Jump to content
magus32

Ερωτηση για inking

Recommended Posts

Παιδια θελω την βοηθεια σας. Ειμαι αρχαριος και τωρα προσπαθω να μαθω. Οταν τελειωνω το σχεδιο με μολιβι οταν το περασω με το μαρκαδορο ή στυλο το τελικο αποτελεσμα δεν ειναι και τοσο ωραιο ( οι γραμμες δεν ειναι ευθιες κτλ ) θα μπορουσατε να μου πειτε αν το χαρτι και αν χρεισημοποιουσα πενα θα ηταν ευκολοτερο για να ειναι οι γραμμες και οι καμπιλες καθαρες;

Ευχαριστω πολυ

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παιδια θελω την βοηθεια σας. Ειμαι αρχαριος και τωρα προσπαθω να μαθω. Οταν τελειωνω το σχεδιο με μολιβι οταν το περασω με το μαρκαδορο ή στυλο το τελικο αποτελεσμα δεν ειναι και τοσο ωραιο ( οι γραμμες δεν ειναι ευθιες κτλ ) θα μπορουσατε να μου πειτε αν το χαρτι και αν χρεισημοποιουσα πενα θα ηταν ευκολοτερο για να ειναι οι γραμμες και οι καμπιλες καθαρες;

Ευχαριστω πολυ

Για αρχή, έχει σημασία τι είδους μαρκαδόρους χρησιμοποιείς. (το στυλό δεν κάνει για αυτή τη δουλειά, αυτό είναι το μόνο σίγουρο) Για να κάνεις σωστή δουλειά θα πρέπει να αγοράσεις ειδικούς μαρκαδόρους για σκίτσο. Εγώ χρησιμοποιούσα τους "Sakura Pigma Micron pens" . http://cdn.dick-blick.com/items/207/02/20702-tips2ww-m.jpg  Οι "μύτες" τους έχουν διαφορετικά μεγέθη, ώστε να μπορείς να βάζεις μελάνι στο σχέδιο πιο εύκολα, ανάλογα με το πάχος της γραμμής που θες να κάνεις. Αυτοί με το μικρότερο νούμερο είναι συνήθως για τις μικρολεπτομέρειες.

     Από χαρτί δεν ξέρω, εγώ πάντα χρησιμοποιούσα το απλό Α4, δεν είχα ποτέ προβλημα... Πέρα από αυτό, αν θες να κάνεις ίσιες γραμμές θα πρέπει να χρησιμοποιείς χάρακα. Όσο για της υπόλοιπες, το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι εξάσκηση. Συνέχεια εξάσκηση, μέχρι το χέρι σου να αποκτήσει σταθερότητα, δε γνωρίζω κάποιο άλλο τρόπο.

      Επίσης, προκειμένου να μένει καθαρό το χαρτί σου, καλό είναι να προσπαθείς να δουλεύεις το σκίτσο από τη μια μεριά προς την άλλη, αριστερά προς τα δεξιά αν είσαι δεξιόχειρας (και αν οι γραμμές και το σχέδιο σου το επιτρέπουν εννοείται) ώστε το χέρι σου να μην ακουμπάει τις φρεσκοβαμμένες γραμμές. Γιατί μετά λερώνεται το χέρι και επομένως μετά λερώνει και το υπόλοιπο χαρτί όπου το ακουμπάει. Αν αυτό δε γίνεται και το χέρι σου αναγκαστικά θα πρέπει να ακουμπήσει σε φρεσκοβαμμένο σημείο, απλά όταν τελειώνεις με μερικές γραμμές, περίμενε λίγα δευτερόλεπτα να στεγνώσουν λίγο πριν συνεχίσεις.

      Τέλος, πάρε μια γόμα και σβήσε (με ΜΕΓΑΛΗ προσοχή) όποιες γραμμές από το μολύβι φαίνονται. Αφού στεγνώσει το σχέδιο πρώτα εννοείται. Με αυτό τον τρόπο, κρατάς το χαρτί σου όσο πιο καθαρό γίνεται. 

    Εγώ, όταν ξεκίνησα να βάζω μελάνι στα σκίτσα μου, θυμάμαι ότι δεν είχα τόση εμπιστοσύνη στο χέρι μου, οπότε είχα βρει ένα τρόπο ώστε να κάνω ένα "back-up" στο σκίτσο μου πριν του βάλω μελάνι και το χαλάσω κατά λάθος. Δε θυμάμαι τι ακριβώς έκανα, αλλά νομίζω ότι όταν τελείωνα με το μολύβι, έπαιρνα ένα άλλο χαρτί και το έβαζα από πάνω, οπότε ουσιαστικά "ξεπατίκωνα" με μελάνι το σκίτσο μου, χωρίς το μελάνι να είναι στο αρχικό σκίτσο με το μολύβι. Έτσι αν έκανα κάποιο λάθος, δεν χρειαζόταν να ξαναξεκινήσω από την αρχή το σχέδιο με το μολύβι. Ήταν δύσκολο όμως μερικές φορές να δω καθαρά τις γραμμές του μολυβιού, και υπήρχε κίνδυνος το μελάνι να "ποτίσει" το χαρτί και να περάσει στο σκίτσο από κάτω, οπότε δεν είμαι σίγουρος για το πόσο καλή ιδέα είναι. (οι ειδικοί μαρκαδόροι για inking συνήθως δεν ποτίζουν το χαρτί αν προσέχεις όμως) Το άλλο που έκανα, ήταν απλά να σκανάρω το σκίτσο με το μολύβι και να εκτυπώσω μερικά αντίγραφα.

    Αυτά για την ώρα, αν κάποιος ξέρει κάποιον καλύτερο τρόπο καλώς... Δεν ξέρω και πάρα πολλά, και εγώ ερασιτεχνικά ασχολούμουν... Καλό σχεδίασμα!   :best:

Edited by Alex7795
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλησπέρα, magnus32. :hi:

 

Από την προσωπική μου εμπειρία (μπορεί να διαφέρει σε άλλους), το χαρτί δεν είναι το πρόβλημα. Προσωπικά σίγουρα προτιμώ το σκληρό χαρτί, αλλά το κανονικό Α4 είναι πιο φτηνό και πρακτικό και δεν έχω προσέξει κάποια ιδιαίτερη διαφορά στην ποιότητα. Αλλά αν επιμένεις, έχω ακούσει καλά λόγια για τα Bristol Board, οπότε ίσως αξίζει να το ψάξεις. Το μαρκαδοράκι είναι ένας μικρός παράγοντας, αλλά και πάλι όχι καταλυτικός. Αν είναι σωστό μέγεθος το μαρκαδοράκι το μόνο πρόβλημα που έχω βρει προσωπικά είναι να μην μου αρέσει η "ροή" του πάνω στο χαρτί, το οποίο και πάλι αμφιβάλω ότι είναι τόσο εμφανές στο τελικό προιόν. Σίγουρα δεν χρειάζεται να επενδύσεις σε κάτι ακριβό ή υπερειδικό. O Αλέξανδρος έχει δίκιο για το στυλό, δεν είναι πολύ καλό για μελάνωμα. Δεν θα το απέρριπτα απολύτως, καθώς προσωπικά πειραματίζομαι με την χρήση του για την σκιαγράφηση, αλλά όπως και να έχει, το μαρκαδοράκι πρέπει να είναι το βασικό σου εργαλείο.

 

Νομίζω ότι ο βασικός παράγοντας που καθορίζει την ποιότητα των γραμμών είναι η εμπειρία. Τις προάλλες είχε αναφέρει και ο Qui-Gon Jinn ένα παρόμοιο πρόβλημα. Ίσως αυτή η μέθοδος θα σε βοηθήσει:

 


Αυτό που με βοήθησε προσωπικά με τις γραμμές, είναι να φανταστώ ένα Σημείο Α (την έναρξη) και ένα Σημείο Β (τον τερματισμό) καθώς και την γραμμή ανάμεσα τους, πάνω στο χαρτί, πριν ακουμπήσω το μολύβι/μαρκαδοράκι. Αν μια γραμμή είναι πολύ δύσκολη ή μεγάλη, με βοηθάει το να επιχειρώ την κίνηση με το μαρκαδοράκι, χωρίς να ακουμπάω ακόμα το χαρτί. Έτσι, μπορώ μετά να σχεδιάσω/μελανώσω μια και έξω, με γραμμές που δεν είναι ούτε βρώμικες ούτε ιδιαίτερα άστοχες. :)
Edited by Tightwad
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Δεν θα το απέρριπτα απολύτως, καθώς προσωπικά πειραματίζομαι με την χρήση του για την σκιαγράφηση, αλλά όπως και να έχει, το μαρκαδοράκι πρέπει να είναι το βασικό σου εργαλείο.

Δεν απορρίπτω το στυλό τελείως. Τα τελευταία χρόνια σκιτσάριζα συνεχώς με στυλό (ειδικά αυτοί της BIC είναι ό,τι πρέπει...) :lol:  Απλά, είναι σίγουρο ότι δεν κάνουν για inking...

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εννοείς για εξάσκηση όχι για σχέδιο στην θέση του μολυβιού, έτσι; 

 

Προσωπικά μου αρέσει το πόσο ίσιες/διαγώνιες γραμμές μπορεί να κάνει ακόμα και ένα στυλό της πλάκας. Είναι ότι πρέπει και γκραβουρο-ειδή σκίαση. :)

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εννοείς για εξάσκηση όχι για σχέδιο στην θέση του μολυβιού, έτσι; 

 

Προσωπικά μου αρέσει το πόσο ίσιες/διαγώνιες γραμμές μπορεί να κάνει ακόμα και ένα στυλό της πλάκας. Είναι ότι πρέπει και γκραβουρο-ειδή σκίαση. :)

Προσωπικά το χρησιμοποιούσα ακόμα και για λεπτομερή σκίτσα. Αυτά τα στυλό της BIC ειδικά, είναι πολύ καλά στο να σου επιτρέπουν να κάνεις ακόμα και σκιάσεις στο σκίτσο. Έχω βρει στο ίντερνετ κάποια καταπληκτικά σκίτσα με στυλό. http://www.thisismarvelous.com/wp-content/uploads/2015/08/Enam-Bosokah-bic-ball-point-pen-drawings2.jpg Σίγουρα δεν μπορούν να φτάσουν εύκολα το μολύβι, αλλά το κάθε μέσο έχει και τα καλά του. (το να μην χρειάζεται να ξύνεις κάθε τόσο ένα μολύβι για παράδειγμα) Ειδικά όταν ήμουν στο μάθημα και βαριόμουν είχα κάνει πολλά σκίτσα με στυλό...  :lol:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αν και δεν είμαι ειδικός στο inking, έχω κάνει μια φορά στη ζωή μου αλλά με εξαιρετικό απότέλεσμα.

Εγώ σκανάρω τα σχέδια με μολύβι και μετά χρησιμοποιώ φίλτρο με μεγάλη αντίθεση οπότε το αποτέλεσμα είναι ένα πολύ καθαρό ασπρόμαυρο σχέδιο.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από ότι κατάλαβα παιδιά για το θέμα μου, είναι θέμα εμπειρίας. Σωστά κατάλαβα; Όσο για τους μαρκαδόρους αυτοί εδώ κάνουν; Επίσης τι γνώμη έχετε για πένα και μελάνι ;

Edited by magus32
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Από ότι κατάλαβα παιδιά για το θέμα μου, είναι θέμα εμπειρίας. Σωστά κατάλαβα; Όσο για τους μαρκαδόρους αυτοί εδώ κάνουν; Επίσης τι γνώμη έχετε για πένα και μελάνι ;

Είναι ένας συνδυασμός όσων είπαμε παραπάνω. Πάρε μαρκαδόρους κατάλληλους για inking, πρόσεχε το χέρι σου να μην ακουμπάει σε φρεσκοβαμμένες γραμμές και λερώνει το χαρτί, κάνε εξάσκηση για να είναι το χέρι σου όσο πιο σταθερό γίνεται, σβήσε στο τέλος τις εμφανείς μολυβιές (απαλά και με προσοχή) και όσες περισσότερες φορές το κάνεις, τόσο μεγαλύτερη εμπειρία θα αποκτάς.  :best:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτοι που εγραψα πως σου φαινονται ; για την πενα τι γνωμη εχεις;

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο που μπορω να αγορασω αυτους τους μαρκσδορους; Η πενα ειναι καλυτερη;

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαρκαδοράκια μπορείς να βρεις σε οποιοδήποτε κατάστημα με γραφική ύλη. Προσωπικά δεν έχω δοκιμάσει ούτε πένα, ούτε πινέλο. Το θέμα βέβαια δεν είναι τι είναι καλύτερο, αλλά πιο στυλ μελανώματος προτιμάς. Όπως και να έχει, ξεκίνα με μαρκαδοράκι και μετά ασχολείσαι με τα άλλα.

 

Από ότι κατάλαβα παιδιά για το θέμα μου, είναι θέμα εμπειρίας. Σωστά κατάλαβα;

 

Ξαναδιάβασε λίγο τα πόστ. :)

Edited by Tightwad
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

By far, καλύτερο αποτέλεσμα θα έχεις με πένα και μελάνι. Αλλά… Το να κάνεις Inking με πένα και μελάνι είναι τέχνη από μόνο του και χρειάζεται χρόνο, ψάξιμο και πειραματισμό. Θα χρειαστείς και ιδικό χαρτί γιατί το Α4 απλά δεν…

 

Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ μαρκαδοράκια Sacura τα οποία με έχουν κατά βολέψει.

Γενικά να χρησιμοποιείς μια ελαφριά πινακίδα στην οποία θα στερεώνεις το χαρτί σου έτσι ώστε να μπορείς να περιστρέφεις το σχέδιο σου σε απόλυτα επίπεδη επιφάνεια.

 

Το χέρι σου (βασικά ο καρπός του χεριού σου) έχει την δυνατότητα καμπυλωτής κίνησης από μέσα προς τα έξω.

Εκμεταλλέψου την όταν κάνεις καμπύλες και θα σου βγαίνουν, όσο το δυνατόν βέβαια, τέλειες.

Εναλλακτικά παίζουν τα καμπυλόγραμμα και τα stencil.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

By far, καλύτερο αποτέλεσμα θα έχεις με πένα και μελάνι. Αλλά… Το να κάνεις Inking με πένα και μελάνι είναι τέχνη από μόνο του και χρειάζεται χρόνο, ψάξιμο και πειραματισμό. Θα χρειαστείς και ιδικό χαρτί γιατί το Α4 απλά δεν…

 

Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ μαρκαδοράκια Sacura τα οποία με έχουν κατά βολέψει.

Γενικά να χρησιμοποιείς μια ελαφριά πινακίδα στην οποία θα στερεώνεις το χαρτί σου έτσι ώστε να μπορείς να περιστρέφεις το σχέδιο σου σε απόλυτα επίπεδη επιφάνεια.

Τι χαρτι ειναι μπορεις να μου δειξεις δειγμα; Και για την πινακιδα επεισης μπορεις να μου δειξεις μερικα δειγματα ; Παντως με την πενα μου αρεσει το "inking" που κανει.

Edited by magus32
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι περισσότεροι, από όσο γνωρίζω γιατί δεν είμαι και ιδικός, χρησιμοποιούν bristol χαρτί.

 

Googlαρε για «bristol board paper» και δες τι υπάρχει.

 

Για πινακίδα, δεν είναι κάτι το φοβερό, συνήθως είναι ένα κομμάτι  ξύλου (κοντραπλακέ μάλλον ή και MDF) σε διάφορα μεγέθη, εγώ προτιμώ τις λεπτές που είναι κυρίως για ζωγραφική και μελάνια και όχι αυτές τις κλασικές άσπρες χοντρές με το «Ταφ» για γραμμικό σχέδιο.

 

Αν πας σε κάποιο art shop θα δεις τι υπάρχει διαθέσιμο.
 

Π.Χ.κάτι σαν και αυτές https://www.maxstores.gr/index.php?controller=category&id_category=212

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ερωτηση γομα για μπλε μολυβι υπαρχει γιατι η κανονικη δεν το σβηνει καλα

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ερωτηση γομα για μπλε μολυβι υπαρχει γιατι η κανονικη δεν το σβηνει καλα

Συνήθως ο σκοπός χρήσης του μπλε μολυβιού είναι ότι ο σκάνερ μπορεί να μην το διαβάζει και έτσι αφού περάσεις τα μελάνια από πάνω του, δε χρειάζεται να το σβήσεις γιατί σκαννάρωντας σε ασπρόμαυρο φεύγουν αυτόματα. Οπότε το σβήσιμο είναι περιττό.

 

Εκτός κι αν έχεις τόσο μεγάλη ανάγκη να το σβήσεις, τότε δεν μπορώ να σε βοηθήσω  :reap:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βρήκα αυτό εδώ http://www.dickblick.com/products/staedtler-non-photo-pencil/#photos από εξωτερικό αλλά δεν μπορώ να βρω στην ελλαδα. Μήπως ξέρετε τίποτα; Λέγετε non photo blue δεν είναι σαν τα κοινά μπλε

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βασικά δεν το χρειάζεσαι το non photo blue pencil.

 

Δες εδώ: "Πως αφαιρούμε το μπλε μολύβι"

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομιζα οτι το σκαναρουμε σε Black and White. Βασικα το non photo Pencil που ειναι χρησιμο;

Edited by magus32
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Non-photo blue is a particular shade of blue that cannot be detected by graphic arts camera film. This allows layout editors to write notes to the printer on the print flat (the image that is to be photographed and sent to print) which will not show in the final form. It also allows artists to lay down sketch lines without the need to erase after inking.

Έχω δοκιμάσει 2-3 διαφορετικές τεχνικές αφαίρεσης μπλε (μια είναι αυτή που πόσταρε ο Akihabara) και στην συγκεκριμένη απόχρωση μπλε (νομίζω ήταν κοινή; ) που είχα βρει καμία δεν είχε 100% τέλειο αποτέλεσμα. 

 

Πειραματίσου με κοινή απόχρωση και δες αν σε ικανοποιεί το αποτέλεσμα.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια κοινή απόχρωση του μπλε χρειάζεσαι, όχι κάτι το ιδικό και ακριβό...

 

Σε μένα πάντως είχε 100% καθαρό αποτέλεσμα αρκεί να ΜΙΝ σώζεις το line art  σε συμπιεσμένο φορμάτ εικόνας πχ JPG.

 

Το σώζεις από το scanner σου σε BMP και το δουλεύεις όσο χρειάζεται.

 

Όταν τελειώσεις μπορείς να το κάνεις export σε ότι φορμάτ θες. :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.