Μια πολύ όμορφη δουλειά!
Ίσως το πιο "ανθρώπινο" κόμικ γιατί εστιάζει πρώτα και κύρια στο πρόσωπο του Πήτερ και μετά στη μάσκα της αράχνης. Ένα πρόσωπο το οποίο ωριμάζει με τα χρόνια και στο οποίο πολύ επιτυχημένα φαίνονται οι ρυτίδες του χρόνου μαζί και τα ίχνη που χαράχτηκαν από τους αγώνες, τους πόνους, τις ήττες και τις αγωνίες ετών. Τα "απλά", "ανθρώπινα" και καθημερινά προβλήματα αναδεικνύονται περισσότερο σύνθετα, δύσκολα και αφήνουν πληγές που οι μεγαλύτερες μάχες με τους σούπερ κακούς φαντάζουν ασημαντότητες καθώς τα απόνερα κάθε νικηφόρας μάχης που διεξάγεται με τη μάσκα και τη στολή της αράχνης, επανέρχονται ως κύματα που χτυπάνε και διαλύουν την προσωπική ζωή του Πήτερ.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα: Η Μαίρη Τζέιν γεννά με τον Πήτερ απόντα να μάχεται στους μυστικούς πολέμους και με την θεία Μαίη στο σπίτι σε άνοια να αναφέρεται στη Γκουέν. Όταν ο Πήτερ επιστρέφει, γίνεται συζυγικός καυγάς επειδή η καταπονημένη Μαίρη Τζειν προτείνει να πάνε τη θεία στο γηροκομείο, ο Πήτερ αρνείται, η Μαίρη του φωνάζει "τότε φρόντισε την" με τα κλάματα των μωρών να επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα και τον Πήτερ να επιλέγει τον δρόμο της φυγής με τη στολή. Μια φυγή που θα τον διασταυρώσει με τον Κρέϊβεν στον οποίο ο παγιδευμένος Πήτερ ικετευτικά κραυγάζει: "Έχω δύο παιδιά..."!
Ο χαρακτήρας του ανθρώπου διαμορφώνεται απο παιδί και τον ακολουθεί στη ζωή του. Η ψυχή δεν γερνά, όμως "αυτοπεριορίζεται" για να χωρέσει στο συνεχώς υπό παρακμή σώμα και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της ζωής. Περίεργα, κάπως ωριμάζει όσο το σώμα παρακμάζει. Αυτό παρουσιάζεται πολύ καλά από τον εικονογράφο και τον σεναριογραφο της ιστορίας. Η καταγραφή του προσώπου του Πήτερ όπως γίνεται εδώ δεν πιστεύω ότι έχει κάποια άλλη όμοια της στη ιστορία των κόμικ του Σπάιντι. Ώρες ώρες ο χαρακτήρας του Πάρκερ θυμίζει τους ήρωες των αρχαίων τραγωδιών που παλεύουν ενάντια στη σκληρή και υπογεγραμμένη από τους θεούς μοίρα. Έτσι ο ήρωας μας, θυμίζει τον Οιδίποδα που η νικηφόρα του αναμέτρηση με το τέρας είχε αντίστροφα τραγική επίπτωση στη ζωή του, τον Φιλοκτήτη που εγκαταλείπεται μόνος και τον Προμηθέα που αλυσοδένεται γιατί έπραξε το σωστό και έδωσε το "φως" (φωτιά) στους ανθρώπους.
Επίσης ήταν καταπληκτική η παρουσίαση του γερασμένου και δαιμονισμένου από το μίσος του Νόρμαν. Το κακό ως επιλογή, εγωϊστική εμμονή και αυτοπαγίδευση. Κάπως ιερόσυλα θα τολμούσα να πω ¨Ντοστογιεφσκικά¨ δοσμένο!
Εαν υπάρχει κάτι μεμπτό, κατα την ταπεινή μου γνώμη, είναι ότι στην ιστορία αναφέρονται και δεν παρουσιάζονται οι θάνατοι της θείας Μαίη και του Τζ. Τζ. Τζεϊμσον. Ήθελα να δω τον Πήτερ στις κηδείες τους. Να καταγραφεί η ανθρώπινη αυτή στιγμή του. Επίσης, αφήνει ένα κενό με την πορεία της ιστορίας του κλώνου της Γκουέν. Και τέλος, προσωπικά αντιπαθώ πολύ την είσοδο/εισβολή στην ιστορία της ΜΑΡΒΕΛ του Μάϊλς Μοράλες γιατί ο χαρακτήρας αυτός σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει ιδεοληπτικές εμμονές και αδικαιολόγητα αισθήματα μειονεξίας. Έτσι μου "ξίνισε" που χρίεται στο τέλος ως διάδοχος του αλλά οφείλω να παραδεχτώ ότι στην παρούσα ιστορία ήταν πολύ καλή και συγκινητική η παρουσία του.
Οι αναγνώστες άνω των 40 που αγόραζαν το περιοδικό του Καμπανα κάθε Τρίτη θα δακρύσουν γιατί θα ταυτιστούν ηλικιακά με τον ήρωα όπως τότε που ήταν παιδιά και πρωτοδιάβασαν την ιστορία του. Θα βλέπουν την χρονολογία σε κάθε κεφάλαιο, θα υπολογίζουν την ηλικία του Πήτερ και θα αντιπαραβάλλουν τη δική τους μαζί με τα προβλήματα ζωής τους. Δεν πιστεύω ότι υπήρξε ποτέ άλλος σουπερ ήρωας που να το πέτυχε στους αναγνώστες του αυτό...
Σπεύσατε και αγοράσατε...
Καλή ανάγνωση!