Jump to content

tkollias

Members
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

  • Points

    376 [ Donate ]

Community Reputation

352 Active

About tkollias

  • Rank
    Ακόμα στο εξώφυλλο
  • Birthday 06/02/1972

Profile Information

  • Gender
    Male
  • City
    Αθήνα
  • Country
    Greece

Recent Profile Visitors

214 profile views
  1. Σχεδόν ισχύει το παραπάνω. Ας τα πάρουμε από την αρχή. Υπήρχαν την εποχή των ιστοριών με το μαύρο κοστούμι που περιέχει ο τόμος 3 τίτλοι Spider-Man με διακριτές ιστορίες. Amazing. Spectacular & Team up. Το τελευταίο καταργήθηκε κάποια στιγμή και προέκυψε το Web, του οποίου βλέπουμε την πρώτη ιστορία. Σιγά σιγά άρχισαν να τα συνδέουν. Μετά την επιτυχία του McFarlane του δώσανε δικό του τίτλο, το σκέτο Spider-Man. Οι τίτλοι πλέον ήταν 4 και ακόμη και μετά την απόσχιση της Image διατηρήθηκαν πολύ δεμένοι και σχςδόν ακολουθούσαν το ίδιο storyline (το ίδιο γινόταν τότε και με τον Superman και τον Batman). Το Wolverine περιέχει ένα αυτόνομο limited series (Claremont/Miller) και την συνέχεια της ιστορίας σε 2 τεύχη Uncanny X-Men (Claremont/Smith).
  2. Δεν καταλαβαίνω τη διάκριση. Το ρετρό είναι δάνειο από τη γαλλική. Αυτά που αναφέρεις είναι η ίδια λέξη. Ο McFarlane δε θα μπορούσε να σχεδιάζει ρετρό το 1987-88, ήταν το μοντέρνο τότε στιλ του. Αν τώρα σχεδίαζε με το ίδιο στιλ μια ιστορία θα το συζητάγαμε...
  3. Υποθέτω ότι η παράλειψη στα credits οφείλεται στους τόμους του εξωτερικού. Όσον αφορά το χαρακτηρισμό "ρετρό" να πω ότι μάλλον δεν ταιριάζει. Ρετρό θα χαρακτήριζα κάποιον που τώρα θα έφτιαχνε κάτι που μοιάζει με τα παλιά. Όταν ο Frenz και ο McFarlane σχεδίαζαν τις ιστορίες αυτές ήταν πολύ φρέσκο πράγμα (ειδικά ο Todd!). Ο Frenz έφερνε ολίγον σε συνδυασμό Ditko με Buscema, αλλά με αρκετά μοντέρνα για τότε στοιχεία...
  4. Αρχίζω να εκνευρίζομαι με τις ελλιπείς αναφορές στους δημιουργούς. Ξεπερνώ το γεγονός ότι ενώ οι DeFalco/Frenz είναι υπεύθυνοι για το 60% του τόμου και στο εξώγυλλο αναφέρονται οι Michelinie/McFarlane, αλλά καμία αναφορά στη σελίδα με τα credits στους Breeding, McLeod & Byrne; Ειδικά οι 2 τελευταίοι δεν αναφέρονται πουθενά! Για την ιστορία ο McLeod μελανώνει τον McFarlane στις σελίδες της πρώτης του εμφάνισης ενώ ο Byrne σχεδιάζει την απόδραση του κουστουμιού από το Baxter Building.
  5. Το Wolverine είναι το Limited Series (1982) με σχέδιο Frank Miller/Joe Rubinstein. Δεν είναι δηλαδή τα 4 πρώτα της σειράς που ξεκίνησε ο Claremont με τον John Buscema αρκετά χρόνια μετά (1988). Η πλάκα για την εν λόγω σειρά είναι ότι ο Miller τη σχεδίασε με πολύ χώρο για να μπουν τα πολλά λόγια του Claremont, αλλά ο τελευταίος έκανε την έκπληξη και για κάποιο λόγο έβαλε χαλινάρι και το κείμενο είναι αρκετά μετρημένο για τα δεδομένα του, με αποτέλεσμα να υπάρχει μια... άπλα στις εικόνες. Από ό,τι είδα συμπεριλαμβάνονται και τα υπέροχα Uncanny X-Men 172-173 σε σχέδιο Paul Smith/Bob Wiacek. Πολύ καλή επιλογή...
  6. Χρήστο, γιατί προ 2000; Τι έχει αλλάξει δηλαδή; Είδαμε και το House/Power of X που το κάνανε λύσσα στις παραπομπές για να βγει κάποια άκρη και το οποίο θεωρείται κορυφή για τη χρονιά που πέρασε...
  7. Μα, αυτά τα τεύχη αποτελούν το 99% της Marvel! Τι θα μείνει;!;
  8. Δε νομίζω ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα... Αντιλαμβάνομαι τις ανάγκες να αλλάζουμε πράγματα, απλά εδώ δε χρειαζόταν. Η αλλαγή ούτε χώρο κερδίζει, ούτε προσδίδει κάτι λόγω αλλαγής γλώσσας, ενώ αντίθετα χάνεται το νόημα. Και, ναι, Μάρλο ο τύπος δεν έχει ξαναδεί, αυτό είναι το νόημα. "Χάνεται" το πόσο θεά υποτίθεται ότι είναι η συγκεκριμένη...
  9. Η σωστή μετάφραση δεν είναι ανάγκη να είναι ακριβής και λέξη προς λέξη, αλλά πρέπει να αποδίδει το νόημα. Το νόημα εδώ είναι ότι το σφύριγμα είναι τονωτικό για την ψυχολογία της Μάρλο, αλλά η θέα της Μάρλο είναι εμπειρία ζωής για τον άγνωστο τύπο. Ο τρόπος με τον οποίο μεταφράστηκαν, τα εξισώνει. Μια απλή επιλογή θα ήταν: -Μου' φτιαξες της μέρα. -Κι εσύ τη ζωή! Και δεν έχει καμία σχέση με το αν έχω διαβάσει (που έχω!) χειρότερες μεταφράσεις. Ο εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο...
  10. Είμαι πολύ κακός αν σχολιάσω ότι η παρακάτω μετάφραση είναι οριακά απαράδεκτη για τα γούστα μου; Εξαιρετικά πρόχειρη και καθόλου σωστή απόδοση του τι λένε στο πρωτότυπο κείμενο!
  11. Τα κόμικς χρωματίζονταν τότε με 4χρωμία, κόκκινο, πράσινο, μπλε και μαύρο. Το γκρι για να το πετύχουν θα χρειαζόταν συνδυασμό των 3 πρώτων, ίσως και των 4. Αυτό σήμαινε μεγαλύτερη προσπάθεια/χρόνο αλλά και πιο μεγάλο κόστος. Απόδειξη ότι γκρι χρώμα πάρα πολύ σπάνια βλέπαμε. Γενικά, επέλεγαν όσο το δυνατό πιο απλοποιημένες χρωματικές επιλογές. Γι' αυτό και οι ήρωες, που κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος των σελίδων, είχαν χρώματα βασικά (μπλε, κόκκινο, κίτρινο) ενώ οι κακοί συνδυασμούς τους (τα αντίθετα πορτοκαλί, πράσινο, μοβ).
  12. Θα στο χαλάσω πολύ αν σου πω ότι η συγκεκριμένη τεχνική προϋπάρχει κατά πολύ των σειρών/ταινιών; Προέρχεται από το run του Claremont και είχε και όνομα: Fastball Special!
  13. Ο Hulk στην πρώτη του εμφάνιση είχε χρωματιστεί γκρι. Στην επόμενη, μιας και το γκρι τότε κόστιζε πιο πολύ στα εκτυπωτικά, χρωματίστηκε πράσινος. Φυσικά, για χρόνια κανείς δεν το έκανε θέμα. Συνέχιζαν κανονικά λες και τίποτε δεν είχε αλλάξει. Ο Hulk εν τω μεταξύ άρχισε να χαζεύει, μέχρι που έφτασε να συμπεριφέρεται σαν παιδί. Μετά από 25 χρόνια ο Peter David, ξεκινώντας ένα γαϊτανάκι ατυχών/ανόητων/επικίνδυνων επιλογών, αποφάσισε να εντάξει τον διαφορετικό χρωματισμό και την αλλαγή στην προσωπικότητα στο continuity, και έτσι καταλήξαμε στις διαφορετικές προσωπικότητες, τις οποίες περιγράφει η ιστορία αυτή. Και να μεν ο David είχε τον τρόπο να καταφέρει να το κάνει όλο αυτό ενδιαφέρον, όμως ούτε οι συνεχιστές του ούτε όσοι το αντέγραψαν σε άλλους ήρωες το είχαν και καταλήξαμε σε πολλές βλακείες τα επόμενα χρόνια.
  14. Γιατί αλλάξαμε το credit στον inker στο 4ο τεύχος; Ασέβεια! Το όνομα αυτού Sam De La Rosa! Εξαιρετική επιλογή, πολύ καλό σχέδιο από την πρώιμη εποχή του Dale Kewon, με υπέροχο μελάνωμα από τον έμπειρο Bob McLeod, αν και το αποτέλεσμα της ανάμιξής τους έμοιαζε υπερβολικά με Byrne. Από το επόμενο τεύχος άλλαξαν και inker, ανέλαβε ο θεϊκός Mark Farmer. Δύσκολο να τα δούμε όμως καθώς η ιστορία συνεχίστηκε για πολλά τεύχη, μετά και την αποχώρηση του Keown για την Image και την ανάληψη του εξαιρετικού Gary Frank!
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.