πολιτικής, άλλωστε, είναι σα να κλέβεις εκκλησία. Ο Αρκάς επί χρόνια, ακόμα και όταν ήταν στα πρώτα του βήματα, απέφυγε έντεχνα να το κάνει, επικεντρώνοντας την κριτική του σε μια πιο κοινωνική διάσταση. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα πως δεν ήταν… «πολιτικός». Δεν ήταν, όμως, «πολιτικαντίστικος».

Τι χρειάστηκε για να γίνει; Ο ΣΥΡΙΖΑ. Η… άλωση της εξουσίας από μία καινούργια δύναμη, άλλη από αυτές που διοικούσαν τον τόπο όλα αυτά τα χρόνια, στα οποία ο Αρκάς γεννήθηκε, άνθισε και ωρίμασε, φυσικά και καλλιτεχνικά. Οι αιτίες, αν και μπορούν να αναζητηθούν, δεν είναι αυτό που έχει σημασία. Σημασία έχει το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα είναι πως, από το 2015 κι έπειτα, ο Αρκάς έχει ανεβάσει στη σελίδα του στο facebook πληθώρα δημοσιευμάτων-σκίτσων του, με μοναδικό στόχο να επιτεθεί στο συγκεκριμένο πολιτικό κόμμα, πολύ συχνά συντονισμένα με τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης και τις υπόλοιπες πολιτικές ομάδες, με προεξέχουσα αυτή της Νέας Δημοκρατίας.

Είναι τουλάχιστον θλιβερό, ένας θρυλικός καλλιτέχνης, σαν τον Αρκά, να πετάει στα σκουπίδια μία λαμπρή πορεία για να προσφέρει, στην τελευταία στροφή της καριέρας του, εντεταλμένη υπηρεσία. Πλέον δεν είναι κριτικά καυστικός. Είναι στοχευμένα και εμμονικά εριστικός. Ο λόγος του δεν είναι καν «πολιτικός». Δεν αποφάσισε ξαφνικά να μιλήσει για την πολιτική. Όχι. Είναι καθαρά «κομματικός». Ουσιαστικά, θέτει το ταλέντο του και την αναγνωρισιμότητα που έχει κερδίσει με το σπαθί του, στην υπηρεσία μία πολιτικής δύναμης, σαθρής και δυσώδους. Αυτό δεν έκανε και ο Σάκης Ρουβάς, με το περίφημο πλέον βιντεάκι για το δημοψήφισμα;

Σε κάθε περίπτωση, είναι ξεπεσμός να αβαντάρεις και να συντάσσεσαι με το κατεστημένο. Είναι ξεπεσμός ένα σκίτσο σου να έχει την ίδια αξία με μία εκπομπή του Μπογδάνου, ή, ακόμα χειρότερα, με ένα βιντεάκι του Σάκη Ρουβά στο youtube. Είναι ξεπεσμός να κάνει κοινοποίηση στο facebook σκίτσα σου η «Ομάδα Αλήθειας». Είναι ξεπεσμός να καταθέτει στα πρακτικά της Βουλής σκίτσο σου ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Είτε συμφωνείς, είτε διαφωνείς με τις απόψεις τους.

Κρίμα ρε Αρκά.

 

  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Υποθέτω ότι ένας τρόπος υπάρχει να πειστούμε και εμείς οι καλοπροαίρετοι... Αυτή τη στιγμή, σατυρίζει και επιτίθεται στην κυβέρνηση. Θα έρθει όμως η ώρα που και οι υποτιθέμενοι κομματικοί του φίλοι θα βρεθούν ξανά στην εξουσία (γιατί... Ελλάδα είμαστε) και τότε ανάλογα τη στάση του δε θα χωρούν πλέον αμφιβολίες για κανέναν μας. :)

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

ζούμε σε μια δημοκρατική χώρα ,οπότε είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ότι θέλει,να αλλάζει τα πιστεύω του όποτε θέλει και δικαίωμα του καθένα από μας να τον διαβάζουμε ή να τον προσπερνάμε και να διαβάζουμε κάτι άλλο του γούστου μας.

ο λαζό π.χ. δεν εκφράζει σαφή κομματική θέση; άλλοι συμφωνούν και τον βλέπουν άλλοι όχι.

εγώ δεν συμφωνώ σε πολλά μαζί του και τον βλέπω,μπορεί να μην πλήρωνα όμως για να τον δω .

μπορεί,λέω......

πληρώστε το κόμικ και το έντυπο που σας εκφράζει, στην τελική κάνετε ότι σας αρέσει και κριτικάρετε  όποιον θέλετε, τίποτα λιγότερο, τίποτα παραπάνω.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Χθες το βράδυ μου πέρασε από το μυαλό η ιδέα ότι είμαι τρελός, άδικος και παράλογος. Και είπα να διαβάσω μερικούς επιλεγμένους Αρκάδες. Γενικά ήθελα να παραθέσω πολλά καρέ, διάλεξα μόνο ένα και θα το αφήσω εδώ χωρίς σχόλια.

 

Noname.jpg

 

Λέω να το βάλω και σε κανένα σχόλιο από τις σημερινές εξυπνάδες του Αρκά, να κόψω αντιδράσεις από τους όψιμους φαν του.

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Κακό δεν είναι να έχεις συγκεκριμένη άποψη και να την εκθέτεις, ο άνθρωπος -κατά πως φαίνεται- είναι κατά της σημερινής κατάστασης και εκφράζεται. Τώρα, αν κάποιοι αναγνώστες του αισθάνονται "προδομένοι" το πρόβλημα δεν το έχει ο Αρκάς, αλλά αυτοί που στο μυαλό τους είχαν πλάσει τον Αρκά όπως θα τον ήθελαν και όχι όπως είναι. Δεν εχει καμία υποχρέωση σε κανέναν από τους αναγνώστες του να είναι αντικειμενικός.

 

 

Αγαπητέ ΙωάννηΜΖ θεωρώ τον τίτλο "εθνικός -βάλε όποια ιδιότητα θέλεις-" από μόνο του άκυρο αλλά αν έπρεπε να διαλέξω έναν "εθνικό σκιτσογράφο" θα επέλεγα τον Γιάννη Καλαϊτζή.

Edited by smuggler
  • Like 6
  • Respect 1
Link to comment
Share on other sites

Ξεκαθαρίζω ότι δεν γράφω κάτω από οποιαδήποτε λογική πολιτικής ανάλυσης ή κάτι ανάλογο. Δεν ξέρω ποιός πήγε στη διαδήλωση, πόσοι πήγαν και αν πέτυχε ή απέτυχε. Ποσώς με ενδιαφέρει ειδικά από τη στιγμή που είχε κομματική προέλευση. Θα με ενδιέφερε αν ήταν μια κίνηση χωρίς ''καπέλα''. Και ακριβώς αυτό είναι το ζητούμενο. Ο καλιτέχνης (ο κάθε καλιτέχνης) έχει δικαίωμα σε μια δημοκρατία ελεύθερης εκφοράς της άποψης του. Είτε αυτό αφορά ένα βιβλίο, ένα πίνακα ζωγραφικής, ένα σκίτσο, ένα κόμικ. Ξεκάθαρο και δεν σηκώνει κουβέντα. Κάθε ομαδική προσπάθεια αποδόμησης μιας άποψης μέσω των δημοφιλών social media είναι στη λάθος κατεύθυνση. Ο καλιτέχνης, σκιτσογράφος, συγγραφέας, συνθέτης θα δεχτεί την κριτική του έργου του.

Το ζητούμενο λοιπόν στην περίπτωση Αρκά και κάθε Αρκά είναι ένα: Είναι στρατευμένη η τέχνη του ή όχι. Αν έχει περάσει πλέον στο στρατόπεδο της στρατευμένης τέχνης θα τον ακολουθεί και θα τον παρακολουθεί πλέον ΚΑΙ ΜΟΝΟ το κοινό που αντιπροσωπεύει παραταξιακά. Οι υπόλοιποι θα πάμε να βρούμε ένα άλλο καλιτέχνη που θα εκφράζει κάτι διαφορετικό, εναλλακτικό και ουδέτερο.

Αν ο Αρκάς δεν είναι στρατευμένος μπορεί κομψά, με όμορφα λόγια ή κραυγές να κάνει όση και όποια κριτική θέλει σε όποιον θέλει και σε όποια δόση το θέλει. Τι θα πει προοδευτικός που διάβασα παραπάνω; Η λέξη προοδευτικός ταυτίζεται στην Ελλάδα μόνο με την αριστερή λογοτεχνία, το αριστερό σκίτσο, το αριστερό τραγούδι. Ελεος...Υπάρχουν απίστευτα προοδευτικοί δημιουργοί που δεν ανήκουν στην αριστερά. Τα εμφυλιακά βιώματα κοντεύει πια να τα ξεπεράσει και η δικιά μου γενιά των πενηντάρηδων.

Θεωρώ ότι ο Αρκάς τα τελευταία χρόνια είχε κουραστεί. Δεν υπάρχει πια η ευημερία για να σατιρίζει. Υπάρχει η μιζέρια, η φτώχια και η απαξίωση την οποία δεν μπορείς να σατιρίσεις. Λογικά ένας καλιτέχνης (και αυτό θα πει προοδευτικός για μένα) είναι αυτός που ασκεί κριτική στην εκάστοτε εξουσία. Τι να κάνουμε τώρα που η εξουσία πέρασε στην αριστερή όχθη;

Σαράντα χρόνια τώρα άκουγα ότι προοεδευτικός είναι όποιος συγγραφέας γράφει για τον εμφύλιο! Προσωπικά δεν θα αγοράσω ούτε ένα βιβλίο με θέμα τον εμφύλιο με εξαίρεση το Αμανίτα Μουσκάρια (υπάρχει πλέον και σε κόμικ) του Μεθενίτη που είναι άσχετο και απολιτίκ. Από τη στιγμή που διάβασα στη ζωή μου το Κιβώτιο του Αλεξάνδρου και την Ορθοκωστά του Βαλτινού, ότι πιο αντικειμενικό και ψύχραιμο έχει γραφτεί για τον εμφύλιο καλύφθηκα. Δεν θα διαβάσω αντίστοιχα άλλο βιβλίο για το Βιετνάμ και τον πόλεμο. Εκτός αν το έχει γράψει Βιετναμέζος.

Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά. Αν ο αρκάς δηλώνει στρατόπεδο τον ακολουθούν όσοι πλέον εκφράζονται από τη δουλειά του. Οι υπόλοιποι αλλού...Αν δεν είναι στρατευμένος και κάνει κριτική τι να κάνουμε...Δικαίωμα του ήταν, είναι και θα παραμείνει. Απλά έχουν αλλάξει τα δεδομένα και αυτοί που παρεξηγιούνται. Και επειδή ο φίλος μου ο Μανώλης μνημόνευσε το εξαιρετικό και φοβερά παρεξηγημένο Κούρεμα του Σαββόπουλου κάπου εκεί σε ένα στίχο λέει ''ήμασταν πάντοτε μιας ήττας που γεννάει την εξουσία αλλά αυτή μας παραδόθηκε αληθινά, τι δυστυχία''. Προφητικό, τριάντα χρόνια πριν. Και τότε νεαρός έψαχνα να βρω γιατί έβριζαν τον Σαββόπουλο. Τώρα πια στα γεράματα μου δεν έχω τις ίδιες απορίες...

Edited by luckystrike
  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Και από την άλλη πλευρά υπάρχουν τύποι σαν και του σιναφιού μου που τους αρέσουν όλες ανεξαιρέτως οι δουλειές του Αρκά, παλιότερες και σύγχρονες :P  Δεν βρίσκω κάποιον ουσιαστικό διαχωρισμό στα παλιότερα σκίτσα του με τα νεότερα που ανεβάζει στο fb. Το ίδιο πετυχημένα  βρήκα τόσο τα πρόσφατά του όσο και το στριπάκι από το «Μετά την καταστροφή» (από τις καλύτερές του δουλειές παρεμπιπτόντως για εμένα) που μπήκε λίγο παραπάνω. Δεν καταλαβαίνω δηλαδή για ποιον λόγο θα πρέπει να τσινήσει όταν το διαβάσει κάποιος που του αρέσουν αυτά που ανεβάζει στο fb :P

 

Η ψυχραιμία νομίζω είναι ο καλύτερος σύμβουλος. Όταν περάσουν λίγα χρόνια θα είναι πολύ πιο εύκολο να αποτιμήσουμε το όποιο αποτέλεσμα. Ε, και αν εν τέλει δούμε πως ο Αρκάς ξεπουλήθηκε, τι να κάνουμε, συμβαίνουν κι αυτά, θα βολευτούμε με τις παλιές δουλειές του που θα μνημονεύουμε εσαεί :P

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι μια συζήτηση για τον Αρκά και με αφορμή το γράμμα πικρίας , θα μπορούσε να διαρκέσει αιώνια, κι αυτό γιατί καθένας από εμάς βλέπει τον κόσμο με διαφορετική ματιά ,με διαφορετικά γυαλιά που λέγαν και παλιά!

Προσωπικά επειδή δεν υποστηρίζω κάποια ιδεολογία δεξιά αριστερή ,πάνω-κάτω (ωχ αυτό δεν υπάρχει) προσπαθώ να βλέπω τα πράγματα όσο μπορώ πιο αντικειμενικά!

Πριν συνεχίσω θα παραθέσω μερικά αξιώματα.

Ο καλλιτέχνης θα πρέπει να είναι ελεύθερος να εκφράζεται μέσα από το έργο του.

Ο καλλιτέχνης θα πρέπει να αποδέχεται την όποια κριτική είτε είναι αποθεωτική είτε είναι αποκαρδιωτική για τον ίδιο.

Ο καλλιτέχνης θα πρέπει να δημιουργεί  με βάση το τι θέλουν οι θαυμαστές του!Ωχ συγνώμη το τελευταίο μου ξέφυγε!

Η αλήθεια είναι ότι η περίπτωση του Αρκά είναι λίγο περίπλοκη γιατί γνωρίζουμε πολύ λίγα πράγματα γι' αυτόν και την ζωή του.Για παράδειγμα ο Λάκης Λαζόπουλος που αναφέρθηκε , έχει επικριθεί-κατηγορηθεί για πολλά πράγματα , ο τεράστιος Μίκης Θεοδωράκης έχει περάσει, πλην της ακροδεξιάς από όλους τους πολιτικούς χώρους!

Ο βίος και η πολιτεία ή ακόμα και οι πολιτικές-κομματικές  θέσεις ενός καλλιτέχνη επηρεάζουν την άποψη που μπορεί να έχουν κάποιοι γι'αυτόν;Η απάντηση αναπόφευκτα είναι ΝΑΙ!

Όπως σωστά ο JohnnyMZ σχολίασε παραπάνω  η θέση του Αρκά δεν είναι πολιτική αλλά κομματική!

Τα ερωτήματα λοιπόν που προκύπτουν είναι 

Για πιο λόγο το κάνει αυτό ,για τα χρήματα ,γιατί ξεμωράθηκε  είναι αδιάφορος ο όποιος λόγος;

Η 'τωρινή' στάση επηρεάζει την γνώμη που έχει κάποιος για το έργο του;

Κάποιος που ταυτίζονταν με τα προηγούμενα έργα του  μπορεί να νιώθει προδομένος  με αυτή την μεταστροφή;

Αλήθεια θυμάστε ότι ο Θέμος Αναστασιάδης ,εκδότης του Πρώτου Θέματος έγινε γνωστός από την Μαύρη Τρύπα της Ελευθεροτυπίας!

Ο χαρακτηρισμός πίκρα ,θλίψη προδοσία για οποιονδήποτε καλλιτέχνη είναι άδικος!

Είναι σαν να έχεις την απαίτηση να μπεις στο μυαλό ενός καλλιτέχνη και να το κατευθύνεις  σύμφωνα με τις δικές ιδέες,αντιλήψεις,εν τέλει με την δικιά σου κοσμοθεωρία!

Θα πρόσθετα δε ότι είναι στενάχωρο να απορρίπτεις-διαγράφεις ένα καλλιτέχνη για τους ίδιους λόγους!

Το να είσαι καλοπροαίρετος με κάποιον είναι η αρχή, το να είσαι κακοπροαίρετος είναι το τέλος!

Edited by guskoin
  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Όπως σωστά ο JohnnyMZ σχολίασε παραπάνω  η θέση του Αρκά δεν είναι πολιτική αλλά κομματική!

Τα ερωτήματα λοιπόν που προκύπτουν είναι 

Για πιο λόγο το κάνει αυτό ,για τα χρήματα ,γιατί ξεμωράθηκε  είναι αδιάφορος ο όποιος λόγος;

Η 'τωρινή' στάση επηρεάζει την γνώμη που έχει κάποιος για το έργο του;

Κάποιος που ταυτίζονταν με τα προηγούμενα έργα του  μπορεί να νιώθει προδομένος  με αυτή την μεταστροφή;

 

Κοίτα τα πράγματα είναι απλά. 

Πρόκειται για κάποιον που επί χρόνια σχολίαζε δύο κόμματα που ανεβοκατέβαιναν στην εξουσία, το ένα μετά το άλλο, και έλπιζε πάντα στην αλλαγή, σε κάτι καινούριο. 

Όταν λοιπόν ήρθε η αλλαγή και αποδείχθηκε τρισχειρότερη από τα παραδοσιακά πολιτικά κόμματα, είναι λογικό να στράφηκε ξεκάθαρα εναντίον της. Αυτό είναι το φυσιολογικό.

Το αντίθετο, θα αποδείκνυε απλά ότι πληρώνεται από το κόμμα της ''αλλαγής'' για να μην το βρίζει. 

Ευτυχώς όμως, ο Αρκάς αποδείχθηκε ανεξάρτητος από οποιοδήποτε κόμμα και αντικειμενικός παρατηρητής. 

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Σήμερα στο Βήμα έχει μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Τζιμάκου, όπου λέει ενδεικτικά ότι "η σάτιρα δεν μπορεί ποτέ να είμαι με την εξουσία".

Νομίζω αυτή είναι η απάντηση που γυρεύουμε.

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι στο συγκεκριμένο thread υπάρχει κάποιου είδους....εκτροπή από τις αρχές και τη λογική του φόρουμ. Για άλλα δεν έχω άποψη. Θεωρώ μάλλον άδικο να κατακρίνται ο Φλοκ. Εκ των πραγμάτων μια συζήτηση για τέτοια θέματα αγγίζει οριακά και τις αρχές του φόρουμ και κάποιας μορφής πολιτική συζήτηση. Αλλά οριακά και νομίζω (πάλι) ότι όσοι έγραψαν έκαναν τον διαχωρισμό σε γενικές γραμμές σωστά. Επίσης να πω μια κουβέντα σχετική ή άσχετη Ολα αυτά τα χρόνια μέσα από το φόρουμ και τη λέσχη έκανα μερικές καλές φιλίες. Για όλους -πλην ενός του leonidio που μου το έχει πει- δεν έχω την παραμικρή ιδέα τι ψηφίζουν ή τι πιστεύουν. Εδώ μας ενώνει ένα κοινό χόμπι και απαγορεύεται να μας χωρίζουν ιδεολογίες και πιστεύω που αφορούν σε άλλους και άσχετους χώρους. Οταν πίνω τον καφέ μου εντός ή εκτός λέσχης με τα συγκεκριμένα άτομα έχουμε χιλιάδες άλλα θέματα να συζητήσουμε....

Edited by luckystrike
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

   Eίμαι ο μόνος που κουράστηκε να βλέπει συνεχώς ένα καινούριο θέμα για κάποιο άρθρο που ανέβασε κάποιος  καπου και σχολιάζει τον αρκά; Λέμε κάτι καινούριο; Μήπως μπαίνουμε κι εμείς στην κλασσική παγίδα των κοινωνικών διχτύων να ξεχειλώνεται ένα θέμα ακόμα και σωστά επιχειρήματα να υπάρχουν;

 

   Απλά αναπαράγουμε τα ίδια, αναλωνόμαστε στα ίδια και καταντά κουραστικό. Πρέπει να είναι καμια δεκαριά θέματα με το είπαν για τον αρκά, είπε ο αρκάς, έφυγε ο αρκάς , γύρισε ο αρκάς, είπαν για τον αρκά...είπαν για τον αρκά...είπαμε για τον αρκά..ξαναείπαμε για τον αρκά...

Edited by averel
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν τα πιστεύει αυτά που γράφει ο Αρκάς, αλλά κατάφερε ν'αποδείξει σε κάποιους που λέγαν ότι οι άλλοι δεν έχουν χιούμορ και δεν δέχονται κριτική, ότι ούτε αυτοί είχαν χιούμορ και δεν δέχονται κριτικη.Από μόνο του είναι αστείο και αυτό.

Ενδεχομένως βέβαια και αυτός (ή μάλλον οι διαχειριστές) να μην δέχονται κριτική, οπότε και αυτό πάλι αστείο είναι.

Στο δημοψήφισμα που ξεκίνησε το όλο θέμα πάντως δεν σήμαινε ότι ήταν μνημονιαός ή κάτι τέτοιο, απλά έβλεπε ότι δεν οδηγούσε κάπου κι έγινε για τα μάτια του κόσμου (αλλά αυτό είναι πολιτικό σχόλιο, οπότε ζητώ συγνώμη)

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Έφυγαν κάποια ποστ που περιείχαν προσωπικούς χαρακτηρισμούς. Μαζί με αυτά μπορεί να έφυγαν και ποστ που δεν έπρεπε να φύγουν αλλά δεν έχω πιει καφέ ακόμα, οπότε συγχωράτε με. Επίσης μπορεί να φύγουν και κάποια άλλα αργότερα.

Την επόμενη φορά μπορεί κάποιος από τους κόκκινους να έχει ξυπνήσει στραβά και αντί για delete post να πατήσει delete member.

Βοηθήστε τους κακόμοιρους admin να ξεκινάνε καλά τη μέρα τους. Θα είναι καλό για όλους μας. :peace:

 

 

:beer:

  • Like 19
Link to comment
Share on other sites

Για πολιτικη δεν μιλαω και ομως τα post μου παντα φευγουν! Θα αρχισω να κανω αναλυση σαν τηλεσχολιαστης μου φαινεται για να την σκαπουλαρουν!!

 

 αλλά δεν έχω πιει καφέ ακόμα, οπότε συγχωράτε με.

 

Αυτο μου θυμιζει την ατακα "Αν νομιζεις οτι ο καφες φερνει νευρα πρεπει να με δεις οταν δεν εχω πιει...!"

Link to comment
Share on other sites

Πολύς ντόρος δεν γίνεται για το συγκεκριμένο θέμα;

 

Προσωπικά, ποτέ δεν μου άρεσε ο Αρκάς. Ούτε το χιούμορ του, ούτε το σχέδιο του. Αλλά τάσσομαι υπέρ όσων πιστεύουν πως μπορεί να εκφράζεται όπως θέλει. Επίσης συμφωνώ με κάποιον που ανέφερε πως πολιτικές συζητήσεις δεν πρέπει να γίνονται εδώ, κάτι που εμφανίζεται ρητά και στους κανόνες του φόρουμ.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Στην Ελλαδα υπαρχει μια εμμονη να κατατασουμε τον καθε καλλιτεχνη σε ενα πολιτικο χωρο ή να μεταφραζουμε το εργο του με τετοιο τροπο ωστε να συμφωνει με τις πολιτικες μας αποψεις.

 

Υπαρχει επισης η εμμονη σε μεγαλη μεριδα του πληθυσμου, οτι ο καλλιτεχνης πρεπει να ειναι προοδευτικος, επαναστατης, να καυτηριαζει την εξουσια κλπ.

 

Δεν εχω διαβασει τον Αρκα στην εκταση που πιθανον να τον εχετε διαβασει οι περισσοτεροι εδω. Το εργο του μου βγαζει εναν κυνισμο και ατομισμο που δεν εχει σχεση με προοδευτικες πολιτικες ιδεες. 

 

Δεν εχω κανενα προβλημα με αυτο. Ο Αρκας ειναι ενας πολυ καλος καλλιτεχνης που με ψυχαγωγει. Δεν εχω την απαιτηση οι πολιτικες του αποψεις να συμφωνουν με τις δικες μου. Πρεπει να ξεπερασουμε τα συνδρομα της μεταπολιτευσης περι στρατευμενης τεχνης κλπ.

 

Το προβλημα το εχουν οσοι εβλεπαν στο προσωπο του Αρκα καποιον επαναστατη ή κατι παρομοιο, οχι ο Αρκας.

 

 

Η κινηση του να υποστηριξει τους ''Παραιτηθειτε'' ηταν αστοχη, και τελευταια βρισκω το πολιτικο του χιουμορ καπως δασκαλιστικο και δεν ταιριαζει στο στυλ του, αλλα αυτο δεν αναιρει την προσφορα του σαν καλλιτεχνη.

Edited by Dr Paingiver
Διαγράφτηκαν αναφορές σε πολιτικά κόμματα
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εξακολουθεί να ταλανίζει την πολιτική επικαιότητα ο Αρκάς. Χωρίς σχόλια.

http://www.alfavita.gr/arthron/politiki/nkasimati-o-arkas-nostalgei-ti-hoynta

http://www.alfavita.gr/arthron/koinonia/arkas-apo-sfyrodrepano-tis-dikaiosynis-stin-exisosi-nazismoy-kommoynismoy-pics

http://www.alfavita.gr/apopsin/agapite-arka

 

Το τρίτο link παίζει να έχει ξανααναφερθεί. Τα links προέρχονται από εκπαιδευτικό portal συγκεκριμένης ιδεολογικής κατεύθυνσης.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι οτι δεν είχε ενδιαφέρον το θέμα, αλλά μετά από τόσο καιρό βα-ρε-θη-κα. Έχουν γραφτεί περισσότερες λέξεις από τα άπαντα του Αρκά. :sleep2:

  • Like 2
  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.