Μετάβαση στο περιεχόμενο

Η << Τσακισμένη Αυγή>> από το χαρτί στο σινεμά.[Παπανικολάου Νατάσα, Εθνος, 9/8/2014]


Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  10466
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  265
  • Content Count:  3512
  • Reputation:   36502
  • Achievement Points:  3528
  • Days Won:  88
  • With Us For:  5386 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Ματσούκα.Ψαράς,Οθωναίου προσεχώς στην μεγάλη οθόνη.Μετά τον ΑΔΑΜΑΣΤΟ του Γ.Ρουμπούλια άλλη μια μεταφορά Ελληνικού κόμικς αυτή την φορά της Α.Οθωναίου.Συνεντευξη της δημιουργού στο Εθνος απο την Ν.Παπανικολάου.

 

post-10466-0-77128000-1407603582_thumb.jpg

post-10466-0-90297900-1407603639_thumb.jpg

 

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120955
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6318 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

:cool: Αντιγράφω και το άρθρο από το site:

 

Η «Τσακισμένη Αυγή» από το χαρτί στο σινεμά

Η Δήμητρα Ματσούκα και ο Νίκος Ψαρράς πρωταγωνιστούν στη μεγάλου μήκους ταινία του Βασίλη Χριστοφιλάκη «Τσακισμένη Αυγή», που βασίζεται στο κόμικς της εικονογράφου Αλεξίας Οθωναίου.

post-556-0-14556100-1407963602_thumb.jpg

Το κόμικς της Αλεξίας Οθωναίου ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη, με τον Νίκο Ψαρρά και τη Δήμητρα Ματσούκα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους της «Τσακισμένης Αυγής»

Μια «ιστορία χαρακτήρων που μιλάει για τον έρωτα, τον θάνατο, την ανθρώπινη φύση, τις δεύτερες ευκαιρίες και την πόλη», όπως μας λέει η νεαρή δημιουργός.

Αυτό το διάστημα ετοιμάζεται μια ταινία που είναι βασισμένη στο κόμικς σου «Τσακισμένη Αυγή». Ποια είναι η υπόθεση;
Πρόκειται για μια σπονδυλωτή ιστορία με τέσσερις διαφορετικούς πρωταγωνιστές, οι ζωές των οποίων εμπλέκονται έπειτα από ένα συμβάν. Υπό τους ουρανούς μιας μητρόπολης χωρίς όνομα, ένας bon viveur επιχειρηματίας, ένας βετεράνος εκτελεστής, μια call girl και μια νεαρή σερβιτόρα γίνονται μάρτυρες ενός θανάτου.

Ποια είναι τα πρωταγωνιστικά ζεύγη;
Στην πρώτη ιστορία είναι ο Νίκος Ψαρράς με τη Nalyssa Green, στη δεύτερη ο Τάκης Μόσχος με την Ιωάννα Τριανταφυλλίδου και στην τρίτη ιστορία η Δήμητρα Ματσούκα μαζί με τον Μάνο Βακούση. Τα γυρίσματα της τέταρτης ιστορίας δεν έχουν ολοκληρωθεί, αλλά πρωταγωνιστεί η Αλκηστις Πουλοπούλου.
 

post-556-0-44207900-1407963594_thumb.jpg

Αλεξία Οθωναίου

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της κινηματογραφικής μεταφοράς;
Αυτό που με δυσκόλεψε όταν έγραφα το σενάριο για την ταινία είναι ότι έπρεπε να καλυφθούν πολλά κενά. Κενά που δεν υπάρχουν σε ένα κόμικς, καθώς τα δύο μέσα διαφέρουν. Αν διαβάζεις ένα κόμικς υπάρχει απόσταση μεταξύ των καρέ, που τη γεφυρώνει με τη φαντασία του ο αναγνώστης. Ομως στον κινηματογράφο δεν λειτουργεί έτσι ακριβώς. Οπότε όταν αρχίσαμε να γυρίζουμε την πρώτη ιστορία καταλάβαμε ότι πρέπει να γίνει μεγαλύτερη δουλειά στο σενάριο και ουσιαστικά αναγκάστηκα να το ξαναγράψω. Η δυσκολία λοιπόν ήταν να προσθέσω ή να αλλάξω σκηνές χωρίς να αλλοιωθεί η ουσία.

 

post-556-0-75635400-1407963585_thumb.jpg

Νίκος Ψαρράς


Κοιτάζοντας τη δουλειά σου βλέπει κανείς πως η πόλη και οι άνθρωποί της αποτελούν τις βασικές πηγές έμπνευσης.
Πάντα με ενδιέφεραν οι ιστορίες, γι' αυτό μου άρεσε να διαβάζω πολύ όταν ήμουν μικρή. Γράφοντας ιστορίες φτιάχνεις κόσμους, διαβάζοντας ταξιδεύεις σε αυτούς. Εγώ είχα και έχω ανάγκη να κάνω και τα δύο. Οι άνθρωποι χρειάζονται τις ιστορίες σε όποια μορφή και αν τους δίνονται. Είτε μέσα από το θέατρο είτε μέσα από τον κινηματογράφο, τη λογοτεχνία ή το κόμικς. Η πόλη είναι βασική μου επιρροή, γιατί εκεί ζω τις δικές μου ιστορίες, εκεί ακούω τις ιστορίες των άλλων και εκεί είναι που η φαντασία μου αφήνεται ελεύθερη. Αν έμενα στην εξοχή, μάλλον θα έφτιαχνα διαφορετικές ιστορίες...

 

post-556-0-19240800-1407963583_thumb.jpg

Δήμητρα Ματσούκα


Πώς ξεκίνησες να εικονογραφείς;
Από μικρή ζωγράφιζα. Σκίτσαρα και μικρές κωμικές ιστορίες, πάντα με τραβούσε η αφήγηση. Οταν τελείωσα το σχολείο αποφάσισα να πάρω και μια τέτοια κατεύθυνση στις σπουδές μου, έτσι σπούδασα ζωγραφική. Κόμικς διάβαζα όταν ήμουν μικρή, αλλά τα έκοψα λίγο πριν από την εφηβεία μου... Τα ανακάλυψα ξανά στα 18 μου, όταν συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν κόμικς και για ενηλίκους. Οπότε έκτοτε, πέρα από τη ζωγραφική, και το κόμικς αποτέλεσε ένα μέσο για εμένα για να δημιουργώ και να επικοινωνώ.

Σε τι κατάσταση ήταν τα ελληνικά κόμικς όταν πρωτομπήκες στον χώρο και πώς είναι το τοπίο σήμερα;
Οταν ξεκίνησα να ασχολούμαι ήταν το 2000, που είχε γίνει μόλις ένα μπαμ στον χώρο και υπήρχε μια νέα γενιά καλλιτεχνών που έκαναν πράγματα και ήταν πολύ δραστήριοι. Φαντάζομαι πως ένα νέο παιδί που θέλει να κάνει κάτι δημιουργικό σήμερα τρομάζει. Αυτήν την περίοδο λόγω κρίσης είναι δύσκολο να κάνεις οτιδήποτε, πόσω μάλλον όταν ξεκινάς να κάνεις κόμικς. Το καλό είναι ότι τώρα υπάρχουν πιο πολλά πράγματα για να επηρεαστείς από αυτά.

Για τη δημιουργία του Δράκουλα (εκδόσεις Jemma) συνεργάζεσαι με τη Δήμητρα Αδαμοπούλου. Πώς ακριβώς γίνεται η συνεργασία με κάποιον δημιουργό που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά με σένα;
Καταρχήν όσοι ασχολούμαστε με τα καλλιτεχνικά έχουμε μια τάση να γυρνάμε γύρω από τον εαυτό μας και να συνεργαζόμαστε δύσκολα με τους άλλους. Εγώ είμαι πολύ υπέρ των συνεργασιών, γιατί οι περισσότεροι που ασχολούνται με τα κόμικς, την εικονογράφηση ή τη ζωγραφική ζούνε μια πολύ μοναχική ζωή στη φάση της δημιουργίας, κλεισμένοι μέσα σε ένα εργαστήρι. Οπότε νομίζω ότι με το να συνεργάζεσαι με κάποιον του οποίου σου αρέσουν η δουλειά και η παρέα είναι πάρα πολύ αναζωογονητικό. Εμπνέεσαι από τη δουλειά του άλλου και θεωρώ ότι γίνεσαι καλύτερος σε αυτό που κάνεις.

«Η κρίση επηρεάζει και τα κόμικς»
Υπάρχει Τέχνη της κρίσης; Ποιο είναι κατά τη γνώση σου το πιο κατάλληλο δείγμα;

Δεν είμαι σίγουρη ότι συμφωνώ με αυτήν την έννοια. Θεωρώ ότι δεν μπορεί κάποιος να δημιουργήσει οτιδήποτε που να μην είναι ενταγμένο στην εποχή που ζει. Οταν κάποιος ζει σε περίοδο κρίσης όπως σήμερα και αυτό δεν είναι αμφισβητήσιμο, δεν μπορεί να μην επηρεάζεται από αυτό. Ακόμη και αν γράφει επική φαντασία. Αυτό σίγουρα θα έχει ενδιαφέρον να το εξετάσει κάποιος πολλά χρόνια αργότερα, παίρνοντας ένα δείγμα του τι έχει συμβεί στο κόμικς στην Ελλάδα αυτήν την περίοδο και βλέποντας τελικά αν υπάρχουν ομοιότητες στα έργα και αν μπορεί να αισθανθεί μέσα από αυτά την κρίση που βιώνουμε σήμερα.


 

ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

 

 

 


~ Θέμα για την ταινία ~

:pool2:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.