Jump to content

DITKO STEVE [Ταρλαντέζος Λευτέρης, comicorange.gr, ?]


Recommended Posts

Βρήκα για αυτό ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθο στο διαδύκτιο, το οποίο διαβάζοντας το μου έδωσε κάποιες πληροφορίες σχετικά με αυτόν τον καλλιτέχνη και τον Σπάιντερ-Μαν. Δε ξέρω αν είναι αληθείς ή όχι, εγώ θα σας παραθέσω ολόκληρο το άρθο μπας και γνωρίζει κανείς να με διαφωτήσει.

<<STEVE DITKO
ΤΟ Α ΕΙΝΑΙ Α, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΚΡΙΖΟ

Όταν προβλήθηκε η ταινία Spider-Man και άρχισαν να πέφτουν τα credits, ένα όνομα εμφανίστηκε δίπλα σ' αυτό του Stan Lee, προκαλώντας ξέφρενους πανηγυρισμούς, επευφημίες και ζητωκραυγές από μερικούς θεατές, και σιωπηλή σύγχυση από όλους τους άλλους. Το όνομα είναι Steve Ditko και τα άτομα που χειροκρότησαν είναι φαν των κόμικς που συγκινήθηκαν με το γεγονός πως δόθηκε -επιτέλους- στον Ditko, τον αυθεντικό σχεδιαστή και συν-δημιουργό του Spider-Man, η αναγνώριση που του αρμόζει στην πρώτη προβολή της ταινίας Spider-Man. Ο Ditko, όμως, δεν βρισκόταν πουθενά στο πανηγύρι των Μ.Μ.Ε. για το φιλμ του Spider-Man. Ενώ ο Lee, ο άλλος, και πιο γνωστός συν-δημιουργός του χαρακτήρα, έδινε συνεντεύξεις στα τηλεοπτικά δίκτυα και πρωτοστατούσε στα πάρτι της πρεμιέρας της ταινίας, ο Ditko πιθανόν να βρισκόταν στο στενόχωρο, λιτό σχεδιαστήριο του στο κέντρο του Manhattan, σκυμμένος πάνω στο σχεδιαστήριο του σχεδιάζοντας ακόμη περισσότερα νέα κόμικς.


Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΙΣΤΟΣ Σ' ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΙΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟ

Θα ήταν αναμφίβολα μια κρύα χειμωνιάτικη ημέρα όταν ο Steve Ditko γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου του 1927 στο Johnstown, Pennsylvania. Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες από την Ανατολική Ευρώπη. Από το 1953 εργάστηκε σε πολλούς εκδότες, στα Black Magic, Fantastic Fears (#5), Captain Atom, Captain 3-D, κλπ. Εργάστηκε στην Charlton, κυρίως σε κόμικς τρόμου (όπως το Thing). Για δικούς του λόγους ο Steve εγκατέλειψε την Νέα Υόρκη και τα κόμικς από τις αρχές του 1954 έως και τα τέλη του 1955. Όταν επέστρεψε δούλεψε στην Marvel Comics, όπου συνεργάστηκε με τον Jack Kirby και γνώρισε φυσικά και τον S.Lee. Έως και το 1963 στην Charlton σχεδίασε τα Captain Atom, Dr. Haunt, Gorgo, Konga, Konga's Revenge, Mysterious Traveler, κλπ.. Μετά την δημιουργία των Fantastic Four, δημιουργεί στο κλίμα της εποχής τον Spiderman, το 1962, και τον Dr. Strange, το 1963. Εγκαταλείπει την Marvel και τους ήρωες του το 1966. Πολλοί υποθέτουν ότι αυτό συνέβη έπειτα από μια διαφωνία που είχε με τον Lee σχετικά με τον χαρακτήρα Green Goblin (ο Ditko ήθελε κάτω από την μάσκα του Goblin να είναι ένας νέος χαρακτήρας, ενώ ο Lee επέμενε να είναι ο Norman Osborn). Ο Ditko κατευθύνθηκε στην DC όπου σχεδίασε 6 τεύχη του Beware The Creeper. Διαφώνησε με τον σεναριογράφο Denny O'Neil και έφυγε κι από αυτόν τον τίτλο. Ο O'Neil είχε γράψει ένα προσχέδιο σεναρίου που εστίαζε στην ζωή ενός "πρώην εγκληματία". Ο Ditko έγραψε μια σημείωση πάνω στο σενάριο που έλεγε "Δεν υπάρχει αυτή η σκέψη που αναφέρεις, δεν υπάρχει "πρώην εγκληματίας". Έστω και μια φορά να διαπράξεις έγκλημα, είσαι εγκληματίας για όλη σου τη ζωή". Πηγαίνει στην Dell όπου δημιουργεί το Nukla, στην Tower τα Dynamo, No Man, ενώ στον Warren συνεργάζεται με τον Wally Wood και τον Archie Goodwin σε κόμικς heroic fantasy και τρόμου, βρίσκοντας την ελευθερία στην έκφραση των ιδεών του (κάτι που δεν υπήρχε στη Marvel ή την D.C.). Το 1968 δημιουργεί τα Blue Beatle, The Question, προβάλλοντας με τρόπο την ιδεολογία του. Είναι όμως στο Witzend (1969-70) και σε διάφορα φανζίν όπου μπορεί και εκφράζεται ελεύθερα, με κόμικς όπως το Mr. A, ένα άκρως φανταστικό πολιτικό κόμικς με βασικό χαρακτήρα έναν άντρα που αποδίδει δικαιοσύνη στους δρόμους και τιμωρεί τους κακούς, φτάνοντας τελικά στο σημείο να γίνει ο χειρότερος, ο πιο κακός από όλους. Στα The Creeper και Hawk and Dove το 1968 στη D.C. αναπτύσσει πάνω κάτω τις ίδιες ιδέες, απλά λίγο πιο ραφιναρισμένες για να αποφύγει την λογοκρισία. Έτσι μετά τους σούπερ ήρωες σχεδιάζει κόμικς φανταστικά και Ε.Φ. μεταθέτοντας την δράση στο μέλλον ή στο διάστημα, για να μπορέσει να πει όλα αυτά που θέλει για την τωρινή κατάσταση του κόσμου μας αποφεύγοντας το ψαλίδι της λογοκρισίας. Στη D.C. σχεδιάζει το φανταστικό Shade the Changing Man (το οποίο θα αναγεννηθεί την δεκαετία του 1990, στη συλλογή Vertigo της DC από τον Βρετανό Peter Milligan), και το Stalker με τον καλό του φίλο W. Wood. Με ένα άλλο φίλο του (λίγο παρεξηγημένο) τον Stanton σχεδίασε σαδομαζοχιστικά κόμικς και τον άφησε να τα υπογράψει. Επιστρέψε στη Marvel το 1979 όπου σχεδιάσε το Machine Man, ένα ρομπότ με ανθρώπινη καρδιά και συναισθήματα, το Further Adventures Of Indiana Jones και τον Rom. Με τον καταπληκτικό συγγραφέα Ε.Φ. Bill Mantlo δημιούργησε τον Captain Universe, που όπως προδίδει και το όνομα του προσπαθεί να βάλει σε μια τάξη τον Συμ και τον Παν.

ΕΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΕΠΡΩΜΕΝΟ ΜΟΥ?

Σφοδρά απόμακρος ο άνθρωπος και καλλιτέχνης Ditko είναι ένα αίνιγμα. Ο πρώτος κανόνας του Steve Ditko είναι ότι δεν πρέπει να μιλάς για τον Steve Ditko. Αποφεύγει την δημοσιότητα (μόνο μια φορά εμφανίστηκε σε εκδήλωση σχετική με τα κόμικς, το 1964), δεν έχει δώσει συνέντευξη τα τελευταία 36 χρόνια, αποφεύγει να φωτογραφίζεται, και καλή τύχη σε όποιον θέλει να βρει μια φωτογραφία του. Είναι ένας ισόβιος εργένης, δεν έχει παιδιά, έχει ένα αδελφό τον Patrick. Η ζωή του είναι επηρεασμένη από την θεωρία της αντικειμενικότητας και την φιλοσοφία της ορθολογιστικής σκέψης. Βλέπει τον κόσμο ως μαύρο και άσπρο, χωρίς να υπάρχει γκρίζο ανάμεσα. Έτσι δεν κάνει συμβιβασμούς με ανθρώπους ή εκδότες που αντικρούουν τον δικό προσωπικό ηθικό κώδικα. Για αυτόν υπάρχει μόνο το καλό και το κακό, δεν υπάρχει κάτι ανάμεσα εκτός ίσως από την μόλυνση που τα δυο αυτά στοιχεία επιδιώκουν στα άτομα για να τα καταλάβουν και να τα κάνουν είτε καλά είτε κακά. Στον κόσμο του Ditko όποιος κάνει καλό πρέπει να περιμένει μόνο αυτό, ενώ όποιος κάνει κακό μόνο κακό θα πάρει. Όλα του τα κόμικς με προεξέχων το εκπληκτικής σύλληψης Mr. A αυτό πρεσβεύουν. Ο Spiderman είναι η πιο γνωστή του δημιουργία, αν και ο Ditko μπορεί να θεωρηθεί εδώ ως ο για πολλά χρόνια ξεχασμένος συν-δημιουργός του. Αυτό πρέπει να το γράψω γιατί το κρατώ μέσα μου καιρό: Ο Spiderman δημιουργήθηκε το?1953! Οι αρχικοί του δημιουργοί ήταν οι Jack Oleck και C.C. Beck και εκδόθηκε αρχικά στην Harvey Comics με αρχικό τίτλο Silver Spider και έπειτα σκέτο Spiderman. Το 1958 ο Jack Kirby ανανέωσε τον ήρωα στην Archie Comics, με νέο τίτλο -για αποφυγή προβλημάτων στο copyright- The Fly. Έπειτα, το 1962 η Marvel Comics ρώτησε τον Kirby αν είχε κάποιον αχρησιμοποίητο υπέρ-ήρωα που θα ήθελε να εκδώσει. Ο Kirby πρότεινε την αυθεντική εκδοχή του Fly?τον Spiderman του 1953! Ο Stan Lee ενθουσιάστηκε από ότι είδε και έπεισε τον θείο του (!) και εκδότη της Marvel, Martin Goodman να προχωρήσουν σε έκδοση του ήρωα. Ο Kirby σχεδίασε 7 νέες σελίδες αυτού του παλιού χαρακτήρα που όμως δεν άρεσαν στο Lee, ο οποίος κλέβοντας τον ήρωα τον πέρασε στα χέρια του Ditko. Ο Ditko αναγνώρισε την ομοιότητα με τον Fly, που συνέχιζε την έκδοση τότε. Χρειαζόταν την δουλειά όμως και δέχτηκε να το σχεδιάσει, και όχι μόνο, αφού αντικατέστησε το αρχικό -στυλ Captain Marvel- origin με το κλασικό -τώρα πια- τσίμπημα από μια ραδιενεργή αράχνη. Ο Ditko στα τέσσερα χρόνια που σχεδίασε τον Spiderman, με τον Lee συναντήθηκε ελάχιστες φορές, και από το 1964 κι έπειτα η επικοινωνία γινόταν με μεσολαβητές. Ο Ditko σχεδίαζε κάθε κόμικς του Spiderman βάση δικού του σεναρίου που έγραφε στα περιθώρια των σελίδων. Κατόπιν πήγαινε το πρωί στα γραφεία της Marvel άφηνε τις σελίδες και έφευγε. Το βράδυ οι σελίδες έφταναν στον Lee που δεν είχε ιδέα τι του είχε φέρει πάλι ο Ditko, κοιτούσε τα σχέδια και κυρίως το σενάριο που υπήρχε στα περιθώρια και έγραφε τους διάλογους στις καταστάσεις και τους χαρακτήρες που ο Ditko είχε δημιουργήσει. Έκοβε, λοιπόν ο Lee, ότι δεν συμφωνούσε με την δεξιά νοοτροπία του και μέσα σε λίγες ώρες τελείωνε το "σενάριο" του κόμικς. Έτσι έφτασε στο σημείο να καυχιέται πως μέσα σε μια νύχτα μπορούσε να γράψει ένα σενάριο 22 σελίδων κόμικς. Έπειτα, μια ημέρα του 1966 ο Ditko κατέφτασε στα γραφεία της Marvel στην Madison Avenue, παρέδωσε μια στοίβα σελίδων και παραιτήθηκε. Ο μόνος μέχρι σήμερα που γνωρίζει τον λόγο που ο Ditko παραιτήθηκε είναι ο Ditko, και αφού δεν μιλάει πολύ κανείς άλλος δεν γνωρίζει κάτι για αυτό. Από το 1966 έως και σήμερα δεν σχεδίασε ξανά τον χαρακτήρα αυτό. Για πολλά χρόνια ο Ditko παρέμεινε σιωπηλός. Έσπασε όμως την σιωπή του πριν από λίγο καιρό και άρχισε, με μια σειρά από δοκίμια του για τα κόμικς, να ξεκαθαρίζει κάπως τα πράγματα. "Ο μόνος λόγος που μιλώ για αυτό", γράφει ο Ditko, "είναι λόγω κάποιων δημοσιεύσεων, συμπεριλαμβανομένου και ενός άρθρου του 1998 στο περιοδικό Time, που απέδωσαν στον Lee τον τίτλο του "δημιουργού" του Spiderman" και συνεχίζει "Πολλοί άνθρωποι προτιμούν με άδικο τρόπο να απολαμβάνουν μια άδικη αποδοχή εις βάρος άλλων. Αυτοί θέλουν, απαιτούν, αυτό που δεν είναι δικό τους, αυτό που δεν κέρδισαν επάξια, αυτό που δεν τους αξίζει" και ολοκληρώνει "Ξέρω γιατί έφυγα από την Marvel αλλά κανείς άλλος σ' αυτό το σύμπαν δεν το γνωρίζει. Μπορεί να είναι ίσως εξαιτίας του ότι συνειδητοποίησα πως ο Stan Lee επέλεξε να μην μάθει και να μη ακούσει τον λόγο που έφυγα". Συν τοις άλλοις, πρόσφατα είχαμε και μια απαίσια ταινία του Spiderman από τον Sam Raimi, που όμως έσπασε τα ταμεία και ήδη ετοιμάζεται η συνέχεια. Στο ζένερικ του φιλμ υπάρχει ο τίτλος: "Βασισμένο στο Comic Book της Marvel των Stan Lee και Steve Ditko". Αυτό ίσως να μην είναι τόσο σημαντικό, αλλά για τους φαν του Ditko αντιπροσωπεύει την εκπλήρωση μιας μακροχρόνιας προσμονής για αναγνώριση του έργου του Ditko. Η αδικία του Stan Lee εις βάρος του Steve Ditko, είναι μόνο μία από τις πολλές. Η αμερικανική βιομηχανία των κόμικς είναι γεμάτη από τέτοιες. Ο Ditko δεν έχει πάρει δεκάρα από τα συγγραφικά δικαιώματα της εκμετάλλευσης του Spider-Man -που ανέρχονται σε δισεκατομμύρια- στα κόμικς, τις ταινίες, τα παιχνίδια, κλπ. Κι αυτό γιατί όταν συν-δημιούργησε τον χαρακτήρα ήταν μισθωτός υπάλληλος της Marvel, και στα σίγουρα δεν ήταν ανιψιός του εκδότη, έτσι ώστε να έχει βύσμα και να κάνει ότι μαλακία του κατέβει στο κεφάλι, όπως φυσικά έκανε ο Lee (που στο τέλος χρεοκόπησε τη Marvel). Το πιο σημαντικό στην περίπτωση του Ditko είναι πως για περισσότερα από 30 χρόνια υπήρχε η εσφαλμένη αντίληψη πως ο Stan Lee ήταν ο μοναδικός δημιουργός του Spider-Man -κάτι που προήλθε από την μεγάλη φήμη του -ποιητή φανφάρα- Stan Lee (λόγω του ότι η Timely/Atlas/Marvel ήταν οικογενειακή του επιχείρηση), την ηθελημένη (λόγω χαρακτήρα) σιωπή και απομόνωση του Ditko και φυσικά την εκμεταλλευτική πρακτική της Marvel να μην δίνει αναγνώριση στους αυθεντικούς δημιουργούς των κόμικς χαρακτήρων που εκδίδει. Τον Μάρτιο του 2002 στον τίτλο Amazing Spider-Man, η Marvel ανέγραψε στην πρώτη σελίδα του κόμικς το όνομα του Ditko. Κι αυτό συνέβη πρώτη φορά από το 1966 κι έπειτα. Και μην νομίσει κανείς πως κάτι άλλαξε στην πολιτική του μεγαλοκαρχαρία Marvel, και ξαφνικά την έπιασε η ευαισθησία. Όπως εξηγεί ο γιάπης editor του τίτλου, Axel Alonso "Το credit ήταν μια "αναφορά στον Ditko" και μπορεί να εμφανιστεί ξανά όσο γυρίζονται ταινίες του Spider-Man, και σίγουρα δεν σημαίνει αλλαγή της πολιτικής της εταιρείας".

Η ΜΗ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ DITKO

"Πότε ένας άνθρωπος νοιώθει ότι έχει κατακτήσει τη νίκη; Εάν έχει ειλικρινά και τίμια δώσει τον εαυτό του στη πραγματοποίηση του έργου, το οποίο τον αντιμετωπίζει και αυτός το καταβάλει?μόνο τότε υπάρχει ασφάλεια στην γνώση ότι αυτό που αυτός ολοκλήρωσε, τα φρούτα αυτού του στόχου ανήκουν μόνο σ' αυτόν! Αυτός το ξέρει?τίποτε άλλο δεν έχει σημασία, κανείς άλλος δεν μετράει".
Μια πολύ προσωπική κατάθεση ψυχής του Steve Ditko σχετικά με το ζήτημα του credit στο Spiderman (στο τελευταίο πάνελ του κόμικς Question).
O 76χρόνος Ditko με μια καριέρα σχεδόν μισού αιώνα στα κόμικς είναι ένας από τους καλύτερους και αξιοπρεπέστατους δημιουργούς της 9ης τέχνης. Συνεπής στα ιδανικά και στην δουλειά του έχει σχεδιάσει χιλιάδες σελίδες κόμικς. Είναι ο δημιουργός διάσημων χαρακτήρων όπως του Spiderman και του Doctor Strange. Το 1950 πήγε στην Νέα Υόρκη για να σπουδάσει σχέδιο στην Cartoonist and Illustrators School. Ανάμεσα στις επιρροές του αναγνωρίζει τους Jerry Robinson (ο μεγαλύτερος δάσκαλος του), Mort Meskin, Burne Hogarth και Jack Kirby. Το 1956 ξεκίνησε να σχεδιάζει ιστορίες τρόμου και μεταφυσικού για την Atlas Comics. Στη συνέχεια Σχεδίασε αρκετούς υπέρ-ήρωες. Μια από τις καλύτερες δουλειές του στο είδος αυτό είναι η αναγέννηση, το 1966, των δυο παλαιότερων υπέρ-ηρώων, Blue Beetle και Captain Atom. Δημιούργησε το εκπληκτικό The Question, που σύμφωνα με πολλούς κριτικούς και ιστορικούς των κόμικς θεωρείται ένα από τα καλύτερα κόμικς. Πιο προσωπικά του κόμικς όπως τα περίφημα Mr.A (κόμικς που επηρέασε αναμφίβολα τον χαρακτήρα Rorchach στο κόμικς Watchmen του Alan Moore) και Avenging World, επιδεικνύουν την έντονη πολιτική του ευαισθησία, αλλά είχαν μικρή απήχηση εξαιτίας των σκληρών θεμάτων τους και της άκαμπτης και παντοδύναμης ηθικολογίας τους. Αν και ο Steve Ditko παραμένει ακόμη μια δύναμη στο πεδίο των κόμικς, με αρκετές νέες δουλειές, η δημοτικότητα του στις νέες γενιές αναγνωστών κόμικς βρίσκεται στην χάση της. Όμως ο άνθρωπος που δημιούργησε τον Spider-Man, τον Dr. Strange, τον Captain Atom, και τους επικριτικούς πολέμιους του κακού Mr.A και Static μας έδωσε πολλά περισσότερα για να συζητήσουμε με καφέ, τσιγάρο, βαθιές σιωπές και διαφωνίες από ότι θα μπορούσαν ποτέ εκατό σύγχρονοι συμμορφωμένοι και κυριλέ "αστέρες" των κόμικς.

ΕΧΟΥΝ ΠΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ STEVE DITKO
"Γνωρίζοντας τον Steve και την φιλοσοφία του δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί του. Το Question του έδωσε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσει την ιστορία με το ποιος δημιούργησε τον Spiderman. Τον ζηλεύω για αυτό?Θέλω την αναγνώριση (και τα χρήματα) για οτιδήποτε έχω κάνει! Και αγανακτώ ως εκεί που δεν πάει με τύπους όπως ο Stan Lee. Είναι ο μοναδικός λόγος που συνεχίζω να ζω?Θέλω να δω αυτό το ατάλαντο καθίκι να?"
Wally Wood (5 Σεπτεμβρίου 1978)

"Θέλετε να μάθετε τις μάθετε τις επιρροές μου; Η μεγαλύτερη επιρροή μου είναι ο Steve Ditko που άλλαξε την ζωή μου. Τα κόμικς του είναι γεμάτα αλλόκοτες σκάλες ανάμεσα στον παράδεισο και την κόλαση. Υπάρχουν στιγμές στη ζωή του ανθρώπου που κάτι γίνεται και όλα αλλάζουν. Μπορώ να θυμηθώ μερικές?Την πρώτη φορά που ο πατέρας μου είδε ένα αεροπλάνο να πετά στον ουρανό, την πρώτη φορά που ο John Lennon άκουσε τον Elvis, την πρώτη φορά που είδα Ditko. Ο Ditko μπορεί να μην είναι ο βασιλιάς των κόμικς αλλά, για μια φωτεινή, λαμπερή, καλά συγκρατημένη στιγμή, ήταν ο καλύτερος"
Paul Smith (Ιούλιος 1999)

"Αυτό που πήρα ως έμπνευση από τον Ditko ήταν η σκέψη του. Το στυλ των κόμικς του ήταν ολοκληρωτικά διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλου στα κόμικς. Οι Spider-Man και Dr. Strange του ήταν τελείως διαφορετικοί από τους υπόλοιπους ήρωες της Marvel εξαιτίας της επιρροής του χαρακτήρα του στους ήρωες του. Το πνεύμα των κόμικς μου είναι ατόφιος Ditko".
Jim Starlin (Καλοκαίρι 1998)

"Οι Dennis Fujitake, Gary Kato, Dave Thorne και εγώ είμαστε όλοι κλώνοι του Ditko. Ο Ditko είναι πανέμορφος".
Stan Sakai (Ιανουάριος 1991)

"Κανείς δεν μπόρεσε να σχεδιάσει καλύτερο Dr. Strange από τον Steve. Ο Stan θα πρέπει να ένοιωσε άβολα όταν ο Ditko έφυγε, γιατί ποτέ δεν τον άκουσα να μιλά για αυτό το θέμα, όταν έφυγε και ο Kirby, φαντάζομαι να ένοιωσε απαίσια".
Marie Severin (Νοέμβριος 1997)

"Stan Lee must die!"
Dave Sim (στο κόμικς του Cerebus)

"Το Amazing Fantasy #15 παρουσίασε την πρώτη ιστορία του Spider-Man, με το εξώφυλλο να υπογράφεται από τον Kirby γιατί δεν πίστευαν ότι το στυλ του Steve Ditko θα πουλούσε".
Gene Simmons -των KISS- (1983)

Sites στο Διαδίκτυο για τον Ditko
http://www.interlog.com/~ditko37/ditko.html
http://www.comic-art.com/bios-1/ditko001.htm
http://www.geocities.com/Hollywood/7941/
http://www.michaelcho.com/filterless/ditko.htm

"When does a man achieve victory? When after he has honestly applied himself to the task facing him and having overcome it . . .is secure in the knowledge that whatever he has accomplished, the fruits of that goal belong to him! He will know . . . no one else matters."
>>



Αν όντος υπάρχουν ιστορίες με τον Spider-Man πριν το Amazing Fantasy 15, ας μου δώσει κάποιος οτιδήποτε στοιχείο. Ξέρω ότι έκανα copy-paste ένα τεράστιο κατεβατό, αλλά διαβάστε το :D

  • Like 5
Link to post
Share on other sites
Βρήκα για αυτό ένα αρκετά ενδιαφέρον άρθο στο διαδύκτιο, το οποίο διαβάζοντας το μου έδωσε κάποιες πληροφορίες σχετικά με αυτόν τον καλλιτέχνη και τον Σπάιντερ-Μαν. Δε ξέρω αν είναι αληθείς ή όχι, εγώ θα σας παραθέσω ολόκληρο το άρθο μπας και γνωρίζει κανείς να με διαφωτήσει.

 

Επειδή το παρόν αποτελεί ένα άρθρο και δεν είναι τεκμηριωμένο ή αποτέλεσμα έγκυρων πηγών, όπως αναφέρεται, μεταφέρεται στην Γενική συζήτηση.

Αν εν τω μεταξύ, υπάρξει διασταυρωμένη έρευνα και συνοδευτεί με φωτογραφικό υλικό, θα μεταφερθεί στην ενότητα Δημιουργοί.

 

:beer:

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Ξεθάβω αυτό το τόπικ με ελπίδα να ξέρει κανείς κάποιες πληροφορίες παραπάνω, ή να μπορεί να προσθέσει καμιά πηγή ακόμα. Βρήκα και κάποιες άλλες αναφορές σχετικά με τη προέλευση του αγαπημένου μας υπερήρωα, γραμμένες πάλι από Ελληνικά χέρια στη wikipedia από σας παραθέτω το κομμάτι που μας αφορά από το συγκεκριμένο άρθρο.

 

Στην αυτοβιογραφία του ο Lee μνημονεύει ένα περιοδικό τσέπης με αστυνομικές ιστορίες υπό τον τίτλο Η Αράχνη ως επίδραση στη γένεση της αρχικής ιδέας, ενώ σε πολλές συνεντεύξεις του έχει δηλώσει ότι εμπνεύστηκε το χαρακτήρα παρακολουθώντας μία μύγα να σκαρφαλώνει σε έναν τοίχο -προσθέτωντας στην αυτοβιογραφία του ότι έχει πει αυτή την ιστορία τόσες φορές που είναι πλέον αβέβαιος κατά πόσο ίσχυε στην πραγματικότητα. Ο σχεδιαστής Ditko σε ένα άρθρο του 1990, δίνει μία πιο κοινότοπη εκδοχή της αρχικής έμπνευσης.

 

“Σε μία συζήτηση για τον Σπάιντερμαν, ο Stan είπε ότι του άρεσε το όνομα Γερακάνθρωπος (αγγλικά: Hawkman) αλλά η DC είχε ήδη ένα τέτοιο όνομα και ένα χαρακτήρα. Η Marvel θα προσέθετε τον Άνθρωπο Μυρμήγκι (αγγλικά: Ant-Man) [και τη Σφίγγα (αγγλικά: Wasp)] κι έτσι θα είχε την κατηγορία των εντόμων. (Στην πραγματικότητα η αράχνη δεν είναι έντομο). Αυτό θεωρώ ότι ενέπνευσε τον Stan για το όνομα του χαρακτήρα.”

 

Ο Lee προσέγγισε τον εκδότη της Marvel Martin Goodman για να εξασφαλίσει έγκριση για το χαρακτήρα. Σε μία συνέντευξη του 1986, περιέγραψε σε λεπτομέρεια τα επιχειρήματα που χρησιμοποίησε για να κάμψει τις αντιρρήσεις του Goodman. Ο Goodman συμφώνησε να επιτρέψει στον Lee να δοκιμάσει τον Σπάιντερμαν στο επερχόμενο τελευταίο τεύχος της σειράς επιστημονικής φαντασίας Amazing Adult Fantasy, που για εκείνο το τεύχος αποκλειστικά μετονομάστηκε σε Amazing Fantasy, #15 (Αυγ. 1962).

 

Ο Jack Kirby, σε συνέντευξή του το 1982, ισχυρισθηκε ότι ο Lee είχε μικρή μόνο εμπλοκή στη δημιουργία του χαρακτήρα και ότι δημιουργήθηκε από τον Kirby και τον Joe Simon, που τη δεκαετία του '50 είχαν προτείνει έναν ήρωα υπό την ονομασία Ασημένια Αράχνη για το κόμικ Black Magic της Crestwood αλλά ο εκδοτικός οίκος έπαυσε τη λειτουργία του πριν το δημοσιεύσει.

 

Ο Simon, στην αυτοβιογραφία του το 1990, απορρίπτει τα όσα έλεγε ο Kirby, ιχυριζόμενος ότι οι απαρχές του ονόματος δεν εντοπίζονταν στο Black Magic, αλλά σε προηγούμενο δημιούργημα του ιδίου (του Simon) υπό το όνομα Σπάιντερμαν ( και αργότερα "Ασημένια Αράχνη"), με μετέπειτα συμμετοχή του Kirby στο σχεδιασμό και τις δυνάμεις του ήρωα. Ο Simon αργότερα δήλωσε ότι ο χαρακτηρας αυτός αποτέλεσε τη βάση για να δημιουργήσει στις αρχές του 1959 τον υπερήρωα Μύγα (αγγλικά: The Fly) για τα Archie Comics

 

share your knowledge ;)

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
  • Valtasar changed the title to DITKO STEVE [Ταρλαντέζος Λευτέρης, comicorange.gr, ?]

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.