Jump to content
derveniotis

B' Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς & Διαγωνισμός Κόμικς

Recommended Posts

Σχεδόν 20 χρόνια μετά το A' Πανελλήνιο Φεστιβάλ κόμικς που είχε διοργανώσει ο Γιάννης Στεφανάκης και το περιοδικό "Νέο Επίπεδο" στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, το εγχείρημα επαναμβάνεται! Αυτή τη φορά, ταυτόχρονα με την έκθεση γνωστών δημιουργών (αρκετοί από αυτούς είχαν κάνει εκεί την πρώτη τους εμφάνιση!), θα υπάρχει και διαγωνιστικό τμήμα για φερέλπιδες! Θα μπορείτε να ενημερώνεστε για ό,τι αφορά αυτή τη διοργάνωση στο blog hellascomicsfestival.wordpress.com. Επισυνάπτω την ανακοίνωση:

 

 

B’ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΟΜΙΚΣ

Τα περιοδικά Νέο επίπεδο, Φαρφουλάς και η ομάδα Ορίζοντας Γεγονότων, διοργανώνουν το «Β’ Πανελλήνιο Φεστιβάλ Kόμικς» από την Παρασκευή 29 Ιουνίου μέχρι και την Κυριακή 8 Ιουλίου 2012, στο Πάρκο Eλευθερίας του Δήμου Αθηναίων, με τον τίτλο:

«ΜΟΝΟ ΤΑ ΝΕΚΡΑ ΨΑΡΙΑ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ»

Το εκθεσιακό μέρος του φεστιβάλ θα αποτελείται από δύο μέρη

1) Έκθεση κόμικς γνωστών ελλήνων δημιουργών.

2) Διαγωνισμός κόμικς νέων δημιουργών από όλη την Ελλάδα με το ίδιο θέμα. Από τα έργα που θα σταλούν επιτροπή από γνωστούς δημιουργούςθα επιλέξει τον νικητή ο οποίοςθα κερδίσει μια υποτροφία αξίας5.000 € στο κολέγιο Τέχνης & DesignΑΚΤΟ καθώς και τα έργα τα οποία θα εκτεθούν κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.

Τα έργα που θα εκτεθούν θα πρέπει να είναι κορνιζαρισμένα από τον δημιουργό και σε διάσταση Α3 (43×29) το μίνιμουμ.

Τα διαγωνιζόμενα έργα θα πρέπει να σταλούν ηλεκτρονικά στην διεύθυνση:

neoepipedo@yahoo.gr μέχρι 25 Μαίου.

Αφού γίνει η επιλογή των έργων που θα εκτεθούν, οι νικητές δημιουργοί θα ειδοποιηθούν ώστε να στείλουν κορνιζαρισμένα τα έργα τους.

Όλοι οι συμμετέχοντες και στις δύο κατηγορίες θα πρέπει να στείλουν ένα σύντομο βιογραφικό μέχρι 60 λέξεις .

Μια σελίδα από κάθε κόμικς που θα εκτεθεί, καθώς και το βιογραφικό του κάθε δημιουργού, θα αποτελέσουν τις σελίδες του ειδικού τεύχους – κατάλογο των περιοδικών Νέο επίπεδο και Φαρφουλάς, που θα κυκλοφορήσει στην περίοδο της έκθεσης.

Το φεστιβάλ θα πλαισιωθεί από μουσικές εκδηλώσεις workshops και καλλιτεχνικά δρώμενα

 

 

ΟΡΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ κόμικς με τίτλο «Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα» προκηρύσσεται πανελλήνιος διαγωνισμός κόμικς με το ίδιο θέμα. Σ’ αυτόν μπορούν να συμμετέχουν άτομα ηλικίας κάτω των 30 ετών, τα οποία δεν έχουν δημοσιεύσει ποτέ κόμικς τους.

Ο νικητής θα κερδίσει μια υποτροφία αξίας 5.000 € στο κολέγιο Τέχνης & Design ΑΚΤΟ σε προπτυχιακά ή μεταπτυχικα τμήματα (επιλογής του νικητή) με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι προϋποθέσεις εγγραφής του (απολυτήριο λυκείου για προπτυχιακά τμήματα και πρώτο πτυχίο για μεταπτυχιακά τμήματα). Eπίσης όλοι όσοι περάσουν στην προκριματική φάση (δηλαδή θα έχει επιλεγεί το έργο τους για συμμετoχή στην έκθεση) θα έχουν έκπτωση 10% στα προγράμματα σπουδών του ΑΚΤΟ.

Όλα τα βραβεία είναι αυστηρώς προσωπικά. Όλες οι υποτροφίες αναφέρονται

σε πραγματικές προσφορές για σπουδές στον ΑΚΤO και δεν εξαργυρώνονται,

δεν ανταλλάσσονται και δεν μεταβιβάζονται. Σε περίπτωση μη αποδοχής, η

οποιαδήποτε υποτροφία χορηγείται στον αμέσως επόμενο βραβευμένο, μη

συμψηφιστικά.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΕΡΓΩΝ

Όλοι οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλουν ένα αυτοτελές κόμικς που θα ολοκληρώνεται σε 1 έως 5 σελίδες ηλεκτρονικά στη διεύθυνση neoepipedo@yahoo.gr τηλ. 69 77 53 51 05 (Γιάννης Στεφανάκις)

Οποιοδήποτε έργο αποτελεί αντιγραφή ή παραλλαγή γνωστών κόμικς ή άλλων

έργων γνωστών δημιουργών δεν γίνεται δεκτό.

Στον τομέα του σεναρίου επιτρέπεται η συμμετοχή ή η σύμπραξη άλλου προσώπου ή η χρήση ή διασκευή οποιουδήποτε άλλου λογοτεχνικού ή καλλιτεχνικού έργου (π.χ. διήγημα, τραγούδι, φιλμ κ.λπ.), πράγμα το οποίο πρέπει να δηλωθεί ρητά κατά την

υποβολή του έργου.

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΕΡΓΩΝ

Οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να υποβάλουν τα έργα τους μέχρι

τις 25 Μαΐου 2012 στέλνοντάς τα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που προαναφέραμε

(neoepipedo@yahoo.gr)

Η επιτροπή του Φεστιβάλ θα επιλέξει από τα έργα που θα υποβληθούν τόσο αυτά που θα εκτεθούν, όσο και αυτά που θα κερδίσουν τα βραβεία. Όσοι πρόκειται να λάβουν μέρος στην έκθεση θα ειδοποιηθούν έγκαιρα και στη συνέχεια θα πρέπει να αποστείλουν το κόμικς τους στη διεύθυνση: “Eκδόσεις Φαρφουλάς” Διαμαντής Καράβολας Μαυρομιχάλη 18 106 80 Αθήνα, τηλ. 211-18 45 583. Κάθε κόμικς θα πρέπει να είναι σε σελίδα με μίνιμουμ διαστάσεις Α3 (43 x 29) και να είναι κορνιζαρισμένη. Οι σελίδες πρέπει να είναι αριθμημένες. Κάθε έργο θα συνοδεύεται από:

α) Τα πλήρη στοιχεία του διαγωνιζόμενου (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση,

τηλέφωνο επικοινωνίας).

β) Ένα σύντομο βιογραφικό του.

γ) Φωτοτυπία και των δύο όψεων της αστυνομικής του ταυτότητας.

δ) Υπεύθυνη δήλωση υπογεγραμμένη από τον διαγωνιζόμενο, στην οποία θα

αναφέρεται:

- Ότι αποδέχεται πλήρως και ανεπιφύλακτα όλους τους όρους του διαγωνισμού.

- Ότι το έργο που υποβάλλει αποτελεί πρωτότυπη, αποκλειστικά προσωπική του

δημιουργία και πως κανένα άλλο πρόσωπο δεν συμμετείχε ή δεν τον βοήθησε

στη σύλληψη, στην εκτέλεση ή στην ολοκλήρωσή του.

- Η τυχόν σύμπραξη ή συμμετοχή άλλου προσώπου στον τομέα του σεναρίου.

Βραβείο σεναρίου δεν απονέμεται.

Μία σελίδα από κάθε έργο που θα εκτεθεί θα περιληφθεί στο έντυπο που θα εκδοθεί κατά τη διάρκεια της έκθεσης, το οποίο θα αποτελέσει και τον κατάλογό της, και θα είναι μια από κοινού έκδοση των περιοδικών «Νέο Επίπεδο» και «Φαρφουλάς»

  • Like 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

niiiice :best:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενδειαφερον... Υπαρχουν πουθενα και αλλες πληροφοριες;;;

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 ΜΑΙΟΥ YESSSSSS!Nόμιζα οτι ειναι Μαρτίου!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Β’ Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς

 

Ένα ραντεβού για τους λάτρεις της 9ης Τέχνης

 

Μαρίνα Μαρκαντώνη

 

post-556-0-05862700-1335887776_thumb.jpg

 

 

Αν είσαι παλιός λάτρης των κόμικς τότε σίγουρα θα θυμάσαι το πρώτο «Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς» κι η παρακάτω είδηση θα σε ξαφνιάσει ευχάριστα. Αν πάλι είσαι από τους νέους θαυμαστές τις 9ης τέχνης τότε θα ενθουσιαστείς ακόμα περισσότερο. Η μεγάλη γιορτή των κόμικς επιστρέφει στις 29 Ιουνίου, μετά από 20 χρόνια απουσίας για το ελληνικό κοινό, ανανεωμένη και πολλά υποσχόμενη με πρωτοβουλία των περιοδικών «Νέο επίπεδο», «Φαρφουλάς» και της ομάδας «Ορίζοντας Γεγονότων». Έκθεση γνωστών δημιουργών, διαγωνισμός για νέα ταλέντα με τίτλο «Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα» (με δηλώσεις συμμετοχής μέχρι 25/5), μουσικές εκδηλώσεις, workshops και πολλά εικαστικά δρώμενα θα μετατρέψουν το Πάρκο ελευθερίας σε πεδίο δημιουργίας. Ο διοργανωτής του φεστιβάλ (τότε και τώρα) καλλιτέχνης Γιάννης Στεφανάκις μας λύνει κάθε απορία.

 

Τι ήταν αυτό που επέτρεψε να μεσολαβήσουν σχεδόν 20 χρόνια από την πρώτη διοργάνωση στην δεύτερη;

Μέχρι το 1994, που κάναμε εμείς σαν περιοδικό «Νέο Επίπεδο» το πρώτο φεστιβάλ κόμικς, δεν είχε ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία με πολύ κόσμο και πολλούς νέους δημιουργούς, οι οποίοι δεν είχαν ξαναδημοσιεύσει δουλεία τους, πήραν μέρος στη διοργάνωση κι έγιναν γνωστοί. Το θέμα είναι ότι εγώ προσωπικά δεν κάνω κόμικς, απλώς αγαπώ τους κομίστες, τα κόμικς και τους χάρτινους ήρωες. Μεσολάβησε αυτό το διάστημα γιατί το περιοδικό «Νέο Επίπεδο», είναι καθαρά εικαστικό, λογοτεχνικό. Πάντα ερχόμουν σε επαφή με κόσμο και λέγαμε να κάνουμε ένα 2ο Φεστιβάλ. Τώρα που σιωπήσανε όλα, δεν υπάρχει η Βαβέλ και τα φεστιβάλ που έκανε στο Γκάζι, είπαμε να ξανακάνουμε μια διοργάνωση σε συνεργασία με τον «Φαρφουλά» και την ομάδα «Ορίζοντας γεγονότων». Και σε αυτό ήταν σημαντική η βοήθεια του συγγραφέα και σεναριογράφου κόμικς Δημήτρη Βανέλη και του κομίστα Σπύρου Δερβενιώτη.

 

Ποια είναι τα μέλη της κριτικής επιτροπής;

Στο διαγωνιστικό μέρος, στο οποίο η σχολή ΑΚΤΟ δίνει μια υποτροφία για σπουδές κόμικς στον πρώτο βραβευθέντα, δεν έχει καθοριστεί ακόμα ακριβώς η επιτροπή. Κατά πάσα πιθανότητα θα είναι ο Δημήτρης Βανέλης, εγώ κι ο συγγραφέας- δημοσιογράφος Γιάννης Κουκουλάς.

 

Κάποια από τα ονόματα των γνωστών δημιουργών που συμμετέχουν στην έκθεση;

Έχουν προσκληθεί αρκετοί, όπως οι Σπύρος Δερβενιώτης, Φώτης Πεχλιβανίδης, Γιώργος Μπότσος, Πέτρος Ζερβός, Θανάσης Πέτρου, Μαργαρίτα Βασιλάκου και πολλοί άλλοι.

 

Ο τίτλος «Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα» πως προέκυψε;

Είναι ένα σύνθημα από τους τοίχους και επειδή τα συνθήματα των τοίχων πολλές φορές λένε πολλές αλήθειες, το πήρα από εκεί, το πρότεινα και έγινε δεκτό. Άρεσε και σε πολλούς δημιουργούς, γιατί είναι ένα ανοικτό θέμα που μπορεί κάλλιστα να έχει μια πολιτική ματιά και από εκεί και πέρα χωράει και άλλα πράγματα.

 

Το ελληνικό κοινό αποδέχεται τα κόμικς ως τέχνη;

Η Ελλάδα άργησε πάρα πολύ να μπει στον χώρο των κόμικς αλλά μετά βλέποντας τα τόσα φεστιβάλ, τα τόσα περιοδικά που είχανε βγει και το περιοδικό 9 της Ελευθεροτυπίας με τους τόσους διαγωνισμούς, φυσικά και άνθησε το κόμικς, παρόλο που πολλοί λένε ότι δεν είναι τέχνη και τα λοιπά. Αντιμετωπίστηκε με καχυποψία ενώ είναι η 9η τέχνη.

 

Στην Ελλάδα υπάρχουν ευκαιρίες για όσους θέλουν να ασχοληθούν με τα κόμικς;

Σχεδόν όλες οι εφημερίδες πλέον έχουν γελοιογραφίες και κυρίως πολιτικές. Στα κόμικς τώρα είναι δύσκολα. Δεν υπάρχουν περιοδικά, δεν υπάρχει τίποτα. Παλιότερα που υπήρχε η Βαβέλ έδινε κάποιες ευκαιρίες στα παιδιά, ήταν ένα έναυσμα να ασχοληθεί κάποιος.

 

post-556-0-05977300-1335887775_thumb.jpg

 

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός σωστού κομίστα;

Πρέπει να πιάνει τον σφυγμό αυτού που θέλει να πει είτε είναι ένα πολιτικό μήνυμα, είτε ένα κοινωνικό. Να έχει μια καλή ιδέα και από εκεί και πέρα να είναι έξυπνο το σχέδιο που κάνει. Το σχέδιο παίζει πολύ σημαντικό. Ναι μεν δεν υπάρχει παρθενογένεση στην τέχνη κι όλοι επηρεάζονται, αλλά το σημαντικό είναι να προσπαθεί να είναι ο εαυτός του, να έχει το σχέδιο ένα μοναδικό χαρακτήρα.

 

Ποιος είναι ο σκοπός του φετινού φεστιβάλ; Τι επιδιώκει να πετύχει;

Θυμάμαι με νοσταλγία το πρώτο φεστιβάλ, το οποίο είχε μεγάλη επιτυχία και κάποια στιγμή δεν χώραγε ο κόσμος στο Πάρκο Ελευθερίας Τώρα είναι ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη να διοργανωθεί και γενικώς να γίνονται δημιουργικά πράγματα, από την στιγμή που θέλουν να μας ρίξουν στο περιθώριο σαν κοινωνία. Επίσης κάποιοι κομίστες μου είπαν «θα μας βάλεις πάλι να δουλέψουμε;» Αυτό πάει να πει ότι αν δεν έχεις ένα βήμα να δουλέψεις αδρανοποιείσαι κι αυτό είναι το μόνο που δε θέλουμε αυτή τη στιγμή ως κοινωνία.

 

Σε τι κοινό απευθύνεται το φεστιβάλ;

Το κόμικς γενικά απευθύνεται σε νέους ανθρώπους, αλλά πιστεύω ότι και οι μεγαλύτεροι άνθρωποι, που είχαν γαλουχηθεί με κλασικά εικονογραφημένα, με Μίκι Μάους και όλα αυτά, επίσης μπορούν να απολαύσουν το φεστιβάλ.

 

Τι είδους εκδηλώσεις συνοδεύουν το φεστιβάλ και ποιοι συμμετέχουν σε αυτές;

Δεν μπορώ να πω πολλά πράγματα γιατί το πρόγραμμα ακόμα διαμορφώνεται. Στις μουσικές εκδηλώσεις πάντως θα συμμετέχει ο The Boy κι οι Αέρα Πατέρα. Επίσης θα γίνουν workshops, παραστάσεις καραγκιόζη και θεατρικά δρώμενα καθώς επίσης και κάποια συζήτηση για τα κόμικς στην Ελλάδα..

 

Αυτή την φορά να περιμένουμε σύντομα το 3ο φεστιβάλ;

Δεν ξέρω, θα εξαρτηθεί από την επιτυχία αυτού που έρχεται. Πιστεύω πραγματικά και το λέω, αυτός να είναι ένας καθοριστικός παράγοντας ώστε να αρχίσουν κι άλλα φεστιβάλ. Τότε δεν θα με πειράζει και να το ξανακάνω, αγαπώ πολύ αυτό τον χώρο.

 

 

 

Info: 29/6-8/7 Πάρκο Ελευθερίας του Δήμου Αθηναίου. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις προϋποθέσεις και τους όρους του διαγωνισμού εδώ & στο 210 7750 168 – 6977535105, Γιάννης Στεφανάκις.

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αφίσα του φεστιβάλ και τελικές, updated ημερομηνίες στο blog του fest

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα αποτελέσματα πότε και πώς θα τα μάθουμε ;;Έστειλα κομικ βλέπετε

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Βγήκαν τα αποτελέσματα, εγώ πήρα έπαινο . :D Βγήκε και το πρόγραμμα των εκδηλώσεων.fESTIVAL COMICS εκδηλώσεις.pdf

 

Σας περιμένω όλους εκεί..

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΤΖΙΜΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΡΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ

 

:giati:ΠΑΝΤΑ ΑΞΙΟΣ!!!!!!!!!!!! :yahoo:

 

Το πρώτο βραβείο του διαγωνισμού πήρε ο 18χρονος Κυριάκος Παρασκευόπουλος.

 

Και έπαινο πήρε ο Δημήτρης Αγκαράι – Κρίστι

 

:party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4::party4:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

:yahoo: Mπράβο flas! :yahoo:

 

:party4::congrats::party2:

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
:congrats::respect::beer: Και εις ανώτερα. :congrats:
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xm: Συγχαρητήρια Flas!!!!!!!!!!!!!!! Πολλά πολλά ακόμα βραβεία σου εύχομαι!! :yahoo:

 

:congrats:

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ παιδιά, τιμή μου... :D :D :D

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπράβο σου!!! Συγχαρητήρια!!! :spidey_yeah_that::congrats:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια!!!

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συγχαρητήρια Flas! Μπράβο σου!!! :beer:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να ρωτήσω κάτι; Έχει βγει ανακοίνωση με τους βραβευθέντες;

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο pdfάκι που ανέβασε ο Flas, έχει αυτό που έκανα παράθεση απλά. :beer5:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άρθρο στην εφημερίδα "Δρόμος της Αριστεράς" με αφορμή την έκθεση κόμικς "Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα"

 

 

 

Έξι δημιουργοί μιλούν και σχεδιάζουν τις σελίδες πολιτισμού στον Δρόμο

Ως μια μικρή απόδραση απ’ το βασίλειο της αβεβαιότητας και του φόβου ας θεωρηθεί η διάθεση των σελίδων του πολιτισμού του Δρόμου στην τέχνη των κόμικς και τους δημιουργούς της. Αφορμή για το σημερινό αφιέρωμα υπήρξε η αναβίωση μετά από 20 χρόνια του Πανελλήνιου Φεστιβάλ της ένατης τέχνης που εγκαινιάζεται την προσεχή Παρασκευή (29/6) στο Πάρκο Ελευθερίας. Μιας ελευθερίας αναγκαίας όσο ποτέ στη σύγχρονη ελληνική ιστορία.

Οι λόγοι είναι προφανείς. Η σαρωτική κρίση που απειλεί με χρεοκοπία την ήδη χρεοκοπημένη Ελλάδα είναι προάγγελος μιας παγκόσμιας ανεξέλεγκτης δίνης, η οποία τραντάζει τα θεμέλια του δυτικού πολιτισμού και του πλουτοκρατικού του συστήματος. Είναι τόση και τέτοια η ρευστότητα και η αναδιάταξη των πραγμάτων και των σημασιών τους, ώστε κανείς δεν μπορεί να προδικάσει με βεβαιότητα, τη φορά, πόσο μάλλον την τελική τους έκβαση. Ας αφεθούμε, λοιπόν, για λίγο στον κόσμο του φανταστικού με την ελπίδα της απόδρασης από την εφιαλτική υστερία των καιρών και τη συνοδευτική βαρβαρότητα. Ας ασκηθούμε έξω και πέρα από κάθε βιομηχανικό εξαναγκασμό, ας καταφύγουμε με λίγα λόγια, στην άλλη, την αποστασιοποιημένη ματιά που προσφέρουν οι κομίστες με τα πενάκια τους. Ίσως έτσι, μέσα από τη συμμαχία οπτικού και πλαστικού στοχασμού διαμορφώσουμε ένα ιδανικό και ανατρεπτικό εργαλείο.

Πριν δώσουμε το λόγο στον εμψυχωτή και διοργανωτή του Φεστιβάλ Γιάννη Στεφανάκι θέλουμε κι απ’ αυτή τη θέση να ευχαριστήσουμε δημόσια τους καλλιτέχνες Αλέξια Οθωναίου, Δήμητρα Αδαμοπούλου, Δημήτρη Τιμπιλή, Γαβριήλ Παγώνη, Θανάση Πέτρου και Τάσο Αναστασίου που δέχτηκαν πρόθυμα να σχεδιάσουν τις σελίδες του πολιτισμού.

 

 

 

Το να πηγαίνει κανείς κόντρα στο ρεύμα απαιτεί τεράστια ωριμότητα

 

Γιάννης Στεφανάκις

 

Ο τίτλος του φεστιβάλ «Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα» είναι μεταφορικός και αμφίσημος. Ρεύμα για σας κ. Στεφανάκι είναι η κυρίαρχη τάση;

Τι να απαντήσει κανείς με 250 λέξεις, σε τόσο σοβαρά θέματα; Φυσικά και είναι αμφίσημο. Αλίμονο κι αν δεν ήταν! Ρεύμα είναι ό,τι μας παρασύρει είτε είναι η επιλογή μιας καταστροφικής για έναν λαό κυβέρνηση, είτε είναι μια φιλοσοφική ή καλλιτεχνική τάση, η οποία τυγχάνει μιας γενικότερης αποδοχής. Το ζητούμενό μας όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι ο προβληματισμός και η ερμηνεία πρωτίστως, ενός πολιτικού συνθήματος σε έναν τοίχο που σε αναγκάζει να κάνεις όχι μόνο κριτική αλλά και αυτοκριτική και μάλιστα αυστηρή, αφού η μεγαλύτερη διαδικασία γίνεται εσωτερικά. Προσωπικά πιστεύω ότι το να πηγαίνει κανείς ενάντια στο ρεύμα απαιτεί τεράστια ωριμότητα και όχι απλή αντίδραση. Η ωριμότητα βέβαια απαιτεί αυτοσυνειδησία την οποία θα πρέπει να την έχουμε αποκτήσει το πολύ μέχρι τα 18 μας χρόνια. Πόσοι από εμάς την διαθέτουμε; Πόσο εύκολα δεχόμαστε το διαφορετικό μέσα στην αντιφατικότητά μας;

 

Αν ρεύμα είναι η κυρίαρχη τάση, τότε αυτή μάλλον επιβεβαιώθηκε στην εκλογική αναμέτρηση της 17ης Ιουνίου. Σημαίνει αυτό για σας ότι μας «οδηγούν» τα νεκρά ψάρια και προς τα πού;

Το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα είναι καθαρά προϊόν φόβου. Δεν είναι ούτε προϊόν ώριμης σκέψης, ούτε ενός ρεύματος που ορμητικά παρασύρει προς μια καθαρτήρια θάλασσα, χωρίς να αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης, άρα λες «θα πάω κι εγώ μαζί», αλλά ούτε και προς έναν γκρεμό όπου εκεί αναγκάζεσαι να πεις «στοπ! εδώ υπάρχει πρόβλημα!». Ο κόσμος υπό την επήρεια του φόβου δεν παίρνει ρίσκα. Προτιμάει κάτω από τη χειραγώγηση των καναλιών και των μεγάλων συμφερόντων να ακολουθεί σαν τον ραγιά τη μοίρα του. Βόλεψε μάλλον περισσότερο το παλιό σύνθημα που λέει «εκατομμύρια μύγες στον κόσμο δε μπορεί να κάνουν λάθος. Τρώτε κι εσείς σκ…». Μ’ αυτό το σκεπτικό ψηφίσαμε! Γι' αυτήν την κυρίαρχη τάση μιλάμε!

 

Αλεξία Οθωναίου

 

Πόσο κοντά στην αλήθεια είναι το απόφθεγμα του Φεστιβάλ: Μόνο τα νεκρά ψάρια κολυμπάνε με το ρεύμα;

Εξαρτάται τι ορίζει κανείς ως ρεύμα. Στις ανατολικές φιλοσοφίες κυριαρχεί η άποψη πως πρέπει κανείς να αφήνεται στο ρεύμα και να έχει εμπιστοσύνη στο που αυτό τον οδηγεί. Στις δυτικές κοινωνίες αντιθέτως, έχουμε κάνει τα πάντα για να απομακρυνθούμε από τη φύση, να λησμονήσουμε βεβαιότητες της ζωής όπως την απώλεια και το θάνατο και γενικώς κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να εξασφαλίσουμε πως δεν θα φθαρούμε και δεν θα πεθάνουμε ποτέ. Ζούμε σε μια καπιταλιστική κοινωνία που αντί να μας θυμήσει πως να ζούμε απλά και φυσικά, φροντίζει να μας απομονώνει από τους ανθρώπους και το περιβάλλον γύρω μας, να μας γεμίζει φόβο και μετά να καλύπτει τα κενά μας με ένα σωρό σκουπίδια. Με αυτή την έννοια, η κοινωνία μας είναι αυτή που πάει αντίθετα στο ρεύμα.

Ο τίτλος της έκθεσης παρόλα αυτά αναφέρεται στο ρεύμα εννοώντας περισσότερο μάλλον την κυρίαρχη τάση. Όσον αφορά τον χαρακτηρισμό «νεκρός», προσωπικά θεωρώ τον (μεταφορικό) θάνατο το αντίθετο της δημιουργικότητας. Και όταν λέω δημιουργικότητα δεν εννοώ την καλλιτεχνική τόσο. Δημιουργικός είναι ο άνθρωπος που έχει αντίληψη, που εξελίσσεται, που δεν βολεύεται, που διαλέγει να κάνει τον εαυτό του και κατ' επέκταση τον κόσμο γύρω του καλύτερο, όπως αυτός θεωρεί. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα έρθει σε αντιπαράθεση με το κατεστημένο.

 

Τα κόμικς και οι δημιουργοί τους πρέπει να ερμηνεύουν, να κρίνουν ή να παρεμβαίνουν με σκοπό να ανατρέψουν τα κακώς κείμενα του... κόσμου;

Λένε πως το να αφηγείσαι ιστορίες είναι ο πιο άμεσος τρόπος να εκφράσεις τις ιδέες σου. Το κόμικ ως μέσο σου δίνει τη δυνατότητα όχι μόνο να λες ιστορίες αλλά και να τις ζωγραφίζεις. Είναι απλώς μια μορφή έκφρασης και επικοινωνίας όπως όλες οι άλλες και κατά πόσο ο δημιουργός θα την χρησιμοποιήσει για να ερμηνεύσει, να κρίνει, να παρέμβει ή να κάνει κάτι τελείως διαφορετικό είναι στην προσωπική του ευχέρεια.

 

Γαβριήλ Παγώνης

 

Το θέμα της έκθεσης λειτούργησε ως έμπνευση και συνάμα ως άσκηση για τη φαντασία σας ή απλώς αποφασίσατε συμμετοχή στο φεστιβάλ, χωρίς να εστιάσετε και πολύ στο θέμα του;

Είναι μια καλή αρχή για σκέψη για ένα μέσο που λειτουργεί με τόση αμεσότητα αλλά και οποιοδήποτε άλλο θέμα και να είχε πάλι τα δικά μας θα κάναμε. Επίσης έχω επιθυμήσει να ξαναβρεθώ και να συμμετάσχω σε μια εκδήλωση γύρω από αυτό το μέσο που αγαπάω από παιδί. Όπως για παράδειγμα το Φεστιβάλ της Βαβέλ και το βραχύβιο αλλά πολύ όμορφο Φεστιβάλ της Γαλέρας στη Θεσσαλονίκη. Υπήρχε μια ιδιαίτερη ζεστασιά σε αυτά και ελπίζω να τη βρω και σε αυτό.

 

Η θεματική επιλογή έγινε για ευνόητους λόγους που σχετίζονται με την τωρινή πολιτική και κοινωνική συγκυρία. Τώρα που το κοινωνικό ρεύμα δεν επιβεβαίωσε το απόφθεγμα, πώς νομίζετε ότι πρέπει να κινηθούμε;

Με νηφαλιότητα μέσα στον οχετό της πληροφορίας και των δυσάρεστων εκπλήξεων, προσπαθώντας συνάμα να δω αν καρτερικός γεννιέσαι ή γίνεσαι.

 

Γιατί και πώς επιλέξατε τα κόμικς ως τρόπο έκφρασης;

Από τύχη μάλλον, από μικρός ζωγράφιζε που λέει κι ο λαός, μετά συνάντησε και έναν άλλο που έγραφε κιόλας, το ένα έφερε το άλλο και έτσι κάπως άρχισανε. Ήμουν και τυχερός που είχα γονείς που δεν με πίεσαν να γίνω οδοντίατρος ή να γράφω με το δεξί. Τώρα που το σκέφτομαι θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα κόμικς ήταν η κερκόπορτά μου στον κόσμο της τέχνης.

 

Αναφερόμενοι στα κόμικς όλοι κάνουν λόγο για την 9η τέχνη. Η αφήγηση αλλά και οι χαρακτήρες τους πέρα απ' τη «γεύση» λεπτής ειρωνείας που τα διακρίνει «απογειώνουν» και τη φαντασία. Ποια γραφή τέχνης θα λέγατε ότι συγγενεύει πιο πολύ μαζί τους, τα εικαστικά ή ο κινηματογράφος;

Μάλλον θα έλεγα η λογοτεχνία. Αν το δούμε λίγο απλουστευτικά, εκεί οι εικόνες και η δράση δημιουργούνται από το ίδιο το κείμενο, ενώ στο κόμικς η αφήγηση επιτυγχάνεται με το συνδυασμό της αιώνιας ακινησίας της εικόνας σε συνδυασμό με την υπαινικτικότητα του κειμένου. Παρ’ όλα αυτά έχει το κοινό χαρακτηριστικό που είναι η ιδιαίτερη εμπειρία να κάθεσαι μόνος με ένα βιβλίο.

 

Αισθάνεστε ότι κινείστε κόντρα στο ρεύμα;

Είναι σχετικό νομίζω, μπορεί να πιστεύω ότι πάω κόντρα σε ένα ρεύμα ενώ το ίδιο βρίσκεται και κινείται διαφορετικά μέσα σε ένα μεγαλύτερο και ούτω καθεξής. Όπως λέει και ο Κουτρουμπούσης «Είναι να μη σου τύχει, άμα σου τύχει χέσ’τα».

 

Δημήτρης Τιμπιλης

Τί νόημα μπορεί να έχει ένα φεστιβάλ κόμικς στη χρεοκοπημένη Ελλάδα του 2012;

Τί νόημα μπορεί να έχει ένα φεστιβάλ κόμικς με τίτλο Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα;

Εδώ ο κόσμος χάνεται κι εσείς φτιάχνετε μικιμάου;

Κατ' αρχάς αν έχει κάποιο νόημα η τέχνη, ακόμα κι αν πρόκειται για την ένατη τέχνη των κόμικς, αυτό το νόημα γίνεται ακόμα πιο σημαντικό σε περιόδους κρίσεων, όπως η σημερινή. Κρίση οικονομική τη λένε, κι ας πρόκειται για κρίση του ευρωπαϊκού πολιτισμού εν γένει, κι ας πρόκειται για κρίση κοινωνικών και πολιτισμικών αξιών. Η τέχνη πάντοτε, αλλά και ιδιαιτέρως σε τέτοιες περιόδους, λειτουργεί άλλοτε καταπραϋντικά και άλλοτε ανατρεπτικά. Καλεί το συνάνθρωπο να παρασυρθεί από το καθαρά εικαστικό, αισθητικό, λογοτεχνικό περιεχόμενο και να αισθανθεί ή να σκεφτεί με έναν διαφορετικό τρόπο αυτά που θεωρεί δεδομένα. Η συγκεκριμένη έκθεση κόμικς καλεί τον συμπολίτη να συμμετέχει σε ένα ταξίδι εικόνων -και λέξεων μέσα σε μπαλονάκια- και να αναστοχαστεί. Και τα κόμικς ως μια τέχνη που αρνείται τη σοβαροφάνεια, κατα φέρνει να έχει την απαιτούμενη αμεσότητα ώστε να μπορεί να «διαβαστεί» από όλους.

Τώρα, σε ό,τι αφορά την αλήθεια πως Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα, στο κόμικς που θα παρουσιάσω στην έκθεση, αυτή η αλήθεια αντιστρέφεται: Ο νεκρός Διογένης ο κυνικός, ή Διογένης ο σκύλος, όπως ο ίδιος ήθελε να τον φωνάζουν, πηγαίνει κόντρα στο ρεύμα ακόμα και στον κάτω κόσμο.

Τέτοιοι νεκροί μπορούν να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης, αλλά ακόμα περισσότερο μπορούν να αποτελέσουν φάρους που μας δείχνουν το δρόμο. Το δρόμο εκείνον της πράξης. Το δρόμο τον πιο κοπιαστικό. Το δρόμο κόντρα στο ρεύμα.

Ο Διογένης ο σκύλος είναι ένας τέτοιος νεκρός. Κι αν στους Νεκρικούς Διαλόγους του Λουκιανού, ο Διογένης συναντήθηκε στον κάτω κόσμο με ανθρώπους που είχε γνωρίσει και ζωντανούς, σε αυτούς τους νέους Νεκρικούς Διαλόγους ο Διογένης ο σκύλος θα συνομιλήσει με ανθρώπους που έζησαν αιώνες μετά το θάνατό του.

Ο Διογένης ο σκύλος είναι ένας νεκρός αρκετά πιο ανατρεπτικός από πολλούς που αυτοπροσδιορίζονται ως ζωντανοί. Ο νεκρός Διογένης ο σκύλος πάει κόντρα στο ρεύμα, ακόμα κι αν αυτό το ρεύμα είναι του Αχέροντα ποταμού.

 

Τάσος Αναστασίου

 

 

 

Τρόπο έκφρασης θεωρώ γενικά το σκίτσο.

Φυσικός χώρος για εμένα είναι η γελοιογραφία, ο πολιτικός σχολιασμός της επικαιρότητας με συνήθως μία μόνον εικόνα και λίγες λέξεις. Τα κόμικ-στριπς και τα κόμικς προέκυψαν στη συνέχεια, περισσότερο ως προέκταση της γελοιογραφίας, όταν επινόησα κάποιους χαρακτήρες για τους οποίους χρειάστηκε να αναπτύξω την ιστορία τους σε περισσότερα καρέ και όταν θέλησα να ασχοληθώ με κάποια θέματα που ξέφευγαν από τον στενό πυρήνα της καθημερινής ειδησεογραφίας. Η πρώτη σειρά δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Αντί με ήρωα τον «κύριο Οβίδιο» και θέμα τις μεταμορφώσεις ενός αριστερού κατά την περίοδο του εκσυγχρονισμού. Ακολούθησαν οι Οργανικές Διαταραχές στα Νέα, ένα κόμικ-στριπ με πρωταγωνιστές τα όργανα της τάξης στα πρώτα χρόνια της σεμνότητας και της ταπεινότητας. Αυτή την εποχή φτιάχνω το Hot News στο περιοδικό Hot Doc με ήρωες τους λειτουργούς της ενημέρωσης. Μέσα σε δέκα περίπου χρόνια ίσως δεν είναι και πολλά, το ξέρω! Αλλά συγκριτικά με τη γελοιογραφία αντιμετωπίζεις καινούργιες δυσκολίες, που σε αναγκάζουν να χρησιμοποιείς διαφορετικά εργαλεία στην κατασκευή της ιστορίας σου.

• Εποχές, όπως είναι η τελευταία διετία, σου προσφέρουν τη δυνατότητα να δημιουργήσεις και παράλληλα να νιώσεις ότι έχει μεγαλύτερη σημασία η δουλειά σου. Τα πάντα αποτελούν πηγή έμπνευσης. Προσπαθείς να δώσεις κουράγιο αλλά και να πάρεις. Μέσα στον καθένα, άλλωστε, συνυπάρχουν η απογοήτευση και η ελπίδα, ο φόβος που σε κάνει να σκύβεις το κεφάλι και η ανάγκη να μείνεις αξιοπρεπής, η σκέψη να αφεθείς να σε παρασύρει το ρεύμα (μάνα μου δεν είναι ψέμα) και η προσπάθεια να κολυμπήσεις κόντρα σε αυτό!

 

Θανάσης Πέτρου

 

 

 

 

Ένα φεστιβάλ κόμικς δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες άμεσης επικοινωνίας και διαλόγου των δημιουργών με το αναγνωστικό κοινό, κάτι που έχουν ανάγκη και οι δυο πλευρές, ιδίως σήμερα, όπου φαίνεται πως ο φόβος και η αβεβαιότητα τείνουν να παγιωθούν σε πολλά επίπεδα της ζωής μας.

Μιλώντας, με την ιδιότητα του δημιουργού, οφείλω να τονίσω πως ένας δημιουργός κόμικς, ο οποίος, μέσα στις σημερινές πολύ δύσκολες συνθήκες, εξακολουθεί να σχεδιάζει τα κόμικς του, προσπαθεί να τα εκδώσει και δεν παραδίδει τα όπλα του αμαχητί, μένοντας ανενεργός, δείχνει ότι έχει ελπίδα και φλόγα μέσα του, που σίγουρα κάπου θα τον οδηγήσουν. Οπότε, ένα φεστιβάλ θεματικό, με τόσο έντονο πολιτικό και κοινωνικό χαρακτήρα, ασφαλώς αποτελεί την αφορμή, ώστε οι δημιουργοί να «μιλήσουν» άμεσα και απευθείας με το αναγνωστικό κοινό, σχολιάζοντας πράγματα και καταστάσεις και να δείξουν ότι δεν είναι οι ίδιοι τα νεκρά ψάρια που παρασύρονται από τα ρεύματα.

Συνεπώς, τα κόμικς, ως μια αφηγηματική τέχνη, που άλλοτε προσεγγίζουν περισσότερο τον κινηματογράφο, χρησιμοποιώντας την ορολογία και το λεξιλόγιο του, όπως για παράδειγμα τα είδη των πλάνων, το καδράρισμα και τις γωνίες λήψης και άλλοτε συνδιαλέγονται περισσότερο με τις εικαστικές τέχνες, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση στο αισθητικό αποτέλεσμα, είναι ένα επικοινωνιακό εργαλείο με το οποίο, ας ελπίσουμε πως στη διάρκεια αυτού του φεστιβάλ, θα φωτιστούν τα σκοτεινά μονοπάτια όπου βαδίζουμε.

 

Δήμητρα Αδαμοπούλου

 

Μέσα στη συγκεκριμένη συγκυρία νιώθετε ζωντανή, κινείστε δηλαδή, κόντρα στο ρεύμα;

Νιώθω πολύ ζωντανή. Δεν μπορώ κι αλλιώς… όσο να 'ναι η εποχή έχει ενδιαφέρον! Νομίζω πως ζούμε μια μεταβατική περίοδο, όσο αφορά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας και τον κόσμο. Αρχίζουμε να νιώθουμε κομμάτι κάποιου μεγαλύτερου πράγματος , ότι δεν μπορούμε να είμαστε εμείς καλά όταν ο διπλανός μας άνθρωπος ή το περιβάλλον υποφέρουν. Αν αυτό το συναίσθημα ωριμάσει και αποκτήσουμε ένα συγκεκριμένο όραμα για το πώς θέλουμε να είναι πλέον ο κόσμος στον οποίο ζούμε, τότε σίγουρα θα αλλάξουν πολλά πράγματα. Αρκεί να μην απελπιζόμαστε και να μην το βάζουμε κάτω.

 

Ένα φεστιβάλ κόμικς μέσα σ' αυτή την απίστευτα ζοφερή πραγματικότητα πόσο χρήσιμο είναι;

Τα κόμικς είναι μια πολύ άμεση μορφή τέχνης, γι’ αυτό και αγγίζει πολλούς ανθρώπους. Κυρίως είναι ένας τρόπος να πεις μια ιστορία. Και έτσι μαθαίνουμε, σκεφτόμαστε, γελάμε, και κυρίως νιώθουμε ότι δεν είμαστε μόνοι. Αυτό ακριβώς είναι που θα μας βοηθήσει και σε αυτή τη ζοφερή πραγματικότητα. Να είμαστε αισιόδοξοι και ενωμένοι, έτσι ώστε να έχουμε δύναμη να αγωνιστούμε. Το όπλο τους είναι ο τρόμος, όπως είδαμε πολύ έντονα πρόσφατα. Τι καλύτερο αντίδοτο, λοιπόν, στην τρομολαγνεία των ημερών από ένα φεστιβάλ κόμικς;

 

 

 

τα σκιτσα δεν τα βρηκα όμως... :P

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites
«ΜΟΝΟ ΤΑ ΝΕΚΡΑ ΨΑΡΙΑ ΠΑΝΕ ΜΕ ΤΟ ΡΕΥΜΑ»

Τσούκου.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aπο τη σημερινη ¨Ελλάδα αύριο" :

 

529043_257664407680378_1711688151_n.jpg

 

το τσιμπησα απο το fb που το ανεβασε ο Graves

 

:beer6:

  • Like 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και ένα άρθρο για το φεστιβάλ, της Χάρης Ποντίδα, στα Νέα online:

 

ΝΕΟΙ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΟΜΙΣΤΕΣ ΣΕ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΤΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Τα πενάκια της κρίσης

 

D76612E911EE97D2431EE6481DDCD6AB.jpg

«Να κάνω τι; Είμαι άνεργη. Εχει τελειώσει και το μελάνι του εκτυπωτή. Ούτε το βιογραφικό δεν μπορώ να τυπώσω...».

Η Σαμ είναι μια αδύνατη καρικατούρα γυναίκας με σγουρό μαύρο μαλλί. Στην κορυφή του, αντί για κοκαλάκι (ή φιογκάκι), έχει έναν φάκελο κλειστό όπου με μεγάλα γράμματα αναγράφεται «Εκκαθαριστικός Απλήρωτος Λογαριασμός ΔΕΗ». Η Σαμ είναι άνεργη, μόνη και χωρίς μία και δεν μιλάει και αγγλικά για να μεταναστεύσει στην Αυστραλία.

 

Αν νιώθετε ότι έχετε κάτι κοινό μαζί της, θα βρίσκεται από σήμερα στο Πάρκο Ελευθερίας, μέλος της ευρύτερης παρέας που συμμετέχει στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς που οργανώνει το εικαστικό και λογοτεχνικό περιοδικό «Νέο Επίπεδο», με τίτλο «Μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα».

 

Πενήντα τρεις δημιουργοί, μεταξύ αυτών και νεαρά παιδιά από 18 ετών που εμφανίζονται για πρώτη φορά, καταγράφουν, σχολιάζουν, καυτηριάζουν τα τεκταινόμενα. Η έκθεση χωρίζεται σε δυο ενότητες. Πρώτον, έργα γνωστών δημιουργών. Γιάννης Καλαϊτζής (είναι ο τιμώμενος της έκθεσης), Soloup, Σπύρος Δερβενιώτης, Φώτης Πεχλιβανίδης, Σόλης Μπαρκής, Πέτρος Ζερβός, Παναγιώτης Μιτσομπόνος, Αλέξια Οθωναίου, Ανδρέας Ζαφειράτος, Θάνος Ανεστόπουλος, Nίκος Γιούζεφ κ.ά.

 

Η δεύτερη ενότητα περιλαμβάνει το διαγωνιστικό κομμάτι, με κόμικς νέων κομικογράφων, ηλικίας κάτω των 30 ετών. Ολα θα συμπεριληφθούν στον κατάλογο/βιβλίο που εκδίδει το «Νέο Επίπεδο».

 

Μέσα στο τετραήμερο έχουν προβλεφθεί πολλή μουσική, χορός, workshops. Ο Βασίλης Βασιλάτος και ομάδα κρουστών του ΕΜΠ, οι Neon, o The Boy, o Lolek, o Σόλης Μπαρκής με το τρίο του, ο Θάνος Ανεστόπουλος, οι Cold Feet, οι Intravenus, οι Ιmpro Risk κ.ά., ενώ στο εργαστήρι που οργανώνουν οι Δημήτρης Βανέλλης και Θανάσης Πέτρου (Τρίτη 3/7) θα γίνουν προβολές και διαλέξεις.

 

«Σε μια τέχνη τόσο ζωντανή και τόσο αγαπητή από τα νέα παιδιά, είναι κρίμα να μη δίνονται διέξοδοι», λέει ο Γιάννης Στεφανάκις, εκδότης του περιοδικού «Νέο Επίπεδο» που οργανώνει την έκθεση. «Ειδικά στις μέρες που περνάμε, η έμπνευση και η όρεξη για δημιουργία δεν πρέπει να σταματάνε. Και το κόμικς είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον γιατί δίνει τη δυνατότητα να καταγγείλεις».

 

Το 1994 διοργάνωσε το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Κόμικς (στο Πάρκο Ελευθερίας ήταν και τότε) και κάποιοι από τους πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες προχώρησαν, βρήκαν τον δρόμο τους, βρήκαν δουλειές. «Υπάρχει συσσωρευμένη απογοήτευση. Λες κι έχει αρρωστήσει κάτι. Σου λέει ο άλλος "δεν θέλω να κάνω τίποτα. Γιατί να κάνω; Για να μαζεύω δουλειά στο εργαστήριό μου;". Αλλά πρέπει να αντιδράσουμε, δεν πρέπει;».

 

02B73EFD26682E329F7B8670E0197A1F.jpg

 

Πηγή:http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4734061

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν

 

(α) Πως πάτε? :) Η είσοδος είναι από την Βασιλίσσης Σοφίας. Αριστερά όπως βλέπουμε την πλατεία (προς ΝΙΜΙΤΣ μεριά δλδ) και όχι δεξιά (όχι προς Μέγαρο δλδ). Μπορεί να είναι πιο κοντά στη Δεινοκράτους από την Β.Σοφίας, αλλά μόνο από Β.Σοφίας υπάρχει δίοδος. Μην σκαρφαλώσετε την πλατεία Ελευθερίας νομίζωντας ότι θα κόψετε δρόμο. Μετά πολύ απλά θα ξανακαταβείτε (been there, done that, not doing it again). Ακριβώς δίπλα από το μονοπάτι που οδηγά στο Κέντρο Τέχνης είναι η στάση του Μετρό.

 

(β) εντυπώσεις?........... οκ.

 

1. Απογοητεύτηκα. Καθαρά γιατί πήγα με άλλες προσδοκίες, με προσδοκίες επιπέδου comicdom. Δεν είναι comicdom. Και για να ακριβολογούμε, δεν λέει και πουθενά ότι είναι comicdom :) Να σας το δώσω λοιπόν στη σωστή του διάσταση ώστε να ξέρετε τι θα δείτε και να μην απογοητευθείτε επειδή θα δείτε κάτι άλλο από αυτό που περιμένατε. Αδικεί και την προσπάθεια αυτό.

 

2. Μια έκθεση σε μια πολύ μεγάλη αίθουσα με 70? 100? 150? σελίδες κόμικ από 50κάτι δημιουργούς. Κάποιες είναι αυτοτελείς στο ένα κάδρο, στις περισσότερες διαβάζεις 3-4-5 κάδρα και έχεις όλη την ιστοριούλα. Δίπλα στην είσοδο ένα stand όπου πωλούντουσαν αντίτυπα του περιοδικού. Και απ'έξω από την αίθουσα, χτες τουλάχιστον είχε ένα χορευτικό (είχε μαζευτεί κόσμος και έκανε χάζι και φαινόταν να περνάει καλά).

 

3. Από εκεί και πέρα :) Δεν πάτε σε ένα comicdom, πάτε σε κάτι άλλο. Αξίζει όμως τον κόπο να κάνετε την βολτίτσα σας. Τα έργα είναι μπόλικα, θα χαζολογήσετε για αρκετή ωρίτσα. Οι 16χρονοι-25χρονοι άρρενες, οφείλετε να πάτε :) Θα χαζολογήσετε και με άλλα πράγματα. Απλώς να είστε έτοιμοι να εκδηλώσετε τη λατρεία σας στον Μπότσο και να πείτε πόσο σας πληγώνει που χάνονται σιγά-σιγά τα λημέρια της καρέτα-καρέτα. Συνολικά, είναι μια χορταστική έκθεση με έργα ελλήνων δημιουργών συν ένα happening απ'έξω. wtf, Τζάμπα βολτίτσα είναι, καλό είναι να στηρίζεται ο χώρος των κόμικ συνολικά. Και όπως είπα, δεν είναι 10-20 κάδρα. Είναι πολύ περισσότερα.

 

4. Ωραία θα ήταν εάν υπήρχε και ένα λεύκωμα, μια ανθολογία κόμικ, με όλα τα έργα (τόσο των παλιών όσο και των νέων δημιουργών). Δεν υπήρχε όμως. Next time.

 

5. 2ο comicdom και δη τόσο κοντά, κατανοώ ότι δεν το σηκώνει η αγορά. Άρα ίσως να ήταν ανέφικτο το να υπάρχουν κόμικ προς πώληση. Ίσως όμως να μπορούσαν να υπάρξουν φανζινάκια αλλά και κόμικ ελλήνων δημιουργών. Και χωρίς τους ίδιους εκείθε. Ίσως. (μια σκέψη στο τι θα το έκανε καλύτερο (στα πλαίσια του εφικτού)).

 

6. Το μέγεθος του χώρου σηκώνει διάφορα happening. Προσωπικά αντί για αφρικανικούς χωρούς (είδατε? είμαι και pc και δεν λέω μάο-μάο :) ) θα προτιμούσα κάτι που να συσχετίζονταν με κόμικ. Όχι απαραίτητα cosplay.... Βιντεοπροτζέκτορα που να δείχνει promo music videos που κάνουν χρήση animation? Θεατρικό βασισμένο σε χαρακτήρες κόμικ? Ιδέες ρίχνω :)

 

(γ) Flas.... :) Σχολιάζω τη δουλειά σου κυρίως για να δείξω το πόσο διαφορετική ματιά έχω από αυτούς που το διοργάνωσαν :) Προσωπικά δεν μου άρεσε. Όχι το σχέδιο. Το είδος της ιστορίας δεν μου άρεσε. Είναι από τα πράγματα που αποφεύγω στα κόμικ που διαβάζω. Αυτό που αποκαλώ "μεγάλο βαθύ νόημα". Προσωπικά είμαι 70% των περιπετειών και 30% των χιουμοριστικών :) (και κάπως έτσι δεν έχω διαβάσει το Παλεστίνη, δεν έχω διαβάσει τον Zograf, δεν έχω διαβάσει πολλά τέτοια κόμικ) Από την άλλη, οι διοργανωτές του φεστιβάλ, προφανώς γουστάρουν τέτοια κόμικ και προφανώς τους άρεσε :D Αυτό που στα διαζύγια αποκαλούν "διάσταση απόψεων" :)

 

αυτά.

 

:cheers5:

  • Like 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

γενικα δεν έχω τίποτα επιλέον να προσθεσω απ' ότι είπε ο :germ::best:

 

λεύκωμα όμως υπήρχε και το τσίμπησα, όταν βρεθει σκανερ, θα το παρουσιασω :P

 

όσο για το σχέδιο του flas, ωραίο το σχέδιο, ιστορίες το χεις και για ακόμα καλύτερες!

 

:beer6:

  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

αφού σε ρώτησα ρε αχαρακτήριστο πλάσμα και είπες πως όχι...... αργκ......

 

καλά. θα μου το δανείσεις να το διαβάσω :)

 

:cheers5:

 

 

edit: δώστο μου να το σκανάρω! :mafia:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σέβομαι την άποψη σας παιδιά, και είναι τιμή μου που σχολιάζεται την δουλειά μου :) . Το θέμα του διαγωνισμού ήταν '' Μονό τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα'', όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ λοιπόν, δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι χιουμοριστικό ή περιπετειώδες. Ελπίζω να κατάφερα να δώσω το μήνυμα που έπρεπε ... :)

  • Like 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

με το θέμα αυτο μια χαρά τα πήγες και το σχέδιο πολύ καλό, γενικότερα μιλούσα! :best:

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Δεν κατηγόρησα, έτσι? (αν και μάλλον το κατάλαβες το πνεύμα του σχολίου μου) :) Απλώς είπα ότι δεν ήταν το είδος των ιστοριών που διαβάζω και επεσήμανα ότι είναι το είδος των ιστοριών που αρέσουν στους διοργανωτές :D (γι'αυτό και το σχολίασα εξ'αλλου :) ) Εγώ λχ θα μπορούσα να το αντιληφθώ ως μια noir ιστορία του Torpedo. Κάτι ας πούμε που ένας διεφθαρμένος αστυνομικός διευθυντής τα τσεπώνει από όλους τους παρανόμους (χαρτοπαιχτικές λέσχες, πορνεία, τοκογλύφους κ.ο.κ.) και μια ωραία μέρα αρχίζει να κολλάει στον Torpedo. Και οι φίλοι του Torpedo του λένε "πλήρωστα ρε να σωθείς, όπως κάνουν όλοι οι άλλοι. Πήγαινε με το ρεύμα", αλλά ο Torpedo σκαρώνει μια παγίδα, καθαρίζει τον αστυνομικό διευθυντή, φροντίζει το φταίξιμο να πέσει σε έναν νταβά που χτύπαγε μια μπιπ που μπιπωνε ο Torpedo, και στο τέλος λέει στο sidekick του ένα "μόνο τα νεκρά ψάρια πάνε με το ρεύμα" ενόσω ο αστυνομικός διευθυντής αφήνει μπουρμπουλήθρες στο λιμάνι της Νέας Υόρκης. Αυτό όμως απλώς δείχνει ότι το μυαλό μου δουλεύει με ένα χ τρόπο και ότι προτιμώ τις noir ιστορίες (ενώ οι διοργανωτές προτιμούν κάτι πιο ας πούμε αρτιστικό) :D

 

:cheers5:

 

edit και εξυπακούεται πως χάρηκα που κέρδισε έναν έπαινο ένα μέλος του forum και δη ένα μέλος της παρέας που συμμετάσχει, γράφει και μιλάει :D :D :cool::best:

  • Like 13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πήγα κι εγώ, απογοητεύτηκα λιγάκι, για "Πανελλήνιο" φεστιβάλ κόμικς περίμενα να δω κι άλλα πραγματα.

Όσον αφορά την έκθεση μου φάνηκε λίγο χύμα, ήταν ανακατεμένα μεταξύ τους τα έργα του διαγωνισμού και τα έργα της έκθεσης, θα προτιμούσα να υπήρχε κάποιος διαχωρισμός. Επίσης, ήταν ιδέα μου, ή οι συμμετοχές στον διαγωνισμό ήταν ελάχιστες; Επίσης μου φάνηκε κάπως φτωχο σε επαγγελματίες δημιουργούς που εξέθετε.

Πάντως συμφωνώ με τον :germ: ότι να πάτε, και κυρίως οι άρρενες μεταξύ 15-26. Και συμφωνώ ότι θα έπρεπε να είχε ίσως ελληνικά κόμικ και φανζίν να πωλούνται. Και πιο σχετικά με τον χώρο των κόμικ ηβέντ. Δεν έχω τίποτε με τους αφρικάνικους χορούς και τις διάφορες μουσικές, αλλά δεν μπορούν να κυριαρχούν σε ένα φεστιβάλ για κόμικ. Πάνελ, ομιλίες, δημιουργικά εργαστήρια, άντε και προβολή ανιμέισιον (και το άλλο που είπε ο :germ: δεν 'ν' κακό, ψηθείτε να κάνουμε εμείς κάτι τέτοιο, θα έχει πολλή πλάκα- στο τσακ είμαι να γράψω θεατρικό έργο και να οργανώσω θεατρική ομάδα για την δραματοποίηση κόμικ :D ). Πάντως δεν θα ήθελα να είναι δεύτερο Κόμικντομ ούτε δεύτερη Βαβέλ.

 

Για να μην τα πολυλογώ ευχαριστήθηκα και που έγινε κάτι τέτοιο και που πήγα και που είδα ωραίες δουλειές και που είδα πολύ κόσμο των κόμικ. Κι ελπίζω να ξαναγίνει και του χρόνου πιο οργανωμένο και πιο βελτιωμένο.

 

Υ.Γ Να ανησυχώ που συμφωνώ τόσο πολύ με τον :germ: ;

:lmao:

  • Like 10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λοιπόν, πήγαμε κι εμείς χθες, τελευταία μέρα και φώτος ώστε να δείτε πως ήταν ο χώρος θα βρείτε ΙΔΩ.

 

Προσυπογράφω όλα όσα γράφτηκαν. Οκ, κάθε αρχή και δύσκολη, αλλά αυτό ήταν εκθεσούλα και όχι φεστιβάλ. Αυτό ήταν εκθεσούλα ίσως ούτε καν επιπέδου εκθεσούλας διαγωνισμού 9. Ήταν 2 τιμητικές εκθεσούλες, οι διαγωνιζόμενοι αριστερά και διάφοροι σε όλο το υπόλοιπο, στα πρότυπα του φεστιβάλ της Βαβέλ. Βέβαια, παίζει αυτό που ευθύνεται κυρίως να είναι το θέμα του διαγωνισμού και της έκθεσης που ήταν πολύ αμπελοφιλοσοφία. (ήθελα να λάβω μέρος αλλά όταν είδα το θέμα, δεν...) Χαρήκαμε που είδαμε συμμετοχές γνωστών, από Flas μέχρι baloni, αλλά λόγω του συγκεκριμένου θέματος πάνω από τις μισές ιστορίες δεν άντεξα καν να τις διαβάσω. Όσον αφορά τους διαγωνιζόμενους, μου άρεσαν δύο, μία που δεν πρόλαβε το παιδί να την τελειώσει και την έστειλε ατέλειωτη και αυτή εδώ:

 

post-556-0-79770800-1341526868_thumb.jpgpost-556-0-79982900-1341526885_thumb.jpg

post-556-0-35717400-1341526902_thumb.jpgpost-556-0-26984000-1341526918_thumb.jpg

post-556-0-78693500-1341526848_thumb.jpg

 

Τζιμ, δυστυχώς θα συμφωνήσω με τον :germ: , το στυλ σου βραβεύσαν κυρίως. Μπορείς να κάνεις ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ πιο βαρβάτα από αυτή την ιστορία και :respect: για τον έπαινο, αλλά πραγματικά, αυτό δεν είναι ούτε το 1% του τι μπορείς πραγματικά να κάνεις. Give 'em hell mate. ;)

 

Ναι ούτε η ιστορία που κέρδισε μου άρεσε, αν και είχε πολύ καλό σχέδιο.

 

 

Τιμήσαμε και τους καταλόγους, στους οποίους βλέπω δυστυχώς ότι δεν είναι ολόκληρες οι ιστορίες (αργκ και έκανε 5€!) αλλά 1 σελίδα από τον κάθε διαγωνιζόμενο & συμμετέχοντα και τους ευχηθήκαμε και του χρόνου. Μακάρι. Μακάρι καλύτερο και με περισσότερους διαγωνιζόμενους και φυσικά καλύτερο θέμα. Παρόλαυτα, υπάρχει τελικά αρκετό νέο αίμα που ασχολείται με το comicsmaking και εκεί, το κόμικ βγαίνει κερδισμένο. :)

 

 

 

:cheers:

  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.