Jump to content

Πόλεμος για το σκίτσο του Αρκά [Δημοκίδης Άρης, lifo.gr, 22/08/2016]


Recommended Posts

Πόλεμος για το σκίτσο του Αρκά 

 

Τον κατηγορούν για χιτλερικές διαθέσεις - Τι απαντά μέσω της σελίδας του

 

1049444_δ.jpg

Ο κυνισμός του μισάνθρωπου Προφήτη κόκαλα δεν έχει και κόκαλα τσακίζει

 

Ο Προφήτης του Αρκά είναι ένας σούπερ καυστικός ήρωας. Μισάνθρωπος και απορριπτικός. Αν πας να τον ρωτήσεις κάτι σίγουρα θα φας κράξιμο.    

 

Ο κυνισμός του είναι παροιμιώδης. Είναι απαισιόδοξος, κατηγορεί τους ανθρώπους για τα πάντα, προφητεύει κακά μαντάτα, δε μασάει τα λόγια του. 

 

1049474_14046049_877961932339970_4488098213255052672_n.jpg

 

Kάποιος που έχει έρθει σε επαφή με το ύφος, τον κυνισμό και την αθυροστομία του συγκεκριμένου χάρτινου ήρωα προφανώς και δεν θα σοκαριστεί με το πολυσυζητημένο σκίτσο που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τις τελευταίες μέρες.  

 

1049475_14034841_878662325603264_3646195228378776399_n.jpg

 

«Ο Αρκάς επιτίθεται συλλήβδην σε ένα λαό και ζητά στείρωση. Αυτό είναι φασισμός»

 

Οι αντιδράσεις, που συνεχίζονται, παίρνουν ως δεδομένο ότι δεν πρόκειται για έναν απ' τους εκατοντάδες χάρτινους ήρωες του Αρκά που έχει συγκεκριμένη κοσμοθεωρία, χιούμορ και λογική, αλλά για τον ίδιο τον Αρκά που βγήκε και είπε κυριολεκτικά και σοβαρά ότι πρέπει να αφανιστούμε όλοι (!).  

 

Πολλοί λυπήθηκαν για την «κατάντια» του γελοιογράφου: 

 

Τσοπανοχίπστερ @giopso Σε μία γωνιά κάποιου κελιού, ο Ισοβιτης του Αρκα παρακαλάει να τον εκτελέσουν για να γλιτώσει την ξεφτιλα του δημιουργού του... 2:13 PM - 21 Aug 2016 195 195 Retweets 199 199 likes

 

Εddie @N0nServ1am Ο ανθρωπιστής Αρκάς (aka γλείφτης Κουλη) βρήκε τη φταίει για τα χάλια της χώρας. Ο λαός που πρεπει να κανει στείρωση 11:13 AM - 21 Aug 2016 54 54 Retweets 60 60 likes 

 

Screenshot_1_501.jpg

 

Πολλές συγκρίσεις έγιναν με τον Λαζόπουλο («εσείς που γκρινιάζατε όταν ο Λαζόπουλος είπε για τους ανάπηρους τώρα δε λέτε τίποτα»), μόνο που ο Λαζόπουλος χωρίς καν προσπάθεια να κάνει χιούμορ, σε τηλεοπτικό του κήρυγμα είχε πει, εννοώντας το κυριολεκτικά σαν να ήταν ψυχίατρος ότι όταν μένεις καθηλωμένος σε αναπηρική καρέκλα το μυαλό σου αποκτά έμμονες ιδέες (καταστροφής στην περίπτωση του στόχου του).   

 

Το χιούμορ των ηρώων του Αρκά είναι γεμάτο έξυπνα (ενίοτε και εξυπνακίστικα) παιχνίδια με τις λέξεις και τις έννοιες, και δεν βλέπω κάτι διαφορετικό σ' αυτό το σκίτσο. Ο ίδιος -μέσω της σελίδας του στο Facebook- ένιωσε την ανάγκη να διευκρινίσει τι σήμαινε το αστείο, γράφοντας:

 

«Αν δεν θέλετε να σας καταριούνται οι επόμενες γενιές κάντε στείρωση», δηλαδή η μόνη πιθανότητα να μην σας καταριούνται οι επόμενες γενιές είναι να μην υπάρξουν επόμενες γενιές.

Δεν υπάρχει πιο άχαρο πράγμα από το να εξηγείς ένα αστείο (και ειδικά ένα αστείο του Αρκά που έχει τόσες συνδηλώσεις ώστε οποιαδήποτε εξήγηση το καταστρέφει). Όμως αυτό το σκίτσο δέχτηκε πολλές αναφορές και αρνητικά σχόλια, ακόμα και κατηγορίες από τον έρποντα κρετινισμό του Διαδικτύου για ευγονική(!!!) και ναζισμό(!!!), γι' αυτό θεωρήσαμε σωστό να κάνουμε αυτό το σχόλιο.

3.9K

154

377

 

Προσβλήθηκαν επίσης κάποιοι που κατηγορούν τον Αρκά πως κάνει κριτική στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, και δεν μπορώ να μη βρω ομοιότητες με το κράξιμο που έφαγε ο Πύρρος Δήμας πρόσφατα απ' την Αυγή, δήθεν επειδή αγωνιζόταν μόνο κάθε τέσσερα χρόνια, ενώ στην πραγματικότητα ο λόγος ήταν πως είχε υποστηρίξει άλλο κόμμα.  

 

Πολλοί περιμένουν στη γωνία τα δημόσια πρόσωπαγια να τα κατηγορήσουν για το έργο τους, ενώ στην πραγματικότητα τα κατηγορούν για τις πολιτικές τους απόψεις. Κι όπως έγραψα πρόσφατα με αφορμή την Άλκη Ζέη, αυτό δεν το κάνουν φυσικά μόνο οι φιλοκυβερνητικοί, αλλά και οι αντικυβερνητικοί (που κράζουν πχ. την Χαρούλα Αλεξίου ή την Τσανακλίδου επειδή στήριξαν το ΣΥΡΙΖΑ).    

 

Αν ο Αρκάς ή ο κάθε Αρκάς υποστηρίξει ποτέ ότι πραγματικά πρέπει να στειρωθούμε όλοι (και ο ίδιος και τα παιδιά του) θα αξίζει όλο το κράξιμο του κόσμου - και θα είναι επικίνδυνος. Τυχαίνει να μη συνέβη αυτό. Ο χιουμοριστικός, μισάνθρωπος Προφήτης του δεν ενοχλεί επειδή θέλει να μας στειρώσει, αλλά επειδή απλά δε μας χαρίζεται. 

 

Πηγή

 

Μια ακόμα άποψη για το θέμα.

 

Και άλλη μία.

 

(Δεν τα ποστάρω ως ξεχωριστά άρθρα, επειδή είναι πολύ σύντομα και τα θεωρώ περισσότερο ως σχόλια)

 

ΥΓ "Ο Προφήτης" αναμένεται να κυκλοφορήσει ως άλμπουμ (υποθέτω της Μικρής Σειράς) προσεχώς.

  • Like 24
Link to post
Share on other sites

Η μόνη πρόσφατη σειρά του που με έκανε να γελάσω. Κάποιοι πρέπει να μάθουν να σκέφτονται και λιγάκι πάντως. Ίσως να μάθουν και τι σημαίνει να βγάζεις νόημα από το συμφραζόμενα και να μην στα δίνουν μασημένα...

Edited by GreekComicFan
  • Like 13
Link to post
Share on other sites

Νομιζω καποιοι ανθρωποι χρησιμοποιουνε την λεξη απο Φ αρκετα ευκολα, χωρις να σκεφτονται και αυτο προκαλει αρνητικα αποτελεσματα. Ειτε το παρεις μεταφορικα ειτε κυριολεκτικα δεν υπηρξε καμια καταπιεση αρα αυτη η λεξη ειναι το λιγοτερο προσβλητικη να χρησιμοποιειται σε αυτην την περιπτωση. Πετωντας την ετσι σαν καραμελα φθειρεται η εννοια της και χανεται η πραγματικη της βαρυτητα.

Ανεξαρτητα αν συμφωνω ή διαφωνω με το παραπανω σκιτσο, η μελαχολια* και ο κυνισμος ειναι χαρακτηριστικα του μεταμοντερνισμου, και σε οσους δεν αρεσει αυτο, πολυ φιλικα, καλυτερα να κλεισουν τα αυτια τους και τα ματια τους γιατι οι συγχρονες τεχνες κατακλυζονται απο αυτον και θα συνεχισουν να κατακλυζονται μεχρι να ερθει το επομενο κυμα. Ειναι κουραστικο ο Αρκας να βρισκεται κατω απο πυρα ανθρωπων οταν το μονο που εκανε ειναι η δουλεια του.

*θα μπορουσε να μπορουσε να προστεθει και ο ηθικος μηδενισμος εδω αλλα φοβαμαι οτι θα δημιουργησει αλλη, ασχετη, κουβεντα.

 

Edited by alexpap
  • Like 10
Link to post
Share on other sites

Ειναι κουραστικο ο Αρκας να βρισκεται κατω απο πυρα ανθρωπων οταν το μονο που εκανε ειναι η δουλεια του.

Αυτός είναι ο λόγος πιστεύω που δυσαρεστήθηκε τόσο κόσμος, ότι αυτή δεν είναι η δουλειά του (ή τουλάχιστον μέχρι τώρα). :)

Ο Αρκάς πάντα ασκούσε σάτιρα στην πολιτική και στον λαό, αλλά ποτέ σε τέτοιο βαθμό όσο ασκεί τους τελευταίους μήνες (χρόνο; ). Ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει καθημερικά σκίτσα του που να του θυμίζουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, θέλει να βλέπει σκίτσα του Αρκά και να γελάει, να ξεχνιέται και να παίρνει ελπίδα. Αυτό πλέον δεν γίνεται. 

 

Πιστεύω καλό θέμα για συζήτηση θα ήταν σε ποιο βαθμό μπορεί ένας καλλιτέχνης να χρησιμοποιήσει την τέχνη και το κοινό του για να εκφράσει την γνώμη του όταν θίγει τόσο λεπτά ζητήματα.

 

:)

Edited by Sgt.Rock
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών τους αφορίζουν τώρα τον Αρκά και τον κατηγορούν για διάφορα,φαντάζομαι είναι οι ίδιοι που (πολύ) σωστά αποδοκίμαζαν την επίθεση στο περιοδικό Charlie Hebdo και υποστήριζαν μετά παρρησίας την ελευθερία του λόγου,της έκφρασης και της τέχνης...!

 

Όλα αυτά όμως έγιναν εκτός των Ελληνικών συνόρων...!Εδώ είναι αλλιώς...!  :sad1:

  • Like 13
Link to post
Share on other sites

Ανεξαρτητα αν συμφωνω ή διαφωνω με το παραπανω σκιτσο, η μελαχολια* και ο κυνισμος ειναι χαρακτηριστικα του μεταμοντερνισμου, και σε οσους δεν αρεσει αυτο, πολυ φιλικα, καλυτερα να κλεισουν τα αυτια τους και τα ματια τους γιατι οι συγχρονες τεχνες κατακλυζονται απο αυτον και θα συνεχισουν να κατακλυζονται μεχρι να ερθει το επομενο κυμα.

To επόμενο κύμα δηλαδή θα έρθει από μόνο του;

 

Δεν μπορείς να λες πχ "Χμ, οι κωμωδίες σήμερα είναι σαχλές, τι να κάνουμε", και να μην υποστηρίζεις την κριτική τους, ή να συνεχίσεις να τις καταναλώνεις ενώ ταυτόχρονα κλείνεις τα αυτιά σου και τα μάτια σου μέχρι να έρθει το επόμενο κύμα. Σκοτώνεις την κριτική σου σκέψη όταν το κάνεις αυτό. Τουλάχιστον οι ανοιχτά σαχλές ταινίες που μαρκετάρονται στον ελάχιστο κοινό παρανομαστή είναι σχετικά ακίνδυνες. Η αποδοχή και η νορμαλοποιήση του κυνισμού και της μελαγχολίας δεν είναι. Μπορείς να τις έχεις ως ιδιότητες σε χαρακτήρες, και να κάνεις ενδιαφέροντα πράγματα μαζί τους, δεν αντιλέγω, αλλά είναι τρελό το να συμπεριφέρεσαι λες και είναι καλά ή ουδέτερα ή βιώσιμα χαρακτηριστικά. Είναι αρνητικά χαρακτηριστικά που έχουν επιπτώσεις στον εαυτό σου και στους γύρω σου. Το δεύτερο παίζει να είναι και ψυχική ασθένεια, και δεν είναι δυνατόν αντί για υποστήριξη και θεραπεία να την κρύβουμε κάτω απ'το χαλάκι και να λέμε "lol deal with it".

 

Δεν υπερασπίζομαι τις βλακείες περί "ευγονισμού" και δεν ξέρω και εγώ τι. Προφανώς κάποιοι δεν κάθισαν να σκεφτούν λίγο το αστείο, ή περίμεναν τελείως μασημένη τροφή, και κατέληξαν σε άκυρο συμπέρασμα. Από εκεί και πέρα, τα έχουμε ξαναπεί τα περί Αρκά, εξακολουθώ να πιστεύω πως κάποιο μέρος της κριτικής ευσταθεί, κάποιο όχι και τόσο.

 

Ο κόσμος δεν θέλει να βλέπει καθημερικά σκίτσα του που να του θυμίζουν την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, θέλει να βλέπει σκίτσα του Αρκά και να γελάει, να ξεχνιέται και να παίρνει ελπίδα. Αυτό πλέον δεν γίνεται. 
 
Δεν είναι υποχρέωση του Αρκά να προσφέρει ελπίδα. Αντίθετα, είναι η υποχρέωση του καταναλωτή το να απορρίπτει κάτι που θεωρεί κυνικό και βλακώδες. 
 

Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που πίσω από τις οθόνες των υπολογιστών τους αφορίζουν τώρα τον Αρκά και τον κατηγορούν για διάφορα,φαντάζομαι είναι οι ίδιοι που (πολύ) σωστά αποδοκίμαζαν την επίθεση στο περιοδικό Charlie Hebdo και υποστήριζαν μετά παρρησίας την ελευθερία του λόγου,της έκφρασης και της τέχνης...!
 
Όλα αυτά όμως έγιναν εκτός των Ελληνικών συνόρων...!Εδώ είναι αλλιώς...!  :sad1:
 
Σε πολλούς (και Έλληνες και ξένους), δεν άρεσε το τι δημοσίευε το Hebdo, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εξοργίστηκαν όταν σφαγιάστηκαν οι δημιουργοί του για κάτι που έγραψαν ή σχεδίασαν. Θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω μια διαφορά μεταξύ της αιματοχυσίας και του να γράψεις κακά πράγματα για τον Αρκά στο Twitter.
 
Και επίσης, η ελευθερία του λόγου δεν σημαίνει ελευθερία από την αποδοχή κριτικής. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς και οι καλλιτέχνες και οι κριτικοί τους έχουν το δικαίωμα να εκφράσουν την άποψη τους.
Edited by Tightwad
  • Like 11
Link to post
Share on other sites

Χωρίς να με ενδιαφέρει η διαμάχη, μπορώ να πω πως τα σκίτσα / στριπ με τον προφήτη είναι τα πιο πετυχημένα του Αρκά ούτε που θυμάμαι από πότε.....

  • Like 11
Link to post
Share on other sites

Δεν είναι υποχρέωση του Αρκά να προσφέρει ελπίδα. Αντίθετα, είναι η υποχρέωση του καταναλωτή το να απορρίπτει κάτι που θεωρεί κυνικό και βλακώδες. 

 

Σαφώς και δεν είναι υποχρέωση του.

 

Απλά έγραψα τον λόγο που πιστεύω ότι οδήγησε στην τελευταία αναστάτωση του κόσμου :)

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

 

To επόμενο κύμα δηλαδή θα έρθει από μόνο του;

 

Δεν μπορείς να λες πχ "Χμ, οι κωμωδίες σήμερα είναι σαχλές, τι να κάνουμε", και να μην υποστηρίζεις την κριτική τους, ή να συνεχίσεις να τις καταναλώνεις ενώ ταυτόχρονα κλείνεις τα αυτιά σου και τα μάτια σου μέχρι να έρθει το επόμενο κύμα. Σκοτώνεις την κριτική σου σκέψη όταν το κάνεις αυτό. Τουλάχιστον οι ανοιχτά σαχλές ταινίες που μαρκετάρονται στον ελάχιστο κοινό παρανομαστή είναι σχετικά ακίνδυνες. 

 

Σαφως, εχεις δικιο σε αυτο ενδεχομενως διατυπωσα με λαθος τροπο αυτο που ηθελα να πω. Με λιγα και απλα λογια, πιστευω ειναι λαθος να στοχοποιειται συγκεκριμενα ο Αρκας για τα παραπανω χαρακτηριστικα οταν προκειται για ενα ολοκληρο κυμα. Ο Αρκας ειναι μερος του κυματος, δεν ειναι ο μοναδικος με αυτα τα χαρακτηριστικα στην τεχνη του.

 

Προφανως ειναι δεδομενο οτι ολοι μπορουν να εχουν αποψη και να την εκφραζουν αλλα πολλες φορες ξεφευγει απο κριτικη και καταληγει σε κυνηγι μαγισσων, εδω ομως μιλαμε για την 1η περιπτωση.

 

 

 Η αποδοχή και η νορμαλοποιήση του κυνισμού και της μελαγχολίας δεν είναι. Μπορείς να τις έχεις ως ιδιότητες σε χαρακτήρες, και να κάνεις ενδιαφέροντα πράγματα μαζί τους, δεν αντιλέγω, αλλά είναι τρελό το να συμπεριφέρεσαι λες και είναι καλά ή ουδέτερα ή βιώσιμα χαρακτηριστικά. Είναι αρνητικά χαρακτηριστικά που έχουν επιπτώσεις στον εαυτό σου και στους γύρω σου. 

Εδω θα διαφωνησω καθως μιλαμε για τεχνη.

Σε προσωπικο επιπεδο σαφως και δεν ειναι θετικα χαρακτηριστικα δεν υπαρχει θεμα συζητησης, αλλα το να χρησιμοποιεις αυτα τα χαρακτηριστικα στην τεχνη σου ή ακομα και να πλαισιωνουν αυτα τα χαρακτηριστικα την τεχνη σου δεν πιστευω οτι ειναι απο μονο του αρνητικο. Θα μπορουσα να σου πω οτι η μεγαλη πλειοψηφια εργων τεχνης πηγαζει απο αρνητικα συναισθηματα αλλα θα το παω πιο απλα: Προκειται για ενα μεσο εκφρασης, ισως το πιο σεβαστο μεσο εκφρασης (ακομα και η κοινωνικοπολιτικη κριτικη), και ως τετοιο μεσο ολα τα χαρακτηριστικα και συναισθηματα ειναι ισα. Ειτε εισαι χαρουμενος ειτε εχεις τασεις αυτοκτονιας, η τεχνη σου δεν πρεπει να αποτελει στοχο ακριτης κριτικης.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Χωρίς να με ενδιαφέρει η διαμάχη, μπορώ να πω πως τα σκίτσα / στριπ με τον προφήτη είναι τα πιο πετυχημένα του Αρκά ούτε που θυμάμαι από πότε.....

Αυτο ακριβως σκεφτηκα κι εγω, βλεποντας τα παραπανω καρε, χωρις να εχω παρακολουθησει αλλα δικα του τα τελευταια δυο χρονια!

 

:beer:

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Εδω θα διαφωνησω καθως μιλαμε για τεχνη.

Σε προσωπικο επιπεδο σαφως και δεν ειναι θετικα χαρακτηριστικα δεν υπαρχει θεμα συζητησης, αλλα το να χρησιμοποιεις αυτα τα χαρακτηριστικα στην τεχνη σου ή ακομα και να πλαισιωνουν αυτα τα χαρακτηριστικα την τεχνη σου δεν πιστευω οτι ειναι απο μονο του αρνητικο. Θα μπορουσα να σου πω οτι η μεγαλη πλειοψηφια εργων τεχνης πηγαζει απο αρνητικα συναισθηματα αλλα θα το παω πιο απλα: Προκειται για ενα μεσο εκφρασης, ισως το πιο σεβαστο μεσο εκφρασης (ακομα και η κοινωνικοπολιτικη κριτικη), και ως τετοιο μεσο ολα τα χαρακτηριστικα και συναισθηματα ειναι ισα. Ειτε εισαι χαρουμενος ειτε εχεις τασεις αυτοκτονιας, η τεχνη σου δεν πρεπει να αποτελει στοχο ακριτης κριτικης.

 

Μα δεν λέω κάτι διαφορετικό:

Μπορείς να τις έχεις ως ιδιότητες σε χαρακτήρες, και να κάνεις ενδιαφέροντα πράγματα μαζί τους, δεν αντιλέγω, αλλά είναι τρελό το να συμπεριφέρεσαι λες και είναι καλά ή ουδέτερα ή βιώσιμα χαρακτηριστικά.

Καλοί χαρακτήρες είναι αυτοί που α) έχουν ελαττώματα, β) αναπτύσσονται και εξελίσσονται (character development). To πρόβλημα δεν έγκειται στο γεγονός ότι οι χαρακτήρες έχουν αρνητικά χαρακτηριστικά, αλλά στις περιπτώσεις οπού αυτά διαφημίζονται ως θετικά ή παρουσιάζονται ως νορμάλ ή μπανάλ. 

 

Το συγκεκριμένο παράδειγμα χρησιμοποιεί το κλισέ του σοφού, αυτάρεσκου και μαμάτου κυνικού που την λέει σε κάποιους μονοδιάστατους ηλίθιους (δεδομένου ότι ο χαρακτήρας είναι πιθανότατα προέκταση του δημιουργού, αυτό το λέμε strawmanning). Ούτε διάλογος υπάρχει, ούτε κάποιος χαρακτήρας που μπορεί να προβάλει αντίσταση ή αντεπιχείρημα στον μαμάτο πρωταγωνιστή. 

Edited by Tightwad
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Παρακολουθώ τα σκιτσάκια του Αρκά με τον 'Προφήτη' στη σελίδα του στο facebook εδώ και αρκετό καιρό και ουδέποτε εξέλαβα κάτι ως υπερβολικά κυνικό σε σημείο που να ξεπερνάει το αστείο... Είναι όλα ένα κι ένα, μάλιστα τα θεωρώ κι εγώ ως τα καλύτερα του Αρκά τα τελευταία χρόνια...

 

Είναι αλήθεια πως ο Αρκάς έχει απασχολήσει αρκετές φορές με σκίτσα του -δίκαια ή άδικα δεν μπορώ να κρίνω εκ των υστέρων- αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Αρκάς κάποιες φορές ταλαντεύεται μεταξύ των ορίων στη σάτιρά του χωρίς όμως να τα ξεπερνά... Το αστείο με τη 'στείρωση', όταν το πρωτοδιάβασα, γέλασα πολύ... Κατάλαβα ότι το εννοούσε με την έννοια 'να μην υπάρξουν επόμενες γενιές'... Ας μην αγνοούμε τα συμφραζόμενα, ας ψάχνουμε το υπόβαθρο κάθε αστείου και, αν θέλουμε να ασκούμε κριτική στην τέχνη, ας προσπαθήσουμε να εξετάσουμε πρώτα την αρχική πρόθεση/σκέψη του καλλιτέχνη και όχι τον τρόπο με τον οποίο κατανοούμε εμείς αυτά που θέλει να μας περάσει...

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

Μια μερίδα κόσμου (ηλιθίων θα μπορούσε να πει κάποιος) κατηγορεί τον Αρκά για ένα σκίτσο στο οποίο δεν κατάλαβαν τι ήθελε να πει ο Προφήτης. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι αυτοί οι άνθρωποι, δικαιώνουν τα όσα λέει ο Προφήτης στα σκίτσα των τελευταίων μηνών.

 

Καλώς ή κακώς, πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει το νόημα. Την ουσία. Και όχι μόνο με τα σκίτσα του Αρκά, αλλά σε πολλά πράγματα. Γι' αυτό άλλωστε, έχει στοχοποιηθεί ο Αρκάς το τελευταίο καιρό για τα σκίτσα που βγάζει. Ακόμα και η συγκεκριμένη περίπτωση κραυγάζει ότι κάποιοι κοιτάνε το δέντρο και όχι το δάσος, ή ακόμα χειρότερα κοιτάνε το δάχτυλο και όχι το φεγγάρι. Αλλά σε μια χώρα που κάνει sold out ο Σεφερλής, δε περιμένω και πολλά πράγματα, ειδικά όταν πρόκειται για σάτιρα και χιούμορ.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Καλα στη σελιδα του Αρκα πλεον τα πραγματα εχουν ξεφυγει! Αρχικα πες οτι θελεις (ναι πες οτι εισαι τοσο διεστραμενος) να διαβασεις τι διαολο σχολια υπαρχουν κατι απο τις αναρτησεις. Εχουν γραφτει ΒΙΒΛΙΑ εκει μεσα! χιλιαδες σχολια με δεκαδες υποαπαντησεις (εννοειται λογομαχιες) σε καθε σχολιο απο κατω. Μπαινεις σε 1 και μονο αναρτηση να διαβασεις σχολια και τελειωνεις καμια ωρα μετα, χωρια τη μιση ωρα που μετα αναρωτιεσαι γιατι υπεβαλλες τον εαυτο σου σε αυτο το πραγμα... Κανενα αλλο σημαντικο θεμα δεν υπαρχει που να χρειαζεται αντιστοιχη ενασχοληση; Θιχτηκαν ολοι τωρα που ο Αρκας εφτιαξε ενα σχεδιο που στοχοποιει τον όχλο. 2 λεξεις εχω να πω επ'αυτου: Ο,ΤΙ ΝΑΝΑΙ !

 

Λιγο αναρχα θα πω πως περιπου καταλαβαινω το ολο ζητημα. Αρχικα, αν το σκιτσακι αυτο εβγαινε πριν καμια δεκαρια χρονια,σε κανα Ε (ή ακομα καλυτερα παρα πεντε) μπορει να μπαινε και στα "best of" του Αρκα, απο αυτα που θα τυπωνονταν σε σπιραλ τετραδια και σελιδοδεικτες. Θα ηταν ενα καυστικο σχολιο προς τις γενιες που μας εφεραν εδω που μας εφεραν και μαλιστα αυτοι που θα τους αρεσε θα το εκλαμβαναν ΑΚΡΙΒΩΣ οπως το εξελαβαν τωρα και τους φανηκε (!) φασιστικο! Δηλαδη θα το εκλαμβαναν ως προτροπη του προφητη προς τον οχλο/κακη γενια να στειρωθει! Τουλαχιστον ετσι πιστευω..

 

Για ποιο λογο ομως ενοχλησε τοσο; Για τον ιδιο λογο που ο Αρκας ενοχλει πολλους εδω και 1-1.5 χρονο. Οσο καιρο δηλαδη φτιαχνει και αναρτα πολιτικοποιημενα σκιτσα. Τα οποια προφανως πιστοι στις παραδοσεις μας τα αντιμετωπιζουμε πως αλλιως; Μα φυσικα οπαδικα! Απο τη μια μερια βλεπεις σχολια ατομων που ενοχληθηκαν απο τη χρονικη στιγμη εναρξης αυτων των σκιτσων και που θεωρουν οτι ο αρκας παιρνει θεση εναντια στην κυβερνηση. Και αφου υπαρχει αυτη η μερια δε γινεται να λειψει και η αλλη, αυτη που αφηνει σχολια του τυπου "σας ποναει ο Αρκας, τσουχτηκαν οι ταδε, συνεχισε ετσι Αρκα" και αλλα πολλα (τα διαβασα ολα λεμε). Και δεν ειναι να πεις οτι ειναι και οι τρου φαν του Αρκα που τον παρακολουθουν απο τα παλια, απλα μπηκαν για να τη μπουν στους αλλους. Με λιγα λογια ειπαν τα μελη των μεν και των δε να μπουν στα comments των ποστ του Αρκα να παιξουν τις κονταρομαχίες τους..

 

Ετσι πιστευω οτι δε θα υπηρχε μισος για το εν λογω σκιτσο αν δεν υπηρχε η προκαταληψη του τελευταιου χρονου. Αυτο που με ενοχλησε ομως περισσοτερο ειναι η κοντοφθαλμια. Δηλαδη δεν εκατσε κανεις να σκεφτει οτι αν μεταφρασεις αυτο το σκιτσο,βασικα οχι μονο αυτο αλλα ολα τα σκιτσα του αρκα του τελευταιου χρονου και τα μεταφερεις στο χωρο (και στον χρονο) θα ειναι παντα σχετικα με ιδιο μηνυμα. Μου φαινονται αντιστοιχα χαζοι και οι "πολεμιοι" του Αρκα αλλα και οι "υπερασπιστες" του, λες και τα ιδια σκιτσα δεν ισχυαν για τους προηγουμενους, ή δε θα ισχυσουν για τους επομενους.. Και στην τελικη απο τη στιγμη που δεν κατονομαζει ουτε ατομα (με εξαιρεση ενα σκιτσο του προφητη που αναφερεται σε "γελαστο παιδι που φερνει ελπιδα") ουτε λαους (στην περιπτωση του προφητη) τα σκιτσα ειναι universal και ισχυει το εξισου universal "όποιος εχει τη μυγα..". Ο Αρκας δεν ειναι δηλαδη κατι σαν τον Αναστασιου που σκιτσαρει σταθερα για επικαιρα θεματα και για συγκεκριμενα προσωπα και μετα απο λιγο καιρο παουν να ειναι σχετικα και αστεια (αν υπηρξαν ποτε).

 

Και καποιοι δε θα καλυφτουν με τα παραπανω επιχειρηματα και θα κολλησουν στο οτι ο Αρκας ξεκινησε αυτα τα σχεδια σε συγκεκριμενη χρονικη στιγμη. Ε τι να κανουμε, αφου αποφασισε να κανει στροφη στην καριερα του κανοντας και τετοια σκιτσα, καποτε θα πρεπε να αρχισει,δεν ηξερε οτι επρεπε να ρωτησει πρωτα.. Μπορει να ηταν η μονη καλη πηγη εσοδων εμπνευσης οταν ειδε οτι αυτη καπου αρχισε να στερευει. Αλλα και αυτο να μην ισχυει παλι δικαιωμα του. Αλλωστε υπαρχει πεπερασμενος αριθμος μοτιβων καριερας για τους καλιτεχνες: αλλοι αρχιζουν με πρωτολεια εργα,μετα μας δινουν τα καλυτερα τους και καποια στιγμη (ή οχι) στερευουν. Αλλοι δινουν τις καλυτερες ιδεες στην αρχη και μετα δινουν μετρια πραγματα προσπαθωντας να κρατησουν τον πηχη ψηλα. Για ποιο λογο ο Αρκας να διαφερει (ή να μας ενοχλει τοσο που δε διαφερει; )Δεν φταιει ο Αρκας αν δε μπορει να μας δωσει μετα απο τοσα χρονια εναν ακομα Ισοβιτη ή εναν ακομα Κοκκορα... Χωρια οτι μπορει να μη θελει και ο ιδιος βασικα, γιατι και αυτος ανθρωπος ειναι και οπως ολοι μας αναθεωρει καποια πραγματα..

 

τι να πω, μαλλον και εγω χαζος ειμαι αφου εκατσα και ασχοληθηκα τοση ωρα με δυο ομαδες ατομων που προσπαθουν να παρουν με το μερος τους ενα ατομο που παρα την επιτυχια του τοσα χρονια μενει στην αφανεια αφηνοντας το εργο του να μιλαει για αυτον..

 

υγ: και ο ΚΥΡ φτιαχνει συχνα πυκνα σκιτσακια με το μεσο ελληνικο ζευγαρι, γιατι δεν απασχολησε ποτε τοσο;

υγ2: το αλμπουμακι του προφητη μαλλον ειναι το πρωτο απο τα μικρα στο οποιο δε θα μεινω στη λαθραναγνωση αλλα θα προβω και σε αγορα

 

:beer:

  • Like 14
Link to post
Share on other sites

ARKAS -The Original Page «Αν δεν θέλετε να σας καταριούνται οι επόμενες γενιές κάντε στείρωση», δηλαδή η μόνη πιθανότητα να μην σας καταριούνται οι επόμενες γενιές είναι να μην υπάρξουν επόμενες γενιές.
Δεν υπάρχει πιο άχαρο πράγμα από το να εξηγείς ένα αστείο (και ειδικά ένα αστείο του Αρκά που έχει τόσες συνδηλώσεις ώστε οποιαδήποτε εξήγηση το καταστρέφει). Όμως αυτό το σκίτσο δέχτηκε πολλές αναφορές και αρνητικά σχόλια, ακόμα και κατηγορίες από τον έρποντα κρετινισμό του Διαδικτύου για ευγονική(!!!) και ναζισμό(!!!), που θεωρήσαμε σωστό να κάνουμε αυτό το σχόλιο.

 

Του Σπύρου Πλουμίδη(από το λινκ που έβαλε ο dimious)

Ο «προφήτης» κατακεραυνώνει τον όχλο. Τον όχλο που δεν σκέφτεται, τον όχλο που δεν έχει λόγο και κριτική σκέψη, τον όχλο που θέλει πάντα έναν «προφήτη» να του πει τι θα κάνει, ώστε μετά με ασφάλεια να τον στήσει στον τοίχο σε περίπτωση αποτυχίας και να βγει και πάλι λάδι.

 

κι ένα σκίτσο για τα μέσα κοινωνικής διχτύωσης

https://www.facebook.com/352589524877216/photos/a.352594344876734.1073741827.352589524877216/881819501954213/?type=3&theater

 

Να συμπληρώσω

οτι το σύμπαν κι η βλακεία είναι άπειρα οπως είχε πει ο αινστάιν

 

  ότι στα μέσα κοιν. δικτύωσης γενικά πολύς κόσμος αρέσκεται στο σταύρωμα και τους τσακωμούς.

 

  ότι ζούμε σε δύσκολες εποχές. Ετσι ο κόσμος είναι πιο τσιτωμένος. Και μένα μ είχαν ενοχλήσει τα

σχόλια του αρκά στην αρχή όταν το είχε γυρίσει στα πολιτικά. Λάθος μου . Αν δε σχολίαζε τα πολιτικά ο αρκάς πάλι πολλοί καλοπροαίρετοι και <<καλοπροαίρετοι>> ,θα τον κατηγορούσαν ότι κρύβεται, ότι απλά θέλει το εύκολο χρήμα και απλά σατυρίζει οτιδήποτε άσχετο κλπ. ,ότι απλά έχει εύπεπτο χιούμορ για λαική κατανάλωση.

 

   Ο λόγος που θίχτηκε ο κόσμος , είναι απλά επειδή υπάρχει ατελείωτη βλακεία,κι επειδή είναι της μόδας οποιαδήποτε άποψη δεν είναι αρεστή να κατηγορείται ως φασιστική ή ρατσιστική.

Και λέγονας τη φράση είσαι φασίστας ή ρατσιστής , νομίζει ότι είπε κάποιος το απόλυτο επιχείρημα.

Είναι σα να τσακώνεται κάποιος κι όταν δεν έχει τι να πει, πετά ένα η σιωπή μου προς απάντηση σου.

 

υ.γ μια και λέμε για προφήτες , διαβάστε οπωσδήποτε τον προφήτη του χαλίλ γκιμπράν.

Edited by averel
  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Παντος νομιζω ότι τα πραγματα εχουν αγριεψει πολύ,πιστευω ότι αν και δεν παρακολουθώ πολλες ιστοσελίδες υπαρχουν ανθρωποι που διαμορφωνουν αποψεις και γνωμη για καποιο λογο και που συνηθως κανουν  και πιστευουν τα τελειως αντίθετα.Βριζουν και χλευαζουν καλλιτεχνες χωρις να εχουν δει το εργο τους και γιατι το κανουν αυτό?για να κρυψουν τον φασισμο τους και το μισος τους για την αντιθετη από αυτους αποψη.Πιστευω ότι δεν υπαρχει καταλληλότερος καλλιτεχνης από τον Αρκα για να εκφρασει την σημερινη κατασταση.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Ο λόγος που θίχτηκε ο κόσμος , είναι απλά επειδή υπάρχει ατελείωτη βλακεία,κι επειδή είναι της μόδας οποιαδήποτε άποψη δεν είναι αρεστή να κατηγορείται ως φασιστική ή ρατσιστική.

Μπορεί ένα μεγάλο μέρος της κριτικής να είναι γελοίο, αλλά μου φαίνεται λίγο αστείο το να κριτικάρεις και να "την λες" στον 'όχλο' και να θίγεσαι όταν ο 'όχλος' εκνευρίζεται.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Εξαρτάται τον όχλο. Αν ο όχλος είναι ώριμος και σκέφτεται μπορεί να σκεφτεί "μήπως έχει δίκιο; μήπως έχω κάνει κάτι λάθος;" Αν ο όχλος είναι ανώριμος και δε το δουλεύει και πολύ θα πει "ποιος είσαι εσύ που θα μου τη πεις; δε κοιτάς τα χάλια σου καλύτερα;"

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Εξαρτάται τον όχλο. Αν ο όχλος είναι ώριμος και σκέφτεται μπορεί να σκεφτεί "μήπως έχει δίκιο; μήπως έχω κάνει κάτι λάθος;" Αν ο όχλος είναι ανώριμος και δε το δουλεύει και πολύ θα πει "ποιος είσαι εσύ που θα μου τη πεις; δε κοιτάς τα χάλια σου καλύτερα;"

Ο όχλος σημαίνει όχλος, όχι λαός.Είναι σα να λέμε γυναικούλα αντί γυναίκα.Η λέξη όχλος έχει αρνητική χροιά, δεν υπάρχει καλός όχλος.

 

https://el.wiktionary.org/wiki/%CE%BF%CF%87%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1

 

οχλοκρατία θηλυκό

  1. (φιλοσοφία) κατά το Σωκράτη είναι η δημοκρατία, όταν δε λειτουργεί με βάση το κοινό συμφέρον Μετά τη χρυσή εποχή του Περικλή, στην Αθήνα επικράτησαν οι δημαγωγοί ξεκινώντας την περίοδο της οχλοκρατίας.
  2. Ο Αριστοτέλης θεωρεί την οχλοκρατία ως παρέκβαση του δημοκρατικού πολιτεύματος «Αριστοτέλης Γ΄ 1279a - 1279b
Edited by averel
  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Εξαρτάται τον όχλο. Αν ο όχλος είναι ώριμος και σκέφτεται μπορεί να σκεφτεί "μήπως έχει δίκιο; μήπως έχω κάνει κάτι λάθος;" Αν ο όχλος είναι ανώριμος και δε το δουλεύει και πολύ θα πει "ποιος είσαι εσύ που θα μου τη πεις; δε κοιτάς τα χάλια σου καλύτερα;"

Αμφιβάλλω ότι μπορείς να βρεις πολλούς ανθρώπους που είναι αρκετά ώριμοι, ώστε αφού τους κοροϊδεύεις θα σε ευχαριστήσουν πους τους υπέδειξες τα ελαττώματα τους και που θα σου πουν ότι θα προσπαθήσουν να βελτιωθούν ως άνθρωποι. Ακόμα και αν αυτή η συμπεριφορά είναι επιθυμητή, αυτό είναι κάτι που τιμάει τον 'όχλο', όχι τον γελοιογράφο.

 

Δεν συμφωνώ ότι αυτό το είδος 'σάτιρας' είναι 'φασιστικό' (χεχ), αλλά πιστεύω ότι είναι ισοπεδωτικό, κακότεχνο και κατακριτέο. Μπορείς να ασκήσεις κοινωνική κριτική χωρίς να ανεβάσεις τον εαυτό σου στο Έβερεστ και να κοιτάζεις όλους τους υπόλοιπους αφ'υψηλού, χωρίς να παρουσιάζεις όποιον διαφωνεί μαζί σου ως μια μονοδιάστατη (και off-screen; ) καρικατούρα, και υπάρχει και χώρος για την απαραίτητη αυτο-κριτική.

 

Ο λόγος που προσωπικά γελούσα με τα κόμικ του Αρκά δεν ήταν ποτέ "Χαχα, κοίτα πόσο χαζό είναι αυτό το πουλί!". Αλλά επειδή συμπαθούσα λίγο-πολύ τους χαρακτήρες και μπορούσα να συσχετίσω τις καταστάσεις που βίωναν με την καθημερινότητα. Αυτή η λογική του "Lend an ear, lend an ear, yer faults I will proclaim, your doctrines I shall blame, ye shall hear! Ye shall hear!" μπορεί να μην είναι καινοτομία του Αρκά, αλλά εφόσον καταφεύγει σε κάτι τέτοιο, νομίζω ότι είναι μόνο σωστό και δίκαιο το να ακούσει και την κριτική του 'όχλου' όσο χαζή και αν είναι κάποια από αυτή.

 

:)

Edited by Tightwad
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

    Κριτική άσκησαν σε τι; Σ αυτό που δεν κατάλαβαν κι αμέσως πέταξαν την ταμπέλα του φασισμού/ναζισμού;

Αυτό που έκαναν λέγεται βλακεία, ισοπέδωση, λασπη.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Δεν συμφωνώ ότι αυτό το είδος 'σάτιρας' είναι 'φασιστικό' (χεχ), αλλά πιστεύω ότι είναι ισοπεδωτικό, κακότεχνο και κατακριτέο. Μπορείς να ασκήσεις κοινωνική κριτική χωρίς να ανεβάσεις τον εαυτό σου στο Έβερεστ και να κοιτάζεις όλους τους υπόλοιπους αφ'υψηλού, χωρίς να παρουσιάζεις όποιον διαφωνεί μαζί σου ως μια μονοδιάστατη (και off-screen; ) καρικατούρα, και υπάρχει και χώρος για την απαραίτητη αυτο-κριτική.

Είσαι τόσο σίγουρος πως ο χαρακτήρας είναι προέκταση του δημιουργού και τους ταυτίζεις; Γιατί ως ταύτιση μου φάνηκε αυτό.

Edited by GreekComicFan
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Κριτική άσκησαν σε τι; Σ αυτό που δεν κατάλαβαν κι αμέσως πέταξαν την ταμπέλα του φασισμού/ναζισμού;

Αυτό που έκαναν λέγεται βλακεία, ισοπέδωση, λασπη.

Και σε αυτό το θρέντ και σε πολλά άλλα θρέντ έχει ασκηθεί κριτική κατά του Αρκά, χωρίς να του δοθεί κάποια τέτοια ταμπέλα. Δεν νομίζω ότι ο τρόπος που χαρακτηρίζεις το σύνολο της κριτικής είναι δίκαιος.

 

Είσαι τόσο σίγουρος πως ο χαρακτήρας είναι προέκταση του δημιουργού και τους ταυτίζεις; Γιατί ως ταύτιση μου φάνηκε αυτό.

Προέκταση ναι, ταύτιση όχι και τόσο. Δεν πιστεύω ότι αν συναντούσαμε τον Αρκά εσύ ή εγώ ότι θα μας έβριζε ή ότι θα μας έλεγε να κάνουμε στείρωση, αλλά ότι χρησιμοποιεί αυτό τον χαρακτήρα για να βγάλει το άχτι του.

Edited by Tightwad
  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Δεν συμφωνώ ότι αυτό το είδος 'σάτιρας' είναι 'φασιστικό' (χεχ), αλλά πιστεύω ότι είναι ισοπεδωτικό, κακότεχνο και κατακριτέο. Μπορείς να ασκήσεις κοινωνική κριτική χωρίς να ανεβάσεις τον εαυτό σου στο Έβερεστ και να κοιτάζεις όλους τους υπόλοιπους αφ'υψηλού, χωρίς να παρουσιάζεις όποιον διαφωνεί μαζί σου ως μια μονοδιάστατη (και off-screen; ) καρικατούρα, και υπάρχει και χώρος για την απαραίτητη αυτο-κριτική.

 

 

Το είδος σάτιρας που περιγράφεις μπορεί να γίνει χρήσιμο όταν γίνει σωστά. Πάρε για παράδειγμα τον Carlin που προσέβαλε τον κόσμο με τέτοιο τρόπο που η πλειοψηφία συμφωνούσε μαζί του, ακόμα και αν άνηκαν στο σύνολο που κατηγορούσε. Εντομεταξύ έθιγε ζητήματα "μεγαλύτερα" από την πολιτική, που αν τα έλεγε στην Ελλάδα θα τον κρεμούσανε. Όταν λέω "μεγαλύτερα" εννοώ θέματα που ξεσηκώνουν εύκολα τον λαό (θρησκεία, δικαιώματα, βιασμοί κτλ), ενώ όταν λέω σωστός τρόπος εννοώ ότι μέσα από το "ωμό" χιούμορ του βοήθησε πολλούς να ξεπεράσουν προβήματα ή να δουν ένα θέμα πιο αντικειμενικά.

 

Ο Αρκάς εκφράζει την γνώμη του με τέτοιο τρόπο που διώχνει πολλούς ανθρώπους, άσχετα αν συμφωνούν ή διαφωνούν μαζί του. Θίγει πολιτικά και κοινωνικά θέματε με βίαιο τρόπο σε μια περίοδο που το κοινό του περνάει μια πολυδιάστατη κρίση (όχι μόνο οικονομική) και το να έχουμε τέτοιες αντιδράσεις από ορισμένα άτομα δεν είναι καθόλου παράξενο. Τον λόγο που γράφει ό,τι γράφει ή που επέλεξε να το κάνει τώρα και όχι πριν τον ξέρει μόνο αυτός και θεωρώ χαμμένο χρόνο να προσπαθεί κάποιος να τον ψυχολογίσει.

 

Σε καμία περίπτωση δεν εκφράζω γνώμη για αυτά που σχολιάζει ο Αρκάς. Απλά με προβληματίζει ο τρόπος που επιλέγει να τα σχολιάσει.

Edited by Sgt.Rock
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Και σε αυτό το θρέντ και σε πολλά άλλα θρέντ έχει ασκηθεί κριτική κατά του Αρκά, χωρίς να του δοθεί κάποια τέτοια ταμπέλα. Δεν νομίζω ότι ο τρόπος που χαρακτηρίζεις το σύνολο της κριτικής είναι δίκαιος.

 

 

 

Μα φυσικά αναφέρομαι (μόνο ) σε όσους δεν  κατάλαβαν τι εννοούσε  για τη στείρωση και τον κατηγόρησαν για φασισμό.

Edited by averel
  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Η κατάσταση στο site του Αρκά έχει ξεφύγει... Οι διαχειριστές κοινοποίησαν σε ποστ μια προηγούμενη απάντηση ενός χρήστη, στην οποία ο ίδιος τοποθετείται πολιτικά.

 

Τα σχόλια έχουν πάρει φωτιά. Πολλοί κατηγορούν τους διαχειριστές και εμμέσως τον Αρκά για προπαγάνδα, τη στιγμή που οι ίδιοι αναφέρουν πως απλώς τους 'άρεσε το σχόλιο και το κοινοποίησαν'

 

Προσωπικά, δεν κατάλαβα τη σκοπιμότητα αυτής της κίνησης... Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει; Επιπλέον, δείτε και τις απαντήσεις των διαχειριστών στα σχόλια... Διόλου φιλικές...

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=882611735208323&id=352589524877216

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

Ααααααυτά! :D

 

14124402_883808411755322_7692036062846800648_o.jpg

 

:cheers5:

  • Like 13
Link to post
Share on other sites

Παρότι βρίσκω όλο αυτό το θέμα με τις αντιδράσεις κατά του Αρκά τελείως αδιάφορο... οι διαχειριστές της σελίδας το έχουν χειριστεί στο μεγαλύτερο μέρος των περιπτώσεων πολύ λάθος. Μια σελίδα τόσο γνωστή στο Facebook απαγορεύεται να αναλώνεται για παραπάνω από 1+ χρόνο σε "λογομαχίες" και συνεχείς εξηγήσεις και απαντήσεις για τα σκίτσα που ανεβάζει.. από το πρώτο μέχρι το τελευταίο σχόλιο θα έπρεπε να τα αγνοεί επιδεικτικά.

 

Το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό για να έχουν ασχοληθεί τόσο πολύ είναι ο φόβος μη τυχόν και οι αρνητικοί σχολιαστές επηρεάσουν και άλλους αναγνώστες εξαιτίας της παραπληροφόρησης που διαδίδουν... Αν φοβούνται κάτι τέτοιο μάλλον δεν εμπιστεύονται όσο θα 'πρεπε το κοινό του Αρκά. 

  • Like 8
Link to post
Share on other sites

Μέρες προσπαθώ να απαντήσω αλλά οι απαντήσεις μου βγαίνουν σαν σετ σεντονιών στα 5 τα 2 δώρο (μεγάλη ευκαιρία). Προσπαθώντας να είμαι κάπως επιγραμματικός (και φυσικά ό,τι θα πω είναι καθαρά προσωπικές μου απόψεις/εντυπώσεις, δεν διεκδικώ κανενός είδους αλάθητο):

 

1. Ο πόλεμος που δέχτηκε ο Αρκάς σχετικά με το σκίτσο περί στείρωσης είναι όντως υπερβολικός. Μια χαρά αστείο μου φάνηκε.

 

2. Ο Αρκάς δεν είναι πια ό,τι ήταν πριν 15 και βάλε χρόνια. Και οι σειρές του έχουν λιγότερο ενδιαφέρον και τα αστεία είναι λιγότερο επιτυχημένα. Αυτό φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με το ότι ο χρόνος περνά (και για εμένα σαν αναγνώστη και για τον Αρκά σαν δημιουργό). Το ότι βγάζει 58 αλμπουμάκια το χρόνο (αλμπουμάκια που θα μπορούσαν να γίνουν 3-4 χορταστικά άλμπουμ) είναι κακό μεν, όχι τόσο όσο τα τετράδια, στυλό, μπλούζες, βρακιά κοκ που βγάζει από την δεκαετία του 1990. Εκμετάλλευση της δημοφιλίας του και οι δυο πρακτικές αλλά τουλάχιστον με τα αλμπουμάκια αγοράζεις κόμιξ. Στην τελική είναι ένας δημιουργός που προσπαθεί να βιοποριστεί από τις δημιουργίες του. 

 

3. Θεωρώ ότι κάθε καλλιτέχνης-δημιουργός έχει όχι μόνο το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να έχει πολιτική θέση άσχετα αν προσωπικά εγώ συμφωνώ με την θέση του αυτή. Από την άλλη και το κοινό έχει το δικαίωμα να έχει άποψη για τον καλλιτέχνη και να την εκφράζει.

 

4. Η εντύπωση μου είναι ότι όντως ο Αρκάς έχει κινηθεί δεξιότερα σε σχέση με την εποχή του Ισοβίτη ας πούμε αλλά διαχρονικά πολλοί αριστεροί όσο μεγαλώνουν κινούνται σε πιο δεξιές απόψεις.

 

5. Το όλο αρνητικό κλίμα σχετικά με τον Αρκά ευνοείται κυρίως (κατά την γνώμη μου πάντα):

α. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν εγώ πχ θεωρούσα το 1998 ότι ένα σκίτσο του Καστράτο με προσβάλει, θα έπρεπε να πιάσω χαρτί να γράψω "Το σκίτσο τάδε ήταν μαλακία" να το βάλω σε φάκελο, να πάω στο ταχυδρομείο, να πληρώσω γραμματόσημο να το ρίξω στο γραμματοκιβώτιο και να το στείλω στο Μετρό (το Μετρό δεν ήταν) κατά 80% κάπου σε όλη αυτήν την διαδικασία θα βαρεθώ ή θα ξεθυμάνει η οργή μου και θα τα παρατήσω. Τώρα μπαίνω στην σελίδα του στο φ/β και γράφω κάτω από το σκίτσο "Αυτό ήταν μαλακία" μόλις το διαβάσω και χωρίς την ευκαιρία να το ξανασκεφτώ. Φυσικά και χωρίς επίσημη σελίδα, πάλι θα δημιουργούνταν ντόρος από αυτούς που θα ανέβαζαν τα σκίτσα του στις δικές τους σελίδες, όμως θα έλειπε το β.

β. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από την στιγμή που δημιουργήθηκε η τέχνη δημιουργήθηκε και η κριτική (όπως μας έδειξε ο ιστορικός τέχνης Μελ Μπρουκς). Ο κριτικός βασικά μεταφέρει την άποψή του και οι απόψεις είναι γνωστό με το τι μοιάζουν (όπως είπε και ο γνωστός κοινωνιολόγος Χάρης Κάλαχαν-Ίστγουντ). Ανεβαίνει ένα σκίτσο του Αρκά στο φ/β, θα πάρει 153.282 λίκε, 18.932 κοινοποιήσεις 666 θετικά σχόλια και 15-20 αρνητικά. Μιλάμε για ένα σκίτσο με απόλυτη σχεδόν αποδοχή, όμως οι διαχειριστές θα νοιώσουν την ανάγκη να απαντήσουν με εντελώς αψυχολόγητο τρόπο στα αρνητικά σχόλια. Με τρόπο που θα προβλημάτιζε αυτόν που μετριοπαθώς είναι υπέρ του Αρκά. Το να έχεις μερικούς που δεν τους αρέσει η δουλειά σου είναι λογικό και αναμενόμενο. Το να εκπροσωπείσαι από κάποιους που θα απαντήσουν στον επικριτή σου με ύφος δεκαπεντάχρονου αλανιού είναι φάουλ.

γ. Τα σκίτσα έχουν αλλάξει πολύ ύφος. Από αστεία που στηριζόταν στην ανταλλαγή απόψεων ανάμεσα σε δυο χαρακτήρες με εντελώς αντίθετες κοσμοθεωρίες (και στην αποδόμηση των κοσμοθεωριών αυτών). Έχουμε φτάσει στα αστεία του Κάθεστε και κάνετε βλακείες και δεν με ακούτε εμένα που ξέρω (και όλο και πιο συχνά το δάχτυλο αυτού που ξέρει είναι σηκωμένο γιατί έτσι γίνεται το σωστό κήρυγμα).

Edited by thor77
  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.