Μετάβαση στο περιεχόμενο

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις

Τίτλος:
ΚΟΡΟΪΔΟ ΜΟΥΣΟΛΙΝΙ
Σχέδιο:
Διάφοροι
Σχέδιο εξωφύλλου:
Βασίλης Γεωργίου
Εκδοτική:
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ Α.Ε. Λίστα εκδόσεων
Hμερ. έκδοσης:
25-10-2013
Εξώφυλλα:
1 + 1 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Τεύχη:
1
Κατηγορία:
Αυτοτελές
Είδος εντύπου:
Κόμικ
Βιβλιοδεσία:
Ράχη με μαλακό εξώφυλλο
Περιεχόμενο:
Χιουμοριστικό
Μέγεθος:
20.5 x 18.5
Σελίδες:
178
Χρώμα:
Ασπρόμαυρο (ΑΜ)
Επιμέλεια:
Ελένη Κεχαγιόγλου
ISBN:
978-960-503-441-2

  • Member ID:  13046
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  1462
  • Reputation:   15404
  • Achievement Points:  1467
  • Days Won:  2
  • With Us For:  4971 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  46

KOROIDOMOUSOLINI_0001.jpg  KOROIDOMOUSOLINI_0001z.jpg

 

Γνωστή σε όλους η συνήθης πρακτική των εφημερίδων να εκδίδουν διάφορα βιβλία ιστορικών και μη θεμάτων σε διάφορες εθνικές επετείους! Έτσι και τώρα για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου ο ΔΟΛ προσέφερε με την εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ Σαββατοκύριακο ένα ακόμη βιβλιαράκι με γελοιογραφίες του έπους του 1940 από τον γνωστό λογοτέχνη Δημήτρη Λαζογιώργο-Ελληνικό. Αν και ανάλογη εκδοτική προσπάθεια έχει γίνει ξανά στο παρελθόν από τον ίδιο συγγραφέα, η συγκεκριμένη έκδοση είναι αυτή που είχε εκδοθεί από την εκδοτική Πελασγός το 2000.

Ωστόσο υπήρξε κι άλλη έκδοση με την ίδια ονομασία, η οποία είχε εκδοθεί παλιότερα από άλλη εφημερίδα.

Το βιβλιαράκι αυτό μας παρουσιάζει μέσα σε 178 σελίδες κάποιες από τις Ελληνικές αλλά και Βρετανικές γελοιογραφίες που κατέγραφαν την πορεία των ελληνικών στρατευμάτων ενάντια στην εισβολή του Ιταλικού στρατού και σατίριζαν σαφώς τον Μουσολίνι. Πολλές από τις γελοιογραφίες είναι ανυπόγραφες.Ακόμη και σήμερα όμως προκαλούν γέλιο αλλά και θαυμασμό για την εύστοχη σάτιρα που έκαναν!

 

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120955
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6318 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

:( Φτου. Μακάρι να το πετύχω πουθενά...

 

Να και το τηλεοπτικό σποτ.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  20685
  • Group:  Administrator
  • Topic Count:  754
  • Content Count:  12905
  • Reputation:   94408
  • Achievement Points:  9268
  • Days Won:  427
  • With Us For:  4624 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  42

Πολύ ωραίο τομάκι με σπάνιο υλικό και πολύ ωραίο πρόλογο,με αναφορές στις γελοιογραφίες τής αρχαιότητας...!

Αξίζει να το έχει κανείς στην βιβλιοθήκη του...!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 1 month later...

  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120955
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6318 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Τω όντι! Τρομερό λεύκωμα! Από τα must have γελοιογραφικά λευκώματα! Χρυσό δεκάρι!

Δακτυλογραφώ και τον εκπληκτικό πρόλογο για τις γελοιογραφίες, για να υπάρχει:
 

Αντί προλόγου


Χρήστου Σολομωνίδη


Πότε εμφανίστηκε για πρώτη φορά η γελοιογραφία δεν είναι εξακριβωμένο. Μερικοί ισχυρίζονται πως η αρχή της δεν πρέπει να αναζητηθεί στους αρχαίους Έλληνες, που ήσαν "ειδωλολάτρες" και θεωρούσαν απαράδεκτο καθετί που παραμόρφωνε το ωραίο. Και σαν επιχείρημα του ισχυρισμού τους αναφέρουν ψήφισμα των αρχαίων το οποίο απαγόρευε αυστηρά "τας δυσειδείς απεικονίσεις".

Ακριβώς όμως το επιχείρημα αυτό οδηγεί στην αντίθετη σκέψη: Για να απαγορεύεται η γελοιογραφία στην αρχαιότητα σημαίνει πως αυτή υπήρχε. Έτσι φτάνομε στο συμπέρασμα πως η γελοιογραφία δεν ήταν άγνωστη στην αρχαία Ελλάδα.

Τις γελοιογραφίες οι αρχαίοι Αθηναίοι αποκαλούσαν "γρύλους", από κάποιον ζωγράφο ονομαζόμενο Γρύλο, που μοναδική ασχολία είχε τη γελοιογράφηση προσώπων και πραγμάτων.

Ο Δημόκριτος, ο οποίος λάτρευε το γέλιο και γι'αυτό οι σύγχρονοί του τον αποκαλούσαν "Γελασίνο", αρέσκοταν να γελοιογραφεί, με κάρβουνο πάνω σε μάρμαρα, διάφορα πρόσωπα της εποχής του.

Κάποτε φιλοτέχνησε τη γελοιογραφία ενός μεγάλου φιλάργυρου, του Πανικέτη, παρουσιάζοντάς τον να καταπίνει νομίσματα! Αυτό του στοίχισε πολύ, γιατί ο Πανικέτης εξοργίστηκε και έβαλε τους δούλους του να δείρουν τον Αβδηρίτη φιλόσοφο. Τότε ο Δημόκριτος ζωγράφισε τον εαυτό του με δύο "καρούμπαλα" στο κεφάλι, με την επιγραφή: "Να τι παθαίνει κανείς όταν λέει την αλήθεια"!
 
Σε πολλούς αθηναϊκούς αμφορείς ανευρίσκομε γελοιογραφίες να σατιρίζουν τους έρωτες του Δία και της Αλκμήνης, του Διογένη και της Λαΐδος, του Σωκράτη και της Ξανθίππης, την Αφροδίτη να χτυπά με το σανδάλι της τον Έρωτα κ.ά.
 
Ο Παύσων, ο οποίος έζησε γύρω στα 400 π.Χ., μπορεί να θεωρηθεί ο πρόδρομος των νεότερων γελοιογράφων. Φιλοτεχνούσε ευφυέστατες και "καυστικότατες" γελοιογραφίες, που κι αυτός ο Αριστοφάνης τον φοβήθηκε: "Καλύτερα", έλεγε "να με καταπιεί η γη παρά να με παραλάβει ο Παύσων με τη γραφίδα του". 
 
Άλλοι ονομαστοί αρχαίοι Έλληνες γελοιογράφοι υπήρξαν ο Φιλόξενος, ο Νικοφάνης, ο Παυσίας - περίφημος για τις "εγκαυστικές" του εικόνες - και ο Κτησίχορος, αδελφός του Απελλή, ο οποίος σε γελοιογραφία του παρίστανε τον Βάκχο να γεννιέται από τον Δία κ.ά.
 
Ο Πλούταρχος αναφέρει κάποιον γελοιογράφο ο οποίος σατίρισε τον "αδρανή" αλλά "πανευτυχή" στρατηγό Τιμόθεο, να κοιμάται "ύπνον νήδυμον" ενώ "από μόνες τους" έπεφταν στο δίχτυ του οι εχθρικές πόλεις: "Τιμόθεος ευτυχής ενομίζετο στρατηγός είναι, και φθονούντες αυτώ τινες, εζωγράφουν τας πόλεις εις κύρτον αυτομάτως πιπτούσας, εκείνου καθεύδοντος".
 
Αλλά και μερικά από τα προσωπεία του αρχαίου ελληνικού θεάτρου μπορούν να θεωρηθούν σαν είδος γελοιογραφίας.
 
Οι γελοιογραφίες των αρχαίων Ελλήνων - αντίθετα προς την αυστηρότητα των κλασικών χρόνων - παρουσιάζουν την Ελλάδα "γελόεσσαν" και αναφέρονται σε μυθολογικά πρόσωπα ή αθηναϊκούς τύπους. Με απλές γραμμές, οι γελοιογραφίες αυτές προκαλούσαν τον αβίαστο και αυθόρμητο γέλωτα, αυτό που ο Ιπποκράτης ονόμασε "ιατρείο ψυχής".
 
Αλλά και η αρχαία Ρώμη δεν υστέρησε στη γελοιογραφία, την "καρικατούρα". Η λέξη caricatura παράγεται από το ρήμα caricare, που σημαίνει φορτώνω, βαρύνω. Και πράγματι οι γελοιογράφοι φόρτωναν τα πρόσωπα που γελοιογραφούσαν με διάφορα σατιρικά σχήματα.
 
Στο Μουσείο της Νάπολι υπάρχουν αγαλμάτια που παριστάνουν τον Αινεία και τον Αγχίση με κεφάλι σκύλου, παπαγάλο επάνω σε άρμα που σέρνει τζίτζικας με κεφάλι Νέρωνα, ποντικό με ρωμαϊκή τήβεννο και, τέλος, ποντικό με το κεφάλι του συγκλητικού Ουαλέρη.
 
Συνεχιστές των αρχαίων γελοιογράφων προγόνων μας είναι οι νεότεροι σκιτσογράφοι μας, που "ανήγαγαν" τη γελοιογραφία σε "ειδική" τέχνη. Και πράγματι η γελοιογραφία είναι μορφή αυτόνομης τέχνης, ξεχωριστής από τη ζωγραφική.
 
Γιατί τέχνη δεν είναι μόνο εκείνη που ωραΐζει, αλλά και εκείνη που γελοιογραφεί τα πρόσωπα και τα πράγματα. Είναι το μαύρο του λευκού, η νύχτα της ημέρας, το όχι του ναι, η ανάποδη όψη του νομίσματος.
 
Κατανοητό και ευχάριστο είδος η γελοιογραφία, αγκαλιάστηκε και αγαπήθηκε από το μεγάλο αναγνωστικό κοινό και είχε μεγάλη απήχηση. Σήμερα, με την τεράστια ανάπτυξη του ημερήσιου και περιοδικού Τύπου στη χώρα μας, η γελοιογραφία κατέστη "είδος ανάγκης", σατιρίζουσα πολιτικά, κοινωνικά και άλλα θέματα.
 
Η γελοιογραφική όμως σύνθεση χρειάζεται άφθονο πνεύμα, ειρωνική διάθεση, χαρακτηριστικό σχέδιο και, προπαντός, έξυπνη λεζάντα. Σχέδιο και λεζάντα αλληλοσυμπληρώνονται και αποτελούν "γελόεν" ενιαίο σύνολο. Αν το βάρος της γελοιογραφίας επωμίζεται μόνο το σχέδιο - πράγμα πολύ δύσκολο - , τότε η γελοιογραφία πρέπει να εκφράζει καθαρά το νόημα για να γίνει προσιτή και καταληπτή από το μεγάλο κοινό.
 
Ο πόλεμος του '40 ανέδειξε πολλούς νεότερους γελοιογράφους στον τόπο μας, οι οποίοι με το ευφυέστατο σχέδιό τους και την έξυπνη λεζάντα τους σατίρισαν αμείλικτα τον απροσδόκητο επιδρομέα...
 
...Την εποχή που οι γενναίοι πολεμιστές μας, με την αστραφτερή τους λόγχη, έγραφαν στα ηπειρωτικά βουνά επικές της Ιστορίας μας σελίδες, στην Αθήνα οι γελοιογράφοι μας, με το κοντύλι - λόγχη τους, γελοιοποιούσαν τον εχθρό. Το γελοίο, λέει η παροιμία, σκοτώνει. Και οι γελοιογράφοι μας, με τα ευφυέστατα σκίτσα τους, εξόντωναν τους εισβολείς. Οι εφημερίδες και τα περιοδικά του αθάνατου εκείνου Εξαμήνου της Νίκης δημοσίευαν καθημερινά γελοιογραφίες με τη σφραγίδα πλούσιας ειρωνείας, καρυκευμένες όλες με το γνησιότερο "αττικόν άλας".
 
Η ελληνική γελοιογραφία, ισχυρότατο όπλο, είχε τεθεί στην υπηρεσία του Έθνους μας, που ηνωμένο αγωνιζόταν, τότε, τον υπέρ πάντων αγώνα.
 
 
ΧΑΡΙΣΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΓΕΝΝΑΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΤΟΥ 1940-1941.
 
 

:beer7:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 4 years later...

  • Member ID:  36975
  • Group:  Members
  • Topic Count:  40
  • Content Count:  2201
  • Reputation:   14114
  • Achievement Points:  2558
  • Days Won:  48
  • With Us For:  1184 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  15

Ξεθάβω αυτό το θέμα για να κάνω κριτική. Αρχικά οι γελοιογραφίες όλες εξαιρετικές γεμάτες χιούμορ. Παρατήρησα ότι σε αρκετές από αυτές οι δημιουργοί "έπαιζαν" με το ρητό "Veni, vidi, vici". Επιπρόσθετα, αντιμετώπιζαν τον Μουσολίνι ως μία καρικατούρα, ένα καρτούν παρά σαν μία σοβαρή οντότητα- στρατιωτική απειλή. Παρόμοια αντιμετωπίζεται και ο Ιταλικός στρατός. Πραγματικά πιστεύω ότι οι Έλληνες θα ενθαρρύνονταν κατά πολύ με αυτή την προσέγγιση των Ιταλών. Παράλληλα υπάρχει κι ένα επιπλέον σκέλος, στο οποίο έχουν συμπεριληφθεί οι Αγγλικές γελοιογραφίες της εποχής με το αντίστοιχο θέμα. Σε αυτές παρατηρούμε ότι το πρόσωπο που γελοιοποιείται, είναι ο Χίτλερ κι όχι ο Μουσολίνι. Αν και πολυσέλιδο, το άλμπουμ διαβάζεται μέσα σε μία ώρα, καθώς πρόκειται για γελοιογραφίες κι άρα ελάχιστα λόγια. Πριν διαβάσετε το βιβλίο, ρίξτε και μια ματιά στον εξαιρετικό και καλογραμμένο πρόλογο- εισαγωγή του Χρήστου Σολομωνίδη. Πραγματικά πολύ ενημερωτικός. Στο τέλος έχει μία μικρή βιογραφία για τον δημιουργό επίσης εξαιρετικά ενημερωτική. Η ποιότητα έκδοσης είναι υψηλή με καλό χαρτί και στιβαρή κόλληση. Γενικά στο μέλλον εκτός από συλλεκτικό θεωρώ ότι θα είναι και μία εκπληκτική πηγή γνώσης για το Έπος του 1940. Κρίμα μόνο που κυκλοφόρησε μόνο ως ένθετο. Μια τέτοια ωραία έκδοση θα έπρεπε να κοσμεί τα ράφια πολλών βιβλιοπωλείων.

 

Φιλικά Θοδωρής:beer5:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.