Μετάβαση στο περιεχόμενο

300 (2006)


sneaker

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  29
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  149
  • Content Count:  1759
  • Reputation:   2294
  • Achievement Points:  1759
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6388 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Μέχρι στιγμής όλα τα trailer που έχουν παικτεί (θέλω να πιστεύω ότι έχω δει όλα όσα έχουν βγει - εκτός από τα TV spots) έχουν ένα αρκετά μεγάλο ποστοστό κοινό.

 

Συνεπώς, έχουμε άλλα 100+ λεπτά που δεν έχουμε δει για να περιμένουμε με ανυπομονησία!

 

:)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6342 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

δεκτό, αλλά πολλές φορές τα trailer προδίδουν όλη τη ροή της ταινίας. Λίγο απτο ένα στιγμιότυπο, λίγο απτο άλλο καταλήγω να πηγαίνω να τη δω και να είναι οφθαλμοφανέστερο του οφθαλμοφανούς το τι μέλλει γεννάσθαι :)

 

καλύτερο παράδειγμα που ΔΕΝ έγινε κάτι τέτοιο ήταν το Million Dollar Baby που το trailer δεν είχε τίποτα απτο τελευταίο μισό της ταινίας :) Βέβαια εκεί την είχα πατήσει από έναν ηλίθιο κριτικό (νομίζω του Σινεμα) που είχε γράψει "η ταινια αγγίζει το θέμα της ευθανασίας" (τόσο παλιά, ελπίζω να μην την σκότωσα για κάποιον που δεν την έχει δει ακόμα)....

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  663
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  17
  • Reputation:   8
  • Achievement Points:  17
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6298 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Παρόλο που το κόμικ έκανε αρκετή χρήση της "ποιητικής αδείας" και δεν ήτανε απόλυτα πιστό σε ότι έχει καταγραφεί σαν ιστορία, μου άρεσε πολύ. Ελπίζω η ταινία (που βασίζεται στο comic και όχι στην ιστορία) να είναι εξισου καλή! Ανυπομονώ να τη δω!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1102
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  24
  • Reputation:   22
  • Achievement Points:  24
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6269 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  84

Το περιμένω με μεγάλη αγωνία, επειδή όταν είδα το τρέιλερ διαπίστωσα ότι βασίζεται εντελώς στο κόμικ και δεν είναι μία ακόμη ελεύθερη διασκευή.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  302
  • Group:  Members
  • Topic Count:  2
  • Content Count:  18
  • Reputation:   18
  • Achievement Points:  18
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6338 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

σκάναρα μία στα γρήγορα το τόπικ και δεν είδα να έχει αναφερθεί πουθενά, ελπίζω να μην μου ξέφυγε!

 

το 300 θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στην Ελλάδα στις 8 (ή στις 18, δεν θυμάμαι) Μαρτίου

φυσικά ο υπόλοιπος κόσμος θα ακολουθήσει με λίγες ώρες διαφορά :)

 

anyway, μετά το matrix3 αυτή θα είναι η 2η ταινία που θα δω μεσημέρι :)

και ο Μάρτης είναι πολύ κοντά πλέον!!!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  277
  • Content Count:  5903
  • Reputation:   28715
  • Achievement Points:  5903
  • Days Won:  22
  • With Us For:  6416 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  7

Ναι θα γίνει στις 8 Μαρτίου παγκόσμια πρεμιέρα στα Village Cinemas και στις 9 Μαρτίου Αμερική.

 

more info here

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1285
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  50
  • Reputation:   24
  • Achievement Points:  50
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6258 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  42

Δε ξέρω αν είμαι συντηρητικός αλλά δε με πολυενθουσίασε το trailer κυρίως για την τεχνική μορφή της που έίναι κάτι ανάμεσα σε Comic και κλασσική. Νομίζω ότι θα την προτιμούσα σε κλασσική μορφή κι ας είχε όσα Special Effects ήθελε...

 

Simos

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  277
  • Content Count:  5903
  • Reputation:   28715
  • Achievement Points:  5903
  • Days Won:  22
  • With Us For:  6416 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  7

Μην ξεχνάτε, πρώτη επίσημη προβολή των 300, στις 14 & 15 του Φεβρουαρίου στο 57ο Φεστιβάλ Βερολίνου (εκτός συναγωνισμού).

 

ΤΑ ΝΕΑ

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  149
  • Content Count:  1759
  • Reputation:   2294
  • Achievement Points:  1759
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6388 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Φίλε sintos, αν η ταινία ήταν απλά άλλη μια χολυγουντιανή παραγωγή "εμπνευσμένη" από την ελληνική ιστορία τότε ναι, θα συμφωνούσα μαζί σου. Αν όμως διαβάσεις το κόμικ θα δεις ότι είναι αρκετά καλό. Ναι, μπορεί να μην είναι τελείως πιστό στην ιστορία σε κάποια σημεία αλλά ο σκοπός του δεν είναι αυτός.

 

Επιπλέον η ταινία όπως έχω πει και σε προηγούμενα ποστ έχει απ' ότι έχουμε δει στα trailer φοβερή αισθητική. Λίγες φορές με έχει πορώσει τόσο πολύ trailer. Σε κάποιους δεν αρέσει γιατί ίσως να μη το θεωρούν ρεαλιστικό. Εγώ δεν κολλάω σε αυτό. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το αν η ταινία καταφέρνει να με βάλει στο κλίμα της. Το Sin City τα κατάφερε. Πιστεύω το ίδιο θα γίνει κι εδώ...

 

Μην ξεχνάτε, πρώτη επίσημη προβολή των 300, στις 14 & 15 του Φεβρουαρίου στο 57ο Φεστιβάλ Βερολίνου (εκτός συναγωνισμού).

Για Βερολίνο την άλλη βδομάδα κανείς; :blob1:

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1251
  • Group:  Members
  • Topic Count:  4
  • Content Count:  21
  • Reputation:   93
  • Achievement Points:  21
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6260 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  44

Δε ξέρω αν είμαι συντηρητικός αλλά δε με πολυενθουσίασε το trailer κυρίως για την τεχνική μορφή της που έίναι κάτι ανάμεσα σε Comic και κλασσική. Νομίζω ότι θα την προτιμούσα σε κλασσική μορφή κι ας είχε όσα Special Effects ήθελε...

 

Simos

 

Δεν ξέρω αν έχεις δει το Sin city Wolf αλλά τον Miller, που στους 300 έχει ακόμα μεγαλύτερες σκηνοθερικές αρμοδιότητες, δεν τον ενδιαφέρει η κινηματογραφική απεικόνιση αλλά η μεταφορά του κόμικ...να δώσει ουσιαστικά κίνηση στα σκίτσα. Πιασμένος από αυτή την λεπτομέρεια δεν μπορείς να κάνεις κριτική περί τέχνης ή οτιδήποτε άλλο...ή σου αρέσει ή δεν σου αρέσει νομίζω...αν σου αρέσουν τα κομικς λογικά πρέπει να σου αρέσει η μεταφορά με τέτοιον τρόπο...

Τώρα ρε Sintos σοβαρά το κάνεις το σχόλιο...να ασχοληθούμε; ή απλά είναι κάτι που ελέγχθει για πλάκα;;;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1181
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  13
  • Reputation:   4
  • Achievement Points:  13
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6265 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  46

Δεν το ήξερα καθόλου το comic. 'Ομως είδαμε το τρέιλερ με την κοπέλα μου και μας άρεσε πολύ. Μου άρεσε και το πως παρουσίαζε τους Έλληνες. Δεν με πειράζει που δεν έχει ρεαλιστική απεικόνιση. Δεν είναι ιστορική ταινία εξάλλου. Θα πάω σίγουρα να το δω...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1240
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  17
  • Reputation:   11
  • Achievement Points:  17
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6261 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Και εγώ το comic το έμαθα από την ταινία. Το βρήκα πάντως από ένα φίλο και μου φάνηκε καλό.

Σίγουρα ανυπομονώ για την ταινία αφού το trailer άφησε υποσχέσεις.

 

Και θα συμφωνήσω σε αυτά που λέτε για κάποιες πιθανές ιστορικές ανακρίβειες αφού είναι γνωστό ότι η ταινία είναι μεταφορά του comic στο cinema...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  673
  • Group:  Members
  • Topic Count:  40
  • Content Count:  758
  • Reputation:   1754
  • Achievement Points:  758
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6296 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  58

Ρε παιδιά, το θέμα δεν είναι μόνο η ιστορική ακρίβεια αλλά η φιλοσοφία που διέπει ένα κόμικ ή ταινία. Το κόμικ ίσως αρέσει σε κάποιους εθισμένους στην αμερικάνικη μάτσο εκδοχή των ηρώων (υπερήρωες, απλουστευτικά διλήμματα τύπου καλός-κακός, ανεξελεγκτη και άσκοπη βία) Εγώ το βρίσκω πάντως εξαιρετικά ρηχό -ακόμη και ένα Αστεριξ έχει σαφώς περισσότερο βάθος. Όσον αφορά την ταινία, μένουν να ειπωθούν κάτι λίγα. Πιο πολύ μοιάζει με το Matrix με φόντο την ελληνική ιστορία. Από τώρα ετοιμάζω τα χάπια μου για τις ερωτήσεις τύπου "έδερνε ο Λεωνίδας τους συμπολεμιστές του;" που με περιμένουν. Ξέρετε τι έχω ακούσει για την Τροία αλλά και το Μεγαλέξανδρο (εκεί λιγότερα, ευτυχώς). Σκεφθείτε τώρα σε πενήντα χρόνια να γυρίσουν ταινία για τον ελληνικό εμφύλιο. Τί άποψη θα περάσουν; Ποιοί θα είναι οι καλοί και οι κακοί (σε πόλεμο που οι όροι καλός και κακός είναι τελείως προβληματικοί) Όσο και αν το κοροϊδεύουμε, οι ταινίες (ξανα)γράφουν την ιστορία και επειδή κανείς δεν στρώνει τον κ..ο του να ανοίξει κανένα βιβλίο και να ξεστραβωθεί, περιμένει του Αμερικάνους να του ανοίξουν τα μάτια ή καταφεύγει σε νεοπαγανιστές, συνωμοσιολόγους και λοιπούς αγύρτες να του τη διδάξουν. Νισάφι πια!

 

Υ.Γ Τα είπα και ξεθύμανα.

Επεξεργασία από alagt17
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1271
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  715
  • Content Count:  3477
  • Reputation:   20239
  • Achievement Points:  3534
  • Days Won:  16
  • With Us For:  6259 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Σημεία και... τέρατα στις Θερμοπύλες

 

Ενα ιστορικό γεγονός έτσι όπως μόνο το Χόλιγουντ θα μπορούσε να αποδώσει. Η ταινία «300», που έκανε προ ημερών πανευρωπαϊκή πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου, αποτελεί τελικά μιαν αφελή μεταφορά του «Matrix» στην αρχαία Ελλάδα

 

 

 

Ι. ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ

 

 

- Σπαρτιάτες, ποιο είναι το επάγγελμά σας;

 

- ΠΟΛΕΜΟΣ! ΠΟΛΕΜΟΣ! ΠΟΛΕΜΟΣ!

 

Και ο πόλεμος αρχίζει, oπότε κατά μίαν έννοια η ταινία «300»... τελειώνει.

Οι «300», ή αλλιώς η κινηματογραφική μεταφορά της διάσημης (και βραβευμένης) εικονογραφημένης νουβέλας του Φρανκ Μίλερ, δημιουργού του «Sin City», είναι η ιστορική μάχη των Θερμοπυλών (480 π.Χ.), έτσι όπως μόνο το Χόλιγουντ θα μπορούσε ποτέ να φανταστεί και αποδώσει. Το απόλυτο σινε-γεγονός, που έκανε την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα του κατά τη διάρκεια του 57ου Φεστιβάλ Βερολίνου, εικαστικά εντυπωσιάζει αλλά την ίδια ώρα είναι το πιο καταπιεστικό βιντεογκέιμ που πέρασε ποτέ από τη μεγάλη οθόνη. Αφελές, πολεμοχαρές και κρυπτοφασιστικό.

 

Ακούγοντας τον 41χρονο σκηνοθέτη Ζακ Σνάιντερ να μιλάει σαν καταγοητευμένο παιδάκι για την εμπειρία του στη δημιουργία των «300», απορείς με τη μεθοδολογία και τον τρόπο σκέψης του. «Οι Σπαρτιάτες ΖΟΥΣΑΝ για τη μάχη» είπε με πάθος ο σκηνοθέτης που έγινε όνομα χάρη στο zombie movie «Το ξύπνημα των νεκρών». «Τη λάτρευαν. Πολεμούσαν σε φάλαγγα, που σήμαινε ότι 300 σώματα ισούνταν με ένα, ο κάθε πολεμιστής μαχόταν προστατεύοντας τον διπλανό του. Ηταν έτοιμοι να πεθάνουν για την ελευθερία, την οποία αποκαλούσαν "όμορφο θάνατο". Τέλειο δεν ακούγεται;». Τα μάτια του Σνάιντερ λάμπουν από ικανοποίηση.

 

Οταν ο Σνάιντερ διάβασε το κόμικ του Φρανκ Μίλερ μία εικόνα λέει ότι τον στοίχειωσε. «Μετά τη μάχη των Θερμοπυλών ο τελευταίος ζωντανός Σπαρτιάτης, ο Λεωνίδας, στέκεται όρθιος και βλέπει τα εκατοντάδες χιλιάδες βέλη των Περσών να έρχονται καταπάνω του. Ο ουρανός μαυρίζει από τα βέλη. Σκέφτηκα ότι αν μπορούσα να αποδώσω αυτή την εικόνα στο σινεμά θα ήταν μια πραγματική πρωτοτυπία. Κάτι που δεν θα είχα ξαναδεί ποτέ στη ζωή μου στον κινηματογράφο, άρα δεν θα είχε δει ποτέ και το κοινό!».

 

Οπως γίνεται πολύ συχνά στο Χόλιγουντ, ο Σνάιντερ βρέθηκε κατά τύχη με την κινηματογραφική εκδοχή των «300» στα χέρια του. Πριν από αρκετά χρόνια είχε μια συνάντηση με τον κινηματογραφικό παραγωγό Τζιάνι Νουνάρι. Η εικονογραφημένη νουβέλα του Μίλερ έτυχε να βρίσκεται στο γραφείο του. Ο Σνάιντερ που δεν είχε γυρίσει καμία ταινία τότε (προέρχεται από τον χώρο των μουσικών βίντεο) ρωτήθηκε από τον Νουνάρι τι θα ήταν πιο «cool» να σκηνοθετήσει. «Αυτό!» είπε ο φέρελπις σκηνοθέτης δείχνοντας το κόμικ. Τόσο απλά...

 

Ψηφιακή αποχαύνωση

 

Ο Σνάιντερ θα αναλάμβανε τελικά το σχέδιο των «300» πολλά χρόνια μετά τη συνάντησή του με τον Νουνάρι και αφού πρώτα είχε δοκιμαστεί με επιτυχία στη σκηνοθεσία γυρίζοντας το «Ξύπνημα των νεκρών». Με το να ικανοποιήσει τον εαυτό του («γυρίζω πάντα αυτό που μου αρέσει να βλέπω» είπε) ο Σνάιντερ ήξερε πολύ καλά ότι ταυτοχρόνως όφειλε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του target group του κοινού των «300», που κυμαίνεται σε θεατές από τα 10 ως τα 17. Τι σημαίνει αυτό;

 

Στην πραγματικότητα, σημαίνει μια μεταφορά του... «Matrix» στην αρχαία Ελλάδα. Με λίγη δόση από «Braveheart» και από «Μονομάχο» (αυτό το στάχυ που χάιδεψε ο Ράσελ Κρόου στον «Μονομάχο» έχει γίνει μαϊντανός πια!). Η αργή κίνηση των στρατιωτών που λαμβάνουν μέρος στις μάχες είναι το ψωμοτύρι της ταινίας. Οι χορογραφημένες σκηνές μάχης εντυπωσιάζουν αλλά είναι τόσο πολύ... χορογραφημένες που νομίζεις ότι βλέπεις το πιο αιμόφυρτο μπαλέτο του κόσμου. Η σκοτεινή όψη της ταινίας στην ουσία προάγει τον εξπρεσιονισμό του ηλεκτρονικού υπολογιστή και κάθε νιφάδα ποπ κορν που εισχωρεί στο στόμα του αποχαυνωμένου θεατή αντιστοιχεί με έναν νεκρό. Το αίμα πετιέται σαν σιντριβάνι, τα σώματα γίνονται σουβλάκια. Συνέχεια.

 

Προσωπικά δεν θυμάμαι να έχω δει τόσο πολλούς σκοτωμούς σε κοντινά πλάνα. Ολα αυτά όμως μέσα στην ασφάλεια του καλλωπισμένου ψηφιακού περιβάλλοντος των τρισδιάστατων εφέ, που ποτέ δεν σου δίνει την αίσθηση του πόνου. Και βέβαια, όπως οφείλει να συμβαίνει σε κάθε ποπ κορν movie που σέβεται τον εαυτό του, δεν λείπουν οι cool πλακίτσες. «Ο ώμος μου, ο ώμος μου, πού είναι ο ώμος μου;» αναρωτιέται σπαρταρώντας σαν το ψάρι ένας Πέρσης. «Δεν είναι δικός σου ώμος πια» είναι η απάντηση του θαρραλέου Σπαρτιάτη που του τον έχει κόψει. Αυτό ακριβώς είναι το πνεύμα που προασπίζουν οι «300» και που συχνά γίνεται εξοργιστικό.

 

Πόλεμος, η χαρά της ζωής

 

Οι Σπαρτιάτες του Σνάιντερ είναι τριακόσιοι Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ με την εμφάνιση που είχε ο νυν κυβερνήτης της Καλιφόρνιας όταν ήταν ακόμη Μίστερ Κόσμος. Αρτιες κοιλιακές γραμμώσεις, γρανιτένιο σώμα, δύναμη ελέφαντα. Οι τέλειες μηχανές θανάτου. Τους βλέπεις να παρελαύνουν και περιμένεις να αρχίσουν να φωνάζουν «sieg heil!». Το μιλιταριστικό και κρυπτοφασιστικό πνεύμα αυτής της ταινίας, τόσο κραυγαλέο, συνδυασμένο με το σφυροκόπημα της μέταλ μουσικής του Τάιλερ Μπέιτς, μου έφερε μελαγχολικά στο μυαλό τον Κλιντ Ιστγουντ, ο οποίος στα «Γράμματα από την Ιβο Τζίμα» απέδωσε το ίδιο ακριβώς θέμα από την ανάποδη. Εκεί, μια χούφτα Ιάπωνες κλήθηκαν να πετύχουν το ακατόρθωτο πολεμώντας τους αριθμητικά περισσότερους Αμερικανούς εμμένοντας στην ηλιθιότητα του πολέμου. Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη, εφόσον και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για ήρωες.

 

Επίσης, στους «300» η έννοια του ελέους είναι ανέκδοτο. Ο Λεωνίδας σκοτώνει εν ψυχρώ τους αγγελιοφόρους του Ξέρξη ρίχνοντάς τους στον... Καιάδα. «Ή Σπαρτιάτες ή τίποτε!» φωνάζει. Για να μην μπούμε στη διαδικασία των νηπιακής αντίληψης «ευρημάτων», όπως το λάδωμα των λεπρών εφόρων της Σπάρτης από τους Πέρσες για να παραποιήσουν την προφητεία.

 

Στους «300» ο πόλεμος είναι η χαρά της ζωής ενώ η γελοιότητα της ταινίας εντείνεται με τις «σφήνες» της επίσης απαραίτητης ψευδοφιλοσοφίας του τύπου «πρώτα πολεμούμε με το μυαλό και μετά με την καρδιά». Φράση του Λεωνίδα ενώ εκπαιδεύει τον γιο του. Και όλα αυτά με τους ηθοποιούς να μιλούν με απίστευτο στόμφο, σαν να απαγγέλλουν Σαίξπηρ. Αυτός είναι ένας αρχαίος κανόνας στο Χόλιγουντ και λέγεται «πώς να δώσεις στο ποπ κορν κύρος» (την περισσότερη ώρα πάντως οι Σπαρτιάτες δεν μιλούν γιατί μουγκρίζουν).

 

 

Ο Λεωνίδας και ο... Παπαφλέσσας

 

Οι «300» είναι μια ταινία με την οποία κάνεις άνετα καλαμπούρι. Στο Χόλιγουντ ο Λεωνίδας μεταφράζεται σε Λιονάιντας, ο Ξέρξης σε Ζέρζις και οι Θερμοπύλες σε... Hot Gates. Ακούγεται σαν τίτλος ταινίας πορνό ή είναι η ιδέα μου; Περιέργως, ο προδότης Εφιάλτης (ή αλλιώς πέντε Κουασιμόδοι στο πακέτο ενός παραμορφωμένου σώματος) δεν μεταφράστηκε σε Nightmare αλλά παρέμεινε Εφιάλτης. Αναρωτιέται κανείς γιατί... μορφικά ο Λεωνίδας (Τζέραλντ Μπάτλερ) παραπέμπει περισσότερο στον Παπαφλέσσα, ενώ ο Ξέρξης (Ροντρίγκο Σαντόρο) με τα δεκάδες μέταλλα καρφωμένα στο πρόσωπό του έχει μιαν αλλόκοτη θηλυπρέπεια που σου θυμίζει την Γκρέις Τζόουνς νέα.

 

 

 

 

Το ΒΗΜΑ, 18/02/2007 , Σελ.: C03

Κωδικός άρθρου: B14994C031

ID: 283719

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?...;m=C03&aa=1

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6342 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

Κατ'αρχάς. Για τον Μέγα Αλέξανδρο. Έχει αρκετές αρετές ως ταινία-βιογραφία (οι οποίες χαθήκαν επειδή δεν ήταν καλή ταινία). (α) Η πειστικότερη εκδοχή αρχαίας μάχης που έχω δει. Για πρώτη φορά μας παρουσιάζουν το στρατηγικό σχέδιο και εν συνεχεία το βλέπουμε να εκτυλλίσεται στα μάτια μας. Όχι χαζομάρες τύπου μου σκότωσαν τον χ/ψ/ζ θα εκδικηθώ, wow! αλλάζει η τροπή της μάχης. (β) λάτρεψα που προσπάθησε να δώσει το ότι οι αποφάσεις βγαίναν σε συμβούλια και ότι οι εταίροι ήταν παιδικοί του φίλοι. Απίστευτη σκηνή, όταν είναι στο Αφγανιστάν (αν δεν απατόμαι) και βγαίνουν έξω απτο στρατόπεδο για να συζητήσουν τι θα κάνουν με τον Παρμενίωνα. Για την Τροία τώρα, τι να πει κανείς... Είχε τα καλά της, είχε τα κακά της, είχε και τα μαύρα της τα χάλια. Απλώς να σταθώ στο ότι ο Αχιλλέας όντως ήταν νευρώδης και ευέλικτος και όχι ένας θηριώδης φουσκωτός. Κολλάει (α) λίγο πριν την εκστρατεία μπορούσε να περάσει για γυναίκα και (β) κάτι που αντιλαμβάνεσαι από τις ασιατικές πολεμικές τέχνες (πως δεν χρειάζεται μάζα). Κλείνω προτείνωντάς σου το κόμικ Age of Bronze του Shanower που στερείται θεών, προσπαθεί να έχει "σωστές" απεικονίσεις (απόσα ξέρουμε από την αρχαιολογική και ιστορική έρευνα) και (ανοίγω γέφυρα για την επόμενη παράγραφο) χρησιμοποιεί ως πηγές οτιδήποτε έχει γραφτεί γύρω από τον Τρωικό πόλεμο (και τους Ατρείδες και οτιδήποτε κολλάει) από την αρχαιότητα μέχρι τον 17ο αιώνα. Και την Ιφιγένεια του Ευριπίδη και αυτή του Ρακίνα λχ. Μια λογική, ας πούμε, στο ότι η δική του πολιτιστική παράδοση έρχεται και από τον Όμηρο αλλά και από τον Σαίξπηρ (Τρωίλος και Χρυσηίδα).

 

Πάμε τώρα στον Frank Miller. Αυτός είναι γνωστό ότι είναι συντηρητικός και ούλτρα βιαίος, οπότε η δική του "μετάφραση/μεταφορά" θα έρχεται μέσα από αυτό το πρίσμα. Δε χρειάζονται χάπια για τις ερωτήσεις των πιτσιρικάδων :) Λογικά όμως χρειάζεται προετοιμασία :) Είναι τρομερά πιστός στην ιστορία και είναι φοβερή ευκαιρία να μάθουν τα πιτσιρίκια 5 πράγματα, φτάνει να κουβαλάς ηρεμία στην ψυχή σου και διάθεση να εκμεταλλευτείς το άνοιγμα που σου παρέχεται. Ρώτα κι εμένα που έπρεπε να πείσω τον γιό της συναδέλφου πριν κάτι χρόνια για το ποιός ο δικός μας Ηρακλής και ποιός της Disney :D (και για να μην κατηγορούμε μόνο τους αμερικάνους, τσίμπα την Αταλάντη του Crisse...)

 

Ερ: "Έδερνε τους στρατιώτες του?" Απ: "Εδώ ο συγγραφέας προσπαθεί να αποδώσει το ότι οι Σπαρτιάτες συνέχεια ασκούντουσαν και υποβαλλόντουσαν σε κακουχίες" (στο επίπεδο της σχέσης/διαφοροποίησης των βασιλέων με τους λοιπούς τότε, δεν μπορώ να απαντήσω... εαν δεν απατόμαι ζούσαν μαζί με τους πολίτες κανονικά (σε γεύματα, ασκήσεις κλπ)).

 

Ερ."Ήταν ο Εφιάλτης έτσι deformed, ήθελε να πολεμήσει και δεν τον άφησαν κλπ"? Απ: "Κατ'αρχάς, δεν ήταν το μόνο ιστορικό πρόσωπο με αυτό το όνομα στην αρχαιότητα. Υπήρχε και ο Αθηναίος δημοκρατικός πολιτικός που έκανε αυτό και εκείνο. Σίγουρα όμως είναι αυτός που αμαύρισε το όνομα και ήρθε σε εμάς με την έννοια του κακού ονείρου. Από κει και πέρα στη πραγματικότητα ήταν ένας ντόπιος ο οποίος περίμενωντας ότι θα τον ανταμοίψει ο Ξέρξης έκανε ότι έκανε. Εν συνεχεία δραπέτευσε στη Θεσσαλία (η οποία είχε μηδίσει μαζί με τη Θήβα κλπ) αλλά τον επικυρήξε το συμβούλιο τον Αμφικτυωνιών (η ελληνική μου ορολογία είναι λίγο για τα μπαζα αφού έχω σταματήσει να διαβάζω ιστορία στα Ελληνικά... :) )και στο τέλος τον καθάρισε (για άλλους όμως λόγους και ας τον ανταμοίψαν οι Σπαρτιάτες) κάποιος Αθηνάδης από την Τραχίνα" Κοπανάς εδώ και ένα πως ότι ξέρουμε το ξέρουμε κυρίως από τις ιστορίες του Ηρόδοτου και πως ένα απόσπασμα από τα Περσικά του Κτησία έχει άλλη περιγραφή των συνθηκών. Από την άλλη όμως και ο Παυσανίας και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης μιλάνε για έναν ντόπιο, τον Εφιάλτη, (άνοιγμα εδώ και για συζήτηση πάνω στις πηγές και στην σωστή ανάγνωσή τους κλπ)"

 

τι άλλο?... πέτα μου ερωτήσεις που μπορεί να σου κάνουν, να βοηθήσω στη διαμόρφωση μιας απάντησης... η ιστορία με το λύκο? δε νομίζω ότι είναι σε πηγή, αλλά έχουμε (α) πως σκοτώναν τους είλωτες τα βράδια (για εκπαίδευση αλλά και για καθεστώς τρόμου) (β) που τους αφήναν στην εξοχή όπως κάνουμε σήμερα με τα κομμάντα που τα αφήνουν σε βραχονησίδες χωρίς νερό-φαί και έπρεπε να ζήσουν κλέβοντας και (γ) τη φοβερή ιστορία με τον πιτσιρικά που είχε κλέψει την αλεπού και του έφαγε τα σωθικά χωρίς αυτός να πει κουβέντα για να μην προδωθεί (νομίζω είναι στον Λυκούργο του Πλούταρχου). η γκόμενα και οι έφοροι? Αν θυμάμαι καλά λέει ο Ηρόδοτος ότι όντως είχαν πουληθεί. Η γκόμενα κολλάει εύλογα ;) Γη και ύδωρ? ;) απίστευτο σκηνικό ;) όση γουστάρουν, αληθεύει. Ζήτησε την άδεια από τη γυναίκα του? χμ. Δε θυμάμαι αυτή τη στιγμή τη θέση της γυναίκας (έναντι του άντρα) στην αρχαία Σπάρτη. Θέλει λίγο ψάξιμο αυτό και το αν είναι μέρος της ιστορίας (αν θα μπορούσε ένας Σπαρτιάτης να το κουβεντιάσει με τη γυναίκα του και ποιά η θέση τους στα κοινά) ή αν είναι ένας πολιτιστικός αναχρονισμός. Δεν υπάρχει πάντως στο κόμικ (το οποίο σε αυτό το θέμα χρησιμοποιεί και το "λακωνίζειν" αλλά και το "ή ταν ή επι τας"). που είναι αυτό το φαράγγι? δεν υπήρχε κανένα φαράγγι. Ένα πέρασμα ήταν που δε χώραγαν δύο κάρα, το κάνει ο σκηνοθέτης για να καταδείξει το στενό του χώρου.

 

Βράσε το βιαίο της υπόθεσης και τον τρόπο μεταφοράς (ή μάλλον χρησιμοποίησε τον για άνοιγμα για τον Οδυσσέα του Joyce, την Ιθάκη του Καβάφη, το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα του Ο'Νηλ και το πως ο κάθε ένας μετέφερε κάτι με τον δικό του τρόπο κλπ). Απίστευτη ευκαιρία να μάθουν τα πιτσιρίκια 5 πράγματα.

 

Επειδή (προφανώς) λατρεύω την ιστορία, από παλιά μου την έδινε όταν έβλεπα διαστροφές, τροποποιήσεις κλπ. Τι με ηρέμησε? Όταν διάβασα πως ο Ευριπίδης θεωρούταν ως ο χειρότερος των τραγικών μέχρι τον 19ο αιώνα και πως πιστεύαν πως είμασταν άτυχοι και αντί να σωθούν κάποιες παραπάνω από τους άλλους 2 ή έστω από κάποιον άλλον, είχαμε τις δικές του. Φυσικά η αξία του κάθενος ιστορικά αποκαθίσταται. Αργά ή γρήγορα :)

 

Λες ότι την ιστορία την ξαναγράφουν οι ταινίες. Ο κακομοίρης ο Κλαύδιος τι να πει για τον Τάκιτο? ;) Η ατάκα την ιστορία τη γράφουν οι νικητές δεν πρέπει να είναι και τόσο πρόσφατη. Ο Μιχαλάκης ο Γ μας έμεινε ως μέθυσος από τους ιστορικούς της Μακεδονικής δυναστείας. Τον Ριχάρδο τον Γ τον ξεσκίσαν οι Ελισαβετιανοί. Εδώ να σου θυμίζω την φοβερή ατάκα του Προκόπιου για τη Θεοδώρα. "Είχε ανοίξει όλες τις πύλες στο θεό του έρωτα" (θες μετάφραση στην απλή δημοτική με το ρήμα παίρνω, την πρόθεση από, το επίθετο όλος και τη λέξη πάντες? :D ) Σήμερα οι ταινίες, χτες τα μυθιστορήματα (ρώτα και τον Ρισελιέ), πριν χμμμ οι ιστορίες. Πάντα θα υπάρχει κάποιο μέσο που θα αποτυπώνει (και ενίοτε διαστρεβλώνει) κάτι. Είναι στο χέρι του καθενός να ξεστραβωθεί.

 

πέτα λοιπόν ερωτήσεις, να βοηθήσουμε στις απαντήσεις! Άσε δε που θα τις ακούσω κι εγώ από το βαφτησιμιό μου (έχω δεσμευθεί να τον πάω) και το γιό της συναδέλφου, οπότε θα έχω και ιδίον όφελος ;) Από κάτι τέτοια αποκτά κανείς το αρχικό ερέθισμα για να ψαχτεί.

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  673
  • Group:  Members
  • Topic Count:  40
  • Content Count:  758
  • Reputation:   1754
  • Achievement Points:  758
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6296 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  58

Φίλε germanicus αν ισχύει η ρήση ότι όταν σου απαντά ένας φιλόσοφος ξεχνάς τι τον ρώτησες, τότε είσαι μεγάλος φιλόσοφος. Επίσης πάσχεις από το σύνδρομο των καλών μαθητων: :clap: αν κάνω μία παρατήρηση στην τάξη θίγονται αυτοί που εκ προοιμίου δεν τους αφορά.

Τυχαίνει να γνωρίζω εξαιρετικά τον Ηρόδοτο (έχω πάθος με την ιστορία του, στη Φιλοσοφική επέλεξα να κάνω δύο φορές Ηρόδοτο και να δυσκολέψω τη ζωή μου, και επιπλέον ετοιμάζομαι να παραγγείλω το commentary στο έργο του που το είχα ξεκοκαλίσει τότε - κοντά 100 ευρώ, ζόρικα) Συνεπώς δε με απασχολούν οι απαντήσεις ως τεχνικό μέρος. Με απασχολεί η -ασυνείδητη για το μαθητή- διαμόρφωση εικόνας για την σπαρτιατική κοινωνία και τα συγκεκριμένα γεγονότα, τελείως στρεβλή σε σχέση με όσα γνωρίζουμε σήμερα.

 

Όχι πως ο Ηρόδοτος είναι πάντα αξιόπιστος (δεν συζητώ κάν τους μεταγενέστερους) καθώς οι πηγές του για το θέμα είναι αποκλειστικά σπαρτιατικές (το γνωρίζουμε αυτό από καιρό) αλλά απέφευγε συνήθως τις κακοτοπιές. Η σπαρτιατική κοινωνία στην αρχαιότητα μας είναι γνωστή από όσα έγραψαν συγγραφείς από την απέναντι πλευρά που όμως ήταν κατά κανόνα αριστοκράτες και...θαυμαστές της. Έπειτα σε νεώτερους χρόνους η εικόνα της συνδέθηκε με τον τρίτο ελληνικό πολιτισμό του Μεταξά και οι παραμορφώσεις της χειροτέρεψαν. Όσοι μαθητές στη Β΄Λυκείου έχουν/είχαν το μάθημα "Κοινωνική και πολιτική οργάνωση στην αρχαία Ελλάδα'' έμαθαν κάτι παραπάνω, για μια κοινωνία χτισμένη γύρω από την εκμετάλλευση των ειλώτων και τον φόβο της εξέγερσής τους. Νομίζεις ότι αν κάτσω να κάνω τέτοια ανάλυση θα καταλάβει κανείς τίποτα. Σου λέω όχι: το επιχείρησα επανειλημμένα και απέτυχε: τα στερεότυπα και οι εικόνες νικούν την όποια ανάλυση κατά κράτος.

 

Ένα παράδειγμα: Γιατί μένουν οι τριακόσιοι στις Θερμοπύλες; Όχι βέβαια γιατί δεν ήθελαν να υποχωρήσουν (ήταν επαγγελματίες, όχι καμικάζι) ούτε γιατί η Σπάρτη διέθετε άσκοπα πολύτιμους ανθρώπινους πόρους (τη σωματοφυλακή του βασιλιά και τον ίδιο!) Ήθελαν σαφώς να στείλουν ένα μήνυμα στον Ξέρξη : μην περάσεις τον Ισθμό. Όσο πιο μεγάλη θυσία κάνεις τόσο πιο ηχηρό το μήνυμα Και ο Ξέρξης κατάλαβε. Γι'αυτό και σύρθηκε σε μια ανόητη ναυμαχία στη Σαλαμίνα αντί να αποβιβάσει (παρακάμπτοντας την Εύβοια) μετά το Αρτεμίσιο τα στρατεύματά του στην Πελοπόννησο. Ούτε την επόμενη χρονιά εισέβαλε ο Μαρδόνιος στην Πελοπόννησο. Για τέτοιο μήνυμα μιλάμε. Τώρα κατάλαβες τι σημαίνει " τοις κείνων ρήμασι πειθόμενοι"

Έχω και άλλα να πω μα για την ώρα...

 

Υ.Γ Αυτό για τη Θεοδώρα από τα Ανέκδοτα του Προκόπιου - συκοφαντία καθαρή βέβαια- το έχω πει κάποτε (σε Λύκειο βέβαια). Είχε μεγάλο σουξέ, όπως και τα υπόλοιπα ( ότι ήταν αυτή και ο Ιουστινιανός δαίμονες, ότι αυτός γυρνούσε τα βράδυα με κομμένο το κεφάλι του και άλλα παλαβά)

Επεξεργασία από alagt17
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  149
  • Content Count:  1759
  • Reputation:   2294
  • Achievement Points:  1759
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6388 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Η αλήθεια είναι ότι από το σχολείο και μετά - κακώς - δεν ασχολήθηκα πολύ με την ιστορία παρόλο που θα το ήθελα πολύ. Δυστυχώς ο alagt17 έχει δίκιο σε ένα πράγμα: Οι εικόνες είναι αυτές που μένουν στο μυαλό κάποιου και όχι τα επιχειρήματα.

 

Χαίρομαι πολύ που γίνεται αυτή η συζήτηση εδώ πέρα γιατί ακριβώς αυτός είναι ο σκοπός του forum μας: Να μιλάμε και να ανταλλάζουμε απόψεις για θέματα γύρω από κόμικ. Και επειδή αυτό θα είναι ένα θέμα που θα απασχολήσει πολλούς τις επερχόμενες ημέρες, καλά κάνουμε και ξεκινάμε από τώρα.

 

Γύρω από τις ανακρίβιες τις ταινίας δεν μπορώ να πάρω θέση - παρόλο που εκ των προτέρων είμαι σίγουρος ότι θα είναι πολλές. Εδώ όμως είναι που γεννιέται ένα δίλημμα: Πως την κρίνεις την ταινία; Αν είναι ένα visual masterpiece (αυτή την εντύπωση μου έχει δώσει so far) και καλή σαν ταινία αλλά εντελώς ανακριβής τη θεωρούμε χειρότερη απ' το να είναι αρκετά πιστή στην ιστορία αλλά πολύ βαρετή/συνηθισμένη σαν ταινία; Που μπαίνει αυτή η διαχωριστική γραμμή; Πιστεύω από τη στιγμή που δεν έχει κάποια πολύ τραγική ανακρίβεια μπορούμε να συγχωρήσουμε κάποια πράγματα - εξάλλου ποια κινηματογραφική μεταφορά από άλλη πηγή δεν κάνει αλλαγές στο πρωτότυπο; Απ' την άλλη πρέπει να είμαστε πολύ πρεσεκτικοί στο τι μένει σε αυτούς που δεν έχουν ιδέα. Αν αύριο μεθαύριο ρωτήσουμε κάποιο αμερικανάκι για τους Έλληνες αυτό θα έχει στο νου του τους 300 και θα θεωρεί όλους μας αιμοδιψείς και πολεμοχαρείς (που στο τέλος μπορεί και να απορήσει - μα αυτοί δεν ήταν πολιτισμένοι, δε δώσαν τη δημοκρατία κλπ...)

 

Πάντως τα σχόλια του alagt17 μου φέραν μια ιδέα στο νου. Αν έχεις τη δυνατότητα φίλε μου, θες να γράψεις ένα αρθράκι σχετικά με τις ανακρίβειες της ταινίας και το τι πραγματικά συνέβη ώστε να το έχουμε σαν reference όλοι εμείς που θέλουμε να γνωρίζουμε την αληθινή ιστορία; Δεν είναι ανάγκη να μπει σε αυτό το thread, θα μπορούμε να το έχουμε ανεξάρτητα κάπου ώστε όποιος θέλει να μπορεί να ανατρέχει εύκολα σε αυτό. Αν όντως ενδιαφέρεσαι τότε στείλε μου ένα pm και το κανονίζουμε.

 

Για την ώρα πείτε και οι υπόλοιποι την άποψη σας σχετικά με το θέμα. Αν μη τι άλλο να έχουμε κάτι να λέμε μέχρι να δούμε την ταινία :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1251
  • Group:  Members
  • Topic Count:  4
  • Content Count:  21
  • Reputation:   93
  • Achievement Points:  21
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6260 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  44

Καλό θέμα προς συζήτηση φτάνει να μην φανατιστούμε...:)

Εμένα περισσότερο απ'όλα με μπέρδεψε το κείμενο του ΒΗΜΑτος και όχι οι απόψεις των συνοδοιπόρων ενταύθα...Καταρχήν ο κος Ζουμπουλάκης (αυτός δεν γράφει το κείμενο μην απευθύνομαι σε λάθος πρόσωπο...:)...επιμένει πως είναι οι θερμοπύλες όπως τις φαντάστηκε το Hollywood...θα του πει κάποιος πως δεν είναι έτσι αλλά είναι η ακριβής (ΑΚΡΙΒΕΣΤΑΤΗ) μεταφορά του κόμικ του Frank Miller...θα του πει ακόμα κάποιος πως είναι το προσωπικό στυλ του Miller αυτή η βίαιη απεικόνιση και η υπερβολή και πως γίνεται άμεσα αντιληπτή αν έχεις διαβάσει οποιοδήποτε άλλο κόμικ του κυρίου...Ο κύριος αυτός λοιπόν είναι καλά διαβασμένος και στο κάτω κάτω της γραφής έτσι θέλησε να αποτυπώσει τη μάχη των Θερμοπυλών έχοντας ως πρώτη ύλη αυτά που εκείνος διάβασε και ερμήνευσε (και δεν υπάρχουν πολλά πρωτότυπα κείμενα εκείνης της περιόδου άρα μάλλον από τον ίδιο συγγραφέα έρχονται οι πληροφορίες)...Η τέχνη είναι για να δίνει μια άλλη οπτική...αν σε αυτή την οπτική ο κος Ζουμπουλάκης βλέπει το Hollywood τίποτα δεν εμποδίζει εμένα να βλέπω στις υπερβολικές τραγωδίες του Αισχύλου (κυρίως) μια γελοία Φοσκωλική διάθεση...Προσωπικά είμαι λάτρης του Frank Miller, δεν μου άρεσαν ιδιαίτερα οι 300 στο κόμικ αλλά είναι τουλάχιστον αστείο να υπερασπίζεσαι ιστορικά ένα έργο διανοίας...διαφορετικά πράγματα...υποθέτω αν ήθελε κάτι άλλο θα έκανε ένα ντοκιμαντερ....

Α και ένα περίεργο πράγμα βρε αδερφέ μου...ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ στο εξωτερικό θεωρούν πως ο Σπαρτιατικός λαός ήταν στην αρχαιότητα ένας πολεμικός λαός, ένας σκληρός λαός, ένας λαός που όμοιος του δεν πέρασε από πουθενά...ΜΟΝΟ μια μερίδα Ελλήνων ΕΙΔΙΚΩΝ δεν βλέπει κάτι τέτοιο και είναι έτοιμοι να μας πούνε πως οι Σπαρτιάτές άφησαν πίσω τους και πολιτιστική κληρονομιά....και alagr17 συνήθως αυτοί που κατέχουν (θεωρητικά τουλάχιστον) την ιστορία είναι αυτοί που την κριτικάρουν λες και αυτοί βρίσκονταν εκεί και όλοι οι άλλοι έχουν λάθος (δεν αναφέρομαι σε σένα γιατί απ'οτι φαίνεται και το λόγο ξέρεις να χειρίζεσαι και δεν είσαι υπερβολικός στις απόψεις σου)///

 

Και σημείωση που διάβασα την εποχή που βγήκε στους κινηματογράφους ο Αλέξανδρος του Ο. Στόουν...είχε γίνει τόσος ντόρος και κατάλαβα το γιατί όταν είδα πως για την πραγματική (ας πούμε ιστορία του Αλέξανδρου)γράφτηκαν 100 σελίδες από έναν τύπο που έζησε 300 χρόνια μετά (ο mr Αρριανός) και από τότε έχουν γραφθεί...κρατηθείτε 3,5 δις σελίδες...άντε πες μου τι είναι ιστορία...:)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  5
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  277
  • Content Count:  5903
  • Reputation:   28715
  • Achievement Points:  5903
  • Days Won:  22
  • With Us For:  6416 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  7

Σίγουρα κάθε "ιστορική" ταινία που βγαίνει από το Χόλιγουντ και αφορά το Ελληνικό παρελθόν, θα περνάει κόσκινο από τους εδώ "αρμόδιους" για την ακρίβεια που παρουσιάζει τα τότε γεγονότα αλλά και τον τρόπο παρουσίασης τους. Σίγουρα δεν περιμένω, από τους Αμερικανούς σκηνοθέτες και παραγωγούς να σεβαστούν την αρχαία ιστορία με την παρουσίαση των γεγονότων όπως ακριβώς μπορεί να έγιναν ή υπάρχουν καταγεγραμμένα. Είναι γνωστοί άλλωστε για την υπερβολή τους. Όσο για την ιστορική ακρίβεια τελικά δεν έχει και τόση σημασία, γιατί ο αμερικάνικος κινηματογράφος έχει δύο εκ' διαμέτρου αντίθετους θεατές: α) αυτοί που βλέπουν την ταινία και μετά το πέρας της τρέχουν στα φαστ φουντ και μέσα σε μία εβδομάδα έχουν ξεχάσει τί ακριβώς πραγματευόταν και β) αυτοί που την βλέπουν και υποκινούνται από αυτή για να μάθουν περισσότερα και εξαιτίας της ανοίγουν και δύο βιβλία παραπάνω (ή μπορεί να τα γνωρίζουν ήδη). Εγώ προσωπικά, δεν περιμένω τους Αμερικανούς παραγωγούς να μου μάθουν την ιστορία - όχι μόνο την ελληνική αλλά οποιαδήποτε χώρας.

 

Για την εν λόγω ταινία ωστόσο, θα πρέπει να την δω και έπειτα να κάνω τις συγκρίσεις μου με το κόμικ και να βγάλω τα δικά μου συμπεράσματα. Γιατί τελικά αυτό που μας απασχολεί είναι εάν η κινηματογραφική μεταφορά των 300 είναι άξια της αναμονής μας και του ενθουσιασμού που αρχικά μας δημιούργησε η ανακοίνωση των γυρισμάτων της. Γιατί δεν είναι οι 300 του Α ή Β ιστορικού τις αρχαιότητας ή κάποιου σύγχρονου επιστήμονα επάνω στο συγκεκριμένο θέμα της ιστορίας, αλλά είναι οι 300 του FRANK MILLER. Άρα η μεταφορά στο κινηματογραφικό πανί, αναδεικνύει τον τρόπο γραφής και απεικόνισης του δημιουργού αυτού, ή κατάφεραν να κάνουν κάτι μακριά και από αυτό που ήταν η αρχική πηγή έμπνευσης τους;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1421
  • Group:  Members
  • Topic Count:  10
  • Content Count:  191
  • Reputation:   193
  • Achievement Points:  191
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6247 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  43

Εγώ προσωπικά δεν θα αντέξω άλλο ένα μάθημα ιστορίας και γλωσσολογίας απο τους "κατέχοντες" την Ελληνικήν Ιστορίαν.Το μόνο που επιθυμώ να είναι μια δουλειά αντάξια :respect: του δημιουργού της :respect: όσω το δυνατόν περισσότερο.Μακάρι να δούμε μια μεταφορά καλύτερη και απο το Sin City το οποίο παρεπιμπτόντως ήταν εξαιρετικό και αδικήθηκε απο την εποχή που βγήκε στους Ελληνικούς κινηματογράφους.(Εδώ βέβαια τα συγχαρητήρια πάνε και στους διανομείς που κάψανε ένα απο τα καλύτερα χαρτιά εκείνης της σαιζόν)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6342 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

Υπάρχει διαφορά μεταξύ της σύγκρισης της ιστορίας και του κόμικ, της ιστορίας και της ταινίας, του κόμικ και της ταινίας, του σχολιασμού της ταινίας αυτόνομα, του σχολιασμού του κόμικ αυτόνομα, του σχολιασμού του κινηματογράφου σε σχέση με την ιστορία γενικότερα κλπ.

 

αυτό δεν αποτελεί απάντηση σε κάποιον ή σε κάτι, απλά μια γενικότερη επισήμανση. :)

 

Ακόμα πάντως στο rottentomatoes δεν έχουν βγάλει κριτικές, που προτιμώ να βλέπω το σύνολο παρά την κριτική του ενός. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι συμφωνώ πάντα. Πάντως αποτελούν πολύ καλή ένδειξη.

 

Για την ώρα έχει 5 reviews, όλα θετικά (για όσους δεν ξέρουν το rottentomatoes, θετικό είναι και το 6/10 και το 9/10. Πρακτικά όμως έχω διαπιστώσει πως πραγματικά καλές ταινίες είναι όσες έχουν 80%+, ανάλογα με το αν με ενδιαφέρει το είδος ένα 70%+ κινεί το ενδιαφέρον, από κει και κάτω θα πρέπει να με δελεάζει κάτι πολύ συγκεκριμένο (ηθοποιός, σκηνοθέτης, ιστορία))

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1499
  • Group:  Members
  • Topic Count:  1
  • Content Count:  37
  • Reputation:   14
  • Achievement Points:  37
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6239 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  50

Η ταινία θα κάνει πάταγο και θα ξετρελάνει ειδικά εμάς που έχουμε διαβάσει και το κομικ γιατί είναι πολύ ρεαλιστικό και δεν δειχνου άλλα όπως κάνανε σε άλλες μεταφορές κομικ στον κινηματογράφο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  90
  • Group:  Members
  • Topic Count:  36
  • Content Count:  211
  • Reputation:   535
  • Achievement Points:  211
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6370 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Πάντως κι εμένα μου φαίνεται ότι θα είναι πολύ ωραία. Όμως ένα πράγμα με έχω ενοχλήσει με όλα αυτά. Ωραία, η ταινία είναι βασισμένη στο κόμικς και δεν αποτελεί απλή αναφορά στην ιστορία. Όμως στο πλευρό του Λεωνίδα πέθαναν και 700 Θεσπιείς. Αυτοί δεν αναφέρονται πουθενά! Αυτοί δεν υπήρξαν? Ακόμα και στο σχολείο δίνεται κυρίως σημασία στο Λεωνίδα και τους 300. Οι υπόλοιποι ψυχή δεν είχαν?

 

Πάντως κι εγώ θα είμαι από αυτούς που θα πάνε να την δουν με την πρώτη ευκαιρία. Αλλά μερικά πράγματα είναι πραγματικά κρίμα που ξεχνιούνται ή παραλείπονται...

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  832
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  197
  • Content Count:  4141
  • Reputation:   15795
  • Achievement Points:  4141
  • Days Won:  12
  • With Us For:  6287 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  42

[...]Όμως στο πλευρό του Λεωνίδα πέθαναν και 700 Θεσπιείς. Αυτοί δεν αναφέρονται πουθενά! Αυτοί δεν υπήρξαν? Ακόμα και στο σχολείο δίνεται κυρίως σημασία στο Λεωνίδα και τους 300. Οι υπόλοιποι ψυχή δεν είχαν?[...]

Απ'ότι φαίνεται όπως ο Λεωνίδας τους είχε στη μπούκα (όλοι οι άλλοι σπίτια σας αλλά οι Θεσπιείς εδώ αλλιώς σας θερίζουμε εμείς) έτσι και η ιστορία δεν τίμησε τελικά την (μη αυθόρμητη) μάχη και, ουσιαστικά, την θυσία τους...

Επεξεργασία από zoo
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  90
  • Group:  Members
  • Topic Count:  36
  • Content Count:  211
  • Reputation:   535
  • Achievement Points:  211
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6370 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  36

Απ'ότι φαίνεται όπως ο Λεωνίδας τους είχε στη μπούκα (όλοι οι άλλοι σπίτια σας αλλά οι Θεσπιείς εδώ αλλιώς σας θερίζουμε εμείς) έτσι και η ιστορία δεν τίμησε τελικά την (μη αυθόρμητη) μάχη και, ουσιαστικά, την θησία τους...

 

Φίλε μου ιστορία τους τίμησε, τουλάχιστον το σχολικό βιβλίο που διάβασα εγώ. Αυτό που λες προκύπτει από κάποια ιστορική πηγή? Ρωτάω απλά γιατί δεν το έχω ξανακούσει. Απ' όσο ξέρω οι Θεσπιείς πολέμησαν με τη θέλησή τους. Το ίδιο αναφέρει και η βικιπαίδια εδώ. Τα πράγματα θα ήταν πολύ διαφορετικά χωρίς αυτούς και λογικό είναι άλλωστε. Άλλο να πολεμάει ο Λεωνίδας με 1000 άτομα και άλλο με 300. Εντάξει, και πάλι ήττα προήλθε αλλά θα ήταν πολύ πιο σφοδρή και ασήμαντη, αν γινόταν κιόλας μόνο με 300 άτομα.

 

:beer:

 

EDIT: Η βικιπαίδεια αναφέρει...

Ο Λεωνίδας αποφάσισε να διώξει όλους τους συμμάχους για να μείνουν μόνο οι Λακεδαιμόνιοι και να πεθάνουν στο πεδίο της μάχης τιμημένα. Από τους συμμάχους έμειναν και 700 Θεσπιείς οπλίτες υπό την ηγεσία του Δημοφίλου του Διαδρόμου για να στηρίξουν τους Σπαρτιάτες, παρά τις αντιρρήσεις του Σπαρτιάτη βασιλιά. Οι σύμμαχοι πήγαν να ειδοποιήσουν τους Αθηναίους για την έκβαση της μάχης ώστε να προετοιμαστούν. Το τελευταίο πρωινό ο Ξέρξης δεν ανέβηκε στον θρόνο του αλλά αποφάσισε να ηγηθεί ο ίδιος της μάχης. Οι Έλληνες λέγεται πως αφού όλα τα όπλα τους είχαν σπάσει πολεμούσαν με νύχια και με δόντια. Ο βασιλιάς Λεωνίδας σκοτώθηκε πάνω στη μάχη και την ώρα που οι Πέρσες προσπαθούσαν να κλέψουν το πτώμα του, μια μικρή ομάδα Σπαρτιατών όρμησε και το πήρε πίσω. Ο Ξέρξης φοβούμενος κι άλλες απώλειες διέταξε τους τοξότες του να σκοτώσουν τους Έλληνες μέχρις ενός.
Επεξεργασία από nikos_k
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  624
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  54
  • Content Count:  1159
  • Reputation:   724
  • Achievement Points:  1159
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6301 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  52

Ο λόγος που αναφέρονται κυρίως οι 300 είναι ότι ήσαν στρατιώτες της βασιλικής Σπαρτιατικής φρουράς με απαράμιλλη γενναιότητα και πεποιθήσεις του ή κερδίζεις την μάχη ή πεθαίνεις σ' αυτήν. Όσο για τους Θεσπιείς υπάρχουν ακόμα αντιρρήσεις ως προς το αν παρέμειναν εκουσίως ή αναγκάστηκαν.

 

Ο Λεωνίδας, αν και αρχηγός του Ελληνικού αμυντικού συνασπισμού, δεν μπορούσε να επιβάλει την άποψή του σε όλες τις Ελληνικές πόλεις, και με δεδομένο το γεγονός ότι το ηθικό τους ήταν ήδη καταρρακωμένο, τους επέτρεψε να φύγουν. Έτσι στα στενά των Θερμοπυλών παρέμεινε η βασιλική σπαρτιατική φρουρά των Τριακοσίων, για τους οποίους βέβαια δεν τίθετο θέμα αποχώρησης από την μάχη, αφού τα Σπαρτιατικά ιδεώδη, η αγάπη προς την πατρίδα, αλλά και η γενναιότητα με την οποία αντιμετώπιζαν τον θάνατο, δεν επέτρεπαν τέτοιου είδους σκέψεις. Μαζί τους έμειναν να πολεμήσουν και οι Θεσπιείς με δύναμη 700 ανδρών με αρχηγό τον Δημόφιλο του Διαδρόμου καθώς και οι Θηβαίοι, για τους οποίους ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Λεωνίδας τους κράτησε παρά την θέλησή τους, αντιμετωπίζοντας τους ως ομήρους (Ηροδότου Ιστορία, Βιβλίο Ζ, 222). Για το γεγονός βέβαια της παραμονής με την βία των Θηβαίων στο πεδίο της μάχης, ο Πλούταρχος έχει διαφορετική άποψη, μιας και θεωρούσε αυτή την κίνηση αρκετά παρακινδυνευμένη από την πλευρά του Λεωνίδα, αφού αν τους κρατούσε με την βία ουσιαστικά θα επέτρεπε την παρουσία μιας «φιλοεχθρικής» δύναμης στα σπλάχνα του ελληνικού στρατοπέδου, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να πάρει το μέρος των Περσών κατά την διάρκεια της μάχης, χτυπώντας από έσω τις υπόλοιπες ελληνικές δυνάμεις. Σύμφωνα πάντα με τον Ηρόδοτο, οι δυνάμεις των Ελληνικών πόλεων δεν έφυγαν αυτοβούλως αλλά κατόπιν διαταγής του Λεωνίδα, και έτσι δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι εγκατέλειψαν το πεδίο της μάχης ως λιποτάκτες. Ο ίδιος ιστορικός αναφέρει επίσης ότι η παραμονή του Λεωνίδα στο πεδίο της μάχης, βασιζόταν περισσότερο στην αγάπη του προς την Πατρίδα του, για την οποία οι χρησμοί είχαν προβλέψει ολοκληρωτική καταστροφή της πόλης, ή απώλεια του Βασιλιά της από το γένος του Ηρακλή. Ειδικότερα ο χρησμός του μαντείου των Δελφών όπως τον παραθέτει ο Ηρόδοτος έχει ως εξής:

 

«Ακούστε τη μοίρα σας, κάτοικοι της πλατιάς έκτασης της Σπάρτης,

είτε η ένδοξη, τιμημένη πόλη σας θα λεηλατηθεί από τους γιους του Περσέα η, αν δεν γίνει αυτό,

ολόκληρη η γη του Λακεδαίμονα θα θρηνήσει

το θάνατο ενός βασιλιά του οίκου του Ηρακλή.

Η δύναμη των λιονταριών η των ταύρων δεν θα τον συγκρατήσει, αν έρθει εναντίον του,

γιατί έχει τη δύναμη του Δια.

Και λέγω ότι δεν θα σταματήσει,

ώσπου να καταστρέψει το ένα απ τα δυο.»

(Ηροδότου Ιστορία, Βιβλίο Ζ, 220)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6342 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

αυτό το "για τους οποίους" αναφέρεται αποκλειστικά στους Θηβαίους. Ρίξε μια ματιά εδώ. "Of these the Thebans stayed against their will and not because they desired it, for Leonidas kept them, counting them as hostages; but the Thespians very willingly, for they said that they would not depart and leave Leonidas and those with him, but they stayed behind and died with them."

 

Άσε δε που σαν γείτονες (άρα και παραδοσιακοί αντίπαλοι) των Θηβαίων, έχει μια λογική το να ισχύει για αυτούς το ακριβώς αντίθετο σε οτιδήποτε :) (αθάνατη Ελλαδάρα!!! ;) )

 

Για παραπάνω ανάλυση τώρα του Ηρόδοτου , θα πρέπει να περιμένουμε τον πατέρα Felipe! ;)

 

:beer:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  624
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  54
  • Content Count:  1159
  • Reputation:   724
  • Achievement Points:  1159
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6301 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  52

ΟΚ δεκτό! Όπως και να έχει έχω δύο πράγματα να πω:

 

1) Τόσο οι Θηβαίοι, όσο και οι Πλαταιείς προασπιζόντουσαν τον κίνδυνο εισβολής στα μέρη τους! Ο Λεωνίδας και οι 300 ήσαν χιλιόμετρα μακρυά από την πατρίδα τους και πέθαναν ουσιαστικά προασπιζόμενοι αυτά που δεν μπορούσαν οι υπόλοιποι των Ελλήνων να υπερασπιστούν.

 

2) Ρε αθεόφοβε germanicus :lol: Με παραπέμπεις σε διπλό κείμενο και μου αναφέρεις το αγγλικό όταν το άλλο είναι Ελληνικό; :lol: Σοβαρά τώρα κοίτα πόσο πιο περιγραφικό είναι το πρωτότυπο:

 

"τούτων δὲ Θηβαῖοι μὲν ἀέκοντες ἔμενον καὶ οὐ βουλόμενοι· κατεῖχε γὰρ σφέας Λεωνίδης ἐν ὁμήρων λόγῳ ποιεύμενος· Θεσπιέες δὲ ἑκόντες μάλιστα, οἳ οὐκ ἔφασαν ἀπολιπόντες Λεωνίδην καὶ τοὺς μετ᾽ αὐτοῦ ἀπαλλάξεσθαι, ἀλλὰ καταμείναντες συναπέθανον."

 

σε αντίθεση με την αγγλικούρα!

Επεξεργασία από NetGhost
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6342 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

Я не говорю на греческом языке :lol:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  624
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  54
  • Content Count:  1159
  • Reputation:   724
  • Achievement Points:  1159
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6301 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  52

Και κάτι ακόμα: Την όλη συζήτηση έχω την αίσθηση πως την έχει ανοίξει αιώνες τώρα ο ίδιος ο Ηρόδοτος ο οποίος γράφει χαρακτηριστικά στην Πολύμνια "ταῦτά τε δὴ ἐπιλεγόμενον Λεωνίδην, καὶ βουλόμενον κλέος καταθέσθαι μούνων Σπαρτιητέων, ἀποπέμψαι τοὺς συμμάχους μᾶλλον ἢ γνώμῃ διενειχθέντας οὕτω ἀκόσμως οἴχεσθαι τοὺς οἰχομένους."

 

μετάφραση (Γαβριήλ Συντομόρου και όχι το αγγλικό φίλε germanicus ;) )

 

"Αυτά τα λόγια έχοντας λοιπόν στο μυαλό του ο Λεωνίδας και επιδιώκοντας να αποκτήσουν δόξα μόνο οι Σπαρτιάτες, έχω τη γνώμη ότι μάλλον έδιωξε τους συμμάχους, παρά ότι όσοι αποχώρησαν έφυγαν με τόσο χονδροειδή τρόπο, επειδή διαφωνούσαν μαζί του."

 

Σίγουρα λοιπόν φαίνεται μεν ο ηγεμονικός ρόλος της Σπάρτης, είναι λάθος όμως η διαπίστωση του Ηροδότου πως ο Λεωνίδας επεδίωξε δόξα μόνο για τους Σπαρτιάτες. ’λλωστε τόσο οι χρησμοί όσο και οι οιωνοί μαρτυρούσαν πως δεν θα ζούσε κανείς τους μετά από εκείνη τη μάχη και σίγουρα δεν νομίζω να είναι κανείς τόσο αφελής που να πιστεύει πως στόχευε στην μετά θάνατον αναγνώριση!

 

Χαρακτηριστικό τέλος του ότι οι Σπαρτιάτες ήταν αποφασισμένοι είτε να κερδίσουν τη μάχη είτε να μην επιστρέψουν είναι η φράση που γράφτηκε στο μνημείο τους

ὦ ξεῖν᾽, ἀγγέλλειν Λακεδαιμονίοις ὅτι τῇδε

Κείμεθα τοῖς κείνων ῥήμασι πειθόμενοι.

 

Τα "κείνων ρήματα" ήταν η περιβόητη φράση "ή ταν ή επί τας" όταν έπαιρναν από την ίδια τους τη μητέρα, την ασπίδα τους!

Επεξεργασία από NetGhost
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.