Jump to content

Το Ελληνικό κόμικ [ χώρος κουβεντούλας ]


Recommended Posts

Δεν ήταν άτρωτοι ήρωες, εξωγήινοι ήταν.

 

attachicon.gifAncientAliensLogo.jpg

 

:P:D

O Διγενής Ακρίτας ήταν reptillian; :wow:

 

Ε, μα, διγενής, σου λέει μετά.

Edited by Tightwad
  • Like 9
Link to post
Share on other sites
  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

χαίρομαι που θα συμμετάσχεις σε αυτή την συζήτηση gaidjin, θα φανείς απαραίτητος (μακάρι να μπει και κανας επαγγελματίας κομίστας).       τα πρακτορεια και ο τρόπος διανομής, φίλε gaidjin, δεν έχ

συγγνώμη αν σας κουράζω, αισθάνομαι όμως πως δεν γίνομαι κατανοητός οπότε θα επιμείνω λίγο ακόμα!         Κατανοώ τους λόγους που διαφωνείτε με τα "περίπτερα". Αλλά δεν καταλαβαίνω αν συμφωνείτ

Ωραία η συζήτηση που καλά κρατάει εδώ και 6 σελίδες, έχουν θιγεί πάρα πολλά και διαφορετικά θέματα και είπα να γράψω το κάτιτίς μου. Δεν πολυκαταλαβαίνω για ποιο λόγο απασχολεί κάποιους το ζήτημα αν

Posted Images

1) Σχετικά με το 130μύρια. Και ΄γω από Wiki αντέγραψα, απλά όταν είμαι στη δουλειά, η γκαβομάρα πάει σύννεφο. :P

2) Και οι Ιάπωνες έχουν υπερήρωες!!! Βέβαια, με ένα προσωπικό τους στυλ, και έχουν ανθίσει περισσότερο στη τηλεόραση και το κινηματογράφο, δημιουργώντας έτσι ένα νέο υπερ-ηρωικό είδος. Και το όνομα αυτού: Tokusatsu.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

1) Σχετικά με το 130μύρια. Και ΄γω από Wiki αντέγραψα, απλά όταν είμαι στη δουλειά, η γκαβομάρα πάει σύννεφο. :P

2) Και οι Ιάπωνες έχουν υπερήρωες!!! Βέβαια, με ένα προσωπικό τους στυλ, και έχουν ανθίσει περισσότερο στη τηλεόραση και το κινηματογράφο, δημιουργώντας έτσι ένα νέο υπερ-ηρωικό είδος. Και το όνομα αυτού: Tokusatsu.

 

Νομίζω ότι κάπου εδώ πρέπει να γραφτεί μια πραγματεία για το ότι οι μόνες χώρες των οποίων τα κόμικς αναμετρήθηκαν με το Νιτσεϊκό κόνσεπτ του Υπεράνθρωπου, ήταν on the giving and receiving end of the Atomic Bomb.

  • Like 13
Link to post
Share on other sites

1) Σχετικά με το 130μύρια. Και ΄γω από Wiki αντέγραψα, απλά όταν είμαι στη δουλειά, η γκαβομάρα πάει σύννεφο. :P

2) Και οι Ιάπωνες έχουν υπερήρωες!!! Βέβαια, με ένα προσωπικό τους στυλ, και έχουν ανθίσει περισσότερο στη τηλεόραση και το κινηματογράφο, δημιουργώντας έτσι ένα νέο υπερ-ηρωικό είδος. Και το όνομα αυτού: Tokusatsu.

Tokusatsu has origins in early Japanese theater, specifically kabuki (with its action- and fight-scenes) and bunraku which utilized some of the earliest forms of special effects, specifically puppetry. Modern tokusatsu, however, did not begin to take shape until the early 1950s, with the conceptual and creative birth of Godzilla, one of the most famous monsters (kaiju) of all time.

H Wikipedia λέει ότι είναι φίλμ με special εφφέ. Edited by Tightwad
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

H Wikipedia λέει ότι είναι φίλμ με special εφφέ.

Και ναι και όχι. Να απαντήσω εκτενώς εδώ ή να ανοίξω ένα αναλυτικό threadάκι για τα tokusatsu για να μη ξεφεύγουμε από το θέμα;

 

Και για να επανέλθουμε στο θέμα, θεωρώ ότι το ελληνικό κόμικ για να ανθίσει και να προσελκύσει και νέο κοινό, πρέπει να πειραματιστεί λιγάκι με τα είδη του. Όχι να ακολουθούμε συνέχεια τη πεπατημένη...

  • Like 2
Link to post
Share on other sites

 

 

Και για να επανέλθουμε στο θέμα, θεωρώ ότι το ελληνικό κόμικ για να ανθίσει και να προσελκύσει και νέο κοινό, πρέπει να πειραματιστεί λιγάκι με τα είδη του. Όχι να ακολουθούμε συνέχεια τη πεπατημένη...

 Eπειδή ακούω συνέχει το κλισε΄δίπολο "ή πολιτικοσατιρικά ή ψυχομιζεροτέτοια" θα ήθελα κάποιος να μου πεί κανα δύο παραδείγματα του τι εννοεί "ψυχομιζεροτέτοια", και πότε είδε τελευταία φορά ικανές ποσότητες του ενός ή του άλλου είδους στην πρόσφατη παραγωγή.

 Κι επειδή το δυνατό σημείο του site είναι η ενδελεχής καταγραφή, κάποιος γενναίος να αναλάβει το βαρύ καθήκον να κάνει ενα pie chart με την παραγωγή των τελευταίων π.χ. 5 χρόνων ανα είδος.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Ωραία η συζήτηση που καλά κρατάει εδώ και 6 σελίδες, έχουν θιγεί πάρα πολλά και διαφορετικά θέματα και είπα να γράψω το κάτιτίς μου.

Δεν πολυκαταλαβαίνω για ποιο λόγο απασχολεί κάποιους το ζήτημα αν είναι ή δεν είναι τα ελληνικά κόμικς στα περίπτερα.

Χάθηκαν τα εξειδικευμένα καταστήματα; (υπάρχουν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις, δυστυχώς ή ευτυχώς γύρω στα 6,5 εκατομμύρια από το 10 πάνω-κάτω που είμαστε όλοι οι Έλληνες, ζουν στις δύο μεγαλουπόλεις, οπότε αν κάποιος ζει στην Καβίλη του Έβρου δύσκολα θα έχει πρόσβαση σ' αυτά, αλλά και στα περίπτερα να ήταν τα κόμικς, νομίζω πως ο περιπτεράς της Καβίλης δεν θα ζητούσε από τον εφημεριδοπώλη του να τον προμηθεύσει).

Τα κόμικς έχουν παρουσίαση σε όλα τα βιβλιοπωλεία (κάτι που επίσης παλαιότερα δεν ήταν καθόλου δεδομένο), από τα πιο μεγάλα μέχρι τα συνοικιακά!

Μόνο η περιοχή της Αττικής μέχρι πριν λίγα χρόνια είχε 4.500 (!!!) περίπτερα, βάλτε και λογαριάστε πόσα ήταν σε όλη την επικράτεια. Άρα αν ένας εκδότης, αφού είχε περάσει τις σκοπέλους των εφημεριδοπωλών που μπορούσανί να τον χαντακώσουν, να τον θάψουν κτλ., κτλ., θα έπρεπε να κάνει ένα τιράζ μεγαλύτερο από 6.000 για να πάει σε ένα μεγάλο αριθμό περιπτέρων.

Ε, είναι λίγο μεγάλο, δεν βρίσκετε;

Με τις εκδόσεις και τις πωλήσεις όχι μόνο των κόμικς, ισχύει το εξής: όσο μεγαλύτερο είναι το τιράζ, έχεις σαφώς μεγαλύτερη παρουσία στους πάγκους και στις προθήκες, οπότε αυξάνονται οι πιθανότητες να πουλήσεις περισσότερο, αλλά αυτομάτως αυξάνονται πάρα πολύ και τα έξοδα (εκτύπωση, βιβλιοδεσία, διανομή κτλ.). Τον Αρκά τον βρίσκει κανείς παντού, φυσικά και είναι καταπληκτικός και μοναδικός και υπερπαραγωγικός εδω και πάνω από 25 χρόνια, αλλά τα βιβλία του τα βλέπεις σε όλα τα αεροδρόμια, τους σιδηροδρομικούς σταθμούς, τα κτελ, τα περίπτερα και τα βιβλιοπωλεία. Δεν ξέρω αν το "Κρακ", για παράδειγμα, είχε τόσο έντονη παρουσία τι θα έκανε από πωλήσεις.

Όσο για την άνθηση των ελληνικών κόμικς, νομίζω πως βρίσκονται στην καλύτερη τους περίοδο. Υπάρχουν πολλοί εκδότες, ή έστω αρκετοί οι οποίοι είναι δραστήριοι (φυσικά άλλοι έχουν μεγαλύτερη και σταθερότερη παρουσία, άλλοι χάθηκαν, άλλοι επιμένουν, εμφανίζονται καινούργιοι βλ. Polaris που έβγαλε το κόμικς "Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς" σε άψογη έκδοση!), υπάρχουν πλέον πάρα πολλοί καλοί δημιουργοί που είναι πολύ παραγωγικοί και κάποιοι συνεργάζονται με το εξωτερικό, εννοείται πως η δουλειά κάποιων δεν μας αρέσει, δεν μας λέει τίποτα το σενάριο, το σχέδιο είναι μέτριο, αλλά το ίδιο δεν ισχύει φαντάζεστε στη Γαλλία που βγαίνουν 4.500 τίτλοι το χρόνο, όλα αρέσουν σε όλους; Όχι φυσικά, λογικό δεν είναι. Και εδώ έχουμε κλάψει τα λεφτά μας για μερικά κόμικς που αγοράσαμε, αλλά το ίδιο ισχύει και για πολλά ξένα.

Όσο για το κόλλημα με τα υπερηρωικά, όσοι τα διαβάζετε μετά μανίας, άποψή μου, καλώς ή κακώς, είναι πως εσάς καλό θα σας έκανε να ψάξετε να εμπλουτίσετε λίγο περισσότερο τα αναγνώσματά σας, παρά να προσπαθήσετε να πείσετε τους δημιουργούς να ταιριάξουν στα γούστα σας.

Άλλωστε οι υπερήρωες δεν είναι η "πεπατημένη";

Γιατί τι άλλο πέρα από το "μπάτμαν αυτή η αδελφή", δηλαδή μια σάτυρα των υπερηρώων, θα μπορούσε να κάνει ένας Έλληνας;

Αφού τα διαβάζετε από τους πρωτομάστορες της αντίπερα όχθης, γιατί θέλετε να γίνουμε και 'μεις τα τσιράκια τους;

Edited by pomakos
  • Like 23
Link to post
Share on other sites

Επέτρεψέ με Τρύφωνα να σου κάνω φιγούρα :angel:

 

Οι αλήθειες του Πλάτωνα, στο βαθμό και στο στυλ της εποχής του, είναι τόσο γεμάτες που θεωρώ τα βιβλία του 20 φορές καλύτερα και χρησιμότερα από τα Χριστιανικά βιβλία. Για την Ιστορία, τη μνήμη, την πολιτική, τα μιλιταριστικά καθεστότα, την αγάπη. Ακόμη και η ζωή του ήταν γεμάτη απο δυνατά γεγονότα.

 

Επίτρεψέ μου καλέ μου Θοδωρή, μαζί με τις ευχές μου για τον Νέο Χρόνο, να δηλώσω (αν και off-topic) ότι προσυπογράφω 100% όλα όσα λες για τον Πλάτωνα, Απλώς, από δική μου έλλειψη εξοικείωσης, αδυναμία, ολιγωρία, όπως θέλεις πές το, δεν κατάφερα να προσεγγίσω την φιλοσοφία γενικά και θεωρώ, ως προς αυτόν τον τομέα, ελλιπή την παιδεία μου, από αποκλειστικά δική μου υπαιτιότητα.

 

΄Οσο για τα χριστιανικά βιβλία και τη θρησκεία γενικότερα, προσωπικά με αφήνουν παγερά αδιάφορο. 

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

 Eπειδή ακούω συνέχει το κλισε΄δίπολο "ή πολιτικοσατιρικά ή ψυχομιζεροτέτοια" θα ήθελα κάποιος να μου πεί κανα δύο παραδείγματα του τι εννοεί "ψυχομιζεροτέτοια", και πότε είδε τελευταία φορά ικανές ποσότητες του ενός ή του άλλου είδους στην πρόσφατη παραγωγή.

 Κι επειδή το δυνατό σημείο του site είναι η ενδελεχής καταγραφή, κάποιος γενναίος να αναλάβει το βαρύ καθήκον να κάνει ενα pie chart με την παραγωγή των τελευταίων π.χ. 5 χρόνων ανα είδος.

 

Ξεκίνησα να το κάνω, αλλά στην 4η σελίδα τίτλων από την παρούσα δεκαετία, πέταξα την ασπίδα και το έπαιξα Αρχίλοχος :D

 

Όντως όμως η παθογένεια του παρελθόντος με την έμφαση σε "κουλτούρα" σιγά σιγά πεθαίνει παρέα με άλλα πραγματάκια. Ευτυχώς οι δηθενάδες του παρελθόντος που κουμάνταραν το τι θα δημοσιεύεται, αποσύρονται ένας ένας (παρεκτροπή :) έκανα χάζι τις τελευταίες εβδομάδες τα διάφορα βιντεάκια από τα παιδιά που παίζουν στα Schoolwave, πολλά εκ των οποίων έχουνε βγει από τα διάφορα μουσικά λύκεια. Ξέροντας μερικά από αυτά, γνωρίζω τις γνώσεις τους και τις δεξιότητές τους σε διάφορα είδη (από Βυζαντινή μουσική γιατί ήταν στο curiculum μέχρι ρεμπέτικα (γιατί μπορεί να βγει ένα χαρτζιλίκι σε ένα κουτούκι)) και βλέπω (και χαίρομαι) για το πως τους αφήνουν να καλλιεργήσουν αυτό που θέλουν. Και τι θέλουν? Σύγχρονη μουσική φυσικά. ροκ, ποπ, πανκ, μεταλ, ρέγγε και πάει λέγοντας. Και παίζουν υπέροχα. Έβλεπα λοιπόν σε ένα βίντεο του Schoolwave να σκάει μύτη ένας από τους ενήλικες υπεύθυνους της διοργάνωσης. Κάπου στα 45 και το έβλεπες. Ο άνθρωπος είχε μεγαλώσει με Beatles, Rolling Stones κ.ο.κ. και όχι με αηδίες της υφής "αχ τι ωραίος ο Μπετόβεν. αχ τι ωραία η Jazz. αχ αυτά τα βαλς του Στράουςς. αχ μα τι φωνή αυτή η Κάλλας" και καθωσπρεπισμούς. Μπορεί να του άρεσε και η κλασσική, αλλά δεν περιοριζόταν σε αυτή. Και έχοντας αλλάξει τα κόζα στους "υπεύθυνους", βλέπεις ένα κάρο πιτσιρίκια να παίζουν απίστευτα πράγματα (http://www.youtube.com/watch?v=uXSrMhtXu-Q πλήρης απουσία προφοράς και δώστε βάση και στα πνευστά!)). Ε, κάπως έτσι όντως πλέον βγαίνει μεγάλη ποικιλία. Ειδικά σε αυτά που εκδίδουν επιτηδευματίες. Διότι στα φανζίν υπάρχει ακόμα αυτή η ένταση από κάποιους του να βγάλουν τα σώψυχά τους, να πούνε τη μεγάλη αλήθεια καθώς και οι ψιλοαναμενόμενες εφηβικές μαυρίλες :)

 

Να υπενθυμίσω εδώ και τα λόγια του Paszkiewicz όταν αναφέρθηκε στα κόμικ που είδε το 2012:

 

"In Athens it was the opposite. I was stunned at the level of skill. Skill is much different than talent. Scores of people are born with talent. Scores of people entered the industry when I did who were far more talented than I was ...SKILL comes from learning, and improving, and mastering your craft. Skill comes with time, dedication and practice. "

 

και κυρίως το κάτωθι:

"The Greeks however range from all styles, methods and techniques. Rather than go on I will just post pics of books that my secret shopped culled for me."

όπου μετά πετάει διάφορα εξώφυλλα και δουλειές από ελληνικά κόμικ και καταλήγει:

"That's just a sample...I would put up more but my scanner is tired and so am I. Notice anything similar about all these pages?...me neither and that's what worries me, they aren't chasing trends over there, and people who don't chase trends usually end up setting them. "

 

τεράστια κομπλιμέντα νομίζω :)

 

:cheers5:

  • Like 16
Link to post
Share on other sites

Είναι λογικό να βγαίνουν τόσα νέα αξιόλογα ταλέντα στον χώρο της μουσικής επειδή, σε αντίθεση με τα κόμικς, ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ υπάρχει στην Ελλάδα.

Edited by geokon712
  • Like 9
Link to post
Share on other sites

Καλησπερα,

Αφου πηρε το θαρρος ο φιλος θανασης να γραψει αποψη ειπα να βγω λιγο απο το καβουκι μου κι εγω...

Σχετικα με τα πρακτικα του θεματος θα συμφωνησω με τον πομακο.

 

Οσον αφορα τις ιστοριες και τα θεματα που επιλεγουν οι καλλιτεχνες νομιζω δεν πρεπει να υπαρχει ιδιαιτερη παρεμβαση απο κανενα αλλο περα απο τον καλλιτεχνη τον κοσμο των ιδεων του και τα χαρτια του.

 

Ο καλλιτεχνης δεν ειναι τζουκ μποξ. Δηνιουργει περαν αγορας. Εχει τους δικους του προσωπικους δαιμονες να ασχολειθει.

 

Το μονο καθηκον και υποχρεωση ειναι απεναντι στις ιδεες και σε ολον αυτο το μαγικο κοσμο της εμπνευσης.

 

Και οσοι πιστεψουν σε αυτο καλοδεχουμενοι.

 

Παιδεια δυστυχως ισουτε με φορμες. Η αλλιως καλουπια πιο λαικα. Εαν θελετε τυποποιημενα προιοντα υπαρχουν αφθονα.

Το κατα ποσο οι ελληνες δημιουργοι γινοντε η οχι απο δεκτοι απο το ελληνικο αναγνωστικο κοινο νομιζω ειναι καθαρα ζητημα ελευθεριας του ποσοι θα δεχτουν ενα διαφορετικο υφος εκφρασης .

 

Φοβαμαι πως το αισθητικο κριτιριο πλεον εχει αλλειωθει σε τοσο μεγαλο βαθμο που ειναι πολυ δυσκολο να ξεχωρισει το διαφορετικο.

 

Επισης φοβαμαι οτι οσο οι περισσοτεροι πιστευουν πως ¨επιτυχια¨ ειναι μονο τα εμπορικα κριτηρια πεφτουν καπως εξω.

 

Ενιγουει πολλες σκεψεις πανω στο θεμα αυτα τα λιγα για τωρα....

Θενκς...

  • Like 17
Link to post
Share on other sites

Το μονο καθηκον και υποχρεωση ειναι απεναντι στις ιδεες και σε ολον αυτο το μαγικο κοσμο της εμπνευσης.

Kατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο καθήκον είναι να φέρεις χρήματα στον εκδότη που σου εμπιστεύεται τα λεφτά του.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Kατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο καθήκον είναι να φέρεις χρήματα στον εκδότη που σου εμπιστεύεται τα λεφτά του.

Χωρίς καθόλου διάθεση αντιπαράθεσης ή κακίας από μερους μου  θεωρώ την άποψή σου τραγική και βασική αιτία κατάπτωσης της Τεχνης (σε οποιαδήποτε μορφή) στη σημερινή εποχή............

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Kατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο καθήκον είναι να φέρεις χρήματα στον εκδότη που σου εμπιστεύεται τα λεφτά του.

Εντάξει ,σεβαστή άποψη άλλα πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό το καθήκον? Η τέχνη δεν είναι κάτι που βγαίνει με μοτίβο στρατιωτικής πειθαρχίας,νομίζω ότι όλοι θέλουν να κερδίσουν χρήματα άλλα είναι ρίσκο και ο καθένας αν δεν ακούσει το ένστικτο του και να δημιουργήσει σύμφωνα με το γούστο του  τι άλλο μπορεί να κάνει για να εξασφαλίσει τα χρήματα που θα αποφέρει στον εκδότη του? :)  Υπάρχει δηλαδή κάποιος αλγόριθμος σίγουρης  επιτυχίας? :Suspicious:

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

Δεν συμφωνώ ούτε εγώ. Τι καθήκον έχω προς τον εργοδότη μου; Να κάνω την δουλειά για την οποία με προσέλαβε, και στο προκειμένο παράδειγμα είναι να δημιουργηθεί μια ιστορία ενός συγκεκριμένου θέματος, συγκεκριμένων απαιτήσεων (αριθμού σελίδων, κτλ). Γιατί να θυσιαστώ ή να κάνω κάτι περισσότερο για τον εργοδότη μου (το κάτι περισσότερο με την έννοια του να απoλέσω κάθε καλλιτεχνική άποψη και να κάνω αυτό που θα του αποδώσει τα περισσότερα λεφτά; ). Εφόσον δεν του αρέσει  η απόδοση μου, βρίσκει άλλο εργαζόμενο (και δυστυχώς πολύ πιθανό να το κάνει, οπότε και η αγορά τείνει να επιτάσσει αυτό που θα πω παρακάτω).

 

Το να κυνηγάς τι θα αρέσει περισσότερο στην αγορά, ανάλογα με τα trends κτλ, είναι μονόδρομος στην:

α) Ομοιογένεια της αγοράς, πρόδρομος στον υπερκορεσμό κάθε μέσου.

β) Απώλεια δημιουργικής ελευθερίας, με αποτέλεσμα την ουσιαστική αυτο-λογοκρισία. 

γ) Απώλεια της πολιτιστικής αξίας ενός έργου, καθώς παύει να είναι έκφραση/καθρέφτης του δημιουργού, και ξεκινάει να είναι καθρέφτης της αγοράς ή ακόμα χειρότερα, μιας λανθασμένης άποψης για τα θέλω της αγοράς. 

  • Like 9
Link to post
Share on other sites

Χωρίς καθόλου διάθεση αντιπαράθεσης ή κακίας από μερους μου  θεωρώ την άποψή σου τραγική και βασική αιτία κατάπτωσης της Τεχνης (σε οποιαδήποτε μορφή) στη σημερινή εποχή............

Έχεις δίκιο. Τι μεγάλη κατάπτωση που υπέστη η Τέχνη με το The Walking Dead, το Game of Thrones και το Βreaking Bad...

 

 

Εντάξει ,σεβαστή άποψη άλλα πως μπορεί να επιτευχθεί αυτό το καθήκον? Η τέχνη δεν είναι κάτι που βγαίνει με μοτίβο στρατιωτικής πειθαρχίας,νομίζω ότι όλοι θέλουν να κερδίσουν χρήματα άλλα είναι ρίσκο και ο καθένας αν δεν ακούσει το ένστικτο του και να δημιουργήσει σύμφωνα με το γούστο του  τι άλλο μπορεί να κάνει για να εξασφαλίσει τα χρήματα που θα αποφέρει στον εκδότη του? :)  Υπάρχει δηλαδή κάποιος αλγόριθμος σίγουρης  επιτυχίας? :Suspicious:

Εντάξει, δεν είπαμε να κόψει και το λαιμό του ο καλλιτέχνης. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει αλγόριθμος. Η προσωπική έμπνευση είναι το κύριο μέσο του δημιουργού. Αν όμως δεν υπολογίζει τις προσλαμβάνουσες του κοινού στο οποίο στοχεύει, τότε δεν έχει εξαρχής λόγο να βγάλει το έργο του.

 

Τighwad νομίζω σε κάλυψαν κι εσένα οι απαντήσεις μου.

Edited by Wiccan492
  • Like 4
Link to post
Share on other sites

σωστά όλα αυτά,άλλα δεν ρώτησα ειρωνικά ,αν υπάρχει κάποια συνταγή θα ήθελα να το μάθω...μπας και το χρησιμοποιήσω, υπάρχει κάτι σε θεματολογία που με βάση στατιστικά κτλ,έχει πολύ μεγάλες πιθανότητες να πουλήσει καλά?που είναι σίγουρη επένδυση,βαρύ χαρτί που λένε και στο χρηματιστήριο?η είναι εντελώς ρευστό? ποιες ελληνικές δουλειές ελκύουν περισσότερο τον Έλληνα αναγνώστη? Υπάρχει απάντηση σε αυτό το ερώτημα?

  • Like 4
Link to post
Share on other sites

συγγνώμη αν σας κουράζω, αισθάνομαι όμως πως δεν γίνομαι κατανοητός οπότε θα επιμείνω λίγο ακόμα!

 

 

το θέμα μου ΔΕΝ είναι να βγουν τα κόμικς στα περίπτερα... το θέμα μου είναι να βρούμε τρόπους να διαδωθούν τα κόμικς σε ευρύτερο κοινό. Η πρότασή μου είναι τα περίπετρα.

 

 

Κατανοώ τους λόγους που διαφωνείτε με τα "περίπτερα".

Αλλά δεν καταλαβαίνω αν συμφωνείται με το αν "πρέπει να βρούμε τρόπους να διευρυνθεί το αναγνωστικό/αγοραστικό κοινό των ελληνικών κόμικς και πως". Εμένα η απάντησή σας σε αυτό με απασχολεί, αυτός ήταν ο λόγος που έθιξα όσα έθιξα. Όταν (πολύ καλά) μου λέτε πως θεωρείτε κακή ιδέα τα περίπτερα αυτομάτως θεωρώ πως συμφωνείτε με το ότι πρέπει να διευρύνουμε το κοινό μας... το ότι δεν αναφέρετε κάποια πρόταση (πέρα από αυτά που γίνονται ήδη στον χώρο) με κάνει να καταλαβαίνω πως χάνουμε το θέμα.

 

θα το απλοποιήσω όσο μπορώ λοιπόν:

 

 

*Πιστεύετε πως τα ελληνικά κόμικς μπορούν να συνεχίσουν να βγαίνουν και να επιβιώσουν μόνο μέσω των ελάχιστων εκδηλώσεων και των βιβλιοπωλείων (όπως κάνουν τα τελευταία χρόνια) ;

 

-στην Ελλάδα της κρίσης, πιστεύω πως όχι.

 

 

*Πιστεύετε πως αν ανέβει η ποιότητά των ελληνικών εκδόσεων θα υπάρξει μεγαλύτερη απήχηση;

 

-η ποιότητα των ελληνικών κόμικς δεν θα απογειωθεί σε μια νύχτα. Ανεβαίνει λίγο-λίγο σταθερά και με τον καιρό. Γι αυτό και θα πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει ελληνική σκηνή κόμικς αλλιώς δεν θα ανεβεί το επίπεδο των κόμικς (θεωρώ άτοπη την παραπάνω ερώτηση)

 

 

*Πιστεύετε πως το υπάρχον κοινό θα συνεχίσει να καταφέρνει να στηρίζει τις ελληνικές εκδόσεις (όπως τις ξέρουμε σήμερα) σε ικανοποιητικό βαθμό (όπως, όσο τουλάχιστον, κατάφερνε τα τελευταία χρόνια) ;

 

-στο θρεντ "ο δεκάλογος του κομιξάκια στην κρίση" όπου θεωρώ σχετίζεται άμεσα με αυτό που προσπαθώ να πω μας λέει πως "όχι" (και προσωπικά επίσης πιστεύω πως όχι, πιστεύω πως το υπάρχον κοινό θα συνεχίσει να μειώνεται)

 

 

*Πιστεύετε πως θα μπορούσαν τα ελληνικά κόμικς να γίνουν αποδεκτά από ευρύτερο κοινό;

 

-πιστεύω πως ναι (ξαναφέρνω ως παράδειγμα το 9 και την ανούμπις)

 

 

*Πιστεύετε πως αξίζει να βρούμε τρόπους να προσελκύσουμε αυτό το κοινό;

 

-σαφώς!

 

 

*Πιστεύετε πως αν συνεχίσουν να κυκλοφορούν με τον τρόπο που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή τα ελληνικά κόμικς σήμερα (εκδηλώσεις, βιβλιοπωλεία) θα καταφέρουν να προσελκύσουν νέο αγοραστικό κοινό;

 

-ΟΧΙ! Οι εκδηλώσεις αφορούν κυρίως το υπάρχον και φανατικό αγοραστικό κοινό (ή γίνονται σπάνια όπως το κόμικντομ, που έρχεται νέος κόσμος, αλλά δεν είναι αρκετό) ενώ τα βιβλιοπωλεία ερημώνουν.

 

 

*Πιστεύετε πως θα αυξανόταν το κοινό αν τα ελληνικά κόμικς αυτή τη στιγμή κυκλοφορούσαν σε περίπτερα;

 

-ΙΣΩΣ!!! (έχω εξηγήσει τους λόγους)

 

 

*Πιστεύετε πως θα υπήρχε ανταπόκριση απ το κοινό (νέο ή υπάρχον) αν βγουν στα περίπτερα ελληνικά κόμικς σε τεύχη όπως είχαν βγει και παλαιότερα (με κριτήριο την ποιότητα και την συχνότητα κυκλοφορίας τους) ;

 

-σε καμία περίπτωση! δεν έχει κανένα νόημα να βγούμε στα περίπτερα αν είναι να μην το κάνουμε σωστά!

 

 

*Πιστεύετε πως υπάρχουν αυτή τη στιγμή Έλληνες σχεδιαστές που να μπορούν να φτιάξουν μια αξιόλογη μικρή σειρά κόμικς σε τεύχη;

 

-πιστεύω πως υπάρχουν! σχέδια των κυριαζή, διαλυνά, γούση, ρουμπούλια, λαγουβάρδου (και άλλων που λογικά ξεχνάω) μπορούν πλέον άνετα να κερδίσουν ένα ευρύ κοινό ακόμα και εκτός του κύκλου των κόμικς. Σεναριογράφοι γνωστοί και καλοί υπάρχουν επίσης για τις παντρειές.

 

 

*Πιστεύετε μια τέτοια σειρά (που να έβγαινε κάθε μήνα και θα ολοκληρωνόταν σε 5 τεύχη) στα περίπτερα θα την στήριζε το υπάρχον αγοραστικό κοινό κόμικς;

 

-σίγουρα ναι. Πιστεύω θα την στήριζαν ακόμα και αυτοί που προτιμούν τα τομάκια απ τα τεύχη (σε πρώτη φάση σίγουρα).

 

 

*Πιστεύετε πως αν ένας από τους παραπάνω δημιουργούς βγάλει ένα τομάκι σε αυτό το κόμικντομ, θα έχει την υποστήριξη όλου του υπάρχοντος κοινού κόμικς;

 

-πιστεύω πως όχι. Το τομάκι μπορεί να κοστίζει 13 ευρώ (και, ναι, βέβαια! να είναι και πιο όμορφο σαν έκδοση) ενώ τα τεύχη να κοστίζουν 3,5 ευρώ (3,5 ευρώ Χ 5 τεύχη = 17,5 ευρώ) και πάλι ο αγοραστής πιστεύω θα προτιμήσει να αγοράσει τα τεύχη (αρκετοί τα δίνουν εύκολα 3μιση ευρώ το μήνα... τα 13 μονοκοπανιά όμως όχι).

 

 

*Πιστεύετε πως αυτή η μικρή σειρά θα προσέλκυε νέο αναγνωστικό/αγοραστικό κοινό στα κόμικς;

 

-το θεωρώ αρκετά πιθανό, όχι σίγουρο.

 

 

*Αν ήσασταν εσείς εκδότες, θα παίρνατε το ρίσκο να εκδώσετε μια τέτοια σειρά;

 

-θα το ήθελα πολύ! δεν ξέρω αν θα το έπαιρνα το ρίσκο...

 

 

*Πιστεύετε το ίντερνετ είναι αρκετό για να "πάει μπροστά" ένας Έλληνας κομίστας;

 

-όπως αναφέρθηκε και στην περίπτωση του φίλου χατζούδη, υπάρχουνε δυνατότητες μέσω του ίντερνετ. Ο Χατζούδης όμως είναι ίσως η μοναδική περίπτωση Έλληνα σχεδιαστή που τα κατάφερε ενώ πιστέψτε με! όλοι, όλοι, όλοι, όλοι, όλοι, ΜΑ ΟΛΟΙ οι Έλληνες κομίστες, είτε γνωστοί, είτε άγνωστοι, είτε νέοι, είτε παλιοί, είτε επαγγελματίες, είτε ερασιτέχνες, είτε τέλειοι σχεδιαστές, είτε κακοί σχεδιαστές... ΟΛΟΙ!!! χρησιμοποιούν το ίντερνετ για να αναδείξουν την δουλειά τους! Όλοι!!! Το ίντερνετ έχει τις δυνατότητες αλλά είναι τόσο χαοτικό και είναι τόσοι οι παράγοντες που είναι ανώφελο να βασίζεσαι εξολοκλήρου και μόνο σε αυτό. Πάντα θα το χρησιμοποιείς ως μέσω διαφήμισης ("κι αν σου κάτσει...;;" που λένε), αλλά αναγκαστικά παράλληλα με άλλα πράγματα.

 

 

Τα παραπάνω είναι η δικιά μου σκοπιά, με λίγα λόγια: ή θα συνεχίσουμε όπως κάναμε μέχρι σήμερα και όσο αντέξουμε... ή θα δοκιμάσουμε κάτι νέο και ίσως καταφέρουμε κάτι. Το ξέρω πως για μένα είναι εύκολο να τα λέω αυτά και όλο το βάρος πέφτει στις αντοχές των Ελλήνων εκδοτών (και των δημιουργών) αλλά θεωρώ πως αυτή την κατάσταση έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Τα περίπτερα είναι απλά μια πρόταση... θα χαρώ να ακούσω κι άλλες!

 

 

 

 

 

 

 

 

Παιδεια δυστυχως ισουτε με φορμες. Η αλλιως καλουπια πιο λαικα. Εαν θελετε τυποποιημενα προιοντα υπαρχουν αφθονα.
Το κατα ποσο οι ελληνες δημιουργοι γινοντε η οχι απο δεκτοι απο το ελληνικο αναγνωστικο κοινο νομιζω ειναι καθαρα ζητημα ελευθεριας του ποσοι θα δεχτουν ενα διαφορετικο υφος εκφρασης .

 

 

Η παιδεία φίλε Γκογκτζιλά θεωρώ είναι το αντίθετο της τυποποίησης, παιδεία είναι να μελετήσεις το αντικείμενο στην ουσία του και να γίνεις ακόμα καλύτερος σε αυτό. Τυποποίηση είναι να βασιστείς σε συγκεκριμένες φόρμουλες/συνταγές με σκοπό τις ανάγκες ενός συγκεκριμένου κοινού. Τυποποίηση για παράδειγμα είναι αρκετά αγορίστικα μάνγκα ή αρκετά μέηνστημ αμερικάνικα υπερηρωικά (στην περίπτωσή τους όμως δεν την θεωρώ κάτι κακό). Παιδεία (για παράδειγμα) είναι αυτά που λέει στο understanding και στο making comics ο McLoud. Ο McLoud θέτει όρους και κανόνες μόνο και μόνο για να σε μάθει να τους αναιρείς... η ουσία του κρύβεται στο σκεπτικό: "για να μάθεις να αναιρείς τους κανόνες... θα πρέπει να μάθεις να τους χρησιμοποιείς πρώτα!" (οι κανόνες αυτοί δεν είναι καλούπια, έχουν άλλο ύφος). Η τυποποίηση απλά βάζει κανόνες.

 

Κάθε χρόνο έρχονται στο κόμικντομ ξένοι σχεδιαστές και σεναριογράφοι. Κάθε χρόνο μοιράζονται την παιδεία τους και μας μαθαίνουν πράγματα που θα μας κάνουν καλύτερους στην ουσία του αντικειμένου (όχι στην πρακτική του)... δυστυχώς, από αυτή την κουβέντα,μόνο ο φίλος ξεπέτας καταλαβαίνει τι εννοώ επειδή είναι απ τους μόνους που παρακολουθεί κάθε σεμινάριο κάθε επισκέπτη δημιουργού. Οι Έλληνες σχεδιαστές συνήθως απουσιάζουν... (κακώς) θα έρθουν μόνο σε ιδιαίτερες περιπτώσεις (στον αγαπημένο τους σχεδιαστή πχ κι εκεί περισσότερο ως φαν παρά σα μαθητευόμενοι).

 

Και μη νομίζεται πως οι Έλληνες δημιουργοί τα ξέρουν αυτά που μας λένε οι έμπειροι φιλοξενούμενοι του κόμικντομ. Έχω παρακολουθήσει άπειρες συζητήσεις/συνεντεύξεις/δηλώσεις/σεμινάρια Ελλήνων δημιουργών (νέων ή παλαιών) και θεωρητικών κόμικς. Έχουν περάσει πάνω απ το κεφάλι μου αρκετοί δάσκαλοι κόμικς (στη σχολή μου). Ελάχιστοι (τι ελάχιστοι... μόνο ένας) μίλησαν για τα πράγματα που άκουσα για πρώτη φορά στο κόμικντομ ή που για πράγματα που διάβασα σε βιβλία όπως του McLoud... Αυτή η γνώση στην Ελλάδα δεν υπάρχει.... εμείς οι Έλληνες, οι καπεταναίοι που τα ξέρουμε όλα, της γυρίζουμε την πλάτη... αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία δεν θα αποκτήσουμε ποτέ παιδεία στα κόμικς επειδή την σνομπάρουμε.

 

Όταν λέω παιδεία λοιπόν, δεν εννοώ ούτε "τυποποίηση" ούτε "κουλτουρέ ολέ!" δήθεν καταστάσεις.... εννοώ την ουσία του πράγματος! Τα κόμικς είναι ένα εργαλείο, δεν πρέπει να μάθουμε τις δυνατότητές του και να τις περάσουμε στις επόμενες γενιές δημιουργών;; (αυτή την "κληρονομιά" θεωρώ παιδεία, έτσι θα εξελιχθεί ουσιαστικά η τέχνη)

Edited by geokon712
  • Like 24
Link to post
Share on other sites

Δεν συμφωνώ απαραίτητα ότι η διεύρυνση της αγοράς πρέπει να γίνει εντός της κρίσης. Κύριος σκοπός τώρα, είναι η επιβίωση.

 

Όταν σε βαρούν με το κανόνι, λουφάζεις μέχρι να τους τελειώσουν τα πυρομαχικά, με σκοπό να τους την φέρεις μετά. Δεν αρχίζεις να τρέχεις προς το κανόνι ενώ βαράει ακόμα, και όποιον πάρει ο χάρος.

 

Σύγχρονη και πετυχημένη αναλογία, όπως πάντα. :eimai:

Edited by Tightwad
  • Like 13
Link to post
Share on other sites

δεκτό φίλε Tightwad και συμφωνούμε σε αρκετά!

αν μπορεί να μου εγγυηθεί κάποιος πως η κρίση θα τελειώσει σε 2 χρόνια και γω λέω ναι! ας περιμένουμε... αλλά αυτό μοιάζει με ανέκδοτο :)

 

εγώ βλέπω πως αν δεν προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα δεν θα υπάρχει σε λίγα χρόνια ελληνικό κόμικ.

  • Like 13
Link to post
Share on other sites

Έχεις δίκιο. Τι μεγάλη κατάπτωση που υπέστη η Τέχνη με το The Walking Dead, το Game of Thrones και το Βreaking Bad...

 

Τι trend ακολουθούν αυτά;

 

-Το Walking Dead το παράτησα μετά από λίγο, οπότε δεν ξέρω αν ήρθε μετά το zombie trend ή πρίν.  Όταν έχει βγει από πορνό μέχρι κωμωδία με ζόμπι, μάλλον έχει γίνει λίγο γελοίο το trend.

-Τι trend υπάρχει για τον μεσαίωνα, ή για fantasy; Δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο σε τηλεόραση ή κινηματογράφο;

-Για εμπόρους ναρκωτικών δεν νομίζω να υπάρχει ιδιαίτερο trend.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Νομίζω μάλιστα ότι το TWD ψιλοανέστησε το zombie trend.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

δεκτό φίλε Tightwad και συμφωνούμε σε αρκετά!

αν μπορεί να μου εγγυηθεί κάποιος πως η κρίση θα τελειώσει σε 2 χρόνια και γω λέω ναι! ας περιμένουμε... αλλά αυτό μοιάζει με ανέκδοτο :)

 

εγώ βλέπω πως αν δεν προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα δεν θα υπάρχει σε λίγα χρόνια ελληνικό κόμικ.

Δεν σου λέω ότι θα τελειώσει σε 2 χρόνια, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα γίνει σχετική ομαλοποίηση της αγοράς σε λιγότερο από δεκαετία. Και θα υπάρχει σταθεροποιητική τάση και πιο πριν.

 

Αυτό δεν το λέω με την έννοια του πολιτικού σχολίου, απλά πιστεύω ότι κάθε χρόνο που περνάει, θα αυξάνεται το ποσοστό ανθρώπων που θα προτίθενται να δώσουν μερικά χρήματα για κάποιο χόμπυ. Για αυτό δεν απαιτείται οικονομική ανάπτυξη, απλά εγκλιμάτιση του πληθυσμού στο οικονομικό κλίμα. Δεν γίνεται να σταματήσουμε ως λαός να έχουμε χόμπυ επ'άπειρον.

  • Like 6
Link to post
Share on other sites

Έχεις δίκιο. Τι μεγάλη κατάπτωση που υπέστη η Τέχνη με το The Walking Dead, το Game of Thrones και το Βreaking Bad...

 

 

Αλλα λεει η θεια μου, αλλα ακουν τα αφτια μου.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

 

*Πιστεύετε πως θα μπορούσαν τα ελληνικά κόμικς να γίνουν αποδεκτά από ευρύτερο κοινό;

 

-πιστεύω πως ναι (ξαναφέρνω ως παράδειγμα το 9 και την ανούμπις)

 Oχι και τα πιό κατάλληλα παραδείγματα. Το "9" ουσιαστικά "επιστράτευε" τους ήδη υπάρχοντες αναγνωστες της "Ε", και η Anubis έχει βγάλει ακριβώς ΕΝΑ ολόκληρο ελληνικό κόμικ, μετα φόβου θεού πίστεως, και δεν το ξανάκανε έκτοτε.

  • Like 11
Link to post
Share on other sites

Αυτό στο οποίο πρέπει να δώσουμε σημασία είναι το πως θα το προωθήσουμε... πως θα το δει και θα το προσέξει κόσμος που δεν ασχολείται με κόμικς αλλά θα μπορούσε να ασχολείται αν είχε τα κατάλληλα ερεθίσματα.

Για παράδειγμα, αυτό που έκανε το 9! Κατάφερε και έβαλε τα κόμικς (με το έτσι θέλω) σε χιλιάδες σπίτια που δεν ήξεραν καν πως τους αρέσουν τα κόμικς! Οι πωλήσεις τις έφταναν πχ τις 50.000. Έμπαιναν τα κόμικς σε 50.000 σπίτια (αυτό σημαίνει 100.000 με 150.000 κόσμο). Και λέω γω τώρα... δεν θα το ξεφύλλιζε 20.000 κόσμος...; Απ αυτούς δεν θα κέρδιζε τους 3 με 5 χιλιάδες... είναι αρκετό! και ήταν κάτι που στήριζε κάθε βδομάδα για χρόνια. Αργότερα έπεσε βέβαια και σταμάτησαν να το διαβάζουν μέχρι και οι ίδιοι οι κομικσόφιλοι... Απέδειξε όμως πως υπάρχουν τρόποι να βρεις νέο κόσμο... και στην τελική άφησε και κάτι! Τα κόμικς στην ελλάδα εξελίχθηκαν μέσα από αυτό. Μια γενιά νέων σχεδιαστών ανέθρεψε. Και άλλη μια γενιά αναγνωστών. Κάτι τέτοιο θέλουμε και τώρα.

(το λιγότερο 50, 60-80 χιλιάδες πωλήσεις έκανε καθημερινά μέχρι το 2005 η ελευθεροτυπία)

 

post-10885-0-65151200-1388714970_thumb.jpg

 

η ανούμπις όντως, μια έκδοση ελληνική έβγαλε μόνο... την αναφέρω όμως καθαρά και μόνο για τον τρόπο που προσέγγεσε και βρήκε νέο αναγνωστικό κοινό.

 

μην ξεχνάμε πως το δυνατό ξεκίνημα της anubis έγινε σε ένα αντίστοιχο περιβάλλον.

Το ultimate spiderman με το οποίο ξεκίνησε η anubis είχε εκδωθεί και από την modern times μερικά χρόνια πριν αλλά με πλήρης αποτυχία... τι δαφορετικό είχε η έκδοση της anubis;; ναι, οκ, είχε καλύτερο χαρτί... ειναι αρκετό για να προσελκήσει νέο κόσμο;; ("μέχρι χθες δεν μου άρεσαν τα κόμικς αλλά τώρα που βγήκε το ίδιο κόμικ με εκείνο που είχα δει και παλιότερα αλλά με καλύτερο χαρτί αναθεωρώ και αποφασίζω απο δω και μπρος να μου αρέσουν τα κόμικς"... ναι οκ, δε νομίζω). Η anubis έβγαλε το spiderman παράλληλα με την ταινία τότε του Sam Raimy! ο κόσμος ήταν έτοιμος να ασχοληθεί με κάτι τέτοιο λόγω των υπερηρωικών ταινιών που είχαν πάρει τότε τα πάνω τους... βασίστηκε στην επιτυχία που είχε ο σπίδερμαν σε ένα άλλο, πιο πετυχημένο, μέσο και κέρδισε νέο κοινό αλλά και παλιό κοινό που είχε σταματήσει να διαβάζει...

 

Απ την έκδοση της modern times είχα παραλάβει 5 τεμάχια και πούλησα τα 3 (το ένα το αγόρασα εγώ)

Απ το πρώτο τεύχος της ανούμπις είχα πουλήσει 30 (!) τεμάχια (ή 50 θα σας γελάσω, δεν θυμάμαι πιο απ τα δυο).

 

μπορεί κάποιος να μας θυμήσει πόσο καιρό μετά το ultimate spiderman της modern times βγήκε αυτό της ανούμπις; (έτσι ενημερωτικά)

Edited by geokon712
  • Like 10
Link to post
Share on other sites

To 9 μπορεί να επιστράτευε τους αναγνώστες της τότε Ελευθεροτυπίας, αλλά αυτό γίνεται με κάθε μέσο. Ακόμα και αν αυτή η κίνηση γινόταν στο Mega, θα αφορούσε μόνο τους τηλεθεατές του, όχι τους πάντες. Αυτο θα αναιρούνταν μόνο αν εκδιδόταν ταυτόχρονα σε όλα τα έντυπα, αλλά αυτό είναι της φύσης αδύνατο. Ήταν περιοδική έκδοση, σε μορφή ένθετου, όχι τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ. Αλλά ακόμα και σε αυτή τη περίπτωση, εξέθετε ενα κοινό, που αριθμούσε σε περισσότερους 5000, στα κόμικς. Όπως και να το δεις αυτό, είναι αξιοθαύμαστο!

Όσο για την Anubis, το είπα και προηγουμένως. Είχε την ευκαιρία της να εκμεταλλευτεί τη δημοσιότητα της και να προωθήσει το ελληνικό κόμικ. Δυστυχώς, δε το έκανε.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

μπορεί κάποιος να μας θυμήσει πόσο καιρό μετά το ultimate spiderman της modern times βγήκε αυτό της ανούμπις; (έτσι ενημερωτικά)

Η Modern Times είχε βγάλει τα 6 πρώτα τεύχη Μάιο με Οκτώβρη του 2002:

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=1791

 

H Anubis ξεκίνησε τη σειρά τον Ιούνιο του 2005:

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=4928

 

Btw, το 1453 η Anubis το έβγαλε Μάιο του 2008:

http://www.greekcomics.gr/forums/index.php?showtopic=7994

  • Like 12
Link to post
Share on other sites

θενξ ω ρε Ορέστη;

 

Θεωρείτε φυσιολογική αυτή την διαφορά πωλήσεων σε μόνο 3 χρόνια;;

ή μόνη διαφορά των δυο αυτών εκδόσεων ήταν η ποιότητα του χαρτιού. Είναι αρκετό το καλό χαρτί για να αλλάξει τόσο τα νούμερα;;

μήπως μεσολάβησε κάτι άλλο; Κάτι εκμεταλλέυτηκε η ανούμπις και αυτό της απέδωσε! αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

 

να θυμήσω πως η πρώτη ταινία σπάιντερμαν βγήκε το 2002 (δεν ήταν τυχαία ούτε η κίνηση της μόντερν τάιμς δηλαδή... απλά απ ότι φαίνεται ήταν νωρίς για τον κόσμο... μέχρι το 2005 όμως είχαν ξεκινήσει για τα καλά οι υπερηρωικές ταινίες να κερδίζουν τις αίθουσες)

 

δεν θυμάμαι αν η ανούμπις είχε διαφιμήσεις στην τηλεόραση (η μόντερν τάιμς θυμάμαι είχε)

η ανούμπις είχε σίγουρα διαφιμήσεις σε περιοδικά τύπου pc master νομίζω.

  • Like 7
Link to post
Share on other sites

Kατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο καθήκον είναι να φέρεις χρήματα στον εκδότη που σου εμπιστεύεται τα λεφτά του.

 

 

το βάζω σε εισαγωγικά και επαυξάνω.

αν κάνεις τέχνη για την πάρτη σου, κάνεις ότι γουστάρεις και δεν ενοχλείς ή σε ενοχλεί κανένας.

αν κάνεις κόμικς για την πάρτη σου αλλά τύχει να αρέσει σε κάποιον εκδότη, επίσης όλα καλά.

αν όμως θέλεις να στηρίξεις τον εκδότη που σε στηρίζει (ώστε να συνεχίσει να σε στηρίζει) πρέπει να φροντίσεις να κάνεις και κάτι που θα πουλήσει (αυτό δεν σημαίνει πως θα ξεπουλήσεις την τέχνη σου... απλά θα την φέρεις στα μέτρα περισσότερων αναγνωστών...)

  • Like 7
Link to post
Share on other sites
Αυτό το θέμα είναι αρκετά παλιό. Παρακαλούμε σκεφτείτε μήπως είναι καλύτερα να ξεκινήσετε ένα νέο θέμα αντί να απαντήσετε σε αυτό.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.