Jump to content

gkouk

Members
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

  • Points

    200 [ Donate ]

Community Reputation

531 Good

About gkouk

  • Rank
    Ακόμα στο εξώφυλλο
  • Birthday 08/23/1969

Contact Methods

  • Yahoo
    gkouk1969@yahoo.gr

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Country
    Greece

Recent Profile Visitors

790 profile views
  1. Και μονο η υπαρξη της συζητησης αυτης ειναι προσβλητικη για το επιπεδο της Λεσχης... Εχοντας υπογραψει το 99% των κειμενων του Καρε Καρε ως τωρα αλλα οχι τη συγκεκριμενη συνεντευξη την οποια εβγαλε εις περας με αψογο τροπο όπως παντα ο καλος συναδελφος Γιαννης Ιατρου, μετα απο δικη μου παροτρυνση, ειμαι χαρουμενος που τη δημοσιευσαμε. Ουτε καν ειχα προσεξει τις φωτο... Ωραιο κοσμο βλεπω, οπως παντα στη Λεσχη σε αυτες μετα απο καποια αρρωστα σχολια. Τι νομιζετε ρε παιδια για την εφ συν; Τιποτα βομβιστες ειμαστε; Ελεος πια!
  2. Και μάλιστα χρησιμοποιώντας τέτοιες τίμιες φράσεις όπως «εμείς εδώ στο Flix κάνουμε την δική μας μικρή αναδρομή πάνω στην ΛΟΑΤΚΙ ιστορία των κόμικς, και πως αυτά με την σειρά τους επηρέασαν έναολόκληρο κινηματογραφικό είδος».
  3. Ελλιπείς μεταφράσεις που δεν αναφέρουν ποιο άρθρο ξεπατικώνουν, αυτή η μάστιγα... https://www.themarysue.com/lgbt-history-in-mainstream-comics-part-1/
  4. Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ ΕΚΘΕΣΗ ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΙΚΩΝ ΚΟΜΙΚΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΗΣ ΚΑΤΟΧΗΣ Πώς ήταν η ζωή στην Αθήνα κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής; Πώς κατάφεραν οι Αθηναίοι να επιβιώσουν και να διατηρήσουν την αξιοπρέπεια και την κοινωνική συνοχή εν καιρώ πολέμου; Ποιες θηριωδίες, ποια εγκλήματα διέπραξαν οι κατακτητές; Πώς αντιστάθηκαν οι κάτοικοι της πόλης; Ποιοι συνεργάστηκαν με τους ναζί; Ποιοι κράτησαν το στόμα τους κλειστό; Ποιοι βγήκαν στους δρόμους, με θάρρος και αυταπάρνηση σε καθεστώς απόλυτης παρανομίας για να διεκδικήσουν την ελευθερία; Και πώς φτάσαμε στην απελευθέρωση; Δεκατέσσερις κορυφαίοι Έλληνες δημιουργοί κόμικς δίνουν τις δικές τους απαντήσεις με ισάριθμα έργα. Στόχος είναι η διατήρηση της μνήμης μέσω της τέχνης των κόμικς απέναντι στο διαχρονικά απάνθρωπο πρόσωπο του ναζισμού. Η αποτροπή παρόμοιων εγκλημάτων στο μέλλον στηρίζεται στη γνώση της ιστορίας και των γεγονότων. Οι 14 Έλληνες καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην ομαδική έκθεση στην Καφετέρια του Θεάτρου Άλσους στο Πεδίο του Άρεως, χρησιμοποιώντας τεκμήρια και ιστορικά δεδομένα, δημιουργούν τις δικές τους, σκληρές ιστορίες για την Αθήνα κατά την ταραγμένη περίοδο της ναζιστικής Κατοχής. Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής Πού; Καφετέρια Θεάτρου Άλσους, Πεδίο του Άρεως Πότε; Τετάρτη 24 έως Κυριακή 28 Ιουλίου 2019 Συμμετέχουν: Τόμεκ Γιοβάνης, Γιώργος Γούσης, Σπύρος Δερβενιώτης, Πέτρος Ζερβός, Δημήτρης Καμένος, Λέανδρος, Τάσος Μαραγκός, Θεόδωρος Μπαργιώτας, Αντώνης Νικολόπουλος (Σολούπ), Αλέξια Οθωναίου, Αλέκος Παπαδάτος, Θανάσης Πέτρου, Γιώργος Φαραζής, Πέτρος Χριστούλιας Τασος Μαραγκος.tif
  5. Αν εχω καποιο λαθος διορθωστε με και θα το επανορθωσω αλλα εγω ξερω αυτα 73. Le Cuisinier français, 2003, by Morris and Claude Guylouis (The French Cook) 74. La Belle Province, 2004, by Laurent Gerra (The Beautiful Province) 75. La Corde au cou, 2006, by Laurent Gerra (Tying the Knot or From the Gallows to the Altar) 76. L'Homme de Washington, 2008, by Laurent Gerra (The Man from Washington) 77. Lucky Luke contre Pinkerton, 2010, by Daniel Pennac and Tonino Benacquista (Lucky Luke versus The Pinkertons) 78. L'apprenti Cow-boy, 2011 (Cowboy in Training) 79. Cavalier seul, 2012, by Daniel Pennac and Tonino Benacquista (Lone Riders) 80. Lasso périlleux, 2013 (The Dangerous Lasso) 81. Les tontons Dalton, 2014, by Laurent Gerra and Jacques Pessis (The Dalton Uncles) 82. Statue Squaw, 2015 (Statue Squaw) 83. La Terre promise, 2016, by Jul (The Promised Land) 84. Suivez la flèche, 2017 (Follow the Arrow) 85. Un cow-boy à Paris, 2018, by Jul (Cowboy in Paris) 70th anniversary issueEdit L' homme qui tua Lucky Luke, 2016, by Matthieu Bonhomme (The Man Who Shot Lucky Luke)[15] Jolly Jumper ne répond plus, 2017, by Guillaume Bouzard (Jolly Jumper Stops Responding) Lucky Luke sattelt um, 2019, by Mawil (Lucky Luke Saddles Up)
  6. Ευχαριστω για τη διεξοδικη απαντηση! Ας ελπισουμε να υπαρξουν στο μελλον κι αλλες εφημεριδες και περιοδικα με κομικς και να υπαρξει “ανταγωνισμος” σε μια νεα κατηγορια. Καλη συνεχεια στη διαδικασια!
  7. Αγαπητοι φιλοι,σκεφτειτε το ενδεχομενο σε μελλοντικη ψηφοφορια να περιλαβετε και κομικς που δημοσιευονται στο Καρε Καρε της εφημεριδας των Συντακτων. Κλεινουμε 5 χρονια σταθερης εβδομαδιαιας παρουσιας ως ενθετο με περισσοτερα απο 1300 δημοσιευμενα κομικς. Καπου θα χωρουσαμε κι εμεις. Φιλικα! Γιαννης Κουκουλας
  8. Θα ξαναγράψω λοιπον κι εγω τον Οδυσσέα με το όνομά μου στο εξωφυλλο και στη σελίδα 586 θα αναφέρω ¨Τοτε ο Λεοπολντ Μπλουμ έστριψε προς τα πίσω όπως εχει πει και ο Τζίμης ο Τζους¨
  9. Τι λες ωρε αγαπημένε μου Νίκο????? Με την αναφορά αυτή εχει καθαρίσει για την πίστη αντιγραφή και κακομεταφρασμενη μάλιστα τέτοιου κειμένου??? Πόσο μαλάκες ειμαςτε όσοι δουλεύουμε με άλλες μεθόδους μην τυχον και θίξουμε κανέναν?
  10. Δε χωνεύεται με τίποτα να ξαναδιαβάζεις στα ελληνικά ενα κακομεταφρασμενο κείμενο που είχες διαβάσει πριν λίγο καιρό στα αγγλικά, να ψάχνεις πού γράφει ότι αποτελεί φτηνό κοπυ παστε και να μην το βρίσκεις. Ωσάν να το σκέφτηκε όλο ο ´Ελλην αρθρογράφος. Ενώ αποτελεί ολόκληρο μια αντιγραφή. Θα ντρεπόμουν και μόνο να σκεφτώ να κάνω κάτι τέτοιο. http://www.openculture.com/2016/02/umberto-eco-explains-the-poetic-power-of-charles-schulzs-peanuts.html Και το κερασάκι στην τούρτα έρχεται στο τέλος. Το αγγλικό κείμενο είναι γραμμένο το 2016, 16 χρόνια μετά το θάνατο του Schulz και αναφέρεται σε "sixteen years over his own death". Το ελληνικό που ειναι (αντί)γραμμένο το 2018 κρατάει πιστή ακόμα και αυτή τη φράση. Ούτε αυτό δεν έχει αλλάξει...
  11. Ελέγξτε ρε παιδιά το λινκ και πειτε μου αν υπάρχει έστω και μια μικρή διαφορά. Γιατί πρέπει να ασκείται έτσι η δημοσιογραφία; Έχοντας πέσει πολλαπλώς θύμα στο παρελθόν "ελαφρών" περιστατικών έως και χυδαίων λογοκλοπών, ρίξτε μια ματιά... https://www.pri.org/stories/2017-11-10/military-history-behind-star-wars-costumes και πείτε καμιά γνώμη
  12. Χαρίζονται περίπου 250 τεύχη του αμερικανικού Previews. Σχεδόν όλα τα τεύχη από το 1995 έως και το 2016. Λείπουν τρία - τέσσερα μόνο. Προσφέρουν μια επισκόπηση όλης της αμερικανικής εκδοτικής κίνησης των τελευταίων είκοσι ετών. Όποια, όποιος επιθυμεί να τα αποκτήσει, φυσικά δωρεάν, ας επικοινωνήσει στο gkouk1969@yahoo.gr ώστε να έρθει να τα παραλάβει από τον Άγιο Δημήτριο. Εννοείται πως θα βοηθήσω στο φόρτωμα.
  13. Ευχαριστώ όσες και όσους ήρθαν στην παρουσίαση του σεμιναρίου τη Δευτέρα. Την ερχόμενη Δευτέρα ξεκινούν οι εισηγήσεις που θα διαρκέσουν 15 εβδομάδες. Κάθε Δευτέρα στις 19.30 στο φιλόξενο χώρο της Λέσχης.
  14. Το Σεμιναριο Ιστορίας των Κομικς ξεκίνησε την Πέμπτη. Επειδη κάποιες και κάποιοι έχασαν το πρώτο μάθημα και επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα επόμενα, υπαρχει η δυνατοτητα επανάληψης σε ώρα και μέρα που μπορούμε να συνεννοηθούμε. Επικοινωνείτε με τα 6973388620 και 6932632826
  15. ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΚΟΜΙΚΣ Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων υπό τον γενικό τίτλο Κόμικς στο Ισόγειο (Χώρος Τέχνης Ισόγειο, Αγίου Δημητρίου 14, Κηφισιά) και παράλληλα με τις εκθέσεις που θα πραγματοποιηθούν, στις 20 Οκτωβρίου ξεκινά το Σεμινάριο Ιστορίας των Κόμικς με εισηγητή τον Γιάννη Κουκουλά, ιστορικό τέχνης. Η διάρκειά του θα είναι 14 ώρες (επτά δίωρα μαθήματα που θα διεξάγονται κάθε Πέμπτη, 18:30 – 20:30) με στόχο την ιχνηλάτηση και κατανόηση της ιστορικής εξέλιξης και διαμόρφωσης της ένατης τέχνης. Κεντρικοί άξονες θα είναι: Τα πρόδρομα έργα της σχεδιαστικής αφηγηματικότητας (βραχογραφίες, ιερογλυφικά, γλυπτοί διάκοσμοι της αρχαιότητας κ.ά.) και της συνύπαρξης του λόγου με την εικόνα (μεσαιωνικά ψηφιδωτά και χειρόγραφα κ.ά.). Οι γελοιογραφίες του 18ου και 19ου αιώνα. Τα κόμικς Ευρωπαίων πρωτοπόρων (Topffer, περιοδικά Epinal κ.λπ.). Κόμικς και μοντερνισμός: η βίαιη αστικοποίηση και το λούμπεν προλεταριάτο στο Yellow Kid του Richard Outcault, οι ψυχαναλυτικές ερμηνείες και ο παιδικός ψυχισμός στο Little Nemo in Slumberland του Winsor McCay, σουρεαλισμός και νταντά στο Krazy Kat του George Herriman, τα εξπρεσιονιστικά έργα του Lyonel Feininger κ.ά. Το Κραχ του 1929 και η εμφάνιση των κόμικς φαντασίας και ηρωισμών (μάγοι, αεροπόροι, πυγμάχοι, αθλητές, ντετέκτιβ, πιλότοι, καπετάνιοι, διαστημικοί τυχοδιώκτες κ.ά.). Οι ήρωες ως βιομηχανικά προϊόντα που αναλαμβάνουν την μεταφορική σωτηρία μέσω της ψυχαγωγίας και της ανάθεσης. Τα κόμικς, τα animation και το συνολικό έργο του Walt Disney, των συνεργατών του και των συνεχιστών της αυτοκρατορίας. Οι πρωτοπόρες ταινίες κινουμένων σχεδίων, η σχέση του Disney με την πολιτική, οι κατήγοροι αλλά και οι υπερασπιστές του. Οι υπερήρωες στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά: η γέννηση και η εξέλιξη του Σούπερμαν, του Μπάτμαν, της Γουόντερ Γούμαν κ.ά. Η επινόηση νέων “θεοτήτων” που υποκαθιστούν τη χαμένη ελπίδα. Οι διαφορετικοί υπερήρωες των Stan Lee και Jack Kirby της δεκαετίας του ’60 και οι σύγχρονες αποδομητικές τάσεις. Η μετάλλαξη ως κοινωνικό στίγμα, οι υπερδυνάμεις ως κατάρα, η ευθύνη ως βάρος. Ο Harvey Kurtzman και η επανάσταση του περιοδικού MAD. H θέσπιση του Κώδικα Λογοκρισίας στα ‘50s, ο μακαρθισμός και οι επιπτώσεις του στη δημιουργία κόμικς. Τα underground comix της δεκαετίας του ’60 (Crumb, Shelton, Rodriguez κ.ά.) και η σχέση τους με την κοινωνική έκρηξη και τα κινήματα χειραφέτησης και υπεράσπισης των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων. Τα σύγχρονα εναλλακτικά κόμικς, η θεματολογία τους, οι σχεδιαστικές τους ιδιαιτερότητες. Το κοινό που απευθύνονται, η πολιτική τους διάσταση, η βιογραφία και η αυτοβιογραφία. Οι περιπτώσεις του Dan Clowes, του Chris Ware, του Adrian Tomine, του Charles Burns και τα κόμικς της αποστασιοποίησης. Οι Watchmen του Alan Moore και η αναθεώρηση της υπερηρωικής ταυτότητας. Ο Dark Knight του Frank Miller και η παραδοχή της υπερηρωικής παρακμής. Τα κόμικς-ντοκουμέντα της σύγχρονης εποχής: Το έργο του Art Spiegelman, η δημοσιογραφική διάσταση των κόμικς του Joe Sacco, τα οδοιπορικά του Ted Rall, τα κόμικς για το προσφυγικό ζήτημα και οι έννοιες της τεκμηρίωσης, της μνήμης, του αρχείου, της Ιστορίας μέσα από την ένατη τέχνη. Κόμικς και τέχνες (κινηματογράφος, λογοτεχνία, εικαστικές τέχνες, μουσική κ.λπ.). Πώς σχετίζονται οι εννέα τέχνες μεταξύ τους; Έννοιες όπως η διακειμενικότητα και η διαεικονικότητα, η προσαρμογή και η μεταγραφή, η παρωδία, η ειρωνεία, το παστίς κ.λπ. Πώς εικαστικοί καλλιτέχνες (Lichtenstein, Warhol, Koons κ.ά.), graffiti artists όπως ο Μπάνκσι, κινηματογραφιστές κ.λπ. αξιοποίησαν τα θέματα και τις τεχνικές των κόμικς και πώς οι δημιουργοί κόμικς συνομιλούν με τις άλλες τέχνες. Το σεμινάριο απευθύνεται σε ανθρώπους όλων των ηλικιών που ενδιαφέρονται γενικότερα για την Ιστορία της Τέχνης αλλά και ειδικότερα για την Ιστορία των Κόμικς, σε εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να κατανοήσουν περαιτέρω τη γλώσσα των κόμικς και να ερμηνεύσουν - μεταδώσουν το φαινόμενο της ευρείας διάδοσης και δημοφιλίας της ένατης τέχνης μέσω του πολυγραμματισμού, σε καλλιτέχνες που επιδιώκουν να εμπλουτίσουν το θεωρητικό και ιστορικό τους υπόβαθρο, σε φοιτητές και αποφοίτους Ιστορίας, Κοινωνιολογίας, Καλών Τεχνών, Ανθρωπιστικών Σπουδών, Επικοινωνίας και Μέσων, Διακοσμητικής και Γραφιστικής, Πολιτισμικών Σπουδών κ.λπ., σε αναγνώστες των κόμικς, σε όσους και όσες αναζητούν την αμφίδρομη σχέση της τέχνης με τις πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές εξελίξεις και πτυχές κάθε εποχής. Ο Γιάννης Κουκουλάς γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Είναι ιστορικός τέχνης, πτυχιούχος ΑΣΚΤ και εκπονεί τη διδακτορική του διατριβή στο Τμήμα Ιστορίας και Θεωρίας της Τέχνης της ίδιας σχολής ενώ παράλληλα διδάσκει τα μαθήματα Ιστορία των Κόμικς και Σύγχρονα Εναλλακτικά Κόμικς. Κατά το παρελθόν έχει εργαστεί σε πολλές εφημερίδες (Ελευθεροτυπία – περιοδικό “9”, Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία – περιοδικό “7 Ημέρες”, Ποντίκι, Εποχή κ.ά.) και περιοδικά (Βαβέλ, Μετρό, Γαλέρα, MOV, Τραμ κ.ά.) αρθρογραφώντας για θέματα αναφορικά με τα κόμικς και τις εικαστικές τέχνες, έχει διδάξει Ιστορία των Κόμικς συνεργαζόμενος με ιδιωτικές σχολές και φορείς, έχει επιμεληθεί πολλές εκθέσεις και εκδόσεις κόμικς, έχει λάβει μέρος σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια, κείμενα του έχουν περιληφθεί σε συλλογικούς τόμους ιστορίας και θεωρίας των κόμικς και σε πρακτικά συνεδρίων και είναι συγγραφέας των βιβλίων Γυναίκες στα Κόμικς – Ηρωίδες για Κάθε Χρήση (εκδ. Futura) και Ένατη Τέχνη – Από το Παρελθόν στο Μέλλον (εκδ. ΚΨΜ). Τα τελευταία χρόνια, υπογράφει τα κείμενα και είναι συνεπιμελητής στο Καρέ-Καρέ της Εφημερίδας των Συντακτών ενώ πρόσφατα επιμελήθηκε την έκθεση Ένα Γλυκό Ξημέρωμα – Ιστορίες Κόμικς για την Αθήνα της Κατοχής. Για πληροφορίες και εγγραφές μπορείτε να τηλεφωνήσετε στο 697 338 8620
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.