Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σενάριο ή Σκίτσο; [ Τι προτιμάτε; ]


mits63

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  7341
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  101
  • Content Count:  1379
  • Reputation:   6443
  • Achievement Points:  1379
  • Days Won:  5
  • With Us For:  5616 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  60

Η ερώτηση είναι απλή: εκτός των ιδανικών περιπτώσεων όταν διαλέγετε κάτι που δίνετε βάση, στο σκίτσο ή στο σενάριο;

Προσωπικά είμαι φανατικός υποστηρικτής ενός καλού σεναρίου. Από τη μικρή μου πείρα τα κόμικς που έχω διαβάσει άπειρες φορές είναι εκείνα που έχουν καλό σενάριο.

Επίσης δεν πιστεύω ότι υπάρχει "το καλό" σκίτσο. Υπάρχει μόνο το κατάλληλο σκίτσο για να υποστηρίξει την ατμόσφαιρα κάθε διαφορετικής δημιουργίας. Π.χ ο Alex Ross έκανε παπάδες στο Marvels αλλά ποιός θα ήθελε να τον δει να σχεδιάζει Peanuts ή, θου κύριε, παπιά; Στα κόμικς δεν υπάρχει κατά τη γνώμη μου θέμα τεχνικής αρτιότητας του σκίτσου, αλλά, επειδή είναι πρωτίστως αφήγηση, λειτουργικότητας.

Λένα κατάλαβες τώρα γιατί χάρηκα που συμφώνησες; :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  8772
  • Group:  Members
  • Topic Count:  25
  • Content Count:  645
  • Reputation:   3874
  • Achievement Points:  645
  • Days Won:  4
  • With Us For:  5524 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Ω, ναι.

Κι εμένα το κριτήριο επιλογής κόμικ είναι η ιστορία που αφηγείται!!! Το σχέδιο το θεωρώ πιο δευτερεύον (εκτός κι αν είναι κάτω του μετρίου).

Το περίεργο είναι ότι, αντιθέτως με όλους τους υπόλοιπους σκιτσογράφους που γνωρίζω, ποτέ όταν διαβάζω

κομικς δεν παρατηρώ το σκίτσο...Τι να πει κανείς...

 

Ακόμη όμως δεν καταλαβαίνω γιατί χάρηκες που συμφωνώ (εγώ, συγκεκριμένα) μαζί σου thinking.gif

Δεν είναι τίποτα περίεργο, οποιοσδήποτε θα μπορούσε να συμφωνήσει.

Επεξεργασία από Λένα
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2414
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  206
  • Content Count:  5711
  • Reputation:   45682
  • Achievement Points:  5808
  • Days Won:  48
  • With Us For:  6147 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  37

Η απάντηση των περισσότερων πιστεύω πως γέρνει περισσότερο προς το σενάριο, όμως έχω διαβάσει ιστορίες που είχαν φοβερό σενάριο αλλά χάλια σκίτσο. Χαρακτηριστικότατο παράδειγμα ο αρχιμάστορας Guido Martina, ο ίσως πιο παραγωγικός και αξιόλογος σεναριογράφος της παλιάς ιταλικής Disney σχολής. Οι πιο αξιομνημόνευτες δουλειές του είναι αυτές που έχουν εικονογραφηθεί από σχεδιαστές όπως οι Massimo De Vita / Giorgio Cavazzano, και όχι από "ατάλαντους" όπως ο Sergio Asteriti. Παρ' όλο που ο Asteriti μπορεί να είχε καλύτερα σενάρια στη διάθεσή του, το σχέδιό του δεν μπορούσε να το υποστηρίξει. Άλλο παράδειγμα είναι η ιστορία "Ο καθρέφτης της Κασταλίας" σε σενάριο Martina και σχέδιο Luciano Gatto. Η έρευνα που έριξε στην ελληνική μυθολογία ο Martina είναι συγκρίσιμη με τις δουλειές του Don Rosa, όμως το σχέδιο του Gatto την κατατάσσει σε ακόμα μία συνηθισμένη ιστορία.

 

Προτιμώ ένα μέτριο σενάριο και ένα μέτριο σχέδιο (ή ακόμα και κάτω του μετρίου μερικές φορές) παρά μόνο φοβερό σενάριο ή μόνο εκπληκτικό σχέδιο. Αν έπρεπε να επιλέξω μεταξύ των δύο, θα επέλεγα σχέδιο. Αφού έτσι κι αλλιώς η ιστορία δεν διαβάζεται, τουλάχιστον ας έχω ένα καλό οφθαλμόλουτρο.

Επεξεργασία από PhantomDuck
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12247
  • Group:  Members
  • Topic Count:  7
  • Content Count:  322
  • Reputation:   1550
  • Achievement Points:  322
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5127 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  29

Το σκίτσο, είναι ο λόγος που θα αγοράσει κάποιος το κομιξ.. επίσης ένα μέτριο σκίτσο θα αποδυναμώσει ένα ωραίο σενάριο. Είναι όπως οι ταινίες, μπορεί μια ταινία να έχει τέλειο σενάριο άλλα άμα είναι αγγουριά οι ηθοποιοί.... Βεβαία συμφωνώ και στο ότι θα πρέπει να έχει την κατάλληλη ατμοσφαίρα..

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  13060
  • Group:  Members
  • Topic Count:  46
  • Content Count:  1940
  • Reputation:   14922
  • Achievement Points:  1940
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4967 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  49

Προσωπικα πιστευω οτι το σχεδιο ασχετα απο το στυλακι του μπορει να απογειωσει ενα καλο σεναριο και να κανει αποεδκτο και ευχαριστο ενα μετριο σεναριο πανω απο ολα πρεπει ο σκιτσογραφος να εμπνεεται απο το σεναριο για να δωσει το καλυτερο αποτελεσμα που μπορει γιατι οσο και τελειο να ειναι το σχεδιο αν η ιστορια δε διαβαζεται τι να το κανεις παντως εγω διαλεγω καλο σεναριο με μετριο σχεδιο ή τουλαχιστο ενα σχεδιο που βλεπεται

Επεξεργασία από conb
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  4862
  • Group:  Members
  • Topic Count:  7
  • Content Count:  160
  • Reputation:   705
  • Achievement Points:  161
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5883 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  44

Εντάξει θεωρώ πως ένα καλό σενάριο υπερισχύει ενός καλού σχεδίου αλλά Θα το εξετάσω κατά περιπτώσεις για να γίνει πιό εύληπτο. Θεωρώ το σενάριο του V for vendeta ως κορυφαίο, αλλά και το κόμιξ ως σύνολο κορυφαίο. Το σχέδιο δεν μου άρεσε αλλά δεν του μείωσε στο ελάχιστο την αξία. Άρα ένα φοβερό σενάριο μπορεί να καλύψει σχεδόν κάθε αδυναμία του σχεδίου. Το αντίστροφο δεν ισχύει κατά τη γνώμη μου ΠΛΕΟΝ και εξηγώ. Όταν διάβαζα πιτσιρικάς 12 χρόνων χ-μεν αρχές του '90 με Τζιμ Λη και Πορτάσιο στο σχέδιο, τα θεωρούσα σπουδαία και ενθουσιαζόμουν παρόλο που το σενάριο ήταν αδιάφορο έως κακό. Με τα χρόνια τα έχω βαρεθεί όσο δεν πάει. Πιστεύω πως ένα εντυπωσιακό σχέδιο τραβάει τους μικρότερους σε ηλικία και όσο ωριμάζει το μυαλό προσανατολίζεσαι στο σενάριο. Η μόνη περίπτωση που θα προτιμήσω σχέδιο από αδιάφορο ή σπανιότερα και κακό σενάριο είναι: όταν έχω να κάνω με αγαπημένο σχεδιαστή και 1.αγαπημένο ήρωα ή 2.αγαπημένο κόσμο. Εν κατακλείδι, καλό σενάριο > μέτριο σενάριο και σκίτσο > καλό σκίτσο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12247
  • Group:  Members
  • Topic Count:  7
  • Content Count:  322
  • Reputation:   1550
  • Achievement Points:  322
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5127 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  29

Πιστεύω πως ένα εντυπωσιακό σχέδιο τραβάει τους μικρότερους σε ηλικία

 

Και αυτούς που ασχολούνται με το σχέδιο επίσης!!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12192
  • Group:  Members
  • Topic Count:  129
  • Content Count:  1248
  • Reputation:   9494
  • Achievement Points:  1248
  • Days Won:  3
  • With Us For:  5134 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  6

Οταν διαβάζω κόμικ που έχει τρελό γέλιο, δεν με ενδιαφέρει καθόλου το σκίτσο! Ας είναι και απλές γραμμές! Ένα κόμικ όμως που έχει πολύ δράση και αγωνία και τέτοια, θα ήθελα να συνοδεύεται από ένα πολύ καλό σκίτσο!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

Όταν πάω να αγοράσω κάτι… δεν μπορώ να ελέγξω την ποιότητα του σεναρίου οπότε κρίνω από το σχέδιο αν θα το πάρω.

 

Αυτό, βέβαια, είναι πιο λειτουργικό στις περιπτώσεις που και σενάριο και σχέδιο ανήκουν στο ίδιο άτομο… διότι από τις επιλογές που κάνει ο δημιουργός στα του σχεδίου, διακρίνεται και ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει και το σενάριο (είναι λογικό, αφού τα δουλεύει ως σύνολο, όχι ως δυο διαφορετικά πράγματα)

 

Στην περίπτωση που είναι δυο οι δημιουργοί, πάλι από το σχέδιο θα κρίνω αν κάτι θα το πάρω ή όχι… αλλά ρίσκο είναι μεγαλύτερο.

 

Στην τελική πάντως, το καλό αποτέλεσμα βγαίνει από την πραγματικά καλή συνεργασία: ο σεναριογράφος και ο σχεδιαστής πρέπει να καλύπτουν ο ένας τις αδυναμίες του άλλου. Όταν υπάρχει ένα κάποιο χάσμα ανάμεσά τους και ο ένας από τους δυο είναι πιο αδύναμος στον τομέα του, ο άλλος θα πρέπει να «ρίξει τον πήχη» για ένα πιο ισορροπημένο αποτέλεσμα! Όταν φτάνω στο σημείο να ξεχωρίζω το σχέδιο από το σενάριο και το αντίστροφο (είτε επειδή το ένα είναι πολύ καλύτερο του άλλου, είτε χειρότερο) είναι η χειρότερή μου… και εννοείται πως φταίνε και οι δυο…

 

και κάτι σιχτίρια όσο να είναι μου ξεφεύγουν (τι να κάνουμε;…)

 

 

 

γίνομε κουραστικός, το ξέρω… :D

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12834
  • Group:  Members
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  25
  • Reputation:   105
  • Achievement Points:  25
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5014 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  32

εγω θεωρω σημαντικοτερο το σεναριο απο το σχεδιο(οπως και στην μουσικη θεωρω σημαντικοτερους τους στιχους απο την μουσικη.)

το βασικο στοιχειο της τεχνης του κομιξ σιγουρα ειναι το σχεδιο,αλλα παρα ολα αυτα δεν αποτελει και το κυριοτερο στοιχειο της.

 

η διαφορα ενος κομιξ με τελειο σχεδιο και μετριο σεναριο,

απο ενα κομιξ με μετριο σχεδιο και τελειο σεναριο ειναι η εξης:

 

το πρωτο ικανοποιει τα ματια σου,τερπει τις αισθησεις σου

το δευτερο ικανοποιει τις σκεψεις σου,τερπει το πνευμα σου

το πρωτο μπορει απλα να σε εξιταρει ,ομως το δευτερο ειναι αυτο που θα σε απογειωσει.

 

αυτο πιστευω εγω.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10019
  • Group:  Members
  • Topic Count:  5
  • Content Count:  2059
  • Reputation:   8659
  • Achievement Points:  2059
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5425 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  41

Ακουγεται καπως διπλωματικο αλλα για να εχεις ενα φοβερο κομικ χρειαζονται και τα δυο.Εγω τουλαχιστον αυτο πιστευω και δεν γινεται να εχεις μονο ενα απο τα δυο.Πχ ενα καλο σεναριο με χαλια σχεδιο ειναι απλα ενα καλο σεναριο για μενα,οχι καλο κομικ.Απο την αλλη ενα κομικ με εξαιρετικο σχεδιο και κακκιστο στορυ ειναι για μενα ενα portfolio ενος artist και τιποτα περισσοτερο.Πρεπει να υπαρχουν και τα δυο.Βεβαια αμα επρεπε να διαλεξω οπωσδηποτε,θα διαλεγα το σχεδιο καθαρα και μονο επειδη τα κομικς ειναι πρωτιστως οπτικο μεσο και για κανενα αλλο λογο.Μην ξεχναμε βεβαια και αλλα σημαντικα πραγματα οπως το inking,coloring,lettering που επισης χρειαζονται για να απογειωσουν ενα κομικ.Τι νομιζατε ειναι ευκολο να κανεις κομικς? :lol:

Επεξεργασία από jimtsel
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  6396
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  353
  • Reputation:   915
  • Achievement Points:  353
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5705 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  27

Ισως το χαρακτηριστικοτερο παραδειγμα ενος πολυ καλου σεναριου που συνοδευεται απο κακο σχεδιο ειναι τα dark knight του Μιλλερ. Ενα σεναριο για Eisner(πηγα να πω Οσκαρ, αλλα εφοσον εχουνε πια καθιερωθει και τα Eisner) και ενα, κατα την γνωμη μου, πολυ ασχημο, σχεδον αντιαισθητικο. Ετσι δεν μπορεις να απολαυσεις την οση σοφια που περιεχει το σεναριο, αλλα και να διακρινεις το ταλεντο που εχει ως συγγραφεας τουλαχιστον ο ανθρωπος αυτος. Βεβαια με ενα καλο σχεδιο, ακομα και τα χειροτερα σεναρια διαβαζονται, αλλα χωρις καλο σχεδιο, παιδια, κομικ εγω δεν μπορω να διαβασω, δεν μου ερχεται η ορεξη να προσπαθησω να το καταλαβω, ουτε και να το επεξεργαστω. Αυτα... :beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  8772
  • Group:  Members
  • Topic Count:  25
  • Content Count:  645
  • Reputation:   3874
  • Achievement Points:  645
  • Days Won:  4
  • With Us For:  5524 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Τελικά, Πράσινε Μήτσε, είχες δίκιο που χάρηκες...

Μόνο εγώ συμφωνώ μαζί σου

 

lmao.gif

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  6474
  • Group:  Members
  • Topic Count:  98
  • Content Count:  4211
  • Reputation:   27510
  • Achievement Points:  4211
  • Days Won:  3
  • With Us For:  5694 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  34

Σενάριο 70% ,σκίτσο 30%

 

Εάν μια ιστορία είναι καλή ,και το χειρότερο σκίτσο να έχει ή να μην είναι του γούστου μου θα την διαβάσω.Όμως αν μια ιστορία είναι εξαιρετικά σχεδιασμένη και πραγματεύεται κάτι που δεν με αφορά ή δεν μου αρέσει είναι πολύ δύσκολο να την διαβάσω.

 

Παρόλο που ΔΕΝ θεωρώ τα κόμικ λογοτεχνία (τα θεωρώ όμως τέχνη) και είναι κυρίως οπτικό μέσο ,αν μια ιστορία δεν είναι καλή θέλει πολλή μαεστρία για να με τραβήξει μόνο για το σκίτσο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2285
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  940
  • Content Count:  4356
  • Reputation:   35540
  • Achievement Points:  4409
  • Days Won:  26
  • With Us For:  6159 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  41

Θα είχε ενδιαφέρον να υπήρχε και μια δημοσκόπηση στο θέμα.

Πραγματικά δύσκολη απάντση, αλλά εφόσον είχα να διαλέξω ένα απ' τα δύο, θα επέλεγα το σχέδιο. Το σχέδιο είναι αυτό που θα μου δώσει την πρώτη εντύπωση για το κόμικ, έτσι λοιπόν έχω συνηθίσει να δίνω ιδιαίτερη βάση σε αυτό. Σαφώς και δε γίνεται καλό κόμικ χωρίς καλό σενάριο και έχω διαβάσει άπειρες πατάτες με ωραία σχέδιο, αλλά δυσκολεύομαι εξίσου να διαβάσω κόμικ με καταπληκτικό σενάριο και χάλια σχέδιο.

Αναγνωρίζω ότι ίσως το σενάριο να είναι πιο σημαντικό, αλλά εγώ προτιμώ το σκίτσο.

 

:cheers2:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12748
  • Group:  Members
  • Topic Count:  19
  • Content Count:  440
  • Reputation:   1797
  • Achievement Points:  440
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Οταν διαβάζω κόμικ που έχει τρελό γέλιο, δεν με ενδιαφέρει καθόλου το σκίτσο! Ας είναι και απλές γραμμές! Ένα κόμικ όμως που έχει πολύ δράση και αγωνία και τέτοια, θα ήθελα να συνοδεύεται από ένα πολύ καλό σκίτσο!

Συμφωνω απολυτως!Και γενικα,πιστευω πως η απαντηση κρινεται απο πολλους παραμετρους,και δεν μπορει να απαντηθει σε γενικο πλαισιο.

Μιας και η ερωτηση ειναι τι θα διαλεγαμε,και που δινουμε βαση,τοτε για εμενα,η απαντηση ειναι πανευκολη : ΣΕΝΑΡΙΟ.

Πολυ απλα γιατι αμα θελω να δω μονο ωραια σχεδια,βλεπω και ζουγραφιες του DJO,που ετσι κι αλλιως,δεν καθεται να κανει καμια ιστορια για το απολυτο hentai project !! :lmao:

Comic ειναι ουσιαστικα ΣΕΝΑΡΙΟ,που παρουσιαζεται με σκιτσο.

 

One Love :xai:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

Comic ειναι ουσιαστικα ΣΕΝΑΡΙΟ,που παρουσιαζεται με σκιτσο.

 

Θα διαφωνήσω μαζί σου φίλε Sno0py… τα κόμικς είναι συνδυασμός εικόνας και λόγου (σε συμβολικό επίπεδο βέβαια, πχ: τα βουβά κόμικς δεν είναι λιγότερο κόμικς).

 

Δεν τα διαχωρίζουμε, γιατί αν το πάμε έτσι, σχεδόν όλες οι μορφές τέχνης είναι σενάριο (/λέξεις/ιδέα) που απλά τις μεταφέρουμε…: είτε σε εικόνες και κάνουμε κόμικς, είτε στην σκηνή και κάνουμε θέατρο, είτε σε μουσική και κάνουμε τραγούδι και πάει λέγοντας…………….

 

Εκτός αν εκεί ήθελες να καταλήξεις… εκεί πάω πάσο :cool:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  6396
  • Group:  Members
  • Topic Count:  24
  • Content Count:  353
  • Reputation:   915
  • Achievement Points:  353
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5705 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  27

Επισης, να σημειωσω οτι σε γενικες γραμμες, τα κομικς που οι κομικσοφιλοι εχουνε ανακυρηξει ως τα χειροτερα (π.χ. Ultimatum), ειναι αυτα που δεν ειχαν καλο σεναριο, κανεις δεν ειπε οτι ενα κομικ ηταν ασχημο επειδη εχει κακο σχεδιο, αλλα καλο σεναριο. Αρα απ'οτι φαινεται η πλειοψηφια των κομικσοφιλων ασχολειται πιο πολυ με το σεναριο και λιγοτερο με το σχεδιο. :beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10019
  • Group:  Members
  • Topic Count:  5
  • Content Count:  2059
  • Reputation:   8659
  • Achievement Points:  2059
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5425 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  41

Πολλοι βλεπω βαζετε το σχεδιο σε δευτερη μοιρα αλλα σκεφτειτε και οτι αμα ενας artist ειναι και πολυ καλος storyteller στην ουσια μπορει να πει την ιστορια χωρις λογια.Ενα κομικ με χαλια σχεδιο δεν μπορει να εχει τον ιδιο αντικτυπο στον αναγνωστη.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12722
  • Group:  Members
  • Topic Count:  176
  • Content Count:  7346
  • Reputation:   39529
  • Achievement Points:  7346
  • Days Won:  40
  • With Us For:  5032 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  27

Δύσκολη ερώτηση. Ιδιαίτερα στα Disney κόμικς, αν δω ότι το σχέδιο είναι ωραίο, θα το διαβάσω. Βέβαια, στα superhero υπάρχει ένας συνδυασμός των 2. Αν κάποιος σεναριογράφος που μου αρέσει γράφει κάποιο τεύχος, θα το πάρω ο κόσμος να χαλάσει. Το σχέδιο στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν με απωθεί πολύ. Γενικότερα, όπως είπαν και άλλοι πιο πάνω, ο κάθε τύπος σχεδίου, προωθεί και τον ανάλογο τύπο ιστορίας και του δίνει extra ποιότητα π.χ. The Killing Joke. :cheers3:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12748
  • Group:  Members
  • Topic Count:  19
  • Content Count:  440
  • Reputation:   1797
  • Achievement Points:  440
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Θα διαφωνήσω μαζί σου φίλε Sno0py… τα κόμικς είναι συνδυασμός εικόνας και λόγου (σε συμβολικό επίπεδο βέβαια, πχ: τα βουβά κόμικς δεν είναι λιγότερο κόμικς).

 

Δεν τα διαχωρίζουμε, γιατί αν το πάμε έτσι, σχεδόν όλες οι μορφές τέχνης είναι σενάριο (/λέξεις/ιδέα) που απλά τις μεταφέρουμε…: είτε σε εικόνες και κάνουμε κόμικς, είτε στην σκηνή και κάνουμε θέατρο, είτε σε μουσική και κάνουμε τραγούδι και πάει λέγοντας…………….

 

Εκτός αν εκεί ήθελες να καταλήξεις… εκεί πάω πάσο :cool:

Μα απο και ως που,το comic,γεννιεται μονο απο τα bubbles,και τoυς εσωτερικους μονολογους?Ενα βουβο comic,εχει ενα σεναριο απο πισω,και τις περισσοτερες φορες,το fact οτι ειναι βουβο,κρυβει εναν τροπο εκφρασης.

Για μενα ναι,παρολο που ειμαι περισσοτερο σκιτσογραφος,παρα σεναριογραφος,θεωρω οτι στο comic,το σχεδιο ειναι κατι σαν ''αναγκαιο κακο''(με πολλα εισαγωγικα) για να εκφρασεις μια σκεψη σου.Οπως και οι ηθοποιοι για ενα θεατρο/σειρα/ταινια,οπως οι μουσικοι για ενα τραγουδι etc.Ο σεναριογραφος τους ''χρησιμοποιει''και αν το αποτελεσμα ειναι καλο για τον καθενα,γινεται η αντιστοιχη διαδοση της επιτυχιας.Για να μην φευγουμε απο το θεμα,παρε για παραδειγμα την περιπτωση του Reiser.Το σχεδιο ειναι πραγματικα σκ*τ*,αλλα το ολο αποτελεσμα ειναι φοβερο.Αλλα μαλλον,η απορροια της διαφωνιας μας προφανως,ειναι οτι εγω περνω σαν τεχνη την βασικη ιδεα -τη αναλαμπη/εμπνευση- και την παρουσιαση σαν ενα απλο εκφραστικο μεσο.Διορθωσε με αν κανω λαθος.

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

Χμμμ… το σχέδιο του Reiser δεν είναι περισσότερο σκ*τ* απ’ όσο το σενάριό του… πίσω από τις μουτζούρες του κρύβεται «μεγάλη σπουδή»!

 

Θέλω να πω… φαντάζεσαι τα κόμικς του Reiser με καλύτερο σχέδιο;; ας πούμε με σωστότερη ανατομία; Ή με ευκρινέστερα φόντα; Θα χαλούσε απίστευτα το σύνολο της τέχνης του, δε νομίζεις…;

 

Από αυτήν την άποψη, το σχέδιό του είναι πολύ καλό!

Και εκεί θέλω να καταλήξω, πως στην τέχνη όλα είναι σχετικά… δεν υπάρχει καλύτερο ή χειρότερο σχέδιο, αλλά ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΕΡΟ ή όχι. (και είναι και κάτι που τόνισε και ο green-mits αυτό την αρχή) :beer:

 

Και εγώ προσωπικά, όσο καλό και να είναι το σενάριο, δεν μπορώ να το ευχαριστηθώ αν δεν έχει και το αντίστοιχα καλό σχέδιο. «Αφού το όλο θέμα είναι στην ιδέα όπως λες, γιατί κάποιος που δεν τα καταφέρνει στο σχέδιο αλλά έχει καλό σενάριο να κάνει κόμικς; ας κάνειειει… λογοτεχνία ας πούμε…» :)

 

Οπότε ναι, από την στιγμή που κάνει κάποιος κόμικς πρέπει να φροντίζει εικόνα και κείμενο να συνυπάρχουν… και όχι να επαναπαύεται στο ότι απλά έχει μια φοβερή ιδέα. Θα ξέρεις πως οι σπουδαιότεροι σεναριογράφοι φροντίζουν να γνωρίσουν και κάποιους «κανόνες» οπτικής επικοινωνίας ώστε να κατευθύνουν και τον σκιτσογράφο τους «καταλληλότερα» στην ιστορία τους. Κάποιοι μάλιστα, μαζί με το σενάριο δίνουν και storyboards ή και thumbnails (πρόχειρη μικρογραφία σελίδας κόμικς).

 

Για να επιστρέψω και στο θέμα, τα κόμικς που μου μείνανε να κατατρώνε τα εγκεφαλικά μου κύτταρα (τώρα εξηγούνται πολλά) είναι αυτά που είχαν και σχέδιο και σενάριο… (το καταλαβαίνω πως το θέμα είναι να διαλέξουμε ένα από τα δυο όταν δεν τα έχουμε και τα δυο αλλά εγώ πραγματικά δεν μπορώ)

 

Ούτε ένα καλό σχέδιο από μόνο του κατάφερε να με αγγίξει, αλλά ούτε και ένα σενάριο από μόνο του. ούτε και κατάφερα να προτιμήσω το ένα από το άλλο σε κάποιο κόμικ.

 

Το καλύτερο παράδειγμα που έχω για την περίπτωσή μου, είναι όταν διαβάζω Blacksad…

Ξεκινάω πάντα ξεφυλλίζοντάς το, μιας και μου αρέσει απίστευτα το σχέδιο… και σκέφτομαι πως το σχέδιο κάνει το κόμικς και το σενάριο δεν είναι και τίποτα το ιδιαίτερο… καθώς όμως εξελίσσεται η ιστορία και αναπτύσσονται οι ήρωες, ξεχνάω τον παραπάνω διαχωρισμό και αφήνομαι στο κόμικ τόσο εύκολα πριν κάν το καταλάβω, που μου παίρνει μετά κάνα δίωρο για να θυμηθώ ότι πατάω γη…

 

 

Να… πάλι γίνομαι κουραστικός… :D

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12834
  • Group:  Members
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  25
  • Reputation:   105
  • Achievement Points:  25
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5014 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  32

Αυτο που νοηματοδοτει το σκιτσο ειναι ενα σεναριο.

 

Μπορει η εικονα ως αισθητικο μεσο να τραβα πιο πολυ την προσοχη μας ,αλλα τελικα υπαρχει για να ενισχυσει μια ιδεα-ενα σεναριο-ενα μηνυμα.

 

Ας μην μπερδευουμε την τεχνικη με την τεχνη.

 

 

 

:rainbow:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12834
  • Group:  Members
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  25
  • Reputation:   105
  • Achievement Points:  25
  • Days Won:  0
  • With Us For:  5014 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  32

Δεν μπορουμε να μιλαμε για περιπτωσεις που αυτα τα δυο στοιχεια ειναι εντελως ανισορροπα

 

π.χ καλο σχεδιο και χαλια σεναριο

ή καλο σεναριο και χαλια σχεδιο

 

γιατι σε αυτη την περιπτωση υποβαθμιζεται η εννοια του "καλου" και πραγματικα το κομιξ μας αφινει ανικανοποιητους οπως και να εχει.

και αφου ως ανθρωπινα οντα μας ειναι σχεδον αδυνατο να πετυχουμε μια ισορροπια σχεδιου-σεναριου εγω θα διαλεξω ενα κομιξ που δινει μεγαλυτερη βαση στο σεναριο.

 

 

 

Ας μην ξεχναμε παντως πως αυτο που λεμε "καλο" σχεδιο μπορει να μην ειναι τεχνικα αρτιο,αρκει ομως να ειναι ταιριαστο-καταλληλο οπως σωστα λεει πανω ο γιωργης.

 

:flower2:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12748
  • Group:  Members
  • Topic Count:  19
  • Content Count:  440
  • Reputation:   1797
  • Achievement Points:  440
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Χμμμ… το σχέδιο του Reiser δεν είναι περισσότερο σκ*τ* απ’ όσο το σενάριό του… πίσω από τις μουτζούρες του κρύβεται «μεγάλη σπουδή»!

 

Θέλω να πω… φαντάζεσαι τα κόμικς του Reiser με καλύτερο σχέδιο;; ας πούμε με σωστότερη ανατομία; Ή με ευκρινέστερα φόντα; Θα χαλούσε απίστευτα το σύνολο της τέχνης του, δε νομίζεις…;

 

 

εδω κανεις λαθος:το εξυπνο σεναριο εχει κανει οτι εχει κερδισει το σχεδιο του.Οταν το σεναριο ειναι δυνατο,δινει ωθηση στο σκιτσο,και ετσι ο αναγνωστης προσαρμοζεται σε αυτο.και η σπουδαιοτητα του σεναριου φαινεται εδω,καθως δεν νομιζω οτι ενα καλο σχεδιο μπορει να ανεβασει την ποιοτητα ενος απαραδεκτου θεματικα comic.(εμενα σεναριακα μαρεσε το Blacksad :P)

 

Οντως,δεν μπορω να φανταστω κομικ του Reiser με καλυτερο σχεδιο,οπως και με χειροτερο.Το σχεδιο του καθενος εχει καθαρα προσωπικη σφραγιδα ποσο μαλλον το χαρακτηρικο του συγκεκριμενου,so ειναι λογικο.(και νομιζω οτι και εδω εχει παιξει ρολο η διαχυτικοτητα που το εκφραζει.)

 

Σε ολα τα υπολοιπα θα συμφωνησω μαζι σου,αλλα μην ξεχναμε την προυποθεση του ειδους,του θεματος που πραγματευεται κλπ.Νομιζω αφου η ποιοτητα του καθε comic εξαρταται απο πολλα πραγματα,ετσι και ο συνδιασμος σχεδιου/σεναριου εξαρταται απο το genre.Γι'αυτο για μενα ο ουσιαστικος ''ορισμος'' της ερωτησης,ειναι αυτο που ειπε η chris.Τα υπολοιπα νομιζω ειναι ενα μικρο χασμα σε προσωπικες μας αποψεις,περισσοτερο για το τι ειναι τεχνη(που εχω την υποψια οτι εχουμε ξανακανει μια παρομοια συζητηση xDD)παρα για το τι θεωρουμε πιο σημαντικο.

:beer:

Επεξεργασία από _SnOoPy_
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  13219
  • Group:  Members
  • Topic Count:  35
  • Content Count:  2158
  • Reputation:   9569
  • Achievement Points:  2158
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4940 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  32

Είναι η τρίτη μου απόπειρα να γράψω την άποψη μου(τις άλλες φορές τα παράτησα!) και αφού δεν βγάζω άκρη,θα μιλήσω με κάποια παραδείγματα:

Frank Miller:όσο καταπληκτικό συγγραφέα και να τον θεωρώ,θεωρώ οτι το Dark Knight Returns δεν έχει τόσο καλό σχέδιο.Όμως αν μου δινόταν η ευκαιρία να το άλλαζα,δεν θα το έκανα,γιατί αποδίσει τρομερά την ατμόσφαιρα που θέλει να δώσει ο Miller!Από την άλλη,θεωρώ το σχέδιο του Sin City τέλειο για το είδος του!

Guy Davis:Τον πρωτοείδα στα B.P.R.D. όπου πραγματικά δεν μου άρεσε καθόλου!Όσο και να μου άρεσε το σενάριο(που πραγματικά σκίζει),το σχέδιο δεν μου κόλαγε καθόλου!Είχα καταλήξει λοιπόν οτι Davis=no!Μέχρι που διάβασα Sandman Mystery Theater και έπαθα την πλάκα μου!Πέρα από το εκπληκτικό σενάριο,το σχέδιο του Davis κόλαγε καταπληκτικά και έφτιαχνε τρομερή ατμόσφαιρα :wow: !Μα τι γίνετε εδώ :thinking: ??Αφού με έβαλε σε σκέψεις και πλέον βλέπω τα σχέδια στο B.P.R.D. με άλλο μάτι!

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι οτι μερικές φορές,ένα σχέδιο δεν χρειάζετε να είναι καλό για να μας κάνει κλικ!(Σιγα μην καταλάβατε πως κατέληξα εκεί,εδώ δεν κατάλαβα εγώ)

Τέλοσπάντων,η ατμόσφαιρα είναι το παν!!

 

 

 

Πάλι καλά που υπάρχει και ο Mignola για να απολαμβάνουμε απίστευτο σχέδιο και απίστευτο σενάριο :givemebeer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  8772
  • Group:  Members
  • Topic Count:  25
  • Content Count:  645
  • Reputation:   3874
  • Achievement Points:  645
  • Days Won:  4
  • With Us For:  5524 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Ουσιαστικά η αντιπαράθεσή μας είναι ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ εναντίον ΜΟΡΦΗΣ.

Το ένα τέρπει τις πνευματικές/συναισθηματικές μας ανάγκες ενώ το έτερο τις αισθησιακές.

Το περιεχόμενο, το σενάριο, η ιδέα, δηλαδή, είναι αυτό που θα μετουσιωθεί σε εικόνα, σε μίμηση, σε μουσική, σε λέξεις, θα πάρει δηλαδή κάποια μορφή...

 

Ο καθένας έχει τα δικά του κριτήρια για το τι του αρέσει, τα οποία (μπορεί να) είναι εντελώς υποκειμενικά, για το τι είναι καλό και τι όχι, το πώς προτιμάει να είναι το κόμικ στο οποίο θα αφιερώσει τον χρόνο του.

 

Δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς εδώ μέσα που να μην προτιμά να έχει τον τέλειο συνδυασμό σεναρίου-σχεδίου (όπως κι αν μεταφράζεται για τον καθένα μας αυτό-η γνωστή κολοκυθόπιττα), απλώς οι προτεραιότητές μας στην επιλογή ενός κόμικ διαφέρουν.

 

@agglo Και η τεχνική είναι μέρος της τέχνης, μια ιδέα δεν μπορεί να γίνει τέχνη αν δεν βρει κάποια μορφή για να την εκφράσει, αν δεν αποκτήσει και μία υλική υπόσταση που θα την κάνει μέρος του κόσμου μας...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

Ουσιαστικά η αντιπαράθεσή μας είναι ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ εναντίον ΜΟΡΦΗΣ.

Το ένα τέρπει τις πνευματικές/συναισθηματικές μας ανάγκες ενώ το έτερο τις αισθησιακές.

Το περιεχόμενο, το σενάριο, η ιδέα, δηλαδή, είναι αυτό που θα μετουσιωθεί σε εικόνα, σε μίμηση, σε μουσική, σε λέξεις, θα πάρει δηλαδή κάποια μορφή...

 

Ο καθένας έχει τα δικά του κριτήρια για το τι του αρέσει, τα οποία (μπορεί να) είναι εντελώς υποκειμενικά, για το τι είναι καλό και τι όχι, το πώς προτιμάει να είναι το κόμικ στο οποίο θα αφιερώσει τον χρόνο του.

 

Δεν νομίζω πως υπάρχει κανείς εδώ μέσα που να μην προτιμά να έχει τον τέλειο συνδυασμό σεναρίου-σχεδίου (όπως κι αν μεταφράζεται για τον καθένα μας αυτό-η γνωστή κολοκυθόπιττα), απλώς οι προτεραιότητές μας στην επιλογή ενός κόμικ διαφέρουν.

 

@agglo Και η τεχνική είναι μέρος της τέχνης, μια ιδέα δεν μπορεί να γίνει τέχνη αν δεν βρει κάποια μορφή για να την εκφράσει, αν δεν αποκτήσει και μία υλική υπόσταση που θα την κάνει μέρος του κόσμου μας...

 

 

:wow: Νιώθω τελείως αμόρφωτο... (επειδή είμαι μάλλον)

 

επίτηδες τα γράφεις έτσ:crying: Ι Ι Ι Ι Ι Ι Ι Ι Ι Ι ! ! !

 

(συμφωνώ :respect: απόλυτα)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  6474
  • Group:  Members
  • Topic Count:  98
  • Content Count:  4211
  • Reputation:   27510
  • Achievement Points:  4211
  • Days Won:  3
  • With Us For:  5694 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  34

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι οτι μερικές φορές,ένα σχέδιο δεν χρειάζετε να είναι καλό για να μας κάνει κλικ!(Σιγα μην καταλάβατε πως κατέληξα εκεί,εδώ δεν κατάλαβα εγώ)

Τέλοσπάντων,η ατμόσφαιρα είναι το παν!!

 

To καλύτερο παράδειγμα που υπάρχει σε αυτή την κατηγορία είναι ο Jack Kirby.Το σκίτσο του από ανατομικής πλευράς έχει αρκετά προβλήματα και όμως θεωρείται ο βασιλιάς.Για ένα πολύ σημαντικό λόγο.Ο άνθρωπος ήξερε ότι για να φτιάξει την σκηνή όπως την είχε στο μυαλό του και για εντυπωσιάσει τον αγνώστη δημιουργώντας ατμόσφαιρα έπρεπε να θυσιάσει κάτι.Και δεν δίσταζε καθόλου να το κάνει.Οπότε ναι το σκίτσο παίζει ρόλο ,αρκεί να είναι extraodrinary. Γι αυτό και διαβάζουμε παλιά Marvel.Όχι για το απίστευτα ξεπερασμένο σενάριο του Stan ,αλλά για το αξεπέραστο σκίτσο του Kirby.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 5 months later...

  • Member ID:  13632
  • Group:  Members
  • Topic Count:  157
  • Content Count:  1052
  • Reputation:   8465
  • Achievement Points:  1052
  • Days Won:  2
  • With Us For:  4872 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  28

Πιστεύω πως παίζουν και τα δυο ρόλο: και το σενάριο και το σκίτσο.

 

Ωστόσο το σενάριο υπερισχύει κάπως, καθώς έχει να κάνει περισσότερο με τον πυρήνα της ιστορίας και το σκίτσο βασίζεται πάνω σε αυτό.

 

Παράδειγμα: το σκίτσο του Carl Barks την δεκαετία του '60 είναι κατώτερο από το αντίστοιχο του '40 και του '50 (προσωπική μου άποψη). Παρόλα αυτά μερικές από τις καλύτερες του ιστορίες έγιναν εκείνη την περίοδο (Βόρεια του Γιούκον κλπ).

 

Οπότε ψηφίζω ΣΕΝΑΡΙΟ. :dance:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.