Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αναλύοντας την Μπάρμπι [ Λαζαρίδου Αστερόπη, Βήμα (Το) της Κυριακής, 1/4/2007 ]


Bonadrug

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  1271
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  715
  • Content Count:  3477
  • Reputation:   20239
  • Achievement Points:  3534
  • Days Won:  16
  • With Us For:  6259 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Αναλύοντας την Μπάρμπι

post-1271-1236878943_thumb.jpg

Είναι ξανθιά με τέλειες αναλογίες. Στέκεται με ζηλευτή άνεση, όσο ψηλά κι αν είναι τα τακούνια της. Δεν ασφυκτιά όσες ώρες κι αν μείνει κλεισμένη στο κουτί της. Ξέρει να μαγειρεύει, αλλά και να πιλοτάρει. Ονειρεύεται τον πρίγκιπα, όταν όμως τον βρει, δεν διστάζει να τον χωρίσει. Εχει κοινωνικές ευαισθησίες, αλλά λατρεύει και το shopping. Συχνά αναρωτιέται: «Αραγε θα βαρεθώ ποτέ να αγοράζω ρούχα;». Γεννήθηκε στις 9 Μαρτίου 1959 και όμως δεν μοιάζει να έχει περάσει μέρα πάνω από το πλαστικής τελειότητας πρόσωπό της.

Η Μπάρμπι δεν είναι μια απλή κούκλα. Χάρη στο σατανικά σχεδιασμένο μάρκετινγκ από την εταιρεία Mattel η οποία την εισήγαγε σε μια αγορά που δεν είχε δει άλλη όμοιά της στο παρελθόν, έχει καταλήξει να συγκεντρώνει όλα τα στερεότυπα της τέλειας γυναίκας. Αφορμή για να τοποθετήσουμε τις ξανθές ίνες των μαλλιών της στο μικροσκόπιο στάθηκε η έκθεση αμερικανικού ντιζάιν «Made in USA» που φιλοξενείται ως τις 5 Μαΐου στις γκαλερί της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της. Εκεί η Μπάρμπι φιγουράρει δίπλα σε άλλα αντικείμενα-εμβλήματα, όπως το τζιν Levi's, το μπουκάλι της Coca-Cola, ο αναπτήρας zippo, αλλά και έργα τέχνης σπουδαίων σχεδιαστών.


Το 1945 το ζεύγος των Ρουθ και Ελιοτ Χάντλερ ένωσε τις επιχειρηματικές δυνάμεις του με τον οικογενειακό του φίλο Χάρολντ Μάτσον δημιουργώντας την εταιρεία Mattel, που έμελλε να μετατραπεί σε κολοσσό. Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 η κυρία Ρουθ επισκέφθηκε την Ελβετία και ανακάλυψε τη γερμανικής προέλευσης κούκλα Lilli, η οποία ήταν εμπνευσμένη από ένα κόμικ του Ράινχαρντ Μπόιτιν, που δημοσιευόταν στην εφημερίδα «Die Bild». Ξανθιά, καλλίγραμμη και γυναίκα καριέρας η οποία όμως δεν δίσταζε να χρησιμοποιήσει τους άνδρες προκειμένου να πετύχει τους στόχους της, η συγκεκριμένη κούκλα απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό και ενέπνευσε τη διορατική Χάντλερ, η οποία επέστρεψε στην πατρίδα της αποφασισμένη να μεταλλάξει το γερμανικό όνειρο σε αμερικανικό: γνωρίζοντας ότι ως τότε στις ΗΠΑ κυκλοφορούσαν μόνο κούκλες με χαρακτηριστικά μωρού (baby dolls), αγόρασε τα δικαιώματα από τη γερμανική εταιρεία. Η Γερμανίδα Lilli πέθανε και η μετενσάρκωσή της πήρε το όνομα Μπάρμπι, όπως άλλωστε ονομαζόταν και η κόρη της δαιμόνιας κυρίας Ρουθ. Το σκεπτικό της εταιρείας ήταν να οπλίσει τα χέρια των κοριτσιών με μία κούκλα που θα τα ενέπνεε για το πώς ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν, ήτοι ξανθές και επίδοξες νύφες...

Οι καστανές στο ράφι...

Συνειδητοποιώντας ότι η κούκλα με τα χρυσά μαλλιά δεν απείχε πολύ από τη λογική της κότας με τα χρυσά αβγά, οι κατασκευαστές της έσπευσαν να πατεντάρουν κάθε λεπτομέρεια που την έκανε μοναδική: όταν ένα παιδί δεν την κρατούσε στα χέρια του, εκείνη μπορούσε να στέκεται σε οποιαδήποτε επίπεδη επιφάνεια. «Η κούκλα που στέκεται ολομόναχη στα πόδια της, όπως οφείλει να κάνει κάθε σύγχρονη γυναίκα» ήταν το σλόγκαν που σκαρφίστηκαν οι διαφημιστές. Χάρη σε ενσωματωμένα σύρματα μπορούσε επίσης να λυγίζει τα γόνατά της: «Τα γόνατά της λυγίζουν και κάνουν τον Κεν (σ.σ.: έτσι ονομαζόταν ο γιος του ζεύγους Χάντλερ) να γονατίζει με τη σειρά του και να τη ζητάει σε γάμο». Αυτό ήταν! Το μανιφέστο της ξανθιάς μοιραίας που έχει όποιον ποθήσει στα πόδια της είχε θεσπιστεί κάτω από τη μύτη χιλιάδων αγοραστών που είχαν σπεύσει να την κάνουν δική τους, αφήνοντας την καστανή εκδοχή της -ω τι έκπληξη! - στο ράφι. Το 1971 τα μάτια της Μπάρμπι επανασχεδιάστηκαν προκειμένου να μην κοιτάζουν πλέον στο πλάι: «Η κούκλα που ξέρει να κοιτάζει μπροστά, όπως πρέπει να κάνει κάθε χειραφετημένη γυναίκα» διαλαλούσαν οι διαφημιστές, εξαγριώνοντας τις απανταχού φεμινίστριες, οι οποίες δεν θα έλεγαν όχι αν μαζί με τους δικούς τους στηθόδεσμους έκαιγαν και τους μικροσκοπικούς και σχεδιασμένους από τη συνεργάτιδα της Mattel Σάρλοτ Τζόνσον.

Μπάρμπι και Μέριλιν


«Τελικά ποιος παίζει με ποιον; Το παιδί με την κούκλα ή η κούκλα με το παιδί; Ιδού η απορία! Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω το συγκεκριμένο έμβλημα του αμερικανικού ντιζάιν, το μυαλό μου πηγαίνει στη Μονρόε. Διότι αν η Μπάρμπι είναι κάτι παραπάνω από κούκλα, η Μέριλιν ήταν κάτι παραπάνω από γυναίκα. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι ο κορυφαίος Αντι Γουόρχολ ασχολήθηκε και με τις δύο» σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης και διευθυντής του Μουσείου Ντιζάιν Θεσσαλονίκης κ. Στέργιος Δελιαλής. Οντως «ο μεγαλύτερος αμερικανός ντιζάινερ» όπως τον αποκαλεί ο καθηγητής και αρχιτέκτονας Γιώργος Τζιρτζιλάκης σε κείμενο σχετικό με την έκθεση, αναπαρήγαγε τη μορφή της Μονρόε δώδεκα φορές σε ισάριθμα χρώματα, αποκόπτοντάς την από το πραγματικό περιβάλλον. Το 1985 ένιωσε έτοιμος να δημιουργήσει έναν πίνακα με θέμα την Μπάρμπι, τοποθετώντάς την στο πάνθεον των μουσών του, κοντά στη Μέριλιν. Και οι δύο αποτέλεσαν και αποτελούν πρότυπο για πολλές γυναίκες που μπορεί να μη γεννήθηκαν, αλλά σίγουρα μεγάλωσαν με το όνειρο να γίνουν κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είναι...

Πολιτικώς ορθή

Στην προσπάθειά της να απαλλάξει την Μπάρμπι από τη ρετσινιά της κούκλας που ευθύνεται για όλες - ή έστω τις περισσότερες - γυναικείες υστερίες, η Mattel οδηγείται σε μια σειρά από πολιτικώς ορθές κινήσεις κάθε φορά που διατυπώνεται μία κατηγορία. Η πιο πρόσφατη ήταν εκείνη περί νευρικής ανορεξίας το 1997, με την εταιρεία να αποφασίζει να... φαρδύνει τη μέση της κούκλας αρκετούς πόντους, προκειμένου να μην προσάπτουν στην πλαστική κούκλα την ευθύνη για την καχεξία χιλιάδων κοριτσιών. Την ίδια χρονιά λανσαρίστηκε η κούκλα «Share a smile Becky» (χαμογέλασέ μας, Μπέκι), η οποία ήταν καθηλωμένη σε ροζ αναπηρικό καρότσι. Δεκαεπτάχρονη παραπληγική μαθήτρια από την Ουάσιγκτον έστειλε γράμμα στη Mattel διαμαρτυρόμενη ότι το καροτσάκι της Μπέκι δεν χωρούσε στο ασανσέρ του κουκλόσπιτου της Μπάρμπι. Η εταιρεία επανασχεδίασε τον κουκλο-ανελκυστήρα μέσα σε λίγους μήνες.

Το 1997 το δανέζικο συγκρότημα Aqua έκανε παγκόσμια επιτυχία με το ποπ χιτ «Barbie girl» και την τραγουδίστρια να λέει με φωνή-Μπάρμπι «Μπορείς να μου χτενίσεις τα μαλλιά και να με γδύσεις όπου κι αν βρισκόμαστε». Η εταιρεία κατασκευής μήνυσε την αντίστοιχη δισκογραφική, το κομμάτι όμως προστατευόταν ως παρωδία από το αμερικανικό Σύνταγμα και αθωώθηκε. Το 1999 η Mattel μήνυσε τον καλλιτέχνη Τομ Φορσάιθ για μία σειρά φωτογραφιών με τίτλο «Η διατροφική αλυσίδα της Μπάρμπι» (Food chain Barbie), που περιελάμβανε την εικόνα μιας κούκλας μέσα σε ένα μπλέντερ. Η εταιρεία έχασε τόσο τη δίκη όσο και 1,8 εκατ. ευρώ που αναγκάστηκε να δώσει ως αποζημίωση στον Φορσάιθ.

Πολύ ξανθό για το τίποτα

Το 2004 ανακοινώθηκε ο... χωρισμός της Μπάρμπι από τον Κεν, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επανασύνδεσης. Στρατηγική που θυμίζει τερτίπια ζευγαριών του Χόλιγουντ που δεν έχουν τίποτε άλλο να πουλήσουν πέρα από τον ιλουστρασιόν έρωτά τους. Τα κέρδη της εταιρείας ανέρχονται σε 1,9 δισ. ευρώ ετησίως, που σημαίνει ότι τρεις Μπάρμπι πωλούνται ανά δευτερόλεπτο. Μία από τις πιο πολυσυζητημένες σκηνές της παράστασης του Δημήτρη Παπαϊωάννου «2» ήταν εκείνη με την τεραστίων διαστάσεων Μπάρμπι να κυριαρχεί επί σκηνής και μία στρατιά ανδρών να παρελαύνει κάτω από τα πόδια της. Σε συνέντευξή του που είχε παραχωρήσει στο «Βήμα της Κυριακής» ο δημιουργός είχε αναρωτηθεί: «Γιατί οι Ελληνίδες γίνονται ξανθές; Σε ποιο ερωτικό κάλεσμα ανταποκρίνεται αυτή η μανία των μελαχρινών;» συμπληρώνοντας ότι είχε μεγάλη επιτυχία η εισαγωγή Ρωσίδων στην Ελλάδα, ενός προτύπου γυναικών πολύ κοντά στα χρώματα και τις αναλογίες της αμερικανίδας κούκλας. Η ίδια μοιάζει ικανή να σηκώσει στους λεπτεπίλεπτους ώμους της όλες τις γυναικείες ανασφάλειες του κόσμου. Και αυτό, αν μη τι άλλο, είναι ένας από τους μεγαλύτερους θριάμβους του αμερικανικού ντιζάιν, κύριος στόχος του οποίου ήταν και είναι να κατασκευάζονται και να πωλούνται εκατομμύρια πανομοιότυπα αντίγραφα ενός αντικειμένου.

Η Barbie στο GreekComics

ΤΟ ΛΕΥΚΩΜΑ ΤΗΣ BARBIE
BARBIE
BARBIE
BARBIE ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΕΣ
BARBIE CLUB
BARBIE ROCK STARS
BARBIE SURPRISE COLLECTION HEARTS
L' ETAGERE DE BARBIE

+

Barbie, ένα αμφιλεγόμενο σύμβολο

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 2 years later...

  • Member ID:  12192
  • Group:  Members
  • Topic Count:  129
  • Content Count:  1248
  • Reputation:   9494
  • Achievement Points:  1248
  • Days Won:  3
  • With Us For:  5135 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  6

Δείτε πληροφορίες για την προκάτοχο της Barbie, την Bild-Lilli!!!! :cool:

http://www.marcdolls.ch/englilli.html και εδώ από ένα ελληνικό blog http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2011/10/barbie.html

post-12192-13184853578973_thumb.jpgpost-12192-13184853709382_thumb.jpgpost-12192-13184853835628_thumb.jpg

Επεξεργασία από Chris
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12750
  • Group:  Members
  • Topic Count:  9
  • Content Count:  2264
  • Reputation:   20416
  • Achievement Points:  2264
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  46

Παλυ ενδιαφερον το αρθρο για την Μπαρμπι.Εγω ανηκω στις εξαιρεσεις.Ποτε δεν απεκτησα κουκλα Μπαρμπι αν και θα μπορουσα.Θυμαμαι τις διαφημισεις αυτης της κουκλας οταν πρωτοκυκλοφορησε στην Ελλαδα,στα οπισθοφυλλα του Μικυ Μαους.Πρεπει να ημουν στις τελευταιες ταξεις του δημοτικου.

Προτιμησα να μεινω πιστη, στην αγαπημενη μου κουκλα την bibi-bo που εκεινα τα χρονια ηταν στις δοξες της,και που με ειχε συντροφευσει σε ατελειωτες ωρες παιχνιδιου.Και που δυστυχως παραγκωνιστηκε απο την Μπαρμπι.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 4 weeks later...

  • Member ID:  5259
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  207
  • Content Count:  9437
  • Reputation:   76849
  • Achievement Points:  9439
  • Days Won:  100
  • With Us For:  5840 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

κι επειδη η μπάρμπι όλα τα σφάζει κι όλα τα μαχαιρώνει :D , δεν άφησε ούτε τα κόμικς ήσυχα!

Ευτυχώς τη γλίτωσε το whedonverse! (Ελπίζω! )

Ιδού....

 

adams family.jpgBarbie Barbarella side.jpgbarbie_flintstones.jpgwalkingdead.jpegBarbie-Elektra-doll.Marvel-Comics-0002.jpgBarbieMaryJane.jpgBarbie-super-hero.jpgbatgirl.jpgbatgirl2.jpgBLACK CANARY.jpgCarol Ferris green lantern2.jpgcatwoman.jpgcatwoman2.jpgdraft_lens17762670module149012136photo_1300636171Poison_Ivy.jpgHarleyQuinnBarbie.jpgLara_Croft___Tomb_Raider_by_LouMoo.jpgmangastyle.jpgprincessleia.jpgPsylocke.jpgrogue.jpgStorm and Rogue.jpgstorm.jpgsupergirl.jpgtumblr_lbkvvbJcdk1qba8a3.jpgwonderwoman.jpgy1pgShsIn0Wqitp0UtTz-jMwLJS7IGig97Fc3MLf8Al1blQLdTfv1qELlbM1N4R06GQOuy4tuN9PGc.jpgZsazsa Zaturnnah.jpgBarbieInvisibleWOMAN.jpg

 

 

Δεν ξέρω αν ηταν η καλύτερη θέση να το ποστάρω, υπάρχει κι αυτο. Μεταφέρθηκε.

Επεξεργασία από DJO
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6341 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

μπράβο κορίτσι! :best:

 

:cheers5:

 

υγ να το ξες πάντως. κάπως έτσι σκάβονται οι λάκκοι :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 7 months later...

  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Έγινε

:update: στη λίστα με τα GC-λινκς στην παρουσίαση.

 

+

 

ΟΤΑΝ Η BARBIE ΣΥΝΑΝΤΗΣΕ ΤΗ LADY GAGA! :giati:

 

post-556-0-28916700-1342035980_thumb.jpg

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

 

Η Barbie, από τη μέρα που πρωτοκυκλοφόρησε το 1959 μέχρι σήμερα, είχε και εξακολουθεί να έχει σημαντική θέση στο παιχνίδι και στη καρδιά εκατομμύρια κοριτσιών. Τόσο σημαντική, που μερικά από αυτά δεν την ξεχνούν και αφού μεγαλώσουν.

 

Παλιότερα την είχαμε δει σε ρόλο σοβαρά διαταραγμένης και επικίνδυνης serial killer μέσα από το project της Mariel Clayton, αλλά και “ακρωτηριασμένη” και μεταμορφωμένη σε κοσμήματα από την Margaux Lange.

 

Σειρά τώρα έχει το project “Barbie ma muse” της Γαλλίδας Jocelyne Grivaud. Ως φόρο τιμής στην ηρωίδα των παιδικών της χρόνων, στα 50α της γενέθλια το 2009, αποφάσισε να καταρρίψει τα στερεότυπα που συνοδεύουν την εικόνα της (“πολύ ξανθιά”, “πολύ όμορφη”, “πολύ αδύνατη”, “πολύ επιφανειακή”) βάζοντάς την να αναπαραστήσει μερικές από τις πιο εμβληματικές εικόνες στην τέχνη την μόδα και το graphic design.

 

post-556-0-14386500-1342195722_thumb.jpgpost-556-0-39070600-1342195723_thumb.jpgpost-556-0-93634800-1342195724_thumb.jpgpost-556-0-72728100-1342195726_thumb.jpgpost-556-0-30543400-1342195729_thumb.jpgpost-556-0-91295600-1342195711_thumb.jpgpost-556-0-02495600-1342195715_thumb.jpgpost-556-0-35201700-1342195716_thumb.jpgpost-556-0-47284100-1342195717_thumb.jpgpost-556-0-94822100-1342195780_thumb.jpgpost-556-0-29058800-1342195782_thumb.jpgpost-556-0-57239100-1342195785_thumb.jpgpost-556-0-93739100-1342195786_thumb.jpgpost-556-0-09257000-1342195788_thumb.jpgpost-556-0-53086500-1342195779_thumb.jpg

 

Περισσότερα θα δεις στο

barbiemamuse.com

 

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 2 weeks later...

  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

 

Η Barbie είναι η πιο διάσημη κούκλα του κόσμου, με πωλήσεις που ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο τεμάχια από το 1959 που πρωτοκυκλοφόρησε από την αμερικανική εταιρεία παιγνιδιών Mattel.

 

Η ιστορία της Μπάρμπι ξεκινά στα μέσα της δεκαετίας του ‘50 στις ΗΠΑ, όταν η αμερικανίδα επιχειρηματίας Ρουθ Χάντλερ (1916-2002) παρατήρησε ότι η κόρη της Μπάρμπαρα έπαιζε με χάρτινες κούκλες και διασκέδαζε δίνοντάς τους ρόλους ενήλικων γυναικών, σε μία εποχή που οι κούκλες αναπαριστούσαν μόνο μορφές νηπίων. Έτσι, της δημιουργήθηκε η ιδέα για την κατασκευή μιας ενήλικης κούκλας, που θα κάλυπτε ένα κενό στην αγορά. Η ιδέα της άρεσε στον σύζυγό της Έλιοτ, συνιδρυτή της εταιρείας παιγνιδιών Ματέλ.

 

Η αφορμή για την κατασκευή της Μπάρμπι δόθηκε το 1956, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού της στην Ευρώπη. Η Ρουθ Χάντλερ ανακάλυψε στη Γερμανία μία ενήλικη κούκλα με το όνομα Μπιλντ Λίλι (Bild Lilli) και ήταν ό,τι ακριβώς ζητούσε για τη δική της δημιουργία. Αγόρασε τρία κομμάτια. Το ένα το χάρισε στην κόρη της και τα άλλα δύο πήγαν κατευθείαν στο δημιουργικό τμήμα της Ματέλ. Η γερμανίδα Λίλι βασιζόταν σ’ ένα δημοφιλή χαρακτήρα κόμικς, που είχε σχεδιάσει ο Ράινχαρντ Μπόιτιν για τη μεγάλης κυκλοφορίας λαϊκή εφημερίδα Μπιλντ (Bild). Η Λίλι κυκλοφόρησε ως κούκλα για ενήλικες το 1955, αλλά γνώρισε μεγάλη επιτυχία μεταξύ των νεαρών κοριτσιών.

 

Με την επιστροφή της στις ΗΠΑ, η Χάντλερ στρώθηκε στη δουλειά και ξανασχεδίασε την κούκλα, με την καθοριστική συμβολή του μηχανικού Τζακ Ράιαν (1926-1991), που δούλευε στην κατασκευή οπλικών συστημάτων για λογαριασμό του Πενταγώνου. Η νέα κούκλα με το όνομα Μπάρμπι (χαϊδευτικό της κόρης της Μπάρμπαρα) έκανε την παρθενική της εμφάνιση στη Διεθνή Έκθεση Παιγνιδιών της Νέας Υόρκης στις 9 Μαρτίου 1959. Αυτή θεωρείται και η επίσημη ημερομηνία γέννησης της Μπάρμπι.

 

post-556-0-48612000-1343076635_thumb.jpg

Η αυθεντική Barbie του 1959

 

Ο νεαρόκοσμος και όχι μόνο υποδέχθηκε θερμά την Μπάρμπι και τον πρώτο χρόνο της κυκλοφορίας πωλήθηκαν γύρω στις 350.000 κούκλες. Η αυθεντική Μπάρμπι φορούσε ριγωτό ολόσωμο μαγιό και διατίθετο σε δύο εκδοχές, μελαχρινή ή ξανθιά. Η ενήλικη εμφάνιση και το πλούσιο στήθος της προκάλεσαν την αντίδραση πολλών γονέων, με αποτέλεσμα η Ματέλ να αλλάξει πολλές φορές το παρουσιαστικό της από τότε. Αργότερα, η αδύνατη πλέον Μπάρμπι κατηγορήθηκε ότι εξωθεί τα κορίτσια στη δίαιτα και την ανορεξία.

 

Το 1964, όταν η νέα κούκλα είχε παγιώσει τη θέση της στην αγορά, η Ματέλ εξαγόρασε τα δικαιώματα της γερμανίδας Λίλι και σταμάτησε την κατασκευή της, αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο στην Μπάρμπι. Γύρω από την Μπάρμπι στήθηκε από την αρχή σχεδόν της κυκλοφορίας της μία ολόκληρη βιομηχανία, που απέφερε πακτωλό χρημάτων στη Ματέλ: ποικιλία ρούχων και αξεσουάρ για την κούκλα, κούκλες με φίλους και φίλες της Μπάρμπι, βιβλία, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια με ηρωίδα την Μπάρμπι.

 

Από τη δεκαετία του ‘70 η Μπάρμπι άρχισε να διεθνοποιείται και να κατακτά τον κόσμο. Η Ματέλ παρουσίασε τη Μαύρη Μπάρμπι, την Ισπανόφωνη Μπάρμπι, την Ανατολίτισσα Μπάρμπι κ.ο.κ. Όμως, ο ανεξάρτητος χαρακτήρας της προκάλεσε τις συντηρητικές ισλαμικές κοινωνίες. Το 2003 η Σαουδική Αραβία χαρακτήρισε την εικόνα της Μπάρμπι «προσβλητική» για το Ισλάμ και απαγόρευσε την κυκλοφορία της. Ακολούθησαν κι άλλες συντηρητικές μουσουλμανικές χώρες. Πάντως, οι χώρες αυτές δεν έμειναν χωρίς την Μπάρμπι τους. Ένα πιστό αντίγραφό της κυκλοφορεί και γίνεται ανάρπαστο από τον κοριτσόκοσμο. Ονομάζεται Φούλα και είναι ντυμένη με ό,τι επιτάσσει το Ισλάμ (μαντήλα, μπούργκα και τα συναφή).

 

Το πλήρες όνομα της Μπάρμπι είναι Μπάρμπαρα Μίλισεντ Ρόμπερτς, σύμφωνα με τους βιογράφους της και τα αναρίθμητα βιβλία με ιστορίες της που έχουν κυκλοφορήσει. Οι γονείς της είναι ο Τζορτζ και η Μάργκαρετ Ρόμπερτς και κατάγεται από την πόλη Γουίλοους του Γουινσκόνσιν. Είναι απόφοιτος Λυκείου κι έχει μία χαλαρή ερωτική σχέση με τον νεαρό Κεν Κάρσον, που εμφανίστηκε ως κούκλα το 1961 και το μικρό του όνομα είναι δανεισμένο από τον γιο της οικογένειας Χάντλερ. Η Μπάρμπι είναι αρκετά ευκατάστατη. Στο σπίτι της έχει γύρω στα 40 ζώα (κατοικίδια και μη) και διαθέτει μία σειρά από ακριβά αυτοκίνητα. Έχει άδεια για κάθε κινούμενο όχημα και μπορεί με την ίδια άνεση να πιλοτάρει αυτοκίνητο, αεροπλάνο και διαστημόπλοιο. Όταν, όμως, η περίσταση το απαιτεί, εκτελεί και καθήκοντα αεροσυνοδού. Στόχος της Ματέλ είναι να δείξει ότι οι γυναίκες μπορούν να τα καταφέρουν σε κάθε τομέα της ζωής.

 

Σχετικά...

 

>Το 1997 το σκανδιναβικό συγκρότημα Aqua κυκλοφόρησε το τραγούδι - παρωδία «Barbie Girl», με τολμηρούς στίχους. Η Ματέλ μήνυσε το συγκρότημα για δυσφήμιση, αλλά έχασε τη δίκη, καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι η σάτιρα προστατεύεται από το αμερικάνικο Σύνταγμα.

 

>Στην αμερικάνικη αργκό η λέξη Barbie απέκτησε υποτιμητική έννοια και χαρακτηρίζει τη «ρηχή» γυναίκα.

 

>Η Ματέλ έχει υπολογίσει ότι υπάρχουν γύρω στους 100.000 συλλέκτες Μπάρμπι μόνο στις ΗΠΑ. Το 90% είναι γυναίκες κοντά στα 40 και το 45% από αυτές ξοδεύουν τουλάχιστον 1.000 δολάρια κάθε χρόνο για να εμπλουτίσουν τη συλλογή τους.

 

>Η αυθεντική Μπάρμπι του 1959 κόστιζε 3 δολάρια, ενώ σε μία δημοπρασία το 2006 μία σπάνια Μπάρμπι του 1965 πουλήθηκε αντί 17.000 δολαρίων.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  25525
  • Group:  Members
  • Topic Count:  7
  • Content Count:  568
  • Reputation:   2941
  • Achievement Points:  568
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4271 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  31

Πφφφ!Girls stuff.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5259
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  207
  • Content Count:  9437
  • Reputation:   76849
  • Achievement Points:  9439
  • Days Won:  100
  • With Us For:  5840 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

μπαρμπι & star wars...

 

Miela29.jpg Sabe3.jpg Star-Wars-Barbie.png SW-barbie-padme-collage1.jpg il_fullxfull.291677633.jpg

 

& star trek...

 

Star_Wars_Barbie_&_Ken.jpg star-trek-barbie-dolls-thumb-350x297-21177.jpg

 

 

......

 

barbie_desperatehousewife1.jpg lady-gaga-barbie-doll-bow_0.jpg lady-gaga-barbie-ew-vmas.jpg Picture 2_102.png pirates-of-the-caribbean-on-stranger-tides-angelica-barbie-d.jpg

 

& epic barbie

:giati:

 

84252xcitefun-white-barbie.jpg 1-batbie1.jpg 4529229_700b.jpg 4815805332_f717f9c342.jpg barbieredesign1.jpg

large_Crazy_Barbie_Funny_Picture_75681.jpg super_funny_hilarious_pictures_of_55_scandalous_barbie_photo.jpg super_funny_hilarious_pictures_crazy_fun_Hangover_Barbie0-size-600x0.jpg tumblr_lv382mXe2a1r6gbuoo1_500.jpg tumblr_lv8qjtnIvM1qai2zio1_500.jpg

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12750
  • Group:  Members
  • Topic Count:  9
  • Content Count:  2264
  • Reputation:   20416
  • Achievement Points:  2264
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  46

post-12750-0-20875100-1343111472.png

 

 

Κουκλες Bella και Edward;; :hug2: Πολυ ομορφες!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5259
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  207
  • Content Count:  9437
  • Reputation:   76849
  • Achievement Points:  9439
  • Days Won:  100
  • With Us For:  5840 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

να φανταστώ ότι είσαι φαν του twilight,ε;

 

εσυ κι ο bonadrug... :P

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  12750
  • Group:  Members
  • Topic Count:  9
  • Content Count:  2264
  • Reputation:   20416
  • Achievement Points:  2264
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5028 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  46

να φανταστώ ότι είσαι φαν του twilight,ε;

 

εσυ κι ο bonadrug... :P

 

:yes::D

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5259
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  207
  • Content Count:  9437
  • Reputation:   76849
  • Achievement Points:  9439
  • Days Won:  100
  • With Us For:  5840 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

εμένα αυτή που μου άρεσε περισσότερο είναι η barbie στην ηλεκτρική καρέκλα :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 1 month later...

  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

True Stories > Δεν μπορεί να βρει άντρα η αληθινή... Barbie

 

post-556-0-43714700-1347445937_thumb.jpg

 

Έχει εμμονή με τη διάσημη κούκλα και έκανε επεμβάσεις για να της μοιάσει

Σχεδόν όλα τα κοριτσάκια του πλανήτη κάποια στιγμή στη ζωή τους έχουν πιάσει στα χέρια τους μία κούκλα Barbie. Όμως κανένα δεν έχει εμμονή με τη διάσημη κούκλα όπως η… 24χρονη Charlotte Hothman!

 

Η νεαρή κοπέλα μάλιστα έφτασε στο σημείο να ξοδέψει μέχρι στιγμής περίπου 12.000 ευρώ σε πλαστικές επεμβάσεις προκειμένου να… της μοιάσει!

 

Η Charlotte έχει κάνει αισθητική επέμβαση στη μύτη, έχει βάλει κολλαγόνο στα χείλη, έχει βάψει τα μαλλιά της ξανθά όπως η κούκλα και έχει ξοδέψει πολλά χρήματα σε συνολάκια που τη θυμίζουν.

 

«Όταν πήγα στην κλινική τους είπα ότι ήθελα να μοιάσω στην Barbie. Ήταν επώδυνο. Το πρόσωπό μου ήταν μελανιασμένο και πέρασαν αρκετές εβδομάδες μέχρι να υποχωρήσει το πρήξιμο. Όταν όμως έβγαλα τους επιδέσμους είδα ότι άξιζε τον κόπο. Η εμφάνισή μου άλλαξε πολύ και νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό» είπε η ίδια.

 

post-556-0-47405100-1347446039_thumb.jpg

 

Η Charlotte συλλέγει Barbie από την ηλικία των 3 ετών. Όμως παραδέχεται ότι η εμμονή της την έχει επηρεάσει στον τομέα των σχέσεων. «Στα αγόρια δεν αρέσει το γεγονός ότι αγαπώ τις κούκλες τόσο πολύ. Αλλά δεν πειράζει. Θα βρεθεί εκείνος που θα αγαπάει και εμένα και τις Barbie μου».

 

post-556-0-25617700-1347446074_thumb.jpg

 

:cheers5:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5259
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  207
  • Content Count:  9437
  • Reputation:   76849
  • Achievement Points:  9439
  • Days Won:  100
  • With Us For:  5840 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

ανίατη περίπτωση... :doctor:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  13440
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  101
  • Content Count:  3476
  • Reputation:   28905
  • Achievement Points:  3476
  • Days Won:  12
  • With Us For:  4907 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  38

κρίμα τα λεφτάαααα....πολύ κρίμα.......

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 1 year later...

  • Member ID:  13626
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  256
  • Content Count:  1846
  • Reputation:   22770
  • Achievement Points:  1847
  • Days Won:  16
  • With Us For:  4874 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Καμπάνια με στόχο την αφύπνιση: Η barbie έπεσε θύμα ενδοοικογενειακής βίας

 

post-13626-0-87347500-1393627738_thumb.jpg post-13626-0-26473200-1393627826_thumb.jpg post-13626-0-67762600-1393627829_thumb.jpg post-13626-0-27317700-1393627834_thumb.jpg post-13626-0-30880600-1393627820_thumb.jpg post-13626-0-11652100-1393627821_thumb.jpg

 

Τέλειο πρόσωπο, ιδανικές αναλογίες, πάντα καλοντυμένη. Ακόμη και στον… πλαστικό κόσμο της Barbie, όμως, υπάρχουν προβλήματα. Γιατί η πιο διάσημη κούκλα του κόσμου, έπεσε θύμα ενδοοικογενειακής βίας.

 

Πρόκειται για το έργο της Σαμ Χάμφρεϊς, η οποία μεταμόρφωσε την τέλεια εικόνα της Barbie σε εκείνη ενός θύματος κακοποίησης. «Δεν πρέπει να μας μαθαίνουν ότι η ζωή είναι τέλεια» εξήγησε η ίδια στην Daily Mail, τονίζοντας πως στόχος του έργου της είναι να αφυπνίσει τον κόσμο για την ενδοοικογενειακή βία.

 

«Σαν παιδιά, μας οδηγούν στο να πιστέψουμε ότι τα πάντα είναι ιδανικά και μας προστατεύουν από την σκληρή πραγματικότητα της ενήλικης ζωής» εξήγησε η Χάμφρεϊς, δηλώνοντας σίγουρη πως η κούκλα-έμβλημα των ΗΠΑ, μπορεί να βοηθήσει τα κορίτσια να «οχυρωθούν» απέναντι στο ενδεχόμενο, να υποστούν τέτοιου είδους κακοποίηση.

 
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  18683
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  21
  • Content Count:  1663
  • Reputation:   13474
  • Achievement Points:  1663
  • Days Won:  4
  • With Us For:  4664 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  103

Δεν τον είχα ικανό για τέτοια βαρβατίλλα τον Κεν :P ,ποπο σάκο του μποξ την έκανε την κοπέλα, shame to him!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  27309
  • Group:  Members
  • Topic Count:  29
  • Content Count:  1430
  • Reputation:   7176
  • Achievement Points:  1430
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4131 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Εχω την ετυπωση πως η μπι-μπι -μπο ηταν ετη φωτος καλύτερη και δεν καταλαβαινω πως η μπαρμπι μετέπειτα πήρε τα πρωτεία και η κουκλα που μεγαλωσε όλα τα κοριτσακια που μεγάλωσαν στα 80'ς σιώπησε.. Ο κοσμος ης μπι-μπι-μπο ηταν μαγικος και το ιδιο αστραφτερός  και σε καμια περίπτωση τοσο πλαστικός όσο της Μπάρμπι

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  25951
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  265
  • Reputation:   1686
  • Achievement Points:  265
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4191 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  41

Η μπιμπι μπο ηταν σαν κουκλα πιο χοντροκομμενη με ενα κεφαλι νααα  σε σχεση με την λεπτεπιλεπτη και στυλατη μπαρμπι.. Δεν θυμαμαι αν η μπιμπι μπο ηταν ευλυγιστη σαν την μπαρμπι.. για τυχον παρεξηγησεις οτι θυμαμαι ειναι απο τις κουκλες της αδερφης μου χαχαχα :P

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  27309
  • Group:  Members
  • Topic Count:  29
  • Content Count:  1430
  • Reputation:   7176
  • Achievement Points:  1430
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4131 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

ω, διαφωνω πολύ στυλάτη η Μπι-μπι( με τα μπαλετα της :ballet:, τις καρνταροπες της, τα γούνινα παλτα της) και ο Τζον-Τζον το ονειρο κάθε μικρου κοριτσιού :P γινεται να ξανακυκλοφορησει; και ναι δεν ηταν ανορεξικη και πλαστικοποιημενη σαν την μπαρμπι, ειχε και τα πιασιματακια της και τα μαγουλάκια της αυτά που έπρεπε να'χει :ballet:όχι λιποσαρκη

Επεξεργασία από arianna
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • 5 months later...

  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

15.08.2014

Τι μαθαίνει η Μπάρμπι στα κορίτσια

ΑΣΠΑΣΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΥ

 

post-556-0-16613600-1409746845_thumb.jpg

Κυρία Πατάτα εναντίον Μπάρμπι: Οσα κορίτσια έπαιξαν με την Κυρία Πατάτα έδιναν στον εαυτό τους και στα αγόρια ίδιο αριθμό επαγγελματικών επιλογών, αντίθετα με όσα κορίτσια έπαιξαν με την Μπάρμπι που έδιναν πολύ λιγότερες επιλογές στον εαυτό τους από ό,τι στα αγόρια.

Ισως η Μπάρμπι να μπορεί να «γίνει τα πάντα» όπως προτείνει το αμερικανικό διαφημιστικό σλόγκαν της κούκλας, όμως κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει και για τα κορίτσια που παίζουν μαζί της. Μία έρευνα ψυχολόγων από το πανεπιστήμιο του Ορεγκον και το πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στη Σάντα Κρουζ, προτείνει ότι το παιχνίδι με την Μπάρμπι περιορίζει τις επιλογές καριέρας που ένα κορίτσι πιστεύει ότι έχει.
«Σκεφτήκαμε ότι η Μπάρμπι, ως μία κούκλα με έντονα σεξουαλικά χαρακτηριστικά, όπως το αφύσικο, σεξουαλικό σώμα της, την ενήλικη εμφάνισή της και την ιστορία του ενήλικα που κουβαλάει, θα μπορούσε να έχει κάποιο αντίκτυπο στις επιλογές καριέρας των κοριτσιών», λέει στην «Κ» η Ορόρα Σέρμαν, καθηγήτρια ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο του Ορεγκον και επικεφαλής της παραπάνω έρευνας. «Παλιότερες έρευνες μας είχαν υποψιάσει, γιατί έδειχναν ότι η επαφή με αντικείμενα με σεξουαλικά χαρακτηριστικά έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη ακαδημαϊκή πρόοδο και την ανάπτυξη χαμηλότερης εκτίμησης κάποιου για το σώμα του», προσθέτει.

Το φαινόμενο Μπάρμπι

«Φτιαγμένη από γυναίκα, η Μπάρμπι διαφημίστηκε ως το έφηβο μοντέλο που καθησύχασε τις μητέρες, περνώντας το μήνυμα ότι θα διδάξει τα κορίτσια την καθωσπρέπει εικόνα», γράφει σε σχόλιό της στους New York Times η Ρόμπιν Γκέρμπερ, συγγραφέας του βιβλίου «Barbie and Ruth», στο οποίο διηγείται πώς οι δύο αυτές γυναίκες, η κούκλα και η δημιουργός της, άλλαξαν για πάντα την αμερικανική αγορά και τον πολιτισμό.

Η Μπάρμπι, χρησιμοποιώντας ως πρότυπο τη γερμανική κούκλα «Bild Lilli», έκανε την εμφάνισή της στην αμερικανική αγορά στα τέλη της δεκατίας του ’50. «H Bild Lilli βασίστηκε σε ένα σεξουαλικά ελευθεριάζοντα χαρακτήρα κόμικ και λειτούργησε ως ανδρικό σεξουαλικό παιχνίδι», γράφει η Γκέρμπερ.

Παρά τον πρότερο βίο της η Μπάρμπι μέσα σε λίγα χρόνια κατέκλυσε την παγκόσμια αγορά παιχνιδιών, έχοντας 150 διαφορετικά επαγγέλματα στο βιογραφικό της. Και ενώ τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να γίνεται συζήτηση και να υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με τα μηνύματα που περνούν τέτοιες κούκλες στα παιδιά, οι πωλήσεις δεν φαίνεται να επηρεάζονται. Σήμερα, πωλούνται παγκοσμίως δύο με τρεις κούκλες το δευτερόλεπτο, ενώ έρευνες δείχνουν ότι το 99% των παιδιών στις ΗΠΑ έχουν στην κατοχή τους τουλάχιστον δύο Μπάρμπι.

Το αφύσικο σώμα της

Από τις πρώτες έρευνες που έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου ήταν μία αγγλική έρευνα του 2006 από τις Χέλγκα Ντίτμαρ και Σούζαν Ιβ από το πανεπιστήμιο του Σάσεξ και της Εμα Χάλιγουελ από το πανεπιστήμιο της Δυτικής Αγγλίας.

Στην έρευνα αυτή, στην οποία συμμετείχαν κορίτσια ηλικίας 5-8 ετών, φάνηκε ότι τα παιδιά που διάβασαν μία ιστορία εικονογραφημένη με φωτογραφίες της Μπάρμπι, δήλωναν λιγότερο ικανοποιημένα με το σώμα τους, σε σύγκριση με τα κορίτσια που διάβασαν την ίδια ιστορία χωρίς εικόνες. «Τα κορίτσια που έρχονται σε επαφή με την Μπάρμπι σε νεαρή ηλικία, είναι πιθανό να αναπτύξουν χαμηλότερη αυτοεκτίμηση και εντονότερη επιθυμία για ένα πιο αδύνατο σώμα», αναφέρει η συγκεκριμένη έρευνα.

Επίσης, η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία σημειώνει ότι οι κοινωνικές πιέσεις που συνδέονται με την εμφάνιση -ειδικά την αδύνατη και σέξι εμφάνιση- μπορούν να οδηγήσουν σε κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση και διατροφικές διαταραχές, με όλα αυτά να επηρεάζουν αρνητικά τις επιλογές των κοριτσιών στο παρόν και στο μέλλον.

Παλαιότερη έρευνα του πανεπιστημίου Γέιλ υπολόγισε ότι για να αποκτήσει η μέση Αμερικανίδα το σωματότυπο της Μπάρμπι, πρέπει να είναι κατά 60 εκατοστά ψηλότερη, να έχει κατά 7,6 εκατοστά μακρύτερο λαιμό, 10 εκατοστά μεγαλύτερη περιφέρεια στήθους και 15 εκατοστά λεπτότερη μέση. Αλλη έρευνα του Κεντρικού Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου της Φινλανδίας υπολόγισε ότι αν η Μπάρμπι ήταν γυναίκα θα είχε 17 με 22% λιγότερο σωματικό λίπος από αυτό που απαιτείται για να έχει εμμηνόρροια.

Σεξιστικά στερεότυπα και επιλογές καριέρας

H αυτο-αντικειμενοποίηση, δηλαδή η μεγάλη προσοχή στην εξωτερική εμφάνιση, εις βάρος των ικανοτήτων ή των συναισθημάτων, σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία, έχει επίσης συσχετιστεί με ανεπαρκή απόδοση σε εργασίες με νοητικές απαιτήσεις. Αντίστοιχα, «θελήσαμε να διερευνήσουμε αν το παιχνίδι με την κούκλα Μπάρμπι ανοίγει ή κλείνει τους επαγγελματικούς ορίζοντες των κοριτσιών», λέει η δρ Σέρμαν, η οποία μαζί με τη συνάδελφό της Εϊλίν Ζούρμπριγκεν, καθηγήτρια στο τμήμα Ψυχολογίας του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στη Σάντα Κρουζ, διεξήγαν μία πειραματική έρευνα που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Μάρτιο στο επιστημονικό περιοδικό Sex Roles.

Στο πείραμά τους, στο οποίο συμμετείχαν 37 κορίτσια ηλικίας 4-7 ετών από μία περιοχή της βορειοδυτικής ακτής των ΗΠΑ, ζητήθηκε από τις συμμετέχουσες να παίξουν με μία κούκλα για πέντε λεπτά και στη συνέχεια να απαντήσουν σε δύο ερωτήσεις. Στο κάθε κορίτσι δόθηκε τυχαία μία κούκλα, είτε η Μοδάτη Μπάρμπι, είτε η Μπάρμπι Γιατρός, είτε η Κυρία Πατάτα, χωρίς το παιδί να γνωρίζει για την ύπαρξη των υπόλοιπων παιχνιδιών.

«Η Κυρία Πατάτα επιλέχθηκε επειδή έχει κάποια κοινά με την Μπάρμπι χωρίς όμως να διαθέτει σεξουαλικά χαρακτηριστικά. Είναι φτιαγμένη από το ίδιο πλαστικό υλικό, είναι επίσης μία κούκλα θηλυκού γένους, έχει περίπου το ίδιο ύψος -προφανώς έχει διαφορετικό σχήμα- και βάρος. Τέλος, το είδος του παιχνιδιού στο οποίο μπορεί ένα παιδί να εμπλακεί με την Κυρία Πατάτα, δεν είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της Μπάρμπι, αλλά χαρακτηρίζονται από κοινές θεματολογίες», λέει η δρ Σέρμαν.

Μετά το παιχνίδι, οι ερευνητές έδειξαν στα παιδιά έντεκα φωτογραφίες χώρων εργασίας, στις οποίες δεν απεικονίζονταν άνθρωποι, και ζητήθηκε από τα κορίτσια να απαντήσουν στην ερώτηση «Θα μπορούσες εσύ να κάνεις αυτή τη δουλειά όταν μεγαλώσεις;» και «Θα μπορούσε ένα αγόρι να κάνει αυτή τη δουλειά όταν μεγαλώσει;».

Οι φωτογραφίες απεικόνιζαν πέντε χώρους εργασίας, οι οποίοι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Εργασίας των ΗΠΑ, είναι ανδροκρατούμενοι (όπου εργάζεται ο γιατρός, ο πιλότος, ο αστυνομικός, ο οικοδόμος και ο πυροσβέστης), πέντε οι οποίοι είναι γυναικοκρατούμενοι (όπου εργάζεται ο δάσκαλος, ο βιβλιοθηκάριος, ο νοσηλευτής, ο αεροσυνοδός και ο νηπιαγωγός) και έναν ουδέτερο (όπου εργάζεται ο σερβιτόρος).

Οι διαφορές στις απαντήσεις ήταν σοκαριστικές. «Αυτό που παρατηρήσαμε ήταν ότι ενώ τα κορίτσια που έπαιξαν με την Κυρία Πατάτα, έδιναν τόσο στον εαυτό τους όσο και στα αγόρια τον ίδιο αριθμό μελλοντικών επαγγελματικών επιλογών, τα κορίτσια που έπαιξαν με την Μπάρμπι έδιναν πολύ λιγότερες επιλογές καριέρας στον εαυτό τους από ό,τι τα αγόρια», λέει η δρ Σέρμαν. Προς έκπληξη των ερευνητών, είτε τα κορίτσια έπαιξαν με τη Μοδάτη Μπάρμπι, είτε με την Μπάρμπι Γιατρό, δεν έκανε καμία διαφορά στις σχεδόν 25% λιγότερες επιλογές καριέρας που έδιναν στον εαυτό τους σε σύγκριση με τα αγόρια, αποκλείοντας από τη λίστα των επιλογών τους όχι μόνο ανδροκρατούμενα, αλλά και γυναικοκρατούμενα επαγγέλματα.

«Τα παιδιά μαθαίνουν από κάθε τι με το οποίο έρχονται σε επαφή. Είναι πολύ σημαντικό να αναλογιστούμε τι είδους παιχνίδια βρίσκονται στη διάθεσή τους», λέει η δρ Σέρμαν, η οποία σε καμία περίπτωση δεν προτείνει την απαγόρευση, αλλά την ποικιλία παιχνιδιών. «Συχνά παγιδευόμαστε στην ιδέα ότι το παιχνίδι είναι ξεχωριστό από τη μάθηση, όμως δεν είναι».

 

  :beer0:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.