Μετάβαση στο περιεχόμενο

Το Ελληνικό κόμικ [ χώρος κουβεντούλας ]


germanicus

Προτεινόμενες Καταχωρήσεις


  • Member ID:  13516
  • Group:  Members
  • Topic Count:  7
  • Content Count:  663
  • Reputation:   3861
  • Achievement Points:  663
  • Days Won:  1
  • With Us For:  4894 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

χαρά στο κουράγιο σου Γιώργο να κάτσεις να γράψεις , όλα αυτά τα ενδιαφέροντα αλλά άξιζε τον κόπο ! Συμφωνώ με όλα και κυρίως όσον αφορά το σκέλος των περιπτέρων και τον ψιλικατζίδικών. Μόνο η διανομή μέσω αυτών μπορεί να δημιουργήσει νέο κοινό από τις πολύ μικρές ηλικίες όπως άλλωστε συνέβει αποδεδειγμένα με τις δικές μας γενιές . Μπράβο σου που τα έθεσες όλα αυτά εδώ...αν μη τη άλλο δείχνει άνθρωπο που το αγαπάει πολύ το αντικείμενο , αλλά και βοηθάει τον αναγνώστη να κατανοήσει πέντε πράγματα , τα οποία ίσως να ήξερε ή να είχε υποψιαστεί , αλλά τα τα βρείσκει εδώ μαζεμένα , με σωστη σειρά και εμπεριστατωμένα . :respect:  :clap2:  :clap2:  :clap2:  :beer7:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

  • Απαντήσεις 240
  • Created
  • Τελευταία Απάντηση

Top Posters In This Topic


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Προφανώς και τα κόμικ θα πρέπει να βγαίνουν σε ψιλικατζίδικα σε τευχάκια, αρχικά, μέχρι να αναπτυχθεί κοινό, και μετά θα βγουν οι πιο ψαγμένες εκδόσεις με τα τομάκια. Είναι θέμα καθαρά εξελικτικό. Είναι σαν μια πυρηνική έκρηξη να στέλνει όλη την χώρα πίσω στην νεολιθική εποχή, και όταν πάμε να την ξαναφτιάξουμε, να σνομπάρουμε τα πέτρινα εργαλεία, και να προσπαθούμε αμέσως να φτιάξουμε σιδερικά. Αλλά ΟΚ, την έχουν δει όλοι, λίγο πολύ, avant garde. 

 

Βέβαια το πρόβλημα δεν σταματάει εδώ, χρειάζονται και εκδοτικοί οίκοι. Που κεφάλαιο για ελληνικούς εκδοτικούς οίκους; Και λες ότι έστω, μπορεί κάθε χρονιά να μην εκδίδονται 4-5 δημιουργοί, θα εκδίδονται 1-2. Και φυσικά, είναι πολύ πιο ασφαλές το να βγαίνουν 4-5 δημιουργοί. Γιατί από αυτούς, θα είναι 1 άθλιος, 3 μέτριοι, και ίσως 1 διαμάντι. Στους 1-2/χρονιά, θα είναι σχεδόν σίγουρα και οι 2 μετριότητες, και θα βγαίνει 1 διαμάντι μια φορά την πενταετία. Και το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να ξέρεις με βεβαιότητα το ποιόν του δημιουργού από πρίν, γιατί μιλάμε για τευχάκια. Ποιος ξέρει πότε θα πιάσει κοιλιά, αν υπάρχει κάποια αδυναμία στο concept που εμφανιστεί σε βάθος χρόνου, αν ο δημιουργός μπορεί να κάνει σωστή ανάπτυξη χαρακτήρων, εκτός απ'το να μας φλομώνει με βαθιά νοήματα, κτλ κτλ.

 

Στην τελική, όταν όλοι έχουν εγκλιματιστεί στο σενάριο του one-shot και στα αυτοτελή τομάκια, και δεν έχουν εμπειρία στο να γράφουν σε σειρά. Στην μια περίπτωση ο σεναριογράφος είναι "κηπουρός", στην άλλη "αρχιτέκτονας". Υπάρχει τεράστια διαφορά.

Επεξεργασία από Tightwad
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29810
  • Group:  Banned
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  142
  • Reputation:   491
  • Achievement Points:  142
  • Days Won:  0
  • With Us For:  3748 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  35

geokon σίγουρα έχεις μεγαλύτερη επαφή με τον χώρο απ' ότι εγώ. Υπάρχει αλήθεια τόσος ελιτισμός στον κύκλο; Νόμιζα ότι το είχα παρατηρήσει μόνο εγώ.

 

Δεν μπορώ να δεχτώ ότι δεν υπάρχουν εκδοτικοί οίκοι με την οικονομική άνεση να επενδύσουν σε διανομή περιπτέρων. Όπως βρέθηκε η Anubis, να βρεθούν κι άλλοι. Είναι η μόνη λύση και συμφωνώ φυσικά με τον geokon.

Kάπου οι Έλληνες εκδότες παρανόησαν το πως λειτουργεί η αγορά και η αγορά εκδικήθηκε.

Δηλαδή η MARVEL και η DC είναι χαζές που συνεχίζουν να εκδίδουν μηνιαία τευχάκια; Γιατί δεν παρακάμπτουν αυτό το στάδιο;

 

Ας πούμε ότι οι Έλληνες εκδότες εκδίδουν 5-6 καλλιτέχνες σε τομάκια με σκοπό να προκύψει ένα διαμάντι (δεν την καταλαβαίνω αυτή τη λογική, αλλά τεσπα). Και τι να το κάνεις το διαμάντι όταν δεν θα μπορεί να προσφαίρει και να διαδώσει το έργο του στην αγορά; Το ελληνικό κοινό δηλαδή τι θα κερδίσει; Δεν είδα να εκδίδονται μηνιαίες σειρές από αυτά τα διαμάντια.

 

Ένας καλός εκδότης μπορεί να διακρίνει τη δουλειά που θα φέρει κέρδη κι αν δεν μπορεί, ζητάει συμβουλές από ειδικούς επαγγελματίες. Όταν στο χώρο δεν υπάρχουν τοπ ονόματα που διαρκώς κάνουν πετυχημένες δουλειές, τότε είναι χρέος των εκδοτικών να τα ανακαλύψουν και να μην πέφτουν σε ''μετριότητες'', όπως φοβούντια. Φυσικά το όλο εγχείρημα χρειάζεται και μια δόση ρίσκου. Χωρίς αυτό δεν υφίσταται επιχειρηματικότητα.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  25536
  • Group:  Members
  • Topic Count:  11
  • Content Count:  326
  • Reputation:   1670
  • Achievement Points:  326
  • Days Won:  0
  • With Us For:  4266 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  27

Συμφωνώ μαζί σου geokon712, σαφώς και έχεις δίκιο.

 

Θεωρείς ότι αν προκύψουν καλές δουλειές, μπορεί στην Ελλάδα να εμφανιστούν ongoing σειρές κόμικς ή μόνο σποραδικά τομάκια; Μου έχουν πει ότι κάτι τέτοιο συμβαίνει. Τι πιστεύεις εσύ; Φταίει η ελληνική αγορά ή η διαθεσιμότητα ταλέντων;

tumblr_mkws36UgVu1ry10fwo1_400.gif

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

geokon σίγουρα έχεις μεγαλύτερη επαφή με τον χώρο απ' ότι εγώ. Υπάρχει αλήθεια τόσος ελιτισμός στον κύκλο; Νόμιζα ότι το είχα παρατηρήσει μόνο εγώ.

 

Δεν μπορώ να δεχτώ ότι δεν υπάρχουν εκδοτικοί οίκοι με την οικονομική άνεση να επενδύσουν σε διανομή περιπτέρων. Όπως βρέθηκε η Anubis, να βρεθούν κι άλλοι. Είναι η μόνη λύση και συμφωνώ φυσικά με τον geokon.

Kάπου οι Έλληνες εκδότες παρανόησαν το πως λειτουργεί η αγορά και η αγορά εκδικήθηκε.

Δηλαδή η MARVEL και η DC είναι χαζές που συνεχίζουν να εκδίδουν μηνιαία τευχάκια; Γιατί δεν παρακάμπτουν αυτό το στάδιο;

 

Ας πούμε ότι οι Έλληνες εκδότες εκδίδουν 5-6 καλλιτέχνες σε τομάκια με σκοπό να προκύψει ένα διαμάντι (δεν την καταλαβαίνω αυτή τη λογική, αλλά τεσπα). Και τι να το κάνεις το διαμάντι όταν δεν θα μπορεί να προσφαίρει και να διαδώσει το έργο του στην αγορά; Το ελληνικό κοινό δηλαδή τι θα κερδίσει; Δεν είδα να εκδίδονται μηνιαίες σειρές από αυτά τα διαμάντια.

 

Ένας καλός εκδότης μπορεί να διακρίνει τη δουλειά που θα φέρει κέρδη κι αν δεν μπορεί, ζητάει συμβουλές από ειδικούς επαγγελματίες. Όταν στο χώρο δεν υπάρχουν τοπ ονόματα που διαρκώς κάνουν πετυχημένες δουλειές, τότε είναι χρέος των εκδοτικών να τα ανακαλύψουν και να μην πέφτουν σε ''μετριότητες'', όπως φοβούντια. Φυσικά το όλο εγχείρημα χρειάζεται και μια δόση ρίσκου. Χωρίς αυτό δεν υφίσταται επιχειρηματικότητα.

Ε, ποιοι άλλοι; Τόση μικρή που έχει γίνει η αγορά των εντύπων, θα μπορούσαν να αναφερθούν και ονομαστικά.

 

H Marvel και η DC έχουν βρει μια φόρμουλα και την επαναλαμβάνουν μέχρι να την στραγγίξουν τελείως. Αλλά φυσικά, η υπερηρωική φόρμουλα ποτέ δεν πεθαίνει, τρώει retcon+ reboot και ξαναβγαίνει. Μα είναι σοβαρό παράδειγμα προς μίμηση για μας η Αμερική; Που ή θα έχεις ανθρώπους με υπερδυνάμεις, ή πολύ μικρότερα indie κόμικ; Θέλουμε και εμείς δυο μεγάλες εκδοτικές που βγάζουν Captain Hellas (ή Lieutenant Natassa), Σταυραϊτάνθρωπο, The Amazing Kree-Kree Woman, και οι υπόλοιπες εκδόσεις να είναι όπως και τώρα; Γιατί να μην έχουμε ως πρότυπο μας της Γαλλία ή την Ιαπωνία; (όσον αφορά την ποικιλομορφία, δεν θέλω να αλλάξουμε τα western comics με manga). 

 

Αναφέρεσαι στο γεγονός ότι θα πρέπει να ψάχνουμε πιο διεξοδικά για ταλέντα, αλλά επιμένω ότι κάποιος που κάνει καλό one-shot ή τομάκι, δεν είναι απαραιτήτως ικανός να κάνει αξιοσέβαστη σειρά. Υπάρχει διαφορετική φιλοσοφία. 

 

Ίσως να μην είναι κακό η αγορά να γεμίσει τελείως indie κόμικ, χωρίς μεγάλες εκδοτικές, καθώς λόγω του διαδικτύου θα μπορούσαν να τραβήξουν το ελληνικό κοινό. Και όχι, δεν αναφέρομαι σε webcomic. Και αυτά θέλουν μια διαφορετική φιλοσοφία. Ε, και αν δούμε ότι κάποια από αυτά τα indie κάνει πάταγο, να βγαίνει σε τομάκι αργότερα.

Επεξεργασία από Tightwad
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

δεν θεωρώ πως χρειάζεται να είναι ongoing μια σειρά. Ούτε συγκεκρημένα υπερηρωική πχ.

σημασία έχει το 100 σελίδων κόμικ που θα φτιάξει ένας σχεδιαστής, ασχέτως ύφους και θεματολογίας, να τολμήσει ο εκδότης του να το βγάλει στα περίπτερα σε 4 τεύχη, για τέσσερις συνεχόμενους μήνες πχ (ή να το κάνει διμηνιαίο ίσως).

 

Αν πχ αντικαταστήσουν ένα από τα κόμικς "τόμους" που ετοιμάζουν για έκδοση για το κόμiκντομ 2-3 εκδοτικές (πχ comicdom press, jemma, comicworld) με μίνι σειρά στα περίπτερα... θα έχουμε 3 σειρές να περιμένουμε ανά μήνα/δίμηνο πχ για όλο το έτος (και θα μπορούμε να τις αγοράσουμε και ευκολότερα... 3 ευρώ τον μήνα δεν σου φαίνονται). Επίσης, όταν έρθει η ώρα του κόμικντομ, αυτός που θα έχει χρήματα μόνο για 3 κόμικς, θα πάρει κάτι άλλο επειδή αυτά θα τα έχει ήδη (στην τελική θα είναι σα να αγοράσει 6 κόμικς συνολικά... everybody s happy...!). Είναι ρίσκο για τους εκδότες, οικονομικά δεν τους συμφέρει το περίπτερο. Αλλά ο τρόπος με τον οποίο πορευόμαστε δεν βγάζει πουθενά.

 

falconara έχεις δίκιο για το ύψιλον, δεν το έθεσα σωστά... το ζήτούμενο όμως ήταν να αναφερθώ σε ελληνικές σειρές κόμικς, όχι στο πόσο καλά τα πήγαιναν (έτσι όπως το γράφω παραπάνω είναι σα να λέω πως ο εκδοτικός έφταιγε που σταμάτησε το κόμικ... αυτό δεν ισχύει, γράψτε λάθος). Καταλαβαίνω γιατί δεν σου άρεσε, σεναριακά εμένα όμως μου άρεσε και πολύ μάλιστα!

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  18683
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  21
  • Content Count:  1663
  • Reputation:   13474
  • Achievement Points:  1663
  • Days Won:  4
  • With Us For:  4664 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  103

Ωραίο θέμα και ίσως θα έπρεπε να ήταν σε ξεχωριστό τόπικ,ειδικά για αυτά τα ζητήματα,όπου θα μπορούσαν να απαντήσουν περισσότεροι ,ακόμη και εκδότες πχ,που παρακολουθούν το φόρουμ.

    .Πολύ ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις, geokon καλή ανάλυση :respect: ...δεν ξέρω βέβαια με ποιον συμφωνώ, έπεσαν διάφορες απόψεις και έχω μπερδευτεί αρκετά στο τι είναι καλύτερο εμπορικά η τι συμφέρει περισσότερο την αγορά του κομικ και τι συμφέρει γενικότερα,πχ το συμφέρον των αναγνωστών είναι διαφορετικό (τουλάχιστον σε επιφανειακή σκοπιά ) από αυτό των δημιουργών και των εκδοτών. Πχ ο αναγνώστης αν βρει προιόν σε τιμές σοκ (που είναι αποτέλεσμα απελπισίας εκδοτών και ανάγκη για άμμεση ρευστοποίηση ),δεν νομίζω να σκεφτεί,άσε δεν το παίρνω , :bookclub: θα το πάρω κανονική τιμή για να μην βάλω μέσα τον έμπορο ,ώστε να υπάρχει κέρδος από αυτό και να ανέβει η ελληνική σκηνή κόμικ.Οπότε ίσως αν τα προιόντα γίνουν με λιγότερες σελίδες η και με κατώτερη ποιότητα έκδοσης ώστε να μειωθεί το κόστος να το πάρουν περισσότεροι.Εκτός αν μετά παραπονεθούν για σκάρτη έκδοση από την άλλη και το απαξιώσουν :( .

     Δεν ξέρω απλά παραθέτω προβληματισμούς δεν έχω γνώμη στο αν είναι καλύτερη μια ποιοτική χορταστική έκδοση (πχ όπως ένα άλμπουμ του Γιώργου Γούση από εκδόσεις ΚΨΜ ,που μου είχε τραβήξει πολύ το μάτι και λόγω του όγκου και του extra hard cover) η μικρά τευχάκια σε συννέχειες (όπως πχ το ΚΡΑΚ),ίσως εξαρτάται και από τη θεματολογία πχ χιουμοριστικό ,δραματικό,περιπέτεια κτλ. Δεν έχω και στατιστικά όμως των διάφορων παραδειγμάτων ώστε να βλέπαμε στη πράξη τι πηγαίνει καλύτερα...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29810
  • Group:  Banned
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  142
  • Reputation:   491
  • Achievement Points:  142
  • Days Won:  0
  • With Us For:  3748 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  35

Μερικές σκέψεις...

 

Έπεσα το απόγευμα τυχαία επάνω σε ένα σίριαλ του ANT1 που λέγεται ''Μπρούσκο''. :magic:  Τόσο το σενάριο, όσο και η σκηνοθεσία αλλά και οι ηθοποιοί ήταν απελπιστικά και αποτροπιαστικά. Στήριξα το κεφάλι μου στην παλάμη μου και άρχισα να αναρωτιέμαι. Γιατί σε μια εποχή κρίσης να μην απομένουν μόνο οι καλύτεροι σε έναν χώρο; Σε αντίθεση με αυτό, παρατηρώ ότι η παρακμή όλο και βαθαίνει. Σε διάφορους χώρους. Η παρακμή δεν είναι μόνο στα κόμικς. Αλλά και στις τηλεοπτικές παραγωγές.

Κι αναρωτιέμαι: τώρα με την οικονομική κρίση, δεν θα έπρεπε οι παραγωγοί να επιλέξουν το καλύτερο των καλυτέρων ώστε να γίνει σίριαλ; Και μη μου πείτε ότι γούστα είναι αυτά, διότι κάθε σοβαρό άτομο παραδέχεται ότι το ''Μπρούσκο'' είναι χειρότερο και από τα τούρκικα. Αρνούμαι να πιστέψω ότι τα studios και οι παραγωγοί δεν είχαν καλύτερες προτάσεις σεναρίων και αναγκάστηκαν να πάρουν το βιβλίο της Λένας Μαντά (sic) και να το κάνουν σίριαλ (''Βαλς με 12 θεούς).

 

Αυτό που πιστεύω εγώ είναι ότι μέχρι την ίστατη στιγμή οι συντεχνίες και οι ''παρέες'' (με την κακή την έννοια) θα προσπαθούν να κρατηθούν στα πράγματα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μέχρι να αφυδατωθεί εντελώς η οικονομία. Και για να το κάνω πιο λιανά: παντού βάζουν ''δικά τους παιδιά''. Είτε έχουν ταλέντο είτε είναι ατάλαντα. Είτε ως ηθοποιούς, είτε ως σκηνοθέτες, είτε ως σεναριογράφους. Αν μέσα σε όλη αυτή τη χάβρα βγει και κάτι καλό σαν πρότζεκτ, τότε έχει καλώς. Αυτό βέβαια ίσχυε παλιά, γιατί τώρα οι θέσεις είναι μετρημένες και είπαμε ποιοι έχουν προτεραιότητα.

 

Κάτι παρόμοιο ίσως ισχύει και με τα κόμικ στην Ελλάδα. Μια εσωστρεφής παρεοκρατία που διαρκώς βαυκαλίζεται και τρώει τις σάρκες της.

Όλοι αυτοί όμως αγνοούν ένα πράγμα. Ότι η αγορά εκδικείται. Και όταν λέω αγορά δεν εννοώ τον κομιξάκια που θα κρατήσει μούτρα π.χ. στην Anubis, αλλά αυτό το ευρύτερο πράγμα που ρυθμίζει ποιος είναι καλός και ποιος όχι.

 

Υ.Γ Τα παραπάνω αποτελούν προσωπικές μου θέσεις και ως εκ τούτου ελπίζω να μην ενοχληθεί κάποιος.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Συμφωνώ με τον Pit, hijackάραμε μεν το θρέντ του καημένου του geokon, αλλα παρακαλώ μεταφέρετε την συζήτηση αντί να την σταματήσουμε-- δεν έχει ιδιαίτερο νόημα το τελευταίο, σε φόρουμ.

 

Δικά τους παιδιά; Όχι, κάνεις λάθος. Βάζουν αυτό που πουλάει. Το Μπρούσκο κτλ. είναι απάντηση στα τούρκικα σήριαλ, δεν έχει τίποτα να κάνει με βύσματα. Όταν λες ότι η αγορά εκδικείται, νομίζω ότι εννοείς ότι εκδικείται δίκαια και ισοδύναμα. Στην πραγματικότητα, εκδικείται σαν πικρόχολη/ος πρώην. Πουλάν πολύ συγκεκριμένα πράγματα, σε πολύ συγκεκριμένους ανθρώπους, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Λίγο να χάσουν μια από αυτές τις απαιτήσεις-- ΜΠΑΜ! Η αγορά θα εκδικηθεί.

 

Ξέρω βέβαια ότι όλα αυτά τα αναφέρεις για να καταλήξεις στον ελίτισμο του κόσμου των κόμικς, αλλά αναφέρεις ένα τελείως διαφορετικό concept που πρέπει να εξεταστεί. Εφόσον όλες οι γιαγιάδες κάθονται και βλέπουν σαπουνόπερες, αυτό σημαίνει ότι οι σαπουνόπερες δεν θα σταματήσουν ποτέ, και αν συμφωνούν όλοι οι υπόλοιποι ότι είναι γελοίες. Άλλωστε, εφόσον η ποιότητα είναι υποκειμενική, στην πραγματικότητα είναι ελιτιστικό το να μην θες άλλες σαπουνόπερες... Καλό, μπέρδεμα, ε;

Πάντως, γι'αυτό τον λόγο βγάζουν τους ίδιους και τους ίδιους. Γιατί έχουν όνομα στην αγορά, και είναι ασφαλής επένδυση. Γιατί αν πάνε να βγάλουν κάποιον καινούριο-- ΜΠΑΜ! Κατά 90% η αγορά θα εκδικηθεί.

 

Το αντικειμενικό πρόβλημα με τις σαπουνόπερες φυσικά, είναι ότι όλες λίγο πολύ, είναι οι ίδιες, δεν δοκιμάζουν κάτι το πρωτότυπο. Μένουν μόνο γιατί είναι η ίδια καραμέλα, αλλά αυτή η καραμέλα πουλάει. Έτσι ακριβώς είναι και η αγορά των κόμικς στην Αμερική. Βγαίνουν τα ίδια και τα ίδια κόμικς, με παρόμοια κόνσεπτ, με χαρακτήρες που κάθε λίγα χρόνια θα ξαναγυρίσουν στις...εργοστασιακές ρυθμίσεις, και με το πολύ κάνα edginess για να δούμε και πόσο μετα-πρωτοποριακοί είναι. Αυτό είναι θέμα ελιτισμού, ή έχει να κάνει με το γεγονός ότι με το που πας να κάνεις κάτι διαφορετικό-- ΜΠΑΜ! Η αγορά θα εκδικηθεί;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10885
  • Group:  Members
  • Topic Count:  20
  • Content Count:  669
  • Reputation:   4988
  • Achievement Points:  669
  • Days Won:  1
  • With Us For:  5346 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

wiccan, θα συμφωνήσω με τον φίλο Tightwad που σου εξήγησε ακριβώς τι παίζει. Αυτή την στιγμή οι παραγωγοί και τα κανάλια ενδιαφέρονται να "πουλήσουν", όχι να "προσφέρουν". Και έχοντας το παραπάνω ως κρητήριο... μπορώ να πω πως κάνουν καλή δουλειά. Απ την άλλη όμως ξεπροβάλουν κάτι σειρές όπως "μην αρχίζεις την μουρμούρα" που βάζουν τα γυαλιά σε όλους... κάνοντας επιτυχία με ελάχιστο μπάτζετ!

 

Τα κόμικς στην ελλάδα όμως είναι διαφορετικό πράγμα. Δεν ισχύει να ξέρεις το σκεπτικό σου, τα λεφτά που βγαίνουν απ τα κόμικ (και για τους εκδότες και για τους κομίστες) είναι τόσο λίγα που οι άνθρωποι απλά προσπαθούν να κάνουν το κέφι τους. Να εκδόσουν ένα ωραίο κομικσάκι, να στηρίξουν ένα νέο σχεδιαστή... οι δυνατότητες είναι μικρές και τα λεφτά που βγαίνουν λίγα... δεν χωράνε λοιπόν "παρέες" και "συμφέροντα". Θα το δεις και μόνο σου όταν με το καλό ξεκινήσεις τα κόμικς σου.

 

Οι εκδότες, αν τους πας μια δουλειά που οι ίδιοι θεωρήσουν καλή και άξια να την στηρίξουν, θα το κάνουν! είτε είσαι "δικός" τους είτε όχι. Και αν ο εκδότης που θα πας, ενώ του αρέσεις, δεν σε εκδόσει επειδή δεν χωράς στο μπάτζετ του, θα βρεις αλλού. Το παράπονο των εκδοτών είναι πως δεν συναντάνε πραγματικά καλές δουλειές...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1506
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  46
  • Content Count:  410
  • Reputation:   4261
  • Achievement Points:  410
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6238 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  48

Μου αρέσει πάρα πολύ που γίνονται τέτοιες κουβέντες, και ευτυχώς που μπαίνω να δω δουλειά κάποιων σχεδιαστών εδώ μέσα και πέτυχα την εξέλιξη της κουβέντας. Συγχαρητήρια στον geokon που έκανε μια τόσο ωραία ανάλυση για το σενάριο και τις απαιτήσεις που θα έπρεπε να έχουν όλοι οι σχεδιαστές. Δυστυχώς όμως το θέμα ξέφυγε, και θα έπρεπε να χωριστεί σε πολλά υποθέματα για να καταχωρηθεί σωστά στο φόρουμ. Αλλά θα ήθελα να εστιάσω σε κάποια σημεία, και ως εκδότης και ως αναγνώστης.

 

1. Ως εκδότης λυπάμαι που δεν έρχονται δημιουργοί να μου προτείνουν την δουλειά τους. Δεν ξέρω γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά όταν κάποιος λέει ότι πήγε σε όλους τους εκδοτικούς και κανένας δεν ήθελε να τον εκδώσει και είμαι και εγώ ένας από αυτούς και δεν έχω ιδέα για το έργο του, τότε νιώθω λίγο ενοχλημένος. Δεν είμαστε και πολλοί, οπότε είναι υποχρέωση του δημιουργού να στείλει δείγμα σε όλους και να συζητήσει με όσους θέλουν να τον εκδώσουν. 

2. Το σενάριο είναι το Α και το σχέδιο το Β σε ένα κόμικ. Για να φτάσεις στο Γ που είναι η έκδοση, πρέπει να έχεις να δείξεις κάτι. Ο Α πρέπει να πάει στον Β ένα σενάριο (όπως το περιγράφει ο geokon), ο Β να κάτσει να το δουλέψει λίγο αν του κάνει (πχ 3-4 σελίδες) για να πάνε μετά σε εκδοτικό να το προτείνουν ως ιδέα για έκδοση.

3. Δεν πρέπει να πιστεύουν οι δημιουργοί ότι έχουν γράψει ένα αριστούργημα. Πρέπει να είναι μετριοπαθείς και έτοιμοι για απόρριψη. Κανένας δεν εκδόθηκε με την πρώτη, εκτός από λίγες εξαιρέσεις.

4. Το φορμά και ο διαχωρισμός των τευχών ή τόμων εξαρτάται από τους δημιουργούς κυρίως. Ο εκδότης είναι σύμβουλος από την στιγμή που έχει αποδεχτεί ένα συγκεκριμένο πρότζεκτ. Είναι κάτι σαν τον executive producer στις σειρές τηλεόρασης.

5. Η διανομή στην Ελλάδα από τα πρακτορεία τύπου (όλοι ξέρουμε ποια είναι) είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις εκδόσεων που δεν έχουν φτάσει εκεί που πρέπει, αν και το τιράζ ήταν υπεραρκετό. ΘΑΒΟΥΝ τα κόμικς σε τραγικό ρυθμό. Συνήθως. Οπότε το να βγει κάτι σε μεγάλο τιράζ ως τεύχος και να πάει στα περίπτερα με τιμή κάτω των 4 € δεν είναι εφικτό μέχρι να φτιάξει η διανομή. Φήμες λένε ότι σε λίγο καιρό δεν θα υπάρχει καθόλου διανομή...

6. Συμφωνώ με την έκδοση του γαλλικού φορμά. 48 σελίδες, Α4, σκληρό εξώφυλλο, τιμή 13,90 €. Πόσοι άλλοι συμφωνούν και θα το αγοράσουν; Ακόμα και αν είναι το αριστούργημα το ίδιο.

 

...συγγνώμη αλλά επειδή είμαι στη δουλειά δυσκολεύομαι να τα γράψω όλα μαζί. Θα επιστρέψω με τις απόψεις ως αναγνώστης αργότερα.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  556
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  1537
  • Content Count:  22474
  • Reputation:   120954
  • Achievement Points:  22479
  • Days Won:  791
  • With Us For:  6317 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Μεταφέρθηκε η κουβέντα εδώ, από το τόπικ με τα σχέδια του Γιώργου.

 

Παρακαλώ συνεχίστε :pray: 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  277
  • Group:  Root Admin
  • Topic Count:  1671
  • Content Count:  28465
  • Reputation:   190010
  • Achievement Points:  27559
  • Days Won:  758
  • With Us For:  6341 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  51

There is absolutely no future for such a specialised merchandise targeted to just the 0.18% of humanity. It has to be written in English and its target group cannot be just Greeks. Everything else is much like living in Kastellorizo (pop: 492, 125km east of Rhodes) and trying to figure out how to persuade the rest of the villagers that building a mall is a splendid idea :) You cannot build a mall there. On the other hand you can utilise internet vendors like threadless or xlibris or zazzle and sell the products of your imagination even if you live in some god forsaken hillbilly infested dump. Elias Chatzoudis has shown the way. There are even torrents with just his images. Torrents....

 

Small wonder that many creators have chosen to make their webcomics available in English as well.

 

Speak English Or Die http://www.youtube.com/watch?v=_1kPgtofgow :D

 

:cheers5:

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29810
  • Group:  Banned
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  142
  • Reputation:   491
  • Achievement Points:  142
  • Days Won:  0
  • With Us For:  3748 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  35

Δικά τους παιδιά; Όχι, κάνεις λάθος. Βάζουν αυτό που πουλάει. Το Μπρούσκο κτλ. είναι απάντηση στα τούρκικα σήριαλ, δεν έχει τίποτα να κάνει με βύσματα. Όταν λες ότι η αγορά εκδικείται, νομίζω ότι εννοείς ότι εκδικείται δίκαια και ισοδύναμα. Στην πραγματικότητα, εκδικείται σαν πικρόχολη/ος πρώην. Πουλάν πολύ συγκεκριμένα πράγματα, σε πολύ συγκεκριμένους ανθρώπους, για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Λίγο να χάσουν μια από αυτές τις απαιτήσεις-- ΜΠΑΜ! Η αγορά θα εκδικηθεί.

 

Ξέρω βέβαια ότι όλα αυτά τα αναφέρεις για να καταλήξεις στον ελίτισμο του κόσμου των κόμικς, αλλά αναφέρεις ένα τελείως διαφορετικό concept που πρέπει να εξεταστεί. Εφόσον όλες οι γιαγιάδες κάθονται και βλέπουν σαπουνόπερες, αυτό σημαίνει ότι οι σαπουνόπερες δεν θα σταματήσουν ποτέ, και αν συμφωνούν όλοι οι υπόλοιποι ότι είναι γελοίες. Άλλωστε, εφόσον η ποιότητα είναι υποκειμενική, στην πραγματικότητα είναι ελιτιστικό το να μην θες άλλες σαπουνόπερες... Καλό, μπέρδεμα, ε;

Πάντως, γι'αυτό τον λόγο βγάζουν τους ίδιους και τους ίδιους. Γιατί έχουν όνομα στην αγορά, και είναι ασφαλής επένδυση. Γιατί αν πάνε να βγάλουν κάποιον καινούριο-- ΜΠΑΜ! Κατά 90% η αγορά θα εκδικηθεί.

 

Το αντικειμενικό πρόβλημα με τις σαπουνόπερες φυσικά, είναι ότι όλες λίγο πολύ, είναι οι ίδιες, δεν δοκιμάζουν κάτι το πρωτότυπο. Μένουν μόνο γιατί είναι η ίδια καραμέλα, αλλά αυτή η καραμέλα πουλάει. Έτσι ακριβώς είναι και η αγορά των κόμικς στην Αμερική. Βγαίνουν τα ίδια και τα ίδια κόμικς, με παρόμοια κόνσεπτ, με χαρακτήρες που κάθε λίγα χρόνια θα ξαναγυρίσουν στις...εργοστασιακές ρυθμίσεις, και με το πολύ κάνα edginess για να δούμε και πόσο μετα-πρωτοποριακοί είναι. Αυτό είναι θέμα ελιτισμού, ή έχει να κάνει με το γεγονός ότι με το που πας να κάνεις κάτι διαφορετικό-- ΜΠΑΜ! Η αγορά θα εκδικηθεί;

Διαφωνώ σχεδόν σε όλα φίλε μου.

 

Η αγορά δεν ζητάει το Μπρούσκο. Δεν έχω κάτι με τις σαπουνόπρες, αντιθέτως αν είναι καλές μου αρέσουν! Ας πούμε, η Λάμψη του Φώσκολου δεν έχει καμιά σχέση με αυτά τα εκτρώματα. Ή η Παουλίνα ή Ροζαλίντα που ήταν σαπουνόπερες με δομή και υπόθεση. Οι Έλληνες δεν είναι ικανοί να δώσουν απάντηση σε κανένα τούρκικο σίριαλ. Γιατί πάνω που θα επιχειρήσουν κάτι, θα επικρατήσει πάλι η συντεχνιοκρατία.

 

Βγάζουν αυτούς που πουλάνε; Όχι αγαπητέ. Πες μου έναν από το Μπρούσκο που τον έβαλαν επειδή πουλούσε. Η αγορά δεν είναι πικρόχολος πρώην. Έχει τρομερά αντανακλαστικά και κρίνει τι αξίζει. Και το The Walking Dead κάτι καινούργιο ήταν. Όμως είδες πόσο πούλησε επειδή ήταν καλό. Αν θες ελληνικό παράδειγμα, δες το Παρά Πέντε. Αρνούμαι να πιστέψω ότι πουλάει αυτό το σκουπιδαριό που μας πλασάρουν τώρα. Αρνούμαι να πιστέψω ότι σε καιρό κρίσης δεν υπάρχουν χρυσές ευκαιρείες ταλέντων που οι παραγωγοί θα έπρεπε να εκμεταλλευτούν. Στην Ελλάδα υπάρχει μια ρημάδα κρατική Σχολή Κινηματογράφου. Πού είναι όλοι αυτοί οι απόφοιτοι;

Προς το παρόν το υποκουλτουριάρικο ελληνικό κοινό (έτσι το έχουν καταντήσει) βολεύεται με ό,τι πετύχει στο ζάπινγκ. Αλλά τι να περιμένει κανείς από το ελληνικό τηλεοπτικό σύστημα που πήγε να προβάλει το Glee στην Ελλάδα και έκοψε τις σκηνές ομοερωτικού περιεχομένου (ο Αlpha έφαγε τόσο κράξιμο από τους φανς της σειράς που το φχαριστήθηκε η ψυχούλα μου - έπειτα το κανάλι προτίμησε να κόψει τη σειρά, παρά να την προβάλλει ολοκληρωμένη!). Αυτό και μόνο μας χαρακτηρίζει. Γι' αυτό στην Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να βγει κάποιο The Walking Dead.

 

Τightwad, από αυτά που γράφεις, μου φαίνεται ότι επιθυμείς να καταρεύσει η αμερικανική αγορά κόμικς. Ποιο το πρόβλημά σου με αυτά που εκδίδει η MARVEL; Όσο βλέπουν ότι πουλάνε, καλά κάνουν και ακολουθούν αυτή την τακτική. Τουλάχιστον αυτοί κάτι κάνουν, δεν κλαίνε τη μοίρα τους.

 

Και για να κλείσω, δεν έχω κάποια προσωπική πίκρα, απλά αυτή είναι η άποψή μου. Ειδικά για τον χώρο των κόμικς δεν είμαι καθόλου σίγουρος πως λειτουργεί το σύστημα και αν υπάρχει κάτι σκάρτο εκεί μέσα. Πάντως κάποιος φταίει για την κατάσταση της ελληνικής αγοράς κόμικς. Και σίγουρα δεν είναι η ίδια η αγορά.

 

Για την ιστορία, επικοινώνησα μόνο με έναν εκδότη, δείχνοντας του ένα σενάριο κόμικ. Ο άνθρωπος μου είπε ότι είναι πολύ βαρύ και φιλόδοξο για Ελλάδα και το δέχτηκα χωρίς πρόβλημα. Μετά διαπίστωσα ότι είχε δίκιο.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  3787
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  488
  • Content Count:  12120
  • Reputation:   82077
  • Achievement Points:  12142
  • Days Won:  79
  • With Us For:  6034 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  49

Υπάρχει αλήθεια τόσος ελιτισμός στον κύκλο; Νόμιζα ότι το είχα παρατηρήσει μόνο εγώ.

 

:lol:

 

 

 

Θυμήθηκα τη φράση που είπε κάποιος έλληνας σχεδιαστής στο Comicdom όταν πήγα να μου υπογράψει δουλειές του: "Πάλι εσύ;" Όπως λέει και ο Punisher στο Wellcome back Frank "Just go..." Και το είπε ευγενικά ο αντιήρωας στην κοπέλα. "Δε σου αρέσει; Φύγε και μην κοιτάς πίσω"

 

Έχω έναν κανόνα για το αν ένα κόμικ αξίζει να το αγοράσω όταν μου το προτείνουν, ελληνικό ή μη. Μπορείς να μου το διηγηθείς; Να μου βγάλεις μια περίληψη τι θα διαβάσω; Μια ιδέα αν είναι "διαβάσιμο". Καλή η υπογραφή, συναρπαστικές οι αναμνήσεις με το πρόσωπο, αλλά στην τελική; Δυστυχώς ή ευτυχώς το σκίτσο θα πουλήσει, αλλά το σενάριο θα το συνεχίσει να πουλάει. Όχι ότι είναι κανόνας. Έχω δει σκουπίδια να θριαμβεύουν, και αξιόλογες δουλειές να βρίσκονται στα αζήτητα. Δεν έχουμε σεναριογράφους, και αυτά είναι λόγια του Σταυριανού, και ισχύει δυστυχώς. Πάντως σε συζητήσεις μου με διάφορους βλέπω ότι είναι δύσκολο ένας σκιτσογράφος να δεχτεί σενάριο κάποιου άλλου. Εκτός αν το φέρει στα μέτρα του. Είναι πολύ σκληρό για το καλάμι του καθενός να καταλάβει το πόστο του, να συνειδητοποιήσει τις δυνάμεις του,  ή ακόμη να ξέρει πού τον παίρνει.

 

Τα λεφτά των ελλήνων αναγνωστών είναι μετρημένα. Δεν μπορούμε να τα αγοράσουμε όλα. Έχουμε τις αδυναμίες μας, και στην τελική επενδύουμε κιόλας. Μπορείς να κοροϊδεύεις όλους για λίγο καιρό, πολλούς για λίγο καιρό. Πολλούς για πολύ καιρό είσαι άρχοντας.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1506
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  46
  • Content Count:  410
  • Reputation:   4261
  • Achievement Points:  410
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6238 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  48

Λοιπόν, επειδή το άφησα στη μέση, αλλά ευτυχώς με την μεταφορά του θέματος έριξα και μια γρήγορη ματιά στα προηγούμενα (αν και είναι λίιιιιιγο παλιά), έχω να πω τα εξής:

 

@ kKKK Όπως είπα, μου αρέσει πολύ το γαλλικό φορμά και επίσης μου αρέσει η ιδέα του να βγαίνει μια συνέχεια ανά 6 μήνες ή 1 χρόνο. Αυτό μου δίνει χρόνο να το αναζητώ και να περιμένω και να βλέπω τις εξελίξεις και να είμαι πιο ενεργός στα social media και να βοηθάω έτσι στο σπρώξιμο κάποιου τίτλου. Συμφωνώ με το ότι πρέπει οι δημιουργοί να έχουν έτοιμα κάποια τεύχη, έτσι ώστε να μην χαθεί η μπάλα στο χρονοδιάγραμμα της έκδοσης.

 

@ x_for_xepeta Τώρα τελευταία δεν είναι όλα τα κόμικς κλαψομ*****α. Η θεματολογία αρχίζει να αλλάζει, αν και πιστεύω ότι ο χώρος ακόμα έχει μια τάση προς την φαντασία, τα κωμικά στριπάκια και τα μικρά σε μήκος κόμικς. Αλλά επειδή τα κριτήρια των αναγνωστών είναι υποκειμενικά, έτσι και των εκδοτών είναι υποκειμενικά, οπότε, 

 

@ thebadpainter Νομίζω ότι κάνεις λάθος για τα επίσημα standards. Δεν υπάρχει και ούτε μπορεί να υπάρξει κάτι τέτοιο, εκτός αν εννοείς το φορμά (πχ στείλτε ένα τετρασέλιδο του κόμικ να δούμε το στυλ, μια περίληψη και μια πρόταση που να τα λέει όλα), την θεματολογία (πχ ότι δέχεται κάποιος εκδοτικός μόνο επιστημονική φαντασία κλπ), ή κάποιο άλλο στάνταρ ανά εκδοτικό.

 

Και όπως είπαν και παραπάνω κάποιοι, το κόμικ δεν είναι γελοιογραφία και η γελοιογραφία δεν είναι κόμικ.

 

@ Valtasar Αν και τα γράφεις στις 25/9/2008, καλά τα λες. Θα ήθελα να ξέρω αν συνεχίζεις να πιστεύεις τα ίδια (no pun intended).

 

Έχουμε λοιπόν είκοσι εκδοτικούς στην Ελλάδα, οι οποίοι μπορούν να έχουν άμεση εισροή μετρητού μόνο σε φεστιβάλ και εκδηλώσεις. Δεν είναι καθόλου περίεργο που μόνο τότε (μέχρι πέρσι το Comicdom και από φέτος και στην Θεσσαλονίκη) κάποιοι εκδοτικοί επιλέγουν να προγραμματίσουν για τότε τις εκδόσεις τους. Τα τελευταία χρόνια (από το 2006 και μετά, βλέπουμε μια ποικιλία στις Ελληνικές εκδόσεις που δεν υπήρχε παλιότερα και μου αρέσει ιδιαίτερα. Επίσης, την λογική μιας σειράς η Jemma δείχνει να την ξεκινάει και ελπίζω να την συνεχίσει. Αλλά όλα είναι υποκειμενικά. Σε κάποιους αρέσουν και σε κάποιους όχι. Αλλά αυτοί που τα αγοράζουν είναι πολύ λίγοι... μακάρι να συνεχίσει, έστω και με 6 μήνες κενό (προανέφερα τι πιστεύω για αυτό).

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Διαφωνώ σχεδόν σε όλα φίλε μου.

 

Η αγορά δεν ζητάει το Μπρούσκο. Δεν έχω κάτι με τις σαπουνόπρες, αντιθέτως αν είναι καλές μου αρέσουν! Ας πούμε, η Λάμψη του Φώσκολου δεν έχει καμιά σχέση με αυτά τα εκτρώματα. Ή η Παουλίνα ή Ροζαλίντα που ήταν σαπουνόπερες με δομή και υπόθεση. Οι Έλληνες δεν είναι ικανοί να δώσουν απάντηση σε κανένα τούρκικο σίριαλ. Γιατί πάνω που θα επιχειρήσουν κάτι, θα επικρατήσει πάλι η συντεχνιοκρατία.

Συγγνώμη, Wiccan, αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα, είναι δήλωση. Where is τεκμήριο; Γιατί η Λάμψη είναι καλύτερη απ'το Μπρούσκο; Έχω δει ανά τους καιρούς διάφορα πράγματα από Φώσκολο και ακόμα και ας πούμε, ο Αόρατος Πόλεμος, που δεν τον κοροιδεύει κανείς είναι σε κάποια σημεία τετράκις φορές χειρότερο και από τούρκικο σήριαλ.

 

-Ο Έλληνας Σέρλοκ Χόλμς μόλις συνειδητοποιήσε ότι οι Ιταλοί είχαν βρει έναν σωσία για τον υπάλληλο και γαμπρό ενός στρατηγού, ώστε να προκαλέσουν σόκ και χάος στην αντικατασκοπεία! Πάμε μια σκηνή με χειραψίες all around, ενώ παίζονται από πάνω τα ηχητικά εφφέ πολυβόλων. ~Τέχνη!

 

Και ξέρεις κάτι; Δεν με πειράζει. Ναι, βάζουν Φώσκολο επειδή τον βλέπουν οι γιαγιάδες, και δεν κάνουν κάτι που θα πουλούσε σε μένα, και προσωπικά θα μου φαινόταν πιο προσεγμένο. Και δεν μπορώ να αποδείξω ότι αυτό που βλέπω εγώ είναι καλύτερο από αυτό που βλέπει η γιαγιά μου, γιατί η ποιότητα δεν είναι αντικειμενική, και εγώ δεν θα "διαμαρτυρηθώ" γιατί δεν είμαι ελιτιστής.

 

Τι σχέση έχει αυτό με τα κόμικς; Λοιπόν, για μένα πολλά indie δεν διαβάζονται, γιατί βασίζονται σε underground/surreal/abstract εξυπνάδες, που προσωπικά δεν μου αρέσουν. Ο διπλανός μου μπορεί να τα θεωρεί τέχνη. Ποιός έχει δίκιο; Με ποιό αντικειμενικό κριτήριο το αποφασίζουμε αυτό; Μήπως είναι η ίδια κατάσταση με μένα, και με την γιαγιά μου που βλέπει/έβλεπε/δενξέρωανπαίζειακόμα Σουλειμάν;

 

Αν θέλουμε να το κοιτάξουμε αντικειμενικά, εφόσον παίζουν αυτά που βλέπει η γιαγιά μου και όχι αυτά που βλέπω εγώ, σημαίνει ότι η αγορά την δικαιώνει. Ως εκ τούτου, το Μπρούσκο και οι λοιπές σαπουνόπερες, με βάση το πόσοι τις βλέπουν, είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση τα τελευταία χρόνια. Είναι περίεργη η αγορά...

 

Επίσης, οι καλές σαπουνόπερες λέγονται δραματικές σειρές.

 

 

Βγάζουν αυτούς που πουλάνε; Όχι αγαπητέ. Πες μου έναν από το Μπρούσκο που τον έβαλαν επειδή πουλούσε. Η αγορά δεν είναι πικρόχολος πρώην. Έχει τρομερά αντανακλαστικά και κρίνει τι αξίζει.

Για ηθοποιούς μιλάμε τώρα; Ηθοποιούς παίρνουν αυτούς που τους είναι οικονομικοί για αυτό που ζητάνε. Αλλιώς θα βλέπαμε τον Παπακαλιάτη παντού. Το θέμα είναι οι σειρές, όχι οι ηθοποιοί.

 

Τώρα όσον αφορά τα κόμικς, μίλησε κοτζάμ εκδότης, δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προστεθεί κάτι.

 

 

Και το The Walking Dead κάτι καινούργιο ήταν. Όμως είδες πόσο πούλησε επειδή ήταν καλό.

Γιατί είναι "καλό"; Εμένα δεν μου αρέσει. Μου αρέσει όμως το Game of Thrones που πουλάει επίσης. Δεν μου αρέσει ο Σουλειμάν αλλά πουλάει επίσης. Tightwad έχει μπερδευτεί.

 

Άντε, ας το πάμε έτσι. Εμένα η αγαπημένη μου κωμωδία είναι το The Great Dictator. Όταν βγήκε, πήγε πολύ άσχημα, και είχε αρνητικές κριτικές. Το Transformers πήγε περίφημα, αλλά είχε αρνητικές κριτικές. Το καρα-ρατσιστικό The Birth of A Nation πήγε περίφημα και θεωρήθηκε και εκείνη την εποχή αλλά και σήμερα ότι πήγε την τέχνη του σινεμά μια-δυο δεκαετίες μπροστά. Τελικά ποια απ'τις τρείς αυτές ταινίες είναι η καλύτερη; Που είναι αυτό το αντικειμενικό κριτήριο;

 

 

Αν θες ελληνικό παράδειγμα, δες το Παρά Πέντε. Αρνούμαι να πιστέψω ότι πουλάει αυτό το σκουπιδαριό που μας πλασάρουν τώρα. Αρνούμαι να πιστέψω ότι σε καιρό κρίσης δεν υπάρχουν χρυσές ευκαιρείες ταλέντων που οι παραγωγοί θα έπρεπε να εκμεταλλευτούν. Στην Ελλάδα υπάρχει μια ρημάδα κρατική Σχολή Κινηματογράφου. Πού είναι όλοι αυτοί οι απόφοιτοι;

ΟΚ, μισό. Το Παρα Πέντε πούλησε καλύτερα απ'την Λάμψη, ή είναι η καλύτερα γυρισμένη σειρά; Γιατί και τα δυο είναι άκυρα, το Παρα Πέντε είχε απλά καλό σενάριο, τα production values είναι αρκετά χαμηλά.

 

 

Προς το παρόν το υποκουλτουριάρικο ελληνικό κοινό (έτσι το έχουν καταντήσει) βολεύεται με ό,τι πετύχει στο ζάπινγκ. Αλλά τι να περιμένει κανείς από το ελληνικό τηλεοπτικό σύστημα που πήγε να προβάλει το Glee στην Ελλάδα και έκοψε τις σκηνές ομοερωτικού περιεχομένου (ο Αlpha έφαγε τόσο κράξιμο από τους φανς της σειράς που το φχαριστήθηκε η ψυχούλα μου - έπειτα το κανάλι προτίμησε να κόψει τη σειρά, παρά να την προβάλλει ολοκληρωμένη!). Αυτό και μόνο μας χαρακτηρίζει. Γι' αυτό στην Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να βγει κάποιο The Walking Dead.

Μισό λεπτό, γιατί έχουμε χάσει το αρχικό θέμα κιόλας-- δεν γίνεται να λες ότι οι Έλληνες δεν έχουν ιδέα τι σημαίνει ποιότητα, και μετά να επιμένεις ότι η αγορά επιβραβεύει την ποιότητα. Η αγορά είμαστε εμείς.

 

Και έπειτα, θέλω να σε ρωτήσω. Διαβάζεις alternative κόμικς; Βλέπεις underground φιλμάκια; Ούτε εγώ. Γιατί βάζω στοίχημα ότι αυτοί που τα βλέπουν θα μας πουν και μας υποκουλτουριάρηδες;

 

 

Τightwad, από αυτά που γράφεις, μου φαίνεται ότι επιθυμείς να καταρεύσει η αμερικανική αγορά κόμικς. Ποιο το πρόβλημά σου με αυτά που εκδίδει η MARVEL; Όσο βλέπουν ότι πουλάνε, καλά κάνουν και ακολουθούν αυτή την τακτική. Τουλάχιστον αυτοί κάτι κάνουν, δεν κλαίνε τη μοίρα τους.

Επέτρεψε μου να ξεκινήσω με αυτό:

"Wiccan492, από αυτά που γράφεις, μου φαίνεται ότι επιθυμείς να καταρρεύσει η ελληνική τηλεόραση. Ποιο είναι το πρόβλημα σου με το Μπρούσκο; Όσο βλέπουν ότι πουλάει, καλά κάνουν και ακολουθούν αυτή την τακτική. Τουλάχιστον αυτοί κάτι κάνουν, δεν κλαίνε την μοίρα τους."

 

Δεν μου αρέσει η κατάρρευση. Μου αρέσει η αναμόρφωση, και αγαπώ την πολυμορφία. Όταν το 98% της αγοράς βασίζεται στο ίδιο ακριβώς κόνσεπτ επί κανα μισό αιώνα (ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι έστω αυτό το κόνσεπτ είναι ποιοτικό), και στο 2% πνίγονται οι indie δημιουργοί, κάτι γίνεται λάθος. Και αν ήσουν εσύ στο 2%; Σημαίνει ότι η ιδέα σου είναι κακή;

 

Εγώ, γιατί βλέπω ότι η αγορά κόμικς είναι εύθραυστο οικοσύστημα; Ότι στην Αμερική σκοτώνονται δυο θηρευτικά, ενώ στην Γαλλία και στην Ιαπωνία υπάρχει μια πολύ πιο ομαλή "βιοποικιλότητα";

 

 

Ο άνθρωπος μου είπε ότι είναι πολύ βαρύ και φιλόδοξο για Ελλάδα και το δέχτηκα χωρίς πρόβλημα. Μετά διαπίστωσα ότι είχε δίκιο.

Aυτό είναι θέμα της αγοράς, άρα, όχι των συντεχνιών;

Επεξεργασία από Tightwad
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Μπορείς να μου το διηγηθείς; Να μου βγάλεις μια περίληψη τι θα διαβάσω; Μια ιδέα αν είναι "διαβάσιμο".

"Eχμ, να... είναι κάτι γάτες που κυνηγάνε κάτι ποντίκια. Αλλά αυτές οι γάτες είναι Γερμανοί, και τα ποντίκια είναι Εβραίοι. Α, και οι Πολωνοί είναι γουρούνια. Και παρακολουθούμε την πορεία ενός ποντικού από την Πολωνία, που είναι πραγματικός-- ναι, πραγματικός επιζών, όχι πραγματικό ποντίκι. Και αυτή την ιστορία μας την λέει ένας άλλος ποντικός, ή άνθρωπος με μάσκα ποντικιού κάποιες φορές, που είναι γιός του άλλου ποντικιού. Τι, όχι, γιατί να είναι ο πρωταγωνιστής και ποντίκι και γουρούνι; Α, επειδή είναι Πολωνός; Ναι, αλλά δεν καταλαβαίνεις, η αναλογία είναι επίτηδες αυτοκαταστροφική για να --μη με διακόπτεις-- για να κατακριθούν οι ρατσιστικές ιδεολογί-- έλα εδώ, βλάκα, έχει πάρει Πούλιτζερ! "
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  3787
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  488
  • Content Count:  12120
  • Reputation:   82077
  • Achievement Points:  12142
  • Days Won:  79
  • With Us For:  6034 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  49

Εγκεφαλικό έπαθες;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Εγκεφαλικό έπαθες;

Κάνω περίληψη του Maus.

 

Γενικά συμφωνώ με αυτό που λες, απλά δεν νομίζω ότι ισχύει σε όλα τα κόμικ.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  10513
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  148
  • Content Count:  7656
  • Reputation:   55390
  • Achievement Points:  7659
  • Days Won:  18
  • With Us For:  5381 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  39

τιτλος τοπικ: "το ελληνικο κομικ"

 

και διαβαζω για μπρουσκο κ παπακαλιατες :lmao:

Επεξεργασία από mr-d
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Καλά έκανε ο Wiccan που ανέφερε το σήριαλ σαν αναλογία για τον αν η αγορά μπορεί να ορίσει το ποιοτικό (όπως είναι η πεποίθηση του) ή όχι (όπως είναι η δική μου), γιατί το θέμα της αγοράς είναι που μας απασχολεί, και έτσι δεν θα θιχτεί κανένας.

 

Έτσι και έκανε μια συγκεκριμένη αναφορά σε κόμικ που δεν του άρεσε, αλλά άρεσε ας πούμε σε σένα, θα γινόταν, όπως φαντάζομαι, χαμός.

Επεξεργασία από Tightwad
Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  18683
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  21
  • Content Count:  1663
  • Reputation:   13474
  • Achievement Points:  1663
  • Days Won:  4
  • With Us For:  4664 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  103

το θέμα πήρε φωτιά! Πάντως σχετικά με τα παραπάνω όντως ίσως δεν υπάρχουν σεναριογράφοι για κόμικ, μάλλον επειδή το κόμικ γενικά είναι και σε ημιερασιτεχνικό βαθμό ώστε να γεννήσει τόσες ειδικότητες (σεναριογράφο,artist ,colorist ,letterer(ειδικά το letterer τώρα που το έγραψα μου φαίνεται γελίο που το σκέφτηκα))και να έχει τόσο ψωμί ώστε να υπάρχει λόγος να βγουν ομάδικές δουλειές. Έτσι ο καθένας θα πρέπει να κάνει συνήθως όλο το πακέτο ασχέτως αν μπορεί να το υποστηρίξει σωστά η όχι.

 

  Γιατί στο κάτω κάτω όπως πιο πάνω προειπώθηκε κάνε πρώτα την πλάκα του,αυτό που του αρέσει ,επειδή του αρέσει και αν πετύχει και κάτι καλό ακόμη καλύτερα. Δεν υπάρχει και λόγος κάτα την γνώμη μου ένας σχεδιαστής να βάλει πάνω από το κεφάλι του έναν σεναριογράφο από τη στιγμή που δεν έχει κάποιο σοβαρό κίνητρο εκτος αν είναι παλιοί συμμαθητές η έχουν μια φιλία που κρατάει απο παλιά και πάνε πακέτο. Εκτός βέβαια αν κάποιος σεναριογράφος έχει τέτοια βόμβα που όλοι θα θέλουν να προλάβουν το σενάριο του,άλλα νομίζω ότι αυτό είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας.

 

  Ο λόγος που δεν είναι τόσο επαγγελματικό είναι που οδηγεί και τους δημιουργούς να κάνουν πολλές άλλες παράπλευρες δουλειές και έτσι χάνουν την παραγωγικότητα στο συγκεκριμένο. Επομένως δύσκολο και να υπάρξουν <<επαγγελματίες σχεδιαστές>> και όποιοι υπάρξουν θα κοιτάξουν προς τα έξω,πχ για ΗΠΑ μεριά. Βέβαια δεν νομίζω ότι φταίει κάποιος γι αυτό,όλα τα γνωστά κόμικς εχουν πολυεθνική διανομή για να είναι πραγματικά προσεδοφόρα η ύπαρξη τους. Αλλιώς για εσωτερική κατανάλωση και να να κάνουν πωλήσεις ρεκόρ δεν το βλέπω...απλά δίνουν μια ποικιλομορφία στα εκδοτικά νέα.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Ναι, αλλά ένα κόμικ δεν είναι μόνο σχέδιο. Αν ένας σχεδιαστής δεν το έχει το σενάριο, ή θα πρέπει να βελτιωθεί, ή να κάνει κάποια συνεργασία, σωστά;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  1506
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  46
  • Content Count:  410
  • Reputation:   4261
  • Achievement Points:  410
  • Days Won:  0
  • With Us For:  6238 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  48

το θέμα πήρε φωτιά! Πάντως σχετικά με τα παραπάνω όντως ίσως δεν υπάρχουν σεναριογράφοι για κόμικ, μάλλον επειδή το κόμικ γενικά είναι και σε ημιερασιτεχνικό βαθμό ώστε να γεννήσει τόσες ειδικότητες (σεναριογράφο,artist ,colorist ,letterer(ειδικά το letterer τώρα που το έγραψα μου φαίνεται γελίο που το σκέφτηκα))και να έχει τόσο ψωμί ώστε να υπάρχει λόγος να βγουν ομάδικές δουλειές. Έτσι ο καθένας θα πρέπει να κάνει συνήθως όλο το πακέτο ασχέτως αν μπορεί να το υποστηρίξει σωστά η όχι.

 

 

Το letterer αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δουλεύει, γιατί έχουμε μια γλώσσα που δεν βασίζεται σε λατινικούς χαρακτήρες. Το ότι δεν φαίνεται στα credits ενός κόμικ, είναι επειδή συνήθως γίνεται από τον ίδιο άνθρωπο που κάνει την σελιδοποίηση και την γραφιστική δουλειά. Υπάρχει και τιμάται κιόλας (τα ποσά παίζουν ανάλογα με τον εκδοτικό οίκο). Εξάλλου, θυμάμαι στην παρουσίαση του Συμβόλαιο με τον Θεό στη ΛΕΦΙΚ μια από τους ομιλητές ήταν και η κυρία (ή δεσποινίς -δεν γνωρίζω) που έκανε το lettering. Το οποίο τα σπάει κιόλας. Πιο δύσκολο είναι να βρεις colorist (αν και εκεί υπάρχουν κάποιοι που έχουν συνεργαστεί στην Ελλάδα) παρά letterer.

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  18683
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  21
  • Content Count:  1663
  • Reputation:   13474
  • Achievement Points:  1663
  • Days Won:  4
  • With Us For:  4664 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  103

Ναι, αλλά ένα κόμικ δεν είναι μόνο σχέδιο. Αν ένας σχεδιαστής δεν το έχει το σενάριο, ή θα πρέπει να βελτιωθεί, ή να κάνει κάποια συνεργασία, σωστά;

απλά αυτό που λέω ότι είναι δύσκολο να συντρέξει λόγος για να το κάνει, μπορεί να προτιμήσει να έχει την ησυχία του φτιάχνοντας τις δικές του ίσως κακές δουλειές ,άλλα να έχει ένα αποτέλεσμα που θα εξαρτάται από τον εαυτό του,παρά να μπλέκεται σε περιπέτειες και να μην εξαρτάται απο  το τι θα κάνει ο άλλος και στην Ελλάδα δεν είναι όλοι Άλαν Μουρ,για να βρεις καλό σεναριογράφο θα είναι σαν να ψάχνεις χρυσό με ανιχνευτή μετάλλου,η θα πάει ήδη πακέτο με κάποιον άλλον. :)

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  18683
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  21
  • Content Count:  1663
  • Reputation:   13474
  • Achievement Points:  1663
  • Days Won:  4
  • With Us For:  4664 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  103

Το letterer αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δουλεύει, γιατί έχουμε μια γλώσσα που δεν βασίζεται σε λατινικούς χαρακτήρες. Το ότι δεν φαίνεται στα credits ενός κόμικ, είναι επειδή συνήθως γίνεται από τον ίδιο άνθρωπο που κάνει την σελιδοποίηση και την γραφιστική δουλειά. Υπάρχει και τιμάται κιόλας (τα ποσά παίζουν ανάλογα με τον εκδοτικό οίκο). Εξάλλου, θυμάμαι στην παρουσίαση του Συμβόλαιο με τον Θεό στη ΛΕΦΙΚ μια από τους ομιλητές ήταν και η κυρία (ή δεσποινίς -δεν γνωρίζω) που έκανε το lettering. Το οποίο τα σπάει κιόλας. Πιο δύσκολο είναι να βρεις colorist (αν και εκεί υπάρχουν κάποιοι που έχουν συνεργαστεί στην Ελλάδα) παρά letterer.

δεν το ήξερα...οκ,πάω πάσο :angel: , άλλα τότε ίσως  θα ήταν καλό να αναγράφεται,εκτός αν θεωρείται δευτερέυον,άλλα αφού κάποιος το κάνει σαν ξεχωριστή δουλεια...

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  2066
  • Group:  Honored
  • Topic Count:  79
  • Content Count:  4670
  • Reputation:   26343
  • Achievement Points:  4704
  • Days Won:  4
  • With Us For:  6180 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  48

Αναμφίβολα υπάρχει έλλειψη συγγραφέων κόμικς στην Ελλάδα. Πόσοι είναι αυτοί που ασχολούνται μόνο με αυτό; Πολύ λίγοι.

Ισχύει αυτό που ειπώθηκε πριν ότι δεν αρκεί μια καλή ιδέα - θα πρέπει ο (επίδοξος) συγγραφέας να γνωρίζει πολύ καλά τις ιδιαιτερότητες του μέσου και να ξέρει πώς να στήσει το σενάριό του. Το να γράψεις κόμικς δεν είναι το ίδιο με οποιοδήποτε πεζό κείμενο / ιστορία, χρειάζεται πολύ περισσότερα πράγματα. Και αν το σενάριο δεν πληρεί τις απαραίτητες προϋποθέσεις τότε ο σχεδιαστής ίσως καταλήξει να κάνει μόνος του ουσιαστικά όλη τη δουλειά...

 

Μου θυμήσατε τώρα και την περίπτωση πριν μερικά χρόνια όταν μετά την απόπειρα αυτοκτονίας και το σκάνδαλο Ζαχόπουλου (που πήδηξε από το παράθυρο) με είχε προσεγγίσει κάποιος έλληνας από τη Σουηδία με την ιδέα να κάνουμε... κόμικς αυτή την ιστορία!!

(δεν αποκλείεται να πουλούσε βέβαια σε κάποια εφημερίδα όπως το "Πρώτο Θέμα" χεχεχε)

 

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  29810
  • Group:  Banned
  • Topic Count:  3
  • Content Count:  142
  • Reputation:   491
  • Achievement Points:  142
  • Days Won:  0
  • With Us For:  3748 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  
  • Age:  35

Tightwad, θα υποστηρίζω μέχρι τέλους ότι η αγορά αναδεικνύει το καλό και σε αυτό οφείλεται η πρόοδος και η εξέλιξη της κοινωνίας μας.

Δεν ξέρω αν βασίζεσαι σε κάποια νούμερα τηλεθέασης για να λες ότι η αγορά ζητάει το Μπρούσκο και άλλου είδους παρόμοια θεάματα... Εγώ βλέπω ότι με τις αηδίες που παίζονται πλέον, το κοινό της τηλεόρασης αρχίζει και στρέφεται στο ίντερνετ. Αυτό δείχνει κάτι για την αγορά. Ότι όπου χρειάζεται γυρίζει την πλάτη της.

 

Ναι, το ''ποιοτικό'' είναι ένας υποκειμενικός χαρακτηρισμός, αλλά... μιλάμε για παραδείγματα κραυγαλέα. Σαφώς και υπάρχουν προϊόντα (τηλεοπτικά ή μη) που καλύπτουν τις ανάγκες μιας τάδε μερίδας, αλλά αν δεν υπάρξει μαζική υποστήριξη από το κοινό (πράγμα που σημαίνει ότι το προϊόν πρέπει να είναι σχεδόν καθολικά αποδεκτό) τότε το προϊόν αποσύρεται ως μη ικανό να καλύψει πολλές ανάγκες.

 

 και στην Ελλάδα δεν είναι όλοι Άλαν Μουρ,για να βρεις καλό σεναριογράφο θα είναι σαν να ψάχνεις χρυσό με ανιχνευτή μετάλλου,η θα πάει ήδη πακέτο με κάποιον άλλον. :)

 

Νομίζω ότι είναι λίγο άδικο αυτό που λες. Δηλαδή έχεις επικοινωνήσει με όλους τους εν δυνάμει σεναριογράφους της χώρας;

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους


  • Member ID:  23287
  • Group:  Veterans
  • Topic Count:  161
  • Content Count:  4890
  • Reputation:   33635
  • Achievement Points:  4890
  • Days Won:  15
  • With Us For:  4553 Days
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Ε, αν το υποστηρίζεις μέχρι τέλους δεν έχει νόημα η συζήτηση, γιατί ο ένας δεν θα μεταπείσει το άλλον. :P

 

Συμφωνώ μερικώς με αυτό που λες για τους σεναριογράφους. Σίγουρα αν είχαν λίγη εμπειρία, θα υπήρχαν καλοί Έλληνες σεναριογράφοι, αλλά δεν υπάρχει ακόμα ΄τέτοιο "κλίμα".

Σύνδεσμος για σχολιασμό
Μοιραστείτε με άλλους ιστότοπους

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Επισκέπτης
Απάντηση σε αυτό το θέμα ...

×   Έχετε επικολλήσει περιεχόμενο με μορφοποίηση.   Κατάργηση μορφοποίησης

  Επιτρέπονται μόνο 75 emoticons maximum.

×   Ο σύνδεσμός σας έχει ενσωματωθεί αυτόματα.   Εμφάνιση ως σύνδεσμος

×   Το προηγούμενο περιεχόμενό σας έχει αποκατασταθεί.   Διαγραφή εκδότη

×   Δεν μπορείτε να επικολλήσετε εικόνες απευθείας. Ανεβάστε ή εισάγετε εικόνες από URL

×
×
  • Δημιουργία νέου...

Σημαντικές πληροφορίες

Χρησιμοποιώντας αυτή τη σελίδα, αποδέχεστε τις Όρους χρήσης μας.