Jump to content
Kabuki

ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ COMICS

Recommended Posts

Τίτλος:
ΕΛΛΗΝΙΚΑ COMICS (ΤΑ)
Σενάριο/Kείμενα:
Αντώνης Νικολόπουλος (Soloup)
Hμερ. έκδοσης:
11-2012
Εξώφυλλα:
1 + 1 Οπισθόφυλλα ΕΔΩ ΛΙΣΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Τεύχη:
1
Κατηγορία:
Αυτοτελές
Είδος εντύπου:
Βιβλίο
Βιβλιοδεσία:
Ράχη με μαλακό εξώφυλλο
Μέγεθος:
20.5 x 25.0
Σελίδες:
420
Χρώμα:
Ασπρόμαυρο (ΑΜ)
Προέλευση:
Ελληνική
ISBN:
978-960-499-048-1

 

 

Λίγα λόγια από τον ίδιο τον Soloup για το περιεχόμενο στο τόπικ ανακοίνωσής του:

Χωρίζεται συνολικά σε 8 κεφάλαια. Τα δυο πρώτα είναι πιο θεωρητικά για να μπορούμε στη συνέχεια να δούμε τα κόμικς πέρα από το αυτονόητο.

 

Τα επόμενα 4 κεφάλαια ασχολούνται με τα Ελληνικά κόμικς κυρίως μέσα από τα περιοδικά κόμικς αλλά και τα κόμικς άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.

 

Τα δύο τελευταία είναι κάποιες ευρύτερες παρατηρήσεις και συμπεράσματα.

 

Εξετάζονται κυρίως αυτά που θα λέγαμε "ενήλικα" κόμικς από τη Μεταπολίτευση μέχρι και σήμερα.

 

Έχει επιχειρηθεί ακόμα η σύνταξη ενός καταλόγου Ελληνικών Αλμπουμ Κόμικς (ΕΑΚ) από το 74 μέχρι και το 2010.

Με βάση αυτόν τον κατάλογο γίνεται και μια ποσοτική και ποιοτική ανάλυση και παρατίθενται και κάποιοι σχετικοί πίνακες.

 

Μπορείτε λίγο πιο αναλυτικά να δειτε κι εδώ

https://anthropoliko...B9%CE%BA%CF%83/

 

πολύ όμορφη, προσεγμένη κι ενδιαφέρουσα έκδοση ! Δεν έχω προλάβει να διαβάσω το βιβλίο, αλλά από τα πολλά ξεφυλλίσματα μπορώ να πώ ότι είναι καλογραμμένο, έχει ροή και ποικιλία θεμάτων κι επίσης έχει και εκτενή αναφορά στο greekcomics :dance:

 

σκάναρα και τις σελίδες των περιεχομένων για να έχετε και μια καλύτερη εικόνα :beer6:

 

Scan10001.JPG Scan10002.JPG Scan10003.JPG

 

Scan10004.JPG Scan10005.JPG

 

περισσότερα όταν το διαβάσω! :P

  • Like 33

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άψογη η παρουσίασή σου Λένα...! :respect:

 

Είναι ένας κατάλογος που θέλω να τον αποκτήσω...!

 

 

Ποστάρησα πρώτος...? :yahoo:

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρ'όλο που το θέλω πολύ, θα περιμένω να το πάρω τα Χριστούγεννα που θα έχω κάπως περισσότερα λεφτά. :sad1:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μετά αναρρωτιόμαστε γιατί είναι ΜΟΥ η Λένα! Πολύ καλή παρουσίαση αν και δεν θα το τιμήσω το βιβλίο! Μπράβο Λένα!! :)

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

αναρωτιέστε ε; (χμμ... ) :lol:

προς το παρόν πάντως δεν εχω κανει "κανονικη" παρουσίαση αφού δεν το διάβασα ακόμα, 2 σειρες εχω γραψει κι εχω κανει παράθεση τα λόγια του Soloup & τα περιεχόμενα!

:P

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λένα μπορείς να γράψεις και τις διαστάσεις του βιβλίου;

 

:valtnino:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα το κάνω, απλά πρέπει να παρω χάρακα γιατι μου σπασε ο προηγούμενος :)

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα το κάνω, απλά πρέπει να παρω χάρακα γιατι μου σπασε ο προηγούμενος :)

 

Μέτρα το με τις παλάμες...! :P

  • Like 5
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

θα το κάνω, απλά πρέπει να παρω χάρακα γιατι μου σπασε ο προηγούμενος :)

 

Μελανδρίζεις...... :D

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λένα μπορείς να βάλεις και την τιμούλα? :)

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

28,90 ευρω :beer6:

  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nομίζω, αρχική τιμούλα 28 ευρώ..

 

http://www.toposbooks.gr/contents/books_details.php?nid=238&screen=0

 

:beer3:

  • Like 4
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well.... Στην Πρωτοπορία λέει 28,90 τιμή εκδότη :)

 

(ένα σφυράκι για να το παίξω δημοπράττης και να πω το 28,90 going once, 28,90 going twice υπάρχει άλλη τιμή κ.ο.κ? :) )

 

:cheers5L

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να είναι συγκεντρωμένες οι πληροφορίες, μεταφέρω κι εδώ την παρουσίαση του βιβλίου από την Κρυσταλία Πατούλη για το TVXS:

 

Επίσης το link για το βιβλίο των εκδόσεων "Τόπος"

Edited by soloup
  • Like 15
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διαστάσεις 20,5Χ25, η τιμή με την έκπτωση θα είναι 26 € (για μη μέλη), θα υπάρχει τις επόμενες μέρες διαθέσιμο στην Λέσχη (την επόμενη εβδομάδα θα υπάρχει και στην έκθεση στην Θεσσαλονίκη)

 

:cheers3:

  • Like 11
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ωραια οποτε την Παρασκευη, 1η μερα του σεμιναριου πρεπει να εχω μαζι μου λεφτα για το βιβλιο και λεφτα για τη συνδρομη. Παει το μηνιατικο!!!!!

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αναγραφόμενη:28,90€.

Ταμείο:Όπου σας πιάσουμε.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρελήφθησαν στην Λέσχη για όποιον ενδιαφέρεται (και φυσικά υπάρχει και στην βιβλιοθήκη για όποιον θέλει να του ρίξει μια ματιά).

 

:cheers3:

  • Like 9
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

κρατα 1 κοπια παρα μι τα λεμε παρασκευη!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Τα πάντα για το ελληνικό κόμικς"

 

Ο συγγραφέας Άρης Μαραγκόπουλος (και ο ...καλύτερος αναγνώστης του βιβλίου αφού έκανε και την επιμέλειά του για τις εκδόσεις "Τόπος") γράφει για τα "Ελληνικά Κόμικς".

(Δημοσιεύτηκε στο "Ποντίκι" #1735, στις 22 Νοεμβρίου 2012)

 

 

O αναγνώστης που (νομίζει ότι) ξέρει τα πάντα για τα ελληνικά κόμικς και ο αναγνώστης που δεν ξέρει τίποτε για τα ελληνικά κόμικς έχουν πλέον ένα κοινό σημείο αναφοράς: το βιβλίο του Soloup Τα Ελληνικά Κόμικς. Εξηγούμαι αμέσως: Ο μανιώδης αναγνώστης των κόμικς δεν είναι εξ ορισμού και επαρκής γνώστης της «ελληνικής σκηνής των κόμικς» ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. Για να προλάβω οποιεσδήποτε αντιρρήσεις λέω ότι το βιβλίο περιέχει τέτοιο όγκο χρηστικών πληροφοριών επί του θέματος που πολύ πρακτικά είναι αδύνατον για τον οποιονδήποτε να κατέχει αυτό το εύρος της γνώσης. Εκτός αν έχει προχωρήσει, κατ' ιδίαν, σε παρόμοια έρευνα με την πολυετή εκείνη που διεξήγαγε ο συγγραφέας αυτού του τόμου, εκτός αν διασταύρωσε, όπως εκείνος, πηγές κάθε είδους, περιοδικά και φανζίν, εφημερίδες και εφημεριδούλες, άρθρα και αρθρίδια, μελέτες κακές και καλές, σχόλια παραπονεμένων και λιγότερο παραπονεμένων φανς στα φόρα του Διαδικτύου κ.λπ. κ.λπ. – και αν φυσικά αφομοίωσε δημιουργικά, όπως αυτός, όλη τη σχετική βιβλιογραφία, τόσο την ελληνική, όσο κι ένα αντιπροσωπευτικότατο ποσοστό από τη διεθνή.

Αρκεί μια ματιά στα περιεχόμενα του τόμου για να αντιληφθεί ο αναγνώστης τον απίστευτο πλούτο των τεκμηριωμένων πληροφοριών για τα ελληνικά κόμικς. Το βιβλίο δεν είναι μόνον η Βαβέλ και το Παρά Πέντε, το Εννέα, το Αντί, ο Σχολιαστής, η Γαλέρα κ.ο.κ. Είναι απλώς …τα πάντα. Περιοδικά, δημιουργοί, αναγνώστες, σχολιαστές, εκδότες, άλμπουμ, διαδίκτυο, τα πάντα από τη Μεταπολίτευση ως σήμερα. Κι όλα αυτά τα στοιχεία όχι με τη μορφή ενός ανιαρού καταλόγου ή εκτεθειμένα κάτω από μια άναρχη υποκειμενικότητα, αλλά συνδυασμένα πειστικά με τα θεμελιώδη συστατικά της ένατης τέχνης.

 

Κάπως έτσι ερχόμαστε στον δεύτερο αναγνώστη του τόμου, στον «αμύητο» εκείνον που, κατά την εισαγωγική μου υπόθεση, δεν γνωρίζει τίποτε από τα ελληνικά κόμικς, εκείνον δηλαδή που θέλει να μάθει πράγματα, εκείνον που θέλει να καταλάβει το τι και το πώς και το γιατί του κόμικς, τόσο γενικότερα όσο και ειδικά στην Ελλάδα. Αυτός ο δεύτερος αναγνώστης θα ενθουσιαστεί με το βιβλίο. Επειδή στις σελίδες του, από την πρώτη ως την τελευταία, εισάγεται με εύληπτο και απολαυστικό τρόπο σε ένα δημιουργικό σύμπαν που, όσο προχωρά η ανάγνωση, τόσο αποκαλύπτεται πιο γοητευτικό στα μάτια του – ακριβώς επειδή του ανοίγει διαρκώς προσδοκίες για τις δικές του περαιτέρω ανακαλύψεις σ' αυτή την τέχνη.

Η καταπληκτική αυτή συνάντηση, όπου ο επαρκής αναγνώστης των ελληνικών κόμικς διασταυρώνεται με τον άπειρο αναγνώστη, επιτυγχάνεται χάρη στην ικανότητα του συγγραφέα που, αξιοποιώντας το γνήσιο πάθος της βιωμένης του εμπειρίας ως εικονογράφου, δεν αναλύει ως φυσιοδίφης τα λεπιδόπτερα της έρευνάς του αλλά ως μύστης μιας τέχνης που έχει πρωτίστως την ανάγκη να τη μεταδώσει, να την κάνει κατανοητή ως προς τις θεμελιώδεις λειτουργίες της, να την αναδείξει ως κομμάτι του πολιτισμού και της κουλτούρας μιας συγκεκριμένης κοινωνίας, μιας συγκεκριμένης εποχής, μιας ελληνικής Ιστορίας…

 

Πράγματι, η σαφήνεια με την οποία ο Soloup χειρίζεται το θεωρητικό υπόβαθρο αυτής της τέχνης επιτρέπει στον οποιοδήποτε αναγνώστη να κατανοήσει τη σχέση της τέχνης των κόμικς (όπως άλλωστε και κάθε τέχνης) με την κουλτούρα της εποχής της, με τις κυρίαρχες ιδέες, τα ιδεολογήματα, τις πολιτικές τάσεις, τις κατά περίπτωση τυφλώσεις, αλλά και με τη γενικότερη οικονομική και κοινωνική συγκυρία στους κόλπους της οποίας γεννήθηκε. Με τον πιο εμπεριστατωμένο τρόπο ο Soloup υποστηρίζει αυτή την πυκνή εγκυκλοπαίδειά του των ελληνικών κόμικς με μια πρώτη κοινωνιολογία του είδους. Μια κοινωνιολογία που, μέσα από την εικόνα των ελληνικών κόμικς, καθρεφτίζει με εξαιρετικό τρόπο τις πιο αντιπροσωπευτικές πλευρές της μεταπολιτευτικής νεοελληνικής κοινωνίας.

 

Σε συνδυασμό με την παραπάνω οπτική το βιβλίο του Soloup διαβάζεται και ως η πρώτη ιστορία της τέχνης του είδους στην Ελλάδα. Οι σχεδιαστικές προτιμήσεις, η εικαστική εξέλιξη, οι τεχνικές, οι κυρίαρχες φόρμες, η σχέση μορφής και περιεχομένου, η σχέση μυθοπλασίας και πραγματικότητας, η σχέση κειμένου και εικόνας, ο ρόλος της τεχνολογίας και γενικότερα του μέσου διάδοσης του είδους, αποτελούν εργαλεία που ο συγγραφέας αξιοποιεί συστηματικά στην ανάγνωσή του των ελληνικών κόμικς.

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Τα Ελληνικά Κόμικς σε μια κριτική ανάγνωση που είναι μια εγκυκλοπαίδεια του είδους, μια κοινωνιολογία του είδους, μια ιστορία τέχνης του είδους. Η φράση «όλα όσα ήθελες να ξέρεις για τα ελληνικά κόμικς και δεν τολμούσες να ρωτήσεις γι' αυτά» γι' αυτό το βιβλίο αναφοράς δεν συνιστά ούτε υπερβολή ούτε μεροληψία. Είναι η αλήθεια του, το πάθος του, η προσφορά του.

 

Άρης Μαραγκόπουλος

  • Like 13
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης

(Το κείμενο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "6 μέρες", 01-12-20120

 

"Τα ελληνικά κόμικς"

 

Υπάρχει ένα άγριο - για αυτό και ελάχιστα δημοφιλές - περιστατικό στην ελληνική μυθολογία με την Αθηναία Φιλομήλα την οποία βίασε ο Τηρέας, ο άντρας της αδελφής της, Πρόκνης, και για να μην μαρτυρήσει το βιασμό της, τής έκοψε την γλώσσα και την φυλάκισε κάπου στην Θράκη. Από εκεί, η Φιλομήλα κατάφερε να κεντήσει σε ένα υφαντό όλη την τραγική της περιπέτεια και έτσι να γνωστοποιήσει στην αδελφή της, Πρόκνη, την αποτρόπαια πράξη του άνδρα της. Παρά το γεγονός ότι οι ειδικοί τοποθετούν τις απαρχές του κόμικς στον 19ο αιώνα, είναι πολλές οι αφορμές να τοποθετηθεί αυτή η ιδιαίτερη κουλτούρα της εικονογραφημένης ιστορίας, πολύ παλαιότερα - μέσα από μια ευρύτερη προσέγγιση. Η αλήθεια είναι ότι οι γνώσεις μας για τα κόμικς είναι ελλειπείς, παρά το γεγονός ότι δεν μας αφήνουν αδιάφορους , όπως κι ένα σημαντικό κομμάτι του εγχώριου αναγνωστικού κοινού. Έτσι, αυτή η κουλτούρα των εικονογραφημένων ηρώων, παρόλο που είχε θαυμαστές, δεν έτυχε ανάλογων …υποδομών στη χώρα μας ώστε να αναπτυχθεί και να εξελιχθεί συγκροτημένα.

Ο ογκώδης τόμος που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Τόπος με την υπογραφή του Soloup,εντάσσει στην μεταπολιτευτική μας κουλτούρα την ιστορία των ελληνικών κόμικς . Το εγχείρημά του ήταν φιλόδοξο στην σύλληψή του και αποδείχτηκε και επιτυχές στην εκτέλεση, μιας και συμβάλλει μαζί με τις ήδη υπάρχουσες ανάλογες εργασίες, στην συγκρότηση της αναγκαίας παράδοσης - υποδομής πάνω στην οποία θα ενταχθούν οι σύγχρονοι δημιουργοί κόμικς στην Ελλάδα.

Ο συγγραφέας στο πόνημά του που έχει τα χαρακτηριστικά μιας πρωτογενούς έρευνας, προσεγγίζει το θέμα του με δυο ιδιότητες: πριν από όλα, αυτήν του σχολαστικού ερευνητή που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο στη λεπτομερή συλλογή και ακριβή καταγραφή κάθε είδους στοιχείων ή πληροφοριών σχετικά με τα ελληνικά κόμικς. Ο Soloup αποδεικνύεται μανιώδης συλλέκτης της σχετικής βιβλιογραφίας την οποία παραθέτει με φιλολογική ευσυνειδησία, αλλά και αξιολογεί υπό το πρίσμα των κοινωνικοπολιτικών συνθηκών. Η δεύτερη και εξίσου σημαντική ιδιότητά του είναι αυτή του κομίστα. Ο Soloup, τόσο μέσα από αυτοτελείς εκδόσεις όσο κι από την καθημερινή του δημοσιογραφική ενασχόληση στον τύπο, υπηρετεί την τέχνη του κόμικς με ψυχή και έμπνευση.

Έτσι έχουμε ένα μελετητικά άρτιο αποτέλεσμα όσον αφορά στην στρατηγική καταγραφή της ιστορίας των ελληνικών κόμικς, από έναν άνθρωπο που δεν τοποθετείται περιφερικά ως θεατής απέναντι σε αυτή την υπόθεση αλλά είναι ταυτόχρονα στην καρδιά της , είναι ενεργός και δραστήριος συμμέτοχος.

Το βιβλίο αυτό με την ιστορική, αισθητική και κοινωνιολογική προσέγγιση των ελληνικών κόμικς, αποτελεί ένα ευχάριστο και χρήσιμο ανάγνωσμα για τον αμύητο περί τα κόμικς βιβλιόφιλο, αλλά και ένα πολύτιμο εργαλείο για τον περισσότερο απαιτητικό - και φυσικά μια αναγνωστική στέγη για τον κάθε κομίστα.

 

Ξενοφών Α. Μπρουντζάκης

  • Like 14
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το συγκεκριμένο βιβλίο είναι μια σπουδαία και ενδιαφέρουσα καταγραφή της «ελληνικής σκηνής των κόμικς».Αν εξαιρέσω μόνο ένα μικρό κομμάτι στο πρώτο μέρος που λίγο με κούρασε,όλο το άλλο βιβλίο ήταν απολαυστικό.Ένα ταξίδι στο παρελθον ,το παρόν και το μέλλον(!) των ελληνικών κομικς από το ΄74  και μετά.Ένας οδηγός κατατοπιστικός της εγχώριας σκηνής, που με "τσίγκλιζε" να ξαναδώ τα κόμικς μου και με μια άλλη ματιά.

 

(Στον κατάλογο των ελληνικών κομικς στο παραρτημα 2 πρέπει σε δύο σημεία να επαναλαμβάνονται οι τίτλοι.Στη σελίδα 368,καθώς και από την σελίδα 386(Μύθος 6/6) έως την 389 (Red dot comicx 1/3).

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο κόσμος των κόμιξ, καρέ καρέ

 

 

Aπό τον Χρίστο Μάη, εφημ. Πριν, 19.06.13

-------------------------------------

 

Φαντάζει οξύμωρο το να χαρακτηρίσει κανείς ως τομή ένα βιβλίο που πραγματεύεται ένα είδος αναγνώσματος που απασχολεί μόλις το 5% του, ούτως ή άλλως περιορισμένου, ελληνικού αναγνωστικού κοινού. Παρόλα αυτά Τα ελληνικά comics αποτελούν τομή στην ελληνική βιβλιογραφία. Ο βασικός λόγος για ένα τέτοιο ισχυρισμό αποτελεί το γεγονός πως πρόκειται για ένα επιστημονικό έργο το οποίο ανήκει στην οικογένεια των πολιτισμικών σπουδών, εν πολλοίς αγνοημένων ή και υποτιμημένων στην Ελλάδα. Σε μεγάλο βαθμό, τέτοιου τύπου έργα γράφονται είτε από άτομα του αντίστοιχου χώρου και είναι κατά βάση βιωματικά, είτε από ακαδημαϊκούς με μικρή επαφή με το αντικείμενο τα οποία τους οδηγούν είτε σε αυθαίρετα –λόγω άγνοιας– συμπεράσματα είτε ακριβώς λόγω αυτής της άγνοιας, τους λείπει η γλαφυρότητα και η ανάγνωσή τους αποτελεί καταναγκασμό.

Ο Soloup καταφέρνει, παρότι πρόκειται για έναν ογκώδη τόμο, να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη, ακόμη κι αν δεν πρόκειται για κάποιο φανατικό των comics ή ακόμη κι αν είναι τέτοιος. Κι αυτό γιατί καταφέρνει να κρατάει μια ισορροπία εν γένει, ανάμεσα στην αφήγηση από την πλευρά του επιστημονικού ερευνητή (πρόκειται για την προσφάτως εκπονηθείσα διδακτορική του διατριβή στο τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου) αλλά και του ενεργού υποκειμένου της κοινότητας των comics, όντας ο ίδιος τόσο αναγνώστης όσο και δημιουργός comic ή εικονογράφος κατά το ελληνικότερον, αλλά και παρουσιαστής της ελληνικής σκηνής των comics με συνεντεύξεις που πήρε επί του θέματος τόσο στο πλαίσιο του περιοδικού Γαλέρα όσο και του περιοδικού ως3. Η διττή σχέση του συγγραφέα με το έργο το κάνει από τη μια ευχάριστο το ανάγνωσμα, μιας και ο συγγραφέας κατέχει το θέμα του κι άρα η ροή του λόγου του είναι σχεδόν φυσική και συνάμα λόγω της επιστημονικής προσέγγισης, τίθενται ερωτήματα που ξεφεύγουν από μια περιγραφή –όσο ενδιαφέρουσα κι αν είναι αυτή– στην οποία συνήθως (εμ)μένουν οι λάτρεις του είδους. Αξιόλογη είναι και η προσπάθεια για ποσοτική όσο και για ποιοτική συγκέντρωση και ανάλυση όσο και για ποιοτική της ελληνικής παραγωγής comics.

Στα θετικά του έργου προστίθεται ακόμη η εξαιρετική επισκόπηση της ελληνικής βιβλιογραφίας σε σχέση με το είδος που περιλαμβάνει πέραν των δημοσιευμένων έργων και άρθρων, αδημοσίευτες μεταπτυχιακές διπλωματικές και διδακτορικές διατριβές.

Μια ένσταση αφορά στην περιοδολόγηση, η οποία κάνει χρήση της πολιτειακής αλλαγής του Ιουλίου 1974, γνωστή κι ως μεταπολίτευση, ως σημείου εκκίνησης. Η επιμονή στη χρήση της μεταπολίτευσης ως σημείου μηδέν που διατρέχει μια σειρά από επιχειρήματα και αφηγήσεις σε σχέση με την εξέλιξη του ευρύτερου χώρου και κόσμου των ιδεών, και που άρα δεν αφορά μόνο το συγκεκριμένο έργο, οφείλει να θεωρείται πλέον ξεπερασμένη. Κι αυτό διότι είναι πλέον γνωστό πως μια σειρά από διεργασίες έχουν ήδη εκκινήσει τουλάχιστον από την περίοδο της δικτατορίας. Στο προκείμενο, θα πρέπει να πούμε πως τα διάφορα έντυπα του Λεωνίδα Χρηστάκη, τα οποία δυστυχώς απουσιάζουν –τόσο τα προ 1974 λόγω περιοδολόγησης αλλά και τα της μεταπολιτευτικής περιόδου– αποτέλεσαν τον καμβά πάνω στον οποίο πρωτοεμφανίστηκαν αρκετοί εικονογράφοι, ορισμένους εκ των οποίων συναντάμε στις σελίδες του βιβλίου αυτού και μάλιστα σε νεαρή ηλικία. Τα έντυπα του Χρηστάκη παρότι δεν αποτελούν περιοδικά που ασχολούνται αποκλειστικά με comics, πιθανό λόγω και του γεγονότος πως πάντα έδινε ειδικό βάρος στη γραφιστική πλευρά των εντύπων του, ήταν φίλα προσκείμενα προς αυτά και μάλιστα φιλοξένησαν ουκ ολίγες πρώτες δουλειές και έργα σκιτσογράφων και μάλιστα νεαρής ηλικίας. Ο Ηλίας Πολίτης κι ο Λάζαρος Ζήκος εμφανίζονται το 1972 και το 1973 αντίστοιχα στις σελίδες του περιοδικού Κούρος ο πρώτος και του Panderma ο δεύτερος σε ηλικία μόλις 19 ετών, και ο Νίκος Λυμπερόπουλος (Liber) σε ηλικία μόλις 16 ετών επίσης στον Κούρο. Έργα τους θα δούμε και σε άλλα περιοδικά εγχειρήματα του Χρηστάκη, το γνωστότερο των οποίων δεν είναι άλλο από το μεταπολιτευτικό Ιδεοδρόμιο –το οποίο πρώτο υιοθέτησε στην Ελλάδα το σχήμα περιοδικό - εφημερίδα το οποίο μετέπειτα χρησιμοποίησε και η Πράσινη Γάτα στην οποία κάνει αναφορά ο Soloup– αλλά και άλλων, όπως η Τρύπα και στην οποία γίνεται αναφορά στο βιβλίο.

Αντί επιλόγου, θα λέγαμε πως αναμένουμε με ανυπομονησία να διαβάσουμε το επόμενο βιβλίο του Soloup που σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί προέκταση της παρούσας μελέτης με τίτλο Γελοιογραφία και Κόμικς - Αναζητώντας τον Homo Cartoonist.

  • Like 6
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.